HOTARARE Nr. 131 din 27 februarie 1991 * Republicata
privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru
stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si
modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie
a proprietarilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 7 din 19 ianuarie 1993
*) Regulament republicat in temeiul art. III din Hotararea Guvernului nr.
730 din 10 noiembrie 1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 309 din 27 noiembrie 1992, dandu-se articolelor o noua numerotare si
actualizandu-se unele denumiri.
Regulamentul, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 131 din 27 februarie
1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 4 martie
1991, a mai fost modificat prin Hotararea Guvernului nr. 46 din 3 februarie
1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 17 din 11
februarie 1992, si prin Hotararea Guvernului nr. 311 din 5 iunie 1992,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 150 din 1 iulie 1992.
CAP. 1
Constituirea comisiilor
Art. 1
In scopul stabilirii dreptului de proprietate privata asupra terenurilor a
membrilor cooperatori, a mostenitorilor acestora, in conditiile legii, precum
si a altor persoane prevazute de lege, al emiterii titlurilor de proprietate,
cat si pentru atribuirea terenurilor si punerea in posesie, se constituie
comisii comunale, orasenesti, municipale si judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti si sectorului agricol Ilfov*), care vor functiona in baza
prevederilor art. 11 din Legea fondului funciar si conform prezentului
regulament.
-----------
*) Comisiile judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si sectorului
agricol Ilfov, vor fi denumite in continuare comisii judetene, conform
prevederilor art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 728/1992, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 27 noiembrie 1992.
Art. 2
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale se constituie prin ordinul
prefectului si vor fi formate din:
- primarul - presedintele comisiei;
- secretarul consiliului local;
- agentul agricol sau alt functionar al consiliului local;
- toti specialistii din cadrul centrului agricol comunal, orasenesc sau
municipal, dupa caz;
- specialisti in masuratori topografice, cadastru si organizarea
teritoriului, inclusiv ofiteri activi - specialisti topogeodezi si artileristi;
- un jurist din sistemul de organizare a agriculturii si alimentatiei sau
din aparatul propriu al prefecturii si al autoritatilor administratiei publice
locale, ori din serviciile publice descentralizate ale ministerelor si
celorlalte organe centrale;
- directorul societatii comerciale agricole pe actiuni care detine teren pe
raza localitatii;
- seful ocolului silvic sau un reprezentant al acestuia;
- seful sistemului de exploatare al filialei Regiei Autonome "Apele
Romane" sau un reprezentant al acestuia;
- seful sistemului de exploatare din cadrul societatii comerciale de
exploatare a lucrarilor de imbunatatiri funciare;
- 3 - 7 cetateni alesi de adunarea locuitorilor, cu majoritatea acestora;
- un reprezentant al fiecarei societati agricole de tip privat din comuna.
In cazul cand comuna cuprinde mai multe sate, numarul cetatenilor poate fi
de maximum 19, alesi proportional cu ponderea numerica a locuitorilor din
fiecare sat.
Pentru alegerea cetatenilor care fac parte din comisie, consiliile locale
vor organiza o adunare a reprezentantilor familiilor, care va fi legal
constituita daca este prezenta majoritatea simpla (jumatate plus unu) din
numarul acestora. Hotararea privind alegerea reprezentantilor locuitorilor in
comisie se adopta cu majoritatea absoluta (2/3 din numarul reprezentantilor
familiilor prezenti la adunare); fiecare familie va fi reprezentata de o
singura persoana;
- inginerul sef, contabilul sef si 1 - 2 sefi de ferma din cooperativa agricola
de productie al carei teren face obiectul stabilirii dreptului de proprietate;
- directorul unitatii agricole de stat sau seful fermei care detine teren
pe raza localitatii;
- un jurist din sistemul de organizare a agriculturii si alimentatiei sau
din aparatul propriu al prefecturii si consiliilor locale, ori din unitatile
subordonate acestora;
- seful ocolului silvic sau un reprezentant al acestuia;
- seful sistemului hidrotehnic (gospodarirea apelor) sau un reprezentant al
acestuia;
- 1 - 2 specialisti in masuratori topografice, cadastru si organizarea
teritoriului care se asigura de la urmatoarele unitati: directia generala
pentru agricultura si alimentatie, oficiul de cadastru si organizare a
teritoriului, societatea comerciala de executie si exploatare a lucrarilor de
imbunatatiri funciare, oficiul de studii pedologice si agrochimice, societatea
comerciala de intretinere si exploatare a pajistilor, precum si de la alte
unitati din judet care au asemenea specialisti.
In mod exceptional, in judetele in care nu se poate asigura numarul de
specialisti prevazuti la alineatul precedent, Ministerul Agriculturii si
Alimentatiei si Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, la cererea
prefectului, vor desemna astfel de specialisti de la institute si alte unitati
din subordinea acestora.
In componenta comisiei se va asigura si un numar de 3 - 5 membri supleanti.
Conducerea si coordonarea comisiei comunale, orasenesti sau municipale se
asigura de catre primar, ajutat de juristul din comisie. Comisia, in prima sa
sedinta in plen, va stabili programul de lucru, astfel ca actiunea sa se
desfasoare si sa se incheie in termenul prevazut de lege.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale vor functiona sub indrumarea
si controlul comisiei judetene.
Art. 3
La municipiul Bucuresti se constituie, prin ordin al prefectului, comisia
municipala, in componenta prevazuta la art. 2.
Prin ordin al prefectului se pot organiza subcomisii ale sectoarelor
municipiului Bucuresti.
Art. 4
Comisia judeteana este numita prin ordinul prefectului si va avea
urmatoarea componenta:
- prefectul - presedintele comisiei;
- subprefectul;
- un vicepresedinte al consiliului judetean;
- directorul general de prefectura - secretarul comisiei;
- directorul general al directiei generale pentru agricultura si
alimentatie;
- notarul sef al notariatului judetean, respectiv al municipiului
Bucuresti, precum si cel al Notariatului sectorului agricol Ilfov;
- directorul oficiului de cadastru si organizare a teritoriului;
- directorul directiei de restructurare, privatizare, dezvoltare rurala si
economica din cadrul directiei generale pentru agricultura si alimentatie;
- directorul societatii comerciale de imbunatatiri si exploatare a
pajistilor;
- directorul societatii comerciale de exploatare a lucrarilor de
imbunatatiri funciare;
- directorul oficiului de studii de pedologie si agrochimice;
- directorul filialei silvice a Regiei Autonome a Padurilor
"Romsilva";
- presedintele comisiei judetene a zonei montane, dupa caz;
- directorul sistemului de exploatare a filialei Regiei Autonome a Apelor
"Apele Romane";
- directorul directiei de urbanism, amenajarea teritoriului si lucrari publice;
- un specialist in topografie si geodezie, desemnat de Ministerul Apararii
Nationale;
- seful inspectoratului judetean de politie sau al municipiului Bucuresti;
- un jurist din cadrul prefecturii.
In vederea sprijinirii comisiei judetene pentru indeplinirea atributiilor
ce ii revin, prin ordin al prefectului se constituie un colectiv de lucru
condus de cate un reprezentant al prefectului, respectiv al oficiului de
cadastru si organizare a teritoriului, pentru partea tehnica, care va fi format
din specialisti, delegati pe toata durata functionarii comisiei, de catre
conducatorii institutiilor si agentilor economici prevazuti la alin. 1.
Colectivul de lucru va indeplini si atributii de secretariat tehnic,
potrivit ordinului prefectului.
Conditiile materiale necesare functionarii colectivului de lucru se asigura
de catre prefect.
Salariile si celelalte drepturi banesti cuvenite persoanelor delegate in
colectivul de lucru se platesc de catre institutiile si agentii economici de la
care provin.
Art. 5
Pe masura constituirii autoritatilor administratiei publice judetene, in
termen de 24 de ore, prefectii vor emite ordine, in conformitate cu prevederile
art. 11 alin. 2 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, pentru desemnarea
nominala a membrilor comisiei judetene, avand in vedere componenta stabilita la
art. 4 din prezentul regulament.
In unitatile administrativ-teritoriale in care nu s-au constituit
consiliile judetene, comisiile vor functiona, pana la constituirea acestora, in
actuala structura.
CAP. 2
Atributiile comisiilor
Art. 6
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale au urmatoarele atributii
principale:
a) preiau si inregistreaza cererile formulate pentru atribuirea de teren in
proprietate sau in folosinta;
b) solicita orice relatii si date sau, dupa caz, actele doveditoare
prevazute la art. 9 si 10 din lege;
c) stabilesc suprafata de teren ce urmeaza a fi atribuita in proprietate
sau folosinta persoanelor indreptatite, precum si celelalte situatii privind
restituirea unor terenuri;
d) completeaza, in baza datelor si situatiilor stabilite, anexele nr. 1 -
20 din regulament;
e) primesc si transmit comisiei judetene contestatiile cu privire la
suprafata stabilita potrivit lit. c);
f) intocmesc situatia definitiva privind persoanele indreptatite sa li se
atribuie teren, cu suprafetele stabilite a fi atribuite fiecareia;
g) inainteaza si prezinta comisiei judetene situatia definitiva, impreuna
cu documentatia necesara;
h) pun in posesie persoanele indreptatite a primi terenuri, dupa validarea
de catre comisia judeteana a propunerilor facute;
i) exercita orice alte atributii ce ii revin din lege si din prezentul
regulament.
Art. 7
Comisiile judetene au urmatoarele atributii principale:
a) organizeaza instruirea comisiilor comunale, orasenesti si municipale si
asigura distribuirea Legii fondului funciar, a regulamentului, a unor harti si
planuri, precum si a altor materiale necesare desfasurarii in bune conditii a
activitatii acestora;
b) asigura indrumarea si controlul comisiilor comunale, orasenesti si
municipale prin desemnarea tuturor membrilor din comisia judeteana pe comune,
orase si municipii;
c) verifica legalitatea propunerilor comisiilor comunale, orasenesti sau
municipale;
d) solutioneaza contestatiile formulate impotriva masurilor stabilite de
comisiile subordonate;
e) valideaza sau invalideaza masurile stabilite de comisiile comunale,
orasenesti sau municipale;
f) emit titlurile de proprietate;
g) executa orice alte atributii ce le revin din lege si din prezentul
regulament.
CAP. 3
Functionarea comisiilor
Art. 8
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale isi desfasoara activitatea in
plen, in prezenta a cel putin 3/4 din numarul membrilor acestora, cu prezenta
obligatorie a primarului; membrii comisiilor pot lipsi numai in caz de forta
majora, situatie in care vor fi inlocuiti de membrii supleanti. Lucrarile de
secretariat ale comisiei se asigura de secretarul consiliului local.
Art. 9
Comisiile judetene isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin 3/4
din numarul membrilor.
Art. 10
Hotararile comisiilor judetene si ale celor subordonate se adopta cu
majoritatea de 3/4 din numarul celor prezenti si se consemneaza intr-un
proces-verbal, semnat de toti participantii.
Pentru adoptarea hotararilor, comisiile pot solicita prezentarea tuturor
actelor necesare si pot audia orice persoana.
CAP. 4
Stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor
Art. 11
In scopul cunoasterii prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991,
consiliile locale o vor afisa in locuri publice.
Totodata, consiliile locale si prefecturile vor lua masuri ca prevederile
legii si regulamentului sa fie publicate in ziarele locale.
Art. 12
Lucrarile privind stabilirea dreptului de proprietate pentru membrii
cooperativelor agricole de productie si celelalte persoane prevazute de lege se
fac de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale, dupa caz, luandu-se
in considerare suprafata terenurilor aduse la intrarea in cooperativa, inclusiv
terenurile din intravilan si suprafata terenurilor detinute de cooperativa la
data de 1 ianuarie 1990, inscrisa in sistemul de evidenta al cadastrului
funciar general, corectata cu instrainarile legal efectuate de catre
cooperativa pana la data intrarii in vigoare a legii, exclusiv suprafata
detinuta in folosinta provenita din izlazurile comunale.
Art. 13
Potrivit prevederilor legii, stabilirea dreptului de proprietate se face
numai la cerere, formulata de fiecare persoana indreptatita. Cand sunt mai
multi mostenitori, cererea se poate face si in comun, fiecare dintre ei
semnand-o.
In cerere se vor mentiona urmatoarele date si elemente: numele si prenumele
solicitantului si ale parintilor, calitatea, gradul de rudenie, suprafata de
teren la care se socoteste indreptatit, precum si orice alte date necesare
pentru stabilirea dreptului de proprietate potrivit legii.
La cerere se vor anexa: acte de proprietate, certificat de mostenitor,
hotarare judecatoreasca, daca exista, in toate cazurile certificat de nastere,
certificat de deces al autorului in cazul mostenitorilor, precum si orice alte
acte din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra terenului solicitat.
Totodata, la cerere se va anexa declaratia prevazuta in art. 9 alin. 2 din
lege.
Cererea impreuna cu actele mentionate mai sus se depun la consiliul local
in a carui raza teritoriala este situat terenul, fie personal, fie prin posta,
inauntrul termenului de 30 de zile prevazut de lege.
In cazul in care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta
actele doveditoare in original si cate o copie simpla semnata pentru
conformitate sau o copie xerox, ramanand la comisie numai copiile acestora.
Cand cererea se transmite prin posta, la aceasta se vor anexa fie copii
simple semnate pentru conformitate pe propria raspundere de catre solicitant,
fie copii xerox.
In toate cazurile, cererea poate fi rezolvata si fara prezenta
solicitantului. Prezenta este obligatorie la primirea titlului care trebuie
semnat si la punerea in posesie.
Art. 14
Stabilirea suprafetei de teren din intravilan si extravilan adusa in
cooperativa de membrii cooperatori sau, dupa caz, preluata de cooperativa in
orice mod se face conform prevederilor art. 8 din lege. Suprafetele se inscriu
in anexa nr. 1.
Art. 15
Stabilirea dreptului de proprietate pentru cooperatorii in viata se face pe
numele persoanelor indreptatite, iar pentru cooperatorii decedati, pe numele
mostenitorilor. Cand sunt mai multi mostenitori, stabilirea dreptului de
proprietate se face pe numele tuturor mostenitorilor.
In situatia in care pentru stabilirea dreptului de proprietate au depus
cereri la comisie mai multe categorii de mostenitori, cererile mostenitorilor
legali vor fi luate in considerare, prin excludere, in urmatoarea ordine de
preferinta:
I. cele ale descendentilor directi (copii, nepoti, stranepoti), singuri sau
in concurs cu sotul supravietuitor, excluzand pe toti ceilalti mostenitori;
copiii exclud pe nepoti si acestia pe stranepoti, in afara de cazul in care
nepotii sau, dupa caz, stranepotii vin la mostenire in locul parintelui decedat
anterior autorului succesiunii;
II. cele ale colateralilor privilegiati (frati, surori si descendentii
acestora - copiii si nepotii acestora) si ale ascendentilor de gradul I
(parinti) impreuna sau singuri si, dupa caz, in concurs cu sotul
supravietuitor, excluzand pe ceilalti mostenitori de grad mai indepartat;
fratii si surorile exclud pe descendentii lor; acestia din urma pot veni la
mostenire in locul tatalui sau mamei (frate sau sora), in cazul in care acestia
au decedat anterior autorului succesiunii;
III. cele ale ascendentilor de gradul II (bunici), singuri sau in concurs
cu sotul supravietuitor;
IV. cele ale colateralilor de gradul III (unchi, matusi), excluzand pe
ceilalti mostenitori de grad mai indepartat, singuri sau, dupa caz, in concurs
cu sotul supravietuitor;
V. cele ale mostenitorilor colaterali de gradul IV (veri) ca ultime
persoane cu vocatie succesorala, singuri sau in concurs cu sotul
supravietuitor.
Sotul supravietuitor vine singur la mostenire daca nu exista nici unul din
gradele de mostenitor prevazute mai sus.
In cazul cand exista mostenitori testamentari si formuleaza cereri, ei vor
fi trecuti, de asemenea, in titlul de proprietate, impreuna cu ceilalti
mostenitori legali, care au vocatie, potrivit cu documentele prezentate, urmand
ca raporturile dintre ei sa fie solutionate potrivit dreptului comun.
In situatia in care cooperatorii decedati au adus in cooperativa o
suprafata mai mare de 10 ha sau aceasta a preluat in orice mod de la autor o
suprafata mai mare de 10 ha, mostenitorii acestora pot primi impreuna o
suprafata maxima de 10 ha, astfel cum rezulta din prevederile art. 8 alin. 3,
art. 9 alin. 1 si art. 12 alin. 3 din Legea fondului funciar.
In cazul in care suprafata adusa de autor sau preluata in orice mod de la
acesta nu asigura minimum 0,5 ha de persoana, mostenitorii nu vor putea primi
in proprietate decat suprafata adusa sau preluata cu diminuarile, cand este
cazul, prevazute de lege, chiar daca aceasta este sub 0,5 ha de fiecare
mostenitor, astfel cum rezulta, de asemenea, din art. 8 alin. 3 si art. 12
alin. 3 din Legea fondului funciar.
Membrii cooperatori in viata, fie ca au adus sau nu terenuri in
cooperativa, se inscriu cu suprafata stabilita de comisie in tabelele anexa nr.
2.a. si 2.b., iar mostenitorii cooperatorilor decedati se inscriu cu suprafata
stabilita in tabelul anexa nr. 3.
Art. 16
Persoanele, precum si - dupa caz - mostenitorii acestora, ale caror
terenuri au trecut, cu sau fara titlu, in proprietatea cooperativei fara ca ele
sa fi dobandit calitatea de cooperatori, se inscriu cu suprafata stabilita de
comisie in tabelul anexa nr. 4.
Art. 17
Persoanele decorate cu titlurile "Cavaler al Ordinului Mihai
Viteazul" si "Mihai Viteazul cu Spade", care au optat si li s-a
atribuit la data improprietaririi teren arabil, precum si - dupa caz -
mostenitorii lor, cu exceptia celor care l-au instrainat, se inscriu cu
suprafata stabilita de comisie in tabelul anexa nr. 5.
Art. 18
Persoanele care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca si
mostenitorii celor decedati, ca urmare a participarii la lupta pentru victoria
Revolutiei din decembrie 1989, primesc la cerere in proprietate 10.000 mp,
teren echivalent arabil, si se inscriu in tabelul anexa nr. 6 (mostenitorii
primesc impreuna suprafata de 10.000 mp).
Art. 19
Proprietarilor particulari cu domiciliul in Romania care nu s-au inscris in
cooperativele agricole de productie sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, ale
caror terenuri sunt comasate in actualul perimetru al cooperativei si nu au
fost compensati cu alte terenuri, la cerere li se va stabili dreptul de
proprietate si se inscriu in tabelul anexa nr. 7.
Art. 20
In localitatile cu cetateni romani apartinand minoritatii germane sau in
cele in care locuiesc persoane care au fost deportate sau stramutate,
deposedate de terenuri, la cerere, se vor atribui in proprietate, cu prioritate
acestora sau mostenitorilor lor, terenuri, in conditiile prevazute de art. 16
din lege, care se inscriu in tabelul anexa nr. 8.
Art. 21
Persoanele care nu au calitatea de cooperatori, dar care au lucrat ca
angajati in ultimii 3 ani in cooperativa agricola de productie sau in asociatii
cooperatiste, la cerere, li se va stabili suprafata de teren in proprietate din
terenurile prevazute la art. 17, daca fac dovada ca sunt stabiliti in
localitate sau declara, in scris, ca se stabilesc in aceasta si ca nu detin in
proprietate alte terenuri.
Persoanele si suprafata stabilita de comisie se inscriu in tabelul anexa
nr. 9.a. In acelasi mod se procedeaza si in cazul persoanelor care au fost
deportate si nu beneficiaza de dispozitiile art. 13 - 15 din lege, care se
inscriu in tabelul anexa nr. 9.b.
Art. 22
Pentru determinarea suprafetelor necesare stabilirii dreptului de
proprietate conform prevederilor art. 13 - 15 din lege, comisia va insuma
suprafetele propuse a se atribui, inscrise in tabelele anexa nr. 2.a., 2.b., 3,
4, 5, 6, 7, 8, 9.a., 9.b., 11, 13, iar suprafata rezultata va fi comparata cu
suprafata cooperativei inscrisa in cadastrul funciar general la data de 1
ianuarie 1990.
In situatia in care suprafata de teren agricol a cooperativei, la data de
1.I.1990, este mai mica decat cea rezultata prin insumarea suprafetelor din
tabelele de mai sus, stabilirea suprafetei ce urmeaza sa fie atribuita in
proprietate se face, conform art. 13, prin reducerea unei cote procentuale
rezultate din diferenta dintre cele doua suprafete care se aplica corespunzator
celor inscrisi in tabelele anexa nr. 2.a., 3, 4, 5, 7, 8, 9.a., 9.b., 11, 13,
urmarindu-se ca suprafata sa nu scada sub limita stabilita - minima - pentru
fiecare categorie prevazuta de lege.
In situatia in care rezulta o rezerva de teren, comisia va stabili
atribuirea acesteia in proprietate sau in folosinta persoanelor indreptatite
prevazute de lege.
Art. 23
Personalului de specialitate din serviciile publice comunale i se va
stabili, de catre comisie, suprafata ce urmeaza sa fie atribuita in folosinta,
conform art. 18 din lege, care se inscrie in tabelul anexa nr. 10. Tabelul se
depune la consiliul local, care va emite hotarari in acest sens.
Art. 24
Personalul de specialitate care si-a desfasurat activitatea in unitatile
agricole cooperatiste desfiintate sau reorganizate in societati comerciale,
prevazute de art. 95 din lege, caruia i se atribuie teren cu prioritate in
proprietate, conform art. 18 alin. 1 ori art. 20 din lege, se inscrie in
tabelul anexa nr. 11.
Art. 25
Familiile carora urmeaza sa li se atribuie teren in localitatile cu
excedent de suprafata agricola si cu deficit de forta de munca, conform art. 20
din lege, se inscriu cu suprafetele stabilite in tabelul anexa nr. 12.a.
Familiile din alte localitati din cadrul judetului ori din alte judete,
carora urmeaza sa li se atribuie teren in conditiile art. 20 din lege, se
inscriu in tabelul anexa nr. 12.b.
In acest scop, comisiile judetene vor aduce la cunostinta, prin mass-media,
suprafetele de teren agricol ce constituie excedent.
Art. 26
Suprafetele de teren stabilite conform art. 21 din lege pentru parohiile,
schiturile si manastirile din mediul rural se inscriu in tabelul anexa nr. 13.
Art. 27
Terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu
personalitate juridica, cu exceptia asociatiilor cu profil zootehnic care se
vor infiinta, conform art. 28 din lege, se inscriu in tabelul anexa nr. 14.a.
Dupa stabilirea suprafetei ce revine fiecarui titular si validarea de catre
comisiile judetene a optiunii lor potrivit prevederilor art. 26 din lege, vor
fi pusi in posesia terenurilor, grupat in cadrul asociatiei.
Pentru asociatiile de tip privat cu personalitate juridica de profil
zootehnic, care se infiinteaza conform art. 28 din lege, terenurile necesare
bazei furajere se inscriu in tabelul anexa nr. 14.b., urmand ca la punerea in
posesie sa se procedeze potrivit prevederilor alineatului precedent.
Terenurile care devin proprietatea societatilor comerciale pe actiuni
infiintate conform prevederilor art. 29 din lege, prin reorganizarea
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste, se inscriu in
tabelul anexa nr. 14.c.
Art. 28
Terenurile cu vegetatie forestiera - paduri, zavoaie, tufarisuri, pasuni
impadurite -, care au apartinut persoanelor fizice, se restituie, la cerere,
fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora, intr-o suprafata egala cu cea
trecuta in proprietatea statului, dar nu mai mult de 1 ha, din trupurile
izolate sau la liziera padurii, evitandu-se zonele cu rol de protectie, conform
prevederilor art. 41 din lege, si se inscriu in tabelul anexa nr. 15.
Aceste terenuri vor fi puse la dispozitie de unitatile silvice.
Art. 29
Dupa definitivarea tabelelor anexa nr. 2 - 20 si aprobarea lor prin
proces-verbal de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale, acestea
vor fi afisate la sediul consiliului local pentru luarea la cunostinta de cei
interesati. Fiecare tabel va fi semnat de membrii comisiei, cu mentiunea datei
afisarii.
Persoanele nemultumite de propunerile de stabilire a dreptului de
proprietate de catre comisiile comunale, orasenesti sau municipale pot face, in
termen de 5 zile de la comunicare, contestatie adresata comisiei judetene, pe
care o depun la secretariatul comisiei comunale, orasenesti sau municipale,
care este obligat sa o inregistreze si sa o inainteze, prin delegat, la
secretarul comisiei judetene, in termen de 3 zile.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale, imediat dupa expirarea
termenelor prevazute mai sus, vor inainta documentatia comisiilor judetene.
Comisia judeteana va analiza propunerile primite de la comisiile comunale,
orasenesti sau municipale, privind modul de respectare a prevederilor legii in
legatura cu stabilirea dreptului de proprietate, precum si contestatiile celor
care s-au considerat nemultumiti de modul de stabilire a dreptului de
proprietate de catre comisia comunala, oraseneasca sau municipala.
Dupa analizare, comisia judeteana, prin hotarare, va solutiona
contestatiile si va valida sau invalida propunerile si le va transmite, prin
delegat, in termen de 3 zile, comisiilor subordonate, care le vor afisa imediat
la sediul consiliului local si vor comunica, sub semnatura, persoanelor care au
formulat contestatii, hotararea comisiei judetene.
De la data comunicarii sub semnatura, persoanele nemultumite pot face
plangere impotriva hotararii comisiei judetene la judecatorie in termen de 30
de zile.
Art. 30
Paralel cu stabilirea dreptului de proprietate pentru persoanele prevazute
de lege, comisiile comunale, orasenesti sau municipale vor stabili suprafata izlazurilor
comunale care se formeaza din suprafata izlazului aflat in prezent in
administrarea consiliilor locale, din suprafata provenita din izlazul care a
fost dat in folosinta unor cooperative agricole de productie, prevazute la art.
32 din lege, precum si din suprafata provenita din izlazurile comunale care a
fost trimisa unor unitati de stat prevazute la art. 40 din lege. In comunele
compuse din mai multe localitati, suprafata de izlaz va fi defalcata pe sate.
Aceste terenuri, la propunerea comisiilor comunale, orasenesti sau
municipale, prin ordinul prefectului trec in proprietatea privata a comunelor,
oraselor sau, dupa caz, a municipiilor si se inscriu in tabelul anexa nr. 16.
Art. 31
Pentru familiile din zona montana, care se incadreaza in prevederile art.
39 din lege, la consiliile locale se va constitui o comisie formata din:
primar, secretarul consiliului local, inginerul agronom de la ocolul agricol,
delegatul comisiei judetene pentru zona montana si 5 - 10 gospodari si
intelectuali care se bucura de prestigiu in localitatea respectiva.
Comisia analizeaza, in plen, cererile primite si va stabili familiile
indreptatite sa primeasca in proprietate terenuri agricole, iar consiliul local
va propune prefectului emiterea ordinului pentru atribuirea in proprietate a
acestor terenuri.
In vederea atribuirii in proprietate pentru fiecare familie stabilita de
comisia locala se intocmeste o documentatie care contine hotararea comisiei
comunale, consemnata intr-un proces-verbal, schita topografica a terenului
propus pentru improprietarire cu mentionarea suprafetei totale si pe categorii
de folosinta, precum si cererea celui in cauza. Suprafetele atribuite in
proprietate se inscriu in tabelul anexa nr. 18. Pe baza titlului de
proprietate, proprietarul are obligatia sa se inscrie cu suprafata respectiva
in cadastrul funciar, registrul agricol si, dupa caz, in cartea funciara si la
organul financiar local.
Art. 32
Persoanele ale caror terenuri agricole au fost trecute in proprietate de stat,
ca efect al unor legi speciale, altele decat cele de expropriere, si care se
afla in administrarea unitatilor agricole de stat sau, dupa caz, mostenitorii
acestora, in conformitate cu art. 36 din lege, devin, la cerere, actionari la
societatile comerciale infiintate conform Legii nr. 15/1990 din actualele
unitati agricole de stat. Persoanele prevazute mai sus pot primi in conditiile
art. 38 din lege, la cerere, o suprafata de 5.000 mp de familie, in echivalent
arabil, din terenurile proprietatea statului. Atribuirea suprafetei de 5.000 mp
de familie se face in situatia cand proprietarilor sau mostenitorilor acestora
nu li s-a atribuit suprafata minima din alte suprafete de teren, potrivit
legii. Numarul de actiuni primite impreuna cu suprafata atribuita nu va putea
depasi valoarea a 10 ha teren de familie, in echivalent arabil. Persoanele care
se incadreaza in aceasta categorie se inscriu in tabelul anexa nr. 19.
Art. 33
Persoanelor sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, al caror teren agricol intrat
in proprietatea statului si aflat in administrarea consiliului local, la data
intrarii in vigoare a Legii fondului funciar, la cerere, li se vor restitui
terenurile, fara a putea depasi suprafata de 10 ha de familie, in echivalent
arabil, sau, dupa caz, pentru toti mostenitorii autorului lor, conform
prevederilor art. 37 din lege. Persoanele care se incadreaza in aceasta
categorie se inscriu in tabelul anexa nr. 20.
Art. 34
Echivalarea terenurilor agricole, pe categorii de folosinta in echivalent
arabil, este prevazuta in anexa nr. 21.
CAP. 5
Emiterea titlurilor de proprietate si punerea in posesie a proprietarilor
Art. 35
Pe baza documentatiilor inaintate de comisiile comunale, orasenesti sau
municipale, comisia judeteana, dupa operatiunea de validare, emite titlul de
proprietate, conform modelului anexa nr. 27. Documentatiile se trimit in doua
exemplare, din care unul se retine si se depoziteaza la arhiva oficiului de
cadastru si organizare a teritoriului. Formularele de titlu de proprietate se
tiparesc pe hartie speciala format A - 3, ca imprimat cu regim special in
carnete in numar de cate 100 exemplare. Acestea se vor tipari prin grija
Ministerului Agriculturii si Alimentatiei si se vor difuza comisiilor judetene,
in raport de necesitati.
Titlul de proprietate pentru cetatenii in viata se emite persoanelor
indreptatite (sot, sotie), iar pentru mostenitori se emite un singur titlu de
proprietate pentru terenurile ce au apartinut autorului lor, in care se
nominalizeaza toti solicitantii indreptatiti, urmand ca pentru iesirea din
indiviziune, ulterior, acestia sa procedeze potrivit dreptului comun. Titlul de
proprietate se completeaza cu tus negru si se numeroteaza incepand de la nr. 1,
in fiecare judet. In titlu se vor inscrie numele si prenumele titularului,
precum si initiala tatalui. In cazul in care alaturi de sotul supravietuitor
vin la mostenire si alti mostenitori, potrivit celor prevazute la art. 14 alin.
2 si 3, la rubrica "prin reconstituirea dreptului de proprietate" se
inscrie suprafata atribuita persoanelor care au detinut terenuri in proprietate
sau, dupa caz, mostenitorilor acestora, precum si in cazurile prevazute la art.
21 din lege, iar la rubrica "prin constituirea dreptului de proprietate"
se inscrie suprafata atribuita pentru celelalte categorii de persoane fizice
sau juridice.
Titlul se semneaza de prefect, directorul general de prefectura, ca
secretar, directorul general al directiei generale pentru agricultura si
alimentatie si de directorul oficiului de cadastru si organizare a
teritoriului. Partile detasabile ale titlului de proprietate semnate se
transmit la comisiile comunale, orasenesti sau municipale, care le vor inscrie
in registrul agricol, dupa care le vor inmana, sub semnatura, titularilor, sau
se va proceda potrivit prevederilor art. 37, dupa caz, iar partea nedetasabila
(cotorul) a titlului de proprietate se retine si se depoziteaza la arhiva
oficiului de cadastru si organizare a teritoriului.
In acest sens, comisiile vor intocmi un registru care va cuprinde numele si
prenumele titularului, numarul titlului de proprietate si semnatura
primitorului.
Titlul de proprietate pentru persoanele care au formulat plangeri la
judecatorie se vor completa si elibera dupa pronuntarea hotararii judecatoresti.
Art. 36
In baza titlului de proprietate eliberat pe baza optiunii exprimate in
scris de catre fiecare proprietar, in conditiile art. 26 din lege, comisia
comunala, oraseneasca sau municipala va proceda la delimitarea zonelor teritoriale
in care urmeaza sa fie pusi in posesie titularii, tinand seama de conditiile
concrete teritoriale (relief, calitatea solului, categoria de folosinta,
distanta fata de localitate si caile publice de comunicatie, amenajarile pentru
imbunatatiri funciare). Aceasta delimitare, precum si parcelarea pe proprietari
se fac pe planul de situatie al fiecarei localitati, in cadrul actualei
organizari teritoriale.
La parcelarea terenului in sistemele de irigatii se va tine seama de metoda
de udare cu echipamentele existente si de prevederile regulamentelor de
exploatare pentru utilizarea corecta si rationala a acestora.
Astfel, in cazul irigatiilor prin aspersiune la care se folosesc
echipamente de udare cu mutare manuala, la stabilirea loturilor de teren se va
lua in considerare unitatea de suprafata deservita de un hidrant.
La stabilirea limitelor loturilor, se recomanda ca latura mica sa fie pe
antena, iar latura mare egala cu lungimea aripii de ploaie, iar suprafata
parcelei sa coincida cu suprafata deservita de o aripa de ploaie sau un
multiplu al acestei suprafete.
Pentru proprietatile de mici dimensiuni, utilizarea rationala a sistemului
de irigatii, respectiv a suprafetei deservite de un hidrant, presupune gruparea
mai multor proprietari cu acces la sursa de apa.
Pentru suprafetele prevazute a fi irigate prin scurgere la suprafata
(brazde, fasii) se va avea in vedere orografia terenului si posibilitatea
aplicarii udarii pe intreaga suprafata si, respectiv, modalitatile de evaluare
a apei in exces.
Pe terenurile amenajate cu lucrari de desecare-drenaj, la stabilirea
proprietatilor se vor lua in considerare limitele obligatorii (canale, drumuri
de exploatare) care sa asigure atat exploatarea agricola, cat si intretinerea
lucrarilor hidroameliorative.
Pe terenurile in panta, la parcelare se va avea in vedere respectarea
lucrarilor de combatere a eroziunii solului existente (terase, bancheta, benzi
inierbate, reteaua de regularizare a scurgerii apei de pe versanti, drumuri
agricole si alte lucrari).
Cand nu sunt executate lucrari de combatere a eroziunii, delimitarea
parcelelor se va face, pe cat posibil, cu latura lunga in sensul curbelor de
nivel, astfel ca sa permita executarea lucrarilor de pregatire a solului pentru
insamantari, precum si intretinerea culturilor prasitoare pe directia curbelor
de nivel, in scopul prevenirii si combaterii eroziunii solului.
De asemenea, se va tine cont de prevederile art. 33 alin. 2 din lege
privind delimitarea zonelor de protectie aferente lucrarilor de imbunatatiri
funciare, inclusiv cele de gospodarire a apelor, conform normelor in vigoare.
Art. 37
Punerea in posesie a proprietarilor, in cadrul zonelor teritoriale
delimitate, se face de comisie, pe baza de masuratori topografice.
Persoanele care au formulat plangeri la judecatorie vor fi puse in posesie
provizoriu pana la prezentarea hotararii judecatoresti de catre comisii, cu
suprafete stabilite pe baza hotararii comisiei judetene. Dupa prezentarea
hotararii judecatoresti, punerea in posesie se va face tinand seama de aceasta.
Comisiile comunale, orasenesti sau municipale, din rezerva constituita
potrivit legii, vor putea atribui, in completare, terenuri, daca din hotarare
rezulta aceasta.
Punerea in posesie a proprietarilor se va face in prezenta fiecarui
proprietar, semnand tabelul de luare in primire a terenului.
In acest scop, autoritatile comunale si orasenesti ale administratiei
publice vor incunostinta, in scris, cu confirmare de primire, persoanele care
au domiciliul in alte localitati si carora li s-a atribuit dreptul de
proprietate, asupra datei la care va avea loc punerea in posesie. Pentru
persoanele care au domiciliul sau resedinta in localitate, autoritatile
comunale si orasenesti ale administratiei publice vor afisa, la sediul lor,
data punerii in posesie, utilizand, totodata, orice alte mijloace de
comunicare.
Persoanele care din diferite motive sunt in imposibilitate sa se prezinte
la data punerii in posesie pot imputernici prin procura speciala si autentica,
cu mentiunea expresa "Pentru punere in posesie", alte persoane, care
vor semna tabelul de luare in primire a terenului.
In caz de neprezentare a persoanelor indreptatite sau, dupa caz, a celor
imputernicite, suprafata de teren ce se cuvine titularilor se marcheaza pe
teren de catre comisie, potrivit planului de parcelare.
Presedintele comisiei va mentiona despre aceasta in tabel. Prin aceasta
operatiune se considera ca persoanele respective au fost puse in posesie. In
acest caz, partile detasabile ale titlurilor de proprietate se depoziteaza la
autoritatile comunale si orasenesti ale administratie publice, urmand a fi
inmanate titularilor sau, dupa caz, persoanelor imputernicite in acest sens.
La inmanarea titlurilor de proprietate, cheltuielile ocazionate de
expedierea incunostintarilor vor fi achitate, pe baza de chitanta, de
persoanele care primesc titlurile.
Marcarea parcelelor se va face prin tarusi sau borne, care se asigura de
fiecare proprietar.
Art. 38
In situatia in care mai raman terenuri neatribuite, comisia le va delimita
pe planul cadastral si in teren si le va preda consiliului local in
administrare, urmand a fi folosite in conformitate cu prevederile legii pana la
infiintarea agentiei de dezvoltare si amenajare rurala. Inscrierea acestor
suprafete se va face potrivit anexei nr. 17. De asemenea, va delimita si marca
pe plan si in teritoriu terenurile societatilor comerciale, asociatiilor de tip
privat, izlazurile comunale si terenurile cu vegetatie forestiera atribuite
proprietarilor care au solicitat restituirea acestora in conditiile prevazute
de lege.
Totodata, va delimita si marca in teritoriu suprafata ce se va atribui in
folosinta, care se preda consiliului local pentru a fi atribuita celor
indreptatiti prin lege.
Art. 39
Dupa punerea in posesie a tuturor proprietarilor pana la finele anului,
oficiul de cadastru si organizare a teritoriului va redacta un plan de situatie
cu noua parcelare a teritoriului si cu numerotarea topografica corespunzatoare,
in 2 exemplare, din care un exemplar ramane la acesta, iar unul se preda cu
proces-verbal consiliului comunei, orasului sau municipiului.
CAP. 6
Repartizarea cheltuielilor efectuate pentru productia anului 1991 si a
creditelor de investitii pe terenurile atribuite in proprietate sau folosinta
Art. 40
Concomitent cu punerea in posesie a titularilor de terenuri atribuite in
proprietate sau folosinta, comisiile comunale, orasenesti sau municipale
constituite potrivit art. 11 din lege, impreuna cu comisiile de lichidare, vor
repartiza pe terenurile respective cheltuielile efectuate de cooperativele
agricole de productie sau, dupa caz, de asociatiile intercooperatiste sau de
stat si cooperatiste, aferente anului 1991, corespunzator celor inregistrate in
evidenta contabila, precum si creditele de investitii ramase de rambursat
aferente plantatiilor de vii si pomi.
In acest scop, vor intocmi situatia anexa nr. 22, in care vor fi cuprinsi
toti titularii ce primesc terenuri in proprietate sau folosinta, inclusiv
consiliile locale care preiau suprafetele ramase nerepartizate pe categorii de
folosinta, precum si cheltuielile de productie si creditele aferente.
Cheltuielile de productie se vor recupera, la optiunea titularului, fie
prin plata contravalorii acestora o data cu punerea in posesie, fie prin
angajament de plata prin care fiecare titular se obliga fata de comisiile de
lichidare a cooperativei sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste sau de
stat si cooperatiste pentru cheltuielile efectuate pe terenurile atribuite in
proprietate si fata de consiliul local pentru terenurile atribuite in
proprietate sau, dupa caz, in folosinta.
Angajamentul de plata se da in fata presedintelui comisiei de lichidare si
a presedintelui si secretarului comisiei comunale, orasenesti sau municipale,
dupa caz.
Termenul de plata pentru cheltuielile de productie conform art. 99 din
lege, in cazul angajamentului, nu poate depasi data de 1 decembrie 1991.
Continutul angajamentelor de plata este prevazut in anexele nr. 23 si 24.
Pentru diferenta de credite de investitii ramasa de rambursat, in cazul
titularilor care primesc in proprietate sau in folosinta plantatii de vii si
pomi, conform art. 33 din lege, acestia vor da un angajament de plata, cu scadenta
la termenul la care era obligata unitatea.
Continutul angajamentelor de plata este prevazut in anexele nr. 25 si 26.
Suma scadenta pe anul 1991 se va achita comisiei de lichidare, iar pentru
anul urmator, titularul va incheia contract de credite cu banca finantatoare,
in termen de 15 zile de la semnarea angajamentului.
In baza angajamentelor de plata, care constituie titluri executorii,
bancile finantatoare vor stabili conditiile si modalitatea de rambursare a
diferentelor de credit ramase de plata, potrivit legii si normelor proprii.
CAP. 7
Lichidarea patrimoniului
Art. 41
Comisiile de lichidare a patrimoniului cooperativelor sau, dupa caz, al
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste se vor constitui si
vor functiona potrivit prevederilor art. 26 si 27 din lege.
Comisiile de lichidare sunt formate din:
- contabilul sef al cooperativei sau,
dupa caz, al asociatiei - presedinte;
- 3 contabili sau economisti din cooperativa
sau asociatie - membri;
- un inginer din cooperativa sau asociatie - membru;
- casierul - membru;
- magazinerul - membru;
- presedintele comisiei de cenzori - membru;
- 3 - 5 cooperatori alesi de adunarea locuitorilor - membri.
Comisiile vor fi sprijinite in activitatea lor de reprezentanti ai
directiilor agricole si ai bancilor finantatoare.
Art. 42
Comisia de lichidare isi incepe activitatea prin efectuarea, impreuna cu
conducerea unitatii, a inventarierii intregului patrimoniu si incheierea unui
bilant la data respectiva, care sa constate situatia exacta a activului si
pasivului.
Comisia va primi in gestiune patrimoniul unitatii si actele de evidenta,
asigurand conservarea si paza bunurilor in conditii corespunzatoare.
Toate actele emise de comisia de lichidare vor purta mentiunea ca unitatea
este "in lichidare". Totodata, se va deschide un registru in care se
vor inregistra toate operatiunile legate de lichidarea patrimoniului in ordinea
efectuarii acestora.
Art. 43
Conturile bancare ale cooperativei sau, dupa caz, ale asociatiei se vor
mentine deschise la incheierea activitatii comisiei de lichidare si vor servi
la efectuarea operatiunilor de decontare.
In vederea efectuarii de operatiuni prin banca, presedintele si secretarul
comisiei de lichidare vor depune la banca specimenele de semnaturi, impreuna cu
o copie a ordinului de constituire emis de prefect.
Membrii comisiei de lichidare care intreprind noi operatiuni economice, ce
nu sunt necesare scopului lichidarii, sunt raspunzatori personal si solidar de
executarea lor.
Art. 44
Unitatile specializate de exploatare a lucrarilor de imbunatatiri funciare,
care potrivit Legii fondului funciar preiau in proprietate lucrarile de
imbunatatiri funciare, vor prelua si creditele de investitii acordate cooperativelor
agricole de productie si nerestituite de acestea si vor incheia, in termen de
15 zile de la semnarea protocolului de preluare, contracte de credite cu
bancile finantatoare.
Art. 45
In cazul in care cooperativele agricole care se desfiinteaza mai au de
restituit credite pentru investitii aferente asociatiilor economice
intercooperatiste sau de stat si cooperatiste la care au fost asociate, iar
acestea din urma se reorganizeaza ca societati comerciale pe actiuni conform
art. 29 din lege, creditele respective vor fi transferate de catre comisia de
lichidare la aceste unitati, care vor incheia cu banca finantatoare noi
contracte de credite.
In toate cazurile in care, din patrimoniul unitatii in lichidare, se predau
bunuri pentru care sunt inca angajamente din credite, cei care preiau aceste
bunuri (asociatii, societati) vor prelua si creditele aferente, avand obligatia
sa incheie noi contracte de credite cu bancile finantatoare, exceptandu-se
bunurile preluate in conditiile art. 28 alin. 7 din Legea fondului funciar.
Art. 46
Dupa inventarierea patrimoniului si in baza bilantului incheiat, comisia de
lichidare va proceda la realizarea activului si plata pasivului potrivit
prevederilor art. 26, 28 si 29 din lege, precum si la stabilirea masurilor de
recuperare a pagubelor sau de sesizare a organelor de urmarire penala, potrivit
art. 27 din lege.
Art. 47
Drepturile de creanta ce se cuvin in conditiile art. 28 din lege se
stabilesc in procent de 40% pentru terenul adus sau predat in orice mod in
cooperativa si 60% pentru volumul muncii prestate in cooperativa.
Art. 48
Comisia de lichidare va intocmi o situatie privind evidenta muncii
efectuate de cooperatorii activi si a veniturilor obtinute de acestia, pe care
o va inainta, sub semnatura, organelor judetene ale casei de pensii si
asigurari sociale ale taranimii.
Art. 49
Dupa terminarea operatiunii de lichidare, comisiile vor proceda potrivit
prevederilor art. 27 din lege.
Registrele si actele unitatilor desfiintate se predau, prin proces-verbal,
consiliilor locale, care au obligatia sa le pastreze timp de 5 ani.
NOTA:
Conform art. II din Hotararea Guvernului nr. 730/1992, comisiile comunale,
orasenesti si municipale vor exercita toate atributiile legate de efectuarea
operatiunilor de punere in posesie a titularilor dreptului de proprietate si a
celorlalte operatiuni prevazute la art. 36 - 38 din prezentul regulament.
In situatiile in care comisiile judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti si sectorului agricol Ilfov, nu au validat inca masurile stabilite de
comisiile comunale, orasenesti si municipale, acestea din urma vor exercita
toate atributiile ce le revin potrivit art. 6 din regulament.
ANEXA 1
TABEL NOMINAL
cu membrii cooperatori care au adus teren - in extravilan si intravilan - in
cooperativa agricola si cu persoanele carora li s-a preluat de cooperativa
teren in orice mod
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
E. - Extravilan
I. - Intravilan
_____________________________________________________________________________
Suprafata agricola din care:
Nr. Numele si adusa sau preluata __________________________
crt. prenumele in C.A.P. - ha A B C D Total Obs.
din care: teren
TOTAL ---------- neagricol
E. I. E. I. E. I. E. I. E. I. - ha -
_____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
TOTAL:
_____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec toti membrii cooperatori care au adus sau li s-a
preluat teren in cooperativa si persoanele carora li s-a preluat in orice mod
terenuri de aceasta.
- In coloana 2 se inscrie suprafata totala de teren agricol adus in C.A.P.
rezulta din: evidentele cooperativei, cererile de inscriere, registrul agricol
de la data intrarii in cooperativa, actele de proprietate si cartea funciara
sau, in lipsa acestora, din orice alte probe prevazute de lege, inclusiv
declaratii de martori, iar in coloanele 3 si 4, suprafata din extravilan si cea
din intravilan, care prin insumare sa corespunda cu suprafata inscrisa in
coloana 2.
- In coloanele 5 - 12 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta,
suma lor fiind egala cu suprafata inscrisa in coloana 3 (extravilan) si coloana
4 (intravilan).
- In coloana 13 se inscriu eventualele suprafete neagricole care erau
situate in perimetrul terenurilor agricole din extravilan, aduse in cooperativa
(ca de exemplu: ravene, rape, tufarisuri, palcuri de arborete, drumuri si altele
asemenea).
- E. = extravilan.
- I. = intravilan.
ANEXA 2a
TABEL NOMINAL
cu membrii cooperatori care au adus pamant in C.A.P., suprafete mai mari de 0,5
ha de persoana indreptatita (sot-sotie), si care solicita in scris stabilirea
dreptului de proprietate
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. crt.
B - Arabil - ha -
C - Vii - ha -
D - Livezi - ha -
E - Pajisti - ha -
F - Total teren neagricol - ha
G - Diferenta - ha
________________________________________________________________________________
A Suprafata Suprafata Suprafata F G
agricola agricola agricola
Nr. cu care solicitata stabilita
crt. Numele si s-au in in din care:
din prenumele inscris proprietate proprietate ______________________
anexa in C.A.P. - ha - conform B C D E
nr. 1 - ha - legii - ha
Total - din
care:
E.I. E.I. E. I. E. I. E. I.
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trece numarul curent pe care il are solicitantul in
tabelul anexa nr. 1.
- In coloana 2 se trec numele si prenumele celor care solicita, in scris,
in termenul prevazut de lege, stabilirea dreptului de proprietate.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola conform tabelului anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola pe care o solicita.
- In coloana 5 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate
conform legii de persoana indreptatita (nu mai mica de 0,5 ha sau mai mare de
10 ha in echivalent arabil de familie), in coloana 6 suprafata din extravilan,
iar in coloana 7 suprafata din intravilan.
- In coloana 8 - 15 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si intravilan, suma lor fiind egala cu suprafata inscrisa in
coloanele 5, 6 si 7.
- In coloana 16 se trece total teren neagricol. E. = extravilan; I. =
intravilan.
- In coloana 17 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 5 din
coloana 3.
ANEXA 2b
TABEL NOMINAL
cu membrii cooperatori care au adus pamant in C.A.P. sub 0,5 ha de persoana
indreptatita (sot-sotie) si cu cooperatorii care nu au adus pamant in
cooperativa si care solicita, in scris, stabilirea de terenuri in proprietate,
conform legii
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
E - Diferenta - ha -
_______________________________________________________________________________
Suprafata Suprafata
agricola agricola
Nr. Nr. cu care stabilita Total
crt. crt. Numele si s-a in din care: teren
din prenumele inscris proprietate _____________________ neagricol E
Anexa in C.A.P. conform A B C D - ha -
nr. 1 - ha - legii - ha -
Total - din
care:
E.I. E.I. E.I. E. I. E. I.
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trece numarul curent din tabelul anexa nr. 1 pe care il
are solicitantul care a adus pamant in C.A.P. sub 0,5 ha de persoana
indreptatita (sot-sotie).
- In coloana 2 se trec numele si prenumele celor care au adus pamant sub
0,5 ha de persoana indreptatita (sot-sotie) si in continuare celor care nu au
adus pamant in cooperativa.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola adusa in cooperativa, conform
tabelului anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate,
conform legii, nu mai mica de 0,5 ha teren echivalent arabil de persoana
indreptatita (sot-sotie).
- In coloana 5 se trece suprafata atribuita in extravilan, iar in coloana
6, suprafata din intravilan. E. = extravilan; I. = intravilan.
- In coloanele 7 - 14 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si din intravilan, suma lor fiind egala cu suprafata inscrisa in
coloanele 4, 5 si 6.
- In coloana 16 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 3 din
coloana 4.
ANEXA 3
TABEL NOMINAL
cu mostenitorii cooperatorilor decedati, care solicita in scris stabilirea
dreptului de proprietate
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numele si prenumele mostenitorilor care au solicitat teren in termenul
stabilit de lege
B - Suprafata agricola solicitata - ha -
C - Suprafata agricola stabilita in proprietate - ha -
D - Arabil - ha -
E - Vii - ha -
F - Livezi - ha -
G - Pajisti - ha -
H - Total teren neagricol - ha -
I - Diferenta - ha -
_______________________________________________________________________________
Nr. Nr. Numele si Suprafata
crt. crt. prenumele agricola
(anexa membrului inscrisa A B C H I
nr. 1) cooperator in C.A.P. din care:
decedat - ha - ______________________
care a D E F G
adus Total - din
pamant in care:
C.A.P. E. I. E.I. E. I. E. I. E. I.
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
_______________________________________________________________________________
1. a.
b.
c.
_______________________________________________________________________________
2.
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se va trece numarul curent corespunzator persoanei decedate
din tabelul anexa nr. 1.
- In coloana 2 se trec numele si prenumele cooperatorului decedat care la
inscriere in C.A.P. a adus teren in cooperativa. Datele se iau din tabelul
anexa nr. 1.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola din tabelul anexa nr. 1.
- In coloana 4 se trec numele si prenumele mostenitorilor care, in termenul
prevazut de lege, au cerut sa li se stabileasca dreptul de proprietate. Cand
sunt mai multi mostenitori, acestia se inscriu intr-o singura rubrica (a, b,
c).
- In coloana 5 se trece suprafata solicitata de mostenitori.
- In coloana 7 se trece suprafata stabilita in extravilan.
- In coloana 8 se trece suprafata stabilita in intravilan (E. = extravilan;
I. = intravilan).
- In coloanele 9 - 16 se trec suprafetele pe categorii de folosinta din
extravilan si intravilan.
- In coloana 18 se trece diferenta rezultata din scaderea coloanei 6 din
coloana 3.
- In coloana 6 se trece suprafata agricola totala stabilita in proprietate,
in conditiile prevazute de lege.
ANEXA 4
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, ale caror terenuri au
trecut, cu sau fara titlu, in proprietatea cooperativei, fara ca acestea sa fi
dobandit calitatea de cooperatori si carora li se stabilesc, la cerere, dreptul
de proprietate, conform prevederilor legii
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil
B - Vii
C - Livezi
D - Pajisti
______________________________________________________________________________
din care:
Nr. Numele si Suprafata Suprafata Suprafata ---------- Total Diferenta
crt. prenumele agricola agricola agricola A B C D teren - ha -
intrata solicitata stabilita neagricol
in C.A.P. - ha - in - ha -
- ha - extravilan
Total
- ha -
______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 4 se inscrie suprafata stabilita de comisie.
- In coloanele 5 - 8 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta, suma
lor fiind egala cu suprafata din coloana 4.
- In coloana 9 se trec eventualele suprafete de terenuri neagricole
stabilite.
- In coloana 10 se inscrie diferenta dintre suprafetele inscrise in
coloanele 2 si 4.
ANEXA 5
TABEL NOMINAL
cu persoanele decorate cu titlurile de "Cavaler al Ordinului Mihai
Viteazul" si "Mihai Viteazul cu Spade", precum si mostenitorii
lor care nu au in proprietate alte terenuri - cu exceptia celor ce au avut
teren, dar l-au instrainat - carora li se stabileste, la cerere, dreptul de
proprietate, conform legii
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil
B - Vii
C - Livezi
D - Pajisti
__________________________________________________________________________
din care:
Nr. Numele si Decoratia Suprafata Suprafata _____________ Teren
crt. prenumele acordata agricola agricola A B C D neagricol
si numarul solicitata stabilita - ha -
brevetului - ha - in
extravilan
- ha -
__________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
TOTAL:
__________________________________________________________________________
ANEXA 6
TABEL NOMINAL
cu persoanele care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca si
mostenitorii celor decedati, ca urmare a Revolutiei din decembrie 1989, care au
solicitat in scris sa li se atribuie in proprietate 10.000 mp, teren echivalent
arabil in extravilan
_____________________________________________________________________________
din care:
Suprafata ___________________________________
Nr. Numele si Domiciliul agricola Arabil Vii Livezi Pajisti
crt. prenumele ce se - ha - - ha - - ha - - ha -
atribuie in
proprietate,
conform
legii - ha -
_____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
TOTAL:
_____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele persoanelor invalide si
mostenitorilor celor decedati, ca urmare a Revolutiei din decembrie 1989, care
au cerut sa li se atribuie teren in proprietate in extravilan.
- In coloana 2 se va inscrie domiciliul.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola atribuita in proprietate,
respectiv pana la 10.000 mp.
- In coloana 4 - 7 se trece suprafata pe categorii de folosinta, suma lor
fiind egala cu suprafata din coloana 3.
ANEXA 7
TABEL NOMINAL
cu proprietarii particulari - persoane fizice - sau, dupa caz, mostenitorii
acestora cu domiciliul in Romania care nu s-au inscris in C.A.P. si ale caror
terenuri sunt comasate in perimetrul C.A.P., fara compensare cu alte terenuri
si care solicita, in scris, restituirea acestora
____________________________________________________________________________
din care:
Suprafata _________________________________
Nr. Numele si Suprafata agricola Arabil Vii Livezi Pajisti
crt. prenumele agricola care se - ha - - ha - - ha - - ha -
comasata restituie in
- ha - proprietate
- ha -
_____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
TOTAL:
_____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu numele si prenumele proprietarilor particulari
sau, dupa caz, ale mostenitorilor acestora, ale caror terenuri din extravilan
au fost comasate fara a li se da teren in schimb si care au solicitat, in
termenul prevazut de lege, restituirea terenurilor respective.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola care a fost comasata.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola totala care se restituie in
proprietate.
- In coloanele 4 - 7 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 8
TABEL NOMINAL
cu persoanele prevazute la art. 16 din lege care solicita, in scris, atribuirea
de terenuri in proprietate
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata din care: Alte
crt. prenumele agricola __________________________________ terenuri
ce se Arabil Vii Livezi Pajisti neagricole
atribuie in - ha - - ha - - ha - - ha - - ha -
proprietate
- ha -
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec la inceput numele si prenumele cetatenilor romani
apartinand minoritatilor germane si in continuare alte persoane prevazute de
art. 16 din lege.
- In coloana 2 se inscrie suprafata ce se atribuie.
- In coloanele 3 - 6 se inscriu suprafetele pe categorii de folosinta
agricola.
- In coloana 7 se inscriu terenurile neagricole.
ANEXA 9a
TABEL NOMINAL
cu persoanele care au calitatea de cooperatori, dar au lucrat in orice mod ca
angajati in cooperativa sau asociatii intercooperatiste in ultimii 3 ani si
solicita, in scris, sa primeasca in proprietate teren in conformitate cu
prevederile legii
______________________________________________________________________
din care:
Suprafata ________________________________________
Nr. Numele si agricola Arabil Vii Livezi Pajisti
crt. prenumele ce se - ha - - ha - - ha - - ha -
atribuie in
proprietate
- ha -
______________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care au solicitat teren agricol in
proprietate, corespunzator prevederilor legii.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola ce se atribuie in proprietate
(in extravilan).
- In coloanele 3 - 6 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 9b
TABEL NOMINAL
cu persoanele care au fost deportate si nu beneficiaza de dispozitiile art. 13
- 15 din lege, care solicita, in scris, atribuirea de terenuri agricole in
proprietate
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata din care: Observatii
crt. prenumele agricola __________________________________
ce se Arabil Vii Livezi Pajisti
atribuie in - ha - - ha - - ha - - ha -
proprietate
- ha -
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care au solicitat teren agricol, conform
prevederilor legii.
- In coloana 2 se trece suprafata agricola ce se atribuie in proprietate
(in extravilan).
- In coloanele 3 - 6 se trece suprafata pe categorii de folosinta.
ANEXA 10
TABEL NOMINAL
cu persoanele de specialitate din serviciile publice comunale, care solicita
teren in folosinta agricola pana la 5.000 mp de familie, in echivalent arabil,
in perioada cat lucreaza in localitate si nu are teren in proprietate in
localitatea respectiva
___________________________________________________________________________
Suprafata propusa
Nr. Numele si Serviciul public a se atribui pe Observatii
crt. prenumele in care lucreaza familie in folosinta
- ha -
___________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
TOTAL:
___________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec persoanele care lucreaza in serviciile publice
comunale, care nu detin teren in proprietate si solicita teren in folosinta
agricola pentru nevoi proprii.
- In cazul in care dintr-o familie lucreaza mai multi membri, se va inscrie
o persoana din familie.
- In coloana 3 se trece suprafata repartizata in folosinta pe familie.
- In coloana 4 se trece categoria de folosinta a terenului.
ANEXA 11
TABEL NOMINAL
cu personalul de specialitate care si-a desfasurat activitatea in unitatile
agricole cooperatiste desfiintate sau reorganizate in societati comerciale,
caruia i se atribuie cu prioritate, la cerere, teren agricol in proprietate,
conform art. 18 alin. 1 ori art. 20 din lege
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Specialitatea Unitatea Suprafata Suprafata din care:
crt. prenumele in care agricola agricola ____________
a solicitata stabilita A B C D
activat - ha - de comisie
- ha -
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
ANEXA 12a
TABEL NOMINAL
cu familiile cu pamant putin din localitatile cu excedent de terenuri agricole
care solicita, in scris, sa li se atribuie in proprietate terenuri in
completare pana la 10 hectare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
________________________________________________________________________
Suprafata Suprafata Suprafata din care:
Nr. Numele si agricola agricola agricola _______________________
crt. prenumele atribuita solicitata totala
conform - ha - atribuita A B C D
tabelelor - ha -
anexa nr.
2.a., 2.b.,
3, 4, 8
- ha -
________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele celui care a solicitat atribuire
de teren.
- In coloana 2 se trece suprafata totala atribuita, prevazuta in una din
anexele nr. 2.a., 2.b., 3, 4, 8, in care a fost incadrat initial.
- In coloana 3 se trece suprafata solicitata in plus.
- In coloana 4 se trece suprafata agricola totala atribuita (inclusiv cea
din coloana 2).
- In coloanele 5 - 8 se trece suprafata atribuita pe categorii de
folosinta.
ANEXA 12b
TABEL NOMINAL
cu familiile fara pamant din alte localitati care solicita, in scris,
atribuirea de terenuri in proprietate pana la 10 hectare, echivalent arabil, in
zonele cu excedent de suprafata, in conformitate cu prevederile legii
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
_____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Domiciliul Suprafata Suprafata din care:
crt. prenumele agricola agricola __________ Observatii
solicitata atribuita in A B C D
- ha - proprietate
- ha -
_____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
TOTAL:
_____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se trec numele si prenumele celor care solicita.
- In coloana 2 se trece domiciliul actual al solicitantului.
- In coloana 3 se trece suprafata agricola solicitata.
- In coloana 4 se trece suprafata atribuita in proprietate.
- In coloanele 5 - 8 se inscriu suprafetele atribuite pe categorii de
folosinta.
ANEXA 13
TABEL NOMINAL
cu parohiile, schiturile si manastirile din mediul rural care solicita, in
scris, terenuri agricole in proprietate, conform art. 21 din lege
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Comuna Suprafata Suprafata din care:
crt. parohiei, (satul) agricola agricola _______________________________
schitului unde solicitata stabilita Arabil Vii Livezi Pajisti
sau isi are - ha - de comisie - ha - - ha - - ha - - ha -
manastirii sediul - ha -
solicitante
______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
ANEXA 14a
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu personalitate
juridica, conform prevederilor art. 28 din lege
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Numele si Suprafata din care: Total Total Obs.
crt. asociatiei prenumele agricola __________ terenuri general
de tip membrilor Total - ha A B C D neagricole - ha -
privat cu asociatiei - ha -
personalitate
juridica*)
______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
*) Se inscriu terenurile asociatiilor de tip privat, cu exceptia
terenurilor asociatiilor de tip privat cu profil zootehnic.
ANEXA 14b
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea membrilor asociatiilor de tip privat, cu profil
zootehnic, cu personalitate juridica, conform prevederilor art. 28 din lege
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Pajisti - ha -
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Numele si Suprafata din care: Total Total Obs.
crt. asociatiei prenumele agricola, __________ terenuri general
de tip membrilor Total - ha A B neagricole - ha -
privat, cu asociatiei - ha -
profil
zootehnic, cu
personalitate
juridica
______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 ______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
ANEXA 14c
TABEL NOMINAL
cu terenurile proprietatea societatilor comerciale pe actiuni care se
infiinteaza, conform prevederilor art. 29 din lege, prin reorganizarea
asociatiilor intercooperatiste sau de stat si cooperatiste
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
E - Observatii
_______________________________________________________________________________
N Denumirea Profilul Numele si Suprafata din care: Total Total E
r. societatii de prenumele agricola, __________ terenuri general
comerciale productie Total - ha A B C D neagricole - ha -
c pe actiuni - ha -
r
t.
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
ANEXA 15
TABEL NOMINAL
cu fostii proprietari si mostenitorii acestora carora li se atribuie la cerere,
in proprietate, teren cu vegetatie forestiera, conform prevederilor legii
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata Suprafata Unitatea
crt. prenumele detinuta in stabilita amenajistica sau, Observatii
proprietate de comisie dupa caz, tarlaua
- ha - - ha - si parcela unde
se atribuie
- ha -
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 4 se trece denumirea unitatii amenajistice sau, dupa caz,
tarlaua si parcela din planul de situatie amenajistic sau cadastral.
- In coloana 5 se trece categoria de folosinta existenta pe teren, inscrisa
in evidenta cadastrului funciar.
- Suprafata de teren cu vegetatie forestiera impreuna cu cea agricola nu
poate depasi 10 ha de familie, in echivalent arabil.
ANEXA 16
TABEL
cu reconstituirea izlazurilor comunale, conform prevederilor legii, care vor fi
date in administrarea consiliilor locale
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil
B - Pajisti
_____________________________________________________________________________
Nr. Suprafata Suprafata Suprafata Suprafata totala a
crt. existenta in ce se preia ce se preia izlazului comunal
administrarea din folosinta din terenurile reconstituit
consiliului cooperativelor transmise - ha -
local - ha - agricole - ha - unitatilor de
stat - ha -
_______________ _______________ ________________ _________________
din care: din care: din care: din care:
Total --------- Total --------- Total --------- Total ---------
A B A B A B general A B
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
_____________________________________________________________________________
NOTA:
- In comunele compuse din mai multe localitati, suprafata de izlaz va fi
defalcata pe sate.
ANEXA 17
TABEL
cu suprafetele de teren ramase neatribuite, care se administreaza de consiliul
local pana la trecerea lor in proprietatea agentiei de dezvoltare si amenajare
rurala
_______________________________________________________________________________
Nr. Tarlaua si Suprafata din care: Alte Observatii
crt. parcela din totala ____________________________ terenuri
planul de - ha - Arabil Vii Livezi Pajisti neagricole
situatie - ha - - ha - - ha - - ha - - ha -
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 8 se evidentiaza folosinta existenta a terenurilor neagricole
inscrise in coloana 7.
ANEXA 18
TABEL NOMINAL
cu persoanele carora li se atribuie, la cerere, terenuri in zona montana,
conform art. 39 din lege
______________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata din care: Alte Observatii
crt. prenumele agricola ce ------------------------ terenuri
se atribuie Arabil Pajisti Livezi neagricole
in - ha - - ha - - ha - - ha -
proprietate
______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
ANEXA 19
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, al caror teren a fost
preluat de unitatile agricole de stat si pentru care se primesc actiuni in
conditiile prevazute de art. 36 din lege si li se atribuie o suprafata de 5.000
mp de familie, in echivalent arabil, in conditiile art. 38 din lege
_______________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata Suprafata Suprafata Suprafata Denumirea Obs.
crt. prenumele ce a fost atribuita agricola agricola unitatii
preluata de 5.000 stabilita Total agricole
- ha - mp in pentru - ha - de stat in
echivalent care (3 + 4) administrarea
arabil de primesc careia se
familie actiuni afla terenul
- ha -
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu intai proprietarii in viata si apoi mostenitorii
indreptatiti.
- In coloana 2 se inscrie suprafata ce a fost preluata.
- In coloana 3 se inscrie suprafata atribuita.
- In coloana 4 se inscrie suprafata agricola pentru care primesc actiuni.
- In coloana 5 se inscrie suprafata agricola totala, care insa nu poate
depasi 10 ha, in echivalent arabil, de familie sau de toti mostenitorii
autorului lor, chiar daca terenul se afla in administrarea mai multor unitati
agricole de stat.
ANEXA 20
TABEL NOMINAL
cu persoanele sau, dupa caz, mostenitorii acestora, al caror teren agricol a
intrat in proprietatea statului si se afla in administrarea consiliilor locale,
care se restituie in conditiile prevederilor art. 37 din lege
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si Suprafata din care: Observatii
crt. prenumele totala __________________________________
agricola Arabil Vii Livezi Pajisti
stabilita a - ha - - ha - - ha - - ha -
se restitui
- ha
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
NOTA:
- In coloana 1 se inscriu intai proprietarii in viata, apoi mostenitorii
indreptatiti.
- In coloana 2 se inscrie suprafata agricola totala stabilita, care nu
poate depasi 10 ha, in echivalent arabil, de familie sau de toti mostenitorii
autorului lor.
ANEXA 21
CRITERIILE
de echivalare a terenurilor agricole pe categorii de folosinta, in echivalent
arabil
_______________________________________________________________________________
Categoria Coeficientul de transformare in arabil a categoriilor
de folosinta de folosinta agricola
_______________________________________________________________________________
Arabil 1 ha/1 ha.
Pasune 1 ha pasune este egal cu 1 ha arabil cand pasunea poate fi
transformata in arabil din punct de vedere al calitatii
solului si al reliefului.
In cazul cand pasunea difera de terenul arabil limitrof prin
calitatea solului, relief si alti factori care diminueaza
potentialul de productie, echivalenta in arabil va fi
stabilita de comisie intre 1 si 0,4 ha arabil pentru 1 ha
pasune.
Fanete 1 ha fanete este egal cu 1 ha arabil cand fanetele pot fi
transformate in arabil din punct de vedere al calitatii
solului si al reliefului.
In cazul cand fanetele difera de terenul arabil limitrof prin
calitatea solului si alti factori care diminueaza potentialul
de productie, echivalenta in arabil va fi stabilita de
comisie intre 1 si 0,5 ha arabil pentru 1 ha fanete.
Vie hibrida 1 ha vie hibrida este egal cu 1 ha arabil.
Vie nobila 1 ha vie nobila poate fi echivalat de catre comisie cu 1 - 4
ha arabil, in functie de calitatea solului, relief, numarul
de butuci/ha, varsta plantatiei, podgoria consacrata si
potentialul de productie al plantatiei.
Livada clasica 1 ha livada clasica de pomi poate fi echivalat de comisie cu
1 - 2 ha arabil, in functie de calitatea solului, relief,
numarul de pomi/ha, varsta plantatiei, speciile de pomi,
bazinele pomicole consacrate si potentialul de productie al
plantatiei.
Livada intensiva 1 ha livada intensiva si superintensiva poate fi echivalat de
si superintensiva comisie cu 1 - 3,5 ha arabil, in functie de calitatea
solului, sistemul de amenajare, numarul de pomi/ha, varsta
plantatiei, speciile de pomi, bazinele pomicole consacrate,
potentialul de productie.
_______________________________________________________________________________
NOTA:
- 1 ha cu vegetatie forestiera, primit la cererea celor indreptatiti, in
conditiile prevazute la art. 41 din lege, se ia in calcul in raport de 1/1 cu
terenul arabil.
- Suprafetele de vii, livezi, pasuni si fanete care au fost aduse sau
preluate in C.A.P. si au fost transformate in arabil se echivaleaza in arabil
cota 1/1.
ANEXA 22
SITUATIA
cheltuielilor efectuate pentru productia anului 1991 pe terenurile atribuite in
proprietate sau in folosinta pana la data preluarii in posesie, conform art. 99
din lege, precum si a diferentei de credit aferente plantatiilor de vii si pomi
ramase de plata, conform art. 33 din lege
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Arabil - ha -
B - Vii - ha -
C - Livezi - ha -
D - Pajisti - ha -
E - in bani - lei -
F - angajament de plata - lei -
_______________________________________________________________________________
Nr. Numele si Adresa Suprafata din care: Cheltuieli Diferenta Modalitatea
crt. prenumele agricola ____________ de de credit de plata
atribuita A B C D productie ramasa de __________
- ha - - lei - plata E F
- lei -
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
NOTA:
1. Suprafetele totale din coloana 3 trebuie sa corespunda cu totalul celor
din anexele nr. 2 - 14, 16 - 20.
2. Cheltuielile de productie trebuie sa corespunda cu cele din evidenta
contabila a unitatii, iar creditele cu cele din evidenta bancii.
3. Rambursarea diferentei de credit de investitii se face in termenul la
care era obligata unitatea.
ANEXA 23
MUNICIPIUL (orasul, comuna) ...............
JUDETUL ...............................
ANGAJAMENT DE PLATA NR. ............
Subsemnatul(a) ....................., domiciliat(a) in comuna (orasul)
................. str. ................ nr. ............. judetul
.............. posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. .......
emis de ........ la data de ............., am luat cunostinta de prevederile
art. ............ din Legea fondului funciar si ma oblig sa achit suma de
........... lei, reprezentand cheltuieli de productie efectuate pe terenul
primit in proprietate, catre comisia de lichidare a ........................ si
sa depun aceasta suma in .......... rate, la casieria acesteia, pana la data de
.......... .
Dat azi, ...............
(Semnatura)
Angajamentul a fost data in fata noastra, azi ............................
Presedintele comisiei de lichidare .......................................
Presedintele si secretarul comisiei comunale, orasenesti sau municipale
....................................
NOTA:
Angajamentul de plata se intocmeste in trei exemplare, din care unul ramane
la proprietarul terenului, un exemplar la comisia de lichidare a cooperativei
sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste, sau de stat si cooperatiste, si
un exemplar la banca.
ANEXA 24
MUNICIPIUL (orasul, comuna) ....................
JUDETUL ..............................
ANGAJAMENT DE PLATA Nr. .....
Subsemnatul(a) ................, domiciliat(a) in comuna (orasul)
........., str. ............. nr. .........., judetul .................,
posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ......., emis de
..............., la data de .........., am luat cunostinta de prevederile art.
........... din Legea fondului funciar si ma oblig sa achit suma de ...........
lei, reprezentand cheltuieli de productie efectuate pe terenul primit in
proprietate sau folosinta, catre consiliul local ......... si sa depun aceasta
suma in ...... rate, la casieria acesteia, pana la data de ............. .
Dat azi, ....................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra azi, .............................
Primar ..............................
Secretar ............................
ANEXA 25
MUNICIPIUL (orasul, comuna) ....................
JUDETUL ..............................
ANGAJAMENT DE PLATA Nr. .....
Subsemnatul(a) ................, domiciliat(a) in comuna (orasul)
........., str. ............. nr. .........., judetul .................,
posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ......., emis de ...............
la data de .........., am luat cunostinta de prevederile art. ........... din
Legea fondului funciar si ma oblig sa achit suma de ........... lei,
reprezentand diferenta de credit de investitii ramasa de plata, pentru terenul
cu plantatii de vii si pomi primit in proprietate in ....... rate anuale.
Pentru anul 1991, suma de ........ lei ma oblig sa o achit la comisia de
lichidare pana la data de ........... 1991, iar pentru anii urmatori, ma oblig
sa inchei contract cu banca finantatoare in termen de 15 zile pentru plata
sumelor ramase.
Pentru sumele scadente, ma oblig sa livrez produse agricole la unitatile
specializate de preluare.
Dat azi, ....................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra azi, ............................
Presedintele comisiei de lichidare ......................................
Presedintele si secretarul comisiei comunale, orasenesti sau municipale
...................................
NOTA:
Angajamentul de plata se intocmeste in trei exemplare, din care unul ramane
la proprietarul terenului, un exemplar la comisia de lichidare a cooperativei
sau, dupa caz, a asociatiei intercooperatiste sau de stat si cooperatiste si un
exemplar la banca.
ANEXA 26
MUNICIPIUL (orasul, comuna) ....................
JUDETUL ..............................
ANGAJAMENT DE PLATA Nr. .....
Subsemnatul(a) ................, domiciliat(a) in comuna (orasul)
........., str. ............. nr. .........., judetul .................,
posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ......., emis de
............... la data de .........., am luat cunostinta de prevederile art.
........... din Legea fondului funciar si ma oblig sa achit suma de ...........
lei, reprezentand diferenta de credit de investitii ramasa de plata, pentru
terenul cu plantatii de vii si pomi primit in proprietate sau folosinta in
....... rate anuale.
Pentru sumele anuale de plata, ma oblig ca in termen de 15 zile de la data
prezentului angajament sa inchei contract de credite cu banca finantatoare.
Pentru sumele scadente, ma oblig sa livrez produse agricole la unitatile
specializate de preluare.
Dat azi, ....................
(Semnatura)
Angajamentul a fost dat in fata noastra azi, ............................
Primar .....................................
Secretar ...................................
ANEXA 27
_____________________________________________________________________________
| :
| ROMANIA :
| :
| Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra :
| terenurilor :
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ :
| Judetul ............ Codul |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| :
| :
| Nr. ......... :
| :
| TITLU DE PROPRIETATE :
| :
| Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra :
|terenurilor, pe baza propunerii Comisiei comunale, orasenesti, municipale si :
|a prevederilor Legii nr. 18/19.02.1991 a fondului funciar :
| :
| DECLARAM :
|
| Cetateanul(a) ................................................ R
| (mostenitorii defunctului) ...................................
| ................................................................. O
| .................................................................
| din satul ...................... comuna, orasul ................. M
| ......................... municipiul .................... judetul
| ............................. primeste in proprietate o suprafata A
| totala de .......................... ha ........... mp, din care:
| - prin reconstituirea dreptului de proprietate N
| ......................... ha ............. mp
| - prin constituirea dreptului de proprietate ................. I
| ............... ha ..................... mp situata pe teritoriul
| comunei ................................ structurata si amplasata A
| conform celor de pe verso.
| Proprietarul va exercita asupra celor de mai sus toate :
| drepturile si obligatiile ce decurg din lege. :
| :
| Prefect Secretar Directia Generala Oficiul de Cadastru :
| pentru Agricultura si Organizare a :
| si Alimentatie Teritoriului :
| :
| Director general Director :
| :
| Data ................ :
|_____________________________________________________________________________:
_____________________________________________________________________________
: |
: ________________________ R O M A N I A ____________________ |
: | | |
: 1991 | | 1991 |
: _____| |_____ |
: | Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului | |
: | de proprietate asupra terenurilor | |
: | _ _ _ _ _ _ _ _ _ | |
: | Judetul ............ Codul |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| | |
: | | |
: | Nr. ......... | |
: | | |
: | TITLU DE PROPRIETATE | |
: | | |
: | Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra | |
: |terenurilor, pe baza propunerii Comisiei comunale, orasenesti, | |
: |municipale si a prevederilor Legii nr. 18/19.02.1991 a fondului funciar| |
: | | |
: | DECLARAM | |
: | | |
: | Cetateanul(a) ............................................. | R |
: | (mostenitorii defunctului) ................................ | |
: | ............................................................... | O |
: | ............................................................... | |
: | din satul ...................... comuna, orasul ............... | M |
: | ......................... municipiul .................. judetul | |
: | ........................... primeste in proprietate o suprafata | A |
: | totala de ........................ ha ........... mp, din care: | |
: | - prin reconstituirea dreptului de proprietate | N |
: | ......................... ha ............. mp | |
: | - prin constituirea dreptului de proprietate ............ | I |
: | ............... ha ................... mp situata pe teritoriul | |
: | comunei .............................. structurata si amplasata | A |
: | conform celor de pe verso. | |
: | Proprietarul va exercita asupra celor de mai sus toate | |
: | drepturile si obligatiile ce decurg din lege. | |
: | | |
: | Prefect Secretar Directia Generala Oficiul de Cadastru | |
: | pentru Agricultura si Organizare a | |
: | si Alimentatie Teritoriului | |
: | | |
: | Director general Director | |
: | | |
: | Data ......... | |
: |_____ ___| |
: | | |
: 1991 | | 1991 |
: |____________________ R O M A N I A __________________________| |
:_____________________________________________________________________________|
(Verso)
SUPRAFATA PRIMITA IN PROPRIETATE :
:
A. Suprafata primita in extravilan :
___________________________________________________________________________ :
|Nr. |Categoria |Nr. topografic |Suprafata| Vecinatati |Observatii| :
|crt.|de folosinta|_______________|_________|____________________| | :
| | |Tarla |Parcela | ha | mp |Nord |Est |Sud |Vest| | :
| | |(Sola)| | | | | | | | | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 1 | Arabil |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 2 | Vii |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 3 | Livezi |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 4 | Pasuni |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 5 | Fanete |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| 6 | Paduri |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 7 | Alte |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | terenuri |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | neagricole |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | TOTAL | | | | | | | | | | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
:
B. Suprafata primita in intravilan :
___________________________________________________________________________ :
|Nr. |Categoria |Nr. topografic |Suprafata| Vecinatati |Observatii| :
|crt.|de folosinta|_______________|_________|____________________| | :
| | |Tarla |Parcela | ha | mp |Nord |Est |Sud |Vest| | :
| | |(Sola)| | | | | | | | | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | | | | | | | | | | | :
| 1 | Arabil |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 2 | Vii |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 3 | Livezi |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 4 | Pasuni |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 5 | Fanete |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 6 | Curti, |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | constructii|______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| 7 | Alte |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
| | terenuri |______|________|____|____|_____|____|____|____| | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
| | TOTAL | | | | | | | | | | :
|____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________| :
:
TOTAL GENERAL (A+B): ...... ha .... mp din care: :
:
Arabil = ...... ha .... mp Fanete = ...... ha .... mp :
Vii = ...... ha .... mp Paduri = ...... ha .... mp :
Livezi = ...... ha .... mp Curti, constructii = ...... ha .... mp :
Pasuni = ...... ha .... mp Alte terenuri = ...... ha .... mp :
SUPRAFATA PRIMITA IN PROPRIETATE
A. Suprafata primita in extravilan
: ___________________________________________________________________________
: |Nr. |Categoria |Nr. topografic |Suprafata| Vecinatati |Observatii|
: |crt.|de folosinta|_______________|_________|____________________| |
: | | |Tarla |Parcela | ha | mp |Nord |Est |Sud |Vest| |
: | | |(Sola)| | | | | | | | |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 1 | Arabil |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 2 | Vii |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 3 | Livezi |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 4 | Pasuni |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 5 | Fanete |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | 6 | Paduri |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 7 | Alte |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | terenuri |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | neagricole |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | TOTAL | | | | | | | | | |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
:
: B. Suprafata primita in intravilan
: ___________________________________________________________________________
: |Nr. |Categoria |Nr. topografic |Suprafata| Vecinatati |Observatii|
: |crt.|de folosinta|_______________|_________|____________________| |
: | | |Tarla |Parcela | ha | mp |Nord |Est |Sud |Vest| |
: | | |(Sola)| | | | | | | | |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | | | | | | | | | | |
: | 1 | Arabil |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 2 | Vii |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 3 | Livezi |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 4 | Pasuni |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 5 | Fanete |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 6 | Curti, |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | constructii|______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | 7 | Alte |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: | | terenuri |______|________|____|____|_____|____|____|____| |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
: | | TOTAL | | | | | | | | | |
: |____|____________|______|________|____|____|_____|____|____|____|__________|
:
: TOTAL GENERAL (A+B): ...... ha .... mp din care:
:
: Arabil = ...... ha .... mp Fanete = ...... ha .... mp
: Vii = ...... ha .... mp Paduri = ...... ha .... mp
: Livezi = ...... ha .... mp Curti, constructii = ...... ha .... mp
: Pasuni = ...... ha .... mp Alte terenuri = ...... ha .... mp