Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 845 din 3 iunie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 524 din 30 iulie 2009



Ioan Vida                                    - preşedinte

Nicolae Cochinescu                    -judecător

Aspazia Cojocaru                       -judecător

Acsinte Gaspar                           -judecător

Petre Lăzăroiu                            -judecător

Ion Predescu                              -judecător

Puskas Valentin Zoltan               - judecător

Tudorel Toader                           -judecător

Augustin Zegrean                       -judecător

Carmen-Cătălina Gliga               - procuror

Claudia-Margareta Krupenschi   - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, excepţie ridicată de Asociaţia „Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă" din Buzău în Dosarul nr. 4.426/2/2008 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Dezbaterile au avut loc în şedinţa publică din 26 mai 2009, în prezenţa reprezentantului autorului excepţiei şi al Ministerului Public, şi au fost consemnate în încheierea de la acea dată, când Curtea a admis cererea de amânare a pronunţării formulată de partea prezentă în vederea depunerii de concluzii scrise şi, în consecinţă, a dispus amânarea pronunţării pentru data de 3 iunie 2009.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

Prin Incheierea din 21 octombrie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 4.426/2/2008, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.

Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Asociaţia „Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă" din Buzău într-o cauză având ca obiect o acţiune în anulare a unui act administrativ, respectiv a unei hotărâri emise de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării. In motivarea acţiunii introductive, reclamantul invocă excepţia de neconstituţionalitate ce vizează „reglementările din România cu referire la desfăşurarea referendumului pentru demiterea Preşedintelui României din 19.05.2007", „materializate în prevederile art. 1 alin. (3) din Hotărârea nr. 21/2007 a Parlamentului României, coroborate cu prevederile art. 34 din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, preluate şi prin Hotărârea Guvernului nr. 372/2007, pct. 29 şi 30 din Anexă." Prin încheierea de sesizare, instanţa de contencios administrativ a respins ca inadmisibilă cererea de soluţionare a excepţiei de neconstituţionalitate referitoare la prevederile art. 1 alin. (3) din Hotărârea Parlamentului nr. 21/2007 şi ale pct. 29 şi 30 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 372/2007 şi, totodată, a sesizat Curtea Constituţională cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia arată că, prin reglementarea desfăşurării referendumului pentru demiterea Preşedintelui României din data de 19 mai 2007 într-o zi de sâmbătă, în intervalul orar 8.00 - 20.00, cetăţenii aparţinând cultelor religioase care au ca zi săptămânală de rugăciune sâmbăta - conform practicilor şi ritualurilor religioase a căror alegere este garantată prin prevederi constituţionale şi internaţionale - nu şi-au putut exercita dreptul fundamental de a vota. Or, libertatea conştiinţei este garantată, iar libertatea credinţelor religioase nu poate fi îngrădită sub nicio formă; libertatea religioasă cuprinde dreptul oricărei persoane de a avea sau de a adopta o religie, de a şi-o manifesta în mod individual sau colectiv, în public sau în particular, prin practici şi ritualuri specifice cultului. Autorul excepţiei face referire la demersurile legale prin care a solicitat Biroului Electoral Central şi Guvernului României să dispună modificarea cu numai două ore a programului secţiilor de votare în cel puţin o secţie de votare din fiecare localitate sau din localităţile în care există cetăţeni aparţinând confesiunilor religioase care au declarată sâmbăta ca zi săptămânală de închinare. Demersurile nu au fost, însă, soluţionate în mod favorabil petentului, astfel că s-a adresat, în cele din urmă, Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, pentru ca, prin hotărâre, acesta să confirme caracterul discriminatoriu - pe motive de apartenenţă religioasă - al modului în care instituţiile  abilitate  au  organizat  şi  supravegheat  corecta desfăşurare a referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României, din data de 19 mai 2007. Hotărârea Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării de respingere a cererii formulate a fost ulterior atacată de Asociaţia „Solidaritatea pentru Libertate şi Conştiinţă" în faţa instanţei de contencios administrativ.

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal apreciază că dispoziţiile art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului nu încalcă prevederile din Constituţie invocate, susţinerile autorului excepţiei vizând mai mult o lipsă de reglementare, în sensul stabilirii prin lege a unei reglementări care să aibă în vedere şi persoanele aparţinând confesiunilor religioase care au sâmbăta ca zi săptămânală de rugăciune, astfel încât aceştia să-şi poată exercita dreptul de vot. Mai mult, textul criticat nu se referă decât la orele între care se desfăşoară scrutinul şi nu stabileşte o anumită zi din săptămână în care trebuie să aibă loc referendumul.

Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Textul legal criticat stabileşte doar intervalul orar în care se poate desfăşura scrutinul, data - şi, implicit, ziua din săptămână în care acesta se desfăşoară - fiind stabilită, în condiţiile art. 15 lit. b) din Legea nr. 3/2000, prin Hotărârea Parlamentului nr. 21/2007. Or, faptul că dispoziţiile art. 34 din legea atacată, doar coroborate cu alte acte administrative adoptate în aplicarea legii, creează premisele vătămării unui drept sau interes legitim al autorului excepţiei, excedează competenţei Curţii Constituţionale, controlul revenind instanţei de contencios administrativ, la care reclamantul a recurs deja. Mai mult, opţiunea legiuitorului exprimată prin art. 34 din Legea nr. 3/2000 nu poate fi interpretată ca o încălcare a prevederilor art. 1 alin. (1), art. 4, art. 11, art. 20, art. 16 alin. (1), art. 29, art. 36 sau ale art. 53 din Constituţie, iar majoritatea dispoziţiilor fundamentale invocate nu au incidenţă în cauză.

Avocatul Poporului consideră că dispoziţiile art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, sunt constituţionale. Textul legal criticat nu instituie privilegii sau discriminări pe criterii arbitrare şi nu restrânge exerciţiul unor drepturi sau libertăţi constituţionale, astfel cum pretinde autorul excepţiei. Se observă, în plus, că acesta vizează, în susţinerile sale, aspecte ce ţin de omisiuni de reglementare, ceea ce excedează controlului Curţii Constituţionale.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile autorului excepţiei, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 24 februarie 2000, având următorul conţinut: „Scrutinul se va deschide la ora 8,00 şi se va încheia la ora 20,00."

In opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, textul de lege criticat contravine dispoziţiilor constituţionale ale art. 1 alin. (3) cu privire la valorile supreme ale statului român, art. 4 alin. (2) şi art. 16 alin. (1), sub aspectul egalităţii cetăţenilor în drepturi, fără deosebire de religie, art. 29 alin. (1), (2) şi (3) referitoare la libertatea conştiinţei, art. 36 - Dreptul de vot şi ale art. 53 - Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi. Invocând prevederile art. 11 alin. (1) şi ale art. 20 alin. (1) din Legea fundamentală, autorul excepţiei apreciază că sunt încălcate şi Declaraţia universală a drepturilor omului, Declaraţia cu privire la eliminarea tuturor formelor de intoleranţă şi de discriminare bazate pe religie sau credinţă, adoptată de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite prin Rezoluţia 36/55 din 25.11.1981, „actele şi celelalte tratate la care România este parte", care consacră principiile nediscriminării şi al egalităţii în faţa legii, precum şi dreptul la libertatea de gândire, de conştiinţă şi de religie.

Analizând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată următoarele:

Criticile de neconstituţionalitate formulate reclamă existenţa unui raport de contrarietate între prevederile art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, pe de o parte, şi normele constituţionale şi convenţionale care garantează libertatea de gândire, de conştiinţă şi cea religioasă, precum şi dreptul de vot, pe de altă parte. Conflictul dintre reglementarea legii atacate şi textele fundamentale invocate se bazează pe ideea discriminării pe criterii de apartenenţă religioasă, având în vedere situaţia de fapt şi de drept expusă de autorul excepţiei: împiedicarea efectivă a cetăţenilor aparţinând cultelor religioase care au ca zi săptămânală de rugăciune ziua de sâmbătă de a participa la referendumul pentru demiterea Preşedintelui României din data de 19 mai 2007, sâmbătă, în intervalul orar 8.00 - 20.00.

Curtea constată că susţinerile autorului excepţiei nu sunt întemeiate.

Scopul dispoziţiilor art. 9 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art. 18 din Declaraţia universală a drepturilor omului, al Declaraţiei cu privire la eliminarea tuturor formelor de intoleranţă şi de discriminare bazate pe religie sau credinţă, precum şi al art. 29 din Constituţia României, invocate, este acelaşi: protejarea şi garantarea libertăţii individuale de gândire, de conştiinţă şi de religie. Dacă sub aspectul laturii interioare, intime, aceste drepturi au caracter absolut, este recunoscut caracterul lor relativ din perspectiva componentei externe, de exteriorizare sau manifestare a acestora. Garantarea libertăţilor amintite presupune din partea statului respectarea unor obligaţii specifice, fie negative, fie pozitive, acestea din urmă fiind concretizate în măsuri adecvate, astfel încât să fie evitată perturbarea exerciţiului libertăţii individuale de gândire, de conştiinţă şi de religie.

Contrar susţinerilor autorului excepţiei, Curtea constată că dispoziţiile art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului nu materializează o ingerinţă din partea autorităţilor statale în ceea ce priveşte exercitarea nestingherită a libertăţii conştiinţei, consacrată de art. 29 din Constituţie, şi nici a dreptului fundamental de vot, prevăzut de art. 36 din aceasta.

Sub un prim aspect, Curtea reţine că sursa pretinsului conflict de constituţionalitate rezidă în imposibilitatea exercitării concomitente, în cazul în speţă, a unui drept electoral - dreptul de vot - şi a libertăţii religioase, manifestate prin practicarea unor ritualuri specifice cultului care are declarată zi de rugăciune ziua a şaptea a săptămânii, sâmbăta. Atât stabilirea zilei de sâmbătă ca dată în care a avut loc referendumul pentru demiterea Preşedintelui României din 19 mai 2007, prin art. 1 alin. (3) din Hotărârea nr. 21/2007 a Parlamentului României, cât şi intervalul orar prevăzut de textul legal criticat, au împiedicat adepţii acestui cult să-şi poată exprima votul în cadrul referendumului atunci organizat, aceştia având obligaţii religioase de îndeplinit pe durata întregii zile de sâmbătă, până la apusului soarelui.

Or, faţă de aceste susţineri ale autorului excepţiei, Curtea constată că nu există stare de incompatibilitate între calitatea de cetăţean, în virtutea căreia o persoană are dreptul de vot, şi cea de practicant al unui cult religios recunoscut de statul român. Nicio prevedere legală conformă cu normele Constituţiei nu poate reglementa o interdicţie în ceea ce priveşte exercitarea dreptului de vot, astfel că, nici în cazul de faţă, nu se pune problema unei restricţii sub aspectul art. 53 din Legea fundamentală. Faptul că, prin modalitatea de organizare şi desfăşurare a referendumului pentru demiterea Preşedintelui României din data de 19 mai 2007, reglementată prin lege cu aplicabilitate generală pentru toţi cetăţenii ţării, adepţii unei minorităţi religioase din România au fost în imposibilitate de a-şi exercita efectiv dreptul la vot, alegând, în schimb, ca, în acelaşi interval orar destinat scrutinului, să-şi îndeplinească obligaţiile şi practicile religioase specifice cultului, nu se poate converti într-un motiv de neconstituţionalitate a prevederilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 şi nici într-o restrângere fie a exerciţiului dreptului de vot, fie a libertăţii religioase.

Dreptul de vot exprimă esenţa relaţiei cetăţean - stat, independentă de relaţia cetăţean - biserică, iar, potrivit art. 2 alin. (1) din Constituţie, referendumul, alături de alegerile organizate pentru constituirea organelor reprezentative ale poporului român, reprezintă modalitatea constituţională de exercitare a suveranităţii naţionale. Totodată, conform art. 29 alin. (5) din Legea fundamentală, „Cultele religioase sunt autonome faţă de stat şi se bucură de sprijinul acestuiaf...]", însă organizarea acestora urmează să aibă loc potrivit statutelor proprii, în condiţiile legii, fără să perturbe ordinea de drept a statului şi să afecteze drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor. Or, importanţa unui referendum sau a alegerilor ce au loc, la un moment dat, într-un stat, primează net sub aspectul nivelului de interes general faţă de interesul restrâns, de grup sau individual, pe care îl proclamă o anumită minoritate religioasă, astfel încât adepţii unui astfel de cult nu pot pretinde în mod justificat ca organizarea operaţiunilor specifice unui scrutin naţional să aibă loc în funcţie de practicile proprii acelui cult. In materie electorală, şi nu numai, legiuitorul are în vedere interesul general al societăţii şi nu poate legifera în funcţie de opţiunea religioasă a fiecărui cetăţean, fără ca astfel să se poată susţine încălcarea prevederilor art. 29 din Constituţie, referitoare la libertatea conştiinţei. Totodată, această politică legislativă nu poate avea semnificaţia unei discriminări pe criterii de apartenenţă religioasă, cum susţine autorul excepţiei, ci exprimă mecanismul firesc al unui stat de drept, democratic şi social, în care drepturile şi libertăţile cetăţenilor sunt protejate astfel încât să se realizeze un echilibru rezonabil între interesul general al societăţii, pe de o parte, şi drepturile şi libertăţile individuale, pe de altă parte.

Spre deosebire de legislaţia electorală pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, Preşedintelui României şi autorităţilor administraţiei publice locale, care stabileşte că acestea se desfăşoară într-o singură zi, care poate fi numai duminica, în materia referendumului art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 3/2000 prevede că obiectul şi data referendumului naţional se stabilesc „prin hotărâre a Parlamentului, în cazul referendumului privind demiterea Preşedintelui României, cu respectarea art. 95 alin. (3) din Constituţie", potrivit căruia „Dacă propunerea de suspendare din funcţie este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Preşedintelui." Aşadar, ziua în care are loc referendumul pentru demiterea Preşedintelui României trebuie stabilită în funcţie de data hotărârii Parlamentului privind suspendarea din funcţie a Preşedintelui României, în cel mult 30 de zile. In acest cadru constituţional şi legal, Parlamentul prin Hotărârea nr. 20 din 19 aprilie 2007 a decis suspendarea din funcţie a Preşedintelui României, iar prin art. 1 alin. (3) din Hotărârea nr. 21 din 24 aprilie 2007 a stabilit că „Referendumul naţional pentru demiterea Preşedintelui României va avea loc la data de 19 mai 2007". Aceste acte normative, potrivit art. 146 din Constituţie, nu intră, însă, în sfera controlului de constituţionalitate.

De altfel, sugestiile autorului excepţiei privind anumite soluţii practice pentru evitarea, cu prilejul referendumului din data de 19 mai 2007, a pretinsului conflict legat de imposibilitatea exercitării dreptului de vot al cetăţenilor aparţinând cultului religios ce are declarată ca zi de rugăciune ziua de sâmbătă, pe lângă faptul că au caracterul unor propuneri de lege ferenda, ce nu pot fi reţinute de Curtea Constituţională, prezintă, totodată, numeroase impedimente sub aspectul derulării tuturor procedurilor şi operaţiunilor specifice procesului electoral în condiţii de maximă siguranţă şi transparenţă. Calendarul specific organizării alegerilor, ca de altfel şi al organizării unui referendum, nu permite niciun fel de abatere de la paşii prestabiliţi în acest sens de actele normative în materie, deoarece toate operaţiunile trebuie să se desfăşoare în acelaşi interval de timp pe întreg teritoriul ţării, fără excepţii sau întârzieri, pentru a nu fi pusă sub semnul întrebării corectitudinea desfăşurării scrutinului. Aşa fiind, critica autorului excepţiei vizează mai degrabă o problemă de ordin practic şi organizatoric al desfăşurării referendumului din data de 19 mai 2007, şi nu de neconstituţionalitate a prevederilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, care să revină competenţei Curţii Constituţionale.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 34 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, excepţie ridicată de Asociaţia „Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă" din Buzău în Dosarul nr. 4.426/2/2008 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 3 iunie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Claudia-Margareta Krupenschi


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 845/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 845 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 845/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu