E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1306 din 25 noiembrie 1996

privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 329 din  9 decembrie 1996


SmartCity3


    In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, unitate cu personalitate juridica, care desfasoara activitati de cercetare fundamentala, cercetare aplicativa si activitati de dezvoltare tehnologica in domeniul biotehnologiei.
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie se infiinteaza prin reorganizarea Sectorului de cercetare-dezvoltare al Societatii Comerciale "Biotehnos" - S.A., functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, si se afla in coordonarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    Art. 2
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie are sediul in municipiul Bucuresti, sos. Oltenitei nr. 105, sectorul 4.
    Art. 3
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 4
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, precum si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 5
    Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, stabilit pe baza bilantului contabil la 30 septembrie 1996, este de 107.666 mii lei, din care imobilizari corporale 107.666 mii lei, si se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Societatea Comerciala "Biotehnos" - S.A.
    Art. 6
    Personalul sectorului de cercetare-dezvoltare se preia de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, prin transfer de la Societatea Comerciala "Biotehnos" - S.A., si isi pastreaza salariile avute la data desprinderii din aceasta societate comerciala, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 7
    Tematica de cercetare-dezvoltare in executie se preia de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, cu valoarea contractata pe anul 1996, ramasa la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 8
    Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, in calitate de minister coordonator, va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare institutului pentru realizarea unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
    Art. 9
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul cercetarii
                       si tehnologiei,
                       Doru Dumitru Palade

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu

    ANEXA 1

    INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU BIOTEHNOLOGIE

                          STRUCTURA ORGANIZATORICA

  ______________________    __________________    ____________________________
 | CONSILIUL STIINTIFIC |__| DIRECTOR GENERAL |__| CONSILIUL DE ADMINISTRATIE |
 |______________________|  |__________________|  |____________________________|
       ____________________________|_______________________________
  ____|____              __________|__________            _________|_________
 |CONSILIER|          __| DIRECTOR STIINTIFIC |__        | DIRECTOR ECONOMIC |
 |DIRECTOR |         |  |_____________________|  |       |___________________|
 |GENERAL  |     ____|____         |        _____|___              |
 |_________| ___|___   ___|___     |    ___|___   ___|___    ______|________
            |FILIALA| |FILIALA|    |   |FILIALA| |FILIALA|  | COMPARTIMENT  |
            |   1   | |   2   |    |   |   3   | |   4   |  | ADMINISTRATIV |
            |_______| |_______|    |   |_______| |_______|  |_______________|
    _______________________________|________________________________________
   |      |      |      |      |      |      |      |       |       |       |
   1      2      3      4      5      6      7      8       9       10     11

    Semnificatia coloanelor din schema de mai sus este urmatoarea:
    1 - DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII ANIMALE
    2 - DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII VEGETALE
    3 - DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII MICROBIENE SI IMUNOLOGICE
    4 - DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII MEDICALE
    5 - DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII INDUSTRIALE
    6 - DEPARTAMENT GENETICA, BIOLOGIE MOLECULARA SI INGINERIE GENETICA IN
        BIOTEHNOLOGII
    7 - DEPARTAMENT ENZIMOLOGIE BIOTEHNOLOGICA
    8 - DEPARTAMENT TESTARI PRODUSE BIOTEHNOLOGICE SI FORMULARI PRODUSE NOI
    9 - DEPARTAMENT ECHIPAMENTE, SENZORI SI INFORMATICA BIOTEHNOLOGICA
   10 - COMPARTIMENT SERVICE STIINTIFIC
   11 - ATELIER PROTOTIPURI

    ANEXA 2

                REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, denumit in continuare institut, functioneaza potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, precum si altor prevederi legale in vigoare.
    Art. 2
    Institutul are in cadrul structurii sale filiale fara personalitate juridica, ce includ sectii, laboratoare, ateliere, statii-pilot si alte structuri organizatorice, necesare realizarii obiectului de activitate. Acestea au acelasi statut cu celelalte laboratoare sau sectii ale institutului.
    Institutul are urmatoarele filiale:
    1. Filiala Cluj-Napoca, calea Floresti nr. 56, judetul Cluj;
    2. Filiala Craiova, str. Libertatii nr. 15, judetul Dolj;
    3. Filiala Piatra-Neamt, bd Traian nr. 165, judetul Neamt;
    4. Filiala Timisoara, Calea Aradului nr. 119, judetul Timis.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 3
    Institutul are drept scop realizarea unor programe de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul biotehnologiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului, si la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stiintifice si tehnologice de profil din Programul national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
    Art. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
    a) In cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari fundamentale avansate si aplicative de interes prioritar national, care privesc asigurarea cerintelor fundamentale ale biotehnologiei si disciplinelor conexe.
    In acest scop institutul efectueaza:
    a.1.) cercetari fundamentale de baza si orientate, pentru dezvoltarea stiintelor biotehnologice, referitoare la:
    - structurile diferitelor tipuri de celule vegetale si animale;
    - mecanismele vietii celulare;
    - inginerie genetica;
    - hibridizarea celulara;
    - ADN recombinat si altele;
    a.2.) cercetari avansate in domeniile de profil:
    - medicatie naturala;
    - ameliorarea productiei vegetale si animale;
    - transferul de embrioni;
    - noi produse antibiotice din ultima generatie;
    - valorificarea superioara a productiei agricole si cresterea calitatii produselor din industria alimentara, prin metode biotehnologice;
    - obtinerea de vaccinuri moderne;
    - tratamentul unor boli grave, cum ar fi: cancerul, SIDA si unele boli degenerative;
    - banci de celule si gene pentru mentinerea speciilor vii existente in lumea vegetala si animala;
    - fertilizarea solului cu fertilizanti biologici nepoluanti si antidaunatori biologici de mare eficienta si fara remanenta;
    - protectia mediului prin metode si produse biotehnologice in cadrul ecosistemelor naturale si antropice.
    a.3.) cercetari aplicative care se refera la:
    - elaborarea tehnologiilor pentru realizarea obiectivelor si produselor rezultate din activitatea de profil;
    - realizarea la nivel de laborator si pilot, testarea, omologarea si valorificarea de produse biologice, biochimice si farmaceutice din domeniul biotehnologiei;
    - realizarea de modele experimentale, statii-pilot si tehnologii conexe, cu rol de suport pentru cercetarile aplicative viitoare;
    - elaborarea de studii de perspectiva, prognoza si fezabilitate, analize si documentatii in domeniul biotehnologiei si al disciplinelor conexe;
    - realizarea de proiecte si studii de specialitate, precum si programe de bioinformatica pentru cercetarile, tehnologiile si produsele din domeniile de profil;
    - proiectarea, realizarea, testarea si urmarirea omologarii instalatiilor tehnologice si a aparaturii specifice rezultate din activitatea de cercetare din domeniul biotehnologiei;
    - realizarea de activitati de consultanta si marketing in domeniul biotehnologiei;
    - realizarea de activitati vizand schimbul de informatii stiintifice in domeniul de profil (simpozioane, work-shop-uri, publicatii) si conectarea la banci internationale de date biotehnologice;
    - stabilirea de relatii stiintifice cu unitati de cercetare, de invatamant superior si agenti economici din tara si strainatate pentru desfasurarea de activitati de cooperare stiintifica si tehnica interna si internationala in domeniile de activitate mentionate;
    - elaborarea de norme nationale de calitate si control pentru produsele si procesele biotehnologice in acord cu cele existente pe plan international.
    b) In afara Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica:
    - cercetari aplicative si dezvoltare tehnologica pentru solutionarea unor probleme concrete in domeniile biotehnologiei, bioindustriei si bioingineriei.

    B. Activitati conexe profilului de cercetare-dezvoltare:
    - asistenta tehnica, consultanta, furnizare de servicii stiintifice si tehnologice agentilor economici sau oricaror beneficiari interesati;
    - testare si certificare de produse, cu emiterea de buletine oficiale de analiza si expertiza.

    C. Realizarea in cooperare cu institutii de invatamant superior de profil, de programe de scolarizare la nivel mediu si universitar, cu respectarea prevederilor legale.

    D. Activitati de transfer tehnologic al rezultatelor cercetarilor din domeniul biotehnologiei, in colaborare cu agenti economici din tara si strainatate, cu posibilitati de realizare in conditiile legislatiei in vigoare, a unor societati mixte din domeniile de activitate.

    E. Activitati de executie in vederea sustinerii economice si dezvoltarii tehnologice in domeniu, pentru valorificarea cercetarilor elaborate, prin serii mici de produse si microproductie, in unitati proprii cu caracter de statii-pilot, pentru valorificarea acestor produse, precum si expozitii de profil.
    Activitatile mentionate la lit. A - E vor fi efectuate si in cadrul unor contracte economice pe plan national si international.
    Institutul va efectua si activitati de import-export. In cadrul obiectului sau de activitate, institutul poate colabora si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind apararea nationala.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Patrimoniul institutului, stabilit pe baza bilantului contabil la data de 30 septembrie 1996, este de 107.666 mii lei, din care imobilizari corporale 107.666 mii lei, si se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Societatea Comerciala "Biotehnos" - S.A.
    Art. 6
    (1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea, in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
    (4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu aprobarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    5. Patrimoniul institutului se va dezvolta pentru realizarea obiectului de activitate cu respectarea dispozitiilor legale prin activitati proprii, donatii, subventii, transferuri la cerere, precum si alte modalitati legale. Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 7
    (1) Institutul poate avea in structura sa filiale fara personalitate juridica, precum si sectii, laboratoare, ateliere, statii-pilot si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza si colective specializate si colective interdisciplinare destinate realizarii programelor specifice.
    Art. 8
    Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda conducatorilor acestor subunitati imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
    Art. 9
    Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general pentru indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de catre acestia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
    - consiliul de administratie;
    - comitetul de directie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut sunt asigurate de catre consiliul stiintific.
    Art. 11
    (1) Consiliul de administratie este format din 5 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    (2) Structura consiliului de administratie este alcatuita din:
    - 1 presedinte;
    - 1 vicepresedinte;
    - 3 membri.
    Art. 12
    (1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - presedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - presedintele consiliului stiintific;
    - un specialist din institut sau din afara acestuia.
    (2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi: medici, biologi, agronomi, biofizicieni, biochimisti, ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, sau reprezentanti ai agentilor economici de profil, dupa caz.
    (3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului cercetarii si tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate in executarea mandatului se face de catre acelasi organ care a facut numirea.
    Art. 13
    Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
    a) isi pastreaza calitatea de angajati la institutia sau la unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate;
    b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de catre consiliul de administratie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa, in aceeasi calitate, la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 14
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt in competenta altor organe.
    Art. 15
    (1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna si ori de cate ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facandu-se de catre presedinte sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
    Art. 16
    (1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al membrilor.
    Art. 17
    La sedintele consiliului de administratie este invitat si un reprezentant al salariatilor din institut, cu statut de observator.
    Art. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
    Art. 19
    Membrii consiliului de administratie raspund fata de institut pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greseli in administrarea institutului.
    In astfel de situatii ei pot fi revocati prin ordin al organului care a facut numirea.
    Art. 20
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea tuturor atributiilor, precum si a obligatiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administratie, care s-au impotrivit luarii unei decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut, nu raspund, daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie, care n-au respectat prevederile art. 13 lit. c), raspund pentru daunele cauzate institutului, ca urmare a acestui fapt.
    Art. 21
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia, precum si modul lor de organizare si functionare.
    b) aproba, la propunerea Consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu;
    c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la organul coordonator in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
    d) analizeaza si avizeaza bilantul contabil, contul de profit si pierderi si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
    e) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea desfasurata de institut, aproba masuri pentru realizarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli si informeaza trimestrial organul coordonator asupra rezultatelor obtinute;
    f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
    g) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu terti;
    h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia unor servicii si subunitati de productie din patrimoniul institutului, numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, precum si inchirierea unor bunuri;
    i) propune volumul creditelor bancare, in limitele prevederilor legale si stabileste modul de rambursare;
    j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    k) adopta sistemul de salarizare si modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, competentei si cu munca efectiv prestata, respectandu-se prevederile legale si ale contractului colectiv de munca la nivel de institut;
    l) aproba contractul colectiv de munca, cu respectarea contractului colectiv de ramura;
    m) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    n) aproba valorificarea bunurilor dobandite cu respectarea prevederilor legale;
    o) executa orice alte atributii stabilite potrivit reglementarilor legale.
    Art. 22
    In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta Ministerului Cercetarii si Tehnologiei un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 23
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de catre institut; atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
    Art. 24
    Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si directorii din structura organizatorica a institutului.
    Art. 25
    Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri si cheltuieli;
    - programul de investitii;
    - sisteme de asigurare a calitatii;
    - alte obligatii.
    Art. 26
    Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele institutului o impun.
    Art. 27
    La nivelul subunitatilor din institut se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului.
    Comitetul de conducere este prezidat de directorul subunitatii respective si isi exercita atributii si raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de consiliul de administratie.
    Art. 28
    Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetarii si tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii stiintifici principali din domeniu si cu pregatire manageriala.
    Art. 29
    Directorul general are, in principal, urmatoarele responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatii cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu terti;
    c) propune modificari in structura organizatorica si functionala a INBT, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura INBT;
    d) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior prin compartimentele specializate;
    e) asigura negocierea contractului colectiv de munca si a salariilor personalului din INBT prin comitetul de directie;
    f) angajeaza si concediaza personalul propriu;
    g) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum si directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
    h) poate delega, in conditiile legii, parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea INBT;
    i) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate unitatii de la buget, in conditiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996;
    j) urmareste si raspunde de indeplinirea obiectivelor strategice ale institutului si ia masuri in cazul in care se constata evolutii nesatisfacatoare ale programelor de cercetare-dezvoltare;
    k) raspunde de administrarea legala si eficienta, cu respectarea prevederilor legii, a intregului patrimoniu;
    l) stabileste sarcinile celorlalti membri ai comitetului de directie;
    m) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
    n) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie.
    Art. 30
    (1) Consiliul stiintific este format din 19 membri, reprezentand toate departamentele si directiile stiintifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi, prin vot direct, de catre cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi pe timp de 2 ani, prin vot direct, de catre membrii consiliului stiintific. Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul general adjunct (stiintific).
    (4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu.
    Art. 31
    Atributiile principale ale consiliului stiintific, cu referire la activitatea institutului, sunt urmatoarele:
    a) coordoneaza, prin comisiile sale, elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare si a Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, in domeniul biotehnologiei, la sectiunea ce-i revine institutului;
    b) urmareste si evalueaza realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale programului propriu de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
    c) examineaza si avizeaza proiectele si programele de cercetare stiintifica si urmareste realizarea acestora;
    d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare si dezvoltare a institutului;
    e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si pentru incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si promovare a personalului de cercetare;
    g) aproba comisiile de concurs pentru functiile atestabile, avizeaza rezultatele concursurilor de promovare si confirma candidatii admisi in functiile de cercetatori si cercetatori principali gradele III, II, I.
    h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
    i) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    j) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate;
    k) stabileste si inainteaza directorului general portofoliul cercetarilor incheiate spre a fi valorificate, inclusiv prin transfer tehnologic;
    l) nominalizeaza anual colegiul de redactie al analelor institutului, precum si al altor publicatii ale acestuia.
    m) consiliul stiintific are un secretariat ce va avea in principal urmatoarele atributii:
    - asigura pregatirea materialelor sedintelor consiliului stiintific si buna desfasurare a acestora;
    - intocmeste procesul-verbal al fiecarei sedinte a consiliului stiintific;
    - pastreaza documentele consiliului stiintific;
    - se informeaza permanent despre indeplinirea la termenele fixate a hotararilor consiliului stiintific, in vederea informarii presedintelui acestuia;
    - indeplineste si alte sarcini incredintate de consiliul stiintific.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii financiare

    Art. 32
    (1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 33
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget propriu pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    Art. 34
    Corelat cu contractele de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
    Art. 35
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor.
    Art. 36
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
    Art. 37
    (1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta prevederilor art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
    (2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligatia ca, in executia bugetului de venituri si cheltuieli, sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
    Art. 38
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
    (2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la unitatile bancare specializate, cu sediul in Romania.
    Art. 39
    Institutul isi va organiza compartimentele economice, financiare, comisia de cenzori, controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 40
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romanesti competente, potrivit legii.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 41
    (1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    Art. 42
    Statutul de institut national de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.
    Art. 43
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1306/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1306 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu