HOTARARE Nr. 1179 din 24 octombrie 2002
privind aprobarea Structurii devizului general si a Metodologiei privind
elaborarea devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de
interventii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 804 din 5 noiembrie 2002
In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 22 din Legea nr. 72/1996
privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si al
art. 16 din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Structura devizului general, prevazuta in anexa nr. 1, si
Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investitii
si lucrari de interventii, prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 2
Prevederile prezentei hotarari se aplica obiectivelor de investitii, precum
si lucrarilor de interventii, promovate de ordonatorii de credite care au
calitatea de "autoritate contractanta", astfel cum este definita prin
art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile
publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002.
Art. 3
In sensul prezentei hotarari, prin lucrari de interventie se intelege
lucrari asimilate obiectivelor de investitii, care constau in: reparatii
capitale, extinderi, transformari, modificari, modernizari, consolidari,
reabilitari la constructii si instalatii existente, efectuate in scopul
asigurarii cerintelor de calitate si functionale ale constructiilor, potrivit
destinatiei lor.
Art. 4
Devizul general pentru obiectivele de investitii/lucrarile de interventii
aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
pastreaza structura conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 376/1994
privind metodologia de elaborare a devizului general pentru obiectivele de
investitii, pana la finalizarea acestora.
Art. 5
Prin derogare de la prevederile art. 4, devizul general pentru obiectivele
de investitii/lucrarile de interventii aflate in derulare la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari se restructureaza conform prevederilor acesteia,
daca se afla in una dintre urmatoarele etape:
a) anterior aprobarii studiului de fezabilitate;
b) anterior declansarii procedurii de achizitie publica a lucrarilor;
c) dupa incheierea contractelor de achizitie publica si pana la data
emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.
Art. 6
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 7
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 376/1994 privind metodologia de elaborare a devizului general
pentru obiectivele de investitii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 203 din 5 august 1994, cu modificarile si completarile
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA DEVIZULUI GENERAL
DEVIZ GENERAL
Privind cheltuielile necesare realizarii ........................
...............................................................*)
in mii lei/EURO la cursul lei/EURO din data de ..................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea capitolelor si | Valoare (inclusiv TVA)
|
|crt.| subcapitolelor de cheltuieli
|____________________________________|
| | | | Din care supusa
|
| | | Total | procedurii de
|
| | | | achizitie publica
|
| |
|________________|___________________|
| | | Mii lei | EURO | Mii lei | EURO
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| |
| PARTEA I
|
|
|
| CAPITOLUL 1
|
| Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului
|
|______________________________________________________________________________|
|1.1 | Obtinerea terenului | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|1.2 | Amenajarea terenului | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|1.3 | Amenajari pentru protectia mediului| | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| CAPITOLUL 2
|
|______________________________________________________________________________|
| Cheltuieli pentru asigurarea | | | |
|
| utilitatilor necesare obiectivului | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| CAPITOLUL 3
|
| Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica
|
|______________________________________________________________________________|
|3.1 | Studii de teren | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|3.2 | Obtinerea de avize, acorduri si | | | | |
| | autorizatii | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|3.3 | Proiectare si engineering | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|3.4 | Organizarea procedurilor de | | | |
|
| | achizitie publica | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|3.5 | Consultanta | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|3.6 | Asistenta tehnica | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| CAPITOLUL 4
|
| Cheltuieli pentru investitia de baza
|
|______________________________________________________________________________|
|4.1 | Constructii si instalatii | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|4.2 | Montaj utilaj tehnologic | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|4.3 | Utilaje, echipamente tehnologice | | | | |
| | si functionale cu montaj | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|4.4 | Utilaje fara montaj si echipamente | | | |
|
| | de transport | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|4.5 | Dotari | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| CAPITOLUL 5
|
| Alte cheltuieli
|
|______________________________________________________________________________|
|5.1 | Organizare de santier | | | |
|
| | 5.1.1. lucrari de constructii | | | |
|
| | 5.1.2. cheltuieli conexe | | | |
|
| | organizarii santierului | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|5.2 | Comisioane, taxe, cote legale, | | | |
|
| | costuri de finantare | | | |
|
| | 5.2.1. Comisioane, taxe si cote | | | |
|
| | legale | | | | |
| | 5.2.2. Costul creditului | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|5.3 | Cheltuieli diverse si neprevazute | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| CAPITOLUL 6
|
| Cheltuieli pentru darea in exploatare
|
|______________________________________________________________________________|
|6.1 | Pregatirea personalului de | | | |
|
| | exploatare | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
|6.2 | Probe tehnologice | | | |
|
|____|____________________________________|_________|______|__________|________|
| | | | |
|
| TOTAL | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| | | | |
|
| Din care C + M | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| |
| PARTEA a II-a
|
|______________________________________________________________________________|
| Valoarea ramasa actualizata a | | | |
|
| mijloacelor fixe existente incluse in | | | |
|
| cadrul obiectivului de investitie | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| |
| PARTEA a III-a
|
|______________________________________________________________________________|
| Fondul de rulment necesar pentru primul | | | |
|
| ciclu de productie | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| | | | |
|
| TOTAL GENERAL | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
| | | | |
|
| Din care C + M | | | |
|
|_________________________________________|_________|______|__________|________|
*) Se inscrie denumirea obiectivului de investitie/lucrarii de interventie.
ANEXA 2
METODOLOGIE
privind elaborarea devizului general pentru obiective de investitii si lucrari
de interventii
A. PREVEDERI GENERALE
Art. 1
Devizul general este documentatia economica prin care se stabileste
valoarea totala estimativa a cheltuielilor necesare realizarii obiectivelor de
investitii sau a cheltuielilor asimilate investitiilor, necesare realizarii
lucrarilor de interventie la constructii si instalatii, in fazele de proiectare,
studiu de fezabilitate si proiect tehnic.
Art. 2
Devizul general se structureaza pe capitole si subcapitole de cheltuieli,
precizandu-se cele care, conform legii, se supun unei proceduri de achizitie
publica.
Art. 3
In cadrul fiecarui capitol/subcapitol de cheltuieli se inscriu obiectele de
investitie (la cap. 4 si, dupa caz, cap./subcap. 1.2, 1.3, 2, 3.1, 5.1) sau
natura cheltuielilor (la celelalte capitole/subcapitole).
Art. 4
Valoarea cheltuielilor din capitolele/subcapitolele devizului general se
exprima in mii lei si euro, cu specificarea datei la care au fost evaluate.
Art. 5
La TOTAL si TOTAL GENERAL din devizul general se precizeaza partea de
cheltuieli care reprezinta constructii-montaj (C + M). Lucrarile de constructii-montaj
sunt cele prevazute la cap./subcap. 1.2, 1.3, 2, 4.1, 4.2 si 5.1.1 din devizul
general.
Art. 6
Compensarea cheltuielilor intre capitolele/subcapitolele de cheltuieli
cuprinse in devizul general, pe parcursul derularii investitiei, se face prin
actualizarea devizului general, cu avizul autoritatii contractante, cu
respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 7
Devizul general intocmit la faza de proiectare - studiu de fezabilitate se
actualizeaza dupa incheierea contractelor de achizitie publica de lucrari, pe
baza cheltuielilor legal efectuate pana la acea data si a valorilor rezultate
in urma aplicarii procedurii de achizitie publica de lucrari, rezultand
valoarea de finantare a obiectivului de investitie/lucrarilor de interventie.
B. STRUCTURA DEVIZULUI GENERAL PE CAPITOLE DE CHELTUIELI
Art. 8
In capitolele/subcapitolele devizului general se cuprind urmatoarele
cheltuieli:
PARTEA I
CAP. 1
Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului
1.1. Obtinerea terenului
Se includ cheltuielile efectuate pentru cumpararea de terenuri, plata
concesiunii (redeventei) pe durata realizarii lucrarilor, exproprieri,
despagubiri, schimbarea regimului juridic al terenului, scoaterea temporara sau
definitiva din circuitul agricol, precum si alte cheltuieli de aceeasi natura.
1.2. Amenajarea terenului
Se includ cheltuielile efectuate la inceputul lucrarilor pentru pregatirea
amplasamentului si care constau in demolari, demontari, defrisari, evacuari
materiale rezultate, devieri retele de utilitati din amplasament, sistematizari
pe verticala, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizarii lucrarilor
pentru investitia de baza), devieri de cursuri de apa, stramutari de localitati
sau de monumente istorice etc.
1.3. Amenajari pentru protectia mediului
Se includ cheltuielile efectuate pentru lucrari si actiuni de protectia
mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural dupa terminarea
lucrarilor, precum: plantare de copaci, reamenajare de spatii verzi.
CAP. 2
Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului
Se includ cheltuielile aferente asigurarii cu utilitatile necesare
functionarii obiectivului de investitie, precum: alimentare cu apa, canalizare,
alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrica, telefonie,
radio-tv, drumuri de acces, cai ferate industriale, care se executa pe
amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic, ca apartinand obiectivului
de investitie, precum si cheltuielile aferente bransarii la retelele de
utilitati.
CAP. 3
Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica
3.1. Studii de teren
Se cuprind cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice,
hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenului pe
care se amplaseaza obiectivul de investitie.
3.2. Obtinere avize, acorduri si autorizatii
Se includ cheltuielile pentru:
a) obtinerea/prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism, taxa
pentru obtinerea/prelungirea valabilitatii autorizatiei de construire, conform
legii;
b) obtinerea avizelor si acordurilor pentru racorduri si bransamente la
retele publice de apa, canalizare, gaze, termoficare, energie electrica,
telefonie etc.;
c) obtinerea certificatului de nomenclatura stradala si adresa;
d) intocmirea documentatiei, obtinerea numarului cadastral provizoriu si
inregistrarea terenului in cartea funciara;
e) obtinerea acordului de mediu;
f) obtinerea avizului PSI;
g) alte avize si acorduri prevazute in acte normative.
3.3. Proiectare si inginerie
1. Se includ cheltuielile pentru elaborarea tuturor fazelor de proiectare
(studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de
executie), pentru plata verificarii tehnice a proiectarii, precum si pentru
elaborarea documentatiilor necesare obtinerii acordurilor, avizelor si
autorizatiilor aferente obiectivului de investitie, documentatii ce stau la
baza emiterii avizelor si acordurilor impuse prin certificatul de urbanism,
documentatii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament.
2. Pentru lucrarile de modernizare sau consolidare la constructii existente
sau pentru continuarea lucrarilor la constructii incepute si neterminate se
includ cheltuielile efectuate pentru expertiza tehnica.
3.4. Organizarea procedurilor de achizitie publica
Se includ cheltuielile aferente intocmirii documentatiei pentru elaborarea
si prezentarea ofertei, precum si pentru multiplicarea acestora, exclusiv cele
cumparate de ofertanti; cheltuielile cu onorariile, transportul, cazarea si
diurna membrilor desemnati in comisiile de evaluare; anunturi de intentie, de
participare si de atribuire a contractelor, corespondenta prin posta, fax,
posta electronica etc., in legatura cu procedurile de achizitie publica.
3.5. Consultanta
Se includ cheltuielile efectuate, dupa caz, pentru:
a) plata serviciilor de consultanta la elaborarea studiului de
prefezabilitate sau a studiilor de piata, de evaluare;
b) plata serviciilor de consultanta in domeniul managementului investitiei
sau administrarea contractului de executie.
3.6. Asistenta tehnica
Se includ cheltuielile efectuate, dupa caz, pentru:
a) asistenta tehnica din partea proiectantului, in cazul cand aceasta nu
intra in tarifarea proiectarii;
b) asigurarea supravegherii executiei prin inspectori de santier desemnati
de autoritatea contractanta;
c) plata specialistilor angajati pe baza de contract conform prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 906/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes
National si Locuinte.
CAP. 4
Cheltuieli pentru investitia de baza
4.1. Constructii si instalatii
1. Se cuprind cheltuielile aferente executiei tuturor obiectelor cuprinse
in obiectivul de investitie: cladiri, constructii speciale, instalatii aferente
constructiilor, precum: instalatii electrice, sanitare, instalatii interioare
de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare,
climatizare, telefonie, PSI, radio-tv, intranet si alte tipuri de instalatii
impuse de destinatia obiectivului.
2. Cheltuielile se desfasoara pe obiecte, iar delimitarea obiectelor se
face de catre proiectant.
3. Cheltuielile aferente fiecarui obiect sunt determinate prin devizul pe
obiect.
4.2. Montaj utilaj tehnologic
1. Se cuprind cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice si al
utilajelor incluse in instalatiile functionale, inclusiv retelele aferente
necesare functionarii acestora.
2. Cheltuielile se desfasoara pe obiecte de investitie.
4.3. Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj
1. Se cuprind cheltuielile pentru procurarea utilajelor si echipamentelor
tehnologice, precum si a celor incluse in instalatiile functionale.
2. Cheltuielile se desfasoara pe obiecte de investitie.
4.4. Utilaje fara montaj si echipamente de transport
1. Se includ cheltuielile pentru procurarea utilajelor si echipamentelor
care deservesc fluxul tehnologic si comporta durate scurte de amortizare fata
de cele ale constructiilor.
2. Cheltuielile se desfasoara pe obiecte de investitie.
4.5. Dotari
1. Se cuprind cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii,
intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar, precum:
mobilier, dotari PSI, dotari de uz gospodaresc, dotari privind protectia muncii
si, dupa caz, utilaje si echipamente independente cu durata mare de serviciu.
2. Cheltuielile se desfasoara pe obiecte de investitie.
CAP. 5
Alte cheltuieli
5.1. Organizare de santier
1. Se cuprind cheltuielile estimate ca fiind necesare contractantului in
vederea crearii conditiilor de desfasurare a activitatii de constructii-montaj.
2. Aceste cheltuieli se estimeaza de catre proiectant, in baza unui deviz
ce tine seama de tehnologia si graficul de lucru aferente lucrarilor de baza,
de amplasamentul obiectivului, posibilitatile de bransare la utilitati - apa,
canal, energie electrica, termoficare, telefon etc. -, traseele acestora, caile
de acces auto si cai ferate, existenta constructiilor, spatiilor, terenurilor
sau amenajarilor ce pot fi utilizate de constructor.
5.1.1. Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier
Se cuprind cheltuielile legate de lucrari de nivelari ale terenurilor
naturale, dezafectari locale de cai de comunicatie sau constructii, bransarea
la utilitati, realizarea de cai de acces, constructii sau amenajari la
constructii existente.
5.1.2. Cheltuieli conexe organizarii de santier
Se cuprind cheltuielile pentru: obtinerea autorizatiei de executie a
lucrarilor de organizare de santier, taxe de amplasament, inchirieri semne de
circulatie, intreruperea temporara a retelelor de transport sau distributie de
apa, canalizare, agent termic, energie electrica, gaze naturale, a circulatiei
rutiere, cai ferate, navale sau aeriene, contractele de asistenta cu politia
rutiera, contracte temporare cu furnizorii de utilitati, cu unitati de salubrizare.
5.2. Comisioane, taxe, cote legale si costuri de finantare
5.2.1. Comisioane, taxe, cote legale - se cuprind, dupa caz: comisionul
bancii finantatoare, cota aferenta inspectiei pentru controlul calitatii
lucrarilor de constructii, cota pentru controlul statului in amenajarea
teritoriului, urbanism si pentru autorizarea lucrarilor de constructii, cota
aferenta Casei Sociale a Constructorilor, valoarea primelor de asigurare din
sarcina autoritatii contractante, precum si alte cheltuieli de aceeasi natura,
stabilite in conditiile legii.
5.2.2. Costul creditului - se cuprind comisioanele si dobanzile aferente
creditului pe durata executiei obiectivului.
5.3. Cheltuieli diverse si neprevazute
a) Estimarea acestora se face procentual din valoarea cheltuielilor
prevazute la cap./subcap. 1.2, 1.3, 2, 3 si 4 ale devizului general, in functie
de natura si complexitatea lucrarilor.
b) In cazul obiectivelor de investitii noi, precum si al reparatiilor
capitale, extinderilor, transformarilor, modificarilor, modernizarilor,
reabilitarii la constructii si instalatii existente, se aplica un procent de
pana la 5% .
c) In cazul lucrarilor de consolidare se aplica un procent de pana la 15%,
in functie de natura si complexitatea lucrarilor rezultate ca fiind necesare in
urma efectuarii decopertarilor.
d) Din procentul stabilit se acopera, dupa caz, cheltuielile rezultate in
urma modificarilor de solutii tehnice, cantitati suplimentare de lucrari,
utilaje sau dotari ce se impun pe parcursul derularii investitiei, precum si
cheltuielile de conservare pe parcursul intreruperii executiei din cauze
independente de autoritatea contractanta.
CAP. 6
Cheltuieli pentru darea in exploatare
6.1. Pregatirea personalului de exploatare
Se cuprind cheltuielile necesare instruirii/scolarizarii personalului in
vederea utilizarii corecte si eficiente a utilajelor si tehnologiilor.
6.2. Probe tehnologice
1. Se cuprind cheltuielile aferente executiei probelor/incercarilor,
prevazute in proiect, rodajelor, expertizelor la receptie.
2. In situatia in care se obtin venituri ca urmare a probelor tehnologice,
in devizul general se inscrie valoarea rezultata prin diferenta dintre
cheltuielile realizate pentru efectuarea probelor si veniturile realizate din
acestea.
PARTEA a II-a
Valoarea ramasa actualizata a mijloacelor fixe existente incluse in cadrul
obiectivului ce se construieste
1. Mijloacele fixe existente pot fi: constructii - cladire, constructie
speciala, instalatii aferente constructiei -, utilaje si echipamente.
2. Actualizarea valorii mijloacelor fixe existente este o evaluare de
patrimoniu si se face de catre beneficiar/investitor.
3. Valoarea prevazuta in partea a II-a a devizului general nu se finanteaza
si serveste la stabilirea indicatorilor de eficienta economica si financiara
din cadrul studiului de fezabilitate.
PARTEA a III-a
Fondul de rulment necesar inceperii productiei
Cuprinde cheltuielile pentru asigurarea stocurilor de materiale si materii
prime, energie, transporturi, salariile personalului direct productiv, piese de
schimb de mare uzura, necesare pentru primul ciclu de productie.
C. STRUCTURA DEVIZULUI PE OBIECT
Art. 9
Obiectul de investitie este o parte a obiectivului de investitie, cu
functionabilitate distincta in cadrul ansamblului acestuia.
Art. 10
Delimitarea obiectelor de investitie din cadrul obiectivului de investitie
se face la faza de proiectare - studiu de fezabilitate de catre proiectant, iar
valoarea fiecarui obiect se determina prin devizul pe obiect.
Art. 11
Devizul pe obiect este sintetic si valoarea sa se obtine prin insumarea
valorilor categoriilor de lucrari ce compun obiectul.
Art. 12
Valoarea categoriilor de lucrari din devizul pe obiect se stabileste
estimativ, pe baza cantitatilor de lucrari si a preturilor acestora fara T.V.A.
La valoarea totala se aplica T.V.A. in procent stabilit prin lege, obtinandu-se
TOTAL DEVIZ PE OBIECT.
Art. 13
Devizul pe obiect intocmit la faza de proiectare - studiu de fezabilitate
se actualizeaza dupa incheierea contractului de achizitie publica de lucrari,
pe baza preturilor unitare si a valorilor pe categorii de lucrari rezultate in
urma aplicarii procedurilor de achizitie publica.
Art. 14
Devizul pe obiect se structureaza cu respectarea urmatorului
continut-cadru:
Devizul obiectului*) .............................*)
in mii lei si euro, la cursul lei/euro din data de ...........
______________________________________________________________________________
|Nr. | | Valoarea pe categorii de
|
|crt.| Denumire | lucrari, fara T.V.A.
|
| | |__________________________|
| | | Mii lei | EURO
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| |
| I - LUCRARI DE CONSTRUCTII SI INSTALATII
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | Terasamente | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 2 | Constructii: rezistenta (fundatii, structura | |
|
| | de rezistenta) si arhitectura (inchideri | | |
| | exterioare, compartimentari, finisaje) | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 3 | Izolatii | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 4 | Instalatii electrice | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 5 | Instalatii sanitare | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 6 | Instalatii de incalzire, ventilare, | |
|
| | climatizare. PSI, radio-tv, intranet | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 7 | Instalatii de alimentare cu gaze naturale | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| 8 | Instalatii de telecomunicatii | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| ...| .............................. | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| TOTAL I (fara TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TVA (....%) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TOTAL I (cu TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
|
|
| II - MONTAJ
|
|______________________________________________________________________________|
| ...| Montaj utilaje si echipamente tehnologice | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| TOTAL II (fara TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TVA (.....%) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TOTAL II (cu TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| |
| III - PROCURARE
|
|______________________________________________________________________________|
| ...| Utilaje si echipamente tehnologice | | |
|____|______________________________________________|______________|___________|
| ...| Utilaje si echipamente de transport | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| ...| Dotari | |
|
|____|______________________________________________|______________|___________|
| TOTAL III (fara TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TVA (.....%) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TOTAL III (cu TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TOTAL (TOTAL I + TOTAL II + TOTAL III fara TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TVA (.....%) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
| TOTAL DEVIZ PE OBIECT (cu TVA) | |
|
|___________________________________________________|______________|___________|
*) Devizul este reprodus in facsimil.
*) Se inscrie denumirea obiectului.