HOTARARE Nr. 1005 din 26 octombrie 2000
privind masuri pentru acordarea de stimulente financiare, prin Agentia
Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a
Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, in vederea angajarii si instruirii
persoanelor fara loc de munca provenite din activitatea miniera si din
activitati conexe acesteia
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 552 din 8 noiembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale
pct. 5 al lit. A din anexa nr. 1 si ale pct. 3 al partii B din anexa nr. 2 la
Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie
si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de inchidere a minelor si de
atenuare a impactului social, in valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat
la Bucuresti la 13 octombrie 1999, ratificat prin Ordonanta Guvernului nr.
11/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 168/2000,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se autorizeaza Ministerul Industriei si Comertului ca prin Agentia
Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a
Zonelor Miniere din subordinea acestuia sa administreze si sa utilizeze fonduri
publice in valoare de 2,75 milioane dolari S.U.A., reprezentand resurse
financiare asigurate prin Acordul de imprumut dintre Romania si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului
de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, in valoare de 44,5
milioane dolari S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie 1999, ratificat
prin Ordonanta Guvernului nr. 11/2000, aprobata si modificata prin Legea nr.
168/2000, prevazute in bugetele anuale la cap. 6601 art. 40 alin. 22
"Cheltuieli pentru sustinerea programelor tehnice de conservare sau de
inchidere a minelor" si alin. 55 "Contributii la programe realizate
cu finantare internationala", pentru efectuarea de plati constand in
stimulente financiare acordate antreprenorilor locali, in vederea angajarii si
instruirii persoanelor fara loc de munca provenite din activitatea miniera si
din activitatile conexe acesteia.
Art. 2
Se aproba Ghidul de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare
prin Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere antreprenorilor locali, in vederea angajarii si
instruirii persoanelor fara loc de munca provenite din activitatea miniera si din
activitatile conexe acesteia, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Ministrul industriei si comertului,
Constantin Isbasoiu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat
p. Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat
ANEXA 1
GHIDUL DE PROCEDURI
pentru acordarea de stimulente financiare prin Agentia Nationala pentru
Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere,
antreprenorilor locali, in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc
de munca, provenite din activitatea miniera si din activitatile conexe acesteia
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezentul ghid de proceduri este elaborat potrivit partii B3 din anexa nr.
2 la Acordul de imprumut (Proiectul de inchidere a minelor si de atenuare a
impactului social) dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie
si Dezvoltare - Imprumut nr. 4509-RO si prevede un ansamblu de reguli pentru
stabilirea: obiectivelor acordarii stimulentelor financiare; conditiilor de
eligibilitate a antreprenorilor locali si a persoanelor fara loc de munca care
urmeaza sa fie angajate si instruite de antreprenori locali; incheierii
contractului dintre Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea
Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere si antreprenor; platii
stimulentelor financiare; mecanismului de monitorizare, control, raportare si
evaluare a efectelor determinate de acordarea stimulentelor financiare.
Art. 2
In sensul prevederilor prezentului ghid de proceduri, antreprenorii locali
sunt angajatorii, persoane juridice legal constituite, cu capital majoritar
privat, si persoane fizice autorizate potrivit legii, care desfasoara
activitati economice in localitatile din zonele miniere prevazute in anexa nr.
1.
Art. 3
Perioada de acordare a stimulentelor financiare este de 14 luni de la data
incheierii ultimului contract dintre Ministerul Industriei si Comertului prin
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere si angajator, prin care se epuizeaza fondul,
dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2003.
Art. 4
Definitiile unor termeni utilizati in cuprinsul ghidului de proceduri sunt
prevazute in anexa nr. 2.
CAP. 2
Proceduri de acordare a stimulentelor financiare
Art. 5
(1) Stimulentele financiare se acorda pe baza unui program de derulare care
se elaboreaza de Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea
Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, denumita in continuare AND, si
se supune anual spre aprobare Comitetului de coordonare a implementarii Proiectului
de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, denumit in
continuare CCIP, constituit potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr.
418/1999.
(2) Zona de operare a programului mentionat la alin. (1) cuprinde
localitatile din zonele miniere prevazute in lista cuprinsa in anexa nr. 1 la
ghidul de proceduri.
Art. 6
(1) In termen de 7 zile de la data aprobarii programului prevazut la art. 5
alin. (1) AND va proceda la promovarea unei campanii de informare publica,
constand in:
a) publicarea in doua cotidiene nationale de mare tiraj a invitatiei de
depunere de catre solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente
financiare;
b) publicarea, in doua cotidiene de mare tiraj din fiecare judet din zona
de operare a schemei, a invitatiei de depunere de catre solicitanti a cererilor
pentru acordarea de stimulente financiare;
c) afisarea la sediile agentiilor pentru ocupare si formare profesionala
judetene a invitatiei adresate solicitantilor, in vederea depunerii cererilor
de acordare a stimulentelor financiare;
d) afisarea la sediile colectivelor zonale a invitatiei de depunere de
catre solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;
e) organizarea de catre AND, la sediul Ministerului Industriei si
Comertului si la sediile colectivelor zonale, a unor conferinte de presa dupa
aparitia primului anunt.
(2) Campania de informare publica va fi repetata trimestrial, in conditiile
in care prin rectificarea bugetului de stat se majoreaza fondul sau din fondul
anual prevazut in bugetul AND au mai ramas sume necontractate.
(3) AND va face publica lunar lista cuprinzand informatii privind
solicitantii eligibili de stimulente financiare cu care au fost incheiate
contracte si numarul de posturi ocupate cu persoane fara loc de munca, prin
modalitatile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d).
(4) Invitatia pentru depunerea de catre solicitanti a cererilor pentru
acordarea de stimulente financiare va contine urmatoarele informatii: denumirea
proiectului; date despre imprumutul BIRD 4509-RO; denumirea programului;
obiectivele programului prevazut la art. 5 alin. (1); zona de operare; data
inceperii implementarii programului de derulare a stimulentelor financiare;
conditii de eligibilitate a solicitantilor; criterii de eligibilitate a
persoanelor fara loc de munca; adresa colectivului zonal unde poate fi depusa
cererea; modul de transmitere a cererilor; persoanele de contact din partea
AND, identificate cu adresa, numar de telefon si fax, posta electronica.
Art. 7
Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantii trebuie sa
indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
a) sa fie persoane fizice autorizate potrivit legii sau persoane juridice
legal constituite, cu capital majoritar privat;
b) sa desfasoare (in prezent sau in viitor) activitate economica in zona de
operare;
c) sa nu se afle in stare de faliment, lichidare sau incetare de plati ori
intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect;
d) sa nu inregistreze datorii la plata obligatiilor salariale;
e) sa nu inregistreze datorii la bugetul de stat, la bugetul asigurarilor
sociale de stat, la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate;
f) sa nu fi fost parte intr-un contract anterior finantat de organisme si
banci internationale, care a incetat din cauza nerespectarii de catre
solicitantul de stimulente financiare a termenelor si conditiilor contractuale;
g) sa prezinte o recomandare din partea consortiului local privind
comportamentul civic al solicitantului;
h) sa prezinte oferta publica de locuri de munca vacante, potrivit anexei
nr. 9A la contractul-cadru, cuprinzand numarul de posturi solicitat, criteriile
de selectie, salariile nete si instruirea oferita, care sa fie transmisa la
sediul agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene si colectivului
zonal;
i) sa nu fi derulat, cu mai putin de 12 luni inainte de solicitarea de
stimulente financiare, un program de restructurare in zona de operare din care
sa fi rezultat reduceri de personal pentru locuri de munca similare celor
pentru care solicita stimulente financiare.
Art. 8
Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea si
instruirea persoanelor fara loc de munca provenite din activitatea miniera sau
din activitati conexe acesteia, selectate pe baza urmatoarelor criterii de
eligibilitate:
a) sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de varsta ori pentru
invaliditate gradul I sau II;
b) sa nu fi incetat activitatea prin desfacerea contractului individual de
munca de catre un angajator din cauze imputabile angajatului, in cadrul
programului de stimulente financiare;
c) sa accepte instruirea profesionala corespunzatoare postului oferit de
angajator;
d) sa fie inregistrati la colectivul zonal si la sediul agentiei pentru
ocupare si formare profesionala judetene, pentru solicitarea unui loc de munca;
e) sa se prezinte la data, ora si locul stabilite de angajator in solicitarea
publica de angajare, in vederea selectarii si angajarii.
Art. 9
(1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie sa
adreseze o cerere colectivului zonal cel mai apropiat de localitatea in care
isi desfasoara sau urmeaza sa isi desfasoare activitatea, din zona de operare,
dupa cum urmeaza:
a) cererea va fi intocmita pe baza formularului-tip prevazut in anexa nr. 3
si va fi insotita de documentele care certifica conditiile de eligibilitate
prevazute in anexa nr. 4;
b) cererea se va depune in plic la sediul colectivului zonal al AND, la
adresa indicata in anexa nr. 5, in fiecare zi lucratoare a saptamanii intre
orele 8,30 - 14,00, de solicitant sau de persoana desemnata de acesta, incepand
din cea de a 10-a zi lucratoare din ziua aparitiei anuntului in primul cotidian
de mare tiraj.
(2) Cererea va fi inregistrata in registrul instituit in acest scop de
catre o persoana imputernicita prin decizie a directorului general al AND
pentru aceasta activitate. Registrul va cuprinde: numarul de inregistrare;
data; ora si minutul; numarul de pagini; numele solicitantului; numele si
semnatura persoanei care preda documentatia; numele si semnatura persoanei care
primeste documentatia.
(3) La inregistrarea cererii persoana responsabila cu aceasta activitate
din cadrul colectivului zonal va elibera solicitantului sau persoanei desemnate
de acesta o adeverinta intocmita in baza formularului-tip din anexa nr. 6,
pastrand o copie cu semnatura solicitantului.
(4) Persoana responsabila din cadrul colectivului zonal va transmite
colectivului central al AND prin intermediul unui serviciu de curierat rapid,
in termen de o zi lucratoare de la data inregistrarii, cererea, insotita de
documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de
proceduri.
(5) Cererile transmise colectivului central de colectivele zonale ale AND
vor fi inregistrate de catre un expert al AND desemnat prin decizie a
directorului general, in ordinea datei, orei si minutului la care au fost inregistrate
la colectivele zonale, care va analiza cererea, in vederea constatarii
indeplinirii conditiilor de eligibilitate.
(6) Autoritatile care certifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate a
solicitantilor de stimulente financiare, potrivit anexei nr. 4, au obligatia de
a raspunde solicitantilor in termen de 2 zile lucratoare de la data
inregistrarii cererilor acestora.
(7) Pentru cererea solicitantului care a indeplinit toate conditiile de
eligibilitate expertul va intocmi referatul de aprobare, astfel cum este
prevazut in anexa nr. 7, avizat pentru certificarea disponibilitatilor din fond
de directia economica a AND si de responsabilul de program de la UIP - AND, si
il va inainta spre aprobare directorului general al AND.
(8) In termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii cererilor insotite
de documentele prevazute in anexa nr. 4 expertul desemnat va transmite
solicitantului rezultatul analizei incadrarii in conditiile de eligibilitate,
iar in cazul aprobarii cererii, invitatia in vederea incheierii contractului
pentru acordarea de stimulente financiare, prevazuta in anexa nr. 8.
(9) Solicitantii de stimulente financiare invitati pentru incheierea
contractului se vor prezenta la sediul colectivului zonal sau central al AND in
termen de 10 zile lucratoare de la primirea invitatiei.
Art. 10
Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare in vederea
angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca, care se incheie intre
AND si angajator, este prevazut in anexa nr. 9.
Art. 11
La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea in vedere
urmatoarele:
a) valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de munca
ocupat in conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa
reprezinte echivalentul in lei al sumei de maximum 500 dolari S.U.A./an/post,
pentru un program de lucru de 40 de ore/saptamana;
b) valoarea sumei reprezentand stimulentul financiar corespunzator fiecarui
loc de munca, pana la limita prevazuta la lit. a), va fi stabilita prin
contractul incheiat intre AND si angajator;
c) stimulentul financiar se acorda lunar sau la perioade mai mari, daca
partile au convenit aceasta prin contract, proportional cu timpul efectiv
lucrat de angajat;
d) suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv
lucrat nu poate fi mai mica decat valoarea in lei a stimulentului financiar
lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de
Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara efectuarii platii;
e) pentru perioada in care angajatul se afla in concediu de odihna sau
pentru primele 10 zile ale concediului medical nu se acorda stimulente
financiare;
f) prima cerere de plata se poate depune dupa 60 de zile de la semnarea
contractului prevazut la lit. b).
Art. 12
Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt indreptatiti prin
contract angajatorii vor prezenta la colectivul zonal la care au depus
solicitarea de stimulente financiare formularul prevazut in anexa nr. 9B la
contractul-cadru, insotit de urmatoarele documente, in original, semnate de
reprezentantul imputernicit al angajatorului:
a) fisa de pontaj cu timpul efectiv lucrat in fiecare luna aferenta
locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare;
b) statele de plata privind drepturile salariale aferente locurilor de
munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare;
c) documente care certifica achitarea obligatiilor fata de bugetul de stat,
bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj,
Fondul asigurarilor sociale de sanatate, aferente locurilor de munca ocupate in
cadrul programului de stimulente financiare.
Art. 13
AND va efectua plata in termen de 30 de zile calendaristice de la data
verificarii si acceptarii documentelor care atesta plata drepturilor salariale
de catre angajator.
Art. 14
Platile vor fi efectuate in lei (echivalent al stimulentului financiar
exprimat in dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei
din ziua anterioara eliberarii sumelor.
Art. 15
Sumele reprezentand diferentele de curs valutar se vor regulariza la
platile din luna urmatoare.
Art. 16
Efectuarea platilor corespunzatoare numarului de locuri de munca pentru
care nu se respecta prevederile contractuale va inceta, iar orice sume deja
platite impreuna cu dobanda, calculata la rata medie a dobanzii pe piata
interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicata de Banca Nationala a
Romaniei, aferenta perioadei de neindeplinire a obligatiilor, vor fi restituite
AND de catre angajator in urmatoarele cazuri:
a) angajatorul a dispus incetarea contractului individual de munca din
cauze neimputabile angajatului;
b) neindeplinirea in termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre
obligatiile ce revin angajatorului in baza contractului-cadru cuprins in anexa
nr. 9, constatata de persoanele desemnate sa monitorizeze derularea
contractului, prin ordin al directorului general al AND, si de care angajatorul
a luat cunostinta in scris.
Art. 17
Constatarea situatiilor prevazute la art. 16 de catre persoane din cadrul
AND desemnate prin decizie a directorului general se notifica angajatorului in
termen de 5 zile lucratoare, pentru luarea masurilor corespunzatoare.
Art. 18
In termen de 30 de zile de la notificarea angajatorului, in cazul in care
acesta nu a luat masurile corespunzatoare, AND va retine din suma stimulentelor
financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat urmatoare datei la
care a fost facuta constatarea contravaloarea sumelor platite, la care se
adauga dobanda, calculata la rata comunicata de Banca Nationala a Romaniei,
aferenta perioadei de neindeplinire a obligatiilor contractuale.
Art. 19
In cazul in care angajatorul a incasat necuvenit stimulente financiare de
la AND, iar eventualele litigii ce decurg din neindeplinirea obligatiilor
contractuale nu au fost solutionate pe cale amiabila, litigiile vor fi deduse
spre judecata instantelor competente, potrivit legii.
CAP. 3
Finantarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru
acordarea de stimulente financiare
Art. 20
AND va suporta din fonduri reprezentand contributia Romaniei la realizarea
proiectului, prevazute in bugetul propriu al acesteia, conform art. 3 alin. (2)
din Ordonanta Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de imprumut
dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
privind finantarea Proiectului de inchidere a minelor si de atenuare a
impactului social, in valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la
Bucuresti la 13 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor legale privind
achizitiile publice, la propunerea responsabililor de program din cadrul UIP -
AND si AND, numiti prin decizie a directorului general al AND, dispuse de
directorul general al AND, urmatoarele cheltuieli:
a) curierat pentru transmiterea documentelor prevazute de prezentul ghid de
proceduri;
b) comisioane si speze bancare;
c) comunicare (telefonie, fax, posta electronica, internet) in scopul
indeplinirii procedurilor;
d) campaniile de informare publica pentru promovarea procedurilor de
acordare a stimulentelor financiare, prevazute la art. 6 alin. (1), (2) si (3).
CAP. 4
Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de
stimulente financiare
Art. 21
AND va elabora programul de monitorizare a angajatorilor, pe care il va
supune aprobarii CCIP o data cu programul de derulare prevazut la art. 5 alin.
(1). Programul de monitorizare va asigura verificarea trimestriala a fiecarui
angajator de catre reprezentanti desemnati prin decizie a directorului general
al AND, numiti in continuare responsabili.
Art. 22
(1) Operatiunile desfasurate in cadrul contractelor pentru acordarea de
stimulente financiare, incheiate intre AND si angajatori, vor face obiectul
monitorizarii, controlului, raportarii, evaluarii si al vizitelor periodice
efectuate de catre responsabili.
(2) Angajatorii sunt obligati sa puna la dispozitie responsabililor pentru
verificare: fisele de pontaj; statele de plata; documentele de plata a
obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat,
Fondul pentru plata ajutorului de somaj si Fondul asigurarilor sociale de
sanatate; carnetele de munca; documentele privind respectarea graficului de
instruire; calitatea instruirii; raportarile trimestriale si bilantul anual;
documentele privind respectarea clauzelor prevazute in contract.
Art. 23
Responsabilii din cadrul colectivelor zonale vor transmite lunar rapoarte
de monitorizare a implementarii programului de stimulente financiare, precum si
de evaluare a efectelor acesteia, insotite de propuneri de imbunatatire a
ghidului de proceduri, conform anexei nr. 10.
Art. 24
Responsabilii care constata neindeplinirea de catre angajator a uneia
dintre obligatiile contractuale vor notifica constatarile efectuate in termen
de 5 zile lucratoare si le vor transmite responsabilului de program de la AND.
Art. 25
La cererea scrisa a uneia dintre persoanele angajate in cadrul programului
de acordare a stimulentelor financiare responsabilii, mandatati de directorul
general al AND, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, avand
obligatia de a depune in termen de 5 zile rapoarte privind modul in care si-au
indeplinit mandatul. Raportul se transmite atat angajatului, cat si
angajatorului.
Art. 26
Dupa incetarea contractului angajatorul va pastra documentele de
justificare a cheltuielilor efectuate in executarea contractului, in
conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 27
Anexele nr. 1 - 10 fac parte integranta din prezentul ghid de proceduri.
Art. 28
Prevederile prezentului ghid de proceduri pot fi modificate sau completate
in perioada de aplicare a acestuia, la propunerea ministrului industriei si
comertului, coordonator al Proiectului de inchidere a minelor si de atenuare a
impactului social, prin hotarare a Guvernului.
ANEXA 1
la ghidul de proceduri
LISTA
cuprinzand localitatile din zonele miniere in care pot fi acordate
angajatorilor stimulente financiare
__________________________________________________________________________
| | Colectivul | Total | |
| Judetul | zonal | localitati | Localitati |
| | ANDIPRZM | miniere | miniere |
|_________________|______________|_____________|___________________________|
| Alba | Alba | 12 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Apuseni, conform Hotararii|
| | | | Guvernului nr. 813/1999 |
| Arges | Ploiesti | 7 | Aninoasa |
| | | | Berevoesti |
| | | | Boteni |
| | | | Campulung |
| | | | Godeni |
| | | | Poienarii de Muscel |
| | | | Schitu Golesti |
| Bacau | Comanesti | 4 | Asau |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Comanesti, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 207/1999 |
| Bihor | Voivozi | 10 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Stei - Nucet, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 194/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Borod - Suncuius - |
| | | | Dobresti - Vadu Crisului, |
| | | | conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 195/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Popesti - Derna - Alesd, |
| | | | conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 196/1999 |
| Bistrita-Nasaud | Rodna | 10 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Rodna, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 640/1999 |
| Caras-Severin | Anina/ | 21 | Bigar |
| | Moldova Noua | | Cozla |
| | | | Jitin |
| | | | Liubcova |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Rusca Montana, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 197/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Bocsa, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 198/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Moldova Noua - Anina, |
| | | | conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 199/1999 |
| Cluj | Rodna | 5 | Aghiresu |
| | | | Iara |
| | | | Ticu |
| | | | Baisoara |
| | | | Capusu Mare |
| Covasna | Ploiesti | 2 | Valea Crisului |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Baraolt, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 209/1999. |
| Dambovita | Ploiesti | 2 | Sotanga |
| | | | Tatarani |
| Gorj | Targu Jiu | 20 | Targu Jiu |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Albeni, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 191/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Schela, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 192/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Motru - Rovinari, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 193/1999 |
| Harghita | Balan | 1 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Balan, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 93/1998 |
| Hunedoara | Deva - Brad/ | 26 | Deva |
| | Petrosani | | Ghelari |
| | | | Teliucu Inferior |
| | | | Hunedoara |
| | | | Calan |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Brad, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 991/1998 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Valea Jiului, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 992/1998 |
| Maramures | Baia Mare/ | 9 | Zona miniera defavorizata |
| | Borsa | | Baia Mare, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 203/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Borsa - Viseu, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 204/1999 |
| Mehedinti | Targu Jiu | 11 | Baia de Arama |
| | | | Husnicioara |
| | | | Simian |
| | | | Grozesti |
| | | | Sovarna |
| | | | Dubova |
| | | | Isverna |
| | | | Ponoarele |
| | | | Obarsia-Closani |
| | | | Brosteni |
| | | | Drobeta-Turnu Severin |
| Prahova | Ploiesti | 4 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Filipesti, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 205/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Ceptura, conform Hotararii|
| | | | Guvernului nr. 206/1999 |
| Salaj | Voivozi | 8 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Ip, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 200/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Hida - Surduc - Jibou - |
| | | | Balan, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 201/1999 |
| | | | Zona miniera defavorizata |
| | | | Sarmasag - Chiejd - |
| | | | Bobota, conform Hotararii |
| | | | Guvernului nr. 202/1999 |
| Suceava | Gura | 18 | Zona miniera defavorizata |
| | Humorului | | Bucovina, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 208/1999 |
| Tulcea | Deva - Brad | 1 | Zona miniera defavorizata |
| | | | Altan-Tepe, conform |
| | | | Hotararii Guvernului |
| | | | nr. 210/1999 |
| Valcea | Targu Jiu | 15 | Alunu |
| | | | Berbesti |
| | | | Cernisoara |
| | | | Copaceni |
| | | | Otesani |
| | | | Horezu |
| | | | Costesti |
| | | | Ocnele Mari |
| | | | Brezoi |
| | | | Popesti |
| | | | Sinesti |
| | | | Rosiile |
| | | | Lapusata |
| | | | Stroesti |
| | | | Mateesti |
|_________________|______________|_____________|___________________________|
ANEXA 2
la ghidul de proceduri
DEFINITII
In sensul ghidului de proceduri, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) UIP - AND - Unitatea de implementare a Proiectului de inchidere a
minelor si de atenuare a impactului social, infiintata in cadrul AND;
b) consortii locale - structuri asociative neguvernamentale cu
personalitate juridica, infiintate potrivit legii, prin initiativa locala,
formate din persoane si organizatii ale comunitatii locale, interesate in
reabilitarea economica a zonelor miniere;
c) stimulent financiar - suma nerambursabila cu valoarea nominala maxima de
500 dolari S.U.A., acordata in lei la cursul de schimb valutar comunicat de
Banca Nationala a Romaniei in ziua anterioara eliberarii acesteia, care se
plateste de AND angajatorului pentru fiecare persoana fara loc de munca
angajata pentru o perioada de 12 luni;
d) programul de derulare - ansamblul actiunilor privind derularea pe
perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare;
e) persoane fara loc de munca - persoane disponibilizate din activitatea
miniera si din activitati conexe acesteia prin concedieri colective, ca urmare
a restructurarii industriei miniere, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 22/1997
privind unele masuri de protectie ce se acorda personalului din industria
miniera si activitatile de prospectiuni si explorari geologice;
f) angajati - persoane incadrate cu contracte individuale de munca si
pregatite de angajator in conformitate cu prevederile ghidului de proceduri,
din randul persoanelor fara loc de munca;
g) posturi vacante - locuri de munca nou-create sau devenite libere ca
urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau transfer la
alte unitati, anuntate de angajatori prin solicitarea publica de angajare;
h) posturi ocupate - posturi in care au fost angajate cu contract
individual de munca persoane fara loc de munca, in conformitate cu prevederile
ghidului de proceduri;
i) solicitant - persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana
juridica legal constituita, cu capital majoritar privat, care desfasoara sau
urmeaza sa desfasoare activitati economice in zona de operare precizata in
ghidul de proceduri si care isi asuma obligatia angajarii si instruirii, cu contract
individual de munca pentru o perioada de minimum 12 luni, a persoanelor fara
loc de munca, cu conditia acordarii de stimulente financiare de catre AND
pentru fiecare post ocupat;
j) angajator - persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana
juridica legal constituita, cu capital majoritar privat, care desfasoara sau
urmeaza sa desfasoare activitati economice in zona de operare definita in
ghidul de proceduri si careia, in baza contractului incheiat cu AND, ii revine
obligatia angajarii in munca si instruirii, pe baza de contract individual de
munca, a persoanelor fara loc de munca;
k) fondul - resurse financiare publice, destinate, potrivit Ordonantei
Guvernului nr. 11/2000, acordarii de catre AND de stimulente financiare
angajatorilor;
l) conditii de eligibilitate - conditii prevazute in ghidul de proceduri,
pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantul de stimulente financiare
pentru a fi parte intr-un contract cu AND;
m) colectiv zonal - filiala fara personalitate juridica din cadrul AND,
care isi desfasoara activitatea in zona de operare precizata in ghidul de
proceduri;
n) activitate miniera - activitatea agentilor economici care executa
lucrari privind prospectiunea, explorarea, dezvoltarea, exploatarea,
prelucrarea, concentrarea, extractia metalurgica si comercializarea produselor
miniere;
o) activitati conexe - activitati economice care asigura servicii si
furnituri activitatii miniere, in care au fost intreprinse concedieri prin
disponibilizari colective, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 22/1997;
p) proiect - Proiectul de inchidere a minelor si de atenuare a impactului
social, finantat prin Acordul de imprumut dintre Romania si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 44,5 milioane
dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 11/2000;
q) program - parte a componentei de Proiect "Atenuarea impactului
social" pentru asigurarea de stimulente financiare in vederea angajarii si
instruirii persoanelor fara loc de munca de catre angajatori;
r) contract-cadru - contractul pentru angajarea si instruirea persoanelor
fara loc de munca, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului,
incheiat de AND cu acesta.
ANEXA 3
la ghidul de proceduri
FORMULAR DE CERERE
________________________________________________________________________
| 1 | Numele solicitantului: |
| | Denumirea completa (inclusiv tip) si prescurtare |
| |____________________________________________________________________|
| | Cod fiscal: | - Numarul si data inregistrarii in registrul |
| | | comertului |
| | | |
| | | - Autorizatie de functionare |
|___|______________|_____________________________________________________|
________________________________________________________________________
| 2 | Adresa oficiala: |
| | (inclusiv strada, localitatea, judetul) |
| |____________________________________________________________________|
| | Telefon: | Fax: | E-mail: |
| | | | |
| |_____________________|_____________|________________________________|
| | Adresa, telefon, fax si E-mail pentru corespondenta si contacte: |
| | |
| |____________________________________________________________________|
| | Administrator/persoana fizica autorizata: | Persoana de contact: |
| | | |
|___|____________________________________________|_______________________|
________________________________________________________________________
| 3 | Data infiintarii | 4 | Data privatizarii (daca este cazul) |
| | | | |
|___|_____________________|___|__________________________________________|
| 5 | Proprietari: |
| | (Va rugam sa indicati structura patrimoniului si a |
| | actionarilor/asociatilor in % .) |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
________________________________________________________________________
| 6 | Cifra de afaceri: | 1999 |
| | | |
|___|_________________________|__________________________________________|
________________________________________________________________________
| 7 | Situatia contabila a solicitantului: |
| | (Va rugam sa adaugati ultimul bilant contabil sau ultimul formular |
| | de raportare contabila ori ultima balanta de verificare, avizata |
| | de organele competente.) |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
________________________________________________________________________
| 8 | Obiectul principal al activitatii | 9 | Servicii/produse |
| | | | |
| | |____|__________________________|
| | | 10 | Tipul clientilor si |
| | | | acoperirea geografica |
| | | | |
|___|____________________________________|____|__________________________|
________________________________________________________________________
|11 | Numarul de persoane angajate in | 1999/2000 |
| | prezent (incluzand o scurta | |
| | descriere a posturilor) | |
| | | |
| | | |
|___|____________________________________|_______________________________|
|12 | Fluctuatia personalului |
| | (Va rugam sa indicati numarul de persoane care au parasit unitatea |
| | in ultimele 12 luni, posturile eliberate si motivele eliberarii |
| | acestora.) |
| | |
| | |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
| | |
| | OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE |
| | |
|13 | Numarul de posturi solicitate si descrierea acestora |
| | (Va rugam sa prezentati numarul de posturi solicitat; pentru |
| | fiecare post precizati denumirea postului si criteriile de |
| | selectie.) |
| | |
| | |
| | |
| | |
|14 | Salariul net corespunzator fiecarui loc de munca pentru care se |
| | solicita stimulente financiare |
| | |
| | |
| | |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
________________________________________________________________________
|15 | Instruirea ce va fi asigurata |
| | (Descrieti aranjamentele facute pentru asigurarea instruirii, |
| | asigurarea protectiei muncii la locul de munca, inclusiv numele si |
| | pozitia persoanei din cadrul unitatii, responsabila cu asigurarea |
| | instruirii angajatilor.) |
| | |
| | |
| | |
| | |
|16 | Necesarul de stimulente financiare solicitate |
| | (Va rugam sa precizati necesarul de stimulente financiare |
| | corespunzator fiecarui loc de munca prezentat in oferta publica de |
| | angajare.) |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | Valoarea totala a stimulentelor financiare solicitate: .... dolari |
| | S.U.A. |
| | (Exemplu de calcul: numarul de posturi prezentate in oferta |
| | publica de angajare inmultit cu maximum 500 dolari S.U.A. pentru |
| | fiecare post) |
| | |
| | |
| | |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
________________________________________________________________________
|17 | Modalitatea de transmitere a raspunsului |
| | (Va rugam sa indicati modalitatea in care doriti sa fie facuta |
| | transmiterea raspunsului la cererea dvs., precizand adresa completa|
| | si codul postal pentru transmiterea postala, numarul de fax sau |
| | adresa de e-mail.) |
| | |
| | |
| | |
| | |
|___|____________________________________________________________________|
Numele, prenumele si functia ..........................................
(persoana autorizata sa semneze pentru si in numele unitatii ce
intocmeste cererea)
Semnatura si stampila .....................
Data cererii ..............................
NOTA:
Informatii suplimentare privind completarea cererii se pot obtine de la
colectivul zonal din zona de operare, prevazut in anexa nr. 2 la ghidul de
proceduri.
ANEXA 4
la ghidul de proceduri
CONDITIILE
de eligibilitate a solicitantilor de stimulente financiare, documentele si
autoritatile care le certifica
______________________________________________________________________________
| Conditia de | Documentul care certifica | Autoritatea care
|
| eligibilitate | respectarea conditiei de | certifica
|
| | eligibilitate |
|
|________________________|_______________________________|_____________________|
| Persoana fizica | Copie de pe certificatul de | Registrul
comertului|
| autorizata potrivit | inmatriculare |
|
| legii sau persoana | |
|
| juridica legal | |
|
| constituita, cu capital| |
|
| majoritar privat | |
|
| | |
|
| Solicitantul desfasoara| Dovada desfasurarii | Camera de comert si
|
| activitate economica in| activitatii economice in zona | industrie
|
| zona de operare | de operare a schemei de | |
| | stimulente financiare |
|
| | |
|
| Solicitantul nu se afla| Declaratie pe propria | Administratia
|
| in situatie de | raspundere intocmita de | financiara
|
| faliment, lichidare sau| persoana fizica autorizata |
|
| incetare de plati ori | potrivit legii sau de |
|
| intr-o procedura legala| administratorul societatii |
|
| ce poate determina un | comerciale solicitante |
|
| asemenea efect | (anexa nr. 4A) |
|
| | Ultimul bilant contabil sau |
|
| | ultimul formular de raportare |
|
| | contabila ori ultima balanta |
|
| | de verificare, avizate de |
|
| | organele competente |
|
| | |
|
| Solicitantul nu | Declaratie pe propria | Administratia
|
| inregistreaza datorii | raspundere intocmita de | financiara
|
| la plata obligatiilor | persoana fizica autorizata |
|
| salariale | potrivit legii sau de | |
| | administratorul societatii |
|
| | comerciale solicitante |
|
| | (anexa nr. 4A) | |
| | Ultimul bilant contabil sau |
|
| | ultimul formular de raportare |
|
| | contabila ori ultima balanta |
|
| | de verificare, avizate de |
|
| | organele competente |
|
| | |
|
| Solicitantul nu | Scrisoare de confirmare | Administratia
|
| inregistreaza datorii | | financiara
|
| la plata obligatiilor | |
|
| fata de bugetul de stat| |
|
| | |
|
| Solicitantul nu | Scrisoare de confirmare | Directia generala
de|
| inregistreaza datorii | | munca si protectie
|
| la plata obligatiilor | | sociala (Casa de
|
| fata de bugetul | | Pensii si Alte
|
| asigurarilor sociale de| | Drepturi de
|
| stat | | Asigurari Sociale)
|
| | |
|
| Solicitantul nu | Scrisoare de confirmare | Agentia pentru |
| inregistreaza datorii | | ocupare si formare
|
| la plata obligatiilor | | profesionala
|
| fata de Fondul pentru | | judeteana
|
| plata ajutorului de | |
|
| somaj | |
|
| | |
|
| Solicitantul nu | Scrisoare de confirmare | Casa de asigurari
|
| inregistreaza datorii | | sociale de sanatate
|
| la plata obligatiilor | |
|
| fata de Fondul | |
|
| asigurarilor sociale de| |
|
| sanatate | |
|
| | |
|
| Solicitantul nu a fost | Declaratie pe propria |
|
| parte intr-un contract | raspundere intocmita de |
|
| finantat de Guvernul | persoana fizica autorizata sau|
|
| Romaniei, de organisme | de administratorul societatii |
|
| si banci internationale| comerciale solicitante |
|
| si care a incetat din | (anexa nr. 4A) | |
| cauza nerespectarii | |
|
| termenilor si | |
|
| conditiilor | |
|
| contractuale de catre | |
|
| solicitant | |
|
| | |
|
| Solicitantul are un | Recomandare | Consortiul local
|
| comportament civic | |
|
| corespunzator | |
|
| | |
|
| Dovada publicarii si | Un exemplar din publicatia in | Agentia pentru
|
| transmiterii agentiei | care a fost facut anuntul | ocupare si formare
|
| pentru ocupare si | Copie de pe solicitarea | profesionala
|
| formare profesionala | publica de angajare cu numar | judeteana
|
| judeteana a solicitarii| de inregistrare la agentia |
|
| de angajare | pentru ocupare si formare |
|
| | profesionala judeteana |
|
| | Copie de pe solicitarea |
|
| | publica de angajare cu numar | |
| | de inregistrare la AND |
|
| | |
|
| Solicitantul nu a | Adeverinta | Agentia pentru
|
| derulat, cu mai putin | | ocupare si formare
|
| de 12 luni inainte de | | profesionala
|
| solicitarea de | | judeteana
|
| stimulente financiare, | |
|
| un program de | |
|
| restructurare in zona | |
|
| de operare, din care sa| |
|
| fi rezultat reduceri de| |
|
| personal pentru locuri | |
|
| de munca similare celor| |
|
| pentru care solicita | |
|
| stimulente financiare | |
|
|________________________|_______________________________|_____________________|
ANEXA 4A
la conditiile de eligibilitate
DECLARATIE
Subsemnatul ........................, persoana fizica autorizata prin
....., cu domiciliul in localitatea ...................., str. ..............
nr. ...., bl. ..., ap. ..., judetul .................., declar pe propria
raspundere ca in activitatea pe care o desfasor conform procedurilor legale:
- nu sunt in incetare de plati sau intr-o procedura de executare silita;
- nu inregistrez datorii restante la plata obligatiilor salariale;
- nu am fost parte intr-un contract finantat de institutii si banci
internationale care a incetat din cauza nerespectarii termenilor si conditiilor
contractuale.
Subsemnatul ........................, administrator al Societatii
Comerciale ................, cu sediul in localitatea
........................., str. .................. nr. ..., bl. ..., ap. ...,
judetul ...................., declar pe propria raspundere ca:
- societatea pe care o reprezint nu se afla in stare de faliment, lichidare
sau incetare de plati ori intr-o procedura legala ce poate determina un
asemenea efect;
- societatea pe care o reprezint nu inregistreaza datorii la plata
obligatiilor salariale;
- societatea pe care o reprezint nu a fost parte intr-un contract finantat
de institutii si banci internationale, care a incetat din cauza nerespectarii
termenilor si conditiilor contractuale de catre societatea comerciala pe care o
reprezint.
Am luat la cunostinta ca pentru declaratiile necorespunzatoare adevarului
suport consecintele art. 292 Cod penal.
Data Semnatura ......................
................... Stampila persoanei fizice
autorizate/societatii comerciale
ANEXA 5
la ghidul de proceduri
DATELE DE IDENTIFICARE A COLECTIVELOR ZONALE AND
________________________________________________________________________________
Aria
Nr. Colectivul Adresa Telefon Fax teritoriala de
crt. zonal
responsabilitate
(judetul)
________________________________________________________________________________
1. Petrosani General Vasile Milea nr. 054 542721 054 542721 Hunedoara
32 - 34 (Valea Jiului)
2675 Petrosani,
judetul Hunedoara
2. Targu Jiu Piata Victoriei nr. 2 - 4 053 223538 053 223538 Gorj, Valcea,
Targu Jiu, judetul Gorj Mehedinti
(camera 147)
3. Baia Mare Str. Revolutiei nr. 1 062 217186 062 217186 Maramures
4800 Baia Mare, ext. 131 ext. 131 (aria vestica)
judetul Maramures
4. Ploiesti str. Bobalna nr. 2 044 195065 044 195065 Prahova,
Ploiesti, Dambovita,
judetul Prahova Arges, Covasna
5. Rodna Str. Principala nr. 1003 063 377373 063 377373 Bistrita-Nasaud
4532 Rodna, judetul
Bistrita-Nasaud
6. Balan str. 1 Decembrie nr. 25 066 130191 066 130257 Harghita
4137 Balan,
judetul Harghita
7. Gura str. Sfantul Mihail nr. 030 231513 030 232919 Suceava
Humorului 1, bl. 6
Gura Humorului,
judetul Suceava
8. Baia Borsa Str. Independentei nr. 12 062 345230 062 345422 Maramures
4997 Baia Borsa, int. 187 (aria estica)
judetul Maramures
9. Comanesti Str. Ciobanus nr. 2 034 386655 034 386655 Bacau
5475 Comanesti,
judetul Bacau
10. Moldova Caminul de nefamilisti 055 542911 055 540456 Caras-Severin
Noua nr. 2 (aria sudica)
1785 Moldova Veche,
Orasul Nou, judetul
Caras-Severin
11. Voivozi Exploatari Miniere 059 132636 059 132636 Bihor, Salaj
Voivozi, Comuna Popesti,
judetul Bihor
12. Deva Piata Unirii nr. 9, Deva, 054 218617 054 213641 Deva, Cluj,
judetul Hunedoara Tulcea
13. Alba Iulia Bd Victoriei nr. 109, 058 814459 058 814479 Alba
Alba Iulia, judetul Alba
14. Anina Piata Victoriei nr. 8, 055 240001 055 240001 Caras-Severin
Anina - Steierdorf,
judetul Caras-Severin (aria nordica)
________________________________________________________________________________
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere
Calea Victoriei nr. 152 - 154, sectorul 1, Bucuresti (colectivul central)
ANEXA 6
la ghidul de proceduri
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
AGENTIA NATIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR DE
RECONSTRUCTIE A ZONELOR MINIERE
Colectivul zonal ...............
ADEVERINTA
Se adevereste prin prezenta ca domnul ........................., in
calitate de ..............................................., respectiv de
reprezentant al Societatii Comerciale ............................, a depus o
cerere pentru acordarea de stimulente financiare.
Cererea, impreuna cu documentele prevazute in anexa nr. 4 la ghidul de
proceduri, a fost depusa in data de .............., la ora ... h ... m .... si
a fost inregistrata in Registrul special al cererilor la nr. ..................
.
Documentele depuse de ........................., avand .......... file, au
fost semnate de responsabilul de la colectivul zonal ........................
si de ...................... si au fost introduse in plic care a fost sigilat.
Prezenta adeverinta a fost intocmita in doua exemplare, ambele semnate de
domnul ................... .
___________________________________ __________________________
| | | |
| Semnatura .................... | | Semnatura si stampila |
| Stampila persoanei fizice | | responsabilului |
| autorizate/societatii comerciale | | colectivului zonal |
| ........................... | | .................. |
| ........................... | | |
|___________________________________| |__________________________|
ANEXA 7
la ghidul de proceduri
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
AGENTIA NATIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR DE
RECONSTRUCTIE A ZONELOR MINIERE
Directorul general al AND,
................................
(numele, prenumele si semnatura)
Nr. ......
Data .....
Directorul economic al AND,
................................
(numele, prenumele si semnatura)
REFERAT
privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate de catre ...............
__________________________________________________________________________
| | Documentul | |
| | care certifica | Autoritatea |
| Conditia de eligibilitate | respectarea | care |
| | conditiei de | certifica |
| | eligibilitate | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Persoana fizica autorizata potrivit legii | | |
| sau persoana juridica legal constituita, | | |
| cu capital majoritar privat | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul desfasoara sau urmeaza sa | | |
| desfasoare activitati economice in zona de| | |
| operare | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu se afla in situatie de | | |
| faliment, lichidare sau incetare de plati | | |
| ori intr-o procedura legala ce poate | | |
| determina un asemenea efect | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu inregistreaza datorii la | | |
| plata obligatiilor salariale | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu inregistreaza datorii la | | |
| plata obligatiilor fata de bugetul de stat| | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu inregistreaza datorii la | | |
| plata obligatiilor fata de bugetul | | |
| asigurarilor sociale de stat | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu inregistreaza datorii la | | |
| plata obligatiilor fata de Fondul pentru | | |
| plata ajutorului de somaj | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu inregistreaza datorii la | | |
| plata obligatiilor fata de Fondul | | |
| asigurarilor sociale de sanatate | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu a fost parte intr-un | | |
| contract finantat de Guvernul Romaniei, | | |
| organisme si banci internationale, care a | | |
| incetat din cauza nerespectarii termenilor| | |
| si conditiilor contractuale de catre | | |
| solicitant | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul are un comportament civic | | |
| corespunzator | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Dovada publicarii si transmiterii catre | | |
| agentia pentru ocupare si formare | | |
| profesionala judeteana a solicitarii de | | |
| angajare | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
| Solicitantul nu a derulat, cu mai putin de| | |
| 12 luni inainte de solicitarea de | | |
| stimulente financiare, un program de | | |
| restructurare in zona de operare din care | | |
| sa fi rezultat reduceri de personal pentru| | |
| locuri de munca similare celor pentru care| | |
| solicita stimulente financiare | | |
|___________________________________________|________________|_____________|
_________________________________________ _____________________________
| | | |
| Solicitantul __ __ | | Se certifica existenta |
| indeplineste |__|/nu indeplineste |__| | | disponibilitatilor in fond. |
| conditiile de | | |
| eligibilitate. | | |
| | | |
| Expert desemnat prin decizie a | | Responsabil program |
| directorului general al AND | | UIP - AND |
| ....................................... | | ........................... |
| (numele, prenumele si semnatura) | | (numele, prenumele si |
| | | semnatura) |
|_________________________________________| |_____________________________|
ANEXA 8
la ghidul de proceduri
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
AGENTIA NATIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR DE
RECONSTRUCTIE A ZONELOR MINIERE
Calea Victoriei nr. 152 - 154
sectorul 1, Bucuresti
ROMANIA
Nr. ...........................
Data ..........................
Catre: ............................
In urma analizarii cererii dumneavoastra pentru acordarea de stimulente
financiare, inregistrata la Colectivul zonal .......................... in data
de ..../..../...., va facem cunoscut ca Societatea Comerciala
.................. indeplineste conditiile de eligibilitate.
Ca urmare, va rugam sa va prezentati in vederea incheierii contractului in
termen de 10 zile lucratoare de la primirea prezentei adrese la sediul
colectivului zonal la care a fost depusa cererea sau la sediul central al AND,
situat in: Calea Victoriei nr. 152 - 154, sectorul 1, Bucuresti, camera ......
.
In vederea stabilirii datei si a orei vizitei dumneavoastra, va rugam sa ne
contactati la numerele de telefon: ..........; persoana de contact: ..........
.
Neprezentarea in termenul prevazut mai sus poate conduce la pierderea
calitatii de solicitant eligibil.
Director general al AND,
................................
(numele, prenumele si semnatura)
ANEXA 9
la ghidul de proceduri
CONTRACT-CADRU
pentru acordarea de stimulente financiare in vederea angajarii si instruirii
persoanelor fara loc de munca provenite din activitatea miniera si din
activitati conexe acesteia
Nr. ........ din ...............
I. Partile contractului
A. Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere, denumita in continuare AND, reprezentata prin
.................., avand functia de director general, si ............., avand
functia de director economic, cu sediul in ................., str. ............
nr. ..., telefon .............., fax ................, codul postal
..........., contul bancar .............
B. Persoana fizica/juridica ........................, denumita in
continuare angajator, reprezentata prin .............., avand functia de
................., si ............, avand functia de ..............., cu sediul
in ..............., str. .............. nr. ..., telefon ................, fax
.............., codul postal ................. cont trezorerie
...................
II. Obiectul contractului
Obiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare
angajatorului pentru ocuparea a ................. posturi vacante, prevazute in
oferta publica de locuri de munca vacante, anexa nr. 9A la contract, prin
angajarea si instruirea de persoane fara loc de munca.
Persoanele fara loc de munca sunt persoanele definite in anexa nr. 2 la
ghidul de proceduri.
III. Durata contractului
Durata contractului este de ......... luni de la data semnarii, dar nu
poate depasi data de 31 decembrie 2003.
Angajatorul va incepe derularea acestui contract cel mai tarziu la 60 de
zile de la data semnarii lui.
IV. Valoarea contractului
Valoarea estimata a contractului este egala cu echivalentul in lei la
cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Nationala a
Romaniei in ziua anterioara efectuarii platilor, a: .......... dolari S.U.A. =
nr. posturi solicitate x maximum 500 dolari S.U.A./post si an.
V. Modalitati de plata a stimulentelor financiare
Prima cerere de plata se depune de catre angajator pana la data de .......
.
Pentru restul platilor angajatorul va depune lunar cereri de plata, conform
anexei nr. 9B la contract, pana la data de 20 a fiecarei luni calendaristice.
AND va efectua plata in contul ......, deschis de angajator in acest scop
la trezoreria statului.
Conditiile de plata sunt cele stipulate la art. 11 si 12 din ghidul de
proceduri.
AND va efectua plata in termen de 30 de zile calendaristice de la data
acceptarii documentelor care atesta plata de catre angajator a drepturilor
salariale pentru posturile ocupate in baza contractului, potrivit orelor de
munca prestate de angajati.
VI. Obligatiile partilor
A. AND are urmatoarele obligatii:
a) sa faciliteze contactul dintre persoanele fara loc de munca si
angajatori;
b) sa asigure asistenta la solicitarea angajatorilor in problemele legate
de obligatiile care le revin acestora prin contract;
c) sa atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de
angajati, cu referire la obligatiile ce ii revin angajatorului prin contractul
individual de munca;
d) sa efectueze plata stimulentelor financiare la termenele si in
conditiile convenite prin contract;
e) sa urmareasca modul in care angajatorul isi indeplineste obligatiile
contractuale;
f) sa sprijine angajatorul pe durata derularii contractului in vederea
realizarii obiectivelor acestuia;
g) sa faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul la
programul de consultanta pentru afaceri.
B. Angajatorul are urmatoarele obligatii:
a) sa incheie contracte individuale de munca cu persoane fara loc de munca
provenite din randul persoanelor disponibilizate ca urmare a procesului de
restructurare a unitatilor miniere sau conexe acestora, in termen de 60 de zile
calendaristice de la data semnarii contractului cu AND, pentru locurile de
munca nou-create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatiei personalului
(inclusiv prin demisie, transfer, deces sau pensionare);
b) angajarea unei persoane in conformitate cu prevederile ghidului de
proceduri nu poate avea drept consecinta incetarea unui alt contract de munca
pe durata nedeterminata;
c) sa asigure tratamentul nediscriminatoriu in procesul de selectare a
persoanelor fara loc de munca pe care urmeaza sa le angajeze;
d) sa mentina contractele de munca mentionate la lit. a) pentru o perioada
de cel putin 12 luni, cu exceptia situatiei in care incetarea contractului
intervine din cauze imputabile angajatului, potrivit art. 130 alin. 1 lit. i),
j), k) si l) din Codul muncii;
e) sa angajeze in termen de 30 de zile o alta persoana in locul de munca
vacant, urmand aceleasi proceduri de selectare, in cazul in care incetarea unui
contract de munca intervine inainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauze
imputabile angajatului;
f) sa asigure instruirea angajatilor la locul de munca, in concordanta cu
oferta publica de locuri de munca vacante (anexa nr. 9A la contract), asa cum
se prevede in art. 7 lit. h) din ghidul de proceduri;
g) sa depuna la colectivul zonal o copie de pe contractul individual de
munca al fiecarui angajat, insotita de un grafic de instruire pentru locul de
munca respectiv, conform anexei nr. 9C la contract;
h) sa asigure personalul necesar pentru instruirea angajatilor;
i) sa solicite AND incheierea unui act aditional la contractul de baza in
termen de 15 zile lucratoare, dar nu cu mai putin de 3 luni inainte de
expirarea contractului, daca din cauze neimputabile angajatorului acesta este
obligat sa modifice structura de instruire stabilita prin contractul individual
de munca;
j) sa informeze in scris colectivul zonal la care a depus cererea in
legatura cu orice modificare intervenita in executarea contractelor individuale
de munca, incheiate in baza contractului, in termen de 5 zile lucratoare de la
data aparitiei acesteia;
k) sa utilizeze contul deschis in lei la trezoreria statului numai pentru
operatiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea de stimulente
financiare in vederea facilitarii verificarilor si pentru asigurarea
transparentei in utilizarea sumelor primite;
l) sa puna la dispozitie toate documentele cu privire la executarea
contractului, la cererea persoanelor responsabile desemnate prin decizie a
directorului general al AND.
VII. Modificarea, suspendarea si incetarea contractului
Modificarea
Modificarea contractului poate fi facuta prin acordul de vointa al
partilor, materializat in acte aditionale la contract, intocmite in forma
scrisa.
Acordul de vointa este limitat, in sensul ca el poate fi manifestat numai
cu privire la clauzele contractului.
Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de catre angajator,
dar numai in sensul diminuarii acesteia, in functie de numarul de locuri de
munca efectiv ocupate, la incheierea perioadei de 60 de zile de la semnarea
contractului.
Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de catre AND pentru
locurile de munca neocupate, in termen de 60 de zile calendaristice de la data
semnarii contractului de catre angajator.
Incetarea
Prezentul contract poate inceta in urmatoarele conditii:
a) in cazul incetarii finantarii, situatie in care contractul este reziliat
numai pentru viitor, lasand neatinse prestatiile succesive care au fost facute
anterior rezilierii; in acest caz pct. IX din acest contract nu se aplica;
b) prin acordul partilor, cu achitarea de catre angajator a obligatiilor ce
ii revin in conformitate cu art. 16 din ghidul de proceduri;
c) in cazul in care angajatorul, din motive independente de vointa lui,
este silit sa inceteze activitatea sau sa modifice profilul acesteia, cu
obligatia notificarii de catre el in termen de 5 zile;
d) in cazul in care intervin cazuri de forta majora;
e) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat contractul, in baza
raportului de evaluare al responsabilului AND.
Actul juridic care determina incetarea contractului are eficienta egala
fata de ambele parti.
VIII. Forta majora
Constituie cazuri de forta majora evenimentele extraordinare, neprevazute
si inevitabile pentru una dintre parti, cum ar fi: razboi, cutremur, catastrofe
naturale, incendii, inundatii, revolutii.
Cazurile de forta majora exonereaza de raspundere partea contractanta care
din acest motiv nu isi respecta si nu poate executa obligatiile contractuale.
In aceasta situatie partea care din cauza fortei majore nu isi poate
respecta si executa obligatiile contractuale va instiinta in scris, in termen
de cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii, cealalta parte,
urmand ca pe durata cazurilor de forta majora contractul sa fie considerat
suspendat.
Dovada existentei cazurilor de forta majora va fi certificata de Camera de
Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti.
Omisiunea de a anunta in scris aparitia fortei majore atrage raspunderea
contractuala a partii aflate in aceasta situatie pentru daunele cauzate.
IX. Raspunderea pentru neexecutarea obligatiilor contractuale
Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract partile raspund potrivit
legii.
In cazul in care angajatorul nu isi respecta obligatiile asumate prin
contract, AND va notifica angajatorului sa depuna toate diligentele pentru
executarea corespunzatoare a contractului.
Daca angajatorul nu se conformeaza in termen de 30 de zile de la primirea
notificarii, AND va proceda in conformitate cu prevederile art. 18 si 19 din
ghidul de proceduri.
Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului conduce la
recuperarea de catre AND a contravalorii in dolari a stimulentelor financiare
platite pana la data rezilierii contractului, la care se adauga dobanda la rata
comunicata de Banca Nationala a Romaniei, aferenta perioadei respective. La
valoarea astfel determinata se adauga o penalitate de 0,15% pe zi, incepand cu
data rezilierii contractului si pana la data restituirii integrale a sumelor
datorate.
In cazul in care angajatorul prezinta dovezi acceptabile pentru AND ca o
comanda sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a platit
stimulentul a fost anulat din motive neimputabile angajatorului, atunci
prevederile alin. 1 - 4 ale acestui punct nu sunt aplicabile.
In cazul in care AND nu isi executa obligatiile contractuale sau le executa
in mod necorespunzator, datoreaza angajatorului penalitati de 0,15% pe zi,
stabilite in conditiile legii.
X. Litigii
In caz de litigiu partile vor incerca solutionarea acestuia in mod amiabil.
In cazul in care nu se reuseste solutionarea in mod amiabil a litigiului,
partile convin ca acesta sa fie solutionat de instantele judecatoresti
competente.
Anexele nr. 9A, 9B si 9C fac parte integranta din prezentul contract.
XI. Semnaturi
Agentia Nationala pentru
Dezvoltarea si Implementarea Angajator,
Programelor de Reconstructie
a Zonelor Miniere
ANEXA 9A
la contractul-cadru
OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE
___________________________________________________________________________
| | |
| 1.| Numarul de posturi solicitate si descrierea acestora |
| | (Va rugam sa prezentati numarul de posturi solicitat; pentru fiecare |
| | post precizati denumirea postului si criteriile de selectie.) |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| 2.| Salariul net corespunzator fiecarui loc de munca pentru care se |
| | solicita stimulente financiare nerambursabile |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| 3.| Instruirea ce va fi asigurata |
| | (Descrieti aranjamentele facute pentru asigurarea instruirii, |
| | asigurarea protectiei muncii la locul de munca, inclusiv numele si |
| | pozitia persoanei din cadrul unitatii, responsabila cu asigurarea |
| | instruirii angajatilor.) |
| | |
| | |
| | |
|___|_______________________________________________________________________|
Data ......................... Semnatura ......................
Stampila persoanei fizice
autorizate/societatii comerciale
ANEXA 9B
la contractul-cadru
FORMULAR
pentru calculul si inregistrarea sumelor la care este indreptatit angajatorul,
in functie de timpul efectiv lucrat de angajati
Perioada (luna) ............. anul ...........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numele si prenumele persoanei
B - Denumirea locului de munca
____________________________________________________________________________
|Nr. | | |Salariul |Numarul|Numarul|Salariul |Tariful orar |Valoarea |
|crt.| A | B |net lunar|de zile|de ore |platit |corespunzator|stimulentului|
| | | |la data |efectiv|efectiv|pentru |valorii |financiar |
| | | |angajarii|lucrate|lucrate|timpul |stimulentului|corespunzator|
| | | | | | |efectiv |financiar |timpului |
| | | | | | |lucrat |prevazut in |efectiv |
| | | | | | |(mii lei)|contract |lucrat |
| | | | | | | |pentru postul|(dolari |
| | | | | | | |respectiv |S.U.A.) |
| | | | | | | |(dolari | |
| | | | | | | |S.U.A./ora) | |
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
|____|___|___|_________|_______|_______|_________|_____________|_____________|
Semnatura ...........................
Stampila persoanei fizice
autorizate/societatii comerciale
ANEXA 9C
la contractul-cadru
GRAFIC DE INSTRUIRE
intocmit de angajatorul .......................
____________________________________________________________________________
| | | Program de instruire | Forma de |
| Denumirea | Meseria pentru |_________________________________| atestare a |
| locului | care se | teoretica | practica | instruirii |
| de munca | instruieste |________________|________________| |
| | | Timp | Perioada| Timp | Perioada| |
| | | (ore)| | (ore)| | |
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
|___________|________________|______|_________|______|_________|_____________|
Data ....../..../....... Semnatura ......................
Stampila persoanei fizice
autorizate/societatii comerciale
ANEXA 10
la ghidul de proceduri
MONITORIZAREA, CONTROLUL, RAPORTAREA SI EVALUAREA EFECTELOR ACORDARII DE
STIMULENTE FINANCIARE
Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de
stimulente financiare sunt in sarcina colectivelor zonale ale AND. Aceasta
cuprinde urmatoarele componente: monitorizarea de rutina si monitorizarea
anuala.
a) Monitorizarea de rutina consta in evidenta curenta a:
- cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unitati solicitante
(potrivit specificatiilor din ghidul de proceduri);
- persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de
acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificari avute la data
angajarii si pe meserii/calificari ce urmeaza sa fie dobandite, pe sexe si pe
categorii de varsta - 18 - 30 de ani, 31 - 45 de ani, peste 45 de ani -, pe
categorii de activitati pentru care sunt angajate, potrivit CAEN, pe forme de
angajare - contract de munca/conventie civila);
- unitatilor selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare si ale
sumelor efectiv platite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de
unitati beneficiare;
- nivelului mediu lunar al salariilor nete incasate de persoanele angajate,
pe categorii de activitati pentru care au fost angajate si instruite, potrivit
CAEN;
- schimbarilor de personal angajat, pe categorii de cauze - abandon,
concediere, cauze de incompatibilitate cu cerintele postului etc.
Aceste date se centralizeaza lunar si se raporteaza trimestrial la sediul
central al AND. De la data devenirii operationale a Sistemului de management al
informatiei aceste date vor fi introduse lunar in baza de date a AND.
b) Monitorizarea anuala consta in:
- realizarea de analize in dinamica datelor centralizate lunar;
- analiza si sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesionala;
- calcularea indicelui de succes al aplicarii programului de acordare de
stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unitati
beneficiare de stimulente financiare si pe categorii de activitati, potrivit
CAEN (numarul persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor
contractelor de acordare de stimulente financiare, in cursul anului de
referinta, raportat la numarul persoanelor care au calitatea de angajat la
sfarsitul anului respectiv, inmultit cu 100);
- calcularea indicelui de eficacitate relativa al aplicarii programului de
acordare de stimulente financiare la nivelul zonei miniere, pe categorii de
unitati beneficiare si pe categorii de activitati pentru care s-a facut
angajarea (totalul platilor aferente anului de referinta, raportat la numarul
persoanelor angajate in anul respectiv pe baza conventiilor de subsidiere,
inmultit cu 100);
- calcularea indicelui de eficacitate absoluta al stimulentelor financiare
la nivelul zonei miniere, pe categorii de unitati beneficiare si pe categorii
de activitati pentru care s-a facut angajarea (totalul platilor aferente anului
de referinta, raportat la numarul persoanelor angajate in anul respectiv si
care au calitatea de angajat la sfarsitul anului respectiv, inmultit cu 100);
- calcularea indicelui de impact pe piata muncii ca urmare a aplicarii
programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul judetelor din zona
miniera (numarul total al persoanelor nou-angajate in anul de referinta,
raportat la numarul persoanelor angajate in cadrul programului de acordare de
stimulente financiare, inmultit cu 100);
evidentierea avantajelor si dezavantajelor implementarii programului de
acordare de stimulente financiare, precum si a factorilor de
atractivitate/descurajare in aplicarea acestuia, pentru unitatile beneficiare
si pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea
unitatilor beneficiare si din partea persoanelor angajate, insotita de
propuneri pentru imbunatatirea ghidului de proceduri.
Aceste date se centralizeaza in cursul lunii ianuarie a anului urmator
anului de referinta si se raporteaza la sediul central al AND. De la data
devenirii operationale a Sistemului de management al informatiei aceste date
vor fi introduse anual in baza de date a AND.