HOTARARE Nr.
1378 din 18 noiembrie 2009
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în
Constructii - I.S.C.
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 806 din 25 noiembrie 2009
Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 5 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, instituţie
publică cu personalitate juridică, aflată în subordinea Guvernului şi în
coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Decizia primului-ministru nr. 164/2008 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
615 din 21 august 2008, precum şi orice alte prevederi contrare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii,
Cristian Ovidiu Cordoneanu
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA
REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Inspectoratul de Stat în Construcţii -
I.S.C, denumit în continuare I.S.C, se organizează şi funcţionează ca
organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică,
în subordinea Guvernului României şi în coordonarea primului-ministru,
printr-un consilier de stat, finanţat de la bugetul de stat, partea I, Servicii
publice generale, alte organe ale autorităţilor publice, prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului.
(2) Sediul I.S.C. este în municipiul Bucureşti, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - I.S.C. îşi desfăşoară activitatea în
conformitate cu actele normative aplicabile în domeniu şi cu prezentul
regulament.
Art. 3. - I.S.C. este organul tehnic specializat care
exercită, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea
disciplinei în urbanism şi a regimului de autorizare a construcţiilor, privind
aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calităţii în construcţii,
precum şi verificarea calităţii materialelor de construcţii introduse pe piaţa
din România.
Art. 4. -In sensul prezentului regulament, următorii
termeni se definesc astfel:
a) construcţii - produsele unor procese de
construcţii, materializate în clădirile de orice fel: locuinţe, spaţii
comerciale, social-culturale, administrative, industriale, comerciale, de cult,
sportive, de învăţământ, sănătate, hoteluri, sedii ale instituţiilor publice şi
instalaţiile aferente acestora, precum şi drumuri, căi ferate şi metroul,
podurile, tunelurile şi celelalte lucrări de artă, pistele de aviaţie,
construcţiile hidrotehnice, amenajările portuare, turnurile, coşurile de fum,
rezervoarele, lucrările tehnico-edilitare, reţelele de petrol şi gaze,
construcţiile pentru transportul fluidelor, precum şi orice intervenţie asupra
acestora;
b) fază determinantă - stadiul fizic la care o
lucrare de construcţii, odată ajunsă, nu mai poate continua fără acceptul scris
al beneficiarului, proiectantului şi executantului şi care se autorizează, după
caz, de structurile teritoriale ale I.S.C.;
c) intervenţie asupra construcţiilor - orice
lucrare de construire care este făcută în scopul transformării structurale
şi/sau funcţionale, consolidării, reabilitării, modernizării ori
demolării/desfiinţării parţiale sau totale a construcţiilor definite conform
dispoziţiilor prevăzute la lit. a);
d) verificare - confirmarea prin furnizare de
dovezi obiective privind îndeplinirea cerinţelor specificate;
e) controlul calităţii - parte a managementului
calităţii concentrată pe îndeplinirea cerinţelor referitoare la calitate.
CAPITOLUL II
Atribuţii
Art. 5. - I.S.C. are următoarele atribuţii:
1. exercită controlul statului privind realizarea
cerinţelor esenţiale ale construcţiilor, respectiv rezistenţa mecanică şi
stabilitatea, securitatea în exploatare, securitatea la incendii, igiena,
sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului, izolaţia termică,
hidrofugă şi economia de energie, protecţia împotriva zgomotului, în toate
etapele de concepţie, proiectare, execuţie, exploatare şi postutilizare, în
conformitate cu reglementările tehnice în vigoare;
2. exercită controlul statului privind respectarea
prevederilor actelor normative în vigoare în domeniul disciplinei în urbanism
şi al amenajării teritoriului;
3. verifică la organele de specialitate ale
administraţiei publice locale legalitatea emiterii certificatelor de urbanism
şi a autorizaţiilor de construire, conform reglementărilor în vigoare;
4. avizează din punct de vedere tehnic documentaţiile
tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii noi, care se finanţează,
potrivit legii, din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori
garantate de stat, ai căror indicatori tehnico-economici se aprobă de Guvern în
condiţiile prevăzute la art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele
publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentaţiile
tehnico-economice aferente lucrărilor de intervenţii la construcţii existente -
reparaţii, modificări, reabilitări, consolidări, restaurări -, finanţate din
fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate de stat,
pentru care, potrivit valorii determinate conform devizului general, exclusiv
TVA, legislaţia în vigoare prevede organizarea de licitaţii deschise;
5. autorizează fazele determinante ale construcţiilor,
stabilite conform reglementărilor tehnice sau legale; participă la fazele
determinante, stabilite conform reglementărilor în vigoare; verifică
îndeplinirea de către factorii implicaţi a cerinţelor de calitate cuprinse în
proiectele de execuţie şi reglementările tehnice specifice şi autorizează
continuarea execuţiei lucrărilor de construcţii numai în cazul îndeplinirii
acestor cerinţe;
6. emite acorduri pentru intervenţii asupra
construcţiilor existente şi noi;
7. verifică respectarea reglementărilor în vigoare
privind organizarea şi funcţionarea balastierelor, carierelor, staţiilor de
betoane, de producere agregate şi de mixturi asfaltice;
8. verifică la operatorii economici cu activitate în
construcţii, precum şi la producători, distribuitori şi la alte persoane
responsabile pentru introducerea pe piaţă a produselor pentru construcţii
respectarea prevederilor legale în vigoare ce reglementează controlul şi
atestarea calităţii produselor pentru construcţii;
9. verifică implementarea şi certificarea sistemelor
de management al calităţii în construcţii la societăţile cu activitate în
construcţii, respectiv proiectanţi, executanţi, firme de consultanţă,
elaboratori de agremente tehnice, organisme de certificare a sistemelor de
calitate şi a produselor, laboratoare de încercări, staţii de betoane, staţii
de mixturi asfaltice;
10. verifică respectarea reglementărilor referitoare la
recepţia construcţiilor, întocmirea, păstrarea şi completarea Cărţii tehnice a
construcţiilor;
11. verifică modul de respectare a agrementelor
tehnice, privind caracteristicile, domeniul şi condiţiile de utilizare ale
produselor agrementate, astfel încât să fie asigurate cerinţele de calitate a
construcţiilor, şi poate dispune, după caz, reanalizarea sau suspendarea
agrementelor tehnice;
12. verifică la proprietarii şi utilizatorii de
construcţii respectarea reglementărilor privind urmărirea curentă a
construcţiilor şi urmărirea specială în exploatare a construcţiilor, în
cazurile când aceasta a fost stabilită prin norme şi proiecte;
13. pentru punerea în siguranţă a vieţii oamenilor,
I.S.C. dispune proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor, după caz:
a) efectuarea de expertize tehnice la construcţii,
indiferent de forma de proprietate şi de destinaţia acestora, atunci când, în
urma inspecţiei, se concluzionează astfel;
b) încetarea utilizării construcţiilor după producerea
unor accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se
concluzionează că este pusă în pericol viaţa cetăţenilor;
14. avizează programul anual de reglementări tehnice
în construcţii propus de structurile de resort ale Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Locuinţei, participă la elaborarea acestora, în condiţiile legii,
şi a regulamentului intern;
15. iniţiază, prin organul de specialitate al
administraţiei publice centrale corespunzător potrivit legii, proiecte de acte
normative în domeniile de activitate şi în domeniile conexe;
16. iniţiază, prin organul de specialitate al administraţiei
publice centrale corespunzător potrivit legii, ori de câte ori este necesar,
revizuirea reglementărilor tehnice în construcţii, urbanism şi amenajarea
teritoriului, în scopul îmbunătăţirii conţinutului acestora;
17. avizează din punct de vedere tehnic reglementările
tehnice specifice înainte de supunerea acestora dezbaterii publice;
18. verifică şi dispune măsuri pentru punerea în
siguranţă a monumentelor şi siturilor istorice, precum şi a clădirilor aflate
în patrimoniul cultural, asigurând, în limita fondurilor disponibile,
cofinanţarea lucrărilor de proiectare şi execuţie pentru consolidarea şi
restaurarea acestora în colaborare cu Ministerul Culturii, Cultelor şi
Patrimoniului Naţional, prin Oficiul Naţional pentru Monumente Istorice;
19. colaborează cu instituţiile de învăţământ superior
de specialitate, de cercetare, laboratoare de încercări, în vederea elaborării
de expertize, rapoarte de cercetare, rapoarte de încercări, soluţii şi proiecte
de consolidare etc, necesare în activitatea de control privind asigurarea
cerinţelor esenţiale de rezistenţă mecanică şi stabilitate a construcţiilor,
izolarea termică a acestora, punerea în siguranţă a construcţiilor şi a
terenurilor aferente, precum şi la verificarea calităţii produselor pentru construcţii;
20. prelevează probe şi execută, direct sau prin
terţi, încercări de laborator necesare pentru fundamentarea unor rezultate şi
concluzii proprii în controalele efectuate, scop în care se dotează cu
echipamente de laborator specifice, şi/sau colaborează cu instituţii de
învăţământ superior de specialitate sau de cercetare;
21. dispune suspendarea funcţionării balastierelor şi
carierelor care afectează rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor din
vecinătatea acestora;
22. dispune suspendarea funcţionării, până la
realizarea cerinţelor de calitate, a staţiilor de betoane, a staţiilor de
mixturi asfaltice, a balastierelor şi a laboratoarelor de încercări;
23. propune, după caz, suspendarea ori retragerea
atestatului pentru responsabilul tehnic cu execuţia, verificatorul de proiecte,
expertul tehnic, în cazul nerespectării de către aceştia a reglementărilor
legale privind cerinţele de asigurare a calităţii în construcţii;
24. autorizează/atestă personalul de specialitate din
construcţii, în condiţiile legislaţiei specifice în vigoare;
25. suspendă sau retrage autorizaţiile/atestatele
personalului de specialitate autorizat/atestat de I.S.C, în cazul nerespectării
cerinţelor de asigurare a calităţii în construcţii; încetarea suspendării sau
retragerii autorizaţiilor/atestatelor se face în baza regulamentelor în vigoare
la data solicitării;
26. autorizează laboratoarele de analiză şi încercări
în activitatea de construcţii, în condiţiile legislaţiei specifice în vigoare;
27. primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite spre
soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor acestora, sesizările
persoanelor fizice şi juridice cu privire la încălcarea prevederilor legale şi
a reglementărilor tehnice în vigoare;
28. elaborează şi actualizează, ori de câte ori este
necesar, normele interne, procedurile, instrucţiunile şi stabileşte mijloacele
şi metodele pentru desfăşurarea activităţii proprii; asigură dotarea tehnică
necesară realizării activităţilor specifice;
29. publică procedurile şi instrucţiunile privind
activităţile sale specifice, aprobate prin ordin al inspectorului general de
stat al I.S.C;
30. elaborează periodic sinteze şi evaluări privind
calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului, pe
care le comunică autorităţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii în
domeniu;
31. organizează, cu avizul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Inovării şi, după caz, al Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, cursuri de calificare pentru personalul cu studii medii şi
de formare continuă şi perfecţionare profesională pentru personalul cu studii
superioare în domeniul construcţiilor;
32. constată contravenţiile şi infracţiunile în toate
domeniile specifice de control, aplică sancţiunile prevăzute de lege, respectiv
sesizează organele abilitate potrivit legii şi, după caz, opreşte lucrările
realizate în mod necorespunzător.
Art. 6. - I.S.C. desfăşoară activităţi cu caracter
specific privind:
a) redactarea de publicaţii de specialitate şi studii
de sinteză;
b) instruiri în domeniul disciplinei în urbanism şi
calităţii în construcţii;
c) organizarea de manifestări tehnice specifice
activităţii în domeniul construcţiilor şi acordarea de diplome de merit
persoanelor fizice şi/sau juridice pentru activitatea desfăşurată.
Art. 7. - I.S.C. este membru al Consorţiului European
pentru Controlul Construcţiilor, achitând anual, din bugetul propriu, cu
încadrare în bugetul anual aprobat, cotizaţia aferentă.
Art. 8. - I.S.C. desfăşoară orice alte activităţi
dispuse prin actele normative în vigoare sau prin decizii ale
primului-ministru.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 9. - Organigrama I.S.C. şi numărul maxim de
posturi care poate fi utilizat de I.S.C. sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 10. - (1) I.S.C. are în subordine direcţiile
judeţene de control în construcţii, unităţi fără personalitate juridică.
(2) In vederea coordonării activităţii direcţiilor
judeţene de control în construcţii, I.S.C. are în subordine un număr de
structuri teritoriale, denumite inspectorate teritoriale în construcţii, unităţi
fără personalitate juridică.
(3) Structura organizatorică a unui inspectorat
teritorial în construcţii şi a unei direcţii judeţene de control în construcţii
este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 11. - (1) Inspectoratele teritoriale în construcţii
sunt înfiinţate cu avizul conform al primului-ministru, prin hotărâre a
consiliului de conducere, la propunerea inspectorului general de statal I.S.C.
(2) Organizarea inspectoratelor teritoriale în
construcţii se aprobă de către inspectorul general de stat al I.S.C.
Art. 12. - Organizarea internă a I.S.C. şi a
structurilor subordonate se face potrivit statului de funcţii, aprobat de către
inspectorul general de stat al I.S.C.
Art. 13. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
CAPITOLUL IV
Organele de conducere
Art. 14. - (1) Conducerea I.S.C. este asigurată de
inspectorul general de stat al I.S.C, având rang de secretar de stat.
(2) In activitatea sa, inspectorul general de stat al
I.S.C. este ajutat de un consiliu de conducere, compus din 5 membri, numiţi
prin decizie a primului-ministru.
(3) Inspectorul general de stat al I.S.C. este şi
preşedintele Consiliului de conducere.
(4) Secretarul Consiliului de conducere se stabileşte
prin ordin al inspectorului general de stat al I.S.C.
Art. 15. - Consiliul de conducere are următoarele
atribuţii şi competenţe:
1. avizează propunerile inspectorului general de stat
al I.S.C. pentru modificarea şi completarea prezentului regulament şi le
înaintează spre aprobare prin hotărâre a Guvernului,;
2. aprobă raportul de activitate al I.S.C. pentru
perioada anterioară şi propunerile privind activitatea pentru perioada
următoare;
3. aprobă Regulamentul intern al I.S.C;
4. aprobă numirea şi revocarea directorilor
coordonatori ai inspectoratelor judeţene în construcţii, în condiţiile legii;
5. aprobă propunerile privind programul anual de
investiţii al I.S.C;
6. aprobă închirierea de imobile/părţi ale imobilelor,
necesare desfăşurării corespunzătoare a activităţii;
7. aprobă scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în
condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul I.S.C;
8. aprobă cuantumul taxelor pentru autorizarea şi
atestarea personalului de specialitate;
9. aprobă, numai pentru cazurile în care luarea unor
decizii complexe impune cunoştinţe de specialitate, încheierea unor contracte
cu experţi, consilieri sau consultanţi din afara I.S.C; sumele cuvenite pentru
aceste prestaţii vor fi prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli;
10. poate delega, pe perioadă determinată, o parte din
atribuţiile sale preşedintelui acestuia sau altor persoane cu funcţii de
conducere;
11. exercită orice alte atribuţii care îi revin
conform prevederilor legale, prezentului regulament sau potrivit deciziilor
primului-ministru.
Art. 16. - (1) Consiliul de conducere se întruneşte
lunar sau la solicitarea preşedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor
săi, ori de câte ori este necesar.
(2) Şedinţa este prezidată de preşedinte, iar în lipsa
acestuia, de către unul dintre membri, desemnat de preşedinte.
(3) Şedinţele Consiliului de conducere se desfăşoară
în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(4) Hotărârile Consiliului de conducere se iau cu
majoritatea membrilor acestuia.
Art. 17. - Preşedintele Consiliului de conducere are
următoarele atribuţii şi competenţe:
1. convoacă şedinţele Consiliului de conducere;
2. prezidează desfăşurarea şedinţelor Consiliului de
conducere;
3. semnează hotărârile Consiliului de conducere, în
baza consemnărilor din procesul verbal al şedinţei, asumate de către membrii
Consiliului de conducere;
4. orice alte atribuţii şi competenţe care îi revin
prin prezentul regulament, prin hotărârile Consiliului de conducere, prin
deciziile primului-ministru, precum şi din celelalte prevederi legale în
vigoare.
Art. 18. - Inspectorul general de stat al I.S.C. are
următoarele atribuţii şi competenţe:
1. conduce întreaga activitate executivă a I.S.C;
2. emite ordine, în condiţiile legii;
3. stabileşte organizarea internă a inspectoratelor
judeţene în construcţii;
4. numeşte şi revocă directorii coordonatori ai
inspectoratelor teritoriale în construcţii, pe baza aprobării Consiliului de
conducere, în condiţiile legii;
5. emite ordine privind angajarea sau concedierea
personalului de conducere, de execuţie şi auxiliar din cadrul I.S.C;
6. aprobă lista de investiţii pentru aparatul central
şi inspectoratele teritoriale în construcţii şi repartizează parcul auto pe
fiecare inspectorat teritorial în construcţii;
7. aprobă, prin ordin, procedurile şi instrucţiunile
privind activităţile specifice ale I.S.C;
8. dispune, conform atribuţiilor, suspendarea
autorizaţiilor/atestatelor emise de I.S.C pentru personalul de specialitate în
construcţii;
9. propune suspendarea de agremente tehnice în cazul
în care se constată nerespectarea caracteristicilor, a condiţiilor de
fabricaţie şi de utilizare sau comportarea necorespunzătoare în exploatare a
produselor;
10. împuterniceşte directorul Direcţiei juridice,
contencios, resurse umane şi securitatea muncii să reprezinte I.S.C, prin
Direcţia juridică, contencios, resurse umane şi securitatea muncii, în faţa
instanţelor judecătoreşti, parchetelor şi celorlalte organe administrative sau
jurisdicţionale, să semneze, în numele şi pe seama inspectorului general de
stat al I.S.C, cererile adresate acestora, căile de atac, apărările,
delegaţiile de reprezentare ale consilierilor juridici, precum şi celelalte
acte cu caracter juridic;
11. poate delega o parte din atribuţii directorului
general, secretarului general, directorilor sau directorilor coordonatori, în
limita mandatului dat;
12. exercită orice alte atribuţii care îi revin prin
prezentul regulament, prin hotărârile Consiliului de conducere, prin deciziile
primului-ministru, precum şi din celelalte prevederi legale în vigoare;
13. transmite ordonatorului principal de credite
propunerea de buget al I.S.C pentru a fi analizată şi inclusă în proiectul de
buget al ordonatorului principal de credite.
CAPITOLUL V
Bugetul de venituri şi cheltuieli
Art. 19. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale
I.S.C se finanţează integral de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului
General al Guvernului.
(2) Inspectorul general de stat al I.S.C are calitatea
de ordonator secundar de credite.
Art. 20. - Pentru exercitarea controlului de stat cu
privire la respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi
pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calităţii
construcţiilor, parcul normat al I.S.C este de 250 de autoturisme, cu o normă
de combustibil de 200 litri/lună/autoturism.
CAPITOLUL VI
Personalul
Art. 21. - Personalul I.S.C nu se încadrează în
categoria funcţionarilor publici.
Art. 22 - (1) Personalul I.S.C este personal angajat pe
bază de contract individual de muncă.
(2) Promovarea temporară în funcţii de conducere se
face prin ordin al inspectorului general de stat al I.S.C, potrivit
contractului colectiv de muncă şi regulamentului intern aplicabil.
Art. 23. - Personalul I.S.C are atribuţii de inspecţie
şi control, în baza reglementărilor legale în vigoare şi potrivit domeniului de
activitate.
Art. 24. - Personalul I.S.C beneficiază de echipament
de reprezentare şi de echipament de protecţie, în condiţiile legii.
Art. 25. - Drepturile salariale se stabilesc conform
reglementărilor legale în vigoare, aplicabile personalului din instituţiile
publice finanţate integral de la bugetul de stat.
CAPITOLUL VII
Relaţiile
Art. 26. -In vederea armonizării cu legislaţia
internaţională, precum şi a luării măsurilor de punere în siguranţă a
construcţiilor, în scopul protejării vieţii oamenilor, I.S.C poate încheia
contracte sau convenţii de colaborare şi/sau de cooperare pe plan naţional
şi/sau internaţional, în domeniul său de activitate, în condiţiile legii, cu
alte organe/organisme similare, cu instituţii de învăţământ superior, de
cercetare, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţară şi/sau din
străinătate.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 27. -In termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentului regulament, Consiliul de conducere va aproba un nou
regulament intern al I.S.C
ANEXA Nr. 1*) la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICA A INSPECTORATULUI DE
STAT IN CONSTRUCŢII
Numărul maxim de posturi: 1.100, dintre care funcţii de
conducere 133
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2*) la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a unui inspectorat teritorial în construcţii şi a
unei direcţii judeţene de control în construcţii
Pentru ITC Bucureşti - Ilfov: 6 servicii control
calitate
+ Direcţia control calitate Judeţ Ilfov
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.