DECIZIE Nr.
147 din 18 mai 2007
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat in
Constructii - I.S.C.
ACT EMIS DE:
PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 350 din 23 mai 2007
In temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea
aparatului de lucru al Guvernului,
având în vedere dispoziţiile
art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului
de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001,
cu modificările şi completările ulterioare,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, instituţie
publică cu personalitate juridică, aflată în subordinea Guvernului şi în
coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, cuprins în
anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 397/2005 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 708 din 5 august 2005, cu
modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Anexă
REGULAMENT
de organizare si funcţionare a Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C,
denumit în continuare I.S.C, este organizat şi funcţionează potrivit prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - I.S.C. funcţionează în subordinea Guvernului
României şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru.
Art. 3. - I.S.C. este instituţie publică cu
personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii, cu sediul în
municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, şi îşi desfăşoară
activitatea în conformitate cu actele normative aplicabile în domeniu şi cu
prezentul regulament.
Art. 4. - In sensul prezentului regulament, prin
termenul construcţii se
înţelege clădirile de orice fel - social-culturale, administrative,
industriale, comerciale, de cult, sportive, de învăţământ, sănătate,
hotelurile, sediile instituţiilor publice etc. - şi instalaţiile aferente
acestora, drumurile, căile ferate şi metroul, podurile, tunelele şi celelalte
lucrări de artă, pistele de aviaţie, construcţiile hidrotehnice, amenajările
portuare, turnurile, coşurile de fum, rezervoarele, lucrările tehnico-edilitare, reţelele de petrol
şi gaze, construcţiile pentru transportul fluidelor, precum şi orice
intervenţie asupra acestora.
CAPITOLUL II
Atribuţii
Art. 5. - I.S.C. are următoarele atribuţii:
1. exercită controlul statului privind realizarea
cerinţelor esenţiale ale construcţiilor, respectiv rezistenţa mecanică şi
stabilitatea, securitatea în exploatare, securitatea la incendii, igiena,
sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului, izolaţia termică,
hidrofugă şi economia de energie, protecţia împotriva zgomotului, în toate
etapele de proiectare, execuţie şi exploatare, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare;
2. exercită controlul statului privind respectarea
prevederilor actelor normative în vigoare în domeniul disciplinei în urbanism
şi al amenajării teritoriului;
3. verifică la organele de specialitate ale
administraţiei publice locale legalitatea emiterii autorizaţiilor de
construire, conform reglementărilor în vigoare;
4. avizează, în conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr. 1.072/2003 privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate
din fonduri publice, documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de
investiţii noi, finanţate din fonduri publice sau din credite externe,
contractate ori garantate de stat, cu valori mai mari sau egale cu un milion
lei, precum şi documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de reparaţii,
reabilitări, consolidări, restaurări ale construcţiilor existente finanţate din
fonduri publice, indiferent de valoare;
5. analizează şi autorizează fazele determinante ale
construcţiilor, stabilite conform reglementărilor tehnice sau legale; participă
la fazele determinante, stabilite conform reglementărilor în vigoare; verifică
îndeplinirea de către factorii implicaţi a cerinţelor de calitate cuprinse în
proiectele de execuţie şi reglementările tehnice specifice şi autorizează
continuarea execuţiei lucrărilor de construcţii numai în cazul îndeplinirii
acestor cerinţe;
6. emite acorduri pentru intervenţii asupra
construcţiilor existente şi noi, inclusiv schimbarea destinaţiei acestora;
7. verifică respectarea reglementărilor în vigoare
privind organizarea şi funcţionarea staţiilor de betoane, balastierelor,
carierelor, staţiilor de mixturi asfaltice;
8. verifică la operatorii economici cu activitate în
construcţii, precum şi la producători, distribuitori şi alte persoane
responsabile pentru introducerea pe piaţă a produselor pentru construcţii
respectarea prevederilor legale în vigoare ce reglementează controlul şi
atestarea calităţii şi produselor de construcţii;
9. verifică controlul intern al proceselor privind
asigurarea calităţii în construcţii la societăţile cu activitate în
construcţii, respectiv proiectanţi, executanţi, consultanţi în construcţii,
staţii de betoane, staţii de mixturi asfaltice, laboratoare de încercări,
elaboratori de agremente tehnice, organisme de certificare sisteme de calitate
şi produse;
10. verifică respectarea reglementărilor referitoare
la recepţia construcţiilor, întocmirea, păstrarea şi completarea Cărţii tehnice
a construcţiilor;
11. verifică modul de respectare a agrementelor
tehnice, referitor la caracteristicile, domeniul şi condiţiile de utilizare ale
produselor agrementate, astfel încât să fie asigurate cerinţele de calitate a
construcţiilor, şi poate dispune, după caz, reanalizarea sau suspendarea agrementelor
tehnice;
12. verifică la proprietarii şi utilizatorii de
construcţii respectarea reglementărilor privind urmărirea curentă a
construcţiilor şi urmărirea specială în exploatare a construcţiilor, în
cazurile când aceasta a fost stabilită prin norme şi proiecte;
13. pentru punerea în siguranţă a vieţii oamenilor,
I.S.C. dispune proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor, după caz:
a) efectuarea de expertize tehnice la construcţii, indiferent de forma de proprietate şi de destinaţia
acestora, atunci când, în urma inspecţiei, se concluzionează astfel;
b) încetarea utilizării construcţiilor după producerea
unor accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se
concluzionează că este pusă în pericol viaţa cetăţenilor;
14. avizează Programul anual de reglementări tehnice
în construcţii propus de structurile de resort ale Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţei, participă la elaborarea acestora, în
condiţiile legii, şi al regulamentului intern;
15. iniţiază proiecte de acte normative în domeniile
de activitate şi în domeniile conexe;
16. iniţiază, ori de câte ori este necesar,
revizuirea reglementărilor tehnice în construcţii, urbanism şi amenajarea
teritoriului, în scopul îmbunătăţirii conţinutului acestora;
17. avizează, din punct de vedere tehnic,
reglementările tehnice specifice înainte de publicarea acestora;
18. verifică şi ia măsurile ce se impun pentru punerea
în siguranţă a monumentelor şi siturilor istorice, precum şi a clădirilor
aflate în patrimoniul cultural, asigurând în limita fondurilor disponibile
cofinanţarea lucrărilor de proiectare şi execuţie pentru consolidarea şi
restaurarea acestora în colaborare cu Ministerul Culturii şi Cultelor;
19. colaborează cu instituţiile de învăţământ superior
de specialitate, de cercetare, laboratoare de încercări, în vederea elaborării
de expertize, rapoarte de cercetare, rapoarte de încercări, soluţii şi proiecte
de consolidare etc, necesare în activitatea de control privind rezistenţa
mecanică şi stabilitatea construcţiilor, izolarea termică a acestora, punerea
în siguranţă a construcţiilor şi a terenurilor aferente, precum şi la
verificarea calităţii produselor de construcţii;
20. execută încercări de laborator necesare pentru
fundamentarea unor rezultate şi concluzii proprii în controalele efectuate,
scop în care se dotează cu echipamente de laborator specifice, şi/sau
colaborează cu instituţii de învăţământ superior de specialitate sau de cercetare;
21. dispune suspendarea funcţionării balastierelor şi
carierelor care afectează rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor din
vecinătatea acestora;
22. dispune suspendarea funcţionării, până la
realizarea cerinţelor de calitate, a staţiilor de betoane, a staţiilor de
mixturi asfaltice, a balastierelor şi a laboratoarelor de încercări;
23. dispune sau propune, după caz, suspendarea ori
retragerea atestatului pentru responsabilul tehnic cu execuţia, verificatorul
de proiecte, expertul tehnic, în cazul nerespectării de către aceştia a
reglementărilor legale privind cerinţele de asigurare a calităţii în
construcţii;
24. autorizează/atestă personalul de specialitate din
construcţii, în condiţiile legislaţiei specifice în vigoare;
25. suspendă sau retrage autorizaţiile/atestatele
personalului de specialitate autorizat/atestat de I.S.C, în cazul nerespectării
cerinţelor de asigurare a calităţii în construcţii; încetarea suspendării sau
retragerii autorizaţiilor se face în baza regulamentelor în vigoare la data
solicitării;
26. autorizează laboratoarele de analiză şi încercări
în activitatea de construcţii, în condiţiile legislaţiei specifice în vigoare;
27. primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite spre
soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor acestora, sesizările
persoanelor fizice şi juridice cu privire la încălcarea prevederilor legale şi
a reglementărilor tehnice în vigoare;
28. elaborează şi actualizează, ori de câte ori este
necesar, normele interne, procedurile, instrucţiunile şi stabileşte mijloacele
şi metodele pentru desfăşurarea activităţii proprii; asigură dotarea tehnică
necesară realizării activităţilor specifice;
29. publică procedurile şi instrucţiunile privind
activităţile sale specifice, aprobate prin ordin al inspectorului
general de stat;
30. elaborează periodic sinteze şi evaluări privind
calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului, pe care le comunică
autorităţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii în domeniu;
31. organizează, cu avizul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi, după caz, al Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, cursuri de calificare pentru
personalul cu studii medii şi de formare continuă şi perfecţionare profesională
pentru personalul cu studii superioare în domeniul construcţiilor;
32. constată contravenţiile şi infracţiunile în toate
domeniile specifice de control, aplică sancţiunile prevăzute de lege, respectiv
sesizează organele abilitate potrivit legii şi, după caz, opreşte lucrările
realizate în mod necorespunzător.
Art. 6. - I.S.C. desfăşoară activităţi cu caracter
specific privind:
a) redactarea de publicaţii de specialitate şi studii
de sinteză;
b) instruiri în domeniul disciplinei în urbanism şi
calităţii în construcţii;
c) manifestări tehnice privind problematica specifică
activităţii în domeniul construcţiilor. I.S.C. acordă diplome de merit
persoanelor fizice şi/sau juridice pentru activitatea desfăşurată.
Art. 7. - I.S.C. desfăşoară orice alte activităţi dispuse prin actele normative în vigoare sau prin decizii ale
primului-ministru.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 8. - Structura organizatorică a I.S.C. şi numărul
maxim de posturi care poate fi utilizat de I.S.C. sunt prevăzute în anexa nr.
1.
Art. 9. - (1) I.S.C. are în subordine inspectoratele
judeţene în construcţii şi Inspectoratul în Construcţii al Municipiului
Bucureşti, asimilat inspectoratului judeţean în construcţii - unităţi fără
personalitate juridică.
(2) Organizarea inspectoratelor judeţene în construcţii, respectiv a Inspectoratului în Construcţii
al Municipiului Bucureşti, se aprobă de inspectorul general de stat al I.S.C.
(3) In vederea coordonării activităţii
inspectoratelor judeţene în construcţii, respectiv al municipiului Bucureşti,
I.S.C. are în subordine un număr de structuri teritoriale, denumite inspectorate teritoriale, unităţi fără
personalitate juridică.
(4) Inspectoratele teritoriale sunt înfiinţate cu
avizul conform al Cancelariei Primului-Ministru, prin hotărâre a consiliului de conducere, la propunerea inspectorului general de
stat al I.S.C.
(5) Organizarea inspectoratelor teritoriale în
construcţii se aprobă de către inspectorul general de stat al I.S.C. şi este
prevăzută în anexele nr. 2 şi 3.
(6) Anexele nr. 1 -3 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
CAPITOLUL IV
Organele de conducere
Art. 10. - (1) Conducerea I.S.C. este asigurată de
consiliul de conducere, compus din 5 membri numiţi prin decizie a
primului-ministru.
(2) Conducerea executivă a I.S.C. este asigurată de
inspectorul general de stat, care este şi preşedintele consiliului de
conducere.
(3) Salarizarea inspectorului general de stat este
stabilită prin decizie a primului-ministru.
(4) Indemnizaţia de şedinţă a fiecăruia dintre cei 5
membri ai consiliului de conducere este stabilită în procent de 30% din
salariul preşedintelui consiliului de conducere - inspector general de stat.
Art. 11. - Consiliul de conducere are următoarele
atribuţii şi competenţe:
1. avizează propunerile inspectorului general de stat
pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a
I.S.C. şi le înaintează spre aprobare primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru;
2. aprobă raportul de activitate al I.S.C. pentru
perioada anterioară şi propunerile privind activitatea pentru perioada
următoare;
3. îşi însuşeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al
I.S.C. şi îl înaintează spre aprobare primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru;
4. aprobă Regulamentul intern al I.S.C;
5. aprobă numirea şi revocarea inspectorilor generali
adjuncţi, a secretarului general şi a inspectorilor-şefi ai inspectoratelor
teritoriale, la propunerea inspectorului general de stat;
6. aprobă programul anual de investiţii al I.S.C;
7. asigură negocierea contractului
colectiv de muncă cu reprezentanţii salariaţilor, în condiţiile legii;
8. aprobă închiderea de clădiri, spaţii şi terenuri,
necesare desfăşurării corespunzătoare a activităţii;
9. aprobă scoaterea din funcţiune şi valorificarea,
în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul I.S.C;
10. aprobă lista şi tarifele pentru prestaţiile
specifice executate şi pentru autorizaţiile emise, prevăzute în prezentul
regulament;
11. aprobă, numai pentru cazurile în care luarea unor
decizii complexe impune cunoştinţe de specialitate, încheierea unor contracte
cu experţi, consilieri sau consultanţi din afara I.S.C; sumele cuvenite pentru
aceste prestaţii vor fi prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli;
12. poate delega, pe perioadă
determinată, o parte din atribuţiile sale preşedintelui acestuia sau altor
persoane cu funcţii de conducere;
13. exercită orice alte atribuţii care îi revin
conform prevederilor legale, prezentului regulament sau potrivit deciziilor
primului-ministru.
Art. 12. - (1) Consiliul de conducere se întruneşte
lunar sau la solicitarea preşedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor
săi, ori de câte ori este necesar.
(2) Şedinţa este prezidată de către preşedinte, iar
în lipsa acestuia, de către unul dintre membri, desemnat de către preşedinte.
(3) Şedinţele consiliului de conducere se desfăşoară
în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(4) Hotărârile consiliului de conducere se iau cu
majoritatea membrilor acestuia.
Art. 13. - Preşedintele
Consiliului de conducere al I.S.C, în calitatea sa de inspector general de
stat, are următoarele atribuţii şi competenţe:
1. conduce întreaga activitate executivă a I.S.C;
2. emite ordine, în condiţiile legii;
3. stabileşte organizarea internă a inspectoratelor
judeţene în construcţii şi a inspectoratelor teritoriale;
4. numeşte şi revocă, după caz, inspectorii generali
adjuncţi, secretarul general, inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale
şi adjuncţii acestora, respectiv inspectorii-şefi judeţeni şi adjuncţii
acestora;
5. emite ordine privind angajarea sau concedierea
personalului de conducere, de execuţie si auxiliar din I.S.C;
6. prezintă consiliului de conducere spre însuşire
proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al I.S.C. şi îl înaintează
primului-ministru spre aprobare, prin Cancelaria Primului-Ministru;
7. aprobă defalcarea listei de investiţii pe
inspectoratele judeţene şi, după caz, pe structurile teritoriale şi
repartizează parcul auto pe fiecare inspectorat judeţean, respectiv structură
teritorială;
8. aprobă prin ordin procedurile şi instrucţiunile
privind activităţile specifice ale I.S.C;
9. dispune, conform atribuţiilor, suspendarea
atestatelor şi autorizaţiilor emise de I.S.C pentru personalul de specialitate;
10. propune suspendarea de agremente tehnice în cazul
în care se constată nerespectarea caracteristicilor, a condiţiilor de
fabricaţie şi de utilizare sau comportarea necorespunzătoare în exploatare a
produselor;
11. împuterniceşte directorul general al Direcţiei
generale juridice să reprezinte, prin Direcţia contencios, I.S.C în faţa
instanţelor judecătoreşti, parchetelor şi celorlalte organe administrative sau
jurisdictionale, să semneze, în numele şi pe seama inspectorului general de
stat, cererile adresate acestora, căile de atac, apărările, delegaţiile de
reprezentare ale consilierilor juridici, precum şi celelalte acte cu caracter
juridic;
12. poate delega o parte din atribuţii inspectorilor
generali adjuncţi şi/sau inspectorilor-şefi ai
structurilor teritoriale, în limita mandatului dat;
13. exercită orice alte atribuţii care îi revin prin
prezentul regulament, prin hotărârile consiliului de conducere, prin deciziile
primului-ministru, precum şi din celelalte prevederi legale în vigoare.
CAPITOLUL V
Bugetul de venituri şi cheltuieli
Art. 14. - (1) I.S.C se finanţează integral din
venituri proprii.
(2) In afara veniturilor constituite în temeiul
prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu
modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea
executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările ulterioare,
I.S.C poate realiza venituri şi din activităţile de autorizare a laboratoarelor
de încercări în construcţii şi de autorizare/atestare a personalului de
specialitate în construcţii, redactarea de publicaţii de specialitate,
instruiri în domeniul ştiinţific de activitate.
Art. 15. - (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al
I.S.C este însuşit de consiliul de conducere şi aprobat de primul-ministru, potrivit prevederilor legale.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli va asigura
integral fondurile necesare pentru realizarea atribuţiilor prevăzute în prezentul regulament, în scopul
desfăşurării activităţii în conformitate cu legislaţia în materie şi cu orice
alte acte normative sau dispoziţii ale primului-ministru, care reglementează
domeniul de activitate.
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli se rectifică
ori de câte ori activitatea I.S.C o impune, cu respectarea procedurilor de
aprobare şi avizare prevăzute.
(4) Bugetul de venituri şi cheltuieli va cuprinde,
după caz, şi fondurile necesare pentru colaborările, cofinantarile şi
expertizele ce vor fi realizate în vederea punerii în siguranţă a
construcţiilor, în scopul protejării vieţii oamenilor.
(5) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului
de venituri şi cheltuieli rămâne la dispoziţia I.S.C şi se reportează în anul
următor.
(6) I.S.C poate efectua cheltuieli în valută, în
condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare.
(7) Pentru exercitarea controlului de stat cu privire
la respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi pentru
aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calităţii construcţiilor,
parcul normat al I.S.C este de 250 de autoturisme, cu o normă de combustibil de
350 litri/lună/autoturism.
CAPITOLUL VI
Personalul
Art. 16. - Personalul I.S.C nu se încadrează în
categoria funcţionarilor publici.
Art. 17. - Personalul I.S.C este personal contractual
şi se supune prevederilor prezentului regulament, prevederilor legislaţiei
generale a muncii, regulamentului intern şi contractului colectiv de muncă
aplicabil.
Art. 18. - Personalul I.S.C are atribuţii de control,
în baza reglementărilor legale în vigoare şi potrivit domeniului de activitate.
Art. 19. - Personalul I.S.C beneficiază de echipament
de protecţie, în condiţiile legii.
Art. 20. - Drepturile salariale şi celelalte drepturi
evaluate sau evaluabile pecuniar ori de personal se stabilesc potrivit
contractului colectiv de muncă aplicabil.
CAPITOLUL VII
Relaţiile
Art. 21. - In vederea armonizării cu legislaţia
internaţională, precum şi a luării măsurilor de punere în siguranţă a
construcţiilor, în scopul protejării vieţii oamenilor, I.S.C poate încheia
contracte sau convenţii de colaborare şi/sau de cooperare pe plan naţional
şi/sau internaţional, în domeniul său de activitate, în condiţiile legii, cu
alte organe/organisme similare, cu instituţii de învăţământ superior, de
cercetare, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţară şi/sau din
străinătate.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22. - In termen de 30 de zile de la aprobarea
prezentului regulament, consiliul de conducere va aproba noul regulament intern
al I.S.C
ANEXA Nr. 1
INSPECTORATUL DE STAT ÎN
CONSTRUCŢII
Numărul total de posturi: 1.360, din care de conducere:
160
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Inspectoratului de Stat în Construcţii
*) Se organizează la nivel de direcţie.
Notă: alte compartimente specifice pot fi înfiinţate
prin ordin al inspectorului general de stat, conform
regulamentului intern.
ANEXA Nr. 2
INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a unui inspectorat teritorial în construcţii
ANEXA Nr. 3
INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII
INSPECTORATE
TERITORIALE ÎN CONSTRUCŢII
Inspectorate judeţene în construcţii
Nr. crt.
|
Inspectorate teritoriale în
construcţii (I.T.C.)/lnspectorate judeţene în construcţii (I.J.C.)
|
1.
|
I.T.C. NORD-EST sediu: municipiul laşi
|
I.J.C. Botoşani
|
I.J.C. Suceava
|
I.J.C. Iaşi
|
I.J.C. Neamţ
|
I.J.C. Bacău
|
I.J.C. Vaslui
|
2.
|
I.T.C. SUD-EST
sediu: municipiul Constanţa
|
I.J.C. Vrancea
|
I.J.C. Galaţi
|
I.J.C. Buzău
|
I.J.C. Brăila
|
I.J.C. Tulcea
|
I.J.C. Constanţa
|
3.
|
I.T.C. SUD MUNTENIA
sediu: municipiul Ploieşti
|
I.J.C. Argeş
|
I.J.C. Prahova
|
I.J.C. Dâmboviţa
|
I.J.C. Ialomiţa
|
I.J.C. Călăraşi
|
I.J.C. Giurgiu
|
I.J.C. Teleorman
|
4.
|
I.T.C. SUD-VEST OLTENIA sediu: municipiul Craiova
|
I.J.C. Vâlcea
|
I.J.C. Gorj
|
I.J.C. Mehedinţi
|
I.J.C. Olt
|
I.J.C. Dolj
|
Nr. crt.
|
Inspectorate teritoriale în
construcţii (I.T.C.)/lnspectorate judeţene în construcţii (I.J.C.)
|
5.
|
I.T.C. VEST
sediu: municipiul Timişoara
|
I.J.C. Arad
|
I.J.C. Timiş
|
I.J.C. Hunedoara
|
I.J.C. Caraş-Severin
|
6.
|
I.T.C. NORD-VEST sediu: municipiul Oradea
|
I.J.C. Satu Mare
|
I.J.C. Maramureş
|
I.J.C. Bistriţa-Năsăud
|
I.J.C. Sălaj
|
I.J.C. Bihor
|
I.J.C. Cluj
|
7.
|
I.T.C. CENTRU
sediu: municipiul Braşov
|
I.J.C. Mureş
|
I.J.C. Harghita
|
I.J.C. Alba
|
I.J.C. Sibiu
|
I.J.C. Covasna
|
I.J.C. Braşov
|
8.
|
I.T.C. BUCUREŞTI ILFOV
sediu: municipiul Bucureşti
|
I.C. Municipiului Bucureşti
|