HOTARARE Nr. 621 din 23 iunie 2005
privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 639 din 20 iulie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 54 pct.
1 lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul
deseurilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001, si al
art. 5 alin. (2) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii
produselor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Prezenta hotarare reglementeaza gestionarea ambalajelor si a deseurilor
de ambalaje in vederea prevenirii sau reducerii impactului asupra mediului.
(2) Dispozitiile prezentei hotarari se aplica cu respectarea prevederilor
specifice de calitate existente pentru ambalaje privind siguranta, protectia
sanatatii si igiena produselor ambalate, a cerintelor de transport si a
normelor privind gestionarea deseurilor periculoase.
Art. 2
Sunt supuse prevederilor prezentei hotarari toate ambalajele introduse pe
piata, indiferent de materialul din care au fost realizate si de modul lor de
utilizare in activitatile economice, comerciale, in gospodariile populatiei sau
in orice alte activitati, precum si toate deseurile de ambalaje, indiferent de
modul de generare.
Art. 3
In sensul prezentei hotarari, semnificatia termenilor specifici utilizati
este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 4
(1) Activitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje are
la baza principiile generale prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 426/2001.
(2) Principiile specifice activitatii de gestionare a deseurilor de
ambalaje sunt:
a) prevenirea producerii de deseuri de ambalaje;
b) reutilizarea ambalajelor;
c) reciclarea deseurilor de ambalaje;
d) alte forme de valorificare a deseurilor de ambalaje care sa conduca la
reducerea cantitatilor eliminate prin depozitare finala.
Art. 5
(1) Se admite introducerea pe piata numai a ambalajelor care indeplinesc
cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 2.
(2) Este interzisa obstructionarea introducerii pe piata a ambalajelor care
indeplinesc cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 2.
Art. 6
(1) Se considera ca sunt respectate cerintele esentiale prevazute in anexa
nr. 2, daca ambalajele sunt conforme cu:
a) standardele romane sau standardele nationale ale statelor membre ale
Uniunii Europene, care adopta standarde europene armonizate;
b) standardele romane, pentru domeniile in care nu sunt adoptate standarde
europene armonizate.
(2) Lista cuprinzand standardele romane care adopta standarde europene
armonizate prevazute la alin. (1) lit. a) se aproba prin ordin al ministrului
economiei si comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I. Lista se actualizeaza periodic.
(3) Asociatia de Standardizare din Romania va comunica Comisiei Europene
textul standardelor romane prevazute la alin. (1) lit. b), care raspund
cerintelor specificate in prezentul articol.
Art. 7
(1) Ministerul Economiei si Comertului notifica Comisiei Europene
proiectele de reglementari prin care intentioneaza sa adopte instrumente
economice pentru implementarea prevederilor prezentei hotarari, cu exceptia
celor de natura fiscala, pentru a oferi Comisiei Europene posibilitatea
examinarii conformitatii lor cu prevederile comunitare.
(2) Obligatia de notificare se aplica si specificatiilor tehnice aferente
masurilor de natura fiscala care incurajeaza conformarea cu specificatiile
tehnice respective.
Art. 8
(1) Operatorii economici sunt obligati sa introduca pe piata numai ambalaje
la care suma nivelurilor concentratiilor de plumb, cadmiu, mercur si crom
hexavalent prezente in ambalaj sau in componentele acestuia nu depaseste 100 de
parti/milion raportat la greutate, incepand cu data de 1 ianuarie 2007.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ambalajele realizate numai
din sticla cristal cu continut de plumb.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ambalajele fabricate inainte
de 23 iulie 2002, care pot fi introduse pe piata pana la data de 31 decembrie
2006.
(4) Alte exceptii de la prevederile alin. (1), care transpun derogari
stabilite de Uniunea Europeana, se aproba prin ordin al ministrului economiei
si comertului.
Art. 9
(1) Operatorii economici producatori de ambalaje si/sau de produse
ambalate, care utilizeaza un sistem de marcare si identificare pentru ambalaje
in vederea imbunatatirii activitatilor de recuperare si reciclare a deseurilor
de ambalaje, sunt obligati sa aplice sistemul de marcare si identificare
prevazut in anexa nr. 3.
(2) Marcarea se aplica direct pe ambalaj sau pe eticheta si trebuie sa fie
vizibila, lizibila si durabila, chiar si in cazul in care ambalajul este
deschis.
Art. 10
(1) Operatorii economici care produc ambalaje reutilizabile sunt obligati
sa ia masurile necesare la fabricarea de ambalaje, astfel incat ele sa
corespunda unor reutilizari multiple.
(2) Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa ia masurile necesare in vederea asigurarii unui
numar optim de cicluri de utilizare, fiind posibila aplicarea sistemului
depozit.
(3) Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa organizeze un sistem pentru colectarea, in
vederea reutilizarii multiple a ambalajelor, prin operatorii economici care
comercializeaza aceste produse sau prin centre specializate de colectare a
acestor tipuri de ambalaje.
(4) Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa asigure o distributie optima in teritoriu si o
capacitate corespunzatoare a centrelor specializate de colectare, potrivit
prevederilor alin. (3), astfel incat acestea sa poata prelua de la consumatori
ambalajele reutilizabile.
(5) Operatorii economici care comercializeaza produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa informeze consumatorii asupra sistemului depozit
si asupra sistemului de colectare a ambalajelor reutilizabile in vederea
asigurarii reutilizarii multiple.
Art. 11
Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje reutilizabile
sunt obligati sa marcheze sau sa inscrie pe ambalaj ori pe eticheta sintagma
"Ambalaj reutilizabil".
Art. 12
Operatorii economici care introduc pe piata produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa informeze comerciantii si/sau consumatorii
despre incetarea reutilizarii unui anumit tip de ambalaj si sa asigure
preluarea acestora inca 6 luni de la data incetarii utilizarii lor.
Art. 13
(1) Operatorii economici care comercializeaza produse ambalate in ambalaje
reutilizabile sunt obligati sa primeasca ambalajele reutilizabile la schimb sau
sa ramburseze cumparatorului valoarea ambalajului restituit, platita de acesta
la achizitionarea produsului ambalat.
(2) Obligatia prevazuta la alin. (1) se limiteaza la ambalajele
reutilizabile ale produselor pe care acestia le comercializeaza.
Art. 14
Obiectivele privind valorificarea sau incinerarea in instalatii de
incinerare cu recuperare de energie si, respectiv, reciclarea deseurilor de
ambalaje ce trebuie atinse la nivel national sunt urmatoarele:
a) valorificarea sau incinerarea in instalatii de incinerare cu recuperare
de energie a minimum 50% din greutatea deseurilor de ambalaje, pana la data de
31 decembrie 2011;
b) valorificarea sau incinerarea in instalatii de incinerare cu recuperare
de energie a minimum 60% din greutatea deseurilor de ambalaje, pana la data de
31 decembrie 2013;
c) reciclarea a minimum 25% din greutatea totala a materialelor de ambalaj
continute in deseurile de ambalaj, cu minimum 15% pentru sticla, hartie/carton
si pentru metal, din greutatea fiecarui tip de material continut in deseurile
de ambalaj, pana la data de 31 decembrie 2006;
d) reciclarea a minimum 60% pentru hartie/carton si minimum 50% pentru
metal, din greutatea fiecarui tip de material continut in deseurile de ambalaj,
pana la data de 31 decembrie 2008;
e) reciclarea a minimum 15% pentru plastic si pentru lemn, din greutatea
fiecarui tip de material continut in deseurile de ambalaj, pana la data de 31
decembrie 2011;
f) reciclarea a minimum 55% din greutatea totala a materialelor de ambalaj
continute in deseurile de ambalaje, cu minimum 60% pentru sticla si minimum
22,5% pentru plastic, considerandu-se numai materialul reciclat ca material
plastic, din greutatea fiecarui tip de material continut in deseurile de
ambalaj, pana la data de 31 decembrie 2013.
Art. 15
In vederea realizarii obiectivelor prevazute la art. 14, deseurile de
ambalaje exportate in tari din afara Uniunii Europene, cu respectarea
prevederilor legale privind transportul deseurilor, pot fi luate in
consideratie pentru atingerea obiectivelor de valorificare si, respectiv, de
reciclare, numai daca exista dovada ca operatiunile de valorificare/reciclare
s-au desfasurat in conditii, in linii mari, echivalente celor prescrise prin
legislatia comunitara in domeniu.
Art. 16
(1) Pentru realizarea obiectivelor nationale, operatorii economici au
responsabilitatea atingerii obiectivelor de valorificare sau incinerare in
instalatii de incinerare cu recuperare de energie si, respectiv, reciclare
anuale, prevazute in anexa nr. 4, dupa cum urmeaza:
a) operatorii economici care introduc pe piata produse ambalate sunt
responsabili pentru ambalajele primare, secundare si tertiare folosite la
ambalarea produselor lor;
b) operatorii economici care ambaleaza produse ambalate sunt responsabili
pentru ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata;
c) operatorii economici care introduc pe piata ambalaje de desfacere sunt
responsabili pentru ambalajele respective introduse pe piata.
(2) Obiectivele anuale de valorificare, respectiv de reciclare, a
deseurilor de ambalaje se pot realiza:
a) individual, de catre operatorii economici prevazuti la alin. (1) lit. a)
- c), prin gestionarea deseurilor de ambalaje generate si a propriilor ambalaje
preluate/colectate de pe piata;
b) prin transferarea responsabilitatii catre un operator economic autorizat
de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
(3) Operatorii economici autorizati de Ministerul Mediului si Gospodaririi
Apelor pentru preluarea responsabilitatii realizarii obiectivelor anuale sunt
responsabili pentru ambalajele pentru care au preluat responsabilitatea de la
operatorii economici prevazuti la alin. (1).
(4) Procedura si criteriile de autorizare in vederea transferului de
responsabilitate pentru operatorii economici prevazuti la alin. (2) lit. b) se
stabilesc prin ordin comun al ministrului mediului si gospodaririi apelor,
ministrului economiei si comertului si ministrului administratiei si
internelor.
(5) Cantitatile de deseuri de ambalaje care sunt valorificate sau
incredintate spre valorificare de catre operatorii economici care au transferat
responsabilitatea se comunica operatorului economic autorizat sa preia
responsabilitatea, iar cantitatile respective se constituie ca parte din
obligatiile acestora pentru atingerea obiectivelor prevazute la alin. (1).
(6) Gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje trebuie sa fie astfel
organizata incat sa nu introduca bariere in calea comertului.
Art. 17
(1) Operatorii economici care introduc pe piata ambalaje, operatorii economici
prevazuti la art. 16 alin. (1) si (3), autoritatile si institutiile publice
locale, precum si operatorii economici care preiau deseurile de ambalaje in
vederea valorificarii, respectiv reciclarii, au obligatia sa furnizeze anual
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor informatii privind gestionarea
ambalajelor si a deseurilor de ambalaje.
(2) Operatorii economici prevazuti la art. 16 alin. (1), care au transferat
responsabilitatea atingerii obiectivelor anuale, transmit informatiile privind
gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje catre operatorul economic
care a preluat responsabilitatea, acesta avand obligatia furnizarii anuale a
informatiilor centralizate Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor.
(3) La solicitarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, operatorii
economici, autoritatile si institutiile administratiei publice locale trebuie
sa dovedeasca prin documente corectitudinea datelor raportate.
(4) Operatorii economici prevazuti la art. 16 alin. (1) sunt obligati sa
mentioneze in documentele de insotire a deseurilor de ambalaje daca
incredintarea spre valorificare/reciclare a acestora se face in scopul
indeplinirii obiectivelor anuale prevazute de prezenta hotarare.
(5) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor publica informari si
transmite rapoarte privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje
catre Comisia Europeana, conform prevederilor anexei nr. 5.
Art. 18
(1) Procedura de raportare, tipul datelor si informatiilor privind gestionarea
ambalajelor si a deseurilor de ambalaje furnizate potrivit art. 17 alin. (1),
(2) si (5) se stabilesc prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi
apelor.
(2) Evidenta operatorilor economici prevazuti la art. 17 alin. (1), precum
si informatiile raportate se constituie intr-o baza de date gestionata de
Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor prin Agentia Nationala pentru
Protectia Mediului.
Art. 19
(1) Autoritatile si institutiile administratiei publice locale asigura
colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje de la populatie, prin:
a) servicii publice de salubrizare, conform Ordonantei Guvernului nr.
87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localitatilor, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 139/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) spatii amenajate si dotate prin amplasarea de containere adecvate.
(2) Autoritatile si institutiile administratiei publice locale asigura
organizarea valorificarii cantitatilor de deseuri de ambalaje colectate
selectiv, conform alin. (1).
(3) Pentru aplicarea unitara la nivel national a colectarii selective,
modalitatile de identificare a containerelor pentru diferite tipuri de
materiale se stabilesc prin ordin comun al ministrului mediului si gospodaririi
apelor si ministrului administratiei si internelor.
Art. 20
(1) Institutiile publice, asociatiile, fundatiile si persoanele fizice
detinatoare de deseuri de ambalaje au urmatoarele obligatii:
a) sa depuna selectiv deseurile de ambalaje in containere diferite,
inscriptionate corespunzator, amplasate special de autoritatile administratiei
publice locale;
b) sa predea deseurile de ambalaje la operatorii economici specializati sa
colecteze si/sau sa valorifice deseuri.
(2) Operatorii economici detinatori de deseuri de ambalaje au urmatoarele
obligatii:
a) sa asigure valorificarea si, respectiv, reciclarea deseurilor de
ambalaje prin mijloace proprii sau prin predare catre operatorii economici
autorizati;
b) sa raporteze, la solicitarea autoritatii locale pentru protectia
mediului, cantitatile de deseuri de ambalaje gestionate in conformitate cu
prevederile legale in vigoare.
Art. 21
Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, prin unitatile subordonate si
autoritatile publice locale, are obligatia sa promoveze campanii de informare
si educare a publicului si a operatorilor economici in domeniul gestionarii
ambalajelor si a deseurilor de ambalaje si in legatura cu obiectivele prevazute
la art. 14 si la art. 16 alin. (1).
Art. 22
(1) Ministerul Economiei si Comertului propune programe de cercetare si
strategii de dezvoltare cu privire la fabricarea, compozitia, caracterul
reutilizabil si valorificabil al ambalajelor, precum si cu privire la
optimizarea modului de ambalare si a formei ambalajelor in vederea reducerii
consumului specific de material pe tip de ambalaj si produs.
(2) Programele prevazute la alin. (1) se includ in Planul national de
cercetare-dezvoltare si inovare, se revizuiesc si se actualizeaza luandu-se in
considerare conditiile economice, de protectia mediului si progresul tehnic.
(3) Operatorii economici prevazuti la art. 16 alin. (1) au obligatia de a
include in politica de dezvoltare aspectele privind reducerea consumului
specific de material pe tip de ambalaj si produs.
Art. 23
Planurile de gestionare a deseurilor, intocmite la nivel national, regional
si judetean potrivit prevederilor art. 8 si 8^1 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
426/2001, vor cuprinde un capitol distinct referitor la gestionarea deseurilor
de ambalaje.
Art. 24
Achizitionarea din fonduri publice de produse din hartie, carton si mase
plastice se face, dupa caz, acordandu-se prioritate produselor obtinute din
materiale reciclate.
Art. 25
Operatorii economici care desfasoara activitati de colectare, transport,
recuperare si reciclare a deseurilor de ambalaje se autorizeaza in conformitate
cu prevederile legale in vigoare.
Art. 26
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza, dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea prevederilor art. 20 alin. (1), cu amenda de la 100 lei la
500 lei (RON) pentru persoane fizice, respectiv cu amenda de la 2.500 lei la
5.000 lei (RON) pentru institutii publice, asociatii si fundatii;
b) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (5), art. 11 si 12, cu amenda
de la 500 lei la 1.000 lei (RON);
c) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) si (3),
art. 20 alin. (2), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei (RON);
d) nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (1), cu amenda de la 3.000 lei
la 6.000 lei (RON);
e) nerespectarea prevederilor art. 17, cu amenda de la 4.000 lei la 8.000
lei (RON);
f) nerespectarea prevederilor art. 5, art. 8 alin. (1) si ale art. 19 alin.
(1), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei (RON).
(2) Operatorii economici care nu indeplinesc obiectivele anuale prevazute
in anexa nr. 4 sunt obligati sa plateasca contributiile la Fondul pentru mediu,
in conformitate cu Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 27
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de
persoane imputernicite in acest scop din cadrul Ministerului Mediului si
Gospodaririi Apelor si al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
- pentru art. 5 alin. (1) si (2), art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) si (2),
art. 10 alin. (1), (3) si (5), art. 17, art. 19 alin. (1) si art. 20, de catre
personalul imputernicit, la nivel teritorial, al Autoritatii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor si reprezentantii imputerniciti ai organelor
administratiei publice locale - pentru art. 10 alin. (5), art. 11, art. 12 si
art. 13 alin. (1) si (2).
(2) Verificarea realizarii obiectivelor anuale de valorificare si de
reciclare se realizeaza de catre persoane imputernicite din cadrul birourilor
de gestiune a deseurilor si substante chimice periculoase din cadrul Agentiei
Nationale pentru Protectia Mediului si din cadrul institutiilor publice din
subordinea acesteia.
Art. 28
Dispozitiile referitoare la contraventii, prevazute la art. 26 si 27, se
completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 29
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 30
(1) Prezenta hotarare intra in vigoare la data publicarii in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 6 alin. (3) si a art. 7, care
intra in vigoare la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului
nr. 349/2002 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 23 aprilie
2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
(3) Licentele de operare emise de Ministerul Mediului si Gospodaririi
Apelor in baza Hotararii Guvernului nr. 349/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare, si a Ordinului ministrului mediului si gospodaririi
apelor si al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, nr.
338/625/2004 pentru aprobarea Procedurii si criteriilor de autorizare pentru
persoanele juridice in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea
obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje raman
valabile pe perioada pentru care au fost emise, cu posibilitatea revizuirii
acestora de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
Art. 31
Obiectivele prevazute in anexa nr. 4 pentru anul 2005 se aplica pentru
intregul an 2005.
Art. 32
Ordinele prevazute la art. 16 alin. (4), art. 18 si art. 19 alin. (3) se
emit in termen de 120 de zile de la data publicarii prezentei hotarari in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Prezenta hotarare transpune in legislatia nationala Directiva Parlamentului
si Consiliului nr. 94/62/CE privind ambalajele si deseurile de ambalaje,
publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L 365/1994,
amendata prin Directiva Parlamentului si Consiliului 2004/12/CE, publicata in
Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L 047/2004, Decizia
Comisiei Europene 97/129/CE privind sistemul de identificare si marcare a
materialelor de ambalaj, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene
(JOCE) nr. L 050/1997, Decizia Comisiei Europene 2005/270/CE privind formatul
referitor la sistemul de baze de date, publicata in Jurnalul Oficial al
Comunitatii Europene (JOCE) nr. L 086/2005.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul integrarii europene,
Ene Dinga
ANEXA 1
SEMNIFICATIA TERMENILOR SPECIFICI
1. Semnificatia termenilor:
a) acord voluntar - acord oficial incheiat intre autoritatile publice
competente si reprezentantii sectoarelor economice implicate, deschis tuturor
partenerilor care doresc sa se conformeze conditiilor acordului, in vederea
atingerii obiectivelor prevazute in prezenta hotarare;
b) agenti economici - referitor la ambalaje, inseamna furnizorii de
materiale de ambalare, producatorii de ambalaje si produse ambalate,
importatorii, comerciantii si distribuitorii;
c) ambalaj - orice obiect, indiferent de materialul din care este
confectionat ori de natura acestuia, destinat retinerii, protejarii,
manipularii, distributiei si prezentarii produselor, de la materii prime la
produse procesate, de la producator pana la utilizator sau consumator. Obiectul
nereturnabil destinat acelorasi scopuri este, de asemenea, considerat ambalaj.
Criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj sunt:
c1) un obiect se considera ambalaj daca indeplineste conditiile din
definitie fara prejudiciul altor functii pe care acesta le poate indeplini
suplimentar, in masura in care acesta nu face parte integranta din produs,
fiind necesar pentru a contine, a sustine sau a pastra produsul pe toata durata
de viata a acestuia, iar toate elementele sale sunt destinate a fi utilizate,
consumate sau eliminate impreuna cu produsul.
Exemple ilustrative:
Sunt considerate ambalaje: cutiile pentru dulciuri, folia protectoare
externa a carcasei de compact-disc.
Nu sunt ambalaje: vasele (ghivece) pentru flori destinate sa contina planta
pe durata vietii acesteia, cutiile de scule, plicurile de ceai, stratul de
ceara de pe branzeturi, membranele mezelurilor;
c2) obiectele proiectate si destinate a fi umplute la punctele de vanzare,
precum si obiectele "de unica folosinta", vandute umplute sau
destinate a fi umplute in punctele de desfacere, sunt considerate ambalaje daca
indeplinesc functia de ambalare.
Exemple ilustrative:
Sunt considerate ambalaje (daca sunt destinate a fi umplute la punctul de
vanzare): pungi de transport din plastic sau hartie, farfurii si pahare de
unica folosinta, filme aderente, pungi pentru sandvisuri, folie de aluminiu.
Nu sunt ambalaje: paletele pentru amestecat, tacamurile de unica folosinta;
c3) componentele ambalajelor si elementele auxiliare integrate in ambalaj
sunt considerate ca parte din ambalajul in care sunt integrate. Elementele
auxiliare agatate direct de produs sau atasate de acesta, care indeplinesc
functii de ambalaj, sunt considerate ambalaje daca nu sunt parte integranta a
produsului si daca nu toate elementele lor sunt destinate a fi utilizate,
consumate sau eliminate impreuna cu produsul.
Exemple ilustrative:
Sunt considerate ambalaje: etichetele agatate direct de produs sau atasate
acestuia.
Sunt considerate ca parte a ambalajului: peria de mascara care este parte a
dispozitivului de inchidere, etichetele adezive atasate altui ambalaj, capsele
metalice, mansoanele din plastic, dispozitivele de masurare-dozare care
formeaza dispozitivul de inchidere pentru detergenti;
d) ambalaj primar - ambalaj de vanzare - ambalaj conceput si realizat
pentru a indeplini functia de unitate de vanzare, pentru utilizatorul final sau
consumator, in punctul de achizitie;
e) ambalaj secundar - ambalaj grupat, supraambalaj - ambalaj conceput
pentru a constitui la punctul de achizitie o grupare a unui numar de unitati de
vanzare, indiferent daca acesta este vandut ca atare catre utilizator sau
consumatorul final ori daca el serveste numai ca mijloc de umplere a rafturilor
in punctul de vanzare; el poate fi separat de produs fara a afecta
caracteristicile produsului;
f) ambalaj tertiar - ambalaj pentru transport - ambalaj conceput pentru a
usura manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare sau ambalaje
grupate, in scopul prevenirii deteriorarii in timpul manipularii ori
transportului. Ambalajul pentru transport nu include containerele rutiere,
feroviare, navale sau aeriene;
g) ambalaj reutilizabil - ambalaj refolosit pentru acelasi scop, a carui
returnare de catre consumator ori comerciant este asigurata de plata unei
sume-sistem depozit, prin reachizitionare sau altfel.
Ambalajul reutilizabil se considera introdus pe piata atunci cand este
facut disponibil pentru prima oara, impreuna cu produsul pe care este destinat
sa il contina, sa il protejeze, sa il manipuleze, sa il distribuie sau sa il
prezinte.
Ambalajul reutilizabil se considera deseu de ambalaj cand se inlatura, la
sfarsitul duratei utile de viata. Ambalajul reutilizabil nu se considera deseu
de ambalaj atunci cand este returnat pentru a fi refolosit.
Ambalajul reutilizabil nu se considera ambalaj introdus pe piata atunci
cand este refolosit pentru ambalarea unui produs si facut disponibil din nou.
Cantitatea de deseuri de ambalaje reutilizabile generate intr-un an se
considera a fi egala cu cantitatea de ambalaje reutilizabile introduse pe piata
nationala in anul respectiv;
h) ambalaj de desfacere - ambalaj care indeplineste criteriul c2);
i) ambalaj compozit - ambalaj confectionat din materiale diferite care nu
pot fi separate manual, nici unul dintre aceste materiale neavand o pondere
semnificativa pentru a putea fi incadrat la acel tip de material.
Ambalajul compozit se raporteaza corespunzator la materialul preponderent
ca greutate.
j) colectare selectiva - colectarea deseurilor de ambalaje pe tipuri de
materiale si/sau sortimente de materiale;
k) deseuri de ambalaje - orice ambalaje sau materiale de ambalare care
satisfac cerintele definitiei de deseu, exclusiv deseurile de productie, din
anexa nr. I A la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 426/2001.
l) deseuri de ambalaje generate - cantitatea de ambalaje care devin deseuri
pe teritoriul national dupa ce acestea au fost utilizate pentru a contine, a
proteja, a livra si a prezenta produse.
Deseurile de ambalaje generate nu includ reziduurile de orice fel,
rezultate din productia de ambalaje si de materiale de ambalare ori din orice
alt proces de productie.
Cantitatea de deseuri de ambalaje generate intr-un an se considera a fi
egala cu cantitatea de ambalaje introdusa pe piata nationala in anul respectiv;
m) deseuri de ambalaje reciclate - cantitatea de deseuri de ambalaje
generate care este reciclata, indiferent daca reciclarea se face in tara,
intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in afara Comunitatii Europene;
n) deseuri de ambalaje valorificate - cantitatea de deseuri de ambalaje
generate pe plan national care este valorificata, indiferent daca valorificarea
se face in tara, intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in afara
Comunitatii Europene;
o) deseuri de ambalaje valorificate sau incinerate in instalatii de
incinerare cu recuperare de energie - cantitatea de deseuri de ambalaje
generate pe plan national care este valorificata sau incinerata in instalatii
de incinerare cu recuperare de energie, indiferent daca valorificarea sau
incinerarea in instalatii de incinerare cu recuperare de energie se face in
tara, intr-un stat membru al Uniunii Europene ori in afara Comunitatii
Europene;
p) gestionarea deseurilor de ambalaj - gestionarea deseurilor, asa cum este
definita in anexa nr. I A la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001.
Deseurile de ambalaje generate in alt stat, care sunt importate in vederea
valorificarii/reciclarii, nu se considera ca fiind deseuri de ambalaje
gestionate pentru indeplinirea obiectivelor nationale din prezenta hotarare;
q) obiectiv de reciclare - cantitatea totala de deseuri de ambalaje
reciclate, raportata la cantitatea totala de deseuri de ambalaje generate;
r) obiectiv de valorificare sau de incinerare in instalatii de incinerare
cu recuperare de energie - cantitatea totala de deseuri de ambalaje valorificata
sau incinerata in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, raportata
la cantitatea totala de deseuri de ambalaje generata;
s) prevenire - reducerea cantitatii si nocivitatii pentru mediu a
materialelor si substantelor utilizate in ambalaje si deseuri de ambalaje,
precum si a ambalajelor si deseurilor de ambalaje in cadrul procesului de
productie, comercializare, distributie, utilizare si eliminare, mai ales prin
dezvoltarea de produse si tehnologii curate;
t) reciclarea deseurilor de ambalaje - operatiunea de reprelucrare intr-un
proces de productie a deseurilor de ambalaje pentru a fi folosite in scopul
initial sau pentru alte scopuri. Termenul include reciclarea organica, dar
exclude recuperarea de energie;
u) reciclare organica - tratarea aeroba (compostare) sau anaeroba
(biometanizare), in conditii controlate, utilizandu-se microorganisme, a
partilor biodegradabile ale deseurilor de ambalaje, care produc reziduuri
organice stabilizate sau metan. Depozitarea in depozite nu poate fi considerata
reciclare organica;
v) reutilizarea ambalajelor - orice operatie prin care un ambalaj care a
fost conceput si creat pentru a putea indeplini in cursul ciclului sau de viata
un numar minim de rotatii este reutilizat intr-un scop identic celui pentru
care a fost conceput, recurgandu-se sau nu la produsele auxiliare existente pe
piata, care permit reumplerea ambalajului insusi; un asemenea ambalaj
reutilizat va deveni deseu de ambalaj atunci cand nu va mai putea fi
reutilizat;
w) sistem-depozit - sistem prin care cumparatorul, la achizitionarea unui
produs ambalat in ambalaj reutilizabil, plateste vanzatorului o suma de bani
care ii este rambursata atunci cand ambalajul este returnat;
x) valorificare - orice operatie aplicabila deseurilor de ambalaje,
prevazuta in anexa nr. II B la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001;
y) valorificarea energetica - utilizarea deseurilor de ambalaje
combustibile ca mijloc de producere a energiei prin incinerarea directa, cu sau
fara alte deseuri, dar cu recuperare de caldura.
2. Termenii definiti la pct. 1 se completeaza cu termenii definiti in anexa
nr. I A la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 426/2001, si la art. 4 din Legea nr. 608/2001
privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile
ulterioare.
ANEXA 2
CERINTE ESENTIALE
privind compozitia si caracterul reutilizabil si recuperabil al ambalajelor
1. Cerinte esentiale specifice privind fabricarea si compozitia
ambalajului:
a) ambalajul va fi fabricat astfel incat volumul si greutatea acestuia sa
fie limitate la minimum necesar pentru a asigura nivelul cerut de siguranta,
igiena si acceptabilitate atat pentru produsul ambalat, cat si pentru
consumator;
b) ambalajul va fi conceput, fabricat si comercializat intr-un mod care sa
permita reutilizarea sau recuperarea sa, inclusiv reciclarea, si sa reduca la
minimum impactul negativ asupra mediului;
c) ambalajul va fi fabricat urmarindu-se reducerea la minimum a
continutului de substante si materiale toxice si de alte substante periculoase
in materialul de ambalare si in elementele sale, substante care se pot regasi
in emisiile, cenusa sau levigatul care rezulta din procesele de eliminare a
deseurilor de ambalaje.
2. Cerinte esentiale specifice privind caracterul reutilizabil al unui
ambalaj:
a) proprietatile fizice si caracteristicile ambalajului trebuie sa permita
mai multe rotatii in conditii normale de utilizare preconizate;
b) ambalajul reutilizat trebuie pregatit, dupa caz, pentru a satisface
exigentele in materie de sanatate si de securitate;
c) ambalajul care nu mai poate fi reutilizat trebuie sa devina deseu de
ambalaj recuperabil.
3. Cerinte esentiale specifice privind caracterul recuperabil al unui
ambalaj:
a) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand
devine deseu de ambalaj, ca un anumit procent din greutatea materialelor
folosite sa fie reciclat. Fixarea acestui procent poate diferi in functie de
tipul materialului folosit la fabricarea ambalajului;
b) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand
devine deseu de ambalaj, ca deseurile de ambalaj tratate in vederea
valorificarii energetice sa aiba o valoare calorica minima ce sa permita
optimizarea recuperarii de energie;
c) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand devine
deseu de ambalaj, ca deseurile de ambalaje tratate in vederea compostarii sa
fie suficient de biodegradabile;
d) ambalajul biodegradabil trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita,
atunci cand devine deseu de ambalaj, o descompunere fizica, chimica, termica
sau biologica, astfel incat cea mai mare parte a materialului sa se transforme
in bioxid de carbon, biomasa si apa.
ANEXA 3
SISTEM DE MARCARE SI IDENTIFICARE PENTRU AMBALAJE
A
Sistem de numerotare si abrevieri pentru mase plastice
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Polietilen tereftalat | PET | 1 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Polietilena de mare densitate | HDPE | 2 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Policlorura de vinil | PVC | 3 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Polietilena de mica densitate | LDPE | 4 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Polipropilena | PP | 5 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Polistiren | PS | 6 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 7 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 19 |
|_______________________________|_____________|_____________|
B
Sistem de numerotare si abrevieri pentru hartie si placi fibrolemnoase
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Carton ondulat | PAP | 20 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Carton neondulat | PAP | 21 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Hartie | PAP | 22 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 23 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 39 |
|_______________________________|_____________|_____________|
C
Sistem de numerotare si abrevieri pentru metale
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Otel | FE | 40 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Aluminiu | ALU | 41 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 42 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 49 |
|_______________________________|_____________|_____________|
D
Sistem de numerotare si abrevieri pentru materiale din lemn
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Lemn | FOR | 50 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Pluta | FOR | 51 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 52 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 59 |
|_______________________________|_____________|_____________|
E
Sistem de numerotare si abrevieri pentru materiale textile
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Bumbac | TEX | 60 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Iuta | TEX | 61 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 62 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 69 |
|_______________________________|_____________|_____________|
F
Sistem de numerotare si abrevieri pentru sticla
___________________________________________________________
| Materialul | Abrevierile | Numerotarea |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Sticla incolora | GL | 70 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Sticla verde | GL | 71 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| Sticla bruna | GL | 72 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 73 |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | ` |
|_______________________________|_____________|_____________|
| | | 79 |
|_______________________________|_____________|_____________|
G
Sistem de numerotare si abrevieri pentru compozite
______________________________________________________________________________
| Materialul
|Abrevierile*)|Numerotarea|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/diverse metale | | 80
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/plastic | | 81
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/aluminiu | | 82
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/tabla galvanizata | | 83
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/plastic/aluminiu | | 84
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Hartie si carton/plastic/aluminiu/tabla galvanizata| | 85
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | 86
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | `
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | 89
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Plastic/aluminiu | | 90
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Plastic/tabla galvanizata | | 91
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Plastic/diverse metale | | 92
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | 93
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | 94
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Sticla/plastic | | 95
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Sticla/aluminiu | | 96
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Sticla/tabla galvanizata | | 97
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| Sticla/diverse metale | | 98
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
| | | 99
|
|____________________________________________________|_____________|___________|
*) Compozite: C plus abrevierea corespunzatoare materialului predominant
(C/ ).
ANEXA 4
ETAPIZAREA
obiectivelor de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu
recuperare de energie si, respectiv, reciclare pentru operatorii economici
prevazuti la art. 16 alin. (1) pentru perioada 2005 - 2013
___________________________________________
| Anul | Valorificarea*) | Reciclarea*) |
| | (%) | % |
|_________|_________________|_______________|
| 2005 | 22 | 18 |
|_________|_________________|_______________|
| 2006*1) | 32 | 25 |
|_________|_________________|_______________|
| 2007 | 34 | 28 |
|_________|_________________|_______________|
| 2008*2) | 40 | 33 |
|_________|_________________|_______________|
| 2009 | 45 | 38 |
|_________|_________________|_______________|
| 2010 | 48 | 42 |
|_________|_________________|_______________|
| 2011*3) | 53 | 46 |
|_________|_________________|_______________|
| 2012 | 57 | 50 |
|_________|_________________|_______________|
| 2013*4) | 60 | 55 |
|_________|_________________|_______________|
*) Procentajul minim din greutatea deseurilor de ambalaje introduse pe
piata.
*) Procentajul minim din greutatea totala a materialelor de ambalaj
continute in deseurile de ambalaje introduse pe piata.
*1) Incepand cu anul 2006, cu un procentaj minim de reciclare de 15% din
greutatea sticlei, a hartiei - cartonului si metalului, continute in deseurile
de ambalaje introduse pe piata.
*2) Incepand cu anul 2008, cu un procentaj minim de reciclare de 60% din
greutatea hartiei - cartonului si 50% din greutatea metalului, continute in
deseurile de ambalaje introduse pe piata.
*3) Incepand cu anul 2011, cu un procentaj minim de reciclare de 15% din
greutatea plasticului si 15% din greutatea lemnului, continute in deseurile de
ambalaje introduse pe piata.
*4) Incepand cu anul 2013, cu un procentaj minim de reciclare de 60% din
greutatea sticlei si 22,5% din greutatea plasticului, considerandu-se numai
materialul reciclat ca material plastic, continute in deseurile de ambalaje
introduse pe piata.
NOTA:
- ambalajele compozite se incadreaza in functie de materialul preponderent;
- conform definitiilor din anexa nr. II B la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 426/2001, reciclarea este una dintre operatiile de
valorificare, deci cantitatile valorificate includ cantitatile reciclate;
- conform definitiei din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii
produselor, ambalajele produselor importate, inclusiv ale produselor destinate
utilizarii/consumului propriu, se considera introduse pe piata in momentul
importului.
ANEXA 5*)
*) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.
Tabelul nr. 1
Cantitatile de deseuri de ambalaje generate in Romania si valorificate sau
incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie in Romania sau
in terte tari
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Valorificare energetica
B - Alte forme de valorificare
C - Incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie
D - Total valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu
recuperare de energie
- tone -
______________________________________________________________________________
| Material | Deseuri | Valorificate sau incinerate in instalatii de
|
| | de | incinerare cu recuperare de energie
|
| | ambalaje
|________________________________________________|
| | generate |Reciclare | Alte |Total | A | B | C | D
|
| | |materiala | forme de |reciclare | | | |
|
| | | | reciclare| | | | |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| | (a) | (b) | (c) | (d)
|(e)|(f)|(g)|(h)|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Sticla | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Plastic | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Hartie - carton | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Metal | Aluminiu
|//////////|//////////|//////////|//////////|///|///|///|///|
|_______|__________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| | Otel
|//////////|//////////|//////////|//////////|///|///|///|///|
|_______|__________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| | Total | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|_______|__________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Lemn | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Altele
|xxxxxxxxxx|xxxxxxxxxx|xxxxxxxxxx|xxxxxxxxxx|xxx|xxx|xxx|xxx|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
| Total | | |xxxxxxxxxx| | |xxx| |
|
|__________________|__________|__________|__________|__________|___|___|___|___|
NOTA:
1. Campurile albe: Furnizarea datelor este obligatorie. Pot fi folosite
estimari, dar acestea trebuie sa se bazeze pe date empirice si trebuie
explicate in descrierea metodologiei.
____
|xxxx|
2. Campurile |____| Furnizarea datelor este obligatorie, dar sunt
acceptate estimari brute.
Aceste estimari trebuie explicate in descrierea metodologiei.
____
|////|
3. Campurile |____| Furnizarea datelor este voluntara.
4. Datele referitoare la reciclarea plasticului vor include toate
materialele care au fost reciclate ca materiale plastice.
5. Coloana (c) include toate formele de reciclare, inclusiv reciclarea
organica dar excluzand reciclarea materiala.
6. Coloana (d) reprezinta suma coloanelor (b) si (c).
7. Coloana (f) include toate formele de valorificare excluzand reciclarea
si valorificarea energetica.
8. Coloana (h) reprezinta suma coloanelor (d) (e) (f) si (g).
9. Procentajul de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare
cu recuperare de energie: Coloana (h)/coloana (a).
10. Procentajul de reciclare: Coloana (d)/coloana (a).
11. Datele pentru lemn nu se vor folosi pentru evaluarea obiectivului de
reciclare de minimum 15% anterior anului 2011.
Tabelul nr. 2
Cantitatile de deseuri de ambalaje trimise in state membre ale Uniunii
Europene sau exportate in afara Comunitatii Europene in vederea valorificarii
sau incinerarii in instalatii de incinerare cu recuperare de energie
- tone -
______________________________________________________________________________
| Material | Deseuri de ambalaje trimise in State Membre UE sau
|
| | exportate catre tari din afara Comunitatii pentru:
|
| |___________________________________________________________|
| |Reciclare|Alte |Valorificare|Alte |Incinerate
in|
| |materiala|forme de |energetica |forme de |instalatii
de|
| | |reciclare| |valorificare|incinerare
cu|
| | | | | |recuperare
de|
| | | | | |energie
|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Sticla |xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Plastic
|xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Hartie - carton
|xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Metal | Aluminiu |/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| | Otel
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| | Total
|xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Lemn |xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Altele
|xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Total
|xxxxxxxxx|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
NOTA:
1. Datele din tabel se refera numai la cantitatile aferente obligatiilor rezultate
din prezenta hotarare. Acestea sunt subscrise datelor furnizate in tabelul 1.
Tabelul are doar scop informativ.
____
|xxxx|
2. Campurile |____|: Furnizarea datelor este obligatorie, dar sunt
acceptate estimari grosiere. Aceste estimari trebuie explicate in descrierea
metodologiei.
____
|////|
3. Campurile |____|: Furnizarea datelor este voluntara
4. Datele referitoare la reciclarea plasticului vor include toate materialele
care au fost reciclate ca materiale plastice.
Tabelul nr. 3
Cantitatile de deseuri de ambalaje generate in alte state membre ale
Uniunii Europene sau importate din afara Comunitatii Europene in vederea
valorificarii sau incinerarii in instalatii de incinerare cu recuperare de
energie
- tone -
______________________________________________________________________________
| Material | Deseuri de ambalaje generate in State Membre UE sau
|
| | importate din afara Comunitatii pentru:
|
|
|___________________________________________________________|
| |Reciclare|Alte |Valorificare|Alte |Incinerate
in|
| |materiala|forme de |energetica |forme de |instalatii
de|
| | |reciclare| |valorificare|incinerare
cu|
| | | | | |recuperare de|
| | | | | |energie
|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Sticla
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Plastic
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Hartie - carton |/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Metal | Aluminiu
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| | Otel
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| | Total |/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|_______|__________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Lemn
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Altele
|/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
| Total |/////////|/////////|////////////|////////////|/////////////|
|__________________|_________|_________|____________|____________|_____________|
NOTA:
1. Datele din tabel au doar scop informativ. Datele nu sunt continute nici
in tabelul 1 si nici in tabelul 2 si nu pot fi utilizate pentru indeplinirea obiectivelor
nationale.
____
|////|
2. Campurile |____|: Furnizarea datelor este voluntara.
3. Datele referitoare la reciclarea plasticului vor include toate
materialele care au fost reciclate ca materiale plastice.