HOTARARE Nr. 1378 din 20 decembrie 2000
privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului International de
Biodinamica
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 703 din 29 decembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale Ordonantei
Guvernului nr. 33/2000 pentru ratificarea Acordului dintre Ministerul Educatiei
Nationale si Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare din
Romania si Organizatia Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura
privind infiintarea Centrului International de Biodinamica, semnat la Paris la
30 octombrie 1999, si ale Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociatii si fundatii,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
se infiinteaza Centrul International de Biodinamica, persoana juridica romana
de drept privat, fara scop patrimonial, cu regim juridic de fundatie de interes
general si de utilitate publica, neguvernamentala, apolitica, cu sediul
provizoriu in municipiul Bucuresti, Calea Plevnei nr. 46 - 48, sectorul 1.
(2) Centrul International de Biodinamica va desfasura la nivel national activitati
de cercetare, dezvoltare, inovare si formare in domeniul biodinamicii si
biosenzorilor bazati pe tehnologii membranare, precum si in domeniile conexe,
cu precadere in biotehnologie, industrie alimentara, medicina si ecologie.
(3) Durata de functionare a Centrului International de Biodinamica este
nelimitata.
Art. 2
(1) Patrimoniul initial al Centrului International de Biodinamica se
constituie prin trecerea fara plata in administrarea sa a activului si
pasivului aflate la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari in
administrarea Centrului UNESCO pentru Biodinamica, filiala fara personalitate
juridica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie
care se desfiinteaza pe aceeasi data.
(2) Valoarea activului prevazut la alin. (1) este de 771.293 mii lei,
stabilita pe baza balantei contabile la data de 30 septembrie 2000, actualizata
la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, potrivit normelor legale.
(3) Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Biotehnologie se va diminua corespunzator cu valoarea trecuta in administrarea
Centrului International de Biodinamica.
Art. 3
Centrul International de Biodinamica preia toate drepturile si obligatiile
contractuale din cadrul conventiilor si contractelor privind tematica si
proiectele de cercetare-dezvoltare, aflate la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari in derulare de catre Centrul UNESCO pentru Biodinamica,
incheiate direct de acesta sau de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Biotehnologie. Propunerile de proiecte de cercetare-dezvoltare depuse de
Centrul UNESCO pentru Biodinamica, direct sau prin Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, se considera depuse de Centrul
International de Biodinamica.
Art. 4
Personalul angajat la Centrul UNESCO pentru Biodinamica se considera
transferat la Centrul International de Biodinamica.
Art. 5
Operatiunile de preluare prevazute la art. 2 si 3 vor avea loc pe baza de
protocol de predare-preluare de la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Biotehnologie la Centrul International de Biodinamica, in termen de 5
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 6
(1) Finantarea Centrului International de Biodinamica se asigura din
contributii alocate de Guvernul Romaniei si de Organizatia Natiunilor Unite
pentru Educatie, Stiinta si Cultura, precum si din alte surse.
(2) Centrul International de Biodinamica se organizeaza si functioneaza
conform legii romane si statutului propriu prevazut in anexa nr. 1.
Art. 7
Centrul International de Biodinamica, in domeniile sale de specialitate, va
putea participa din partea Romaniei la activitati de cooperare internationala
si va putea desfasura activitatile statutare in cooperare cu unitati de
cercetare-dezvoltare si de invatamant superior straine, precum si cu
organizatii stiintifice internationale.
Art. 8
Imobilul aflat in patrimoniul Universitatii Bucuresti, constand in terenul
cu suprafata de 450 mp, avand datele de identificare prevazute in anexa nr. 2,
se transmite fara plata in folosinta Centrului International de Biodinamica pe
o durata de 49 de ani, pentru construirea unui sediu.
Art. 9
Predarea-preluarea imobilului prevazut la art. 8 se face pe baza de
protocol incheiat intre partile interesate, in termen de 10 zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 10
Pentru construirea si amenajarea sediului Centrului International de
Biodinamica Ministerul Educatiei Nationale si Agentia Nationala pentru Stiinta,
Tehnologie si Inovare vor aloca sumele necesare din bugetele aprobate, precum
si din programe cu finantare internationala, stabilite cu aceasta destinatie.
Art. 11
Ministerul Educatiei Nationale si Agentia Nationala pentru Stiinta,
Tehnologie si Inovare vor putea sprijini Centrul International de Biodinamica
prin atribuire directa de contracte de finantare pentru proiecte de instruire
si de cercetare-dezvoltare-inovare.
Art. 12
Ministerul Educatiei Nationale si Agentia Nationala pentru Stiinta,
Tehnologie si Inovare vor putea aloca Centrului International de Biodinamica,
din bugetele proprii, fonduri de natura investitiilor: pentru achizitii sau
reparatii, inclusiv capitale, de echipamente, instalatii si alte bunuri
necesare in vederea desfasurarii activitatii.
Art. 13
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se modifica in mod
corespunzator anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.306/1996 privind
infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 329 din 9 decembrie
1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si se abroga art. 2 alin. (2)
pct. 5 din anexa nr. 2 la acelasi act normativ.
Art. 14
(1) Prezenta hotarare intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) In cadrul termenului prevazut la alin. (1) ministrul educatiei
nationale si presedintele Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si
Inovare vor desemna membrii primului Consiliu director al Centrului
International de Biodinamica.
Art. 15
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Presedintele Agentiei Nationale pentru
Stiinta, Tehnologie si Inovare,
Mircea Pusca
p. Ministrul educatiei nationale,
Adrian Gorun,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat
ANEXA 1
STATUTUL
Centrului International de Biodinamica
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Centrul International de Biodinamica, denumit in continuare Centrul, se
constituie, se organizeaza si functioneaza, ca persoana juridica romana de
drept privat, fara scop patrimonial, cu regim juridic de fundatie de interes
general si de utilitate publica, neguvernamentala, apolitica, in conditiile
prevederilor Acordului dintre Ministerul Educatiei Nationale si Agentia
Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare din Romania si Organizatia
Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura privind infiintarea
Centrului International de Biodinamica, semnat la Paris la 30 octombrie 1999,
ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 33/2000, denumita in continuare
ordonanta.
(2) Centrul actioneaza, de sine statator sau in cooperare, pe plan national
si international, cu alte institutii de cercetare-dezvoltare si de invatamant
superior, in scopul cercetarii, formarii si educarii in domeniul biodinamicii
si biosenzorilor, urmarind focalizarea capacitatilor stiintifice existente, in
principal, in Romania si in alte tari din Europa Centrala si de Est.
Art. 2
(1) Centrul are sediul provizoriu in municipiul Bucuresti, Calea Plevnei
nr. 46 - 48, sectorul 1, si isi desfasoara activitatea la nivel national.
(2) Centrul poate infiinta in conditiile legii filiale sau puncte de lucru
in tara si reprezentante in strainatate.
Art. 3
Patrimoniul initial al Centrului este constituit din activul in valoare de
771.293 mii lei, stabilit pe baza balantei contabile la data de 30 septembrie
2000, actualizata potrivit normelor legale.
Art. 4
Durata de functionare a Centrului este nelimitata.
CAP. 2
Obiectul de activitate al Centrului
Art. 5
Centrul are la nivel national, in domeniul biodinamicii si biosenzorilor
bazati pe tehnologii membranare, precum si in domeniile conexe, cu precadere in
biotehnologie, industrie alimentara, medicina si ecologie, urmatoarele
obiective principale:
a) asigurarea, prin cercetare stiintifica si formare, a progresului
cunoasterii in domeniile vizate;
b) promovarea cooperarii stiintifice internationale, a schimburilor
stiintifice si a comunicarii cu privire la dezvoltarea domeniilor respective,
precum si a aplicatiilor acestora, pentru beneficiul tuturor celor interesati;
c) promovarea implementarii descoperirilor stiintifice prin dezvoltarea de
aplicatii clinice si industriale;
d) diseminarea si popularizarea descoperirilor stiintifice;
e) formarea de specialisti prin programe de pregatire la nivel de masterat,
doctorat si postdoctorat.
Art. 6
Pentru atingerea acestor obiective Centrul desfasoara, in principal,
urmatoarele activitati in biodinamica si domeniile conexe:
a) cercetare fundamentala si aplicata, de sine statator sau in cooperare cu
institute de cercetare straine, de invatamant superior sau cu colective din
cadrul acestora, precum si cu organizatii stiintifice nationale si
internationale, privind:
- analiza, stimularea si controlul evolutiei sistemelor biologice;
- modelarea sistemelor celulare; dezvoltarea de sisteme artificiale
biocompatibile;
- aplicatii biomedicale (oncologice) ale apei cu diferite compozitii
izotopice;
- controlul calitatii, compozitiei si contaminarii (sterilizarii)
microbiologice a produselor din industria alimentara, farmaceutica si
cosmetica, in conditiile legii;
- dezvoltarea de noi metode de fertilizare microbiologica a solului;
- analiza rapida a probelor de sange si testarea calitatii sangelui
conservat;
- evaluarea citotoxicitatii deseurilor;
- testarea preclinica a medicamentelor, in conditiile legii;
- monitorizarea starii organelor, a tratamentelor si procedurilor medicale;
- dezvoltarea de biosenzori, aparatura si tehnici performante de evaluare
cantitativa, rapida si neinvaziva a parametrilor sistemelor biologice;
b) formarea de specialisti prin programe de studiu postuniversitare,
inclusiv postdoctorale, cu diverse durate, pentru aplicanti din Romania si din
strainatate, in cooperare cu institutii de invatamant superior de profil;
c) coordonarea, conducerea si executia de proiecte nationale si
internationale, urmarind:
- crearea si dezvoltarea unei retele de colaborare nationale si
internationale, cu participarea unor unitati de cercetare, de invatamant
superior si agenti economici pentru desfasurarea unor activitati de profil;
- derularea de angajamente de lunga durata pentru specialisti romani sau
straini, cu inalt nivel stiintific, in calitate de coordonatori de proiect, de
colectiv, cu precadere pe baza asocierii laboratoarelor, precum si prin
programe comune de cercetare;
d) promovarea rezultatelor, prin:
- facilitarea dezvoltarii de colaborari intre colectivele de cercetare din
Romania si din strainatate;
- realizarea de activitati vizand schimbul de informatii stiintifice in
domenii de profil (simpozioane, workshop, publicatii), crearea si conectarea la
banci de date, nationale si internationale;
- realizarea si difuzarea de publicatii si pagini pe Internet, de profil;
e) organizarea de cursuri de pregatire internationala de scurta durata in
tari din Europa Centrala si de Est;
f) organizarea de conferinte, ateliere de lucru, mese rotunde si seminarii
stiintifice, Centrul constituindu-se ca un forum pentru facilitarea
contractelor si schimbului de informatii intre cercetatori, cadre didactice si
alti specialisti in domeniu, din toate tarile;
g) certificarea calitatii, asigurand testarea si certificarea de produse si
proceduri, cu emiterea de buletine oficiale de analiza si expertiza, in
conditiile legii;
h) elaborarea de norme de calitate si control, in acord cu cele existente
pe plan international, in conditiile legii;
i) consultanta, expertiza si asistenta tehnica de specialitate;
j) transfer tehnologic, in tara si strainatate, al rezultatelor
cercetarilor, precum si marketing al aplicatiilor acestora, in conlucrare cu
agenti economici din tara si din strainatate;
k) executia de serii mici de produse pentru valorificarea rezultatelor
cercetarilor, precum si organizarea de expozitii de profil;
l) operatiuni de import-export, in conditiile legii, in cadrul obiectului
sau de activitate, pentru acoperirea nevoilor proprii;
m) atragerea si utilizarea, in conditiile legii, de surse financiare sub
forma de donatii, contributii, cotizatii pentru prestatii si asistenta;
n) administrarea donatiilor si a altor categorii de resurse primite de la
persoane fizice sau juridice, din tara si din strainatate.
CAP. 3
Structura organizatorica, functionala, de conducere, administratie si
control
Art. 7
(1) Centrul poate avea in structura sa filiale, sectii si alte
compartimente functionale. Structura organizatorica si functionala se
stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a Centrului.
(2) In cadrul Centrului se pot constitui comisii consultative de
specialitate, permanente sau temporare, in baza hotararii consiliului director,
la propunerea directorului.
Art. 8
Centrul are urmatoarea structura:
a) Colegiul consultativ international;
b) Consiliul director;
c) director;
d) cenzor.
Art. 9
(1) Colegiul consultativ international este organismul consultativ al
Consiliului director si are in componenta 5 - 11 membri, personalitati ale
vietii stiintifice internationale din domeniul biodinamicii si domeniile
conexe, precum si, dupa caz, personalitati din conducerea unor organizatii
internationale care pot sprijini realizarea scopurilor si obiectivelor
statutare.
(2) Directorul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie,
Stiinta si Cultura sau reprezentantul sau poate participa la sedintele
Colegiului consultativ international ori de cate ori considera necesar.
(3) Colegiul consultativ international se constituie la propunerea
ministrului educatiei nationale si a presedintelui Agentiei Nationale pentru
Stiinta, Tehnologie si Inovare, dupa consultari cu directorul general al
Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura.
(4) Colegiul consultativ international adopta, cu majoritate de voturi,
regulamentul sau de organizare si functionare.
Art. 10
Colegiul consultativ international are urmatoarele atributii:
a) supervizarea activitatilor Centrului;
b) elaborarea directiilor principale ale activitatii Centrului;
c) analiza propunerilor directorului cu privire la programul anual de
activitate si la bugetul Centrului;
d) evaluarea raportului periodic al directorului privind activitatea
desfasurata de Centru.
Art. 11
(1) Consiliul director este organul de conducere si de administrare al
Centrului, compus din 3 - 5 membri desemnati pentru un mandat de 3 ani, care
poate fi reinnoit cel mult de doua ori consecutiv, dintre personalitati ale
vietii stiintifice sau universitare si/sau din domeniul managerial, care nu
exercita functii de demnitate publica.
(2) Consiliul director se constituie la propunerea ministrului educatiei
nationale si a presedintelui Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si
Inovare, cu consultarea directorului general al Organizatiei Natiunilor Unite
pentru Educatie, Stiinta si Cultura.
(3) In situatia in care in cursul mandatului Consiliul director se
descompleteaza cu un membru, ceilalti membri aleg un alt membru, pe baza de
declaratie de intentii si curriculum vitae, cu respectarea prevederilor alin.
(1).
(4) La sfarsitul mandatului Consiliului director fiecare membru al acestuia
va prezenta Colegiului consultativ international un raport de activitate, pe
baza caruia colegiul va hotari, dupa caz, fie mentinerea in functie pentru un
nou mandat, fie alegerea unui alt membru.
Art. 12
(1) Calitatea de membru al Consiliului director se pierde:
a) la cerere, comunicata presedintelui Consiliului director sau
inlocuitorului sau de drept, prin scrisoare recomandata, cu cel putin 7 zile
inainte de data solicitata;
b) ca urmare a pierderii capacitatii de exercitiu ori a decesului sau a
altor asemenea cauze;
c) prin revocare, respectiv destituire, dupa caz, in urmatoarele situatii:
- producerea de prejudicii materiale Centrului prin activitatea proprie
desfasurata;
- angajarea persoanei respective in activitati ce contravin statutului si
hotararilor organelor de conducere si administratie ale Centrului;
- condamnarea definitiva pentru savarsirea de fapte prevazute de legea
penala care il fac incompatibil cu calitatea de membru al Consiliului director.
(2) Revocarea sau destituirea unui membru se aproba motivat de catre
Consiliul director si se comunica in scris, in termen de 15 zile.
(3) Cel in cauza poate face contestatie la Colegiul consultativ
international, in scris, in termen de 15 zile de la primirea comunicarii.
Art. 13
(1) Consiliul director se reuneste, de regula, trimestrial sau ori de cate
ori este necesar.
(2) Convocarea este facuta de presedinte sau de directorul Centrului,
printr-un convocator scris, cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru
sedinta. In caz de urgenta convocarea se poate face cu 48 de ore inainte fie
telefonic, fie in scris. Convocatorul trebuie sa contina informatii privind
locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul convocarii sau ordinea
de zi.
Art. 14
(1) Consiliul director este statutar intrunit in prezenta a jumatate plus
unul din numarul membrilor sai.
(2) Daca la prima convocare nu se intruneste acest cvorum, se procedeaza la
o noua convocare, in termen de cel mult 10 zile de la cea anterioara. La a doua
convocare Consiliul director este intrunit statutar indiferent de numarul
membrilor prezenti.
(3) Consiliul director ia hotarari valabile cu o majoritate de jumatate
plus unul din numarul membrilor prezenti. In cazul unui balotaj votul
presedintelui este decisiv.
Art. 15
Consiliul director indeplineste urmatoarele atributii:
a) aproba componenta Colegiului consultativ international, la propunerea
directorului Centrului, dupa consultari cu directorul general al Organizatiei
Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura;
b) aproba strategia generala si programul anual de activitate, precum si
bugetul de venituri si cheltuieli si bilantul contabil ale Centrului, pe baza
propunerilor directorului Centrului, urmarind realizarea scopurilor statutare;
c) incheie acte juridice in numele Centrului;
d) aproba sau, dupa caz, da mandat general sau special directorului
Centrului privind afilierea Centrului la alte organisme nationale si
internationale;
e) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului, cu
consultarea prealabila sau, dupa caz, la initiativa Colegiului consultativ
international;
f) aproba schimbarea sediului Centrului;
g) hotaraste infiintarea de compartimente functionale, puncte de lucru sau
filiale in tara ori de reprezentante in strainatate, urmarind realizarea
scopurilor Centrului;
h) alege din randul membrilor sai un presedinte care conduce sedintele;
i) numeste directorul Centrului, dupa consultare cu Organizatia Natiunilor
Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura si Ministerul Educatiei Nationale,
impreuna cu Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, dintre
persoanele cu competenta recunoscuta si avand calificarile cerute pentru
numirea in cel mai inalt grad stiintific;
j) imputerniceste directorul Centrului pentru a exercita atributiile
prevazute la lit. c), precum si cele prevazute in prezentul statut;
k) in situatia de indisponibilitate temporara a directorului Centrului, in
caz de boala sau ca urmare a deplasarilor in strainatate, atributiile acestuia
se indeplinesc de catre inlocuitorul sau de drept, imputernicit de consiliul
director la propunerea prealabila a titularului, aducandu-se la cunostinta
conducerii Colegiului consultativ international cazurile in care
indisponibilitatea titularului depaseste 3 luni;
l) analizeaza si aproba rapoartele intocmite si prezentate de directorul
Centrului;
m) aproba regulamentul de organizare si functionare a Centrului;
n) alege si revoca cenzorul;
o) urmareste in permanenta asigurarea surselor de finantare a activitatilor
Centrului;
p) hotaraste in orice alta problema de interes pentru Centru.
Art. 16
Membrii Consiliului director pot primi o indemnizatie care se va stabili,
in functie de resursele financiare si de legislatia in vigoare, prin
regulamentul de organizare si functionare a Centrului.
Art. 17
Directorul Centrului este angajat cu contract individual de munca pe durata
nedeterminata si are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea operativ-curenta si administrarea eficienta a
patrimoniului Centrului;
b) reprezinta si angajeaza Centrul in relatiile cu tertii, persoane fizice
si juridice, din tara si din strainatate, inclusiv cu organizatii
internationale, si semneaza contracte, acorduri si conventii, informand in
acest sens consiliul director;
c) participa de drept la toate sedintele Consiliului director, fara a avea
drept de vot;
d) intocmeste raportul anual privind activitatea desfasurata de Centru;
e) elaboreaza proiectul programului anual de activitate si proiectul
bugetului de venituri si cheltuieli ale Centrului, precum si modificarile si
completarile acestora;
f) realizeaza programul anual de activitate si bugetul de venituri si
cheltuieli, potrivit directiilor principale elaborate de Colegiul consultativ
international, putand propune, in cazuri temeinic justificate, modificari sau
completari ale statutului Centrului;
g) elaboreaza si supune spre aprobare regulamentul de organizare si
functionare a Centrului;
h) elaboreaza si aplica regulamentul de ordine interioara a Centrului;
i) stabileste structura de organizare interna, nivelul de salarizare si
functiile sau activitatile pentru care se poate angaja personal cu conventii
civile de prestari de servicii, tinand seama de resursele disponibile si de
reglementarile in vigoare aplicabile fundatiilor de drept privat, fara scop
patrimonial;
j) angajeaza, numeste, dupa caz, in functii de conducere, aplica sanctiuni
disciplinare si concediaza personalul Centrului;
k) acorda prime si alte stimulente personalului, primeste, analizeaza si
rezolva reclamatiile cu privire la prestatiile acestora in domeniul serviciilor
si asistentei tehnice acordate tertilor;
l) participa la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinte, pe plan
national si international, a caror problematica prezinta interes pentru Centru,
putand da mandat de reprezentare altor persoane de specialitate.
Art. 18
(1) In caz de urgenta directorul Centrului poate lua decizii, sub rezerva
aprobarii acestora de catre Consiliul director in prima sedinta.
(2) Directorul Centrului raspunde direct in fata Consiliului director
pentru actele si faptele sale, in cazul incalcarii legislatiei sau a
dispozitiilor statutare. Directorul Centrului poate fi eliberat din functie
prin desfacerea disciplinara a contractului individual de munca, in conditiile
legii, in cazul savarsirii unor abateri grave de la statutul Centrului sau a
unor fapte incompatibile cu calitatea de director, cu avizul prealabil al Colegiului
consultativ international.
(3) Directorul Centrului prezinta Consiliului director, trimestrial sau in
sedintele la care i se solicita, rapoarte de activitate.
Art. 19
(1) Organul de control al Centrului este cenzorul, care trebuie sa aiba
pregatire de specialitate si sa fie autorizat potrivit legii.
(2) Cenzorul poate primi o indemnizatie, stabilita in regulamentul de
organizare si functionare.
(3) Nu pot avea calitatea de cenzor:
a) rudele si afinii, pana la gradul al patrulea inclusiv, ai membrilor
Consiliului director;
b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat cea
de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la Centru sau de la membrii
Consiliului director.
CAP. 4
Patrimoniul Centrului
Art. 20
Patrimoniul initial al Centrului se completeaza cu donatii, contributii,
legate, constand in bunuri mobile si imobile, fonduri obtinute din tara si din
strainatate, in lei si/sau in valuta, de la persoane fizice si juridice, din
activitati proprii si din orice mijloace prevazute de lege.
Art. 21
Veniturile Centrului provin din:
a) donatii, contributii, sponsorizari ale persoanelor fizice si juridice
din Romania si din strainatate;
b) valorificarea publicatiilor proprii si a celor obtinute prin schimb;
c) tarife pentru executarea unor lucrari, studii, programe, expertize si
altor servicii, potrivit scopului si obiectului sau de activitate, angajate pe
baze contractuale, in conditiile legii;
d) fonduri de natura investitiilor, pentru construirea si amenajarea
sediului, precum si pentru achizitii sau reparatii, inclusiv capitale, de
echipamente, instalatii si alte bunuri necesare in vederea functionarii
Centrului, alocate din bugetul propriu al Ministerului Educatiei Nationale sau
al Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare si/sau provenite
din finantari externe.
Art. 22
Centrul elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli si intocmeste bilantul
contabil, aprobate de consiliul director, conform dispozitiilor legale in
vigoare.
Art. 23
(1) Gestiunea patrimoniului Centrului se va tine de catre personal
calificat si este supusa controlului cenzorului.
(2) Centrul poate deschide cont la orice banca din Romania sau din
strainatate, cu respectarea legislatiei in vigoare.
(3) Operatiunile financiare ale Centrului se vor putea face numai cu
semnatura directorului sau a persoanei desemnate de acesta, in mod expres, prin
imputernicire scrisa si purtand sigiliul Centrului.
CAP. 5
Dizolvarea si lichidarea Centrului
Art. 24
Centrul se dizolva conform prevederilor legale cu privire la asociatii si
fundatii.
Art. 25
In cazul dizolvarii Centrului bunurile si sumele ramase in urma lichidarii
se vor repartiza, prin hotarare a Guvernului, catre alte asociatii ori fundatii
cu scop similar sau catre institutii publice.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 26
Centrul are sigiliu si insemne proprii.
Art. 27
Prezentul statut este valabil pe toata durata functionarii Centrului,
modificarea sau completarea sa urmand sa se faca in forma scrisa si cu
indeplinirea conditiilor legale de fond si de forma.
Art. 28
Prevederile prezentului statut se completeaza, in masura in care nu
contravin acestora, cu celelalte dispozitii legale in materie.
ANEXA 2
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului aflat in patrimoniul Universitatii din Bucuresti, care se transmite
fara plata in folosinta Centrului International de Biodinamica pe o durata de
49 de ani
_______________________________________________________________________________
Localizarea Persoana Persoana Caracteristicile Delimitarea
terenului juridica juridica tehnice terenului
care se de la care la care se ale terenului
transmite se transmite transmite (suprafata
terenul terenul totala)
_______________________________________________________________________________
Municipiul Universitatea Centrul 450 mp - nord-est - Splaiul
Bucuresti, din Bucuresti International (forma de patrat Independentei
sectorul 5, de cu latura de - sud-est - str. Dr.
in perimetrul Biodinamica 21,22 m) Dimitrie Brandza
Gradinii - sud-vest si
botanice a nord-vest -
Universitatii Gradina botanica
din Bucuresti
_______________________________________________________________________________