HOTARARE Nr. 131 din 27 februarie 1991
pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atributiile
si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata
asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de
proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 43 din 4 martie 1991
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind procedura de constituire, atributiile si
functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata
asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de
proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor.
Art. 2
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei impreuna cu Ministerul Mediului vor
asigura indrumarea necesara pentru buna desfasurare a actiunii de aplicare a
Legii fondului funciar si a regulamentului.
Art. 3
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale, cu sprijinul comisiilor
judetene si a municipiului Bucuresti, vor urmari si vor lua masuri ca la
punerea in posesie a detinatorilor de terenuri, potrivit legii, sa nu se
produca nici un fel de degradari sau distrugeri ale culturilor, plantatiilor,
fermelor zootehnice sau altor bunuri.
Art. 4
Prevederile art. 2 si 3 se vor aplica concomitent cu desfasurarea la timpul
optim a tuturor lucrarilor agricole de sezon.
Conducerile unitatilor agricole, cu sprijinul prefecturilor si directiilor
generale pentru agricultura si alimentatie, vor stabili, cu consultarea
persoanelor indreptatite, structura culturilor ce se vor insaminta in aceasta
primavara in cadrul fiecarui perimetru.
Art. 5
Executarea lucrarilor se va face cu concursul statiunilor pentru
mecanizarea agriculturii, iar creditele se vor acorda la cerere unitatilor de
productie si vor fi rambursate de noii titulari ai dreptului de proprietate sau
de folosinta, in baza prevederilor art. 33 si 99 din Legea fondului funciar, cu
procedura prevazuta la art. 39 din regulamentul aprobat prin prezenta hotarare.
Art. 6
Ministerul de Interne, prin organele de politie, va asigura sprijin si
protectie comisiilor comunale, orasenesti sau municipale, in vederea
desfasurarii in bune conditii a activitatii acestora.
Art. 7
Membrii comisiilor constituite conform art. 1 vor fi asimilati cu
functionarii aflati in exercitiul autoritatii de stat.
Art. 8
Se aloca din bugetul de stat suma de 980 milioane lei necesara aplicarii
prevederilor Legii fondului funciar.
Indemnizatia pentru membrii comisiilor comunale, orasenesti sau municipale
si ai comisiilor de lichidare se stabileste la 2000 lei pe luna de persoana,
potrivit prevederilor art. 94 din Legea fondului funciar.
Art. 9
Regulamentul privind procedura de constituire, atributiile si functionarea
comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra
terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate,
precum si punerea in posesie a proprietarilor, impreuna cu anexele nr. 1-27 la
acesta, fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
REGULAMENT
privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru
stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si
modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie
a proprietarilor
CAP. 1
Constituirea comisiilor
Art. 1
In scopul stabilirii dreptului de proprietate privata asupra terenurilor a
membrilor cooperatori, a mostenitorilor acestora, in conditiile legii, precum
si a altor persoane prevazute de lege, al emiterii titlurilor de proprietate,
cat si pentru atribuirea terenurilor si punerea in posesie, se constituie
comisii comunale, orasenesti, municipale si judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, care vor functiona in baza prevederilor art. 11 din Legea fondului
funciar si conform prezentului regulament.
Art. 2
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale se constituie prin decizia
prefecturii, respectiv a Primariei municipiului Bucuresti, si vor fi formate
din:
- primarul, secretarul si agentul agricol sau un alt functionar al
primariei;
- 10-15 cetateni din raza fiecarei comune, oras sau municipiu, alesi de
adunarea locuitorilor, care sa cuprinda pe cei mai buni gospodari din toate
categoriile indreptatite sa primeasca terenuri in proprietate.
In cazul cand comuna cuprinde mai multe sate, numarul cetatenilor poate fi
de maximum 19, alesi proportional cu ponderea numerica a locuitorilor din
fiecare sat.
Pentru alegerea cetatenilor care fac parte din comisie, primariile vor
organiza o adunare a reprezentantilor familiilor, care va fi legal constituita
daca este prezenta majoritatea simpla (jumatate plus unu) din numarul acestora.
Hotararea privind alegerea reprezentantilor locuitorilor in comisie se adopta
cu majoritatea absoluta (2/3 din numarul reprezentantilor familiilor prezenti
la adunare); fiecare familie va fi reprezentata de o singura persoana;
- inginerul sef, contabilul sef si 1-2 sefi de ferma din cooperativa
agricola de productie al carei teren face obiectul stabilirii dreptului de proprietate;
- directorul unitatii agricole de stat sau seful fermei care detine teren
pe raza localitatii;
- un jurist din sistemul de organizare al agriculturii si alimentatiei sau
din aparatul propriu al prefecturii si primariilor, ori din unitatile
subordonate acestora;
- seful ocolului silvic sau un reprezentant al acestuia;
- seful sistemului hidrotehnic (gospodarirea apelor) sau un reprezentant al
acestuia;
- 1-2 specialisti in masuratori topografice, cadastru si organizarea
teritoriului care se asigura de la urmatoarele unitati: directia generala
pentru agricultura si alimentatie, oficiul de cadastru si organizare a
teritoriului, intreprinderea de executie si exploatare a lucrarilor de
imbunatatiri funciare, oficiul de studii pedologice si agrochimice,
intreprinderea de intretinere si exploatare a pajistilor, precum si de alte
unitati din judet care au asemenea specialisti.
In mod exceptional, in judetele in care nu se poate asigura numarul de
specialisti prevazuti la alineatul precedent, Ministerul Agriculturii si
Alimentatiei si Ministerul Mediului, la cererea prefectului, vor desemna astfel
de specialisti de la institute si alte unitati din subordinea acestora.
In componenta comisiei se va asigura si un numar de 3-5 membri supleanti.
Conducerea si coordonarea comisiei comunale, orasenesti sau municipale se
asigura de catre primar, ajutat de juristul din comisie. Comisia, in prima sa
sedinta in plen, va stabili programul de lucru, astfel ca actiunea sa se
desfasoare si sa se incheie in termenul prevazut de lege.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale vor functiona sub indrumarea
si controlul comisiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 3
Comisia judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, este numita prin
decizia prefecturii sau a Primariei municipiului Bucuresti si condusa de
prefect, respectiv de primarul general al municipiului Bucuresti, si va fi
formata din:
- subprefectul, respectiv viceprimarul municipiului Bucuresti;
- secretarul prefecturii, respectiv al Primariei municipiului Bucuresti;
- directorul general al directiei generale pentru agricultura si
alimentatie;
- notarul sef al notariatului judetean, respectiv al municipiului
Bucuresti, sau, dupa caz, un notar desemnat de acesta;
- directorul oficiului de cadastru si organizare a teritoriului;
- directorul trustului de I.A.S.;
- directorul oficiului de studii pedologice si agrochimice;
- directorul intreprinderii de intretinere si exploatare a pajistilor;
- directorul filialei teritoriale a Regiei autonome a padurilor
"Romsilva" - R.A.;
- presedintele comisiei judetene pentru zona montana;
- directorul intreprinderii de executie si exploatare a lucrarilor de
imbunatatiri funciare;
- directorul directiei pentru administratia locala de stat;
- directorul directiei apelor sau un delegat desemnat de acesta;
- primarul Sectorului agricol Ilfov, in cadrul comisiei municipiului
Bucuresti.
In componenta comisiei se va asigura si un numar de 3 membri supleanti.
In vederea sprijinirii comisiei judetene pentru indeplinirea atributiilor
ce-i revin, se va constitui un colectiv de lucru format din specialisti
stabiliti de conducatorii unitatilor mai sus aratate, care insa nu fac parte
din comisie.
CAP. 2
Atributiile comisiilor
Art. 4
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale au urmatoarele atributii
principale:
a) preiau si inregistreaza cererile formulate pentru atribuirea de teren in
proprietate sau in folosinta;
b) solicita orice relatii si date sau, dupa caz, actele doveditoare
prevazute la art. 9 si 10 din lege;
c) stabilesc suprafata de teren ce urmeaza a fi atribuita in proprietate
sau folosinta persoanelor indreptatite, precum si celelalte situatii privind
restituirea unor terenuri;
d) completeaza, in baza datelor si situatiilor stabilite, anexele nr. 1-20
din regulament;
e) primesc si transmit comisiei judetene contestatiilor cu privire la
suprafata stabilita potrivit lit. c);
f) intocmesc situatia definitiva privind persoanele indreptatite sa li se
atribuie teren, cu suprafetele stabilite a fi atribuite fiecareia;
g) inainteaza si prezinta comisiei judetene situatia definitiva, impreuna
cu documentatia necesara;
h) pun in posesie persoanele indreptatite a primi terenuri, dupa validarea
de catre comisia judeteana a propunerilor facute;
i) exercita orice alte atributii ce ii revin din lege si din prezentul
regulament.
Art. 5
Comisiile judetene au urmatoarele atributii principale:
a) organizeaza instruirea comisiilor comunale, orasenesti si municipale si
asigura distribuirea Legii fondului funciar, a regulamentului, a unor harti si
planuri, precum si a altor materiale necesare desfasurarii in bune conditii a
activitatii acestora;
b) asigura indrumarea si controlul comisiilor comunale, orasenesti si
municipale prin desemnarea tuturor membrilor din comisia judeteana pe comune,
orase si municipii;
c) verifica legalitatea propunerilor comisiilor comunale, orasenesti sau
municipale;
d) solutioneaza contestatiile formulate impotriva masurilor stabilite de
comisiile subordonate;
e) valideaza sai invalideaza masurile stabilite de comisiile comunale,
orasenesti sau municipale;
f) emit titlurile de proprietate;
g) executa orice alte atributii ce le revin din lege si din prezentul
regulament.
CAP. 3
Functionarea comisiilor
Art. 6
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale isi desfasoara activitatea in
plen, in prezenta a cel putin 3/4 din numarul membrilor acestora, cu prezenta
obligatorie a primarului; membrii comisiilor pot lipsi numai in caz de forta
majora, situatie in care vor fi inlocuiti cu membri supleanti. Lucrarile de
secretariat ale comisiei se asigura de secretarul primariei.
Art. 7
Comisiile judetene sau a Primariei municipiului Bucuresti isi desfasoara
activitatea in prezenta a cel putin 3/4 din numarul membrilor.
Art. 8
Secretariatul comisiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se
asigura de catre seful serviciului secretariat al prefecturii, respectiv al
Primariei municipiului Bucuresti, impreuna cu directorul oficiului de cadastru
si organizare a teritoriului, pentru partea tehnica.
Art. 9
Hotararile comisiilor judetene si ale celor subordonate se adopta cu
majoritatea de 3/4 din numarul celor prezenti si se consemneaza intr-un
proces-verbal semnat de toti participantii.
Pentru adoptarea hotararilor, comisiile pot solicita prezentarea tuturor
actelor necesare si pot audia orice persoana.
CAP. 4
Stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor
Art. 10
In scopul cunoasterii prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991,
primariile o vor afisa in locuri publice.
Totodata, primariile si prefecturile vor lua masuri ca prevederile legii si
regulamentului sa fie publicate in ziarele locale.
Art. 11
Lucrarile privind stabilirea dreptului de proprietate pentru membrii
cooperativelor agricole de productie si celelalte persoane prevazute de lege se
fac de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale, dupa caz, luandu-se
in considerare suprafata terenurilor aduse la intrarea in cooperativa, inclusiv
terenurile din intravilan si suprafata terenurilor detinute de cooperativa la
data de 1 ianuarie 1990, inscrisa in sistemul de evidenta a cadastrului funciar
general, corectata cu instrainarile legal efectuate de catre cooperativa pana
la data intrarii in vigoare a legii, exclusiv suprafata detinuta in folosinta
provenita din izlazurile comunale.
Art. 12
Potrivit prevederilor legii, stabilirea dreptului de proprietate se face
numai la cerere, formulata de fiecare persoana indreptatita. Cand sunt mai
multi mostenitori, cererea se poate face si in comun, fiecare dintre ei
semnand-o.
In cerere se vor mentiona urmatoarele date si elemente: numele si prenumele
solicitantului si ale parintilor, calitatea, gradul de rudenie, suprafata de
teren la care se socoteste indreptatit, precum si orice alte date necesare
pentru stabilirea dreptului de proprietate potrivit legii.
La cerere se vor anexa: acte de proprietate, certificat de mostenitor,
hotarare judecatoreasca, daca exista, in toate cazurile certificat de nastere,
certificat de deces al autorului in cazul mostenitorilor, precum si orice alte
acte din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra terenului solicitat.
Totodata, la cerere se va anexa declaratia prevazuta in art. 9 alin. 2 din
lege.
Cererea impreuna cu actele mentionate mai sus, se depun la primaria in a
carei raza teritoriala este situat terenul, fie personal, fie prin posta,
inauntrul termenului de 30 de zile prevazut de lege.
In cazul in care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta
actele doveditoare in original si cate o copie simpla semnata pentru
conformitate sau o copie xerox, ramanand la comisie numai copiile acestora.
Cand cererea se transmite prin posta, la aceasta se vor anexa fie copii
simple semnate pentru conformitate pe propria raspundere de catre solicitant,
fie copii xerox.
In toate cazurile, cererea poate fi rezolvata si fara prezenta
solicitantului. Prezenta este obligatorie la primirea titlului care trebuie
semnat si la punerea in posesie.
Art. 13
Stabilirea suprafetei de teren din intravilan si extravilan adusa in
cooperativa de membrii cooperatori sau, dupa caz, preluata de cooperativa in
orice mod se face conform prevederilor art. 8 din lege. Suprafetele se inscriu
in anexa nr. 1.
Art. 14
Stabilirea dreptului de proprietate pentru cooperatorii in viata se face pe
numele persoanelor indreptatite, iar pentru cooperatorii decedati, pe numele
mostenitorilor. Cand sunt mai multi mostenitori, stabilirea dreptului de
proprietate se face pe numele tuturor mostenitorilor.
In situatia in care pentru stabilirea dreptului de proprietate au depus
cereri la comisie mai multe categorii de mostenitori, cererile mostenitorilor
legali vor fi luate in considerare, prin excludere, in urmatoarea ordine de
preferinta:
I. cele ale descendentilor directi (copii, nepoti, stranepoti), singuri sau
in concurs cu sotul supravietuitor, excluzand pe toti ceilalti mostenitori;
copiii exclud pe nepoti si acestia pe stranepoti, in afara de cazul in care
nepotii sau, dupa caz, stranepotii vin la mostenire in locul parintelui decedat
anterior autorului succesiunii;
II. cele ale colateralilor privilegiati (frati, surori si descendentii
acestora - copiii si nepotii acestora) si ale ascendentilor de gradul I
(parinti) impreuna sau singuri si, dupa caz, in concurs cu sotul
supravietuitor, excluzand pe ceilalti mostenitori de grad mai indepartat;
fratii si surorile exclud pe descendentii lor; acestia din urma pot veni la
mostenire in locul tatalui sau mamei (frate sau sora), in cazul in care acestia
au decedat anterior autorului succesiunii;
III. cele ale ascendentilor de gradul II (bunici), singuri sau in concurs
cu sotul supravietuitor;
IV. cele ale colateralilor de gradul III (unchi, matusi), excluzand pe
ceilalti mostenitori de grad mai indepartat, singuri sau, dupa caz, in concurs
cu sotul supravietuitor;
V. cele ale mostenitorilor colaterali de gradul IV (veri) ca ultime
persoane cu vocatie succesorala, singuri sau in concurs cu sotul
supravietuitor.
Sotul supravietuitor vine singur la mostenire daca nu exista nici unul din
gradele de mostenitor prevazute mai sus.
In cazul cand exista mostenitori testamentari si formuleaza cereri, ei vor
fi trecuti, de asemenea, in titlul de proprietate, impreuna cu ceilalti
mostenitori legali, care au vocatie, potrivit cu documentele prezentate, urmand
ca raporturile dintre ei sa fie solutionate potrivit dreptului comun.
In situatia in care cooperatorii decedati sau adus in cooperativa o
suprafata mai mare de 10 ha sau aceasta a preluat in orice mod de la autor o
suprafata mai mare de 10 ha, mostenitorii acestora pot primi impreuna o
suprafata maxima de 10 ha, astfel cum rezulta din prevederile art. 8 alin. 3,
art. 9 alin. 1 si art. 12 alin. 3 din Legea fondului funciar.
In cazul in care suprafata adusa de autor sau preluata in orice mod de la
acesta nu asigura minimum 0,5 ha de persoana, mostenitorii nu vor putea primi
in proprietate decat suprafata adusa sau preluata cu diminuarile, cand este
cazul, prevazute de lege, chiar daca aceasta este sub 0,5 ha de fiecare
mostenitor, astfel cum rezulta, de asemenea, din art. 8 alin. 3 si art. 12
alin. 3 din Legea fondului funciar.
Membrii cooperatori in viata, fie ca au adus sau nu terenuri in
cooperativa, se inscriu cu suprafata stabilita de comisie in tabele anexa nr.
2.a. si 2.b., iar mostenitorii cooperatorilor decedati se inscriu cu suprafata
stabilita in tabelul anexa nr. 3.
Art. 15
Persoanele, precum si - dupa caz - mostenitorii acestora, ale caror
terenuri au trecut, cu sau fara titlu, in proprietatea cooperativei fara ca ele
sa fi dobandit calitatea de cooperatori, se inscriu cu suprafata stabilita de
comisie in tabelul anexa nr. 4.
Art. 16
Persoanele decorate cu titlurile "Cavaler al Ordinului Mihai
Viteazul" si "Mihai Viteazul cu Spade", care au optat si li s-a
atribuit la data improprietaririi teren arabil, precum si - dupa caz -
mostenitorilor lor, cu exceptia celor care l-au instrainat, se inscriu cu
suprafata stabilita de comisie in tabelul anexa nr. 5.
Art. 17
Persoanele care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca si
mostenitorii celor decedati, ca urmare a participarii la lupta pentru victoria
Revolutiei din decembrie 1989, primesc la cerere in proprietate 10.000 mp,
teren echivalent arabil, si se inscriu in tabelul anexa nr. 6 (mostenitorii
primesc impreuna suprafata de 10.000 mp).
Art. 18
Proprietarilor particulari cu domiciliul in Romania care nu s-au inscris in
cooperativele agricole de productie sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, ale
caror terenuri sunt comasate in actualul perimetru al cooperativei si nu au
fost compensati cu alte terenuri, la cerere li se va stabili dreptul de
proprietate si se inscriu in tabelul anexa nr. 7.
Art. 19
In localitatile cu cetateni romani apartinand minoritatii germane sau in
cele in care locuiesc persoane care au fost deportate sau stramutate,
deposedate de terenuri, la cerere, se vor atribui in proprietate, cu prioritate
acestora sau mostenitorilor lor, terenuri, in conditiile prevazute de art. 16
din lege, care se inscriu in tabelul anexa nr. 8.
Art. 20
Persoanele care nu au calitatea de cooperatori, dar care au lucrat ca
angajati in ultimii 3 ani in cooperativa agricola de productie sau in asociatii
cooperatiste, la cerere, li se va stabili suprafata de teren in proprietate din
terenurile prevazute la art. 17, daca fac dovada ca sunt stabiliti in
localitate sau declara, in scris, ca se stabilesc in aceasta si ca nu detin in
proprietate alte terenuri.
Persoanele si suprafata stabilita de comisie se inscriu in tabelul anexa
nr. 9.a. In acelasi mod se procedeaza si in cazul persoanelor care au fost
deportate si nu beneficiaza de dispozitiile art. 13-15 din lege, care se
inscriu in tabelul anexa nr. 9.b.
Art. 21
Pentru determinarea suprafetelor necesare stabilirii dreptului de
proprietate conform prevederilor art. 13-15 din lege, comisia va insuma
suprafetele propuse a se atribui, inscrise in tabelele anexa nr. 2.a., 2.b., 3,
4, 5, 6, 7, 8, 9.a, 9.b., 11, 13, iar suprafata rezultata va fi comparata cu
suprafata cooperativei inscrisa in cadastrul funciar general la data de 1
ianuarie 1990.
In situatia in care suprafata de teren agricol a cooperativei, la data de
1.01.1990, este mai mica decat cea rezultata prin insumarea suprafetelor din
tabele de mai sus, stabilirea suprafetei ce urmeaza sa fie atribuita in
proprietate se face, conform art. 13, prin reducerea unei cote procentuale
rezultate din diferenta dintre cele doua suprafete care se aplica corespunzator
celor inscrisi in tabele anexa nr. 2.a., 3, 4, 5, 7, 8, 9.a., 9.b., 11, 13,
urmarindu-se ca suprafata sa nu scada sub limita stabilita - minima - pentru
fiecare categorie prevazuta de lege.
In situatia in care rezulta o rezerva de teren, comisia va stabili
atribuirea acesteia in proprietate sau in folosinta persoanelor indreptatite
prevazute de lege.
Art. 22
Personalului de specialitate din serviciile publice comunale i se va
stabili, de catre comisie, suprafata ce urmeaza sa fie atribuita in folosinta,
conform art. 18 din lege, care se inscrie in tabelul anexa nr. 10. Tabelul se
depune la primarie, care va emite decizii in acest sens.
Art. 23
Personalul de specialitate care si-a desfasurat activitatea in unitatile
agricole cooperatiste desfiintate sau reorganizate in societati comerciale,
prevazute de art. 95 din lege, caruia i se atribuie teren cu prioritate in
proprietate, conform art. 18 alin. 1 ori art. 20 din lege, se inscrie in
tabelul anexa nr. 11.
Art. 24
Familiile carora urmeaza sa li se atribuie teren in localitatile cu
excedent de suprafata agricola si cu deficit de forta de munca, conform art. 20
din lege, se inscriu cu suprafetele stabilite in tabelul anexa nr. 12.a.
Familiile din alte localitati din cadrul judetului ori din alte judete,
carora urmeaza sa li se atribuie teren in conditiile art. 20 din lege, se
inscriu in tabelul anexa nr. 12.b.
In acest scop, comisiile judetene vor aduce la cunostinta, prim mass-media,
suprafetele de teren agricol ce constituie excedent.
Art. 25
Suprafetele de teren stabilite conform art. 21 din lege pentru parohiile,
schiturile si manastirile din mediul rural se inscriu in tabelul anexa nr. 13.
Art. 26
Terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu
personalitate juridica, cu exceptia asociatiilor cu profil zootehnic care se
vor infiinta, conform art. 28 din lege, se inscriu in tabelul anexa nr. 14.a.
Dupa stabilirea suprafetei ce revine fiecarui titular si validarea de catre
comisiile judetene a optiunii lor potrivit prevederilor art. 26 din lege, vor
fi pusi in posesia terenurilor, grupat in cadrul asociatiei.
Pentru asociatiile de tip privat cu personalitate juridica de profil
zootehnic, care se infiinteaza conform art. 28 din lege, terenurile necesare
bazei furajere se inscriu in tabelul anexa nr. 14.b., urmand ca la punerea in
posesie sa se procedeze potrivit prevederilor alineatului precedent.
Terenurile care devin proprietatea societatilor comerciale pe actiuni
infiintate conform prevederilor art. 29 din lege, prin reorganizarea
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste, se inscriu in
tabelul anexa nr. 14.c.
Art. 27
Terenurile cu vegetatie forestiera - paduri, zavoaie, tufarisuri, pasuni
impadurite -, care au apartinut persoanelor fizice, se restituie, la cerere,
fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora, intr-o suprafata egala cu cea
trecuta in proprietatea statului, dar nu mai mult de 1 ha, din trupurile
izolate sau la liziera padurii, evitindu-se zonele cu rol de protectie, conform
prevederilor art. 41 din lege, si se inscriu in tabelul anexa nr. 15.
Aceste terenuri vor fi puse la dispozitie unitatilor silvice.
Art. 28
Dupa definitivarea tabelelor anexa nr. 2-20 si aprobarea lor prin
proces-verbal de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale, acestea
vor fi afisate la sediul primariei pentru luarea la cunostinta de cei
interesati. Fiecare tabel va fi semnat de membrii comisiei, cu mentiunea datei
afisarii.
Persoanele nemultumite de propunerile de stabilire a dreptului de
proprietate de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale pot face, in
termen de 5 zile de la comunicare, contestatie adresata comisiei judetene, pe
care o depun la secretariatul comisiei comunale, orasenesti sau municipale,
care este obligat sa o inregistreze si sa o inainteze, prin delegat, la
secretarul comisiei judetene, in termen de 3 zile.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale, imediat dupa expirarea
termenelor prevazute mai sus, vor inainta documentatia comisiilor judetene.
Comisia judeteana va analiza propunerile primite de la comisiile comunale,
orasenesti sau municipale, privind modul de respectare a prevederilor legii in
legatura cu stabilirea dreptului de proprietate, precum si contestatiile celor
care s-au considerat nemultumiti de modul de stabilire a dreptului de
proprietate de catre comisia comunala, oraseneasca sau municipala.
Dupa analizare, comisia judeteana, prin hotarare, va solutiona
contestatiile si va valida sau invalida propunerile si le va transmite, prin
delegat, in termen de 3 zile, comisiilor subordonate, care le vor afisa imediat
la sediul primariei si vor comunica, sub semnatura, persoanelor care au
formulat contestatii, hotararea comisiei judetene.
De la data comunicarii sub semnatura, persoanele nemultumite pot face plangere
impotriva hotararii comisiei judetene la judecatorie in termen de 30 de zile.
Art. 29
Paralel cu stabilirea dreptului de proprietate pentru persoanele prevazute
de lege, comisiile comunale, orasenesti sau municipale vor stabili suprafata izlazurilor
comunale care se formeaza din suprafata izlazului aflat in prezent in
administrarea primariilor, din suprafata provenita din izlazul care a fost dat
in folosinta unor cooperative agricole de productie, prevazute la art. 32 din
lege, precum si din suprafata provenita din izlazurile comunale care a fost
transmisa unor unitati de stat prevazute la art. 40 din lege. In comunele
compuse din mai multe localitati, suprafata de izlaz va fi defalcata pe sate.
Aceste terenuri, la propunerea comisiilor comunale orasenesti sau
municipale, prin decizia prefecturii trec in proprietatea privata a comunelor,
oraselor sau, dupa caz, a municipiilor si se inscriu in tabelul anexa nr. 16.
Art. 30
Pentru familiile din zona montana, care se incadreaza in prevederile art.
39 din lege, la primarii se va constitui o comisie formata din: primar,
secretarul primariei, inginerul agronom de la ocolul agricol, delegatul
comisiei judetene pentru zona montana si 5-10 gospodari si intelectuali care se
bucura de prestigiu in localitatea respectiva.
Comisia analizeaza, in plen, cererile primite si va stabili familiile
indreptatite sa primeasca in proprietate terenuri agricole, iar primaria va
propune prefecturii emiterea deciziei pentru atribuirea in proprietate a acestor
terenuri.
In vederea atribuirii in proprietate pentru fiecare familie stabilita de
comisia locala se intocmeste o documentatie care contine hotararea comisiei
comunale, consemneaza intr-un proces-verbal, schita topografica a terenului
propus pentru improprietarire cu mentionarea suprafetei totale si pe categorii
de folosinta, precum si cererea celui in cauza. Suprafetele atribuite in
proprietate se inscriu in tabelul anexa nr. 18. Pe baza titlului de
proprietate, proprietarul are obligatia sa se inscrie cu suprafata respectiva
in cadastrul funciar, registrul agricol si, dupa caz, in cartea funciara si la
organul financiar local.
Art. 31
Persoanele ale caror terenuri agricole au fost trecute in proprietate de
stat, ca efect al unor legi speciale, altele decat cele de expropriere, si care
se afla in administrarea unitatilor agricole de stat sau, dupa caz,
mostenitorii acestora, in conformitate cu art. 36 din lege, devin, la cerere,
actionari la societatile comerciale infiintate conform Legii nr. 15/1990 din
actualele unitati agricole de stat. Persoanele prevazute mai sus pot primi in
conditiile art. 38 din lege, le cerere, o suprafata de 5.000 mp de familie, in
echivalent arabil, din terenurile proprietatea statului. Atribuirea suprafetei
de 5.000 mp de familie se face in situatia cand proprietarilor sau
mostenitorilor acestora nu li s-a atribuit suprafata minima din alte suprafete
de teren, potrivit legii. Numarul de actiuni primite impreuna cu suprafata
atribuita nu va putea depasi valoarea a 10 ha teren de familie in echivalent
arabil. Persoanele care se incadreaza in aceasta categorie se inscriu in
tabelul anexa nr. 19.
Art. 32
Persoanelor sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, al caror teren agricol
intrat in proprietatea statului si aflat in administrarea primariei, la data
intrarii in vigoare a Legii fondului funciar, la cerere, li se vor restitui
terenurile, fara a putea depasi suprafata de 10 ha de familie, in echivalent
arabil, sau, dupa caz, pentru toti mostenitorii autorului lor, conform
prevederilor art. 37 din lege. Persoanele care se incadreaza in aceasta
categorie se inscriu in tabelul anexa nr. 20.
Art. 33
Echivalarea terenurilor agricole, pe categorii de folosinta in echivalent
arabil, este prevazuta in anexa nr. 21.
CAP. 5
Emiterea titlurilor de proprietate si punerea in posesie a proprietarilor
Art. 34
Pe baza documentatiilor inaintate de comisiile comunale, orasenesti sau
municipale, comisia judeteana, dupa operatiunea de validare, emite titlul de
proprietate, conform modelului anexa nr. 27. Documentatiile se trimit in doua
exemplare, din care unul se retine si se depoziteaza la arhiva oficiului de
cadastru si organizare a teritoriului. Formularele de titlu de proprietate se
tiparesc pe hartie speciala format A-3, ca imprimat cu regim special in carnete
in numar de cate 100 exemplare. Acestea se vor tipari prin grija Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei si se vor difuza comisiilor judetene si a
municipiului Bucuresti, in raport de necesitati.
Titlul de proprietate pentru cetatenii in viata se emite persoanelor
indreptatite (sot, sotie), iar pentru mostenitori se emite un singur titlu de
proprietate pentru terenurile ce au apartinut autorului lor, in care se
nominalizeaza toti solicitantii indreptatiti, urmand ca pentru iesirea din
indiviziune, ulterior, acestia sa procedeze potrivit dreptului comun. Titlul de
proprietate se completeaza cu tus negru si se numeroteaza incepand de la nr. 1,
in fiecare judet. In titlu se vor inscrie numele si prenumele titularului,
precum si initiala tatalui. In cazul in care alaturi de sotul supravietuitor
vin la mostenire si alti mostenitori, potrivit celor prevazute la art. 14 alin.
2 si 3, la rubrica "prin reconstituirea dreptului de proprietate" se
inscrie suprafata atribuita persoanelor care au detinut terenuri in proprietate
sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, precum si in cazurile prevazute la art.
21 din lege, iar la rubrica "prin constituirea dreptului de
proprietate" se inscrie suprafata atribuita pentru celelalte categorii de
persoane fizice sau juridice.
Titlul se semneaza de: prefect, secretarul prefecturii, directorul general
al directiei generale pentru agricultura si alimentatie si de directorul
oficiului de cadastru si organizare a teritoriului. Pentru municipiul
Bucuresti, titlul se semneaza de primarul general, secretarul primariei,
directorul general al directiei generale pentru agricultura si alimentatie si
de directorul oficiului de cadastru si organizare a teritoriului. Partile detasabile
ale titlurilor de proprietate semnate se transmit comisiilor comunale,
orasenesti sau municipale, care le vor inscrie in registrul agricol, dupa care
le vor inmana, sub semnatura, titularilor, iar partea nedetasabila (cotorul) a
titlului de proprietate se retine si se depoziteaza la arhiva oficiului de
cadastru si organizare a teritoriului.
In acest sens, comisiile vor intocmi un registru care va cuprinde numele si
prenumele titularului, numarul titlului de proprietate si semnatura
primitorului.
Titlurile de proprietate pentru persoanele care au formulat plangeri la
judecatorie se vor completa si elibera dupa pronuntarea hotararii
judecatoresti.
Art. 35
In baza titlului de proprietate eliberat pe baza optiunii exprimate in
scris de catre fiecare proprietar, in conditiile art. 26 din lege, comisia
comunala, oraseneasca sau municipala va proceda la delimitarea zonelor
teritoriale in care urmeaza sa fie pusi in posesie titularii, tinand seama de
conditiile concrete teritoriale (relief, calitatea solului, categoria de
folosinta, distanta fata de localitate si caile publice de comunicatie,
amenajarile pentru imbunatatiri funciare). Aceasta delimitare, precum si
parcelarea pe proprietari, se fac pe planul de situatie al fiecarei localitati,
in cadrul actualei organizari teritoriale.
La parcelarea terenului in sistemele de irigatii se va tine seama de metoda
de udare cu echipamente existente si de prevederile regulamentelor de
exploatare pentru utilizarea corecta si rationala a acestora.
Astfel, in cazul irigatiilor prin aspersiune la care se folosesc
echipamente de udare cu mutare manuala, la stabilirea loturilor de teren se va
lua in considerare unitatea de suprafata deservita de un hidrant.
La stabilirea limitelor loturilor, se recomanda ca latura mica sa fie pe
antena, iar latura mare egala cu lungimea aripii de ploaie, iar suprafata
parcelei sa coincida cu suprafata deservita de o aripa de ploaie sau un
multiplu al acestei suprafete.
Pentru proprietatile de mici dimensiuni, utilizarea rationala a sistemului
de irigatii, respectiv a suprafetei deservite de un hidrant, presupune gruparea
mai multor proprietari cu acces la sursa de apa.
Pentru suprafetele prevazute a fi irigate prin scurgere la suprafata
(brazde, fisii) se va avea in vedere orografia terenului si posibilitatea
aplicarii udarii pe intreaga suprafata si, respectiv, modalitatile de evacuare
a apei in exces.
Pe terenurile amenajate cu lucrari de desecare-drenaj, la stabilirea
proprietatilor se vor lua in considerare limitele obligatorii (canale, drumuri
de exploatare) care sa asigure atat exploatarea agricola, cat si intretinerea
lucrarilor hidroameliorative.
Pe terenurile in panta, la parcelare se va avea in vedere respectarea
lucrarilor de combatere a eroziunii solului existente (terase, bancheta, benzi
inierbate, reteaua de regularizare a scurgerii apei pe versanti, drumuri
agricole si alte lucrari).
Cand nu sunt executate lucrari de combatere a eroziunii, delimitarea
parcelelor se va face, pe cat posibil, cu latura lunga in sensul curbelor de
nivel, astfel ca sa permita executarea lucrarilor de pregatire a solului pentru
insamintari, precum si intretinerea culturilor prasitoare pe directia curbelor
de nivel, in scopul prevenirii si combaterii eroziunii solului.
De asemenea, se va tine cont de prevederile art. 33 alin. 2 privind
delimitarea zonelor de protectie aferente lucrarilor de imbunatatiri funciare,
inclusiv cele de gospodarire a apelor, conform normelor in vigoare.
Art. 36
Punerea in posesie a proprietarilor, in cadrul zonelor teritoriale
delimitate, se face de comisie, pe baza de masuratori topografice.
Persoanele care au formulat plangeri la judecatorie vor fi puse in posesie
provizoriu pana la prezentarea hotararii judecatoresti de catre comisii, cu
suprafetele stabilite pe baza hotararii comisiei judetene sau, dupa caz, a
municipiului Bucuresti. Dupa prezentarea hotararii judecatoresti, punerea in
posesie se va face tinand seama de aceasta.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale, din rezerva constituita
potrivit legii, vor putea atribui, in completare, terenuri, daca din hotarare
rezulta aceasta.
Punerea in posesie a proprietarilor se va face in prezenta fiecarui
proprietar, semnand tabelul de luare in primire a terenului.
Marcarea parcelelor se face prin tarusi sau borne care se asigura de
fiecare proprietar.
Art. 37
In situatia in care mai raman terenuri neatribuite, comisia le va delimita
pe planul cadastral si in teren si le va preda primariei in administrare,
urmand a fi folosite in conformitate cu prevederile legii pana la infiintarea
agentiei pentru dezvoltare si amenajare rurala. Inscrierea acestor suprafete se
va face potrivit anexei nr. 17. De asemenea, va delimita si marca pe plan si in
teritoriu terenurile societatilor comerciale, asociatiilor de tip privat,
izlazurile comunale si terenurile cu vegetatie forestiera atribuite
proprietarilor care au solicitat restituirea acestora in conditiile prevazute
de lege.
Totodata, va delimita si marca in teritoriu suprafata ce se va atribui in
folosinta, care se preda primariei pentru a fi atribuita celor indreptatiti
prin lege.
Art. 38
Dupa punerea in posesie a tuturor proprietarilor pana la finele anului,
oficiul de cadastru si organizare a teritoriului va redacta un plan de situatie
cu noua parcelare a teritoriului si cu numerotarea topografica corespunzatoare,
in 2 exemplare, din care un exemplar ramane la acesta, iar unul se preda cu
proces-verbal primariei comunei, orasului sau municipiului.
CAP. 6
Repartizarea cheltuielilor efectuate pentru productia anului 1991 si a
creditelor de investitii pe terenurile atribuite in proprietate sau in
folosinta
Art. 39
Concomitent cu punerea in posesie a titularilor de terenuri atribuite in
proprietate sau folosinta, comisiile comunale, orasenesti sau municipale
constituite potrivit art. 11 din lege, impreuna cu comisiile de lichidare, vor
repartiza pe terenurile respective cheltuielile efectuate de cooperativele
agricole de productie sau, dupa caz, de asociatiile intercooperatiste sau de
stat si cooperatiste, aferente anului 1991, corespunzator celor inregistrate in
evidenta contabila, precum si creditele de investitii ramase de rambursat
aferente plantatiilor de vii si pomi.
In acest scop, vor intocmi situatia anexa nr. 22, in care vor fi cuprinsi
toti titularii ce primesc terenuri in proprietate sau folosinta, inclusiv
primariile care preiau suprafetele ramase nerepartizate pe categorii de
folosinta, precum si cheltuielile de productie si creditele aferente.
Cheltuielile de productie se vor recupera, la optiunea titularului, fie
prin plata contravalorii acestora o data cu punerea in posesie, fie prin
angajament de plata prin care fiecare titular se obliga fata de comisiile de
lichidare a cooperativei sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste sau de
stat si cooperatiste pentru cheltuielile efectuate pe terenurile atribuite in
proprietate si fata de primarie pentru terenurile atribuite in proprietate sau,
dupa caz, in folosinta.
Angajamentul de plata se da in fata presedintelui comisiei de lichidare si
a presedintelui si secretarului comisiei comunale, orasenesti sau municipale,
dupa caz.
Termenul de plata pentru cheltuielile de productie conform art. 99 din
lege, in cazul angajamentului, nu poate depasi data de 1 decembrie 1991.
Continutul angajamentelor de plata este prevazut in anexele nr. 23 si 24.
Pentru diferenta de credite de investitii ramasa de rambursat, in cazul
titularilor care primesc in proprietate sau in folosinta plantatii de vii si
pomi, conform art. 33 din lege, acestia vor da un angajament de plata, cu
scadenta la termenul la care era obligata unitatea.
Continutul angajamentelor de plata este prevazut in anexele nr. 25 si 26.
Suma scadenta pe anul 1991 se va achita comisiei de lichidare, iar pentru
anul urmator, titularul va incheia contract de credite cu banca finantatoare,
in termen de 15 zile de la semnarea angajamentului.
In baza angajamentelor de plata, care constituie titluri executorii,
bancile finantatoare vor stabili conditiile si modalitatea de rambursare a
diferentelor de credit ramase de plata, potrivit legii si normelor proprii.
CAP. 7
Lichidarea patrimoniului
Art. 40
Comisiile de lichidare a patrimoniului cooperativelor sau, dupa caz, al
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste se vor constitui si
vor functiona potrivit prevederilor art. 26 si 27 din lege.
Comisiile de lichidare sunt formate din:
- contabilul sef al cooperativei sau, dupa caz, al asociatiei - presedinte;
- trei contabili sau economisti din cooperativa sau asociatie - membri;
- un inginer din cooperativa sau asociatie - membru;
- casierul - membru;
- magazinerul - membru;
- presedintele comisiei de cenzori - membru;
- 3-5 cooperatori alesi de adunarea locuitorilor - membri.
Comisiile vor fi sprijinite in activitatea lor de reprezentanti ai
directiilor agricole si ai bancilor finantatoare.
Art. 41
Comisia de lichidare isi incepe activitatea prin efectuarea, impreuna cu
conducerea unitatii, a inventarierii intregului patrimoniu si incheierea unui
bilant la data respectiva, care sa constate situatia exacta a activului si
pasivului.
Comisia va primi in gestiune patrimoniul unitatii si actele de evidenta,
asigurand conservarea si paza bunurilor in conditii corespunzatoare.
Toate actele emise de comisia de lichidare vor purta mentiunea ca unitatea
este "in lichidare". Totodata, se va deschide un registru in care se
vor inregistra toate operatiunile legale de lichidarea patrimoniului in ordinea
efectuarii acestora.
Art. 42
Conturile bancare ale cooperativei sau, dupa caz, ale asociatiei se vor
mentine deschise la incheierea activitatii comisiei de lichidare si vor servi
la efectuarea operatiunilor de decontare.
In vederea efectuarii de operatiuni prin banca, presedintele si secretarul
comisiei de lichidare vor depune la banca specimenele de semnaturi, impreuna cu
o copie a deciziei de constituire emisa de prefectura.
Membrii comisiei de lichidare care intreprind noi operatiuni economice, ce
nu sunt necesare scopului lichidarii, sunt raspunzatori personal si solidar de
executarea lor.
Art. 43
Unitatile specializate de exploatare a lucrarilor de imbunatatiri funciare,
care potrivit Legii fondului funciar preiau in proprietate lucrarile de
imbunatatiri funciare, vor prelua si creditele de investitii acordate
cooperativelor agricole de productie si nerestituite de acestea si vor incheia,
in termen de 15 zile de la semnarea protocolului de preluare, contracte de
credite cu bancile finantatoare.
Art. 44
In cazul in care cooperativele agricole care se desfiinteaza mai au de
restituit credite pentru investitii aferente asociatiilor economice
intercooperatiste sau de stat si cooperatiste la care au fost asociate, iar
acestea din urma se reorganizeaza ca societati comerciale pe actiuni conform
art. 29 din lege, creditele respective vor fi transferate de catre comisia de
lichidare la aceste unitati, care vor incheia cu banca finantatoare noi
contracte de credite.
In toate cazurile in care, din patrimoniul unitatii in lichidare, se predau
bunuri pentru care sunt inca angajamente din credite, cei care preiau aceste
bunuri (asociatii, societati) vor prelua si creditele aferente, avand obligatia
sa incheie noi contracte de credite cu bancile finantatoare, exceptindu-le
bunurile preluate in conditiile art. 28 alin. 7 din Legea fondului funciar.
Art. 45
Dupa inventarierea patrimoniului si in baza bilantului incheiat, comisia de
lichidare va proceda la realizarea activului si plata pasivului potrivit
prevederilor art. 26, 28 si 29 din lege, precum si la stabilirea masurilor de
recuperare a pagubelor sau de sesizare a organelor de urmarire penala, potrivit
art. 27 din lege.
Art. 46
Drepturile de creanta ce se cuvin in conditiile art. 28 din lege se
stabilesc in procent de 40% pentru terenul adus sau predat in orice mod in
cooperativa si 60% pentru volumul muncii prestate in cooperativa.
Art. 47
Comisia de lichidare va intocmi o situatie privind evidenta muncii
efectuate de cooperatorii activi si a veniturilor obtinute de acestia, pe care
o va inainta, sub semnatura, organelor judetene ale casei de pensii si
asigurari sociale a taranimii.
Art. 48
Dupa terminarea operatiunii de lichidare, comisiile vor proceda potrivit
prevederilor art. 27 din lege.
Registrele si actele unitatilor desfiintate se predau, prin proces-verbal,
primariilor, care au obligatia sa le pastreze timp de cinci ani.
ANEXA 1
TABEL NOMINAL
cu membrii care au adus teren - in extravilan si intravilan - in cooperativa
agricola si cu persoanele carora li s-a preluat de cooperativa teren in orice
mod
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata agricola ------------------------------
adusa sau preluata Arabil Vii Livezi Pajisti
in C.A.P. - ha -ha- -ha- -ha- -ha- Total
Nr. Numele teren
crt. si din care: neagricol
prenumele Total -----------------
Extra- Intra- E. I. E. I. E. I. E. I. -ha-
Obs
vilan vilan
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec toti membrii cooperatori care au adus sau li s-a preluat
teren in cooperativa si persoanele carora li s-a preluat in orice mod terenuri
de aceasta.
- In coloana 2 se inscrie suprafata totala de teren agricol adus in C.A.P.
rezultata din: evidentele cooperativei, cererile de inscriere, registrul
agricol de la data intrarii in cooperativa, actele de proprietate si cartea
funciara sau, in lipsa acestora, din orice alte probe prevazute de lege,
inclusiv declaratii de martori, iar in coloanele 3 si 4, suprafata din
extravilan si cea din intravilan, care prin insumare sa corespunda cu suprafata
inscrisa in coloana 2.
- In coloanele 5-12 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta, suma
lor fiind egala cu suprafata inscrisa in coloana 3 (extravilan) si coloana 4
(intravilan).
- In coloana 13 se inscriu eventualele suprafete neagricole care situate in
perimetrul terenurilor agricole din extravilan, aduse in cooperativa (ca de
exemplu: ravene, ripe, tufarisuri, pilcuri de arborete, drumuri si altele
asemenea).
- E. = extravilan
- I. = intravilan.
ANEXA 2a
TABEL NOMINAL
cu membrii cooperatori care au adus pamant in C.A.P., suprafete mai mari de 0,5
ha de persoana indreptatita (sot-sotie), si care solicita in scris stabilirea
dreptului de proprietate
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trece numarul curent pe care il are solicitantul in
tabelul anexa nr. 1
- In coloana 2 se trec numele si prenumele celor care solicita, in scris,
in termenul prevazut de lege, stabilirea dreptului de proprietate.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola conform tabelului anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola pe care o solicita.
- In coloana 5 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate
conform legii de persoana indreptatita (nu mai mica de 0,5 ha sau mai mare de
10 ha in echivalent arabil de familie), in coloana 6 suprafata din extravilan,
iar in coloana 7 suprafata din intravilan.
- In coloanele 8-15 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si intravilan, suma lor fiind egala cu suprafata inscrisa in
coloanele 5, 6 si 7.
- In coloana 16 se trece total teren neagricol. E. = extravilan;
I. = intravilan.
- In coloana 17 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 5 din
coloana 3.
ANEXA 2b
TABEL NOMINAL
cu membrii cooperatori care au adus pamant in C.A.P. sub 0,5 ha de persoana
indreptatita (sot-sotie) si cu cooperatorii care nu au adus pamant in
cooperativa si care solicita, in scris, stabilirea de terenuri in proprietate,
conform legii
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trece numarul curent din tabelul anexa nr. 1 pe care il
are solicitantul care a adus pamant in C.A.P. sub 0,5 ha de persoana
indreptatita (sot-sotie).
- In coloana 2 se trec numele si prenumele celor care au adus pamant sub
0,5 ha de persoana indreptatita (sot-sotie) si in continuare celor care nu au
adus pamant in cooperativa.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola adusa in cooperativa, conform
tabelului anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate,
conform legii, nu mai mica de 0,5 ha teren echivalent arabil de persoana
indreptatita (sot-sotie).
- In coloana 5 se trece suprafata atribuita in extravilan, iar in coloana
6, suprafata din intravilan.
E. = extravilan; I. = intravilan.
- In coloanele 7-14 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si din intravilan, suma lor fiind egala cu suprafata inscrisa in
coloanele 4, 5 si 6.
- In coloana 16 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 3 din
coloana 4.
ANEXA 3
TABEL NOMINAL
cu mostenitorii cooperatorilor decedati, care solicita in scris stabilirea dreptului
de proprietate
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
-------------------------------------------------------------------------------
1. a.
b.
c.
-------------------------------------------------------------------------------
2.
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-----------------------
NOTA:
- In coloana 1 se va trece numarul curent corespunzator persoanei decedate
din tabelul anexa nr. 1.
- In coloana 2 se trec numele si prenumele cooperatorului decedat care la
inscriere in C.A.P. a adus teren in cooperativa. Datele se iau din tabelul
anexa nr. 1.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola din tabelul anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trec numele si prenumele mostenitorilor care, in termenul
prevazut de lege, au cerut sa li se stabileasca dreptul de proprietate. Cand
sunt mai multi mostenitori, acestia se inscriu intr-o singura rubrica (a, b, c)
- In coloana 5 se trece suprafata solicitata de mostenitori.
- In coloana 7 se trece suprafata stabilita in extravilan.
- In coloana 8 se trece suprafata stabilita in intravilan (E. = extravilan;
I. = intravilan).
- In coloanele 9-16 se trec suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si intravilan.
- In coloana 18 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 6 din
coloana 3.
- In coloana 6 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate,
in conditiile prevazute de lege.
ANEXA 4
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, ale caror terenuri au
trecut, cu sau fara titlu, in proprietatea cooperativei, fara ca acestea sa fi
dobandit calitatea de cooperatori si carora li se stabilesc, la cerere, dreptul
de proprietate, conform prevederilor legii
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Supra-
fata ---------------------------
agri-
cola
Nr. Numele, Supra- Suprafa- stabi- Total Di-
crt. prenu- fata ta agri- li- teren fe-
mele agricola cola so- ta Arabil Vii Livezi Pajisti nea- ren-
intrata licita- in gri- ta
in C.A.P. ta extra- -ha- -ha- -ha- -ha- col
- ha - -ha- vilan -ha- -ha-
Total
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 4 se inscrie suprafata stabilita de comisie.
- In coloanele 5-8 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta, suma
lor fiind egala cu suprafata din coloana 4.
- In coloana 9 se trec eventualele suprafete de terenuri neagricole
stabilite.
- In coloana 10 se inscrie diferenta dintre suprafetele inscrise in
coloanele 2 si 4.
ANEXA 5
TABEL NOMINAL
cu persoanele decorate cu titlurile de "Cavaler al Ordinului Mihai Viteazul"
si "Mihai Viteazul cu Spade", precum si mostenitorii lor care nu au
in proprietate alte terenuri - cu exceptia celor ce au avut teren, dat l-au
instrainat - carora li se stabileste, la cerere, dreptul de proprietate,
conform legii
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata -------------------------
agricola
Decoratia Suprafata stabilita
Nr. Numele acordata agricola de comisie Teren
crt. si si numarul solicitata in
neagricol
prenumele brevetului -ha- extravilan Arabil Vii Livezi Pajisti -ha-
-ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 6
TABEL NOMINAL
cu persoanele care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca si
mostenitorii celor decedati, ca urmare a Revolutiei din decembrie 1989, care au
solicitat in scris sa li se atribuie in proprietate 10.000 mp, teren echivalent
arabil in extravilan
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata ------------------------------
agricola ce se
atribuie in
Nr. Numele si Domiciliul proprietate, Arabil Vii Livezi Pajisti
crt. prenumele conform legii -ha- -ha- -ha- -ha-
- ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele persoanelor invalide si
mostenitorilor celor decedati, ca urmare a Revolutiei din decembrie 1989, care
au cerut sa li se atribuie teren in proprietate in extravilan.
- In coloana 2 se va inscrie domiciliul.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola atribuita in proprietate,
respectiv pana la 10.000 mp.
- In coloanele 4-7 se trece suprafata pe categorii de folosinta, suma lor
fiind egala cu suprafata din coloana 3.
ANEXA 7
TABEL NOMINAL
cu proprietarii particulari - persoane fizice - sau, dupa caz, mostenitorii
acestora cu domiciliul in Romania care nu s-au inscris in C.A.P. si ale caror
terenuri sunt comasate in perimetrul C.A.P., fara compensare cu alte terenuri
si care solicita, in scris, restituirea acestora
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata ------------------------------
Suprafata agricola care
Nr. Numele si agricola se restituie
crt. prenumele comasata in proprietate, Arabil Vii Livezi Pajisti
-ha- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-----------------------
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu numele si prenumele proprietarilor particulari
sau, dupa caz, ale mostenitorilor acestora, ale caror terenuri din extravilan
au fost comasate fara a li se da teren in schimb si care au solicitat, in
termenul prevazut de lege, restituirea terenurilor respective.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola care a fost comasata.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola totala care se restituie in
proprietate.
- In coloanele 4-7 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 8
TABEL NOMINAL
cu persoanele prevazute la art. 16 din lege care solicita, in scris, atribuirea
de terenuri in proprietate
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata -------------------------------
agricola
Nr. Numele si ce se atribuie Arabil Vii Livezi Pajisti Alte
crt. prenumele in proprietate -ha- -ha- -ha- -ha- terenuri
-ha- neagricole
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
----------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec la inceput numele si prenumele cetatenilor romani
apartinand minoritatilor germane si in continuare alte persoane prevazute de
art. 16 din lege.
- In coloana 2 se inscrie suprafata ce se atribuie.
- In coloanele 3-6 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta
agricola.
- In coloana 7 se inscriu terenurile neagricole.
ANEXA 9a
TABEL NOMINAL
cu persoanele care nu au calitatea de cooperatori, dar au lucrat in orice mod
ca angajati in cooperativa sau asociatii intercooperatiste in ultimii 3 ani si
solicita, in scris, sa primeasca in proprietate teren in conformitate cu
prevederile legii
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata agricola ------------------------------
Nr. Numele si ce se atribuie
crt. prenumele in proprietate Arabil Vii Livezi Pajisti
-ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care au solicitat teren agricol in
proprietate, corespunzator prevederilor legii.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola ce se atribuie in proprietate
(in extravilan).
- In coloanele 3-6 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 9b
TABEL NOMINAL
cu persoanele care au fost deportate si nu beneficiaza de dispozitiile art.
13-15 din lege, care solicita, in scris, atribuirea de terenuri agricole in
proprietate
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata din care:
agricola -------------------------------
Nr. Numele si ce se atribuie Arabil Vii Livezi Pajisti
Observatii
crt. prenumele in proprietate -ha- -ha- -ha- -ha-
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care au solicitat teren agricol, conform
prevederilor legii.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola ce se atribuie in proprietate
(in extravilan).
- In coloanele 3-6 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 10
TABEL NOMINAL
cu personalul de specialitate din serviciile publice comunale, care solicita
teren in folosinta agricola pana la 5.000 mp de familie, in echivalent arabil,
in perioada cat lucreaza in localitate si nu are teren in proprietate in
localitatea respectiva
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata propusa
a se atribui
pe familie
Nr. Numele si prenumele Serviciul public in folosinta Observatii
crt. in care lucreaza -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care lucreaza in serviciile publice
comunale, care nu detin teren in proprietate si solicita teren in folosinta
agricola pentru nevoi proprii.
- In cazul in care dintr-o familie lucreaza mai multi membri, se va inscrie
o persoana din familie.
- In coloana 3 se trece suprafata repartizata in folosinta pe familie.
- In coloana 4 se trece categoria de folosinta a terenului.
ANEXA 11
TABEL NOMINAL
cu personalul de specialitate care si-a desfasurat activitatea in unitatile
agricole cooperatiste desfiintate sau reorganizate in societati comerciale,
caruia i se atribuie cu prioritate, la cerere, teren agricol in proprietate,
conform art. 18 alin. 1 ori art. 20 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata -----------------------------
Suprafata agricola
Unitatea agricola stabilita
Nr. Numele Spe- in care solicita- de comisie
crt. si pre- cia- a acti- ta Arabil Vii Livezi Pajisti
numele li- vat -ha- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
tatea
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 12a
TABEL NOMINAL
cu familiile cu pamant putin din localitatile cu excedent de terenuri agricole
care solicita, in scris, sa li se atribuie in proprietate terenuri in
completare pana la 10 hectare
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata
agricola din care:
atribuita Suprafata ----------------------------
conform Suprafata agricola
tabelelor agricola totala
Nr. Numele si solicitata atribuita Arabil Vii Livezi Pajisti
crt. prenumele anexa -ha- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
nr. 2.a.,
2.b., 3,
4, 8
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele celui care a solicitat atribuire
de teren.
- In coloana 2 se trece suprafata totala atribuita, prevazuta in una din
anexele nr. 2.a., 2.b., 3, 4, 8, in care a fost incadrat initial.
- In coloana 3 se trece suprafata solicitata in plus.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola totala atribuita (inclusiv cea
din coloana 2).
- In coloanele 5-8 se trece suprafata atribuita pe categorii de folosinta.
ANEXA 12b
TABEL NOMINAL
cu familiile fara pamant din alte localitati care solicita, in scris,
atribuirea de terenuri in proprietate pana la 10 hectare, echivalent arabil, in
zonele cu excedent de suprafata, in conformitate cu prevederile legii
-------------------------------------------------------------------------------
din care:
Suprafata ---------------------------
Suprafata agricola
Nr. Numele Domiciliul agricola atribuita
crt. si solicitata in Arabil Vii Livezi Pajisti Obs.
prenumele -ha- proprietate -ha- -ha- -ha- -ha-
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
---------------------
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele celor care solicita.
- In coloana 2 se trece domiciliul actual al solicitantului.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola solicitata.
- In coloana 4 se trece suprafata atribuita in proprietate.
- In coloanele 5-8 se inscriu suprafetele atribuite pe categorii de
folosinta.
ANEXA 13
TABEL NOMINAL
cu parohiile, schiturile si manastirile din mediul rural care solicita, in
scris, terenuri agricole in proprietate, conform art. 21 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea din care:
parohiei, Comuna Suprafata Suprafata ----------------------------
Nr. schitului (satul) agricola agricola
crt. sau manastirii unde solicitata stabilita
solicitante isi are -ha- de comisie Arabil Vii Livezi Pajisti
sediul -ha- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 14a
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu
personalitate juridica, conform prevederilor art. 28 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea Numele din care:
asociatiei si pre- Suprafata------------------------- Total Total Obs.
de tip numele agricola Arabil Vii Livezi Pajisti tere- gene-
Nr. privat membri- Total-ha- -ha- -ha- -ha- -ha- nuri ral
crt. cu perso- lor nea- -ha-
nalitate asocia- grico-
juridica*) tiei le
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
*) Se inscriu terenurile asociatiile de tip privat, cu exceptia terenurilor
asociatiilor de tip privat cu profil zootehnic.
ANEXA 14b
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu profil
zootehnic, cu personalitate juridica, conform prevederilor art. 28 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea asociatiei din care:
de tip ---------------
privat, cu profil Numele Suprafata Total
Nr. zootehnic, cu si pre- agricola tere- Total
crt. personalitate numele nuri gene-
juridica membri- Total -ha- Arabil Pajisti nea- ral
lor aso- -ha- -ha- gri- -ha- Obs.
tiei cole
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 14c
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea societatilor comerciale pe actiuni care se
infiinteaza, conform prevederilor art. 29 din lege, prin reorganizarea
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea Profilul Numele Supra- din care:
societa- de si fata -----------------------
tii co- produc- pre- agri- Total Total Obs.
Nr. merciale tie nume- cola Arabil Vii Livezi Pajisti tere- gene-
crt. pe acti- le Total -ha- -ha- -ha- -ha- nuri ral
uni -ha- nea-
gri- -ha-
cole
-ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 15
TABEL NOMINAL
cu fostii proprietari si mostenitorii acestora carora li se atribuie la cerere,
in proprietate, teren cu vegetatie forestiera, conform prevederilor legii
-------------------------------------------------------------------------------
Unitatea amenajistica
Suprafata Suprafata sau, dupa caz,
Nr. Numele si detinuta stabilita tarlaua si parcela Observatii
crt. prenumele in propri- de comi- unde se atribuie
tate sie
-ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
--------------------
NOTA:
- In coloana 4 se trece denumirea unitatii amenajistice sau, dupa caz,
tarlaua si parcela din planul de situatie amenajistic sau cadastral.
- In coloana 5 se trece categoria de folosinta existenta pe teren, inscrisa
in evidenta cadastrului funciar.
- Suprafata de teren cu vegetatie forestiera impreuna cu cea agricola nu
poate depasi 10 ha de familie, in echivalent arabil.
ANEXA 16
TABEL
cu reconstituirea izlazurilor comunale, conform prevederilor legii, care vor
fi date in administrarea primariilor
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata existen- Suprafata ce se Suprafata ce se Suprafata totala
ta in administra- preia din folo- preia din tere- a izlazului
rea primariei sinta coopera- nurile transmise comunal reconsti-
tivelor agri- unitatilor de tuit
cole stat
Nr. -ha- -ha- -ha- -ha-
crt. ------------------ --------------- ----------------- ------------------
Total din care: Total din care: Total din care: Total din care:
----------- ---------- ---------- gen. -----------
Arab. Paj. Arab. Paj. Arab. Paj. Arab. Paj.
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
--------------------
NOTA:
- In comunele compuse din mai multe localitati, suprafata de izlaz va fi
defalcata pe sate.
ANEXA 17
TABEL
cu suprafetele de teren ramase neatribuite, care se administreaza de primarie
pana la trecerea lor in proprietatea Agentiei pentru dezvoltare si amenajare
rurala
-------------------------------------------------------------------------------
Tarlaua si din care Alte tere-
parcela din Suprafata ------------------------ nuri nea- Obser-
Nr. planul de totala Arabil Vii Livezi Pajisti gricole vatii
crt. situatie -ha- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
------------------
NOTA:
- In coloana 8 se evidentiaza folosinta existenta a terenurilor neagricole
inscrise in coloana 7.
ANEXA 18
TABEL NOMINAL
cu persoanele carora li se atribuie, la cerere, terenuri in zona montana,
conform art. 39 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata din care:
agricola ---------------------------
Nr. Numele si ce se atri- Alte tere-
crt. prenumele buie in Arabil Pajisti Livezi nuri nea- Obser-
proprietate -ha- -ha- -ha- gricole vatii
-ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 19
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, al caror teren a fost
preluat de unitatile agricole de stat si pentru care se primesc actiuni in
conditiile prevazute de art. 36 din lege sau li se atribuie o suprafata de
5.000 mp de familie, in echivalent arabil, in conditiile art. 38 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata
Suprafata agricola Suprafata Denumirea
Suprafata atribuita stabilita agricola unitatii Ob-
Nr. Numele si ce a fost de 5.000 pentru Total agricole ser-
crt. prenumele preluata mp in e- care -ha- de stat va-
-ha- chivalent primesc in admi- tii
arabil actiuni (3+4) nistrarea
de familie -ha- careia se
afla
terenul
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
--------------------
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu intai proprietarii in viata si apoi mostenitorii
indreptatiti.
- In coloana 2 se inscrie suprafata ce a fost preluata.
- In coloana 3 se inscrie suprafata atribuita.
- In coloana 4 se inscrie suprafata agricola pentru care primesc actiuni.
- In coloana 5 se inscrie suprafata agricola totala, care insa nu poate
depasi 10 hectare, in echivalent arabil, de familie sau de toti mostenitorii
autorului lor, chiar daca terenul se afla in administrarea mai multor unitati
agricole de stat.
ANEXA 20
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, al caror teren a fost luat
in proprietatea statului si se afla in administrarea primariilor, care se
restituie in conditiile prevederilor art. 37 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Suprafata totala din care:
Nr. Numele si agricola stabilita --------------------------------- Obser-
crt. prenumele a se restitui Arabil Vii Livezi Pajisti vatii
-ha- -ha- -ha- -ha- -ha-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu intai proprietarii in viata, apoi mostenitorii
indreptatiti.
- In coloana 2 se inscrie suprafata agricola totala stabilita, care nu
poate depasi 10 ha, in echivalent arabil, de familie sau de toti mostenitorii
autorului lor.
ANEXA 21
CRITERIILE
de echivalare a terenurilor agricole pe categorii de folosinta, in echivalent
arabil
-------------------------------------------------------------------------------
Categoria de Coeficient de transformare in arabil a categoriilor de
folosinta folosinta agricola
-------------------------------------------------------------------------------
Arabil 1 ha/1 ha.
Pasune 1 ha pasune este egal cu 1 ha arabil cand pasunea poate
fi transformata in arabil din punct de vedere al
calitatii solului si al reliefului. In cazul cand
pasunea
difera de terenul arabil limitrof prin calitatea
solului,
relief si alti factori care diminueaza potentialul de
productie, echivalenta in arabil va fi stabilita de
comisie intre 1 si 0,4 ha arabil pentru 1 ha pasune.
Fanete 1 ha fanete este egal cu 1 ha arabil cand finetele pot
fi transformate in arabil din punct de vedere al
calitatii solului si al reliefului.
In cazul cand finetele difera de terenul arabil limitrof
prin calitatea solului si alti factori care diminueaza
potentialul de productie, echivalenta in arabil va fi
stabilita de comisie intre 1 si 0,5 ha arabil pentru 1
ha fanete.
Vie hibrida 1 ha vie hibrida este egal cu 1 ha arabil.
Vie nobila 1 ha vie nobila poate fi echivalat de catre comisie cu
1-4 ha arabil, in functie de calitatea solului, relief,
numarul de butuci/ha, varsta plantatiei, podgoria
consacrata si potentialul de productie al plantatiei.
Livada clasica 1 ha livada clasica de pomi poate fi echivalat de
comisie cu 1-2 ha arabil, in functie de calitatea
solului, relief, numarul de pomi/ha, varsta plantatiei,
speciile de pomi, bazinele pomicole consacrate si
potentialul de productie al plantatiei.
Livada intensiva
si superintensiva 1 ha livada intensiva si superintensiva poate fi
echivalat de comisie cu 1-3,5 ha arabil, in functie de
calitatea solului, sistemul de amenajare, numarul de
pomi/ha, varsta plantatiei, speciile de pomi, bazinele
pomicole consacrate, potentialul de productie.
-------------------------------------------------------------------------------
--------------------
NOTA:
- 1 ha cu vegetatie forestiera, primit la cererea celor indreptatiti, in
conditiile prevazute la art. 41 din lege, se ia in calcul in raport de 1/1 cu
terenul arabil.
- Suprafetele de vii, livezi, pasuni si fanete care au fost aduse sau
preluate in C.A.P. si au fost transformate in arabil se echivaleaza in arabil
cota 1/1.
ANEXA 22
SITUATIA
cheltuielilor efectuate pentru productia anului 1991 pe terenurile atribuite in
proprietate sau folosinta pana la data preluarii in posesie, conform art. 99
din lege, precum si a diferentei de credit aferente plantatiilor de vii si pomi
ramase de plata, conform art. 33 din lege
-------------------------------------------------------------------------------
Supra- din care: Chel- Dife- Modalitatea
fata ----------------------- tuieli renta de plata
agri- de de ------------
cola pro- credit in anga-
atribu- ductie ramasa bani jament
Nr. Numele si ita Arabil Vii Livezi Pajisti -lei- de de
crt. prenume- Adre- -ha- -ha- -ha- -ha- -ha- plata plata
le sa -lei- -lei- -lei-
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
----------------------
NOTA:
1. Suprafetele totale din coloana 3 trebuie sa corespunda cu totalul celor
din anexele nr. 2-14, 16-20.
2. Cheltuielile de productie trebuie sa corespunda cu cele din evidenta
contabila a unitatii, iar creditele cu cele din evidenta bancii.
3. Rambursarea diferentei de credit de investitii se face in termenul la
care era obligata unitatea.
ANEXA 23
MUNICIPIUL (orasul, comuna) ...............
JUDETUL .................
ANGAJAMENT DE PLATA NR. ...........
Subsemnatul(a) ................., domiciliat(a) in comuna (orasul) ..........
str. ................. nr. ....... judetul ........... posesor al buletinului
de identitate seria ........ nr. ........... emis de .............. la data de
........., am luat cunostinta de prevederile art. ........ din Legea fondului
funciar si ma oblig sa achit suma de ..........lei, reprezentand cheltuieli de
productie efectuate pe terenul primit in proprietate, catre comisia de
lichidare a ............................ si sa depun aceasta suma in .......
rate, la caseria acesteia, pana la data de.......... .
Dat azi, ................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra, azi .............................
Presedintele comisiei de lichidare .......................................
Presedintele si secretarul comisiei comunale, orasenesti sau municipale
....
-------------------
NOTA:
Angajamentul de plata se intocmeste in trei exemplare, din care unul ramane
la proprietarul terenului, un exemplar la comisia de lichidare a cooperativei
sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste, sau de stat si cooperatiste, si
un exemplar la banca.
ANEXA 24
MUNICIPIUL (orasul, comuna) .................
JUDETUL ...................
ANGAJAMENT DE PLATA NR. ..........
Subsemnatul (a) ............., domiciliat (a) in comuna (orasul)
...........
str. .............. nr. .......... judetul ................ posesor al
buletinului de identitate seria .......... nr. ........ emis de .............
la data de .........., am luat cunostinta de prevederile art. ........ din
Legea fondului funciar si ma oblig sa achit suma de ........... lei,
reprezentand cheltuieli de productie efectuate pe terenul primit in proprietate
sau folosinta, catre primaria ............... si sa depun aceasta suma in ........
rate, la caseria acesteia, pana la data de .............
Dat azi, .................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra, azi .............................
Primar .......................
Secretar......................
ANEXA 25
MUNICIPIUL (orasul, comuna).................
JUDETUL ..................
ANGAJAMENT DE PLATA NR. .......
Subsemnatul (a).........................., domiciliat (a) in comuna
(orasul)
........ str. ............ nr. ... judetul ............. posesor al buletinului
de identitate seria ........ nr. ........ emis de .......... la data de
......., am luat cunostinta de prevederile art. ....... din Legea fondului
funciar si ma oblig sa achit suma de ........ lei, reprezentand diferenta de
credit de investitii ramasa de plata, pentru terenul cu plantatii de vii si
pomi primit in
proprietate in ......... rate anuale.
Pentru anul 1991, suma de ........ lei ma oblig sa o achit la comisia de
lichidare pana la data de .........1991, iar pentru anii urmatori, ma oblig sa
inchei contract cu banca finantatoare in termen de 15 zile pentru plata sumelor
ramase.
Pentru sumele scadente, ma oblig sa livrez produse agricole la unitatile
specializate de preluare.
Dat azi,............
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra azi, .............................
Presedintele comisiei de lichidare .......................................
Presedintele si secretarul comisiei comunale, orasenesti sau municipale
....
-------------------
NOTA:
Angajamentul de plata se intocmeste in trei exemplare, din care unul ramane
la proprietarul terenului, un exemplar la comisia de lichidare a cooperativei
sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste sau de stat si cooperatiste si un
exemplar la banca.
ANEXA 26
MUNICIPIUL (orasul, comuna).............
JUDETUL .................
ANGAJAMENT DE PLATA NR. ...........
Subsemnatul(a) .................., domiciliat(a) in comuna (orasul)
.......... str. ........... nr. ..... judetul ............ posesor al
buletinului de identitate seria ........ nr. .......... emis de .............
la data de ........., am luat cunostinta de prevederile art. .... din Legea
fondului funciar si ma oblig sa achit suma de ........ lei, reprezentand
diferenta de credit de investitii ramasa de plata, pentru terenul cu plantatii
de vii si pomi primit in proprietate sau in folosinta in ........ rate anuale.
Pentru sumele anuale de plata, ma oblig ca termen de 15 zile de la data
prezentului angajament sa inchei contract de credite cu banca finantatoare.
Pentru sumele scadente, ma oblig sa livrez produse agricole la unitatile
specializate de preluare.
Dat azi, .................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra azi, .............................
Primar .......................
Secretar .....................
Anexa nr. 27 se afla in Monitorul Oficial nr. 43 din 4 martie 1991.