ORDIN Nr. 203 din 7
septembrie 2010
pentru aprobarea
structurii-cadru a Planului rosu de interventie
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 643 din 15 septembrie 2010
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (7) din anexa
nr. 6 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al
ministrului internelor şi reformei administrative nr. 2.021/691/2008 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală
de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările
şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii şi ministrul administraţiei şi
internelor emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă structura-cadru a Planului roşu de
intervenţie, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -In termen de 30 de zile de la publicarea
prezentului ordin, inspectorii-şefi ai inspectoratelor
pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti vor dispune
măsurile ce se impun pentru elaborarea planului judeţean sau al municipiului
Bucureşti, în 3 exemplare, şi înaintarea acestuia spre aprobare inspectorului
general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
Art. 3. - Planul roşu de intervenţie are caracter
nesecret. Exemplarul nr. 1 se trimite la Inspectoratul General pentru Situaţii
de Urgenţă - Centrul Operaţional Naţional - Serviciul asistenţă psihologică şi
medicină la dezastre, exemplarul nr. 2 se trimite la Ministerul Sănătăţii - Centrul Operativ pentru
Situaţii de Urgenţă, iar exemplarul nr. 3 se păstrează de unitatea care l-a
elaborat.
Art. 4. - La elaborarea planului participă medicul-şef al serviciului mobil de urgenţă, reanimare şi
descarcerare (S.M.U.R.D.), directorul medical al serviciului de ambulanţă, un
reprezentant al prefectului şi reprezentanţii locali ai instituţiilor de
sprijin (Poliţie, Poliţia de Frontieră, Jandarmerie
etc.)
Art. 5. - Planul roşu de intervenţie se testează
periodic prin exerciţii comune planificate de Ministerul Sănătăţii şi
Ministerul Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General pentru Situaţii
de Urgenţă.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sanataţn,
Cseke Attila
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXĂ
STRUCTURA-CADRU
a Planului roşu de intervenţie
Aprob
Inspectorul general al Inspectoratului General pentru
Situaţii de Urgenţă,
.......................................
Avizat
Preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de
urgenţă,
Prefect,
..........................................
Scop
1. Asigurarea unui răspuns coordonat al tuturor
structurilor cu atribuţii de intervenţie în cazul producerii unor accidente
colective şi/sau calamităţi, cu manifestări deosebit de rapide şi efecte
limitate în timp, având ca rezultat victime multiple sau având potenţialul de a
produce victime multiple.
2. Stabilirea de reguli şi
măsuri în vederea mobilizării unor resurse suplimentare din judeţ/municipiul
Bucureşti sau din afara acestuia, în situaţia depăşirii capacităţii locale de
intervenţie medicală.
Referinţe legislative
Planul roşu de intervenţie se întocmeşte în baza
următoarelor acte normative:
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Anexa nr. 6 la Ordinul ministrului sănătăţii publice
şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 2.021/691/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale
titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală
de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii;
- Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.706/2007
privind conducerea şi organizarea unităţilor şi compartimentelor de primire a
urgenţelor, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTĂ:
Potrivit art. 3 alin. (8) şi (9) din anexa nr. 6 la
Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului internelor şi reformei
administrative nr. 2.021/691/2008:
- Planul roşu de intervenţie se elaborează de
inspectorul-şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al
municipiului Bucureşti (I.S.U.) şi se semnează de reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate;
- Planul roşu de intervenţie se avizează de prefect şi
se aprobă de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă.
Instituţiile cu atribuţii
Instituţiile cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de
urgenţă generate de producerea unor accidente colective, calamităţi şi dezastre
şi în aplicarea Planului roşu de intervenţie sunt:
a) instituţii implicate în aplicarea Planului roşu de
intervenţie la nivel local, judeţean/al municipiului Bucureşti:
- Ministerul Administraţiei şi
Internelor, prin unităţile subordonate Inspectoratului General pentru Situaţii
de Urgenţă/serviciile mobile de urgenţă, reanimare si descarcerare (S.M.U.R.D.);
- instituţiile prefectului;
- componentele locale ale
structurilor cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice;
- spitalele de urgenţă judeţene/ale municipiului
Bucureşti şi serviciile publice de ambulanţă judeţene (S.A.J)/Serviciul
de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (S.A.B.IF.);
b) instituţii care cooperează
în aplicarea Planului roşu de intervenţie la nivel naţional:
- Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General de
Aviaţie, Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al
Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratul General al Jandarmeriei;
- Ministerul Apărării Naţionale, prin unităţile
Statului Major al Forţelor Aeriene.
Domeniul de aplicare
Planul roşu de intervenţie este documentul care prevede
modalitatea de răspuns în cazul producerii de accidente colective şi dezastre
cu manifestări deosebit de rapide şi efecte limitate în timp, în funcţie de
numărul de victime stabilit sau estimat, gravitatea stării acestora, capacitatea
de intervenţie aflată la dispoziţie în timpul programului normal de lucru,
precum şi în funcţie de gradul de asigurare a continuităţii serviciilor
implicate.
Activarea Planului roşu de intervenţie
1. Planul roşu de
intervenţie se activează la solicitarea inspectorului-şef al I.S.U. de către
prefectul judeţului/prefectul municipiului Bucureşti, în care are loc
evenimentul, în baza informaţiilor obţinute:
a) de la dispeceratele de urgenţă prin numărul unic de
apel 112;
b) de la primele echipaje de
intervenţie sosite la locul intervenţiei;
c) de la sistemele de monitorizare conectate la
dispeceratele medicale, dispeceratele I.S.U., dispeceratele Poliţiei şi ale
Jandarmeriei sau la alte dispecerate cu rol în acest domeniu.
Primul echipaj medical sau de prim ajutor sosit la locul
intervenţiei, în funcţie de gravitatea evenimentelor,
face propunerea de activare a Planului roşu de intervenţie inspectorului-şef al
I.S.U., prin intermediul dispeceratului medical sau al celui integrat.
2. Din momentul declanşării
Planului roşu de intervenţie, serviciile publice de ambulanţă intră sub
coordonarea I.S.U.
3. Inspectorul-şef al I.S.U.
poate solicita pe o durată limitată şi echipajele serviciilor private de
ambulanţă, dacă situaţia o impune.
Declanşarea Planului roşu de intervenţie
După obţinerea datelor despre producerea evenimentului,
inspectorul-şef al I.S.U. dispune alertarea echipajelor S.M.U.R.D. şi ale
celorlalte servicii publice de ambulanţă, în vederea pregătirii resurselor şi
alertării personalului aflat în afara programului de gardă.
In situaţia în care numărul
victimelor sau gravitatea lor depăşeşte capacitatea de intervenţie obişnuită a
structurilor locale - S.M.U.R.D. şi S.A.J./S.A.B.IF. -, inspectorul-şef al
I.S.U. demarează procedurile de declanşare a Planului roşu de intervenţie,
informând prefectul judeţului/al municipiului Bucureşti asupra producerii
evenimentului şi solicitând declanşarea Planului roşu de intervenţie. In lipsa
prefectului sau în cazul imposibilităţii contactării lui în cel mult 5 minute
de la constatarea necesităţii declanşării Planului roşu de intervenţie, acesta
se declanşează la ordinul inspectorului-şef al I.S.U.
In Planul roşu de intervenţie, cu acordul prefectului,
se poate specifica delegarea declanşării acestuia inspectorului-şef al I.S.U.
La luarea deciziei de
declanşare a Planului roşu de intervenţie se va avea în vedere cunoaşterea
următoarelor date:
- numărul real sau potenţial al victimelor;
- caracteristicile operaţiunilor de salvare necesare;
- gradul de dificultate a operaţiunilor de salvare;
- potenţialul evolutiv al situaţiei;
- capacitatea de intervenţie a diferitelor instituţii
în cazul în care Planul roşu de intervenţie nu ar fi declanşat, respectiv
pragul prestabilit de declanşare a acestuia;
- capacitatea de intervenţie a diferitelor instituţii
în vederea asigurării misiunilor obişnuite pe durata intervenţiei, în cazul în
care se declanşează Planul roşu de intervenţie.
Declanşarea în totalitate a Planului roşu de
intervenţie presupune:
• etapa I:
- concentrarea structurilor S.M.U.R.D. la locul evenimentului la nivel municipal/judeţean;
- alertarea structurilor care
cooperează în aplicarea Planului roşu de intervenţie în vederea concentrării
forţelor necesare prevăzute în plan;
• etapa II: completarea, în
funcţie de necesitate, cu până la 30% din ambulanţele S.A.J./S.A.B.IF. aflate
în tura de serviciu;
• etapa III: alertarea personalului care încadrează
echipajele S.M.U.R.D. şi S.A.J./S.A.B.IF aflat în tura liberă şi prezentarea
acestuia la locurile stabilite în plan;
• etapa IV: completarea echipajelor
ambulanţelor S.A.J./S.A.B.IF. şi deplasarea acestora la structurile I.S.U. sau
la locul indicat de I.S.U. în vederea înlocuirii echipajelor S.M.U.R.D.
(maximum 60 de minute);
• etapa V: asigurarea intervenţiei
în zona de competenţă cu structurile rezultate;
• etapa VI: alertarea S.M.U.R.D. pe plan regional;
• etapa VII: revenirea la normalitate.
La I.S.U. unde nu există S.M.U.R.D. pe plan local,
Planul roşu de intervenţie se adaptează la nivel judeţean cu prevederea etapei VI.
Fluxul informaţional-decizional în declanşarea
Planului roşu de intervenţie*)
*) Schema fluxului informational-decizional este
reprodusă în facsimil.
Responsabilităţile autorităţilor
Instituţiile implicate şi cele care cooperează în
aplicarea planului desfăşoară următoarele activităţi:
a) serviciile publice de asistenţă medicală
Prespitaliceasca şi prim ajutor calificat, prin personalul paramedical şi
medical desemnat de către directorul operaţiunilor de salvare medicală:
- acordă primul ajutor şi asistenţă medicală avansată
de urgenţă şi fac pregătiri în vederea evacuării în colaborare cu personalul
I.S.U.;
- asigură triajul, primul ajutor calificat şi
brancardajul la locul incidentului, inclusiv în cazul zonelor cu acces restricţionat;
- asigură triajul medical al
victimelor la nivelul postului medical avansat;
- organizează triajul de evacuare şi evacuează
pacienţii împreună cu personalul I.S.U.;
b) personalul I.S.U. împreună
cu personalul medical care urmează să deservească posturile medicale avansate:
- instalează posturile, care
pot fi: post medical avansat de categoria I şi post
medical avansat de categoria II;
- acordă asistenţă medicală
avansată de urgenţă în colaborare cu celelalte servicii publice de asistenţă
medicală;
- organizează triajul de evacuare şi evacuează
pacienţii împreună cu personalul celorlalte servicii publice de asistenţă
medicală de urgenţă.
Postul medical avansat de categoria I este format dintr-un cort de tratament şi unul de triaj, adecvate
pentru a trata simultan maximum 10 victime. Corturile sunt transportate într-o
rulotă remorcată de o autospecială de descarcerare. Postul medical avansat de
categoria I include
medicamentele şi materialele sanitare necesare îngrijirii a 15-20 de pacienţi,
dintre care cel puţin 5 aflaţi în stare critică.
Postul medical avansat de categoria II este format din 3 corturi, unul de triaj şi două de tratament,
adecvate pentru a trata simultan cel puţin 30 de victime. Corturile sunt
transportate într-un mijloc specific de transport care permite accesul în
zonele greu accesibile, având capabilităţile de deplasare ale unui vehicul de
teren. Postul medical avansat de categoria II include sisteme de încălzire a cortului şi sisteme de iluminat la
exterior şi interior, medicamente, materiale sanitare şi echipamentele necesare
acordării asistenţei medicale de urgenţă la un nivel avansat pentru cel puţin
50 de victime. De asemenea, mai include echipamentele proprii de ventilaţie şi
monitorizare pentru cel puţin 3 pacienţi simultan;
c) autorităţile publice locale,
în colaborare cu Poliţia şi Jandarmeria:
- identifică şi transportă decedaţii la morga temporară
sau cea a institutului de medicină legală (I.M.L.) de pe raza
administrativ-teritorială;
- asigură cooperarea la faţa
locului cu organele de cercetare, inclusiv cu reprezentanţii I.M.L. teritorial;
- asigură măsurile de ordine şi siguranţă publică;
- asigură comunicarea cu familiile victimelor şi
informarea acestora despre persoanele dispărute;
- asigură asistenţa psihologică, în colaborare cu
direcţiile de sănătate publică, prin psihologii din structurile Ministerului
Administraţiei şi Internelor, precum şi din alte structuri, inclusiv voluntari,
din cadrul filialelor judeţene ale Colegiului Psihologilor din România,
asistând victimele, familiile acestora şi personalul propriu de intervenţie,
după caz;
d) personalul unităţii de
primire a urgenţelor (U.P.U.) împreună cu directorul medical al spitalului sau locţiitorul
acestuia:
- pregătesc primirea victimelor
la nivelul unităţilor şi al compartimentelor de primiri urgenţe din cadrul
spitalelor de urgenţă şi al altor spitale din zona accidentului;
e) directorul executiv al direcţiei de sănătate publică
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la solicitarea directorului de
salvare medicală, iar în lipsa acestuia, medicul responsabil de gardă din
cadrul U.P.U. (cu informarea conducerii spitalului):
- declanşează planul alb la nivelul spitalelor
implicate.
In cazul intervenţiei la accidentele colective şi
calamităţi, I.S.U. pun la dispoziţia echipajelor de asistenţă medicală de
urgenţă şi de prim ajutor calificat echipamentele şi materialele specifice
aflate în înzestrarea acestora, necesare dotării posturilor medicale avansate,
personalul medical specializat suplimentar fiind asigurat din cadrul
serviciilor de ambulanţă, precum şi din cadrul spitalelor de urgenţă.
Transportul personalului de intervenţie se asigură şi cu autospecialele de
transport personal şi victime multiple.
In situaţia în care evacuarea victimelor de la locul
evenimentului nu este posibilă cu mijloacele auto, comandantul operaţiunilor de
salvare poate solicita sprijinul elicopterelor din cadrul Inspectoratului
General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Statului
Major al Forţelor Aeriene din Ministerul Apărării Naţionale, prin
inspectorul-şef al I.S.U. Elicopterele pot fi folosite şi pentru transportul de
materiale sau personal de intervenţie, dacă acesta nu este posibil pe cale
rutieră.
Comanda şi controlul în cazul declanşării Planului roşu
de intervenţie
Intervenţiile executate prin aplicarea Planului roşu de
intervenţie sunt conduse de inspectorul-şef al I.S.U. sau de înlocuitorul
acestuia, care este numit comandant al operaţiunilor de salvare (C.O.S.). Acesta îndeplineşte
atribuţiile comandantului acţiunii şi îl are ca adjunct pe medicul-şef al
S.M.U.R.D. sau pe locţiitorul acestuia, care este numit director al
operaţiunilor de salvare medicală (D.S.M.).
In cazul în care nu există structură a S.M.U.R.D. în
cadrul I.S.U., funcţia de D.S.M. este preluată de directorul medical al
serviciului judeţean de ambulanţă sau de reprezentantul acestuia.
Pentru conducerea intervenţiei, I.S.U. asigură, dacă au
în dotare, puncte mobile de comandă, care rămân la locul intervenţiei până la
finalizarea ei.
Comunicaţiile
C.O.S. ţine legătura în mod direct cu prefectul
judeţului/al municipiului Bucureşti, precum şi cu comandanţii echipajelor de
intervenţie. Comunicaţiile se desfăşoară în baza planurilor de cooperare
întocmite la nivelul fiecărui I.S.U.
Informarea publicului
şi a mass-mediei
Măsura de informare a populaţiei şi a mass-mediei se
aplică imediat după activarea Planului roşu de intervenţie.
Comunicarea cu mass-media se va face doar de către
persoanele care au acest drept (purtători de cuvânt din cadrul Ministerului
Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Sănătăţii, C.O.S., D.S.M.) şi
doar după o informare completă cu date referitoare la cauzele, locul şi
gravitatea accidentului.
Prin comunicarea cu mass-media se vor transmite
populaţiei măsurile ce trebuie luate de către persoanele afectate sau posibil a
fi afectate de accident.
Pentru evitarea unor situaţii care pot produce panică
în rândul populaţiei şi pentru o informare corectă şi operativă a rudelor
persoanelor implicate în accidente, cu consecinţe asupra stării generale de linişte în rândul
cetăţenilor, se definesc 3 niveluri de informare:
- nivelul local - la locul desfăşurării intervenţiei;
- nivelul judeţean;
- nivelul naţional.
Anexe necesare
Anexa nr. 1 - Lista echipajelor S.M.U.R.D., organizare şi dotare
Anexa nr. 2 - Situaţie privind organizarea, dotarea şi
mijloacele de legătură ale S.A.J./S.A.B.IF.
Anexa nr. 3 - Situaţie privind organizarea, dotarea şi
mijloacele de legătură ale serviciilor private de ambulanţă
Anexa nr. 4 - Situaţia
echipajelor S.M.U.R.D. (tabel similar anexei nr. 1), ale S.A.J./S.A.B.IF (tabel
similar anexei nr. 2) şi ale serviciilor private de ambulanţă (tabel similar
anexei nr. 3), la nivel regional
Anexa nr. 5 - Harta cu dispunerea echipajelor
S.M.U.R.D., ale S.A.J./S.A.B.IF. şi ale serviciilor
private de ambulanţă din judeţ/municipiul Bucureşti, precum şi din judeţele
limitrofe
Anexa nr. 6 - Situaţia cu principalele
instituţii/unităţi hoteliere ce pot asigura cazarea temporară a populaţiei ce poate
fi evacuată în situaţia activării Planului roşu de intervenţie
Anexa nr. 7 - Lista posturilor medicale avansate
(P.M.A.) şi a autospecialelor de transport victime multiple, aflate în
înzestrarea inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului
Bucureşti
Anexa nr. 8 - Datele de contact ale unităţilor din
cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi Statului Major al Forţelor Aeriene din Ministerul Apărării
Naţionale aflate pe teritoriul judeţului
Anexa nr. 9 - Datele de contact
ale persoanelor, centrelor operative pentru situaţii de urgenţă din cadrul
ministerelor, precum şi alte date de contact considerate necesare în cazul
declanşării Planului roşu de intervenţie
Detalii privind întocmirea anexelor
Anexa nr. 1 - Lista echipajelor
S.M.U.R.D., organizare şi dotare
Nr crt.
|
Subunitatea/
Locul de dispunere
|
Număr de
ambulanţe
|
A.TP.V.M.
|
P.M.A.
categoria I
|
P.M.A.
categoria II
|
M.M.U.
|
Alte mijloace
de intervenţie
|
Număr
de medici
|
Număr
de asistenţi
medicali
|
Număr de paramedici
|
Echipaje pe
tură
|
Ambulantă tip
C1
|
Ambulantă tip
B2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.T.P.V.M. -
autospecială transport personal şi victime multiple; P.M.A. - post medical avansat; M.M.U.
- maşină medic de urgenţă.
Anexa nr. 2 - Situaţie privind organizarea, dotarea şi
mijloacele de legătură ale S.A.J./S.A.B. IF.
Nr crt.
|
Structura
(staţie, microstaţie)
|
Localitatea de
dispunere
|
Mumăr de ambulanţe
|
Număr de
medici
|
Număr de
asistenţi medicali
|
Echipaje pe
tură
|
Telefoane la
locul de dispunere
|
Ambulanţă tip C 2
|
Ambulantă tip
B1
|
Ambulantă tip
B2
|
Ambulanţă tip
A1
|
Ambulantă tip
A2
|
Alte mijloace
de intervenţie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexa nr. 3 - Situaţie privind organizarea, dotarea şi
mijloacele de legătură ale serviciilor private de ambulanţă
Nr crt.
|
Structura (staţie, microstaţie)
|
Localitatea de
dispunere
|
Număr de ambulanţe
|
Număr de
medici
|
Număr de
asistenţi medicali
|
Echipaje pe
tură
|
Telefoane la
locul de dispunere
|
Ambulanţă tip
C 2
|
Ambulantă tip
B1
|
Ambulantă tip
B2
|
Ambulanţă tip
A1
|
Ambulantă tip
A2
|
Alte mijloace de intervenţie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexa nr. 4 - Situaţia echipajelor S.M.U.R.D. (tabel
similar anexei nr. 1), ale S.A.J./S.A.B. IF. (tabel similar anexei nr. 2) şi
ale serviciilor private de ambulanţă (tabel similar anexei nr. 3), la nivel
regional
Nr crt.
|
Structura
(staţie, microstaţie)
|
Localitatea de
dispunere
|
Număr de
ambulanţe
|
Număr de
medici
|
Număr de
asistenţi medicali
|
Echipaje pe
tură
|
Distanţa faţă
de limita de judeţ
|
Ambulantă tip C
|
Ambulantă tip
B1/2
|
Ambulantă tip A1/2
|
Alte tipuri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexa nr. 5 - Harta cu
dispunerea echipajelor S.M.U.R.D., ale S.A.J./S.A.B. IF. şi ale serviciilor
private de ambulanţă din judeţ/municipiul Bucureşti, precum şi din judeţele
limitrofe
Anexa nr. 6 - Situaţia cu principalele
instituţii/unităţi hoteliere ce pot asigura cazarea temporară a populaţiei ce
poate fi evacuată în situaţia activării Planului roşu de intervenţie
Denumirea
|
Adresa - Localitatea
|
Nr.de camere
|
Nr.de paturi
|
Capacitate/
Nr. de persoane
|
Capacitate servit hrana
|
Anexa nr. 7 - Lista posturilor medicale avansate
(P.M.A.) şi a autospecialelor de transport victime multiple, aflate în
înzestrarea inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului
Bucureşti
Denumirea
|
Locul dispunerii
|
Cantitatea
|
Responsabilul
|
Date de contact
|
Anexa nr. 8 - Datele de contact ale unităţilor din
cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi Statului Majorai Forţelor Aeriene din Ministerul Apărării
Naţionale aflate pe teritoriul judeţului
Denumirea
|
Locul dispunerii
|
Tipul mijlocului aerian
|
Capacitate de transport victime
|
Anexa nr. 9 - Datele de contact ale persoanelor,
centrelor operative pentru situaţii de urgenţă din cadrul ministerelor, precum
şi alte date de contact considerate necesare în cazul declanşării Planului roşu
de intervenţie
Denumirea
|
Localitatea
|
Persoana de contact (dacă este
cazul)
|
Tel. fix/mobil/
Radio tetra portabil/
mobil/fix
|
Tel IC/S
|
Atenţie!
La plan se vor anexa şi procedurile specifice comune referitoare la:
- modalitatea de alertare a personalului din turele de
serviciu şi din turele libere; unităţile care au instalate pagere de alertare a
echipelor regionale vor avea în vedere ca acestea să fie incluse în planul de
alertare;
- colaborarea şi alertarea
echipajelor din cadrul serviciilor de sprijin în cazul declanşării Planului
roşu de intervenţie;
- instalarea posturilor medicale avansate;
- triajul şi evacuarea victimelor.
Intocmit
Inspector-şef al inspectoratului pentru situaţii de
urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti,
...........................................
Reprezentanţii instituţiilor implicate,
..........................................
Reprezentanţii instituţiilor care cooperează,
.............................................