HOTARARE Nr.
1335 din 23 decembrie 2010
pentru aprobarea
atributiilor generale si specifice, a structurii organizatorice si a numarului
maxim de posturi, precum si a normarii parcului auto si a consumului de
carburanti ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 886 din 29 decembrie 2010
Având în vedere prevederile cap. I lit. A pct. 6 din
anexa nr. 3 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicata, al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 63/2001 privind înfiintarea
Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 707/2001, cu modificarile ulterioare, si al art. 5 alin. (1)-(3) din
Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul României adopta
prezenta hotarâre.
Art. 1. - Se aproba atributiile generale si specifice
ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C, prevazute în anexa nr. 1.
Art. 2. - (1) Structura organizatorica si numarul maxim
de posturi aprobat pentru Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C sunt
prevazute în anexa nr. 2.
(2) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C are în
structura 41 de inspectorate judetene în constructii si Inspectoratul în
Constructii Bucuresti, unitati fara personalitate juridica.
(3) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C -
aparatul central si Inspectoratul în Constructii Bucuresti functioneaza în
municipiul Bucuresti, iar inspectoratele judetene în constructii functioneaza
în centrele resedinta de judet si sunt prevazute în anexa nr. 3.
(4) Structura organizatorica a inspectoratelor judetene
în constructii si a Inspectoratului în Constructii Bucuresti - Ilfov, precum si
statul de functii al Inspectoratului de Stat în Constructii- I.S.C vor fi
aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului.
Art. 3. - Pentru exercitarea controlului de stat cu
privire la calitatea în constructii, amenajarea teritoriului, respectarea
disciplinei în urbanism, regimul de autorizare a constructiilor si
supravegherea pietei produselor pentru constructii, Inspectoratul de Stat în
Constructii - I.S.C are un parc normat de 250 de autoturisme, cu o norma de
combustibil de 100 litri/luna/ autoturism, stabilita în conformitate cu
prevederile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2010 privind
unele masuri de reducere a cheltuielilor publice, cu modificarile ulterioare,
si o ambarcatiune fluviala cu o norma de combustibil de 600 litri/luna,
echivalentul a 10 ore de mars.
Art. 4. -Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din
prezenta hotarâre.
Art. 5. - Pe data intrarii în vigoare a prezentei
hotarâri se abroga anexa la Hotarârea Guvernului nr. 1.378/2009 privind
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat
în Constructii - I.S.C, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 806 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
ANEXA Nr. 1
ATRIBUTIILE GENERALE Sl SPECIFICE
ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.
A. Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Inspectoratul de Stat în Constructii -
I.S.C, denumit în continuare I.S.C, este organul tehnic de specialitate
al administratiei publice centrale, care se organizeaza si functioneaza ca
institutie publica cu personalitate juridica, în subordinea Ministerului
Dezvoltarii Regionale si Turismului, finantata integral de la bugetul de stat,
cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
(2) I.S.C este organul tehnic specializat care exercita
controlul de stat cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale în
domeniile:
a) calitatea în constructii;
b) amenajarea teritoriului si urbanismul;
c) autorizarea executarii lucrarilor de constructii;
d) supravegherea pietei produselor pentru constructii;
e) avizarea, în conditiile legii, a documentatiilor
tehnico-economice pentru investitiile finantate din fonduri publice.
Art. 2. - I.S.C exercita controlul de stat cu privire la
respectarea dispozitiilor legale în domeniile sale de competenta la toti
factorii implicati în conceperea, realizarea si exploatarea constructiilor,
precum si în postutilizarea constructiilor din unitatile sectorului public,
mixt si privat.
B. Atributii generale
ale I.S.C.
Art. 3. - In realizarea functiilor sale, I.S.C. exercita
urmatoarele atributii generale:
I. functia de autoritate de stat:
a) exercita controlul statului privind respectarea si
aplicarea unitara a dispozitiilor legale si a reglementarilor tehnice în
vigoare, în domeniile sale de activitate;
b) participa la stabilirea masurilor organizatorice si
de actionare pe plan local si central, în cazuri de seisme si alunecari de teren,
în cadrul Sistemului national de management al situatiilor de urgenta;
II. functia de reglementare si avizare:
a) avizeaza, în conditiile legii, din punct de vedere
tehnic, documentatiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii
noi, care se finanteaza potrivit legii, din fonduri publice sau din credite
externe, contractate ori garantate de stat, ai caror indicatori
tehnico-economici se aproba de Guvern în conditiile prevazute la art. 42 din
Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si documentatiile tehnico-economice aferente lucrarilor de
interventii ia constructii existente - reparatii, modificari, reabilitari,
consolidari, restaurari -, finantate din fonduri publice sau din credite
externe, contractate ori garantate de stat, pentru care, potrivit valorii
determinate conform devizului general, exclusiv TVA, legislatia în vigoare
prevede organizarea de licitatii deschise;
b) emite, la cererea proprietarilor, în conformitate cu
prevederile legale si reglementarile tehnice în vigoare, acorduri pentru
interventii asupra constructiilor existente, precum si la cele noi, în
situatiile în care acestea pot induce influente asupra constructiilor
existente;
c) autorizeaza laboratoarele de analiza si încercari în
activitatea de constructii, în conditiile legislatiei specifice în vigoare;
d) suspenda sau anuleaza autorizarea laboratoarelor de
analiza si încercari în constructii, în cazul constatarii nerespectarii
reglementarilor tehnice specifice;
e) autorizeaza dirigintii de santier din constructii, în
conditiile legislatiei specifice în vigoare;
f) suspenda sau anuleaza autorizatiile dirigintilorde
santier în cazul nerespectarii de catre acestia a atributiilor specifice si/sau
a reglementarilor tehnice;
g) propune, prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si
Turismului, în calitate de autoritate de stat în domeniul constructiilor,
organului de specialitate al administratiei publice centrale competent,
potrivit legii, initierea de proiecte de acte normative în domeniile sale de
activitate si în domeniile conexe;
h) participa, prin reprezentanti desemnati, la
activitatea comitetelor tehnice de specialitate, pentru avizarea
reglementarilor tehnice în constructii, urbanism si amenajarea teritoriului;
i) propune Ministerului Dezvoltarii Regionale si
Turismului, în calitate de autoritate de reglementare în domeniul
constructiilor, revizuirea/actualizarea reglementarilor tehnice, în scopul
introducerii progresului tehnic si armonizarii cu actele normative si
reglementative comunitare;
j) elaboreaza si actualizeaza ori de câte ori este
necesar procedurile si instructiunile privind realizarea atributiilor specifice
I.S.C, care se aproba, dupa caz, prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale
si turismului, daca prin acestea se reglementeaza activitati de interes public,
sau prin decizie a inspectorului general, daca aplicabilitatea acestora este de
ordin intern al I.S.C;
k) organizeaza, cu avizul Ministerului Dezvoltarii
Regionale si Turismului, al Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si
Sportului si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cursuri de
calificare pentru personalul cu studii medii si de formare continua si
perfectionare profesionala pentru personalul cu studii superioare în domeniul
constructiilor;
III. functia de autoritate de control si inspectie:
a) exercita controlul statului privind calitatea în
constructii, în toate etapele de conceptie, proiectare, autorizare, executie,
receptie, utilizare si postutilizare, indiferent de forma de proprietate sau
destinatia constructiilor, pentru aplicarea regulilor obligatorii stabilite
prin actele normative în vigoare;
b) participa la fazele determinante pentru rezistenta
mecanica si stabilitate ale constructiilor stabilite conform reglementarilor în
vigoare, precum si la cele prevazute de proiectant, pe care le avizeaza odata
cu luarea în evidenta a anuntului de începere a lucrarilor de constructii
autorizate, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (8) din Legea nr.
50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, scop în care verifica daca sunt
îndeplinite conditiile tehnice din proiectele si reglementarile aplicabile si
autorizeaza continuarea executiei lucrarilor de constructii, numai în cazurile
îndeplinirii acestora;
c) exercita controlul statului la organele de
specialitate ale administratiei publice locale, cu privire la emiterea
certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/desfiintare si la
organizarea si exercitarea activitatii de control al disciplinei în
constructii, în conformitate cu prevederile legale si reglementarile tehnice în
vigoare;
d) exercita controlul statului în domeniul disciplinei
în urbanism si al amenajarii teritoriului, în conformitate cu prevederile
legale si reglementarile tehnice în vigoare;
e) exercita controlul statului privind supravegherea
pietei produselor pentru constructii, în conformitate cu prevederile legale si
reglementarile tehnice în vigoare;
f) elaboreaza programele trimestriale de actiuni si de
inspectie pentru implementarea politicii Ministerului Dezvoltarii Regionale si
Turismului în domeniu;
g) exercita controlul executiei si receptiei lucrarilor
finantate din fonduri comunitare, nationale si din alte surse legal constituite
în domeniile constructiilor de locuinte, reabilitare termica a cladirilor de
locuit multietajate, reducerii vulnerabilitatii seismice a constructiilor,
infrastructurii tehnico-edilitare, rutiere, social-culturale si sportive;
IV. functia de reprezentare:
a) reprezinta Ministerul Dezvoltarii Regionale si
Turismului, ca organ de specialitate, în relatiile de cooperare internationala
cu institutii similare;
b) este membru al Consortiului European pentru Controlul
Constructiilor, cu toate drepturile si obligatiile care decurg din aceasta;
c) coopereaza, în domeniile de activitate specifice, cu
autoritatile administratiei publice centrale, cu alte institutii cu atributii
de control, cu institutii publice sau private si cu reprezentantii partenerilor
sociali;
d) colaboreaza cu institutiile de învatamânt superior de
specialitate, de cercetare, laboratoare de încercari, în vederea elaborarii de
expertize, rapoarte de cercetare, rapoarte de încercari, solutii si proiecte de
consolidare si altele asemenea, necesare în activitatea de control privind
asigurarea cerintelor esentiale de calitate în constructii, respectiv:
rezistenta mecanica si stabilitatea; siguranta în exploatare si izolarea
termica, precum si punerea în siguranta a constructiilor si a terenurilor
aferente si verificarea calitatii produselor pentru constructii.
C. Atributii specifice
Art. 4. - In realizarea functiilor sale, I.S.C. exercita
urmatoarele atributii specifice:
a) verifica implementarea si certificarea sistemelor de
management al calitatii în constructii la persoanele fizice autorizate/juridice
cu activitate în constructii, respectiv proiectanti, executanti, firme de
consultanta, elaboratori de agremente tehnice, organisme de certificare a sistemelor
de calitate si a produselor pentru constructii, laboratoare de încercari în
constructii, statii de betoane, statii de mixturi asfaltice, statii de
producere a agregatelor;
b) verifica respectarea reglementarilor referitoare la
receptia constructiilor, precum si la întocmirea, pastrarea si completarea
cartii tehnice a acestora;
c) verifica modul de respectare a agrementelor tehnice
privind caracteristicile, domeniul si conditiile de utilizare ale produselor,
procedeelor si echipamentelor agrementate, astfel încât sa fie asigurate
cerintele de calitate a constructiilor, si poate propune autoritatii de
reglementare, dupa caz, reanalizarea sau suspendarea agrementelor tehnice;
d) verifica la proprietarii, administratorii si
utilizatorii de constructii respectarea reglementarilor privind urmarirea în
exploatare a constructiilor în cazurile când aceasta este stabilita prin
proiecte si reglementari tehnice;
e) pentru reducerea riscurilor privind siguranta vietii
oamenilor, I.S.C. dispune proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor,
dupa caz:
- efectuarea de expertize tehnice la constructii,
indiferent de forma de proprietate si de destinatia acestora, atunci când în
urma inspectiei se concluzioneaza astfel;
- încetarea utilizarii constructiilor dupa producerea
unor accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se
concluzioneaza ca este pusa în pericol viata cetatenilor ori posibilitatea
producerii de pagube materiale;
f) dispune prelevarea de probe si trimiterea acestora spre
testare laboratoarelor de analiza si încercari autorizate în vederea efectuarii
încercarilor necesare pentru confirmarea concluziilor în controalele efectuate.
In scopul fundamentarii concluziilor controalelor, I.S.C. se poate dota cu
echipamente de laborator specifice proprii si/sau poate colabora cu institutii
de învatamânt superior de specialitate sau de cercetare;
g) urmareste respectarea reglementarilor tehnice privind
modul de tratare a accidentelor tehnice produse la constructii, cauzate de
fenomene sau calamitati naturale, cum ar fi: cutremure de pamânt, inundatii,
alunecari de teren, uragane si altele asemenea, sau provocate prin actiuni ale
omului, cum ar fi: incendii, explozii, bombardamente, socuri, deficiente de
conceptie si/sau de executie si altele asemenea, cu repercusiuni defavorabile
asupra starii si sigurantei constructiilor;
h) verifica respectarea reglementarilor în vigoare
privind organizarea si functionarea balastierelor, carierelor, statiilor de
betoane, unitatilor care fasoneaza produse din otel pentru armarea betonului,
statiilor de producere a agregatelor si de mixturi asfaltice si, în cazul
constatarii de neconformitati, dispune masuri de remediere a neconformitatilor
sau, dupa caz, oprirea temporara a functionarii pâna la stingerea
neconformitatilor;
i) dispune autoritatilor competente suspendarea
functionarii balastierelor si carierelor care afecteaza rezistenta si
stabilitatea constructiilor din vecinatate;
j) propune, dupa caz, suspendarea sau anularea
atestatului pentru responsabilul tehnic cu executia, verificatorul de proiecte,
expertul tehnic si auditorul energetic pentru cladiri,
în cazul nerespectarii de catre acestia a atributiilor specifice si/sau a
reglementarilor legale privind cerintele de asigurare a calitatii în constructii;
k) organizeaza si controleaza activitatea de pregatire
si perfectionare a pregatirii personalului propriu;
l) realizeaza venituri din prestari de servicii si alte
venituri obtinute conform prevederilor legale, care se fac venit la bugetul de
stat;
m) administreaza fondurile bugetare pe care le are la
dispozitie, precum si bunurile din domeniul public sau privat al statului
aflate în administrare si/sau în folosinta;
n) elaboreaza proiectul anual de buget, pe care îl
supune aprobarii ministrului dezvoltarii regionale si turismului, si asigura
exercitiul financiar-contabil al institutiei, în conditiile legii;
o) achizitioneaza centralizat, prin aparatul propriu,
autoturisme, combustibil, echipamente IT, precum si servicii de comunicatii,
paza, curatenie si monitorizare, în conformitate cu prevederile art. 22 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a
contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si
institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare;
p) administreaza fondurile alocate prin bugetul aprobat
si finanteaza sau cofinanteaza proiecte, programe si investitii din domeniul
sau de activitate, în conditiile legii;
q) organizeaza sistemul informatic necesar activitatii
proprii;
r) primeste si rezolva sau, dupa caz, transmite spre
solutionare celor în drept, potrivit competentelor acestora, reclamatiile si
sesizarile persoanelor fizice si juridice cu privire la încalcarea prevederilor
legale si a reglementarilor tehnice în constructii în vigoare;
s) asigura dotarea tehnica necesara realizarii
activitatilor specifice;
s) publica, în conditiile legii, procedurile si
instructiunile privind activitatile sale specifice, aprobate;
t) elaboreaza sinteze, evaluari si rapoarte privind
rezultatele activitatii de control desfasurate, cu privire la calitatea si
disciplina în constructii, urbanism si amenajarea teritoriului si la
supravegherea pietei produselor pentru constructii, pe care le comunica
autoritatilor si institutiilor publice cu atributii în domeniu, în vederea
luarii masurilor ce se impun;
t) constata contraventiile si faptele prevazute de lege
ca fiind infractiuni în toate domeniile specifice de control, aplica
sanctiunile prevazute de lege, dispune oprirea lucrarilor realizate în mod
necorespunzator, dupa caz, si/sau sesizeaza organele abilitate potrivit legii;
u) organizeaza activitati si manifestari tehnice
specifice, redacteaza si publica studii si sinteze ale activitatilor;
v) asigura consultanta în procesul de pregatire si
executie a lucrarilor finantate din Fondul European de Dezvoltare Regionala;
w) valorifica informatiile si expertiza dobândita în
scopul fundamentarii deciziilor privind politicile publice si strategiile în
domeniul constructiilor, amenajarii teritoriului, urbanismului si dezvoltarii
durabile, aflate în responsabilitatea Ministerului Dezvoltarii Regionale si
Turismului.
ANEXA Nr. 211
Numarul maxim de posturi: 875
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Inspectoratului de Stat în Constructii
* Se organizeaza la nivel birou
1) Anexa nr. 2 este
reprodusa în facsimil.
ANEXA Nr.3
INSPECTORATELE JUDETENE ÎN CONSTRUCTII
Nr. crt.
|
Structura
|
Localitatea
|
0
|
1
|
2
|
1
|
I.J.C. Iasi
|
IASI
|
2
|
I.J.C. Botosani
|
BOTOSANI
|
3
|
I.J.C. Suceava
|
SUCEAVA
|
4
|
I.J.C. Neamt
|
PIATRA-NEAMT
|
5
|
I.J.C. Bacau
|
BACAU
|
6
|
I.J.C. Vaslui
|
VASLUI
|
7
|
I.J.C. Constanta
|
CONSTANTA
|
8
|
I.J.C. Galati
|
GALATI
|
9
|
I.J.C. Buzau
|
BUZAU
|
10
|
I.J.C. Braila
|
BRAILA
|
11
|
I.J.C. Tulcea
|
TULCEA
|
12
|
I.J.C. Vrancea
|
FOCSANI
|
13
|
I.J.C Prahova
|
PLOIESTI
|
14
|
I.J.C. Arges
|
PITESTI
|
15
|
I.J.C. Dâmbovita
|
TÂRGOVISTE
|
16
|
I.J.C. Ialomita
|
SLOBOZIA
|
17
|
I.J.C. Calarasi
|
CALARASI
|
18
|
I.J.C. Giurgiu
|
GIURGIU
|
19
|
I.J.C. Teleorman
|
ALEXANDRIA
|
20
|
I.J.C. Dolj
|
CRAIOVA
|
21
|
I.J.C. Gorj
|
TÂRGU JIU
|
22
|
I.J.C. Mehedinti
|
DROBETA-TURNU SEVERIN
|
23
|
I.J.C. Olt
|
SLATINA
|
24
|
I.J.C. Vâlcea
|
RÂMNICU VÂLCEA
|
25
|
I.J.C. Timis
|
TIMISOARA
|
26
|
I.J.C. Arad
|
ARAD
|
27
|
I.J.C. Hunedoara
|
DEVA
|
28
|
I.J.C. Caras-Severin
|
RESITA
|
29
|
I.J.C. Cluj
|
CLUJ-NAPOCA
|
30
|
I.J.C. Bihor
|
ORADEA
|
31
|
I.J.C. Bistrita-Nasaud
|
BISTRITA
|
32
|
I.J.C. Maramures
|
BAIA MARE
|
33
|
I.J.C. Salaj
|
ZALAU
|
34
|
I.J.C. Satu Mare
|
SATU MARE
|
35
|
I.J.C. Brasov
|
BRASOV
|
36
|
I.J.C. Alba
|
ALBA IULIA
|
37
|
I.J.C. Covasna
|
SFÂNTU GHEORGHE
|
38
|
I.J.C. Harghita
|
MIERCUREA-CIUC
|
39
|
I.J.C. Mures
|
TÂRGU MURES
|
40
|
I.J.C. Sibiu
|
SIBIU
|
41
|
I.J.C. Ilfov
|
BUCURESTI
|