Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 18 ianuarie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 17 si ale art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 56 din  4 februarie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 17 si ale art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, exceptie ridicata de BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. in Dosarul nr. 8.133/1999 al Tribunalului Bucuresti - Sectia comerciala.
    La apelul nominal raspund BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A., reprezentata prin avocat Mariana Enache, si Banca Nationala a Romaniei, reprezentata prin consilier juridic Liana-Marcela Ionescu, constatandu-se lipsa Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. formuleaza, in temeiul art. 27 alin. 1 pct. 7 din Codul de procedura civila, coroborat cu art. 13 din Hotararea Curtii Constitutionale nr. 12 din 4 noiembrie 1997 pentru adoptarea Regulamentului Curtii Constitutionale, cerere de recuzare a domnului judecator-raportor Kozsokar Gabor. In motivarea acestei cereri se arata ca in cuprinsul raportului intocmit se indica o cifra eronata a Fondului de garantare a depozitelor populatiei, iar art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, criticat ca fiind neconstitutional, este redat in redactarea nemodificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999. Se apreciaza, de asemenea, ca, prin concluzia din raport potrivit careia "De altfel, procedura falimentului nu se incheie cu solutionarea contestatiei, ci abia incepe", judecatorul-raportor s-a pronuntat inainte de dezbateri asupra exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 si chiar asupra contestatiei debitorului.
    Reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei solicita respingerea cererii de recuzare, pe care o apreciaza ca fiind facuta in scopul tergiversarii solutionarii cauzei.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea cererii de recuzare, ca fiind nefondata.
    Deliberand in complet de 8 judecatori, Curtea Constitutionala decide respingerea cererii de recuzare ca fiind inadmisibila, intrucat, potrivit art. 16 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, "Procedura jurisdictionala prevazuta de prezenta lege se completeaza cu regulile procedurii civile, in masura in care ele sunt compatibile cu natura procedurii in fata Curtii Constitutionale. Compatibilitatea se hotaraste exclusiv de Curte", iar in temeiul art. 24 din aceeasi lege, raportul se intocmeste de judecatorul-raportor in vederea indeplinirii unei obligatii legale si in cadrul procedurii jurisdictionale, nu anterior acesteia. In plus, deciziile Curtii Constitutionale sunt luate cu majoritatea voturilor judecatorilor, dupa sedinta de dezbateri, in cadrul careia continutul raportului nu are caracter de obligativitate.
    Reprezentantul BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. formuleaza cerere de probe cu inscrisuri, respectiv sa se faca dovada depunerii spre aprobare la Parlament a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, in conformitate cu prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie. Se mentioneaza ca acest motiv de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, desi ridicat in fata instantei de judecata, nu a fost retinut de catre aceasta.
    Reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei considera ca aceasta proba nu este relevanta pentru solutionarea in fond a cauzei.
    Reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca proba solicitata nu este utila cauzei.
    Deliberand asupra cererii formulate, Curtea Constitutionala, avand in vedere limitele sesizarii, astfel cum acestea rezulta din Incheierea din 30 noiembrie 1999 a Tribunalului Bucuresti - Sectia comerciala, pronuntata in Dosarul nr. 8.133, incheiere in cuprinsul careia nu a fost retinuta o asemenea critica de neconstitutionalitate respinge cererea, intrucat, potrivit prevederilor art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea nu este competenta sa se pronunte asupra aspectelor ce depasesc sesizarea cu care a fost legal investita.
    Pe fond reprezentantul BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. pune concluzii de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate. Cu referire la neconstitutionalitatea art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, se arata ca acest text incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie. In vechea reglementare a Legii nr. 83/1998, art. 17 prevedea doua faze anterioare solicitarii declansarii falimentului, consecutive si obligatorii, de care au beneficiat toate bancile cu capital privat din Romania, in timp ce pentru BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A., ca urmare a modificarii textului criticat, a fost luata doar masura de supraveghere speciala, aplicandu-se astfel un regim juridic diferit pentru situatii identice. Se apreciaza, de asemenea, ca prin declansarea procedurii falimentului fara epuizarea celor doua faze prefalimentare Banca Nationala a Romaniei nu protejeaza nici sumele depunatorilor, care aveau dreptul la acelasi tratament juridic in fata legii si a autoritatii publice, si nici pe actionarii si depunatorii la alte banci. In ceea ce priveste art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, modificat, se sustine ca termenul de 10 zile in care judecatorul-sindic trebuie sa se pronunte asupra contestatiei debitorului este atat de scurt incat face imposibila o aparare eficienta, incalcandu-se in felul acesta art. 24 alin. (2) din Constitutie. Se mai sustine ca restrangerea dreptului la aparare al bancii este contrara art. 49 din Constitutie, intrucat nu este determinata de vreuna dintre situatiile prevazute de norma constitutionala, nu este proportionala cu situatia care a impus-o si aduce atingere insesi existentei dreptului.
    Reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind nefondata. Se arata ca art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificata, nu incalca art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat acest text constitutional vizeaza cetatenii, iar nu societatile comerciale, inclusiv cele bancare, pe cand ratiunea art. 19 alin. (3) din aceeasi lege a fost prevederea unei proceduri speciale a falimentului bancilor, care sa se caracterizeze indeosebi prin celeritate. Termenul de 10 zile stabilit de textul criticat este un termen procedural, de recomandare, care raspunde dezideratelor legiuitorului.
    Reprezentantul Ministerului Public, achiesand la punctul de vedere exprimat in raportul intocmit de judecatorul-raportor, solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind nefondata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 30 noiembrie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 8.133/1999, Tribunalul Bucuresti - Sectia comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 17 si ale art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, exceptie ridicata de BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. In motivarea exceptiei se sustine ca dispozitiile art. 17 din Legea nr. 83/1998, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, sunt neconstitutionale, intrucat elimina obligatia ca, inainte de introducerea cererii de declansare a procedurii falimentului, sa fie parcurse ambele etape prefalimentare, respectiv aplicarea de "masuri de supraveghere" urmata de "administrare speciala", care sunt asemanatoare procedurii reorganizarii judiciare, aplicabila altor societati comerciale. Se mai sustine ca impiedicarea salvarii bancii "prin reorganizare judiciara" si ingradirea dreptului persoanelor cu depozite mai mari decat cele garantate contravin prevederilor art. 49 din Constitutie, intrucat restrangerea exercitiului dreptului "atinge existenta dreptului sau a libertatii". Textul de lege criticat este considerat neconstitutional si pentru faptul ca "declararea falimentului bancii va face imposibila recuperarea contravalorii actiunilor cumparate", incalcand astfel prevederile art. 41 alin. (1) din Constitutie, referitoare la garantarea dreptului de proprietate. In legatura cu dispozitiile art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 autorul exceptiei sustine ca acestea "aduc atingere principiului privitor la dreptul la aparare consacrat de art. 24 alin. (2) din Constitutia Romaniei". Prin obligarea judecatorului-sindic sa se pronunte asupra contestatiei in termen de 10 zile se instituie un termen atat de scurt incat este imposibila o aparare eficienta. Se mai arata ca restrangerea dreptului la aparare al bancii este contrara si prevederilor art. 49 din Constitutie, intrucat nu este determinata de vreuna dintre situatiile prevazute de norma constitutionala, nu este proportionala cu situatia care a impus-o si "aduce atingere insesi existentei dreptului".
    Exprimandu-si opinia, instanta de judecata apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata, intrucat dispozitiile legale criticate nu incalca prevederile art. 16 alin. (1), ale art. 24 alin. (2), ale art. 41 alin. (1) si ale art. 49 din Constitutie.
    In conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    In punctul de vedere al Guvernului se apreciaza ca art. 17 si art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 sunt constitutionale. Se arata ca inlocuirea conjunctiei "si" cu "sau" din cuprinsul art. 17 din Legea nr. 83/1998 nu modifica reglementarea in drept a situatiei, adica nu conditioneaza introducerea cererii Bancii Nationale a Romaniei de instituirea succesiva a celor doua categorii de masuri. Se mai arata ca termenul de 10 zile a fost stabilit prin art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, iar nu prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, pentru a se asigura celeritatea desfasurarii procedurii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    In temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia cu care a fost legal sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 17 si ale art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, dispozitii care au urmatorul cuprins:
    - Art. 17: "Banca Nationala a Romaniei, in calitatea sa de autoritate de supraveghere bancara, va putea introduce cerere impotriva bancii fata de care s-au aplicat masuri de supraveghere sau administrare speciala si care nu au condus la redresarea bancii aflate in situatia de a nu onora platile. [...]";
    - Art. 19 alin. 3: "Judecatorul-sindic se va pronunta asupra contestatiei in termen de 10 zile, termen care poate fi prelungit o singura data cu inca 10 zile. [...]".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este neintemeiata si urmeaza sa fie respinsa.
    I. Autorul exceptiei de neconstitutionalitate considera ca art. 17 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, care, ca urmare a modificarii prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, prevede posibilitatea ca: Banca Nationala a Romaniei sa introduca cerere de declansare a procedurii falimentului impotriva bancii fata de care s-au aplicat masuri de supraveghere sau administrare speciala incalca art. 16 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari". Neconstitutionalitatea dispozitiilor criticate este raportata la redactarea initiala a textului, care prevedea obligativitatea masurilor de supraveghere si administrare speciala, cu sustinerea ca doar aplicarea succesiva a ambelor proceduri poate echivala cu "reorganizarea judiciara" reglementata pentru celelalte societati comerciale.
    Se mai sustine ca textul criticat incalca si prevederile art. 41 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia "Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite prin lege". Incalcarea consta in aceea ca nu protejeaza drepturile depunatorilor si actionarilor persoane fizice. In sfarsit, in opinia autorului exceptiei art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificata, aduce grave atingeri drepturilor salariatilor bancii care nu pot beneficia de platile compensatorii stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective, deoarece art. 23 din ordonanta enumera limitativ persoanele care beneficiaza de dispozitiile acesteia.
    In legatura cu critica de neconstitutionalitate a art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificata, o prima constatare care se impune este aceea ca societatile bancare au un specific aparte, care necesita proceduri diferite pentru declararea falimentului acestora fata de celelalte societati comerciale. De aceea legiuitorul a reglementat procedurile referitoare la faliment prin legi distincte, dar scopul urmarit, atat prin masuri de supraveghere sau administrare speciala, cat si prin reorganizare judiciara este identic, si anume incercarea de a sprijini redresarea societatii - bancare sau comerciale - aflate in incapacitate de plata.
    De aceea sustinerea referitoare la incalcarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, care consacra principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, nu poate fi retinuta. Art. 16 alin. (1) din Constitutie, care garanteaza egalitatea in drepturi a cetatenilor, are in vedere numai cetatenii, nu si persoanele juridice. In acest sens este si jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale, de exemplu Decizia nr. 18 din 27 februarie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 8 aprilie 1996.
    Nici sustinerea potrivit careia prin art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificata, este incalcat dreptul de proprietate al depunatorilor si actionarilor persoane fizice asupra sumelor depuse la banci nu poate fi retinuta. Imposibilitatea temporara sau chiar definitiva de recuperare a depunerilor sau a contravalorii actiunilor nu este un efect al reglementarii legale, ci un rezultat al incapacitatii de plata a societatii bancare, determinata de situatia economico-financiara a acesteia, iar nu de declansarea procedurii falimentului. De altfel, prin Ordonanta Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar s-a instituit Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, al carui scop, conform art. 2 alin. (1) din ordonanta, este "de a garanta rambursarea depozitelor constituite la societatile bancare de catre deponenti persoane fizice", limitele valorice ale rambursarilor garantate stabilindu-se in functie de posibilitatile Fondului.
    Curtea nu poate retine nici critica potrivit careia inexistenta etapei reorganizarii judiciare si intrarea directa in faliment aduc atingere drepturilor salariatilor bancii care nu pot beneficia de platile compensatorii stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999, intrucat art. 23 din ordonanta prevede in mod limitativ categoriile de persoane care beneficiaza de masuri de protectie sociala reglementata prin aceasta.
    Art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective prevede ca salariatii disponibilizati prin concedieri colective de la angajatorii care intra in procedura de lichidare sau faliment beneficiaza de masurile de protectie prevazute de aceasta ordonanta, daca: procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare; procedura de faliment are loc potrivit prevederilor Legii nr. 64/1995, modificata si completata prin Legea nr. 99/1999; procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, modificata si completata prin Legea nr. 99/1999, in cazul companiilor nationale si al unor societati comerciale de transporturi maritime sau fluviale care se lichideaza sau care intra in procedura falimentului.
    Intr-adevar, in enumerarea limitativa a art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 nu se regaseste si procedura falimentului bancilor, reglementata de Legea nr. 83/1998, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999.
    Dispozitiile art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 nu atrag, asa cum sustine autorul exceptiei, neconstitutionalitatea art. 17 din Legea nr. 83/1998, modificata.
    Constitutionalitatea unei prevederi legale poate fi raportata doar la dispozitiile Constitutiei, Curtea Constitutionala nefiind competenta sa se pronunte asupra corelarii legislatiei in vigoare, care este atributul autoritatii legiuitoare.
    II. In ceea ce priveste neconstitutionalitatea art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, modificata, in opinia autorului exceptiei termenul de 10 zile in care judecatorul-sindic se va pronunta asupra contestatiei este prea scurt si contestatorul nu isi poate pregati apararea si nu poate administra toate probele necesare in vederea sustinerii contestatiei. Se apreciaza ca se incalca astfel prevederile art. 24 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu".
    Curtea constata ca aceasta critica nu poate fi primita. Normele legale care prevad termene pentru solutionarea de catre instantele de judecata a diferitelor cereri sunt norme procedurale si reglementarea acestora intra in competenta exclusiva a legiuitorului, in temeiul art. 125 alin. (3) din Constitutie, potrivit caruia "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege".
    Termenul de 10 zile prevazut la art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, care poate fi prelungit o singura data cu inca 10 zile, este un termen procedural, de recomandare, care a fost instituit in scopul asigurarii celeritatii procedurii speciale a falimentului bancilor. Posibilitatea prevazuta la alin. (2) al art. 19 din aceeasi lege de a introduce contestatie impotriva cererii de declansare a falimentului in termen de 5 zile de la comunicarea acestei cereri, precum si termenul maxim de 20 de zile in care judecatorul-sindic se pronunta asupra contestatiei, conform art. 19 alin. 3, asigura tuturor partilor un timp rezonabil pentru pregatirea apararii. De altfel, solutionarea contestatiei impotriva declansarii falimentului reprezinta doar o etapa in cadrul procedurii falimentului, care abia incepe.
    III. Autorul exceptiei de neconstitutionalitate mai sustine ca atat art. 17, cat si art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, incalca prevederile art. 49 din Constitutie referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, si anume cele ale alin. (2), care dispune ca "Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii". Se considera ca textele criticate incalca aceste dispozitii constitutionale, intrucat stabilesc existenta unei singure faze obligatorii, anterioara declansarii procedurii falimentului, desi initial erau reglementate doua faze, si limiteaza infaptuirea actului de justitie la o perioada de maximum 20 de zile.
    Curtea constata ca si aceasta critica urmeaza sa fie respinsa, si anume pentru aceleasi ratiuni care au fundamentat inlaturarea celorlalte sustineri de neconstitutionalitate a art. 17 si a art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998, modificata, intrucat in realitate textele de lege mentionate nu impun nici o restrangere a exercitiului vreunui drept sau al vreunei libertati.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 17 si ale art. 19 alin. 3 din Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, exceptie ridicata de BANKCOOP - Banca Generala de Credit si Promovare - S.A. in Dosarul nr. 8.133/1999 al Tribunalului Bucuresti - Sectia comerciala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2000.

             PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 5/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu