HOTARARE Nr.
1306 din 24 octombrie 2007
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul
si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare
aferente utilizate necorespunzator
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 753 din 6 noiembrie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2007
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind
controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de
cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 205/2007,
Guvernul Romaniei adoptă
prezenta hotărare.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor
comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate
necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărare.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărari se abrogă Hotărarea Guvernului nr. 1.510/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi
recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare
aferente utilizate necorespunzător, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 914 din 20 decembrie
2003, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM- MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Departamentul pentru Afaceri Europene
Adrian Ciocănea,
secretar de stat
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor
comunitare, precum
şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător
Art. 1. - (1) Termenii de legalitate, regularitate şi
conformitate sunt definiţi în Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind
controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată.
(2) Prin cheltuială
neeligibilă, în sensul Ordonanţei Guvernului nr.
79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a
fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
denumită în continuare ordonanţa, şi în sensul prezentelor norme
metodologice, se înţelege orice sumă plătită din bugetul general al
Comunităţilor Europene, bugetele administrate de acestea ori în numele lor sau
din bugetele din care provine cofinanţarea aferentă, care a fost obţinută sau
utilizată cu nerespectarea prevederilor legale ori
contractuale, indiferent de natura sau destinaţia
acesteia.
(3) Creanţele bugetare rezultate din nereguli ca urmare
a utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare
aferente reprezintă sume de recuperat la bugetul general al Comunităţii
Europene şi/sau la bugetele de cofinanţare din care fondurile au fost avansate,
astfel:
a) bugetul de stat;
b) bugetul asigurărilor sociale de stat;
c) bugetele fondurilor speciale;
d) bugetul Trezoreriei Statului;
e) bugetele instituţiilor publice autonome;
f) bugetele instituţiilor
publice finanţate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat
şi bugetele fondurilor speciale, după caz;
g) bugetul fondurilor externe nerambursabile;
h) bugetele locale ale comunelor, oraşelor,
municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţelor şi municipiului
Bucureşti;
i) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral
sau parţial din bugetele locale, după caz;
j) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral
din venituri proprii;
k) bugetele împrumuturilor
externe şi interne, pentru care rambursarea, plata dobanzilor, comisioanelor, spezelorşi a altor costuri se asigură din
bugetele locale şi care provin din: împrumuturi externe contractate de stat şi
subîmprumutate autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor
economici şi serviciilor publice din subordinea acestora; împrumuturi externe
contractate de autorităţile administraţiei publice locale şi garantate de stat;
împrumuturi externe şi/sau interne contractate sau garantate de autorităţile
administraţiei publice locale.
(4) Autorităţile de management sunt cele desemnate prin
Hotărarea Guvernului nr.
497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea,
implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificările şi
completările ulterioare.
(5) Prin debitor se înţelege
persoana fizică sau juridică ce gestionează sau este beneficiarul fondurilor
comunitare şi de cofinanţare aferente, care a fost supus activităţii de
verificare şi în sarcina căruia a fost stabilită o creanţă bugetară în sensul
ordonanţei.
Art. 2. - (1) Conducerea autorităţii cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare stabileşte pentru fiecare activitate de
constatare:
a) componenţa nominală a echipei care va efectua
verificarea şi constatarea;
b) durata activităţilor de verificare, care nu poate
depăşi 90 de zile;
c) mandatul privind obiectul verificărilor,
stabilirea prejudiciului şi a debitorilor.
(2) In cazul activităţii de verificare, echipa
nominalizată va comunica structurii supuse verificării data declanşării
acţiunii cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte, precizandu-se scopul şi durata acesteia.
(3) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare, în cazuri justificate, pot decide ca acţiunile de
verificare declanşate ca urmare a unor sesizări să nu se comunice.
(4) Structurile supuse verificării au obligaţia de a
prezenta la termenele stabilite toate datele şi documentele solicitate, precum
şi tot sprijinul necesar pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de
verificare.
(5) In cazul constatării de prejudicii, activitatea de
verificare se poate extinde asupra întregii perioade în care, potrivit legii,
pot fi luate măsuri de recuperare a creanţelor, prelungindu-se în mod
corespunzător durata verificărilor.
(6) Pe parcursul verificărilor, personalul
împuternicit are acces, pentru realizarea obiectivelor verificării, la toate
datele şi documentele, precum şi în toate locurile de depozitare şi producere a
valorilor materiale.
(7) Personalul împuternicit cu
efectuarea verificărilor poate solicita date, informaţii, precum şi copii
certificate pentru conformitate ale documentelor de la structurile supuse verificărilor,
iar acestea au obligaţia de a le pune la dispoziţie la data solicitată.
(8) Pe parcursul activităţilor
de constatare, structura verificată are dreptul să formuleze observaţii, care
se analizează de echipa de verificare.
(9) Pentru bunurile, serviciile şi lucrările executate,
rezultate din activităţile şi operaţiunile financiare care fac obiectul
verificărilor, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare
pot solicita persoanelor autorizate efectuarea de expertize de specialitate.
(10) Verificările se finalizează prin întocmirea unui
proces-verbal de constatare care va cuprinde elementele prevăzute la art. 3,
conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele
norme metodologice.
(11) Procesul-verbal de constatare, însuşit de
conducerea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare,
reprezintă titlu de creanţă şi se comunică debitorului în condiţiile prevăzute
de lege.
(12) Dispoziţiile prezentului articol se aplică
corespunzător şi în cazul constatărilor efectuate de structurile prevăzute la
art. 11 alin. (4) şi (5) din ordonanţă.
(13) In cazul actului de control transmis de către
Departamentul pentru Lupta Antifraudă, denumit în continuare DLAF, autoritatea cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare şi a cofinanţării aferente va proceda la
stabilirea şi individualizarea obligaţiilor de plată şi emiterea titlului de
creanţă, rubricile din procesul-verbal de constatare urmand a fi completate în conformitate cu cele constatate prin actul
DLAF.
Art. 3. - (1) Procesul-verbal de constatare, care
reprezintă titlul de creanţă, se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexă
şi va conţine obligatoriu următoarele elemente:
a) denumirea şi datele de identificare ale autorităţii
cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare;
b) locurile unde s-a desfăşurat verificarea;
c) denumirea/numele şi
prenumele structurii/persoanei verificate şi ale persoanelor responsabile din
structura verificată, codul unic de înregistrare/codul numeric personal,
domiciliul fiscal al acesteia;
d) data la care a fost emis actul/documentul de constatare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de plată;
e) obiectul verificării;
f) motivele de fapt;
g) temeiul de drept;
h) descrierea contextului în care s-au produs
neregulile, actele normative încălcate;
i) creanţa bugetară, penalităţile şi dobanzile prevăzute în contractele
economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare
şi, după caz, costurile bancare şi accesoriile calculate potrivit prevederilor
legale în vigoare, cu defalcarea acestora pe bugetele afectate, inclusiv fondurile europene;
j) denumirea/numele şi prenumele structurii/persoanei
debitoare, codul unic de înregistrare/codul numeric personal, domiciliul fiscal
al debitorului;
k) conturile bancare unde urmează a fi recuperate
creanţele bugetare;
l) numele şi semnătura
persoanelor împuternicite de autoritatea cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare, potrivit legii;
m) ştampila autorităţii cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare emitente;
n) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul la care se depune contestaţia;
o) menţiuni privind audierea.
(2) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare comunică titlul de creanţă debitorului, dispoziţiile
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la
comunicarea şi contestarea actului administrativ fiscal aplicandu-se în mod corespunzător.
(3) In cazul prevăzut la art. 8 alin. (4), în vederea
soluţionării contestaţiilor administrative, autorităţile cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare vor solicita DLAF actele şi documentele care
au stat la baza constatărilor sale.
Art. 4. - (1) Pentru creanţele bugetare rezultate din
nereguli, stabilite de organele competente, termenul de plată se stabileşte în
funcţie de data comunicării, potrivit legii, a titlului de creanţă prevăzut la
art. 3 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, astfel:
a) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
1-15 din lună, termenul de plată este pană la data de 5 a lunii următoare;
b) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
16-31 din lună, termenul de plată este pană la data de 20 a lunii următoare.
(2) Pentru neachitarea la termenul de plată de către
debitor a obligaţiilor de plată rezultate din nereguli înscrise în titlul de
creanţă prevăzut la art. 3 alin. (2) din ordonanţă, debitorul datorează după
acest termen majorări de întarziere.
(3) Majorările de întarziere se calculează pentru fiecare zi de întarziere, începand cu ziua imediat următoare
termenului de plată şi pană la
data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(4) Dispoziţiile referitoare la calculul şi nivelul
majorării de întarziere
prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi în cazul sumelor
datorate potrivit ordonanţei.
Art. 5. -Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare au obligaţia constatării şi recuperării creanţelor
bugetare rezultate din nereguli care constituie în acelaşi timp şi suspiciuni
de fraudă.
Art. 6. - (1) Dacă debitorul nu plăteşte în termenul
prevăzut la art. 4 alin. (1), autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare vor proceda la stingerea creanţei bugetare prin deducerea
din plăţile următoare pe care sunt îndreptăţite să le primească persoanele
debitoare.
(2) In cazul în care debitorul nu a achitat de
bunăvoie obligaţiile bugetare rezultate din nereguli, pentru perioada de timp
scursă de la expirarea termenului de plată şi pană la deducerea din plăţile următoare, debitorul datorează majorări
de întarziere calculate în conformitate cu art. 4 alin.
(3).
(3) Titlul de creanţă prevăzut la art. 3 alin. (2)
lit. a) din ordonanţă devine titlu executoriu la data la care creanţa bugetară
este scadentă prin expirarea termenului de plată prevăzut la art. 4 alin. (1).
(4) In cazul în care creanţele bugetare rezultate din
nereguli nu sunt recuperate prin plata voluntară sau deducere, autorităţile cu
competenţe în gestionarea fondurilor comunitare
transmit titlurile executorii prevăzute la art. 10
alin. (1) şi (2) din ordonanţă, împreună cu dovada comunicării către debitor,
potrivit legii, organelor care sunt abilitate să efectueze procedura de
executare silită prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
(5) In cazul în care în titlurile executorii prin care
se stabilesc obligaţii de plată privind creanţele bugetare rezultate din
nereguli, emise de instanţa judecătorească, nu sunt cuprinse date referitoare
la defalcarea acestora pe bugetele afectate, precum şi conturile bancare unde
urmează a fi recuperate creanţele bugetare, aceste elemente, împreună cu dovada
comunicării către debitor, sunt transmise de către autorităţile cu competenţe
în gestionarea fondurilor comunitare, odată cu titlul executoriu, organelor
competente să aplice procedura de executare silită.
(6) Organele prevăzute la alin. (4) sunt abilitate să
ducă la îndeplinire şi măsurile asigurătorii dispuse de instanţa judecătorească
sau de alte organe competente.
(7) Contestaţia introdusă pe cale administrativă de
atac împotriva procesului-verbal de constatare, stabilire şi individualizare a
obligaţiilor de plată privind creanţele bugetare rezultate din nereguli (titlul
de creanţă) se soluţionează potrivit dispoziţiilor art. 215 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(8) Dispoziţiile referitoare la cheltuieli de executare
silită din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.
(9) In cazul în care suma realizată prin executare
silită este mai mică decat
creanţele bugetare rezultate din nereguli, suma astfel realizată se
repartizează pe bugetele afectate, proporţional cu volumul fiecărei creanţe.
Art. 7. - (1) Declararea în stare de insolvabilitate a
debitorului în sarcina căruia au fost stabilite creanţe bugetare rezultate din
nereguli, efectuată în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se comunică
autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de către
organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori
de organele competente din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale
sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor
bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate să efectueze
procedura de executare silită, în termen de 10 zile de la data
procesului-verbal de declarare a stării de insolvabilitate.
(2) Scăderea din evidenţa analitică pe plătitor a
creanţelor bugetare rezultate din nereguli, potrivit dispoziţiilor Codului de
procedură fiscală referitoare la insolvabilitate, se comunică în termen de 10
zile autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de către
organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori
de organele competente din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale
sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor
bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate să efectueze
procedura de executare silită.
(3) Prevederile alin. (2) se aplică în mod
corespunzător şi în cazul debitelor care se sting prin anulare, în condiţiile
Codului de procedură fiscală.
(4) In cazul în care debitorul înregistrează obligaţii
fiscale restante, altele decat
cele rezultate din nereguli, diferenţele rămase după stingerea prin executare
silită a creanţelor bugetare
rezultate din nereguli, a accesoriilor şi a cheltuielilor de executare aferente
se restituie debitorului numai după efectuarea compensării, potrivit legii.
Art. 8. - (1) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare au obligaţia identificării neregulilor prin toate
mijloacele administrative, luand
în considerare şi sesizările interne sau externe.
(2) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare au obligaţia de a-şi înfiinţa compartimente de
specialitate pentru constatarea şi recuperarea creanţelor bugetare provenite
din nereguli în structura proprie sau, după caz, în structura instituţiei în
cadrul căreia acestea sunt organizate.
(3) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare şi a cofinanţării aferente vor proceda la efectuarea de
verificări în vederea stabilirii, individualizării obligaţiilor de plată şi,
după caz, la emiterea titlului de creanţă în cadrul activităţii curente, precum
şi în cazul sesizărilor provenite din interiorul şi din exteriorul autorităţii.
(4) In cazul neregulilor identificate de DLAF,
autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia de
a proceda potrivit art. 2 alin. (13) şi de a declanşa procedura de recuperare
în baza prevederilor prezentelor norme metodologice.
(5) Autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare vor comunica DLAF măsurile întreprinse, în condiţiile şi
în termenul prevăzute în art. 111 alin. (7) din ordonanţă.
Art. 9. - (1) DLAF, în calitate de instituţie de
contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă, asigură coordonarea luptei
antifraudă şi protejarea efectivă şi echivalentă a intereselor financiare ale
Uniunii Europene în Romania.
(2) DLAF solicită
autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, precum şi
tuturor instituţiilor implicate informaţii referitoare la măsurile adoptate în
vederea recuperării prejudiciilor cauzate fondurilor comunitare şi fondurilor
de cofinanţare aferente.
(3) Autorităţile şi instituţiile prevăzute la alin. (2)
au obligaţia de a răspunde în mod corect şi complet DLAF, furnizand informaţiile solicitate, împreună cu
actele sau documentele aferente.
(4) Autorităţile şi instituţiile prevăzute la alin. (2)
vor desemna una sau mai multe persoane de contact care vor beneficia de
pregătire specifică şi dotare tehnică pentru îndeplinirea corespunzătoare şi
operativă a solicitărilor DLAF.
Art. 10. - Direcţia de specialitate din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor, căreia îi revin obligaţii conform
ordonanţei, este Inspecţia generală.
Art. 11. - (1) Autorităţile cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare sunt obligate să declanşeze procedura de
constatare şi recuperare a creanţelor bugetare rezultate ca urmare a debitelor
stabilite de Comisia Europeană, conform prezentelor norme metodologice.
(2) Inspecţia generală din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor are această obligaţie în cazurile prevăzute la art. 11
alin. (5) din ordonanţă, precum şi în cazul în care sunt necesare acţiuni de
control în cazul descoperirii unor indicii privind posibile nereguli la nivelul
Autorităţii de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor.
(3) In cazul în care acestea nu pot să le constate utilizand mijloacele de care
dispun conform competenţei, au obligaţia să întreprindă toate măsurile legale pentru soluţionarea problemelor
ce fac imposibilă constatarea şi/sau recuperarea creanţelor bugetare rezultate
din nereguli.
(4) Creanţele bugetare rezultate din nereguli sau ca
urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeană se consideră că nu mai pot fi
constatate de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor
comunitare ori de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor, în cazul în care nu mai există documente justificative din motive
neimputabile beneficiarului sau beneficiarul nu a fost găsit în termenul de
prescripţie prevăzut de art. 112 alin. (1) din ordonanţă, deşi autorităţile cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare ori direcţia de specialitate din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor au luat toate măsurile pentru
identificarea acestuia.
(5) Termenul de prescripţie prevăzut de art. 112 alin. (1) din ordonanţă începe să
curgă de la data închiderii programului, aceasta considerandu-se data confirmării scrise de către
Comisia Europeană a închiderii programului sau, în cazul în care nu există o
astfel de confirmare, data efectuării de către Comisia Europeană a plăţii
finale în cadrul programelor de preaderare şi al programelor operaţionale.
(6) Se consideră că recuperarea creanţelor bugetare
rezultate din nereguli sau ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeană
nu a putut fi efectuată în situaţia debitorilor pentru care s-a declarat starea
de insolvabilitate din cauză de lipsă de venituri şi bunuri urmăribile,
situaţie care se menţine pană
la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea
silită, precum şi în cazul debitorilor, persoane fizice, decedaţi sau
dispăruţi, pentru care nu există moştenitori care au acceptat succesiunea ori
al debitorilor, persoane juridice, radiaţi, potrivit legii, din registrul
comerţului, ale căror obligaţii fiscale nu au fost stinse chiar dacă s-a atras
răspunderea altor persoane pentru plata acestora.
Art. 12. - (1) In cazul debitelor prevăzute la art. 113 din ordonanţă, autorităţile cu
competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sau direcţia de specialitate
vor propune Ministerului Economiei şi Finanţelor reglementarea financiară de
stingere a obligaţiilor bugetare generate de reîntregirea conturilor fondurilor
comunitare şi a celor generate de plata în mod necuvenit a sumelor de
cofinanţare aferentă, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 11
alin. (4) şi (6) din prezentele norme metodologice.
(2) Propunerea va fi însoţită de documentele care
dovedesc măsurile întreprinse de autorităţile cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare sau de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor pentru constatarea creanţelor bugetare şi/sau măsurile
luate pentru recuperarea acestora de organele teritoriale subordonate Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală ori de celelalte organe competente pentru
recuperarea creanţelor bugetare prin executare silită şi cauzele ce au condus
la imposibilitatea efectuării constatării şi/sau recuperării.
(3) Ministerul Economiei şi Finanţelor va propune
reglementarea financiară de stingere a obligaţiilor bugetare generate de
reîntregirea conturilor fondurilor comunitare şi a celor generate de plata în
mod necuvenit a sumelor de cofinanţare aferentă prin actul normativ de aprobare
a contului anual de execuţie a bugetului de stat.
ANEXĂ
Nr..........Data............
Aprobat
(semnătura conducătorului autorităţii cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare şi ştampila instituţiei)
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
Incheiat la data
de..........................................
privind proiectul............., denumire................
CAPITOLUL I
Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii
cu competenţe în gestionarea fondurilor
comunitare
a) Denumirea autorităţii cu competenţe în gestionarea
fondurilor comunitare..................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Echipa de verificare formată din:
-
dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................;
-
dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................;
-
dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................,
din
cadrul........................................................................................................................................................................ .........................................,
(structura din cadrul autorităţii)
în
baza..................................................................
nr........../..........emis de...............................................................................................................,
(ordin/decizie/mandat/împuternicire)
(conducerea autorităţii/a forului superior/)
a procedat la efectuarea unei verificări documentare
şi/sau faptice ce a avut drept scop verificarea
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Locul unde s-a desfăşurat
verificarea.......................................................................................................................................................................
c) în perioada.............................................................................................................................................................................................................
d) Obiectul verificării........................................................................................................................................................................ ..........................
CAPITOLUL II
Baza legală a verificării (prezentată indicativ)
a) Prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003
privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor
de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
b) Prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
c) Contractele dintre părţi.
CAPITOLUL III
Denumirea şi datele de identificare ale
beneficiarului
a) Denumirea/Numele şi
prenumele........................................................................................................................................................................ .....
b)
Sediu/Domiciliu.......................................................................................................................................................................................................
c) Cod unic de Înregistrare/Cod numeric
personal........................................................................................................................................................
d) Domiciliul
fiscal.......................................................................................................................................................................................................
e) Reprezentatul
legal..................................................................................................................................................................................................
CAPITOLUL IV
Date despre proiect
a) Numărul
contractului...............................................................................................................................................................................................
b) Titlul
proiectului......................................................................................................................................................................................................
c) Perioada de implementare.......................................................................................................................................................................................
d) Buget/Surse de
finanţare........................................................................................................................................................................ ................
e) Stadiul actual de
implementare.................................................................................................................................................................................
CAPITOLUL V
Prezentarea aspectelor verificate
a) Motivul controlului (programat, inopinat, motivaţia
declanşării controlului)
b) Stadiului proiectului
c) Situaţia plăţilor.
Acest control a avut la bază verificarea,
prin sondaj/total, a următoarelor documente:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
d) Menţiuni privind audierea
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
CAPITOLUL VI
Prezentarea aspectelor constatate
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
CAPITOLUL VII
Prevederi legale şi contractuale încălcate
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
CAPITOLUL VIII
Concluziile verificării
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Suma totală neeligibilă datorată este de (moneda contractului).........................................,
la care se adaugă penalităţile şi dobanzile prevăzute în contractele economice/acordurile încheiate în
conformitate cu procedurile de implementare şi costurile bancare şi accesoriile
calculate potrivit prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL IX
Documente probante
(anexate)........................................................................................................................................................................ ...........................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(alte documente pe care echipa de control Ie-a folosit
în timpul controlului)...................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
CAPITOLUL X
Debitor
a) Denumirea/Numele şi
prenumele..............................................................................................................................................................................
b)
Sediu/Domiciliu........................................................................................................................................................................ ..............................
c) Cod unic de Înregistrare/Cod numeric
personal........................................................................................................................................................
d) Domiciliul
fiscal........................................................................................................................................................................ ..............................
e) Reprezentatul
legal........................................................................................................................................................................ .........................
CAPITOLUL XI
Cuantumul debitului datorat
Debitorul,
............................................................................................,
datorează autorităţii cu competenţe
în gestionarea fondurilor comunitare un debit în
valoare de (moneda
contractului).................................................., echivalentul a.......................................lei, din care,
creanţa principală în sumă de............................lei, penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă
de.........................lei şi majorări de întarziere, în sumă de...........................lei, după cum urmează:
a) bugetul Uniunii Europene
reprezentand............................................................,
echivalentul a................................................lei,din care:
(moneda contractului)
- penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă
de.......................lei, calculate pană la data de..............................................;
b) buget aferent cofinanţării reprezentand................................................................,
echivalentul a...............................................lei, din care:
(moneda contractului)
- penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă
de.......................lei, calculate pană la data de.............................................;
c) costuri bancare în valoare
de........................................lei, din care:
- majorări de întarziere.......................lei,
calculate pană la data de........................
CAPITOLUL XII
Termen de plată
In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din
Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei
Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare,
precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător,
aprobate prin Hotărarea
Guvernului nr. 1.306/2007, scadenţa creanţei bugetare stabilită prin prezentul
titlu de creanţă se stabileşte după cum urmează:
a) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
1-15 din lună, termenul de plată este pană la data de 5 a lunii următoare;
b) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
16-31 din lună, termenul de plată este pană la data de 20 a lunii următoare.
Neplata creanţei bugetare, conform termenelor
stabilite, atrage calculul majorărilor de întarziere şi recuperarea acestora conform legislaţiei în vigoare.
CAPITOLUL XIII
Cont bancar de recuperare
Contul bancar al autorităţii cu competenţe în
gestionarea fondurilor comunitare în care urmează să se recupereze debitul este
cod...........................deschis la..........................., cod
fiscal.........................
In conformitate cu prevederile
art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul
proces-verbal de control constituie titlu de creanţă.
In temeiul art. 10 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 137
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu
executoriu, în caz de neplată în termenul prevăzut la capitolul XII.
Impotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu de
creanţă se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în
termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la sediul autorităţii cu
competenţe în gestionarea fondurilor comunitare.
Prezentul proces-verbal de control a fost întocmit în
... (......) exemplare originale.
Echipa de verificare formată din:
- dl/dna.......................................................,
semnătura....................
-
dl/dna.......................................................,
semnătura....................
-
dl/dna......................................................., semnătura....................