HOTARARE Nr. 669 din 17 august 2000
privind modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 32/2000
pentru aprobarea Programului de marketing si promovare turistica si a
Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 406 din 29 august 2000
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 32/2000 pentru aprobarea
Programului de marketing si promovare turistica si a Programului de dezvoltare
a produselor turistice, pentru anul 2000, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 25 din 24 ianuarie 2000, se inlocuiesc cu anexele nr. 1
si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Presedintele
Autoritatii Nationale pentru Turism,
Floare Comsa
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
PROGRAMUL
de marketing si promovare turistica pentru anul 2000
CAP. 1
Obiectivul general al programului
Art. 1
Programul de marketing si promovare turistica, denumit in continuare
program, urmareste promovarea Romaniei ca destinatie de vacante si calatorii pe
piata turistica interna si internationala pentru anul 2000.
CAP. 2
Obiective specifice
Art. 2
Programul urmareste realizarea urmatoarelor obiective specifice:
a) imbunatatirea imaginii produsului turistic romanesc pe pietele externe;
b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai si
mijloace de promovare a ofertei turistice romanesti si folosirea acestora in
functie de specificul fiecarei piete externe;
c) recastigarea pietelor turistice externe, partenere traditionale inainte
de anul 1989, si castigarea altora noi;
d) stimularea cererii turistice interne si internationale pentru vacante si
calatorii in Romania.
CAP. 3
Continutul programului
Art. 3
Prin program se finanteaza:
1. actiunile de promovare turistica specifice pe piata interna si externa,
precum: participari la manifestari interne si internationale de profil
(expozitii, burse, targuri, conferinte, festivaluri si altele asemenea),
campanii publicitare in presa, radio, TV, afisaj teletext, Internet,
organizarea de conferinte de presa pentru prezentarea ofertei turistice,
organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanti ai mass-media,
creatori de opinie, agenti tour-operatori, organizarea de seri romanesti,
expozitii gastronomice, saptamani romanesti.
In anul 2000 actiunile specifice de marketing si promovare turistica din
strainatate se vor desfasura pe principalele 35 de piete turistice solicitate
de:
- tarile Uniunii Europene;
- tari din Europa Centrala si de Est: Federatia Rusa, Polonia, Republica
Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia,
Bulgaria;
- alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;
- tari din Asia de Vest (Israel, Iran) si din Asia de Sud-Est (Japonia,
China);
- tari din America de Nord: S.U.A., Canada;
- tari din America de Sud: Argentina, Brazilia;
2. realizarea de materiale de informare si promovare turistica, si anume:
tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol:
a) in domeniul tipariturilor:
- retiparirea de titluri de prospecte, pentru promovarea turistica pe
pietele externe si pe piata interna;
- tiparirea de noi titluri de prospecte, ca urmare a rezultatelor
cercetarilor de marketing;
- tiparirea de prospecte pentru "Expo 2000 Hanovra" si
"Millennium in Romania";
b) in domeniul materialelor destinate promovarii si informarii prin
mijloace audiovizuale:
- realizarea de filme pentru oferta turistica generala si pe segmente de
piata, in functie de varietatea produselor turistice romanesti;
- realizarea de casete audio-video, C.D.-rom, spoturi TV;
- seturi de diapozitive, postere si panouri cu fotografii color;
c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;
3. cofinantarea proiectelor de marketing si/sau de promovare turistica, in
limita bugetului de 2.500.000 mii lei. Proiectele concrete de marketing si
promovare turistica vor fi cofinantate in proportie de maximum 40% din valoarea
fiecaruia;
4. alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei turistice
(cheltuieli pentru: expeditie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane
pentru agentii, coparticipari la evenimente speciale, baza de date turistice si
alte actiuni);
5. investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare si informare
turistica in strainatate, investitii la cele existente si investitii in tara
pentru derularea activitatilor specifice determinate de functionarea Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului;
6. cheltuieli materiale pentru intretinerea si reprezentarea birourilor de
promovare si informare turistica din strainatate;
7. cheltuieli de personal, in conformitate cu Legea bugetului de stat pe
anul 2000 nr. 76/2000.
CAP. 4
Plafonul si structura programului
Art. 4
Plafonul si structura programului finantat din Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului se prezinta astfel:
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Nr. Obiective Total
crt.
____________________________________________________________________________
Actiuni de marketing si promovare turistica 77.390.000
1. Actiuni de promovare specifice pe piata interna si externa 34.140.000
2. Realizare de materiale de informare si promovare turistica 21.800.000
3. Cofinantarea proiectelor de marketing si/sau de promovare
turistica 2.500.000
- limita maxima de cofinantare:
40% din valoarea proiectului
4. Alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei
turistice (cheltuieli pentru: expeditie externa/interna,
concursuri cu premii, comisioane pentru agentii,
coparticipari la evenimente speciale, baza de date
turistice si alte actiuni) 2.500.000
5. Investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare
si informare turistica in strainatate, investitii la cele
existente si investitii in tara pentru desfasurarea
activitatilor specifice programului 3.450.000
6. Cheltuieli materiale pentru intretinerea si reprezentarea
birourilor de promovare si informare turistica din
strainatate 7.000.000
7. Cheltuieli de personal, 6.000.000
din care:
- salarii si contributii aferente 4.000.000
- deplasari externe 2.000.000
____________________________________________________________________________
ANEXA 2
PROGRAMUL
de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000
CAP. 1
Obiectivul general al programului
Art. 1
Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 urmareste
dezvoltarea durabila a turismului, extinderea retelei hoteliere si a pietei
investitiilor turistice in scopul cresterii contributiei turismului la
realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balantei de plati, la
crearea de noi locuri de munca si de surse de venit suplimentare pentru
populatie.
CAP. 2
Continutul programului
Art. 2
Prin prezentul program se finanteaza:
(1) actiunile de creare si dezvoltare de produse turistice, din care:
1. in proportie de 100% studiile: a) pentru zonele cu potential turistic
natural si cultural partial valorificat sau nevalorificat; b) de lansare a
produselor turistice noi/tipice; c) de cercetare a pietei turistice interne si
internationale;
2. acoperirea a 50% din dobanda contractata la creditele pe termen mediu
obtinute de la banca pentru proiectele de investitii in turism pe baza
conventiei incheiate intre autoritate si banca. Diferenta de dobanda
neacoperita se suporta de beneficiarul creditului;
3. in proportie de 100% programele de constientizare, educare si formare a
turistilor si populatiei cu privire la dezvoltarea turismului durabil, la
protejarea si conservarea mediului inconjurator si actiuni de ecologizare a
zonelor, statiunilor si traseelor turistice;
4. in proportie de 100% sustinerea persoanelor juridice autorizate conform
legii pentru programe si actiuni de instruire si formare profesionala a
adultilor din/pentru sectorul turism in cadrul sistemului de formare continua;
5. in proportie de 100% cheltuielile pentru monitorizarea utilizarii sumelor
alocate din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului,
aferente actiunilor finantate prin Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice pentru anul 2000;
6. in proportie de 100% investitiile si dotarile pentru derularea activitatilor
specifice, determinate de functionarea Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, aferente Programului de dezvoltare a produselor
turistice pentru anul 2000;
(2) activitatile de autorizare si control in turism, din care:
1. in proportie de 100% programele pentru imbunatatirea calitatii
serviciilor in turism si testarea acestora;
2. in proportie de 100% controlul efectuat de Oficiul de autorizare si
Control in Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului.
CAP. 3
Plafonul si structura programului
Art. 3
Plafonul si structura Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice pentru anul 2000, finantat din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, pentru formele de turism carora li se aplica
prevederile prezentei hotarari sunt urmatoarele:
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Nr. Obiective Total
crt.
____________________________________________________________________________
I. Actiunile de creare si dezvoltare de produse turistice -
total,
din care: 34.460.000
1. Studiile: a) pentru zonele cu potential turistic natural
si cultural partial valorificat sau nevalorificat; b) de
lansare a produselor turistice noi/tipice; c) de cercetare
a pietei turistice interne si internationale 3.000.000
2. Acoperirea a 50% din dobanda contractata la creditele pe
termen mediu obtinute de la banca pentru proiectele de
investitii in turism pe baza conventiei incheiate intre
autoritate si banca 15.000.000
3. Programele de constientizare, educare si formare a
turistilor si populatiei cu privire la dezvoltarea
turismului durabil, la protejarea si conservarea mediului
inconjurator si actiuni de ecologizare a zonelor,
statiunilor si traseelor turistice 7.900.000
4. Sustinerea persoanelor juridice autorizate conform legii
pentru programe si actiuni de instruire si formare
profesionala a adultilor din/pentru sectorul turism in
cadrul sistemului de formare continua 7.060.000
5. Cheltuieli pentru monitorizarea utilizarii sumelor alocate
din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului, aferente actiunilor finantate prin Programul
anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 1.000.000
6. Investitii si dotari pentru derularea activitatilor
specifice, determinate de functionarea Fondului special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aferente
Programului anual de dezvoltare a produselor turistice
pentru anul 2000 500.000
II. Activitatile de autorizare si control in turism - total,
din care: 3.250.000
1. Programele pentru imbunatatirea calitatii serviciilor
turistice si testarea acestora,
din care: 2.750.000
- cheltuieli de personal 1.201.000
- cheltuieli materiale 1.549.000
2. Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea
si dezvoltarea turismului,
din care: 500.000
- cheltuieli de personal 400.000
- cheltuieli materiale 50.000
investitii 50.000
____________________________________________________________________________