DECIZIE Nr. 373 din 21 iulie 2005
privind aprobarea Procedurii de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a
echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si a altor echipamente
electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii
electromagnetice
ACT EMIS DE: INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI
TEHNOLOGIA INFORMATIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 746 din 17 august 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Avand in vedere prevederile Legii nr. 510/2004 privind reorganizarea
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, cu
modificarile ulterioare,
avand in vedere prevederile Legii nr. 608/2001 privind evaluarea
conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 891/2004 privind
stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile
reglementate, prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii
produselor, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 140/2005,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si
echipamentele terminale de telecomunicatii si recunoasterea mutuala a
conformitatii acestora, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
236/2004,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea conditiilor
de introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si electronice
din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003,
presedintele Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei emite prezenta decizie.
Art. 1
Se aproba Procedura de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor
terminale de telecomunicatii, precum si a altor echipamente electrice si
electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
Art. 2
Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I.
Presedintele Inspectoratului General
pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
Marius Catalin Marinescu
ANEXA 1
PROCEDURA
de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de
telecomunicatii, precum si a altor echipamente electrice si electronice din
punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice
CAP. 1
Generalitati
Art. 1
Referinte
Prezenta procedura a fost elaborata in conformitate cu:
- Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu
modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor masuri de
supraveghere a pietei produselor din domeniile reglementate, prevazute in Legea
nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 140/2005;
- Hotararea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si
echipamentele terminale de telecomunicatii si recunoasterea mutuala a
conformitatii acestora, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
236/2004;
- Hotararea Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea conditiilor de
introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si electronice
din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003;
- Guide to the Implementation of Directives Based on the New Approach and
the Global Approach, European Communities, 2000;
- CEPT/ECC Report 15 - Market Surveillance, Radio Equipment Inspection,
Spectrum Monitoring and the Enforcement Aspects of these Activities, Messolonghi,
September 2002.
Art. 2
Scop si domeniu de aplicare
(1) Prezenta procedura reglementeaza, in baza art. 36 din Hotararea
Guvernului nr. 891/2004, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
140/2005, modul de desfasurare de catre Inspectoratul General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei a activitatilor de supraveghere a pietei
echipamentelor radio si echipamentelor terminale de telecomunicatii privind
indeplinirea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv a altor
echipamente electronice si electrice privind indeplinirea prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea
Guvernului nr. 1.554/2003.
(2) Prevederile prezentei proceduri nu se aplica activitatilor de
supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de
telecomunicatii, respectiv a echipamentelor electrice si electronice introduse
pe piata inainte de data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr.
88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004,
respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin
Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.
CAP. 2
Definitii si abrevieri
Art. 3
Definitii
(1) In cuprinsul prezentei proceduri sunt, de asemenea, aplicabile
definitiile prevazute in art. 4 din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 891/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare, art. 5 din Hotararea Guvernului nr.
88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, si
art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin
Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.
(2) In intelesul prezentei proceduri, definitiile prevazute la alin. (1) se
completeaza dupa cum urmeaza:
a) clauza de salvgardare - procedura prin care Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei poate lua toate masurile necesare pentru ca aparatele
sa fie retrase de pe piata sau din serviciu, poate interzice introducerea lor
pe piata sau punerea lor in functiune ori poate restrictiona libera lor
circulatie atunci cand constata ca aparatele care intra sub incidenta Hotararii
Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
236/2004, respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, nu indeplinesc prevederile
aplicabile ale acestor reglementari;
b) entitate - ceea ce poate fi descris si luat in mod individual;
c) impunerea conformitatii (enforcement) - totalitatea actiunilor si
sanctiunilor care pot fi utilizate pentru aplicarea si respectarea Hotararii
Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
236/2004, respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, in scopul obtinerii celei
mai bune protectii a sanatatii si sigurantei utilizatorilor si a oricaror alte
persoane, precum si a celei mai bune calitati posibile a comunicatiilor radio
pentru utilizatorii spectrului de frecvente radio, autorizati in conditiile
legii.
Acestea includ si actiunile adecvate intreprinse de catre Inspectoratul General
pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei impotriva surselor de interferente
active sau posibile si impotriva utilizarii neautorizate a spectrului de
radiofrecvente. De asemenea, pot fi incluse aici toate tipurile de activitati
de investigare, cum ar fi supravegherea pietei, inspectarea echipamentelor
radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si monitorizarea
spectrului de radiofrecvente;
d) inspectie - examinarea proiectului unui produs, a unui produs, a unui
serviciu, a unui proces sau a unei instalatii si determinarea conformitatii lor
cu cerinte specifice sau cu cerinte generale pe baza unei aprecieri
profesionale;
e) inspectarea echipamentelor radio - verificari desfasurate la locul de
instalare a echipamentelor radio, inclusiv prin masurari, pentru a stabili daca
acestea corespund sau nu prevederilor Hotararii Guvernului nr. 88/2003,
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, sau Hotararii
Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
1.554/2003, si daca utilizarea acestora este sau nu in conformitate cu licenta
individuala de utilizare a frecventei si/sau cu conditiile permise de utilizare
a frecventei;
f) introducerea pe piata - actiunea de a face disponibil pentru prima data,
contra cost sau gratuit, un produs din domeniul reglementat, in vederea
distribuirii si/sau utilizarii;
g) inregistrarile supravegherii pietei - documentele care furnizeaza dovezi
obiective ale activitatilor realizate si ale gradului de satisfacere a
prevederilor hotararilor Guvernului aplicabile;
h) monitorizarea spectrului - monitorizarea spectrului reprezinta
verificarea emisiilor ce trebuie sa corespunda cu licenta individuala de
utilizare a frecventei si/sau cu conditiile permise de utilizare a frecventei,
precum si cu deciziile presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei in problemele de interferenta;
i) neconformitate substantiala - neconformitate datorita careia
echipamentul nu indeplineste cerintele esentiale aplicabile, prevazute de
Hotararea Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea
Guvernului nr. 236/2004, sau de Hotararea Guvernului nr. 497/2003, modificata
si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003;
j) neconformitate nesubstantiala - abatere izolata sau sporadica de la
prevederile Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin
Hotararea Guvernului nr. 236/2004, sau de la prevederile Hotararii Guvernului
nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.
1.554/2003, dar care nu impiedica indeplinirea de catre echipament a cerintelor
esentiale aplicabile;
k) managementul supravegherii pietei - ansamblul activitatilor coordonate
pentru a orienta si controla activitatea de supraveghere a pietei, incluzand
stabilirea politicii referitoare la supravegherea pietei, a obiectivelor
supravegherii pietei, planificarea supravegherii pietei, controlul
supravegherii pietei, asigurarea supravegherii pietei si imbunatatirea
supravegherii pietei;
l) procedura - mod specificat ce descrie cu gradul de detaliere adecvata
efectuarea unei activitati;
m) proportionalitate - masurile, resursele si entitatile structurii
organizatorice implicate intr-o actiune de supraveghere a pietei trebuie sa fie
corelate cu gradul de risc sau neconformitate, iar impactul actiunii asupra
liberei circulatii a produselor trebuie sa nu fie mai mare decat este necesar
pentru indeplinirea obiectivelor supravegherii pietei;
n) sistem de management al supravegherii pietei - sistemul prin care se
stabilesc politica si obiectivele in domeniul supravegherii pietei si prin care
se realizeaza acele obiective, prin orientarea si controlul entitatilor
structurii organizatorice in ceea ce priveste supravegherea pietei;
o) structura organizatorica - ansamblul de responsabilitati, autoritati si
relatii dintre persoane dispuse intr-o schema, prin care o organizatie isi
exercita functiile;
p) supravegherea pietei - ansamblul masurilor, resurselor si entitatilor
adecvate ale structurii organizatorice, prin care Inspectoratul General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei asigura si garanteaza in mod impartial ca
produsele introduse pe piata si/sau puse in functiune indeplinesc prevederile reglementarilor
tehnice aplicabile, indiferent de originea lor, cu respectarea principiului
liberei concurente.
Supravegherea pietei se realizeaza prin controlul (dus la indeplinire in
concordanta cu procedurile de evaluare a conformitatii) asupra echipamentelor
radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si asupra altor
echipamente electronice si electrice deja introduse pe piata sau care vor fi
introduse pe piata inainte ca utilizatorii sa achizitioneze echipamentele.
Supravegherea pietei include verificarea indeplinirii prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea
Guvernului nr. 236/2004, respectiv ale Hotararii Guvernului nr. 497/2003,
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, cum ar fi
indeplinirea cerintelor tehnice adecvate cerintelor esentiale aplicabile sau a
cerintelor administrative pentru marcare, etichetare, Declaratia de
conformitate si alte documentatii, ca de exemplu informatiile de utilizare.
Daca neconformitatea a fost confirmata prin verificare (de exemplu
masurari), vor fi oportune si necesare in continuare actiuni subsecvente pentru
descoperirea si corectarea neconformitatii in toate cazurile posibile.
Art. 4
Abrevieri
Abrevierile din cuprinsul prezentei proceduri au urmatoarele semnificatii:
a) ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
b) ASRO - Asociatia de Standardizare din Romania;
c) SCEM - Serviciul compatibilitate electromagnetica;
d) CLC - centru local de control al IGCTI;
e) CEPT - Conferinta Europeana a Administratiilor de Posta si
Telecomunicatii;
f) DoC - Declaratia de conformitate;
g) DT - directie teritoriala a IGCTI;
h) ECC - Comitetul de comunicatii electronice din cadrul CEPT;
i) IGCTI - Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei;
j) MCTI - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
k) UE - Uniunea Europeana;
l) H.G. nr. 88/2003 - Hotararea Guvernului nr. 88/2003 privind
echipamentele radio si echipamentele terminale de telecomunicatii si
recunoasterea mutuala a conformitatii acestora, modificata si completata prin
Hotararea Guvernului nr. 236/2004;
m) H.G. nr. 497/2003 - Hotararea Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea
conditiilor de introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si
electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice,
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.
CAP. 3
Introducerea pe piata
Art. 5
Introducerea pe piata
(1) Conceptul de introducere pe piata se refera la fiecare echipament
individual, nu la un anumit tip de echipament, indiferent daca el a fost
fabricat ca o unitate individuala sau a fost fabricat in serie. Conceptul de
introducere pe piata determina momentul cand un echipament trece pentru prima
oara din stadiul de fabricatie in Romania ori din stadiul de import din UE sau
dintr-o terta tara la cel de distributie si/sau de utilizare in Romania.
Deoarece conceptul de introducere pe piata se refera numai la primul moment,
cand aparatul este disponibil in scopuri de distributie si/sau de utilizare in
Romania dupa intrarea in vigoare a H.G. nr. 88/2003, respectiv a H.G. nr.
497/2003, el se refera numai la aparatele noi produse in Romania si la
aparatele noi sau utilizate care au fost importate din UE sau dintr-o terta
tara. Producatorul trebuie sa asigure ca fiecare echipament si, respectiv,
toate echipamentele produse de el corespund prevederilor hotararii Guvernului
aplicabile.
(2) Conceptul de prima utilizare se refera la prima utilizare in Romania de
catre utilizatorul final a unui echipament din domeniul de aplicare a H.G. nr.
88/2003, respectiv a H.G. nr. 497/2003. Echipamentele care sunt gata de utilizare
imediat dupa ce sunt introduse pe piata, care nu trebuie sa fie asamblate sau
instalate si ale caror conditii de distributie (depozitare, transport etc.) nu
influenteaza performantele acestora, sunt considerate a fi utilizate imediat ce
au fost introduse pe piata, daca este imposibil sa se determine cand au fost
utilizate prima data.
Art. 6
Distribuitori
(1) Persoanele fizice sau juridice care desfasoara activitati de
comercializare ulterior introducerii pe piata a produselor, denumite in continuare
distribuitori, trebuie sa fie capabile sa identifice, dupa caz, producatorul,
reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru
introducerea pe piata a echipamentului ori persoana care i-a furnizat
echipamentul.
(2) In cazul in care distribuitorul nu poate identifica persoana
responsabila pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a
echipamentului ori persoana care i-a furnizat echipamentul, actiunile
desfasurate de organul de control se indreapta impotriva distribuitorului.
CAP. 4
Responsabilitati pentru supravegherea pietei
Art. 7
Structura organizatorica pentru realizarea supravegherii pietei
(1) In vederea supravegherii echipamentelor radio, echipamentelor terminale
de telecomunicatii, precum si a altor categorii de echipamente electrice si
electronice introduse pe piata, IGCTI are imputernicirea necesara in
conformitate cu prevederile art. 35 alin. (2) din H.G. nr. 88/2003 si ale art.
13 alin. (1) lit. a) din H.G. nr. 497/2003.
(2) Structura organizatorica a IGCTI este adaptata indeplinirii functiilor
de supraveghere a pietei pe intregul teritoriu al Romaniei. Entitatile
structurii organizatorice responsabile pentru indeplinirea prevederilor
prezentei proceduri sunt:
a) centrele locale de control;
b) directiile teritoriale;
c) Serviciul compatibilitate electromagnetica;
d) Directia planificare spectru;
e) Directia executiva comunicatii.
CAP. 5
Modul de realizare a supravegherii pietei
Art. 8
Monitorizarea echipamentelor introduse pe piata sau puse in functiune
(1) Obiectivul monitorizarii echipamentelor este acela de a verifica daca
echipamentele corespund prevederilor H.G. nr. 88/2003, respectiv ale H.G. nr.
497/2003, la introducerea pe piata si, daca este relevant, la punerea acestora
in functiune.
(2) Monitorizarea echipamentelor introduse pe piata sau puse in functiune
se realizeaza de catre organele de control ale CLC si DT din cadrul IGCTI.
(3) Pentru a monitoriza echipamentele introduse pe piata, IGCTI trebuie sa
aiba competentele si resursele necesare pentru:
a) a vizita in mod regulat spatiile comerciale, industriale si de
depozitare;
b) a vizita in mod regulat, daca este necesar, locurile de munca si alte
spatii in care echipamentele sunt puse in functiune;
c) a organiza verificari aleatorii si pe loturi mici;
d) a lua esantioane de echipamente pe care sa le examineze si sa le supuna
la incercari.
(4) Organul de control are dreptul de a solicita orice informatie necesara
pentru realizarea obiectivelor controlului. Informatiile referitoare la
echipamente si locurile unde acestea sunt comercializate, depozitate sau puse
in functiune, precum si persoana juridica sau persoana fizica detinatoare se
stocheaza in baza de date.
(5) Organul de control monitorizeaza si echipamentele prezentate la
targuri, expozitii, demonstratii si altele asemenea si verifica daca pentru
echipamentele care nu corespund prevederilor H.G. nr. 88/2003, respectiv ale
H.G. nr. 497/2003, sunt furnizate indicatii vizibile care sa precizeze clar ca
astfel de echipamente nu pot fi comercializate sau puse in functiune in Romania
sau in Uniunea Europeana inainte de a fi realizate conform prevederilor
hotararii Guvernului aplicabile. Informatiile referitoare la echipamentele
prezentate la targuri, expozitii, demonstratii etc. se introduc in baza de date
mentionandu-se persoana fizica sau juridica detinatoare.
Art. 9
Neconformitati
(1) Sunt considerate neconformitati nesubstantiale abaterile de la
prevederile hotararii Guvernului aplicabile, dar care nu impiedica indeplinirea
de catre echipament a cerintelor esentiale aplicabile.
(2) Este considerata neconformitate substantiala neindeplinirea cerintelor
esentiale prevazute de hotararea Guvernului aplicabila.
Art. 10
Verificarea conformitatii echipamentelor introduse pe piata sau puse in
functiune
(1) Verificarile realizate de organele de control ale CLC si DT din cadrul
IGCTI pot fi:
a) verificari administrative (formale);
b) verificari de fond.
(2) Prin verificari administrative (formale) se verifica, dupa caz:
a) prezenta si modul de aplicare a marcajului CE: dimensiunile si forma
marcajului CE, aplicarea marcajului CE pe echipament, pe ambalaj, pe instructiunile
de utilizare, pe alte documente ce insotesc echipamentul;
b) prezenta numarului de identificare a tuturor organismelor notificate
implicate;
c) prezenta identificatorului de clasa: dimensiunile si forma
identificatorului de clasa, aplicarea marcajului identificatorului de clasa pe
echipament, pe ambalaj, pe instructiunile de utilizare, pe alte documente ce
insotesc echipamentul, datele de identificare a echipamentului;
d) prezenta datelor de identificare a producatorului sau a persoanei
responsabile pentru introducerea pe piata a echipamentului (importatorului), a
tipului, lotului si/sau a seriei;
e) existenta DoC in limba romana ce insoteste produsul, dupa caz: existenta
DoC complete, a DoC in format concentrat, a referintelor privind adresa de
Internet sau alt punct de contact la care poate fi gasita DoC a producatorului;
f) alegerea corecta a procedurilor de evaluare a conformitatii;
g) existenta in instructiunile de utilizare a informatiilor suficiente
pentru utilizarea conform destinatiei si, dupa caz, a informatiilor suficiente
pentru identificarea interfetelor de conectare la reteaua publica de
telecomunicatii la care echipamentul terminal de telecomunicatii este destinat
sa fie utilizat, a informatiilor privind permisiunea de utilizare a
echipamentului radio in Romania, respectiv in alte state membre ale UE;
h) verificarile administrative se inscriu in formularul "Raport de
control", prevazut in anexa la prezenta procedura, si se stocheaza in baza
de date privind supravegherea pietei.
(3) In cazul in care, ca urmare a verificarilor administrative, se
evidentiaza o neconformitate nesubstantiala (de exemplu: lipsa redactarii in
limba romana a instructiunilor de utilizare sau a declaratiei de conformitate
neoficiale furnizate utilizatorului, folosirea si aplicarea incorecta a
marcajului CE in ceea ce priveste forma, marimea, vizibilitatea, lizibilitatea
sau caracteristica de a nu putea fi sters etc.), aceasta determina aplicarea
sanctiunii legale: amenda si interzicerea comercializarii echipamentelor pana
la data stabilita de comun acord cu comerciantul pentru indeplinirea actiunii
corective.
(4) Verificarile de fond privesc verificarea conformitatii produsului cu
cerintele esentiale prevazute de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr.
497/2003, prin verificarea continutului DoC a producatorului si corecta
utilizare a procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute de hotararea
Guvernului aplicabila. Se verifica daca:
a) procedura de evaluare a conformitatii inscrisa in DoC a fost utilizata
in conformitate cu prevederile hotararii Guvernului aplicabile;
b) standardele inscrise in DoC sunt corect aplicate si se regasesc in
listele de standarde armonizate, aprobate prin ordinele nr. 381/1.620/2004 si
nr. 42/2005, conform H.G. nr. 88/2003, respectiv H.G. nr. 497/2003;
c) in cazul in care nu s-au aplicat standarde armonizate specificatia
tehnica aplicata are avizul organismului notificat implicat. Se verifica
competenta organismului notificat pentru procedura de evaluare a conformitatii,
aplicata in "Lista organismelor notificate sub Directiva 1999/5/EC",
respectiv in "Lista organismelor notificate sub Directiva
89/336/EEC", emise de Comisia Europeana.
(5) Verificarile de fond se documenteaza intr-un "Raport de verificari
de fond", iar rezultatul verificarilor de fond se stocheaza in baza de
date privind supravegherea pietei. In cazul in care, ca urmare a verificarilor
de fond, se evidentiaza o neconformitate substantiala (de exemplu: inexistenta
sau aplicarea incorecta a marcajului de conformitate, inexistenta sau
incorectitudinea DoC originale), aceasta determina aplicarea sanctiunii legale:
amenda si interzicerea comercializarii echipamentelor. Odata cu aplicarea
sanctiunii, organul de control stabileste de comun acord cu comerciantul data
la care acesta poate prezenta documentatia tehnica relevanta pentru atestarea
conformitatii echipamentului, documentatie solicitata de organul de control (de
exemplu: rapoartele de incercari) pentru verificari suplimentare si pana la
care pot fi indeplinite actiunile corective.
(6) Neprezentarea la termenul convenit a documentatiei tehnice solicitate
sau refuzul comerciantului de a o prezenta poate constitui un motiv temeinic
pentru a considera ca echipamentul este neconform cu cerintele esentiale si se
poate propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau retragerea de pe
piata a echipamentului.
Art. 11
Verificarea documentatiei tehnice
(1) In cazul in care, ca urmare a verificarilor de fond, exista suspiciuni
privind conformitatea echipamentului, fara a se putea proba suficient acest
lucru, organele de control pot stabili a doua etapa de verificare, care consta
din verificarea documentatiei tehnice a echipamentului. Aceasta etapa are in
vedere principiul proportionalitatii, in functie de importanta si de riscul in
cauza, precum si asigurarea protectiei agentilor economici impotriva sarcinilor
inutile. La cererea organului de control documentatia tehnica trebuie sa fie
pusa la dispozitia SCEM la un termen rezonabil, stabilit impreuna cu
producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia in Romania sau Uniunea
Europeana ori de catre alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata
a echipamentului.
(2) Documentatia tehnica poate fi pastrata in orice format, inclusiv sub
forma tiparita sau CD-ROM, cu conditia sa fie disponibila pe perioada si in
conditiile prevazute de hotararea Guvernului aplicabila.
(3) Comerciantul echipamentului are obligatia sa ceara producatorului,
reprezentantului sau autorizat si sa prezinte organului de control, in termenul
stabilit de comun acord cu acesta, intreaga documentatie tehnica prevazuta de
hotararea Guvernului aplicabila sau numai partile care sunt considerate
relevante de catre organul de control pentru evidentierea conformitatii
echipamentului. In primul rand se vor solicita lista standardelor armonizate
aplicate in intregime sau partial, rapoartele de incercari si avizul
organismului notificat implicat, daca este cazul.
(4) Neprezentarea documentatiei tehnice in conditiile prevazute la alin.
(1) si (3) poate constitui un motiv suficient pentru a considera
neconformitatea echipamentului cu cerintele prevazute de hotararea Guvernului
aplicabila si poate constitui un motiv temeinic pentru a propune MCTI interzicerea
introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentului.
(5) Verificarile documentatiei tehnice se documenteaza intr-un "Raport
de verificari ale documentatiei tehnice", iar rezultatul verificarilor
documentatiei tehnice se stocheaza in baza de date privind supravegherea
pietei. In cazul in care, ca urmare a verificarii documentatiei tehnice, este
evidentiata o neconformitate substantiala (de exemplu, inexistenta sau
incorectitudinea unui raport de incercare referitor la cerinta esentiala
aplicabila), SCEM transmite organului de control dispozitia mentinerii
hotararii de a interzice comercializarea echipamentelor si de prelevare a unui
numar de esantioane ale echipamentului respectiv ce urmeaza a fi supuse la
incercari de laborator impreuna cu programul de incercari de laborator
considerat suficient pentru a elimina neincrederea privind conformitatea
produsului.
(6) Imposibilitatea prelevarii pentru incercari a esantioanelor sau refuzul
comerciantului privind punerea acestora la dispozitia organului de control
constituie motive temeinice pentru a considera ca exista neconformitate cu
cerintele esentiale si, in consecinta, pentru a propune MCTI interzicerea
introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentului.
Art. 12
Incercari in laborator
(1) Datorita tolerantelor de fabricatie, orice echipament radio, echipament
terminal de telecomunicatii sau alt echipament electric sau electronic va
indeplini cu greu toti parametrii tehnici continuti in reglementarile/standardele
de referinta pentru toate esantioanele supuse incercarii, exceptie facand cazul
in care producatorul are 100% productie incercata. De asemenea, anumite produse
individuale pot fi defecte si din acest motiv sunt necesare mai multe
esantioane.
In standardele CENELEC (Comite Europeen de Normalisation Electrotechnique)
se cere ca produsele sa indeplineasca cerintele cu o anumita incredere
statistic definita.
In standardele ETSI (European Telecommunications Standards Institute) este
aleasa abordarea riscului impartit. Aceasta inseamna ca incertitudinea de
masurare nu este niciodata adunata la sau scazuta din valoarea masurata, dar
valoarea masurata este direct comparata cu valoarea limita data in standard.
(2) SCEM trebuie sa stabileasca numarul esantioanelor necesare pentru a se
obtine o anumita incredere statistica si pentru a se elimina incercarea unui
echipament defect sau dereglat. Pentru electronica de larg consum, produsa in
masa, 3 pana la 5 esantioane pot fi considerate ca minimum necesar si suficient
pentru orice analiza statistica concludenta, dar si incercari pe un singur
exemplar pot eventual sa fie utilizate ca baza pentru informarea producatorului
asupra problemei, precum si pentru solicitarea mai multor informatii referitoare
la produs. Se recomanda ca esantioanele pentru incercare sa fie selectate de
organul de control, astfel ca posibila corelatie intre esantioanele aceluiasi
tip de echipament sa fie evitata prin alegerea lor din diferite loturi de
productie.
(3) In prima faza esantioanele vor fi supuse unui program de incercare
preliminara. Termenul de incercare preliminara utilizat aici reprezinta orice
capacitate de incercare pe care IGCTI o are in dotare (de exemplu:
laboratoarele CEM si intretinere aparatura din cadrul DT sau in cadrul
statiilor mobile de monitorizare a spectrului) pentru a executa masurarea
anumitor parametri, cum ar fi frecventa, puterea emitatorului si emisiile
neesentiale. Daca producatorul este cooperant in ceea ce priveste eliminarea
neconformitatii, este suficienta raportarea rezultatelor obtinute cu un
echipament de incercare obisnuit, disponibil in mod normal in laboratoarele DT
sau in sistemul de monitorizare a spectrului, incercarile preliminare fiind
facute pe amplasament sau in laboratorul DT pentru a grabi luarea deciziilor si
a economisi bani.
(4) Incercarile preliminare se documenteaza intr-un "Raport de
incercari preliminare", iar rezultatul incercarilor preliminare se
stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei. Daca rezultatele
programului de incercare preliminara nu conduc la o actiune corectiva de
eliminare a neconformitatii sau la eliminarea neincrederii privind
neconformitatea, esantioanele prelevate sunt supuse unui program complet de
incercari privind indeplinirea cerintelor esentiale prevazute de hotararea
Guvernului aplicabila. Programul de incercari se realizeaza in laboratorul
central al IGCTI, a carui capacitate de a efectua astfel de incercari este
recunoscuta prin acreditare.
(5) Incercarile se documenteaza intr-un "Raport de incercari"
care se transmite la SCEM, iar rezultatul incercarilor se stocheaza in baza de
date privind supravegherea pietei. Daca rezultatele programului de incercari nu
conduc la eliminarea neincrederii privind neconformitatea, Directia planificare
spectru din IGCTI propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau
retragerea de pe piata a echipamentelor, iar cheltuielile ocazionate de
incercarea echipamentelor in laborator se recupereaza de la cel care a introdus
pe piata sau a pus in functiune un echipament care nu indeplineste prevederile
hotararii Guvernului aplicabile.
Art. 13
Actiuni corective
(1) In situatia in care organul de control descopera ca un echipament nu
este in conformitate cu prevederile H.G. nr. 88/2003, respectiv ale H.G. nr.
497/2003, acesta trebuie sa ia masurile necesare si sa actioneze pentru
indeplinirea conformitatii. Actiunile corective depind de gradul de
neconformitate, care trebuie stabilit de la caz la caz, in concordanta cu
principiul proportionalitatii, dupa cum urmeaza:
a) organul de control solicita producatorului sau reprezentantului
autorizat al acestuia sa realizeze echipamentul introdus pe piata sau care este
pus in functiune in conformitate cu prevederile hotararii Guvernului aplicabile;
b) in situatia in care masurile initiale nu au condus la rezultatele
asteptate sau rezultatele obtinute sunt considerate insuficiente, organul de
control trebuie sa ia masurile adecvate pentru a restrictiona sau a interzice
introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului in cauza si/sau
pentru a asigura retragerea acestuia de pe piata. Retragerea de pe piata a
echipamentelor neconforme poate fi ceruta sa fie realizata de producator, de
reprezentantul sau autorizat sau de alta persoana responsabila pentru
introducerea pe piata a echipamentului.
(2) In cadrul actiunilor de supraveghere a pietei organul de control
trebuie sa analizeze si sa decida de la caz la caz daca neconformitatile
constatate sunt nesubstantiale sau substantiale.
(3) In legatura cu neconformitatile constatate, inaintea oricarei decizii
organul de control va anunta partea implicata, dand posibilitatea acesteia de a
fi consultata. Daca problema ce se impune a fi rezolvata este urgenta, dat
fiind pericolul grav si iminent, organul de control dispune masurile necesare
fara a consulta partea implicata.
(4) Lipsa unei reactii din partea partii implicate, in intervalul de timp
stabilit de catre organul de control, indreptateste organul de control sa ia
decizia pe care o considera necesara.
(5) Orice decizie luata privind restrictionarea sau interzicerea
introducerii pe piata sau punerii in functiune ori privind retragerea de pe
piata a unor echipamente trebuie sa fie motivata, iar producatorul, reprezentantul
autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe
piata a echipamentului, dupa caz, trebuie sa fie informat in scris in acest
sens. Aceasta comunicare va contine, de asemenea, informatii in legatura cu
termenul in care contestatia poate fi facuta, cu respectarea prevederilor
legale.
(6) In cazul identificarii de neconformitati substantiale organul de
control trebuie sa ia masurile necesare pentru a indeplini conformitatea,
urmarind principiul proportionalitatii. In astfel de situatii, daca nici o alta
masura nu este suficienta pentru realizarea conformitatii, MCTI, la propunerea
IGCTI, trebuie sa restrictioneze sau sa interzica introducerea pe piata si
punerea in functiune a echipamentului si sa dispuna retragerea acestuia de pe
piata. Aceasta presupune de regula clauza de salvgardare. Organul de control
trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt duse la indeplinire la termenul
stabilit.
(7) Masura de interzicere sau de restrictionare a introducerii pe piata ori
a punerii in functiune a unui echipament poate fi la inceput temporara, pentru
a permite organului de control sa obtina dovezi suficiente referitoare la
neconformitatea substantiala a echipamentului.
Art. 14
Clauza de salvgardare
(1) Masura privind restrictionarea ori interzicerea introducerii pe piata
sau punerii in functiune a unui echipament ori masura retragerii acestuia de pe
piata in cazul in care neconformitatea este stabilita cu referire la o eroare
sistematica de conceptie sau la o intreaga serie de echipamente, oricat de
limitata ar fi seria, conduce la invocarea clauzei de salvgardare.
(2) IGCTI trebuie sa informeze in scris producatorul, reprezentantul
autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe
piata sau punerea in functiune a produsului, dupa caz, referitor la decizia
luata si la motivele privind restrictionarea sau interzicerea introducerii pe
piata ori punerii in functiune sau privind retragerea de pe piata a unor
echipamente. Aceasta comunicare va contine informatii in legatura cu dreptul
celui in cauza de a contesta aceasta decizie, precum si cu termenul in care
contestatia poate fi facuta in conditiile prevazute de lege.
(3) Masura nationala de restrictionare ori de interzicere a introducerii pe
piata sau a punerii in functiune a unui echipament trebuie sa fie bazata pe
dovezi (de exemplu, incercari sau examinari) care sa constituie mijloace
suficiente pentru demonstrarea erorilor privind proiectarea echipamentului sau
fabricarea acestuia si care sa indice un pericol previzibil, potential sau
actual ori alta neconformitate substantiala, chiar in situatia in care
produsele sunt corect fabricate, instalate, intretinute si folosite conform
destinatiei.
(4) IGCTI comunica MCTI, daca nu este prevazut altfel, masura privind
restrictionarea ori interzicerea introducerii pe piata sau punerii in functiune
a unui echipament ori masura retragerii acestuia de pe piata, comunicare ce
trebuie sa cuprinda:
a) o referinta la hotararea Guvernului si, in special, la cerintele
esentiale fata de care a fost stabilita neconformitatea;
b) numele si adresa producatorului, ale reprezentantului autorizat al
acestuia si, suplimentar, daca este necesar, numele si adresa altei persoane
responsabile de introducerea pe piata sau de punerea in functiune a
echipamentelor;
c) o copie a DoC;
d) numele si numarul de identificare ale organismului notificat care a
intervenit in procedura de evaluare a conformitatii, daca este cazul;
e) informatii asupra procedurii care a fost folosita de organul de control
pentru verificarea conformitatii echipamentului;
f) o evaluare cuprinzatoare si dovezi pentru justificarea masurii, ca de
exemplu standardele armonizate sau alte specificatii tehnice folosite de
organul de control, rapoartele de incercare emise de IGCTI, orice alte probe si
informatii necesare pentru justificarea actiunii.
Art. 15
Sanctiuni
(1) Organul de control, la constatarea si documentarea neconformitati, are
obligatia de a aplica sanctiunea prevazuta de H.G. nr. 88/2003, respectiv de
H.G. nr. 497/2003.
(2) Constatarea si sanctionarea contraventiilor se fac in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 16
Baza de date privind supravegherea pietei
(1) Baza de date privind supravegherea pietei este un sistem destinat
stocarii tuturor informatiilor, schimbului de informatii si comunicarii intre
toate entitatile structurii organizatorice a IGCTI, referitoare la
supravegherea pietei echipamentelor radio si echipamentelor terminale de
telecomunicatii, a altor echipamente electrice si electronice din domeniile de
competenta stabilite pentru IGCTI de H.G. nr. 88/2003 si de H.G. nr. 497/2003.
(2) Baza de date are o functie de cautare care permite, dupa caz, cautarea
unui produs specific si a rezultatului verificarii acestuia.
(3) Baza de date contine informatii referitoare la echipamentele verificate
de organele de control ale IGCTI in activitatile de supraveghere a pietei. Baza
de date contine atat datele rezultate din activitatea de monitorizare,
rapoartele de control, rapoartele de verificare, rapoartele de incercari,
actiunile corective decise si rezultatul acestora, sanctiunile aplicate, precum
si informatii suplimentare cum ar fi: declaratii de conformitate sau extrase
din manualele de utilizare. Pe langa datele referitoare la echipamente, baza de
date contine si informatii referitoare la producatorul, reprezentantul
autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe
piata sau punerea in functiune a echipamentului sau la comerciant.
(4) Comunicarea cu baza de date se realizeaza prin Internet si are doua
categorii de acces:
a) acces public (liber) destinat publicului larg, prin care este permisa
cautarea unui produs specific si a rezultatului verificarii acestuia;
b) acces conditionat cu parola destinat numai personalului din entitatile
structurii organizatorice a IGCTI, prin care este permis accesul la date si
introducerea de date referitoare la toate actiunile de control intreprinse
pentru un produs specific. In acest fel organele de control pot sa evite
controalele paralele.
(5) Baza de date mai are ca scop si furnizarea de informatii catre
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, Autoritatea Nationala a
Vamilor si alte autoritati, in baza protocoalelor de colaborare incheiate de
IGCTI cu acestea.
Art. 17
Planificarea activitatii de supraveghere a pietei
(1) Supravegherea pietei trebuie efectuata respectand principiul
proportionalitatii, adica obiectivele de supraveghere si resursele alocate
trebuie sa fie in concordanta cu gradul de risc sau de neconformitate, iar
impactul asupra liberei circulatii a echipamentelor radio, a echipamentelor
terminale de telecomunicatii, a altor echipamente electrice sau electronice nu
trebuie sa fie mai mare decat este necesar pentru atingerea obiectivelor de
supraveghere a pietei.
(2) SCEM elaboreaza strategii de supraveghere a pietei pentru anul in curs
pe baza rapoartelor statistice privind rezultatele supravegherii pietei din
anul precedent: analiza pietei, grupele de produse introduse pe piata,
structura producatorilor, a importatorilor si a distribuitorilor, analiza
riscului de interferenta prejudiciabila produsa serviciilor de comunicatii. De
asemenea, optimizeaza pe baze statistice procesul de supraveghere a pietei.
(3) Pe baza strategiei anuale de supraveghere a pietei directiile
teritoriale ale IGCTI elaboreaza planuri trimestriale de supraveghere a pietei
pentru zona de competenta teritoriala. Planurile trimestriale de supraveghere a
pietei trebuie sa fie corelate intre directiile teritoriale ale IGCTI, astfel
incat sa se evite controalele paralele.
(4) Actiunile de control privind supravegherea pietei sunt:
a) planificate, pe baza planului trimestrial;
b) neplanificate, determinate de rezolvarea unei reclamatii. Organul de
control este obligat sa primeasca si sa analizeze reclamatiile utilizatorilor
de echipamente ori ale producatorilor, reprezentantilor autorizati ai acestora
sau ale altor persoane responsabile pentru introducerea pe piata sau punerea in
functiune a echipamentelor, referitoare la concurenta neloiala, si sa actioneze
in sensul intreprinderii masurilor ce se impun. In toate situatiile IGCTI va
comunica celor care au formulat reclamatiile informatii privind rezultatele
obtinute in mod direct in urma investigarii subiectului ce a facut obiectul
reclamatiei.
CAP. 6
Schimbul de informatii
Art. 18
Actiuni pentru imbunatatirea standardelor
(1) Insuficientele standardelor armonizate evidentiate in activitatea de
supraveghere a pietei trebuie sa conduca la revizuirea acestora de catre
organismele de standardizare.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) IGCTI transmite catre ASRO
propunerea de revizuire a standardului armonizat in cauza impreuna cu toate
informatiile necesare pentru justificarea propunerii de revizuire.
Art. 19
Informarea personalului magazinului sau depozitului referitor la dreptul
legal al organului de control de a efectua supravegherea pietei
IGCTI organizeaza prezentarea H.G. nr. 88/2003, a H.G. nr. 497/2003 si a
altor reglementari aplicabile, precum si a actiunilor privind supravegherea
pietei in cadrul unor intalniri informative cu personalul magazinelor, al
depozitelor, al producatorilor, importatorilor sau distribuitorilor.
Art. 20
Contactul cu mass-media
(1) Ziarele locale si statiile locale de radio se pot implica in campaniile
de supraveghere a pietei, facand astfel cunoscuta publicului aceasta
activitate. Aceasta nu va necesita costuri suplimentare, deoarece mass-media
locala nu dispune intotdeauna de subiecte noi. In acest mod publicul primeste
intr-o maniera sistematizata si directa asemenea informatii, ceea ce contribuie
la cresterea vigilentei consumatorului.
(2) IGCTI publica in cotidiene nationale si/sau in reviste de specialitate
rapoarte statistice anuale privind rezultatele supravegherii pietei.
(3) IGCTI emite declaratii publice in care se specifica echipamentele care
sunt sau pot fi nesigure, precum si producatorii sau reprezentantii autorizati
ai acestora ori acele persoane responsabile pentru introducerea pe piata sau
punerea in functiune a echipamentului, ale caror practici si activitati
afecteaza grav interesele si cerintele esentiale prevazute de H.G. nr. 88/2003,
respectiv de H.G. nr. 497/2003.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 21
Contravaloarea esantioanelor prelevate pentru verificarea conformitatii
(1) Prelevarea esantioanelor pentru verificari si incercari se face cu
titlu de imprumut, IGCTI urmand sa le restituie proprietarului la terminarea
verificarilor sau incercarilor. Daca in cursul incercarilor esantioanele
prelevate pentru verificarea conformitatii echipamentelor cu cerintele
esentiale aplicabile au suferit deteriorari, contravaloarea acestora se suporta
de catre IGCTI. Daca in urma incercarii se stabileste ca producatorul,
reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila de
introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului care nu
respecta cerintele esentiale prevazute de hotararea Guvernului aplicabila,
IGCTI recupereaza cheltuielile efectuate de la cel care a introdus pe piata sau
a pus in functiune echipamentul neconform, dupa caz.
(2) Punerea la dispozitie contra cost sau gratuit a echipamentelor dovedite
neconforme, precum si a celor interzise sau restrictionate temporar de la
introducerea pe piata sau punerea in functiune determina IGCTI sa solicite
organelor indreptatite ale statului aplicarea sanctiunilor complementare: sa
confiste aceste echipamente sau sa impuna retinerea echipamentelor in locurile
stabilite de catre acestea, pe cheltuiala producatorului, reprezentantului
autorizat al acestuia sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata
a echipamentelor respective, dupa caz.
Art. 22
Sigilarea produselor neconforme
In exercitarea atributiilor ce le revin in legatura cu supravegherea pietei
organele de control au dreptul sa sigileze echipamentele care nu indeplinesc
cerintele prevazute de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr. 497/2003.
Art. 23
Sprijinul politiei
In situatia in care organul de control considera necesar pentru realizarea
sarcinilor ce ii revin, acesta are dreptul sa solicite si sa primeasca sprijin
si asistenta din partea organelor de politie.
Art. 24
Instruirea personalului
In scopul realizarii sarcinilor ce ii revin privind supravegherea pietei,
IGCTI trebuie sa urmareasca si sa actioneze pentru actualizarea cunostintelor
personalului participant la aceste activitati prin programe anuale de
instruire.
Art. 25
Inregistrarile supravegherii pietei
Documentatia de supraveghere a pietei se inregistreaza la registratura
centrala a IGCTI, respectiv la registratura DT, si se arhiveaza la entitatea
organizatorica emitenta.
ANEXA 1*)
la Procedura
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| INSPECTORATUL GENERAL |DIRECTIA TERITORIALA: |
|
| I.G.C.T.I. PENTRU COMUNICATII SI
|____________________________|____________|
| TEHNOLOGIA INFORMATIEI |Centrul Local de Control: |
|
|
|____________________________|____________|
| |Imputernicit pentru control:|
|
|____________________________________|____________________________|____________|
| Distribuitor | RAPORT DE CONTROL
|
|____________________________________|_________________________________________|
| | | _ | _
|
|Nume/Firma | ||_| HG nr. 88/2003 ||_| HG nr. 497/2003
|
|_________________|__________________|____________________|____________________|
|Localitatea | |Cod postal | |
|_________________|__________________|___________|_____________________________|
|Adresa |
|
|_________________|____________________________________________________________|
|Tel., Fax | | |Persoana care da informatiile:|
|
|_________________|__________|_______|______________________________|__________|
|E-mail, Internet | |Persoana de contact/functia: |
|
|_________________|__________________|______________________________|__________|
| Persoana responsabila pentru introducerea pe piata
|
|______________________________________________________________________________|
|Nume/Firma |
|
|_________________|____________________________________________________________|
|Localitatea | |Cod postal |
|
|_________________|__________________|___________|_____________________________|
|Adresa |
|
|_________________|____________________________________________________________|
|Tel., Fax | | |Persoana care da informatiile:|
|
|_________________|__________|_______|______________________________|__________|
|E-mail, Internet | |Persoana de contact/functia: |
|
|_________________|__________________|______________________________|__________|
| Informatii pe ambalaj
|
|______________________________________________________________________________|
| | _ Marcajul CE | _ Marcajul CE |Nr. de |
|
|Marcajul CE ||_| este aplicat ||_| nu este |identificare |
|
| | | aplicat |org. notificate: |
|
|_________________|_________________|________________|_________________|_______|
|Clasa de | _ | _ | _
|
|echipament ||_| Nu ||_| (!) ||_| Frecventa/frecventele de functionare:
|
| | |(clasa 2)|
|
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
|Producator: |
|
|_________________|____________________________________________________________|
|Echipament: | |Model: | |Seria: |
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:| |Tip: | |Nr. Lot:|
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|Date privind | _
|
|utilizarea in ||_| Sunt disponibile (ce si unde)
>>> |
|Romania: |______________________________________
|
| | _ |
|
| ||_| Nu sunt disponibile |
|
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Date privind | _
|
|utilizarea ||_| Sunt disponibile (ce si unde)
>>> |
|conform |______________________________________
|
|destinatiei: | _ |
|
| ||_| Nu sunt disponibile |
|
|_________________|______________________________________|_____________________|
| Marcaj pe echipament
|
|______________________________________________________________________________|
| | _ Marcajul CE | _ Marcajul CE |Nr. de |
|
|Marcajul CE ||_| este aplicat ||_| nu este |identificare |
|
| | | aplicat |org. notificate: |
|
|_________________|_________________|________________|_________________|_______|
|Clasa de | _ | _ | _
|
|echipament ||_| Nu ||_| (!) ||_| Alte marcaje?:
|
| | |(clasa 2)|
|
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
|Producator: |
|
|_________________|____________________________________________________________|
|Echipament: | |Model: | |Seria: |
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:| |Tip: | |Nr. Lot:|
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
| Informatii continute in documentatia insotitoare
|
|______________________________________________________________________________|
| | _ Marcajul CE | _ Marcajul CE
|
|Marcajul CE ||_| este aplicat ||_| nu este aplicat
|
|_________________|_________________|__________________________________________|
|Clasa de | _ | _ | _
|
|echipament ||_| Nu ||_| (!) ||_| Frecventa/frecventele de functionare:
|
| | |(clasa 2)|
|
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
| | _ Declaratia | _
|
| ||_| este ||_| Declaratia nu este inclusa
|
| | inclusa |
|Declaratia de
|_________________|__________________________________________|
|conformitate | _ Declaratia | _
|
| ||_| neoficiala in||_| Declaratia completa se poate obtine
|
| | limba romana:| la adresa de Internet:
|
|_________________|_________________|__________________________________________|
|Echipament: | |Model: | |Seria: |
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:| |Tip: | |Nr. Lot:|
|
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|Date privind | _
|
|utilizarea in ||_| Sunt disponibile (ce si unde)
>>> |
|Romania: |______________________________________
|
| | _ |
|
| ||_| Nu sunt disponibile | |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Date privind | _
|
|utilizarea ||_| Sunt disponibile (ce si unde)
>>> |
|conform |______________________________________
|
|destinatiei: | _ |
|
| ||_| Nu sunt disponibile |
|
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Interfetele de | _
|
|interconectare la||_| Sunt disponibile (ce si unde)
>>> |
|retelele publice:|______________________________________
|
| | _ |
|
| ||_| Nu sunt disponibile |
|
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Observatii:
|
|______________________________________________________________________________|
| |
|______________________________________________________________________________|
| _
|
| |_| Continua pe verso:
|
|______________________________________________________________________________|
|Cantitatea: | |Pret unitar | |Semnatura | |Data: |
|
| | |euro: | |imputernicitului: | | |
|
|____________|_______|____________|______|__________________|______|______|____|