DECIZIE Nr
DECIZIE Nr. 352 din 19 decembrie 2001
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri referitoare la regimul
vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor importate in cadrul
tranzactiilor de leasing, precum si la regimul vamal al materiilor prime,
pieselor de schimb, materialelor si componentelor folosite in productia proprie
a unor agenti economici, aprobata prin Legea nr. 59/1995, si art. 188 din Legea
nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 123 din 15 februarie 2002

Costica Bulai - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecator
Constantin Doldur - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Petre Ninosu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Lucian Stangu - judecator
Gabriela Ghita - procuror
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent
Pe rol se afla pronuntarea asupra exceptiei de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri
referitoare la regimul vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor
importate in cadrul tranzactiilor de leasing, precum si la regimul vamal al
materiilor prime, pieselor de schimb, materialelor si componentelor folosite in
productia proprie a unor agenti economici, aprobata prin Legea nr. 59/1995, si
ale art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei. Exceptia
de neconstitutionalitate a fost ridicata de Societatea Comerciala
"Indlacto Mures" - S.R.L. din Targu Mures in Dosarul nr. 1.345/2000
al Curtii de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 11 decembrie 2001 si au fost
consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea a amanat pronuntarea
pentru data de 18 decembrie 2001 si apoi pentru data de 19 decembrie 2001.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
Prin Incheierea din 5 iunie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 1.345/2000 al
Curtii de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ,
Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri
referitoare la regimul vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor
importate in cadrul tranzactiilor de leasing, precum si la regimul vamal al
materiilor prime, pieselor de schimb, materialelor si componentelor folosite in
productia proprie a unor agenti economici si ale art. 188 din Legea nr.
141/1997 privind Codul vamal al Romaniei. Exceptia de neconstitutionalitate a
fost ridicata de Societatea Comerciala "Indlacto Mures" - S.R.L. din
Targu Mures intr-o cauza avand ca obiect o actiune in contencios administrativ
pentru anularea unor acte administrative.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca art. 4 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1995, aprobata prin Legea nr. 59/1995, este contrar
dispozitiilor art. 41 alin. (7) si (8) si ale art. 53 alin. (3) din
Constitutie, iar prevederile art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind Codul
vamal al Romaniei incalca art. 41 alin. (2), (4) si (9) si art. 134 alin. (2)
lit. a) din Constitutie.
Astfel se arata ca prevederile art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995,
potrivit carora "autoritatile vamale incaseaza dublul taxelor vamale
datorate la data inregistrarii declaratiei vamale", "echivaleaza cu o
confiscare", ceea ce contravine art. 41 alin. (8) din Constitutie, care
stabileste ca pot fi confiscate, in conditiile legii, numai veniturile
destinate, folosite sau rezultate din infractiuni sau contraventii. Se considera
ca "suma la care se refera art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 -
dublul taxelor vamale - nu se incadreaza in nici una din categoriile de bunuri
la care se refera art. 41 alin. (8) din Constitutie" si aceasta suma nu
reprezinta nici penalitati, al caror regim era stabilit prin art. 20 din
Ordonanta Guvernului nr. 26/1993, nici despagubiri, care "se includ in
majorari si se platesc o data cu diferentele pe impozite, taxe sau contributii
pe baza de tarif legal". Se mai arata ca art. 4 din Ordonanta Guvernului nr.
12/1995 "constituie o confiscare mascata", incalcand astfel si
prevederile alin. (7) al art. 41 din Constitutie. Sustinerea referitoare la
incalcarea art. 53 alin. (3) din Constitutie se motiveaza prin aceea ca
"taxa vamala este o obligatie obisnuita si ea a fost stabilita prin
Ordonanta Guvernului nr. 26/1993", iar "dublarea acesteia constituie
deja o prestatie interzisa de Constitutie cu atat mai mult cu cat aplicarea
acesteia a fost impusa de o situatie exceptionala".
Cu privire la neconstitutionalitatea art. 188 din Legea nr. 141/1997
privind Codul vamal al Romaniei se sustine ca textul "prevede
ultraactivitatea legii vechi vamale", ceea ce "creeaza o situatie de
restrangere evidenta a drepturilor persoanelor, cat si o incalcare a libertatii
comertului". Se apreciaza ca aplicarea dispozitiilor art. 188 din Legea
nr. 141/1997 si implicit a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1995 au
pentru societatile comerciale consecinte negative in plan economic si "duc
la incalcarea dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie care afirma ca
proprietatea privata este ocrotita de lege". Acelasi text de lege este, in
opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, contrar si art. 49 din
Constitutie, deoarece restrange exercitiul unor drepturi, desi "restrangerea
dreptului nostru de proprietate se putea face numai in anumite imprejurari
anume prevazute de legea fundamentala", iar in speta aceste imprejurari nu
exista. In sfarsit, se sustine ca "prin perpetuarea aplicarii unor
prevederi incompatibile cu economia de piata" art. 188 din Legea nr.
141/1997 contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 134 alin. (2) lit.
a).
Curtea de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios
administrativ, exprimandu-si opinia, se pronunta in sensul admisibilitatii
"exceptiei vizand art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995", desi
ordonanta a fost abrogata expres prin art. III din Legea nr. 90/1998. Se
considera ca "aceasta reglementare ar putea produce efecte asupra
raporturilor juridice constand in operatiuni vamale nascute anterior intrarii
in vigoare a Codului vamal al Romaniei" si, in consecinta, textul criticat
"incalca prezumtia de liceitate a dobandirii averii consacrata de art. 41
alin. (7) din Constitutie", precum si alin. (8) al aceluiasi articol,
"potrivit carora pot fi confiscate, in conditiile legii, numai bunurile
destinate, folosite sau rezultate din infractiuni sau contraventii". In
ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 188 din
Legea nr. 141/1997 se apreciaza ca acestea nu contravin art. 41, art. 49 si
art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie. In acest sens se arata ca
"dreptul de proprietate al reclamantei nu suporta atingeri sau limitari
prin aplicarea unor dispozitii vamale in vigoare la data la care insasi
reclamanta a solicitat organului vamal stabilirea unui anumit regim vamal
(respectiv cel reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 12/1995)". Se mai
considera ca "textul legal nu contravine nici art. 134 alin. (2) lit. a)
din Constitutie, intrucat nu prevede vreo limitare a libertatii comertului sau
o impiedicare a valorificarii factorilor de productie", ci "este o
norma tranzitorie care lamureste unele aspecte legate de aplicarea legilor in
timp".
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,
incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale
Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de
neconstitutionalitate ridicata este inadmisibila. In sustinerea acestui punct
de vedere se arata ca Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 a fost abrogata expres
prin Legea nr. 90/1998 si, potrivit art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicata, Curtea Constitutionala se pronunta doar asupra unei legi sau
ordonante ori asupra unor dispozitii din acestea, in vigoare, iar referitor la
dispozitiile art. 188 din Legea nr. 141/1997 se apreciaza ca "motivele
invocate de petenta nu vizeaza, in realitate, neconstitutionalitatea acestor
dispozitii legale, ci modul lor de aplicare, ce poate fi supus controlului
instantelor judecatoresti".
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul
intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.
4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri referitoare la
regimul vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor importate in cadrul
tranzactiilor de leasing, precum si la regimul vamal al materiilor prime,
pieselor de schimb, a materialelor si componentelor folosite in productia
proprie a unor agenti economici si ale art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind
Codul vamal al Romaniei.
Art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 prevede: "In cazul in care
termenul prevazut la art. 2, acordat pentru regimul de import temporar a
expirat, iar bunurile nu au fost restituite si nici nu au fost cumparate,
autoritatile vamale incaseaza dublul taxelor vamale datorate la data
inregistrarii declaratiei vamale pentru bunurile aduse in tara in conditiile
art. 1 [...]."
Art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei stabileste
ca "Operatiunile vamale initiate sub regimul prevazut de reglementarile
vamale anterioare intrarii in vigoare a prezentului cod se finalizeaza potrivit
acelor reglementari".
In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate textele de lege
criticate contravin art. 41 alin. (2), (4), (7) si (8), art. 49, art. 53 alin.
(3) si art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, care prevad:
- Art. 41 alin. (2), (4), (7) si (8): "(2) Proprietatea privata este
ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si
apatrizii nu pot dobandi dreptul de proprietate asupra terenurilor. [...]
(4) Pentru lucrari de interes general, autoritatea publica poate folosi
subsolul oricarei proprietati imobiliare, cu obligatia de a despagubi
proprietarul pentru daunele aduse solului, plantatiilor sau constructiilor,
precum si pentru alte daune imputabile autoritatii. [...]
(7) Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al
dobandirii se prezuma.
(8) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii
pot fi confiscate numai in conditiile legii.";
- Art. 49: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate
fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea
sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru
deosebit de grav.
(2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a
determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii.";
- Art. 53 alin. (3): "Orice alte prestatii sunt interzise, in afara
celor stabilite prin lege, in situatii exceptionale.";
- Art. 134 alin. (2) lit. a): "(2) Statul trebuie sa asigure:
a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului
favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;"
Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea
Constitutionala constata urmatoarele:
I. O prima critica de neconstitutionalitate priveste prevederile art. 4 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri referitoare la regimul
vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor importate in cadrul
tranzactiilor de leasing, precum si regimul vamal al materiilor prime, pieselor
de schimb, materialelor si componentelor folosite in productia proprie a unor
agenti economici.
Curtea Constitutionala constata ca Ordonanta Guvernului nr. 12/1995,
aprobata prin Legea nr. 59/1995 a fost abrogata potrivit dispozitiilor art. III
din Legea nr. 90/1998 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/1997
privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, lege publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 170 din 30 aprilie 1998. Asa
fiind, dispozitiile art. 4 din ordonanta ce formeaza obiectul exceptiei nu mai
pot fi supuse controlului de constitutionalitate, intrucat, potrivit
dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, republicata, aceasta "decide asupra
exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind
neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o
lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea
cauzei". Totodata, conform prevederilor alin. (6) al aceluiasi articol,
"[...] exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1),
(2) sau (3) [...]." In consecinta, exceptia de neconstitutionalitate a
art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 urmeaza sa fie respinsa ca
inadmisibila.
II. Cea de-a doua critica de neconstitutionalitate priveste dispozitiile
art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, potrivit
carora "Operatiunile vamale initiate sub regimul prevazut de
reglementarile vamale anterioare intrarii in vigoare a prezentului cod se
finalizeaza potrivit acelor reglementari". In esenta, in opinia autorului
exceptiei de neconstitutionalitate acest text "prevede ultraactivitatea
legii vechi vamale", iar "prin aplicarea dispozitiilor art. 188 din
Legea nr. 141/1997 si implicit a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1995
sunt aplicabile societatii textele normative defavorabile cu consecinte in plan
economic", incalcandu-se dispozitiile art. 41 alin. (2), art. 49 si ale
art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie.
Din examinarea acestor sustineri rezulta ca, in realitate, se solicita
Curtii sa se pronunte asupra aplicarii in timp a prevederilor legale criticate
ca fiind neconstitutionale. Or, sub acest aspect, in jurisprudenta Curtii
Constitutionale, de exemplu prin Decizia nr. 75 din 11 mai 1999, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 264 din 9 iunie 1999, s-a statuat
in mod constant ca nu intra in competenta sa controlul aplicarii dispozitiilor
unei legi sub raportul actiunii lor in timp, ci numai constatarea daca aceste
dispozitii sunt in conformitate cu Constitutia. Asa fiind, aceasta critica nu
poate fi retinuta.
De altfel, dispozitiile art. 188 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal
al Romaniei nu mai pot avea la data pronuntarii prezentei decizii incidenta
asupra dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1995, aceasta fiind abrogata.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,
CURTEA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1995 privind unele masuri
referitoare la regimul vamal al masinilor, utilajelor si instalatiilor
importate in cadrul tranzactiilor de leasing, precum si la regimul vamal al
materiilor prime, pieselor de schimb, materialelor si componentelor folosite in
productia proprie a unor agenti economici, aprobata prin Legea nr. 59/1995,
exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Indlacto Mures" - S.R.L.
din Targu Mures in Dosarul nr. 1.345/2000 al Curtii de Apel Targu Mures -
Sectia comerciala si de contencios administrativ.
2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 188 din
Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, exceptie ridicata de
acelasi autor in dosarul aceleiasi instante.
Definitiva si obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 19 decembrie 2001.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICA BULAI
Magistrat asistent,
Gabriela Dragomirescu
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 352/2001
|