DECIZIE Nr.
164 din 18 august 2008
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat in
Constructii - I.S.C.
ACT EMIS DE:
PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 615 din 21 august 2008
Având în vedere dispoziţiile art. 7 din Ordonanţa
Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
modificările ulterioare,
în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea
aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările si completările ulterioare,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 99/2008,
primul-ministru emite
următoarea decizie:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, instituţie
publică cu personalitate juridică, aflată în subordinea Guvernului şi în
coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 147/2007 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 23 mai 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
ANEXA
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C, denumit în continuare I.S.C,
este organizat şi funcţionează potrivit
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 707/2001, cu modificările ulterioare.
Art. 2. - I.S.C. funcţionează în subordinea Guvernului României
şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 3. - I.S.C. este instituţie publică cu
personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii, cu sediul în
municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, şi îşi desfăşoară
activitatea în conformitate cu actele normative aplicabile în domeniu şi cu
prezentul regulament.
Art. 4. -In sensul prezentului regulament, următorii
termeni se definesc astfel:
a) construcţii - clădirile de orice fel - social-culturale, administrative,
industriale, comerciale, de cult, sportive, de învăţământ, sănătate,
hotelurile, sediile instituţiilor publice etc. - şi instalaţiile aferente
acestora, drumurile, căile ferate şi metroul, podurile, tunelurile şi celelalte
lucrări de artă, pistele de aviaţie, construcţiile hidrotehnice, amenajările portuare, turnurile,
coşurile de fum, rezervoarele, lucrările tehnico-edilitare, reţelele de petrol
şi gaze, construcţiile pentru transportul fluidelor, precum şi orice
intervenţie asupra acestora;
b) fază determinantă - stadiul fizic după care o lucrare de construire, odată ajunsă, nu
mai poate continua fără o analiză având la bază concluzii formulate în scris de
către beneficiar, proiectant şi executant şi care se autorizează, după caz, de
reprezentantul local al I.S.C;
c) intervenţie asupra
construcţiilor - orice lucrare de construire care
este făcută în scopul transformării structurale şi/sau funcţionale,
consolidării, reabilitării, modernizării sau demolării/desfiinţării parţiale
sau totale a construcţiilor definite conform dispoziţiilor prevăzute la lit.
a);
d) verificare -
confirmarea prin examinare şi prezentare de probe obiective a faptului că
cerinţele esenţiale specificate au fost îndeplinite.
CAPITOLUL II
Atribuţii
Art. 5. - I.S.C. are următoarele atribuţii:
1. exercită controlul statului privind realizarea
cerinţelor esenţiale ale construcţiilor, respectiv rezistenţa mecanică şi
stabilitatea, securitatea în exploatare, securitatea la
incendii, igiena, sănătatea oamenilor, refacerea şi
protecţia mediului, izolaţia termică, hidrofugă şi economia de energie,
protecţia împotriva zgomotului, în toate etapele de proiectare, execuţie şi
exploatare, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare;
2. exercită controlul statului privind respectarea
prevederilor actelor normative în vigoare în domeniul disciplinei în urbanism
şi al amenajării teritoriului;
3. verifică la organele de
specialitate ale administraţiei publice locale legalitatea emiterii
autorizaţiilor de construire, conform reglementărilor în vigoare;
4. avizează din punct de vedere
tehnic, cu titlu gratuit, documentaţiile tehnico-economice aferente
obiectivelor de investiţii noi, care se finanţează, potrivit legii, din fonduri
publice sau din credite externe, contractate sau garantate de stat, ai căror
indicatori tehnico-economici se aprobă de Guvern în condiţiile prevăzute la
art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările
ulterioare, precum şi documentaţiile tehnico-economice aferente lucrărilor de intervenţii
la construcţii existente - reparaţii, modificări, reabilitări, consolidări,
restaurări -, finanţate din fonduri publice sau din credite externe,
contractate ori garantate de stat, pentru care, potrivit valorii determinate
conform devizului general, exclusiv TVA, legislaţia în vigoare prevede
organizarea de licitaţii deschise;
5. analizează şi autorizează
fazele determinante ale construcţiilor, stabilite conform reglementărilor
tehnice sau legale; participă la fazele determinante, stabilite conform
reglementărilor în vigoare; verifică îndeplinirea de către factorii implicaţi a
cerinţelor de calitate cuprinse în proiectele de execuţie şi reglementările
tehnice specifice şi autorizează continuarea execuţiei lucrărilor de
construcţii numai în cazul îndeplinirii acestor cerinţe;
6. emite acorduri pentru
intervenţii asupra construcţiilor existente şi noi, inclusiv schimbarea
destinaţiei acestora;
7. verifică respectarea
reglementărilor în vigoare privind organizarea şi funcţionarea staţiilor de
betoane, balastierelor, carierelor, staţiilor de mixturi asfaltice;
8. verifică la operatorii economici cu activitate în
construcţii, precum şi la producători, distribuitori şi la alte persoane
responsabile pentru introducerea pe piaţă a produselor pentru construcţii
respectarea prevederilor legale în vigoare ce reglementează controlul şi
atestarea calităţii produselor pentru construcţii;
9. verifică controlul intern al
proceselor privind asigurarea calităţii în construcţii la societăţile cu
activitate în construcţii, respectiv proiectanţi, executanţi, consultanţi în
construcţii, staţii de betoane, staţii de mixturi asfaltice, laboratoare de
încercări, elaboratori de agremente tehnice, organisme de certificare a
sistemelor de calitate şi a produselor;
10. verifică respectarea reglementărilor referitoare la
recepţia construcţiilor, întocmirea, păstrarea şi completarea Cărţii tehnice a
construcţiilor;
11. verifică modul de
respectare a agrementelor tehnice, privind caracteristicile, domeniul şi
condiţiile de utilizare ale produselor agrementate, astfel încât să fie
asigurate cerinţele de calitate a construcţiilor, şi poate dispune, după caz,
reanalizarea sau suspendarea agrementelor tehnice;
12. verifică la proprietarii şi
utilizatorii de construcţii respectarea reglementărilor privind urmărirea
curentă a construcţiilor şi urmărirea specială în exploatare a construcţiilor,
în cazurile când aceasta a fost stabilită prin norme şi proiecte;
13. pentru punerea în siguranţă
a vieţii oamenilor, I.S.C. dispune proprietarilor, administratorilor sau
utilizatorilor, după caz:
a) efectuarea de expertize
tehnice la construcţii, indiferent de forma de proprietate şi de destinaţia
acestora, atunci când, în urma inspecţiei, se concluzionează astfel;
b) încetarea utilizării
construcţiilor după producerea unor accidente tehnice sau dezastre, când în
urma unei expertize se concluzionează că este pusă în pericol viaţa
cetăţenilor;
14. avizează programul anual de
reglementări tehnice în construcţii propus de structurile de resort ale Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, participă la elaborarea
acestora, în condiţiile legii, şi a regulamentului intern;
15. iniţiază proiecte de acte
normative în domeniile de activitate şi în domeniile conexe;
16. iniţiază, ori de câte ori
este necesar, revizuirea reglementărilor tehnice în construcţii, urbanism şi
amenajarea teritoriului, în scopul îmbunătăţirii conţinutului acestora;
17. avizează, din punct de
vedere tehnic, reglementările tehnice specifice înainte de supunerea acestora
dezbaterii publice;
18. verifică şi ia măsurile ce
se impun pentru punerea în siguranţă a monumentelor şi siturilor istorice,
precum şi a clădirilor aflate în patrimoniul cultural, asigurând, în limita
fondurilor disponibile, cofinanţarea lucrărilor de proiectare şi execuţie
pentru consolidarea şi restaurarea acestora în colaborare cu Ministerul
Culturii şi Cultelor, prin Oficiul Naţional pentru Monumente Istorice;
19. colaborează cu instituţiile
de învăţământ superior de specialitate, de cercetare, laboratoare de încercări,
în vederea elaborării de expertize, rapoarte de cercetare, rapoarte de
încercări, soluţii şi proiecte de consolidare etc, necesare în activitatea de
control privind asigurarea cerinţelor esenţiale de rezistenţă mecanică şi
stabilitate a construcţiilor, izolarea termică a acestora, punerea în siguranţă
a construcţiilor şi a terenurilor aferente, precum şi la verificarea calităţii
produselor pentru construcţii;
20. prelevează probe şi
execută, direct sau prin terţi, încercări de laborator necesare pentru
fundamentarea unor rezultate şi concluzii proprii în controalele efectuate,
scop în care se dotează cu echipamente de laborator specifice, şi/sau
colaborează cu instituţii de învăţământ superior de specialitate sau de
cercetare;
21. dispune suspendarea
funcţionării balastierelor şi carierelor care afectează rezistenţa şi
stabilitatea construcţiilor din vecinătatea acestora;
22. dispune suspendarea
funcţionării, până la realizarea cerinţelor de calitate, a staţiilor de
betoane, a staţiilor de mixturi asfaltice, a balastierelor şi a laboratoarelor
de încercări;
23. dispune sau propune, după
caz, suspendarea ori retragerea atestatului pentru responsabilul tehnic cu
execuţia, verificatorul de proiecte, expertul tehnic, în cazul nerespectării de
către aceştia a reglementărilor legale privind cerinţele de asigurare a
calităţii în construcţii;
24. autorizează/atestă
personalul de specialitate din construcţii, în condiţiile legislaţiei specifice
în vigoare;
25. suspendă sau retrage autorizaţiile/atestatele
personalului de specialitate autorizat/atestat de I.S.C, în cazul nerespectării
cerinţelor de asigurare a calităţii în construcţii; încetarea suspendării sau
retragerii autorizaţiilor/atestatelor se face în baza regulamentelor în vigoare
la data solicitării;
26. autorizează laboratoarele
de analiză şi încercări în activitatea de construcţii, în condiţiile
legislaţiei specifice în vigoare;
27. primeşte şi rezolvă sau,
după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor
acestora, sesizările persoanelor fizice şi juridice cu privire la încălcarea
prevederilor legale şi a reglementărilor tehnice în vigoare;
28. elaborează şi actualizează, ori de câte ori este
necesar, normele interne, procedurile, instrucţiunile şi stabileşte mijloacele
şi metodele pentru desfăşurarea activităţii proprii; asigură dotarea tehnică
necesară realizării activităţilor specifice;
29. publică procedurile şi instrucţiunile privind
activităţile sale specifice, aprobate prin ordin al inspectorului general de stat
al I.S.C;
30. elaborează periodic sinteze şi evaluări privind
calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului, pe
care le comunică autorităţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii în
domeniu;
31. organizează, cu avizul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului şi, după caz, al Ministerului Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse, cursuri de calificare pentru personalul cu studii medii şi
de formare continuă şi perfecţionare profesională pentru personalul cu studii
superioare în domeniul construcţiilor;
32. constată contravenţiile şi
infracţiunile în toate domeniile specifice de control, aplică sancţiunile
prevăzute de lege, respectiv sesizează organele abilitate potrivit legii şi,
după caz, opreşte lucrările realizate în mod necorespunzător.
Art. 6. - I.S.C. desfăşoară activităţi cu caracter
specific privind:
a) redactarea de publicaţii de specialitate şi studii
de sinteză;
b) instruiri în domeniul
disciplinei în urbanism şi calităţii în construcţii;
c) organizarea de manifestări tehnice specifice
activităţii în domeniul construcţiilor şi acordarea de diplome de merit
persoanelor fizice şi/sau juridice pentru activitatea desfăşurată.
Art. 7. - I.S.C. desfăşoară orice alte activităţi
dispuse prin actele normative în vigoare sau prin decizii ale
primului-ministru.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 8. - (1) Organigrama I.S.C. şi numărul maxim de
posturi care poate fi utilizat de I.S.C. sunt prevăzute în anexa nr. 1*).
(2) Organizarea internă a I.S.C. şi a structurilor
subordonate se face potrivit statului de funcţii aprobat de către inspectorul
general de stat al I.S.C.
Art. 9. - (1) In vederea aplicării în mod unitar la
nivel naţional a prevederilor legale în domeniu, I.S.C. are în subordine
inspectoratele teritoriale în construcţii, unităţi fără personalitate juridică.
(2) Structura organizatorică a
inspectoratelor teritoriale în construcţii este prevăzută în anexa nr. 2*).
(3) Structurile
administrativ-teritoriale aflate în responsabilitatea inspectoratelor
teritoriale în construcţii sunt prezentate în anexa nr. 3.
(4) Anexele nr. 1-3 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
CAPITOLUL IV
Organele de conducere
Art. 10. - (1) Conducerea
I.S.C. este asigurată de Consiliul de conducere, compus din 5 membri numiţi
prin decizie a primului-ministru.
(2) Conducerea executivă a
I.S.C. este asigurată de inspectorul general de stat al I.S.C, care este şi
preşedintele Consiliului de conducere.
(3) Salarizarea inspectorului
general de stat al I.S.C este stabilită prin decizie a primului-ministru.
(4) Indemnizaţia de şedinţă a fiecăruia dintre cei 5
membri ai Consiliului de conducere este stabilită în procent de 30% din
salariul preşedintelui Consiliului de conducere -
inspector general de stat al I.S.C
(5) Secretarul Consiliului de
conducere se stabileşte prin ordin al inspectorului general de stat al I.S.C
Art. 11. - Consiliul de conducere are următoarele
atribuţii şi competenţe:
1. avizează propunerile inspectorului general de stat
al I.S.C pentru modificarea şi completarea prezentului regulament şi le
înaintează spre aprobare primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;
2. aprobă raportul de
activitate al I.S.C pentru perioada anterioară şi propunerile privind
activitatea pentru perioada următoare;
3. îşi însuşeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al
I.S.C şi îl înaintează spre aprobare primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru;
4. aprobă Regulamentul intern al I.S.C;
5. aprobă numirea şi revocarea
secretarului general, a directorilor generali şi a inspectorilor-şefi ai
inspectoratelor teritoriale, la propunerea inspectorului general de stat al
I.S.C;
6. aprobă programul anual de investiţii al I.S.C;
7. asigură negocierea
contractului colectiv de muncă cu reprezentanţii salariaţilor, în condiţiile
legii;
8. aprobă închirierea de imobile/părţi ale imobilelor,
necesare desfăşurării corespunzătoare a activităţii, precum şi închirierea
către terţi de imobile/părţi ale imobilelor aflate în patrimoniul I.S.C, la
preţurile pieţei;
9. aprobă scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în
condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul I.S.C;
10. aprobă lista şi tarifele
pentru prestaţiile specifice executate, precum şi pentru autorizaţiile emise,
prevăzute în prezentul regulament;
11. aprobă, numai pentru cazurile în care luarea unor
decizii complexe impune cunoştinţe de specialitate, încheierea unor contracte
cu experţi, consilieri sau consultanţi din afara I.S.C; sumele cuvenite pentru
aceste prestaţii vor fi prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli;
12. poate delega, pe perioadă
determinată, o parte din atribuţiile sale preşedintelui acestuia sau altor
persoane cu funcţii de conducere;
13. exercită orice alte
atribuţii care îi revin conform prevederilor legale,
prezentului regulament sau potrivit deciziilor primului-ministru.
Art. 12. - (1) Consiliul de conducere se întruneşte
lunar sau la solicitarea preşedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor
săi, ori de câte ori este necesar.
(2) Şedinţa este prezidată de preşedinte, iar în lipsa
acestuia, de către unul dintre membri, desemnat de preşedinte.
(3) Şedinţele Consiliului de
conducere se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul
membrilor săi.
(4) Hotărârile Consiliului de
conducere se iau cu majoritatea membrilor acestuia.
*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt reproduse în facsimil.
Art. 13. - Preşedintele Consiliului de conducere, în
calitatea sa de inspector general de stat al I.S.C, are următoarele atribuţii
şi competenţe:
1. conduce întreaga activitate
executivă a I.S.C;
2. emite ordine, în condiţiile
legii;
3. stabileşte organizarea internă a inspectoratelor
teritoriale;
4. numeşte şi revocă secretarul
general, directorii generali, inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale
în construcţii şi adjuncţii acestora, pe baza aprobării Consiliului de
conducere;
5. emite ordine privind
angajarea sau concedierea personalului de conducere, de execuţie şi auxiliar
din I.S.C;
6. prezintă Consiliului de
conducere spre însuşire proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al I.S.C.
şi îl înaintează primului-ministru spre aprobare, prin Cancelaria
Primului-Ministru;
7. aprobă lista de investiţii
pentru aparatul central şi inspectoratele teritoriale şi repartizează parcul auto pe fiecare inspectorat teritorial;
8. aprobă prin ordin
procedurile şi instrucţiunile privind activităţile specifice ale I.S.C;
9. dispune, conform
atribuţiilor, suspendarea atestatelor şi autorizaţiilor emise de I.S.C. pentru
personalul de specialitate;
10. propune suspendarea de
agremente tehnice în cazul în care se constată nerespectarea caracteristicilor,
a condiţiilor de fabricaţie şi de utilizare sau comportarea necorespunzătoare
în exploatare a produselor;
11. împuterniceşte directorul
general al Direcţiei generale juridice să reprezinte I.S.C, prin Direcţia
contencios, în faţa instanţelor judecătoreşti, parchetelor şi celorlalte organe
administrative sau jurisdicţionale, să semneze, în numele şi pe seama
inspectorului general de stat al I.S.C, cererile adresate acestora, căile de
atac, apărările, delegaţiile de reprezentare ale consilierilor juridici, precum
şi celelalte acte cu caracter juridic;
12. poate delega o parte din
atribuţii secretarului general, directorilor generali şi inspectorilor-şefi ai
inspectoratelor teritoriale, în limita mandatului dat;
13. exercită orice alte
atribuţii care îi revin prin prezentul regulament, prin hotărârile Consiliului
de conducere, prin deciziile primului-ministru, precum şi din celelalte
prevederi legale în vigoare.
CAPITOLUL V
Bugetul de venituri şi cheltuieli
Art. 14. - (1) I.S.C. se finanţează integral din
venituri proprii.
(2) In afara veniturilor constituite în temeiul
prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu
modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea
executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, I.S.C. poate realiza venituri şi din activităţile de
autorizare a laboratoarelor de încercări în construcţii şi de
autorizare/atestare a personalului de specialitate în construcţii, redactarea
de publicaţii de specialitate, instruiri în domeniul ştiinţific de activitate,
precum şi din închirierea sau vânzarea imobilelor/părţilor de imobil aflate în
patrimoniul său, conform dispoziţiilor legale.
Art. 15. - (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al
I.S.C. este însuşit de Consiliul de conducere şi aprobat de primul-ministru,
potrivit prevederilor legale.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli va asigura
integral fondurile necesare pentru realizarea atribuţiilor prevăzute în
prezentul regulament, în scopul desfăşurării activităţii în conformitate cu
legislaţia care reglementează domeniul de activitate, precum şi cu orice alte acte normative sau dispoziţii
ale primului-ministru.
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli se rectifică ori
de câte ori activitatea I.S.C. o impune, cu respectarea procedurilor de
aprobare şi avizare prevăzute de lege.
(4) Bugetul de venituri şi cheltuieli va cuprinde, după
caz, şi fondurile necesare pentru colaborările, cofinanţările şi expertizele ce
vor fi realizate în vederea punerii în siguranţă a construcţiilor, în scopul
protejării vieţii oamenilor.
(5) Excedentul anual rezultat
din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli rămâne la dispoziţia I.S.C. şi
se reportează în anul următor.
(6) I.S.C. poate efectua
cheltuieli în valută, în condiţiile prevăzute de actele normative cu incidenţă
în materie.
(7) Pentru exercitarea controlului de stat cu privire la
respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea
teritoriului şi pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul
calităţii construcţiilor, parcul normat al I.S.C. este de 250 de autoturisme,
cu o normă de combustibil de 350 litri/lună/autoturism.
CAPITOLUL VI
Personalul
Art. 16. - Personalul I.S.C. nu
se încadrează în categoria funcţionarilor publici.
Art. 17. - (1) Personalul I.S.C. este personal
contractual şi se supune prevederilor prezentului regulament, prevederilor
legislaţiei generale a muncii, regulamentului intern şi contractului colectiv
de muncă aplicabil.
(2) Personalul I.S.C. are
obligaţia de a nu desfăşura nicio altă activitate care să genereze conflicte de
interese sau care să fie incompatibilă cu funcţia îndeplinită.
(3) Promovarea temporară în
funcţii de conducere se face prin ordin al inspectorului general de stat al
I.S.C, potrivit contractului colectiv de muncă şi regulamentului intern
aplicabil.
Art. 18. - Personalul I.S.C. are atribuţii de inspecţie
şi control, în baza reglementărilor legale în vigoare şi
potrivit domeniului de activitate.
Art. 19. - Personalul I.S.C. beneficiază de echipament
de protecţie, în condiţiile legii.
Art. 20. - Drepturile salariale şi celelalte drepturi
evaluate sau evaluabile pecuniar ori de personal se stabilesc potrivit
contractului colectiv de muncă aplicabil.
CAPITOLUL VII
Relaţiile
Art. 21. -In vederea armonizării cu legislaţia
internaţională, precum şi a luării măsurilor de punere în siguranţă a
construcţiilor, în scopul protejării vieţii oamenilor, I.S.C. poate încheia
contracte sau convenţii de colaborare şi/sau de cooperare pe plan naţional
şi/sau internaţional, în domeniul său de activitate, în condiţiile legii, cu
alte organe/organisme similare, cu instituţii de învăţământ superior, de
cercetare, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţară şi/sau din
străinătate.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22. -In termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentului regulament, Consiliul de conducere va aproba un nou
regulament intern al I.S.C.
ANEXA Nr. 1 la regulament
INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII
Nr. total de posturi: 1.500, din care de conducere: 145
ORGANIGRAMA*)
Inspectoratului de Stat în Construcţii
*) Alte compartimente specifice pot fi înfiinţate prin
ordin al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în
Construcţii.
**) Se organizează la nivel de direcţie.
***) Se organizează conform anexelor nr. 2 şi 3.
ANEXA Nr. 2 la regulament
INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCŢII
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a inspectoratului
teritorial în construcţii
[8 structuri*)]
*) Organizare teritorială conform anexei nr. 3.
ANEXA Nr. 3 la regulament
INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII
STRUCTURILE ADMINISTRATIV-TERITORIALE
aflate în responsabilitatea inspectoratelor teritoriale în construcţii
Nr. crt.
|
Inspectorate teritoriale în
construcţii
|
Aria de activitate (judeţe)
|
1.
|
I.T.C. NORD-EST Sediu: municipiul Iaşi
|
Judeţul Botoşani
|
Judeţul Suceava
|
Judeţul Iaşi
|
Judeţul Neamţ
|
Judeţul Bacău
|
Judeţul Vaslui
|
2.
|
I.T.C. SUD-EST
Sediu: municipiul Constanţa
|
Judeţul Vrancea
|
Judeţul Galaţi
|
Judeţul Buzău
|
Judeţul Brăila
|
Judeţul Tulcea
|
Judeţul Constanţa
|
3.
|
I.T.C. SUD MUNTENIA Sediu: municipiul Ploieşti
|
Judeţul Argeş
|
Judeţul Prahova
|
Judeţul Dâmboviţa
|
Judeţul Ialomiţa
|
Judeţul Călăraşi
|
Judeţul Giurgiu
|
Judeţul Teleorman
|
4.
|
I.T.C. SUD-VEST OLTENIA Sediu: municipiul Craiova
|
Judeţul Vâlcea
|
Judeţul Gorj
|
Judeţul Mehedinţi
|
Judeţul Olt
|
Judeţul Dolj
|
5.
|
I.T.C. VEST
Sediu: municipiul Timişoara
|
Judeţul Arad
|
Judeţul Timiş
|
Judeţul Hunedoara
|
Judeţul Caraş-Severin
|
6.
|
I.T.C. NORD-VEST Sediu: municipiul Oradea
|
Judeţul Satu Mare
|
Judeţul Maramureş
|
Judeţul Bistriţa-Năsăud
|
Judeţul Sălaj
|
Judeţul Bihor
|
Judeţul Cluj
|
7.
|
I.T.C. CENTRU
Sediu: municipiul Braşov
|
Judeţul Mureş
|
Judeţul Harghita
|
Judeţul Alba
|
Judeţul Sibiu
|
Judeţul Covasna
|
Judeţul Braşov
|
8.
|
I.T.C. BUCUREŞTI ILFOV Sediu: municipiul Bucureşti
|
Municipiul Bucureşti
|
Judeţul Ilfov
|