Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 373 din 21 iulie 2005

privind aprobarea Procedurii de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si a altor echipamente electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice

ACT EMIS DE: INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 746 din 17 august 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Legii nr. 510/2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, cu modificarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile reglementate, prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 140/2005,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de telecomunicatii si recunoasterea mutuala a conformitatii acestora, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003,

    presedintele Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei emite prezenta decizie.

    Art. 1
    Se aproba Procedura de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si a altor echipamente electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 2
    Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Presedintele Inspectoratului General
                   pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
                           Marius Catalin Marinescu

    ANEXA 1

                                 PROCEDURA
de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si a altor echipamente electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice

    CAP. 1
    Generalitati

    Art. 1
    Referinte
    Prezenta procedura a fost elaborata in conformitate cu:
    - Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile reglementate, prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 140/2005;
    - Hotararea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de telecomunicatii si recunoasterea mutuala a conformitatii acestora, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004;
    - Hotararea Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003;
    - Guide to the Implementation of Directives Based on the New Approach and the Global Approach, European Communities, 2000;
    - CEPT/ECC Report 15 - Market Surveillance, Radio Equipment Inspection, Spectrum Monitoring and the Enforcement Aspects of these Activities, Messolonghi, September 2002.
    Art. 2
    Scop si domeniu de aplicare
    (1) Prezenta procedura reglementeaza, in baza art. 36 din Hotararea Guvernului nr. 891/2004, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 140/2005, modul de desfasurare de catre Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei a activitatilor de supraveghere a pietei echipamentelor radio si echipamentelor terminale de telecomunicatii privind indeplinirea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv a altor echipamente electronice si electrice privind indeplinirea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.
    (2) Prevederile prezentei proceduri nu se aplica activitatilor de supraveghere a pietei echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, respectiv a echipamentelor electrice si electronice introduse pe piata inainte de data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.

    CAP. 2
    Definitii si abrevieri

    Art. 3
    Definitii
    (1) In cuprinsul prezentei proceduri sunt, de asemenea, aplicabile definitiile prevazute in art. 4 din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 891/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, si art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.
    (2) In intelesul prezentei proceduri, definitiile prevazute la alin. (1) se completeaza dupa cum urmeaza:
    a) clauza de salvgardare - procedura prin care Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei poate lua toate masurile necesare pentru ca aparatele sa fie retrase de pe piata sau din serviciu, poate interzice introducerea lor pe piata sau punerea lor in functiune ori poate restrictiona libera lor circulatie atunci cand constata ca aparatele care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, nu indeplinesc prevederile aplicabile ale acestor reglementari;
    b) entitate - ceea ce poate fi descris si luat in mod individual;
    c) impunerea conformitatii (enforcement) - totalitatea actiunilor si sanctiunilor care pot fi utilizate pentru aplicarea si respectarea Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv a Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, in scopul obtinerii celei mai bune protectii a sanatatii si sigurantei utilizatorilor si a oricaror alte persoane, precum si a celei mai bune calitati posibile a comunicatiilor radio pentru utilizatorii spectrului de frecvente radio, autorizati in conditiile legii.
    Acestea includ si actiunile adecvate intreprinse de catre Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei impotriva surselor de interferente active sau posibile si impotriva utilizarii neautorizate a spectrului de radiofrecvente. De asemenea, pot fi incluse aici toate tipurile de activitati de investigare, cum ar fi supravegherea pietei, inspectarea echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si monitorizarea spectrului de radiofrecvente;
    d) inspectie - examinarea proiectului unui produs, a unui produs, a unui serviciu, a unui proces sau a unei instalatii si determinarea conformitatii lor cu cerinte specifice sau cu cerinte generale pe baza unei aprecieri profesionale;
    e) inspectarea echipamentelor radio - verificari desfasurate la locul de instalare a echipamentelor radio, inclusiv prin masurari, pentru a stabili daca acestea corespund sau nu prevederilor Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, sau Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, si daca utilizarea acestora este sau nu in conformitate cu licenta individuala de utilizare a frecventei si/sau cu conditiile permise de utilizare a frecventei;
    f) introducerea pe piata - actiunea de a face disponibil pentru prima data, contra cost sau gratuit, un produs din domeniul reglementat, in vederea distribuirii si/sau utilizarii;
    g) inregistrarile supravegherii pietei - documentele care furnizeaza dovezi obiective ale activitatilor realizate si ale gradului de satisfacere a prevederilor hotararilor Guvernului aplicabile;
    h) monitorizarea spectrului - monitorizarea spectrului reprezinta verificarea emisiilor ce trebuie sa corespunda cu licenta individuala de utilizare a frecventei si/sau cu conditiile permise de utilizare a frecventei, precum si cu deciziile presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei in problemele de interferenta;
    i) neconformitate substantiala - neconformitate datorita careia echipamentul nu indeplineste cerintele esentiale aplicabile, prevazute de Hotararea Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, sau de Hotararea Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003;
    j) neconformitate nesubstantiala - abatere izolata sau sporadica de la prevederile Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, sau de la prevederile Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, dar care nu impiedica indeplinirea de catre echipament a cerintelor esentiale aplicabile;
    k) managementul supravegherii pietei - ansamblul activitatilor coordonate pentru a orienta si controla activitatea de supraveghere a pietei, incluzand stabilirea politicii referitoare la supravegherea pietei, a obiectivelor supravegherii pietei, planificarea supravegherii pietei, controlul supravegherii pietei, asigurarea supravegherii pietei si imbunatatirea supravegherii pietei;
    l) procedura - mod specificat ce descrie cu gradul de detaliere adecvata efectuarea unei activitati;
    m) proportionalitate - masurile, resursele si entitatile structurii organizatorice implicate intr-o actiune de supraveghere a pietei trebuie sa fie corelate cu gradul de risc sau neconformitate, iar impactul actiunii asupra liberei circulatii a produselor trebuie sa nu fie mai mare decat este necesar pentru indeplinirea obiectivelor supravegherii pietei;
    n) sistem de management al supravegherii pietei - sistemul prin care se stabilesc politica si obiectivele in domeniul supravegherii pietei si prin care se realizeaza acele obiective, prin orientarea si controlul entitatilor structurii organizatorice in ceea ce priveste supravegherea pietei;
    o) structura organizatorica - ansamblul de responsabilitati, autoritati si relatii dintre persoane dispuse intr-o schema, prin care o organizatie isi exercita functiile;
    p) supravegherea pietei - ansamblul masurilor, resurselor si entitatilor adecvate ale structurii organizatorice, prin care Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei asigura si garanteaza in mod impartial ca produsele introduse pe piata si/sau puse in functiune indeplinesc prevederile reglementarilor tehnice aplicabile, indiferent de originea lor, cu respectarea principiului liberei concurente.
    Supravegherea pietei se realizeaza prin controlul (dus la indeplinire in concordanta cu procedurile de evaluare a conformitatii) asupra echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si asupra altor echipamente electronice si electrice deja introduse pe piata sau care vor fi introduse pe piata inainte ca utilizatorii sa achizitioneze echipamentele.
    Supravegherea pietei include verificarea indeplinirii prevederilor Hotararii Guvernului nr. 88/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004, respectiv ale Hotararii Guvernului nr. 497/2003, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003, cum ar fi indeplinirea cerintelor tehnice adecvate cerintelor esentiale aplicabile sau a cerintelor administrative pentru marcare, etichetare, Declaratia de conformitate si alte documentatii, ca de exemplu informatiile de utilizare.
    Daca neconformitatea a fost confirmata prin verificare (de exemplu masurari), vor fi oportune si necesare in continuare actiuni subsecvente pentru descoperirea si corectarea neconformitatii in toate cazurile posibile.
    Art. 4
    Abrevieri
    Abrevierile din cuprinsul prezentei proceduri au urmatoarele semnificatii:
    a) ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
    b) ASRO - Asociatia de Standardizare din Romania;
    c) SCEM - Serviciul compatibilitate electromagnetica;
    d) CLC - centru local de control al IGCTI;
    e) CEPT - Conferinta Europeana a Administratiilor de Posta si Telecomunicatii;
    f) DoC - Declaratia de conformitate;
    g) DT - directie teritoriala a IGCTI;
    h) ECC - Comitetul de comunicatii electronice din cadrul CEPT;
    i) IGCTI - Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;
    j) MCTI - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
    k) UE - Uniunea Europeana;
    l) H.G. nr. 88/2003 - Hotararea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de telecomunicatii si recunoasterea mutuala a conformitatii acestora, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 236/2004;
    m) H.G. nr. 497/2003 - Hotararea Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si de functionare a aparatelor electrice si electronice din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.554/2003.

    CAP. 3
    Introducerea pe piata

    Art. 5
    Introducerea pe piata
    (1) Conceptul de introducere pe piata se refera la fiecare echipament individual, nu la un anumit tip de echipament, indiferent daca el a fost fabricat ca o unitate individuala sau a fost fabricat in serie. Conceptul de introducere pe piata determina momentul cand un echipament trece pentru prima oara din stadiul de fabricatie in Romania ori din stadiul de import din UE sau dintr-o terta tara la cel de distributie si/sau de utilizare in Romania. Deoarece conceptul de introducere pe piata se refera numai la primul moment, cand aparatul este disponibil in scopuri de distributie si/sau de utilizare in Romania dupa intrarea in vigoare a H.G. nr. 88/2003, respectiv a H.G. nr. 497/2003, el se refera numai la aparatele noi produse in Romania si la aparatele noi sau utilizate care au fost importate din UE sau dintr-o terta tara. Producatorul trebuie sa asigure ca fiecare echipament si, respectiv, toate echipamentele produse de el corespund prevederilor hotararii Guvernului aplicabile.
    (2) Conceptul de prima utilizare se refera la prima utilizare in Romania de catre utilizatorul final a unui echipament din domeniul de aplicare a H.G. nr. 88/2003, respectiv a H.G. nr. 497/2003. Echipamentele care sunt gata de utilizare imediat dupa ce sunt introduse pe piata, care nu trebuie sa fie asamblate sau instalate si ale caror conditii de distributie (depozitare, transport etc.) nu influenteaza performantele acestora, sunt considerate a fi utilizate imediat ce au fost introduse pe piata, daca este imposibil sa se determine cand au fost utilizate prima data.
    Art. 6
    Distribuitori
    (1) Persoanele fizice sau juridice care desfasoara activitati de comercializare ulterior introducerii pe piata a produselor, denumite in continuare distribuitori, trebuie sa fie capabile sa identifice, dupa caz, producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata a echipamentului ori persoana care i-a furnizat echipamentul.
    (2) In cazul in care distribuitorul nu poate identifica persoana responsabila pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului ori persoana care i-a furnizat echipamentul, actiunile desfasurate de organul de control se indreapta impotriva distribuitorului.

    CAP. 4
    Responsabilitati pentru supravegherea pietei

    Art. 7
    Structura organizatorica pentru realizarea supravegherii pietei
    (1) In vederea supravegherii echipamentelor radio, echipamentelor terminale de telecomunicatii, precum si a altor categorii de echipamente electrice si electronice introduse pe piata, IGCTI are imputernicirea necesara in conformitate cu prevederile art. 35 alin. (2) din H.G. nr. 88/2003 si ale art. 13 alin. (1) lit. a) din H.G. nr. 497/2003.
    (2) Structura organizatorica a IGCTI este adaptata indeplinirii functiilor de supraveghere a pietei pe intregul teritoriu al Romaniei. Entitatile structurii organizatorice responsabile pentru indeplinirea prevederilor prezentei proceduri sunt:
    a) centrele locale de control;
    b) directiile teritoriale;
    c) Serviciul compatibilitate electromagnetica;
    d) Directia planificare spectru;
    e) Directia executiva comunicatii.

    CAP. 5
    Modul de realizare a supravegherii pietei

    Art. 8
    Monitorizarea echipamentelor introduse pe piata sau puse in functiune
    (1) Obiectivul monitorizarii echipamentelor este acela de a verifica daca echipamentele corespund prevederilor H.G. nr. 88/2003, respectiv ale H.G. nr. 497/2003, la introducerea pe piata si, daca este relevant, la punerea acestora in functiune.
    (2) Monitorizarea echipamentelor introduse pe piata sau puse in functiune se realizeaza de catre organele de control ale CLC si DT din cadrul IGCTI.
    (3) Pentru a monitoriza echipamentele introduse pe piata, IGCTI trebuie sa aiba competentele si resursele necesare pentru:
    a) a vizita in mod regulat spatiile comerciale, industriale si de depozitare;
    b) a vizita in mod regulat, daca este necesar, locurile de munca si alte spatii in care echipamentele sunt puse in functiune;
    c) a organiza verificari aleatorii si pe loturi mici;
    d) a lua esantioane de echipamente pe care sa le examineze si sa le supuna la incercari.
    (4) Organul de control are dreptul de a solicita orice informatie necesara pentru realizarea obiectivelor controlului. Informatiile referitoare la echipamente si locurile unde acestea sunt comercializate, depozitate sau puse in functiune, precum si persoana juridica sau persoana fizica detinatoare se stocheaza in baza de date.
    (5) Organul de control monitorizeaza si echipamentele prezentate la targuri, expozitii, demonstratii si altele asemenea si verifica daca pentru echipamentele care nu corespund prevederilor H.G. nr. 88/2003, respectiv ale H.G. nr. 497/2003, sunt furnizate indicatii vizibile care sa precizeze clar ca astfel de echipamente nu pot fi comercializate sau puse in functiune in Romania sau in Uniunea Europeana inainte de a fi realizate conform prevederilor hotararii Guvernului aplicabile. Informatiile referitoare la echipamentele prezentate la targuri, expozitii, demonstratii etc. se introduc in baza de date mentionandu-se persoana fizica sau juridica detinatoare.
    Art. 9
    Neconformitati
    (1) Sunt considerate neconformitati nesubstantiale abaterile de la prevederile hotararii Guvernului aplicabile, dar care nu impiedica indeplinirea de catre echipament a cerintelor esentiale aplicabile.
    (2) Este considerata neconformitate substantiala neindeplinirea cerintelor esentiale prevazute de hotararea Guvernului aplicabila.
    Art. 10
    Verificarea conformitatii echipamentelor introduse pe piata sau puse in functiune
    (1) Verificarile realizate de organele de control ale CLC si DT din cadrul IGCTI pot fi:
    a) verificari administrative (formale);
    b) verificari de fond.
    (2) Prin verificari administrative (formale) se verifica, dupa caz:
    a) prezenta si modul de aplicare a marcajului CE: dimensiunile si forma marcajului CE, aplicarea marcajului CE pe echipament, pe ambalaj, pe instructiunile de utilizare, pe alte documente ce insotesc echipamentul;
    b) prezenta numarului de identificare a tuturor organismelor notificate implicate;
    c) prezenta identificatorului de clasa: dimensiunile si forma identificatorului de clasa, aplicarea marcajului identificatorului de clasa pe echipament, pe ambalaj, pe instructiunile de utilizare, pe alte documente ce insotesc echipamentul, datele de identificare a echipamentului;
    d) prezenta datelor de identificare a producatorului sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata a echipamentului (importatorului), a tipului, lotului si/sau a seriei;
    e) existenta DoC in limba romana ce insoteste produsul, dupa caz: existenta DoC complete, a DoC in format concentrat, a referintelor privind adresa de Internet sau alt punct de contact la care poate fi gasita DoC a producatorului;
    f) alegerea corecta a procedurilor de evaluare a conformitatii;
    g) existenta in instructiunile de utilizare a informatiilor suficiente pentru utilizarea conform destinatiei si, dupa caz, a informatiilor suficiente pentru identificarea interfetelor de conectare la reteaua publica de telecomunicatii la care echipamentul terminal de telecomunicatii este destinat sa fie utilizat, a informatiilor privind permisiunea de utilizare a echipamentului radio in Romania, respectiv in alte state membre ale UE;
    h) verificarile administrative se inscriu in formularul "Raport de control", prevazut in anexa la prezenta procedura, si se stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei.
    (3) In cazul in care, ca urmare a verificarilor administrative, se evidentiaza o neconformitate nesubstantiala (de exemplu: lipsa redactarii in limba romana a instructiunilor de utilizare sau a declaratiei de conformitate neoficiale furnizate utilizatorului, folosirea si aplicarea incorecta a marcajului CE in ceea ce priveste forma, marimea, vizibilitatea, lizibilitatea sau caracteristica de a nu putea fi sters etc.), aceasta determina aplicarea sanctiunii legale: amenda si interzicerea comercializarii echipamentelor pana la data stabilita de comun acord cu comerciantul pentru indeplinirea actiunii corective.
    (4) Verificarile de fond privesc verificarea conformitatii produsului cu cerintele esentiale prevazute de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr. 497/2003, prin verificarea continutului DoC a producatorului si corecta utilizare a procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute de hotararea Guvernului aplicabila. Se verifica daca:
    a) procedura de evaluare a conformitatii inscrisa in DoC a fost utilizata in conformitate cu prevederile hotararii Guvernului aplicabile;
    b) standardele inscrise in DoC sunt corect aplicate si se regasesc in listele de standarde armonizate, aprobate prin ordinele nr. 381/1.620/2004 si nr. 42/2005, conform H.G. nr. 88/2003, respectiv H.G. nr. 497/2003;
    c) in cazul in care nu s-au aplicat standarde armonizate specificatia tehnica aplicata are avizul organismului notificat implicat. Se verifica competenta organismului notificat pentru procedura de evaluare a conformitatii, aplicata in "Lista organismelor notificate sub Directiva 1999/5/EC", respectiv in "Lista organismelor notificate sub Directiva 89/336/EEC", emise de Comisia Europeana.
    (5) Verificarile de fond se documenteaza intr-un "Raport de verificari de fond", iar rezultatul verificarilor de fond se stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei. In cazul in care, ca urmare a verificarilor de fond, se evidentiaza o neconformitate substantiala (de exemplu: inexistenta sau aplicarea incorecta a marcajului de conformitate, inexistenta sau incorectitudinea DoC originale), aceasta determina aplicarea sanctiunii legale: amenda si interzicerea comercializarii echipamentelor. Odata cu aplicarea sanctiunii, organul de control stabileste de comun acord cu comerciantul data la care acesta poate prezenta documentatia tehnica relevanta pentru atestarea conformitatii echipamentului, documentatie solicitata de organul de control (de exemplu: rapoartele de incercari) pentru verificari suplimentare si pana la care pot fi indeplinite actiunile corective.
    (6) Neprezentarea la termenul convenit a documentatiei tehnice solicitate sau refuzul comerciantului de a o prezenta poate constitui un motiv temeinic pentru a considera ca echipamentul este neconform cu cerintele esentiale si se poate propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentului.
    Art. 11
    Verificarea documentatiei tehnice
    (1) In cazul in care, ca urmare a verificarilor de fond, exista suspiciuni privind conformitatea echipamentului, fara a se putea proba suficient acest lucru, organele de control pot stabili a doua etapa de verificare, care consta din verificarea documentatiei tehnice a echipamentului. Aceasta etapa are in vedere principiul proportionalitatii, in functie de importanta si de riscul in cauza, precum si asigurarea protectiei agentilor economici impotriva sarcinilor inutile. La cererea organului de control documentatia tehnica trebuie sa fie pusa la dispozitia SCEM la un termen rezonabil, stabilit impreuna cu producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia in Romania sau Uniunea Europeana ori de catre alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata a echipamentului.
    (2) Documentatia tehnica poate fi pastrata in orice format, inclusiv sub forma tiparita sau CD-ROM, cu conditia sa fie disponibila pe perioada si in conditiile prevazute de hotararea Guvernului aplicabila.
    (3) Comerciantul echipamentului are obligatia sa ceara producatorului, reprezentantului sau autorizat si sa prezinte organului de control, in termenul stabilit de comun acord cu acesta, intreaga documentatie tehnica prevazuta de hotararea Guvernului aplicabila sau numai partile care sunt considerate relevante de catre organul de control pentru evidentierea conformitatii echipamentului. In primul rand se vor solicita lista standardelor armonizate aplicate in intregime sau partial, rapoartele de incercari si avizul organismului notificat implicat, daca este cazul.
    (4) Neprezentarea documentatiei tehnice in conditiile prevazute la alin. (1) si (3) poate constitui un motiv suficient pentru a considera neconformitatea echipamentului cu cerintele prevazute de hotararea Guvernului aplicabila si poate constitui un motiv temeinic pentru a propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentului.
    (5) Verificarile documentatiei tehnice se documenteaza intr-un "Raport de verificari ale documentatiei tehnice", iar rezultatul verificarilor documentatiei tehnice se stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei. In cazul in care, ca urmare a verificarii documentatiei tehnice, este evidentiata o neconformitate substantiala (de exemplu, inexistenta sau incorectitudinea unui raport de incercare referitor la cerinta esentiala aplicabila), SCEM transmite organului de control dispozitia mentinerii hotararii de a interzice comercializarea echipamentelor si de prelevare a unui numar de esantioane ale echipamentului respectiv ce urmeaza a fi supuse la incercari de laborator impreuna cu programul de incercari de laborator considerat suficient pentru a elimina neincrederea privind conformitatea produsului.
    (6) Imposibilitatea prelevarii pentru incercari a esantioanelor sau refuzul comerciantului privind punerea acestora la dispozitia organului de control constituie motive temeinice pentru a considera ca exista neconformitate cu cerintele esentiale si, in consecinta, pentru a propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentului.
    Art. 12
    Incercari in laborator
    (1) Datorita tolerantelor de fabricatie, orice echipament radio, echipament terminal de telecomunicatii sau alt echipament electric sau electronic va indeplini cu greu toti parametrii tehnici continuti in reglementarile/standardele de referinta pentru toate esantioanele supuse incercarii, exceptie facand cazul in care producatorul are 100% productie incercata. De asemenea, anumite produse individuale pot fi defecte si din acest motiv sunt necesare mai multe esantioane.
    In standardele CENELEC (Comite Europeen de Normalisation Electrotechnique) se cere ca produsele sa indeplineasca cerintele cu o anumita incredere statistic definita.
    In standardele ETSI (European Telecommunications Standards Institute) este aleasa abordarea riscului impartit. Aceasta inseamna ca incertitudinea de masurare nu este niciodata adunata la sau scazuta din valoarea masurata, dar valoarea masurata este direct comparata cu valoarea limita data in standard.
    (2) SCEM trebuie sa stabileasca numarul esantioanelor necesare pentru a se obtine o anumita incredere statistica si pentru a se elimina incercarea unui echipament defect sau dereglat. Pentru electronica de larg consum, produsa in masa, 3 pana la 5 esantioane pot fi considerate ca minimum necesar si suficient pentru orice analiza statistica concludenta, dar si incercari pe un singur exemplar pot eventual sa fie utilizate ca baza pentru informarea producatorului asupra problemei, precum si pentru solicitarea mai multor informatii referitoare la produs. Se recomanda ca esantioanele pentru incercare sa fie selectate de organul de control, astfel ca posibila corelatie intre esantioanele aceluiasi tip de echipament sa fie evitata prin alegerea lor din diferite loturi de productie.
    (3) In prima faza esantioanele vor fi supuse unui program de incercare preliminara. Termenul de incercare preliminara utilizat aici reprezinta orice capacitate de incercare pe care IGCTI o are in dotare (de exemplu: laboratoarele CEM si intretinere aparatura din cadrul DT sau in cadrul statiilor mobile de monitorizare a spectrului) pentru a executa masurarea anumitor parametri, cum ar fi frecventa, puterea emitatorului si emisiile neesentiale. Daca producatorul este cooperant in ceea ce priveste eliminarea neconformitatii, este suficienta raportarea rezultatelor obtinute cu un echipament de incercare obisnuit, disponibil in mod normal in laboratoarele DT sau in sistemul de monitorizare a spectrului, incercarile preliminare fiind facute pe amplasament sau in laboratorul DT pentru a grabi luarea deciziilor si a economisi bani.
    (4) Incercarile preliminare se documenteaza intr-un "Raport de incercari preliminare", iar rezultatul incercarilor preliminare se stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei. Daca rezultatele programului de incercare preliminara nu conduc la o actiune corectiva de eliminare a neconformitatii sau la eliminarea neincrederii privind neconformitatea, esantioanele prelevate sunt supuse unui program complet de incercari privind indeplinirea cerintelor esentiale prevazute de hotararea Guvernului aplicabila. Programul de incercari se realizeaza in laboratorul central al IGCTI, a carui capacitate de a efectua astfel de incercari este recunoscuta prin acreditare.
    (5) Incercarile se documenteaza intr-un "Raport de incercari" care se transmite la SCEM, iar rezultatul incercarilor se stocheaza in baza de date privind supravegherea pietei. Daca rezultatele programului de incercari nu conduc la eliminarea neincrederii privind neconformitatea, Directia planificare spectru din IGCTI propune MCTI interzicerea introducerii pe piata sau retragerea de pe piata a echipamentelor, iar cheltuielile ocazionate de incercarea echipamentelor in laborator se recupereaza de la cel care a introdus pe piata sau a pus in functiune un echipament care nu indeplineste prevederile hotararii Guvernului aplicabile.
    Art. 13
    Actiuni corective
    (1) In situatia in care organul de control descopera ca un echipament nu este in conformitate cu prevederile H.G. nr. 88/2003, respectiv ale H.G. nr. 497/2003, acesta trebuie sa ia masurile necesare si sa actioneze pentru indeplinirea conformitatii. Actiunile corective depind de gradul de neconformitate, care trebuie stabilit de la caz la caz, in concordanta cu principiul proportionalitatii, dupa cum urmeaza:
    a) organul de control solicita producatorului sau reprezentantului autorizat al acestuia sa realizeze echipamentul introdus pe piata sau care este pus in functiune in conformitate cu prevederile hotararii Guvernului aplicabile;
    b) in situatia in care masurile initiale nu au condus la rezultatele asteptate sau rezultatele obtinute sunt considerate insuficiente, organul de control trebuie sa ia masurile adecvate pentru a restrictiona sau a interzice introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului in cauza si/sau pentru a asigura retragerea acestuia de pe piata. Retragerea de pe piata a echipamentelor neconforme poate fi ceruta sa fie realizata de producator, de reprezentantul sau autorizat sau de alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata a echipamentului.
    (2) In cadrul actiunilor de supraveghere a pietei organul de control trebuie sa analizeze si sa decida de la caz la caz daca neconformitatile constatate sunt nesubstantiale sau substantiale.
    (3) In legatura cu neconformitatile constatate, inaintea oricarei decizii organul de control va anunta partea implicata, dand posibilitatea acesteia de a fi consultata. Daca problema ce se impune a fi rezolvata este urgenta, dat fiind pericolul grav si iminent, organul de control dispune masurile necesare fara a consulta partea implicata.
    (4) Lipsa unei reactii din partea partii implicate, in intervalul de timp stabilit de catre organul de control, indreptateste organul de control sa ia decizia pe care o considera necesara.
    (5) Orice decizie luata privind restrictionarea sau interzicerea introducerii pe piata sau punerii in functiune ori privind retragerea de pe piata a unor echipamente trebuie sa fie motivata, iar producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata a echipamentului, dupa caz, trebuie sa fie informat in scris in acest sens. Aceasta comunicare va contine, de asemenea, informatii in legatura cu termenul in care contestatia poate fi facuta, cu respectarea prevederilor legale.
    (6) In cazul identificarii de neconformitati substantiale organul de control trebuie sa ia masurile necesare pentru a indeplini conformitatea, urmarind principiul proportionalitatii. In astfel de situatii, daca nici o alta masura nu este suficienta pentru realizarea conformitatii, MCTI, la propunerea IGCTI, trebuie sa restrictioneze sau sa interzica introducerea pe piata si punerea in functiune a echipamentului si sa dispuna retragerea acestuia de pe piata. Aceasta presupune de regula clauza de salvgardare. Organul de control trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt duse la indeplinire la termenul stabilit.
    (7) Masura de interzicere sau de restrictionare a introducerii pe piata ori a punerii in functiune a unui echipament poate fi la inceput temporara, pentru a permite organului de control sa obtina dovezi suficiente referitoare la neconformitatea substantiala a echipamentului.
    Art. 14
    Clauza de salvgardare
    (1) Masura privind restrictionarea ori interzicerea introducerii pe piata sau punerii in functiune a unui echipament ori masura retragerii acestuia de pe piata in cazul in care neconformitatea este stabilita cu referire la o eroare sistematica de conceptie sau la o intreaga serie de echipamente, oricat de limitata ar fi seria, conduce la invocarea clauzei de salvgardare.
    (2) IGCTI trebuie sa informeze in scris producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a produsului, dupa caz, referitor la decizia luata si la motivele privind restrictionarea sau interzicerea introducerii pe piata ori punerii in functiune sau privind retragerea de pe piata a unor echipamente. Aceasta comunicare va contine informatii in legatura cu dreptul celui in cauza de a contesta aceasta decizie, precum si cu termenul in care contestatia poate fi facuta in conditiile prevazute de lege.
    (3) Masura nationala de restrictionare ori de interzicere a introducerii pe piata sau a punerii in functiune a unui echipament trebuie sa fie bazata pe dovezi (de exemplu, incercari sau examinari) care sa constituie mijloace suficiente pentru demonstrarea erorilor privind proiectarea echipamentului sau fabricarea acestuia si care sa indice un pericol previzibil, potential sau actual ori alta neconformitate substantiala, chiar in situatia in care produsele sunt corect fabricate, instalate, intretinute si folosite conform destinatiei.
    (4) IGCTI comunica MCTI, daca nu este prevazut altfel, masura privind restrictionarea ori interzicerea introducerii pe piata sau punerii in functiune a unui echipament ori masura retragerii acestuia de pe piata, comunicare ce trebuie sa cuprinda:
    a) o referinta la hotararea Guvernului si, in special, la cerintele esentiale fata de care a fost stabilita neconformitatea;
    b) numele si adresa producatorului, ale reprezentantului autorizat al acestuia si, suplimentar, daca este necesar, numele si adresa altei persoane responsabile de introducerea pe piata sau de punerea in functiune a echipamentelor;
    c) o copie a DoC;
    d) numele si numarul de identificare ale organismului notificat care a intervenit in procedura de evaluare a conformitatii, daca este cazul;
    e) informatii asupra procedurii care a fost folosita de organul de control pentru verificarea conformitatii echipamentului;
    f) o evaluare cuprinzatoare si dovezi pentru justificarea masurii, ca de exemplu standardele armonizate sau alte specificatii tehnice folosite de organul de control, rapoartele de incercare emise de IGCTI, orice alte probe si informatii necesare pentru justificarea actiunii.
    Art. 15
    Sanctiuni
    (1) Organul de control, la constatarea si documentarea neconformitati, are obligatia de a aplica sanctiunea prevazuta de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr. 497/2003.
    (2) Constatarea si sanctionarea contraventiilor se fac in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 16
    Baza de date privind supravegherea pietei
    (1) Baza de date privind supravegherea pietei este un sistem destinat stocarii tuturor informatiilor, schimbului de informatii si comunicarii intre toate entitatile structurii organizatorice a IGCTI, referitoare la supravegherea pietei echipamentelor radio si echipamentelor terminale de telecomunicatii, a altor echipamente electrice si electronice din domeniile de competenta stabilite pentru IGCTI de H.G. nr. 88/2003 si de H.G. nr. 497/2003.
    (2) Baza de date are o functie de cautare care permite, dupa caz, cautarea unui produs specific si a rezultatului verificarii acestuia.
    (3) Baza de date contine informatii referitoare la echipamentele verificate de organele de control ale IGCTI in activitatile de supraveghere a pietei. Baza de date contine atat datele rezultate din activitatea de monitorizare, rapoartele de control, rapoartele de verificare, rapoartele de incercari, actiunile corective decise si rezultatul acestora, sanctiunile aplicate, precum si informatii suplimentare cum ar fi: declaratii de conformitate sau extrase din manualele de utilizare. Pe langa datele referitoare la echipamente, baza de date contine si informatii referitoare la producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului sau la comerciant.
    (4) Comunicarea cu baza de date se realizeaza prin Internet si are doua categorii de acces:
    a) acces public (liber) destinat publicului larg, prin care este permisa cautarea unui produs specific si a rezultatului verificarii acestuia;
    b) acces conditionat cu parola destinat numai personalului din entitatile structurii organizatorice a IGCTI, prin care este permis accesul la date si introducerea de date referitoare la toate actiunile de control intreprinse pentru un produs specific. In acest fel organele de control pot sa evite controalele paralele.
    (5) Baza de date mai are ca scop si furnizarea de informatii catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, Autoritatea Nationala a Vamilor si alte autoritati, in baza protocoalelor de colaborare incheiate de IGCTI cu acestea.
    Art. 17
    Planificarea activitatii de supraveghere a pietei
    (1) Supravegherea pietei trebuie efectuata respectand principiul proportionalitatii, adica obiectivele de supraveghere si resursele alocate trebuie sa fie in concordanta cu gradul de risc sau de neconformitate, iar impactul asupra liberei circulatii a echipamentelor radio, a echipamentelor terminale de telecomunicatii, a altor echipamente electrice sau electronice nu trebuie sa fie mai mare decat este necesar pentru atingerea obiectivelor de supraveghere a pietei.
    (2) SCEM elaboreaza strategii de supraveghere a pietei pentru anul in curs pe baza rapoartelor statistice privind rezultatele supravegherii pietei din anul precedent: analiza pietei, grupele de produse introduse pe piata, structura producatorilor, a importatorilor si a distribuitorilor, analiza riscului de interferenta prejudiciabila produsa serviciilor de comunicatii. De asemenea, optimizeaza pe baze statistice procesul de supraveghere a pietei.
    (3) Pe baza strategiei anuale de supraveghere a pietei directiile teritoriale ale IGCTI elaboreaza planuri trimestriale de supraveghere a pietei pentru zona de competenta teritoriala. Planurile trimestriale de supraveghere a pietei trebuie sa fie corelate intre directiile teritoriale ale IGCTI, astfel incat sa se evite controalele paralele.
    (4) Actiunile de control privind supravegherea pietei sunt:
    a) planificate, pe baza planului trimestrial;
    b) neplanificate, determinate de rezolvarea unei reclamatii. Organul de control este obligat sa primeasca si sa analizeze reclamatiile utilizatorilor de echipamente ori ale producatorilor, reprezentantilor autorizati ai acestora sau ale altor persoane responsabile pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentelor, referitoare la concurenta neloiala, si sa actioneze in sensul intreprinderii masurilor ce se impun. In toate situatiile IGCTI va comunica celor care au formulat reclamatiile informatii privind rezultatele obtinute in mod direct in urma investigarii subiectului ce a facut obiectul reclamatiei.

    CAP. 6
    Schimbul de informatii

    Art. 18
    Actiuni pentru imbunatatirea standardelor
    (1) Insuficientele standardelor armonizate evidentiate in activitatea de supraveghere a pietei trebuie sa conduca la revizuirea acestora de catre organismele de standardizare.
    (2) In situatia prevazuta la alin. (1) IGCTI transmite catre ASRO propunerea de revizuire a standardului armonizat in cauza impreuna cu toate informatiile necesare pentru justificarea propunerii de revizuire.
    Art. 19
    Informarea personalului magazinului sau depozitului referitor la dreptul legal al organului de control de a efectua supravegherea pietei
    IGCTI organizeaza prezentarea H.G. nr. 88/2003, a H.G. nr. 497/2003 si a altor reglementari aplicabile, precum si a actiunilor privind supravegherea pietei in cadrul unor intalniri informative cu personalul magazinelor, al depozitelor, al producatorilor, importatorilor sau distribuitorilor.
    Art. 20
    Contactul cu mass-media
    (1) Ziarele locale si statiile locale de radio se pot implica in campaniile de supraveghere a pietei, facand astfel cunoscuta publicului aceasta activitate. Aceasta nu va necesita costuri suplimentare, deoarece mass-media locala nu dispune intotdeauna de subiecte noi. In acest mod publicul primeste intr-o maniera sistematizata si directa asemenea informatii, ceea ce contribuie la cresterea vigilentei consumatorului.
    (2) IGCTI publica in cotidiene nationale si/sau in reviste de specialitate rapoarte statistice anuale privind rezultatele supravegherii pietei.
    (3) IGCTI emite declaratii publice in care se specifica echipamentele care sunt sau pot fi nesigure, precum si producatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora ori acele persoane responsabile pentru introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului, ale caror practici si activitati afecteaza grav interesele si cerintele esentiale prevazute de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr. 497/2003.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 21
    Contravaloarea esantioanelor prelevate pentru verificarea conformitatii
    (1) Prelevarea esantioanelor pentru verificari si incercari se face cu titlu de imprumut, IGCTI urmand sa le restituie proprietarului la terminarea verificarilor sau incercarilor. Daca in cursul incercarilor esantioanele prelevate pentru verificarea conformitatii echipamentelor cu cerintele esentiale aplicabile au suferit deteriorari, contravaloarea acestora se suporta de catre IGCTI. Daca in urma incercarii se stabileste ca producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau alta persoana responsabila de introducerea pe piata sau punerea in functiune a echipamentului care nu respecta cerintele esentiale prevazute de hotararea Guvernului aplicabila, IGCTI recupereaza cheltuielile efectuate de la cel care a introdus pe piata sau a pus in functiune echipamentul neconform, dupa caz.
    (2) Punerea la dispozitie contra cost sau gratuit a echipamentelor dovedite neconforme, precum si a celor interzise sau restrictionate temporar de la introducerea pe piata sau punerea in functiune determina IGCTI sa solicite organelor indreptatite ale statului aplicarea sanctiunilor complementare: sa confiste aceste echipamente sau sa impuna retinerea echipamentelor in locurile stabilite de catre acestea, pe cheltuiala producatorului, reprezentantului autorizat al acestuia sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata a echipamentelor respective, dupa caz.
    Art. 22
    Sigilarea produselor neconforme
    In exercitarea atributiilor ce le revin in legatura cu supravegherea pietei organele de control au dreptul sa sigileze echipamentele care nu indeplinesc cerintele prevazute de H.G. nr. 88/2003, respectiv de H.G. nr. 497/2003.
    Art. 23
    Sprijinul politiei
    In situatia in care organul de control considera necesar pentru realizarea sarcinilor ce ii revin, acesta are dreptul sa solicite si sa primeasca sprijin si asistenta din partea organelor de politie.
    Art. 24
    Instruirea personalului
    In scopul realizarii sarcinilor ce ii revin privind supravegherea pietei, IGCTI trebuie sa urmareasca si sa actioneze pentru actualizarea cunostintelor personalului participant la aceste activitati prin programe anuale de instruire.
    Art. 25
    Inregistrarile supravegherii pietei
    Documentatia de supraveghere a pietei se inregistreaza la registratura centrala a IGCTI, respectiv la registratura DT, si se arhiveaza la entitatea organizatorica emitenta.

    ANEXA 1*)
    la Procedura

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

 ______________________________________________________________________________
|             INSPECTORATUL GENERAL  |DIRECTIA TERITORIALA:       |            |
| I.G.C.T.I.  PENTRU COMUNICATII SI  |____________________________|____________|
|             TEHNOLOGIA INFORMATIEI |Centrul Local de Control:   |            |
|                                    |____________________________|____________|
|                                    |Imputernicit pentru control:|            |
|____________________________________|____________________________|____________|
| Distribuitor                       |            RAPORT DE CONTROL            |
|____________________________________|_________________________________________|
|                 |                  | _                  | _                  |
|Nume/Firma       |                  ||_| HG nr. 88/2003  ||_| HG nr. 497/2003 |
|_________________|__________________|____________________|____________________|
|Localitatea      |                  |Cod postal |                             |
|_________________|__________________|___________|_____________________________|
|Adresa           |                                                            |
|_________________|____________________________________________________________|
|Tel., Fax        |          |       |Persoana care da informatiile:|          |
|_________________|__________|_______|______________________________|__________|
|E-mail, Internet |                  |Persoana de contact/functia:  |          |
|_________________|__________________|______________________________|__________|
| Persoana responsabila pentru introducerea pe piata                           |
|______________________________________________________________________________|
|Nume/Firma       |                                                            |
|_________________|____________________________________________________________|
|Localitatea      |                  |Cod postal |                             |
|_________________|__________________|___________|_____________________________|
|Adresa           |                                                            |
|_________________|____________________________________________________________|
|Tel., Fax        |          |       |Persoana care da informatiile:|          |
|_________________|__________|_______|______________________________|__________|
|E-mail, Internet |                  |Persoana de contact/functia:  |          |
|_________________|__________________|______________________________|__________|
|                         Informatii pe ambalaj                                |
|______________________________________________________________________________|
|                 | _  Marcajul CE  | _  Marcajul CE |Nr. de           |       |
|Marcajul CE      ||_| este aplicat ||_| nu este     |identificare     |       |
|                 |                 |    aplicat     |org. notificate: |       |
|_________________|_________________|________________|_________________|_______|
|Clasa de         | _     | _       | _                                        |
|echipament       ||_| Nu ||_| (!)  ||_| Frecventa/frecventele de functionare: |
|                 |       |(clasa 2)|                                          |
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
|Producator:      |                                                            |
|_________________|____________________________________________________________|
|Echipament:      |                 |Model:  |           |Seria:  |            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:|                 |Tip:    |           |Nr. Lot:|            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|Date privind     | _                                                          |
|utilizarea in    ||_| Sunt disponibile (ce si unde) >>>                       |
|Romania:         |______________________________________                      |
|                 | _                                    |                     |
|                 ||_| Nu sunt disponibile               |                     |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Date privind     | _                                                          |
|utilizarea       ||_| Sunt disponibile (ce si unde) >>>                       |
|conform          |______________________________________                      |
|destinatiei:     | _                                    |                     |
|                 ||_| Nu sunt disponibile               |                     |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|                         Marcaj pe echipament                                 |
|______________________________________________________________________________|
|                 | _  Marcajul CE  | _  Marcajul CE |Nr. de           |       |
|Marcajul CE      ||_| este aplicat ||_| nu este     |identificare     |       |
|                 |                 |    aplicat     |org. notificate: |       |
|_________________|_________________|________________|_________________|_______|
|Clasa de         | _     | _       | _                                        |
|echipament       ||_| Nu ||_| (!)  ||_| Alte marcaje?:                        |
|                 |       |(clasa 2)|                                          |
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
|Producator:      |                                                            |
|_________________|____________________________________________________________|
|Echipament:      |                 |Model:  |           |Seria:  |            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:|                 |Tip:    |           |Nr. Lot:|            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|                  Informatii continute in documentatia insotitoare            |
|______________________________________________________________________________|
|                 | _  Marcajul CE  | _  Marcajul CE                           |
|Marcajul CE      ||_| este aplicat ||_| nu este aplicat                       |
|_________________|_________________|__________________________________________|
|Clasa de         | _     | _       | _                                        |
|echipament       ||_| Nu ||_| (!)  ||_| Frecventa/frecventele de functionare: |
|                 |       |(clasa 2)|                                          |
|_________________|_______|_________|__________________________________________|
|                 | _  Declaratia   | _                                        |
|                 ||_| este         ||_| Declaratia nu este inclusa            |
|                 |    inclusa      |
|Declaratia de    |_________________|__________________________________________|
|conformitate     | _  Declaratia   | _                                        |
|                 ||_| neoficiala in||_| Declaratia completa se poate obtine   |
|                 |    limba romana:|    la adresa de Internet:                |
|_________________|_________________|__________________________________________|
|Echipament:      |                 |Model:  |           |Seria:  |            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|An de fabricatie:|                 |Tip:    |           |Nr. Lot:|            |
|_________________|_________________|________|___________|________|____________|
|Date privind     | _                                                          |
|utilizarea in    ||_| Sunt disponibile (ce si unde) >>>                       |
|Romania:         |______________________________________                      |
|                 | _                                    |                     |
|                 ||_| Nu sunt disponibile               |                     |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Date privind     | _                                                          |
|utilizarea       ||_| Sunt disponibile (ce si unde) >>>                       |
|conform          |______________________________________                      |
|destinatiei:     | _                                    |                     |
|                 ||_| Nu sunt disponibile               |                     |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Interfetele de   | _                                                          |
|interconectare la||_| Sunt disponibile (ce si unde) >>>                       |
|retelele publice:|______________________________________                      |
|                 | _                                    |                     |
|                 ||_| Nu sunt disponibile               |                     |
|_________________|______________________________________|_____________________|
|Observatii:                                                                   |
|______________________________________________________________________________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
|                                                        _                     |
|                                                       |_| Continua pe verso: |
|______________________________________________________________________________|
|Cantitatea: |       |Pret unitar |      |Semnatura         |      |Data: |    |
|            |       |euro:       |      |imputernicitului: |      |      |    |
|____________|_______|____________|______|__________________|______|______|____|



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 373/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 373 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 373/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu