HOTARARE Nr. 1085 din 11 septembrie 2003
pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri
pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 675 din 24 septembrie 2003
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 alin. (2), art. 20 alin.
(2), art. 24 alin. (2) si art. 25 alin. (1) din cartea I titlul II din Legea
nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in
exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Obiectul prezentei hotarari il constituie stabilirea autoritatilor
administratiei publice care au obligatia de a se inregistra in Sistemul
Electronic National, a serviciilor publice, a formularelor disponibile in
format electronic, precum si stabilirea conditiilor si procedurii de
inregistrare in acest sistem.
Art. 2
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari,
autoritatile administratiei publice prevazute in anexa nr. 1 au obligatia sa
solicite inregistrarea in Sistemul Electronic National.
Art. 3
(1) In termen de maximum 6 luni de la data inregistrarii, autoritatile
publice vor asigura preluarea in format electronic, prin intermediul Sistemului
Electronic National, a datelor cuprinse in formularele prevazute in anexa nr.
2, completate de persoanele fizice si juridice autorizate. In acest termen
autoritatile publice vor pregati proceduri interne de preluare si prelucrare a
datelor si vor realiza interfata cu Sistemul Electronic National.
(2) De la data inregistrarii in Sistemul Electronic National, fiecare
autoritate a administratiei publice are urmatoarele obligatii:
a) furnizarea, in format electronic, a formularelor prevazute in anexa nr.
3;
b) acceptarea formularelor depuse de persoanele fizice si juridice, in
format hartie, obtinute prin tiparirea si completarea formularelor furnizate de
Sistemul Electronic National.
(3) Persoanele juridice inregistrate in Sistemul Electronic National care
depun la autoritatile publice documentele prevazute in anexa nr. 2 sunt
obligate ca, incepand cu luna calendaristica urmatoare datei inregistrarii, sa
utilizeze serviciile exclusiv in format electronic, ca unic canal de
comunicatie cu administratia publica.
Art. 4
Autoritatile administratiei publice inregistrate in Sistemul Electronic
National au obligatia ca la modificarea unui formular administrativ din
Sistemul Electronic National sa transmita catre operatorii sistemului, in
termen de 48 de ore, formularul actualizat si instructiunile de completare a
acestuia, atat in forma scrisa, cat si in forma electronica.
Art. 5
(1) Persoanele fizice se pot inregistra in Sistemul Electronic National pe
baza documentelor care atesta identitatea si domiciliul persoanei, fara plata
unui tarif de utilizare catre operatorul sistemului, in conformitate cu
prevederile art. 20 alin. (4) din Legea nr. 161/2003.
(2) Inregistrarea in Sistemul Electronic National este refuzata, iar daca a
fost deja acordata, este suspendata sau revocata, dupa caz, in situatia in care
solicitantul, persoana fizica, incalca normele si procedurile de securitate ale
Sistemului Electronic National.
Art. 6
(1) Persoanele juridice care solicita inregistrarea in Sistemul Electronic
National, altele decat autoritatile administratiei publice, prevazute in anexa
nr. 1, la momentul inregistrarii, au obligatia sa prezinte urmatoarele
documente:
a) certificat de inregistrare, continand codul unic de inregistrare conform
dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind
simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, in cazul comerciantilor;
b) documentul care atesta autorizarea functionarii si certificatul de
inregistrare fiscala, in cazul persoanelor juridice care nu au calitatea de
comerciant;
c) imputernicirea data reprezentantului desemnat sa efectueze formalitatile
de inregistrare, semnata si stampilata;
d) dovada achitarii tarifului de utilizare a procedurii electronice,
potrivit dispozitiilor art. 20 din Legea nr. 161/2003.
(2) Inregistrarea in Sistemul Electronic National este refuzata, iar daca a
fost deja acordata, este suspendata sau revocata, dupa caz, in situatia in care
solicitantul, persoana juridica, incalca normele si procedurile de securitate
ale Sistemului Electronic National.
(3) Orice utilizator inregistrat in Sistemul Electronic National are
obligatia sa comunice operatorilor Sistemului Electronic National, in termen de
3 zile, orice modificare a datelor sau documentelor prevazute la alin. (1).
Art. 7
Tariful anual de utilizare a procedurii electronice pentru obtinerea de
servicii puse la dispozitie de "Sistemul e-guvernare" este in cuantum
de 460.000 lei si se achita de persoanele prevazute la art. 6 catre
Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, operator al
Sistemului Electronic National.
Art. 8
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Armeanu Cezar Manole,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat
pentru administratia publica,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
LISTA
autoritatilor administratiei publice ce au obligatia de a utiliza procedura
electronica pentru furnizarea serviciilor si informatiilor publice
________________________________________________________________________________
Nr. Institutii si autoritati publice Institutii subordonate
crt.
________________________________________________________________________________
1. Ministerul Finantelor Publice
2. Ministerul Muncii, Solidaritatii 2.1. Agentia Nationala pentru
Sociale si Familiei Ocuparea Fortei de Munca
2.2. Casa Nationala de Pensii si
Alte
Drepturi de Asigurari Sociale
2.3. Inspectoratul teritorial de
munca
2.4. Autoritatea Nationala pentru
Persoanele cu Handicap
3. Ministerul Sanatatii 3.1. Directia de sanatate publica a
judetului
4. Casa Nationala de Asigurari de
Sanatate
5. Corpul Expertilor Contabili si
Contabililor Autorizati din Romania
6. Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului
7. Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului
8. Ministerul Administratiei si
Internelor
9. Primaria Municipiului Bucuresti
10. Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei
11. Ministerul Justitiei 11.1. Oficiul National al
Registrului
Comertului
12. Autoritatea Nationala de
Reglementare in Domeniul Gazelor
Naturale
13. Ministerul Afacerilor Externe 13.1. Departamentul pentru Comert
Exterior si Promovare
Economica - Directia de
licente
14. Regia Autonoma "Monitorul Oficial"
15. Autoritatea Nationala de Reglementare
in Comunicatii
16. Ministerul Apararii Nationale
17. Ministerul Agriculturii, Padurilor,
Apelor si Mediului
18. Ministerul Economiei si Comertului
19. Agentia Nationala pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie
20. Ministerul Integrarii Europene
21. Prefecturi
22. Consiliile judetene
23. Consiliul General al Municipiului
Bucuresti
24. Consiliile locale municipale
25. Consiliile locale orasenesti
26. Primariile de sector
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
LISTA
serviciilor publice furnizate prin procedura electronica prin intermediul
Sistemului Electronic National
_______________________________________________________________________________
Nr. Serviciul public furnizat Autoritatea publica
crt.
_______________________________________________________________________________
1. Declaratie privind evidenta nominala Ministerul Muncii, Solidaritatii
a asiguratilor si a obligatiilor de Sociale si Familiei - Agentia
plata catre bugetul asigurarilor Nationala pentru Ocuparea Fortei de
sociale de stat si bugetul Munca*)
asigurarilor pentru somaj
2. Declaratie privind evidenta nominala Ministerul Muncii, Solidaritatii
a asiguratilor si a obligatiilor de Sociale si Familiei - Casa Nationala
plata catre bugetul asigurarilor de Pensii si Alte Drepturi de
sociale de stat Asigurari Sociale*)
3. Declaratie privind obligatiile de Ministerul Finantelor Publice*)
plata la bugetul de stat
4. Decont privind taxa pe valoarea Ministerul Finantelor Publice*)
adaugata
5. Depunerea situatiei financiare a Ministerul Finantelor Publice*)
agentilor economici
6. Declaratie privind impozitul pe Ministerul Finantelor Publice*)
profit
7. Colectarea de date statistice de Institutul National de Statistica
catre Institutul National de
Statistica
_______________________________________________________________________________
*) Pentru contribuabilii aflati in evidenta Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.
ANEXA 3
LISTA
formularelor furnizate prin procedura electronica prin intermediul Sistemului
Electronic National
1. Ministerul Finantelor Publice
1.1. Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru
persoane juridice - cod M.F. 14.13.25.99/a
1.2. Cerere de eliberare a unui certificat fiscal - cod 14.13.25.99
1.3. Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru
persoane juridice, asociatii familiale si asociatii fara personalitate juridica
(010) - cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1
1.4. Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru
persoane fizice romane cu domiciliul in Romania (020) - cod M.F.P.
14.13.01.10.11/2
1.5. Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru
persoane fizice straine si persoane fizice romane fara domiciliu in Romania
(030) - cod M.F.P. 14.13.01.10.11/3
1.6. Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru
institutii publice (040) - cod M.F.P. 14.13.01.10.11/4
1.7. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal - cod
14.13.25.15/1
1.8. Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal - cod
14.13.25.15/2
1.9. Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod
14.13.01.01
1.10. Decont privind accizele, cod 14.13.01.03
1.11. Decont privind taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02
1.12. Decont privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din
productia interna, cod 14.13.01.05
1.13. Declaratie privind impozitul pe venitul din activitati de expertiza
contabila, tehnica judiciara si extrajudiciara, cod 14.13.01.13.3i
1.14. Declaratie privind taxa de dezvoltare cuprinsa in tariful energiei
electrice si termice, cod 14.13.01.14
1.15. Situatia principalilor indicatori economico-financiari realizati din
activitatea de exploatare a jocurilor de noroc, cod 14.13.08.14
1.16. Declaratie rectificativa, cod 14.13.01.00/R
2. Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
2.1. Formulare generale
2.1.1. Cerere de alocatie de stat pentru copil
2.1.2. Cerere de alocatie suplimentara pentru familiile cu copii
2.2. Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
2.2.1. Cerere de repartitie
2.2.2. Cerere pentru acordarea indemnizatiei de somaj
2.2.3. Certificat privind stagiul de cotizare
2.2.4. Contract de asigurare pentru somaj
2.2.5. Contract de prestari de servicii pentru masuri destinate stimularii
ocuparii fortei de munca
2.2.6. Declaratie de contributie la fondul de somaj a angajatorului
2.2.7. Declaratie individuala de contributie la fondul de somaj
2.2.8. Declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor si a
obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj
2.2.9. Fisa pentru inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca
2.2.10. Instiintare privind salariatii care urmeaza sa primeasca preaviz in
vederea acordarii serviciilor de preconcediere
2.3. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale
2.3.1. Cerere pentru acordarea pensiei de invaliditate
2.3.2. Cerere pentru acordarea pensiei de urmas
2.3.3. Cerere-tip privind solicitarea drepturilor de asigurari sociale,
altele decat pensiile
2.3.4. Contract de asigurare sociala
2.3.5. Declaratie de asigurare conform art. 6 alin. (2) din Legea nr.
19/2000, cu modificarile ulterioare
2.3.6. Declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor si a
obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat
2.4. Inspectoratul teritorial de munca
2.4.1. Cerere pentru inscrierea la un curs de perfectionare organizat de
catre inspectoratele teritoriale de munca
2.4.2. Cerere privind eliberarea autorizatiei de functionare din punct de
vedere al protectiei muncii, conform Ordinului ministrului muncii si
solidaritatii sociale nr. 657/2001
2.4.3. Model de contract individual de munca
2.4.4. Declaratie pe propria raspundere privind respectarea legislatiei de
protectia muncii, conform Ordinului ministrului muncii si solidaritatii sociale
nr. 657/2001
2.4.5. Model de nota de lichidare
2.5. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap
2.5.1. Cerere de finantare
3. Ministerul Sanatatii
3.1. Formulare generale
3.1.1. Declaratie referitoare la conditiile igienico-sanitare
3.1.2. Fisa de consultatii medicale tip a(b) pentru conducatorii de
autovehicule
3.1.3. Fisa de solicitare a examenului medical la angajare
3.1.4. Referat de evaluare pentru avizare sanitara
3.2. Directia de sanatate publica a judetului
3.2.1. Contract de comodat
4. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
4.1. Declaratie privind obligatiile de constituire si plata fondului de
asigurari sociale de sanatate datorate de alte persoane decat cele care
desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca si/sau a unei
conventii (perioada/an)
5. Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania
5.1. Cerere de inscriere la examenul de admitere in vederea obtinerii
calitatii de expert contabil/contabil autorizat cu studii medii/cu studii
superioare
5.2. Cerere pentru dobandirea calitatii de membru provizoriu al Camerei
Auditorilor din Romania
5.3. Fisa pentru persoane fizice
5.4. Fisa pentru societati comerciale
6. Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
6.1. Certificat de echivalare a examenului de capacitate
6.2. Cerere pentru acordarea rentei viagere
7. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
7.1. Autorizatie de functionare a laboratorului de examinare psihologica
7.2. Cerere de autorizare pentru efectuarea de constructii in zona libera
7.3. Aprobarea schimbarii seriei de motor
7.4. Aprobarea schimbarii seriei de sasiu
7.5. Cerere de eliberare a atestatului pentru practicarea activitatii de
taximetrie in municipiul Bucuresti
8. Ministerul Administratiei si Internelor
8.1. Cerere pentru eliberarea actului de identitate
8.2. Cerere pentru anuntarea resedintei
8.3. Cerere pentru eliberarea unui nou pasaport
8.4. Cerere pentru prelungirea valabilitatii pasaportului
8.5. Cerere pentru eliberarea unui nou pasaport in caz de furt, pierdere,
deteriorare
8.6. Cerere pentru includerea copiilor sub 14 ani in pasaport
8.7. Cerere pentru dobandirea statutului de cetatean roman cu domiciliul in
strainatate
8.8. Cerere pentru stabilirea domiciliului in Romania
8.9. Cerere pentru emiterea pasaportului si stabilirea domiciliului in
strainatate a minorilor, cetateni romani adoptati de cetateni straini
8.10. Cerere pentru clarificarea statutului juridic fata de statul roman
8.11. Cerere pentru prelungirea dreptului de sedere temporara
8.12. Cerere pentru reintregirea familiei
8.13. Cerere pentru aprobarea stabilirii domiciliului in Romania a
cetatenilor straini
8.14. Cerere pentru eliberarea permisului de sedere permanenta
8.15. Cerere pentru preschimbarea permisului de conducere
8.16. Cerere de eliberare a unei noi autorizatii de circulatie provizorie
8.17. Cerere de inmatriculare a autovehiculului
8.18. Cerere pentru preschimbarea certificatului de inmatriculare
8.19. Cerere pentru obtinerea unui duplicat al certificatului de
inmatriculare
8.20. Contract de vanzare-cumparare pentru un vehicul folosit
8.21. Cerere de radiere a autovehiculului
8.22. Delegatie pentru reprezentare in vederea radierii/inmatricularii auto
(persoana juridica)
8.23. Fisa de inmatriculare a vehiculului
8.24. Fisa de scolarizare pentru conducerea autovehiculelor
8.25. Fisa detinatorului permisului de conducere
8.26. Cerere pentru eliberarea pasaportului pentru persoana fara cetatenie
cu domiciliul in Romania
8.27. Cerere de eliberare a unui certificat de cazier judiciar
8.28. Cerere de acordare a statutului de refugiat
8.29. Cerere de eliberare/prelungire a documentului temporar de identitate
pentru solicitantii statutului de refugiat
8.30. Cerere de eliberare/prelungire a documentului de calatorie pentru
strainii care au primit o forma de protectie in Romania
8.31. Cerere pentru acordarea ajutorului material temporar pentru
solicitantii statutului de refugiat
8.32. Cerere de eliberare/prelungire a documentului de identitate pentru
refugiati si pentru persoanele carora li s-a acordat protectie umanitara
conditionata
8.33. Cerere pentru acordarea ajutorului rambursabil pentru refugiati
8.34. Angajament pentru rambursarea ajutorului
8.35. Cerere de participare in programul de integrare socioprofesionala
pentru strainii care au primit statutul de refugiat
9. Primaria Municipiului Bucuresti
9.1. Cerere pentru eliberarea certificatului de urbanism
9.2. Cerere pentru eliberarea autorizatiei de construire/desfiintare
9.3. Cerere de delegare
9.4. Cerere pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei
9.5. Cerere pentru acordarea indemnizatiei de nastere
9.6. Declaratie privind achitarea taxei de regularizare
10. Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
10.1. Cerere de eliberare a avizului tehnic
10.2. Cerere de eliberare a licentei de emisie pentru difuzarea serviciilor
de programe audiovizuale
10.3. Cerere de eliberare/modificare a autorizatiei tehnice de functionare
pentru statii de emisie/retele de telecomunicatii utilizate pentru difuzarea
sau retransmiterea serviciilor de programe audiovizuale
10.4. Model de cerere de informatii - cerere-tip
10.5. Model de reclamatie administrativa I
10.6. Model de reclamatie administrativa II
10.7. Cerere de eliberare a avizului pentru Internet banking
11. Ministerul Justitiei
11.1. Oficiul National al Registrului Comertului
11.1.1. Cerere de autorizare sedii secundare/obiective si/sau activitati,
reluare procedura, revizuire/reinnoire aviz/autorizatie si/sau acord
11.1.2. Cerere de depunere a bilantului
11.1.3. Cerere de depunere si/sau mentionare de acte
11.1.4. Cerere de indreptare a erorilor materiale - Declaratie de mentiuni
11.1.5. Cerere de inregistrare, de inregistrare a modificarii actului
constitutiv, de autorizare a functionarii
11.1.6. Cerere de preschimbare
11.1.7. Cerere de radiere. Declaratie de mentiuni
11.1.8. Cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare emblema
11.1.9. Cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma
11.1.10. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere al
prevenirii si stingerii incendiilor - model 1
11.1.11. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere al
prevenirii si stingerii incendiilor - model 2
11.1.12. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere al
protectiei muncii - model 1
11.1.13. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere al
protectiei muncii - model 2
11.1.14. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere sanitar
veterinar - model 1
11.1.15. Declaratie pe propria raspundere - din punct de vedere sanitar
veterinar - model 2
11.1.16. Declaratie pe propria raspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 1
11.1.17. Declaratie pe propria raspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 2
11.1.18. Declaratie pe propria raspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 3
11.1.19. Declaratie pe propria raspundere - referitoare la conditiile
igienico-sanitare - model 1
11.1.20. Declaratie pe propria raspundere - referitoare la conditiile
igienico-sanitare - model 2
11.1.21. Declaratie pe propria raspundere
11.1.22. Fisa de prezentare a activitatilor cu impact redus sau
semnificativ asupra mediului
11.1.23. Fisa de prezentare a sediului si domeniului de activitate
11.1.24. Memoriu tehnic veterinar
11.1.25. Optiuni de comunicare
11.1.26. Specimen de semnaturi
12. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale
12.1. Cerere pentru acordarea autorizatiei societatii comerciale care
desfasoara activitati de proiectare si executie in sectorul gazelor naturale
13. Ministerul Afacerilor Externe
13.1. Departamentul pentru Comert Exterior si Promovare Economica -
Directia de licente
13.1.1. Cerere pentru licenta de export
13.1.2. Cerere pentru licenta de import
14. Regia Autonoma "Monitorul Oficial"
14.1. Aprobarea publicarii pierderii/furtului certificatului de
inmatriculare a autovehiculului - persoana fizica
14.2. Aprobarea publicarii pierderii/furtului certificatului de
inmatriculare a autovehiculului - persoana juridica
14.3. Aprobarea publicarii pierderii/furtului permisului de conducere
15. Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii
15.1. Cerere de acordare a licentei individuale privind furnizarea de
servicii postale incluse in sfera serviciului universal
15.2. Cerere de inscriere a modificarilor privind furnizarea serviciilor
postale
15.3. Certificat-tip de atestare a dreptului de furnizare de servicii
postale pe baza regimului de autorizare generala
15.4. Notificare privind furnizarea de servicii postale pe baza regimului
de autorizare generala
15.5. Notificare privind furnizarea retelelor si serviciilor de comunicatii
electronice