HOTARARE Nr. 134 din 16 martie 1998
privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 119 din 19 martie 1998
Art. 1
Ministerul Culturii este autoritatea administratiei publice centrale de
specialitate care initiaza, elaboreaza si asigura aplicarea strategiei in
domeniul culturii, pentru afirmarea creativitatii in toate formele sale, pentru
protejarea si promovarea traditiilor si a identitatii culturale.
Art. 2
Ministerul Culturii isi desfasoara activitatea pe baza urmatoarelor
principii fundamentale:
a) Principiul autonomiei culturii si artei
Ministerul Culturii asigura si respecta autonomia institutiilor de cultura
in promovarea si derularea programelor si proiectelor culturale.
b) Principiul libertatii de creatie
Ministerul Culturii sustine principiul libertatii de creatie si vegheaza la
respectarea acestuia.
Orice creator se bucura de libertate deplina in alegerea mijloacelor de
expresie si in transmiterea mesajului artistic, pentru care este responsabil in
limitele legii.
c) Principiul primordialitatii valorii
Ministerul Culturii promoveaza aplicarea criteriilor specifice de valoare
si selectie, sprijina afirmarea creativitatii si talentului, precum si
introducerea in circuitul cultural national si international a operelor si
prestatiilor artistice de valoare.
d) Principiul sansei egale la cultura
Ministerul Culturii asigura repartizarea echitabila a mijloacelor materiale
si financiare pe care le administreaza, pentru a inlesni accesul liber si cat
mai larg al tuturor cetatenilor la cultura, precum si dezvoltarea vietii
spirituale a colectivitatilor, in toata diversitatea acestora.
e) Principiul identitatii culturale in circuitul mondial de valori
Ministerul Culturii raspunde de protejarea si punerea in valoare a
mostenirii culturale, stimuleaza exprimarea si difuzarea, in tara si in
strainatate, a valorilor spiritualitatii nationale si faciliteaza circulatia,
in tara, a valorilor culturii universale si nationale.
Art. 3
(1) Ministerul Culturii initiaza masuri prin care sa se garanteze
respectarea principiilor prevazute la art. 2.
(2) Prin activitatea sa, Ministerul Culturii asigura:
a) coerenta si buna functionare a sistemului institutional, in corelare cu
descentralizarea structurilor si a procesului decizional administrativ;
b) gestionarea flexibila a institutiilor culturale;
c) instituirea unui sistem concurential deschis, bazat pe proiecte, pentru
selectia, promovarea si finantarea actului de cultura;
d) protectia si promovarea creatiei originale;
e) protejarea si punerea in valoare a mostenirii culturale;
f) incurajarea initiativei private in toate domeniile culturii si artei;
g) promovarea unei imagini veridice a Romaniei, printr-o abordare culturala
externa care sa sustina valorile autentice (in dialogul cu celelalte culturi
ale lumii).
Art. 4
(1) In indeplinirea rolului si responsabilitatilor sale, Ministerul
Culturii exercita urmatoarele functii:
a) functia de autoritate de stat - prin care se realizeaza aplicarea si
respectarea legilor si a celorlalte acte normative in domeniul culturii;
b) functia de strategie - prin care se elaboreaza strategii de dezvoltare a
culturii, se stabilesc prioritati, se initiaza si se realizeaza programe in
toate domeniile culturii si artei si se identifica resursele necesare;
c) functia de reglementare - prin care se realizeaza initierea si
elaborarea actelor normative in domeniul culturii;
d) functia de reprezentare - prin care se asigura reprezentarea in
organisme si structuri internationale din domeniu, precum si in relatiile cu
celelalte autoritati publice, cu organizatii neguvernamentale, cu alte persoane
juridice si fizice din tara si din strainatate;
e) functia de protectie a proprietatii publice din domeniul culturii - prin
care se asigura administrarea bunurilor publice de interes national aflate in
patrimoniul institutiilor publice de cultura subordonate.
(2) Ministerul Culturii sprijina, in colaborare cu autoritatile
administratiei publice locale, buna functionare a institutiilor si
asezamintelor de cultura de interes judetean sau local in folosul colectivitatilor
locale.
(3) Ministerul Culturii coordoneaza, impreuna cu Ministerul Afacerilor
Externe si in colaborare cu Academia Romana, Ministerul Educatiei Nationale si
alte institutii interesate, activitatea si programele centrelor culturale ale
Romaniei din strainatate, promoveaza si sustine programele si proiectele
culturale derulate de acestea.
Art. 5
Pentru exercitarea functiilor sale, Ministerul Culturii are urmatoarele
atributii principale:
5.1. initiaza, elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte
normative;
5.2. a) initiaza si negociaza, potrivit competentelor sale, incheierea de
conventii, acorduri si alte intelegeri internationale in domeniul culturii sau
face propuneri pentru aderarea la cele existente sau pentru ratificarea acestora,
dupa caz;
b) sprijina dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentala si
neguvernamentala in domeniul culturii;
c) emite aviz, obligatoriu, pentru numirile si eliberarile din functii ale
directorilor centrelor de cultura ale Romaniei din strainatate si ale
personalului diplomatic cu atributii exclusive in domeniul culturii;
d) este consultat de Ministerul Afacerilor Externe pentru numirile de
personal diplomatic cu atributii in domeniul relatiilor cultural-stiintifice si
educationale;
e) propune Guvernului, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe,
infiintarea de noi centre culturale ale Romaniei in strainatate;
f) sprijina, inclusiv financiar, institutii, organizatii si centre din alte
tari, care promoveaza programe si studii romanesti;
5.3. elaboreaza norme si normative pentru domeniul sau de activitate,
obligatorii pentru toate institutiile si asezamintele de cultura, indiferent de
subordonarea acestora;
5.4. apara, potrivit legii, drepturile si interesele oamenilor de cultura,
ocroteste si sustine dezvoltarea personalitatii creatoare;
5.5. colaboreaza cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
autoritati si institutii, pentru diversificarea, modernizarea si optimizarea
serviciilor culturale oferite de institutiile si asezamintele de cultura;
5.6. a) initiaza, organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, programe
si proiecte in toate domeniile culturii si artei: editarea de carti si
publicatii, achizitii de bunuri de patrimoniu si de opere de creatie, de carti
si publicatii pentru institutiile publice de cultura, indiferent de
subordonarea acestora; achizitii de monumente istorice, case memoriale si
colectii particulare; expozitii, festivaluri, turnee si alte manifestari
culturale in tara si in strainatate;
b) asigura, in conditiile legii, sprijin financiar si de specialitate
pentru proiectele culturale propuse de inspectoratele pentru cultura, de
institutiile publice, precum si de organizatiile neguvernamentale;
c) initiaza, organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, concursuri
interne si internationale de creatie si interpretare, acorda premii si burse,
sprijina participarea oamenilor de cultura si a artistilor romani la
manifestari similare din strainatate, elaboreaza, in acest sens, norme
metodologice specifice;
5.7. a) stabileste, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice
si Comisia Nationala a Muzeelor si Colectiilor, strategia nationala in domeniul
patrimoniului cultural national;
b) elaboreaza, impreuna cu Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, normele, normativele si metodologiile necesare in domeniul
patrimoniului cultural national, potrivit legii;
c) coordoneaza activitatile de cercetare, proiectare, evidenta, conservare,
restaurare si punere in valoare a patrimoniului cultural mobil si imobil si le
finanteaza, potrivit legii;
d) colaboreaza cu Ministerul Educatiei Nationale si cu Ministerul
Turismului pentru cunoasterea, respectarea si punerea in valoare a
patrimoniului cultural national;
e) stabileste atributiile oficiilor judetene si al municipiului Bucuresti
pentru patrimoniul cultural national;
f) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice centrale si locale la
elaborarea si avizarea, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice,
a programelor si planurilor de amenajare si dezvoltare a teritoriului, pentru
zonele in care se gasesc monumente si situri istorice;
g) actioneaza, potrivit competentelor sale, pentru recuperarea bunurilor
din patrimoniul cultural national, furate sau exportate ilicit;
5.8. coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor subordonate,
numeste si revoca, in conditiile legii, conducerile acestora;
5.9. sprijina, in conditiile legii, activitatea institutiilor de invatamant
artistic;
5.10. a) propune Guvernului infiintarea sau reorganizarea unor institutii
din subordinea sa, avizeaza infiintarea institutiilor si a asezamintelor
publice de cultura, indiferent de subordonarea acestora, stabileste norme de
structura pentru institutiile publice de cultura;
b) avizeaza infiintarea de persoane juridice de drept privat fara scop
lucrativ, cu activitate culturala, sprijina activitatea acestora si le
controleaza, potrivit legii;
5.11. contribuie la crearea cadrului juridic si institutional prin care sa
se asigure pastrarea, dezvoltarea si punerea in valoare a artei si culturii
minoritatilor nationale din Romania, finanteaza, in conditiile legii, programe
si proiecte culturale ale acestor minoritati; coopereaza, in acest scop, cu
Departamentul pentru Protectia Minoritatilor Nationale si colaboreaza cu alte
autoritati sau cu persoane juridice cu activitate in domeniu;
5.12. promoveaza si finanteaza, in conditiile legii, programe si proiecte
culturale cu participarea diasporei romanesti; colaboreaza, in acest scop, cu
autoritati, institutii, organizatii neguvernamentale etc.;
5.13. a) actioneaza, in conditiile legii, prin masuri specifice de
protejare si sustinere, pentru revitalizarea traditiilor si obiceiurilor locale,
potrivit calendarului religios si ocupatiilor specifice rurale;
b) promoveaza si coordoneaza, in conditiile legii, programe pentru formarea
de specialisti si meseriasi in domeniul artizanatului autentic si al
mestesugurilor traditionale;
5.14. a) organizeaza atestarea artistilor liber-profesionisti, a
traducatorilor, precum si a expertilor in domeniile specifice proiectarii,
restaurarii, conservarii si punerii in valoare a patrimoniului cultural
national;
b) coopereaza cu autoritatile administratiei publice locale, cu
institutiile de specialitate si organizatiile din domeniu pentru formarea si
perfectionarea profesionala a personalului din institutiile de cultura si arta,
organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, cursuri sau alte forme
specifice de pregatire postliceala si postuniversitara, necuprinse in sistemul
invatamantului public, precum si participarea la programe de perfectionare in
tara si in strainatate, inclusiv prin acordarea de burse;
c) suspenda sau retrage, dupa caz, avizele si atestatele acordate, in cazul
nerespectarii de catre titulari a actelor normative in vigoare;
5.15. editeaza publicatii de specialitate si de informare in domeniul
culturii si artei, evalueaza activitatea editurilor si a publicatiilor aflate
in subordinea sa;
5.16. coordoneaza, asigura si urmareste, potrivit legii, alocarea
resurselor bugetare si realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale
si de investitii din domeniul sau de activitate;
5.17. elaboreaza, potrivit legii, normative pentru stabilirea unor preturi
si tarife la serviciile oferite de institutiile din subordinea sa si asigura,
prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentatiilor tehnico-economice din
competenta sa de aprobare, potrivit legii;
5.18. exercita atributiile ce-i revin, potrivit legii, ca organ central de
specialitate al administratiei publice sub autoritatea caruia functioneaza
regia autonoma din domeniul sau de activitate;
5.19. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
Art. 6
(1) In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Culturii colaboreaza cu
celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autoritati ale administratiei publice locale, cu organizatii neguvernamentale,
cu organisme de profil din tara si din strainatate si finanteaza, in conditiile
legii, impreuna cu acestea, programe si proiecte.
(2) Pentru exercitarea atributiilor sale, Ministerul Culturii este abilitat
sa solicite si sa primeasca de la autoritatile administratiei publice centrale
si locale, de la institutii publice si de la persoane juridice de drept privat
cu activitate in domeniul cultural, al artelor si informarii publice, date si
documente necesare exercitarii competentelor sale.
(3) Ministerul Culturii colaboreaza cu uniunile si asociatiile de creatori,
inclusiv in cadrul comisiilor de specialitate pe care le-a infiintat.
Art. 7
(1) Ministerul Culturii are in structura sa organizatorica directii
generale si directii.
(2) Structura organizatorica a Ministerului Culturii este prevazuta in
anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii, se pot
organiza servicii sau birouri, precum si colective temporare, pentru realizarea
unor programe, proiecte sau studii complexe.
(3) Numarul maxim de posturi este de 247, exclusiv demnitarii.
(4) Coordonarea directiilor si a altor compartimente de catre secretarii de
stat si de catre secretarul general poate fi modificata prin ordin al
ministrului culturii.
(5) Atributiile si sarcinile secretarilor de stat si ale secretarului
general se stabilesc prin ordin al ministrului culturii.
(6) Secretarul general este asimilat ca salarizare la nivelul functiei de
subsecretar de stat.
Art. 8
Atributiile si modul de functionare ale compartimentelor din aparatul
propriu al Ministerului Culturii, precum si relatiile functionale dintre
acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se
aproba prin ordin al ministrului culturii.
Art. 9
(1) Conducerea Ministerului Culturii se exercita de catre ministru.
(2) Pe langa ministru functioneaza un colegiu al ministerului, ca organism
consultativ, a carui componenta se stabileste prin ordin al ministrului
culturii.
(3) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului si il reprezinta
in raporturile cu celelalte ministere si autoritati publice, cu institutii si
cu alte persoane juridice ori cu persoane fizice, din tara si din strainatate.
(4) In exercitarea atributiilor sale, ministrul culturii emite ordine si
instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 10
(1) Ministrul culturii poate constitui comisii de specialitate si alte
organisme consultative, care sa contribuie la realizarea reformei in domeniul
culturii si la colaborarea cu structurile societatii civile.
(2) Ministrul culturii numeste si revoca pe presedintele si specialistii
Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice, ai Comisiei Nationale a Muzeelor si
Colectiilor, precum si ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii.
(3) Fondurile necesare functionarii comisiilor se suporta din bugetul
Ministerului Culturii.
(4) Prin ordin al ministrului culturii, in limita fondurilor aprobate prin
bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc indemnizatiile
cuvenite membrilor comisiilor, care nu sunt salariati ai Ministerului Culturii.
(5) Indemnizatia cuvenita pentru fiecare reuniune nu poate depasi 15% din
salariul aprobat pentru functia de secretar de stat, iar totalul sumelor
cuvenite lunar unui membru al comisiei nu poate depasi salariul de baza minim
brut pe tara.
Art. 11
(1) Unitatile care functioneaza in subordinea sau sub autoritatea
Ministerului Culturii sunt cele prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica, normativele de personal, criteriile de
constituire a compartimentelor, statele de functii pentru institutiile publice
subordonate, precum si atributiile acestora se aproba de ministrul culturii.
Art. 12
(1) Se infiinteaza Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului,
institutie publica de cultura cu personalitate juridica, in subordinea
Ministerului Culturii, cu sediul in Bucuresti, Piata Presei Libere nr. 1, prin
reorganizarea Centrului pentru Administrarea si Protectia Patrimoniului
Culturii, institutie publica in subordinea Ministerului Culturii, care se
desfiinteaza.
(2) Cheltuielile de functionare si de capital ale Oficiului National pentru
Protejarea Patrimoniului se asigura integral din venituri extrabugetare.
(3) Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului va prelua, in termen
de 15 zile, intregul activ si pasiv al Centrului pentru Administrarea si
Protectia Patrimoniului Culturii, pe baza de protocol de predare-preluare.
(4) Atributiile, structura organizatorica si numarul de personal al
Oficiului National pentru Protejarea Patrimoniului se stabilesc prin ordin al
ministrului culturii.
(5) Personalul Centrului pentru Administrarea si Protectia Patrimoniului
Culturii va fi incadrat la Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului
prin concurs, potrivit legii, in limita posturilor stabilite prin statul de
functii aprobat, si se considera transferat.
Art. 13
(1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se desfiinteaza
Centrul de Cultura Bran.
(2) Muzeul Bran va prelua, in termen de 15 zile, activul si pasivul
Centrului de Cultura Bran, pe baza de protocol de predare-preluare.
Art. 14
(1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Centrul de
Informatica si Memorie Culturala isi schimba denumirea in Institutul de Memorie
Culturala, institutie publica de cultura, finantata integral din venituri
extrabugetare.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Centrul de
Perfectionare a Personalului din Cultura si Arta, Pregatire Postliceala si
Postuniversitara isi schimba denumirea in Centrul de Pregatire si Formare a
Personalului din Institutiile de Cultura, institutie publica finantata integral
din venituri extrabugetare.
Art. 15
(1) La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti sunt organizate si
functioneaza, in subordinea Ministerului Culturii, inspectoratele pentru
cultura, ca servicii publice descentralizate, cu personalitate juridica.
(2) Inspectoratele judetene pentru cultura si al municipiului Bucuresti
sunt conduse de catre un consilier teritorial sef, numit si eliberat din
functie prin ordin al ministrului culturii, potrivit legii.
(3) Numirea consilierilor teritoriali din cadrul inspectoratelor pentru cultura
se face de catre consilierul teritorial sef, cu avizul ministrului culturii, in
conditiile legii.
Art. 16
(1) Inspectoratele pentru cultura judetene si al municipiului Bucuresti au
urmatoarele atributii principale:
a) actioneaza, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale,
pentru dezvoltarea bazei materiale, diversificarea, modernizarea si optimizarea
serviciilor culturale necesare comunitatilor locale, pentru protectia si
promovarea culturii, protejarea si punerea in valoare a patrimoniului cultural
national;
b) asigura sprijin de specialitate pentru realizarea de programe si
proiecte culturale de catre institutii publice sau alte persoane juridice si
asigura, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, sprijin
financiar pentru acestea;
c) colaboreaza cu institutiile muzeale si cu alte persoane juridice in
desfasurarea unor activitati de cercetare, evidenta, conservare, restaurare si
punere in valoare a patrimoniului cultural national si pot acorda sprijin
financiar pentru acestea;
d) sprijina Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, la solicitarea
acestuia, in exercitarea functiilor sale de observare si de control asupra
activitatilor care pot da nastere la incalcari ale legislatiei dreptului de autor
si a drepturilor conexe si constata, in conditiile legii, incalcarile acesteia;
e) avizeaza numirea sau eliberarea conducatorilor institutiilor publice
cultural-artistice de importanta locala si judeteana;
f) sprijina si monitorizeaza, in conditiile legii, activitatea
organizatiilor neguvernamentale si a altor persoane juridice de drept privat cu
activitate culturala sau artistica si transmite Ministerului Culturii
constatarile sale;
g) initiaza si sprijina, in conditiile legii, actiuni de revitalizare a
traditiilor si obiceiurilor locale, potrivit calendarului religios si
ocupatiilor specifice rurale, de formare a specialistilor si meseriasilor in
domeniul artizanatului si mestesugurilor traditionale;
h) pot edita sau sprijini, logistic ori financiar, in conditiile legii,
publicatii de specialitate si de informare in domeniul culturii si artei;
i) sunt abilitate sa solicite si sa primeasca, in nume propriu sau in
numele si pentru Ministerul Culturii, de la autoritati ale administratiei
publice centrale si locale, de la institutii publice si de la persoane juridice
de drept privat cu activitate in domeniul cultural, al artelor si informarii
publice, date si documente necesare indeplinirii atributiilor ce le revin.
(2) Organizarea si functionarea inspectoratelor pentru cultura judetene si
al municipiului Bucuresti, precum si atributiile acestora, altele decat cele
prevazute in prezenta hotarare, se stabilesc prin regulamente aprobate prin
ordin al ministrului culturii.
Art. 17
(1) Ministerul Culturii are in dotare, pentru transportul persoanelor din
aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit normelor legale in
vigoare.
(2) Ministerul Culturii are, de asemenea, in dotare un parc auto necesar
activitatilor sale specifice, astfel: un microbuz, doua autovehicule pentru
transport marfa si persoane, un autoturism BMW si un autoturism de teren ARO,
cu un consum lunar maxim de carburanti de 400 litri, pentru fiecare
autovehicul.
(3) Inspectoratele pentru cultura judetene au in dotare cate un autoturism,
potrivit normelor legale.
Art. 18
Incadrarea in numarul de posturi aprobat se va realiza in termen de 45 de
zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 19
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 642/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului
Culturii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 199 din
30 august 1995, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararea
Guvernului nr. 700/1997 privind reorganizarea Centrului pentru Administrarea si
Protectia Patrimoniului Culturii din subordinea Ministerului Culturii,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 17 noiembrie
1997, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul culturii,
Ion Caramitru
p. Ministrul afacerilor externe,
Marin Mitris,
secretar de stat
Ministru de stat,
ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministrul educatiei nationale,
Andrei Marga
ANEXA 1
MINISTERUL CULTURII
Numarul maxim de posturi = 247
(exclusiv demnitarii)
__________
| MINISTRU |
|__________|
____________ | __________________
| CONSILIERI |__________ | ______| OFICIUL JURIDIC- |
|____________| |_________|_________| | CONTENCIOS |
_________________ | | | |__________________|
| RELATII PUBLICE |_____| | | ___________________
|_________________| | | |______| CORPUL DE CONTROL |
___________________ | | | | AL MINISTRULUI |
| DIRECTIA PROGRAME | | | | |___________________|
| SI PROIECTE |___| | | ___________________
| CULTURALE | | |______| CORPUL DE CONTROL |
|___________________| | | FINANCIAR |
| |___________________|
____________________|_______________________________
____________|____________________________________ _______|______
| __________ __________ __________ | | __________ |
| | SECRETAR | | SECRETAR | | SECRETAR | | | | SECRETAR | |
| | DE STAT | | DE STAT | | DE STAT | |<----->| | GENERAL |
|
| |__________| |__________| |__________| | | |__________| |
|_________|________________|______________|_______| |______|_______|
__|__ __|__ ___|_ _____ _____|____
______|_____|__________|_____|_______|_____|_____|________|_____|____|___
| _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ |
| |_A_| |_B_| |_C_| |_D_| |_E_| |_F_| |_G_| |_H_| |_I_||_J_| |
|_________________________________________________________________________|
SEMNIFICATIA LITERELOR DIN SCHEMA DE MAI SUS ESTE URMATOAREA:
A = DIRECTIA GENERALA PATRIMONIUL CULTURAL NATIONAL
B = DIRECTIA ARTE VIZUALE
C = DIRECTIA GENERALA ARTELE SPECTACOLULUI
D = DIRECTIA MINORITATI NATIONALE
E = DIRECTIA GENERALA RELATII INTERNATIONALE
F = DIRECTIA CULTURA SCRISA. BIBLIOTECI
G = DIRECTIA GENERALA ASEZAMINTE, CENTRE SI INSPECTORATE PENTRU CULTURA
H = DIRECTIA GENERALA MANAGEMENT, LEGISLATIE, RELATII CU SOCIETATEA CIVILA
I = DIRECTIA RESURSE FINANCIARE, DEZVOLTARE
J = DIRECTIA RESURSE UMANE
A
|
|
__________v___________
| DIRECTIA GENERALA |
| PATRIMONIUL CULTURAL |
| NATIONAL |
|______________________|
_______|________
______|_______ _____|____
| DIRECTIA | | DIRECTIA |
| MONUMENTELOR | | MUZEE SI |
| ISTORICE | | COLECTII |
|______________| |__________|
C
|
|
__________v___________
| DIRECTIA GENERALA |
| ARTELE SPECTACOLULUI |
|______________________|
_______|________
______|_______ _____|_________
| DIRECTIA | | DIRECTIA |
| INSTITUTII | | FESTIVALURI |
| DE SPECTACOL | | SI CONCURSURI |
|______________| |_______________|
E
|
|
__________v_____________
| DIRECTIA GENERALA |
| RELATII INTERNATIONALE |
|________________________|
_______|________
______|____ _____|________________
| DIRECTIA | | DIRECTIA COOPERARE |
| INTEGRARE | | CULTURALA BILATERALA |
| EUROPEANA | |______________________|
|___________|
G
|
|
______________v________________
| DIRECTIA GENERALA ASEZAMINTE, |
| CENTRE SI INSPECTORATE |
| PENTRU CULTURA |
|_______________________________|
_________|_____________
________|______________ _____|________________
| DIRECTIA INSPECTORATE | | DIRECTIA CENTRE SI |
| PENTRU CULTURA | | ASEZAMINTE CULTURALE |
|_______________________| |______________________|
H
|
|
______________v________________
| DIRECTIA GENERALA MANAGEMENT, |
| LEGISLATIE, RELATII CU |
| SOCIETATEA CIVILA |
|_______________________________|
_____________|_____________
___________|___________ ___________|__________
| DIRECTIA MANAGEMENT, | | DIRECTIA LEGISLATIE, |
| RELATII CU SOCIETATEA | | SINTEZE |
| CIVILA | |______________________|
|_______________________|
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Culturii
------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare
crt.
------------------------------------------------------------------------------
I. Institutii publice finantate de la bugetul de stat
1. Inspectoratele pentru cultura judetene si al
municipiului Bucuresti - servicii publice
descentralizate Bugetul de stat
2. Biblioteca Nationala Bugetul de stat
3. Centrul National de Conservare si Valorificare a
Traditiei si Creatiei Populare Bugetul de stat
4. Institutul de Studii Orientale "Sergiu Al. George" Bugetul de
stat
NOTA:
Unitatile mentionate la nr. crt. 1 - 4 pot utiliza un numar maxim de 888 de
posturi.
II. Institutii publice finantate din venituri extrabugetare si din
alocatii de la bugetul de stat
5. Muzeul National de Arta al Romaniei Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
6. Muzeul National de Istorie a Romaniei Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
7. Muzeul National "Brukenthal" din Sibiu Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
8. Muzeul National "Peles" din Sinaia Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
9. Muzeul Civilizatiei Populare Traditionale "Astra" Venituri
extrabugetare
din Sibiu si alocatii de la
bugetul de stat
10. Muzeul Satului Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
11. Muzeul Taranului Roman Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
12. Muzeul Literaturii Romane Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
13. Muzeul Bran Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
14. Muzeul National Cotroceni Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
15. Muzeul "George Enescu" Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
16. Memorialul Ipotesti - Centrul National de Studii Venituri extrabugetare
"Mihai Eminescu" si alocatii
de la
bugetul de stat
17. Muzeul National al Unirii din Alba Iulia Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
18. Complexul National Muzeal "Curtea Domneasca" Venituri
extrabugetare
din Targoviste si alocatii de la
bugetul de stat
19. Muzeul National al Bucovinei din Suceava Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
20. Muzeul Etnografic al Bucovinei din Suceava Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
21. Muzeul National de Istorie a Transilvaniei Venituri extrabugetare
din Cluj-Napoca si alocatii de la
bugetul de stat
22. Complexul Muzeal National "Moldova" din Iasi Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
23. Muzeul Carpatilor Rasariteni Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
24. Teatrul National "I.L. Caragiale" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
25. Teatrul National "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
26. Teatrul National "Vasile Alecsandri" din Iasi Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
27. Teatrul National "Mihai Eminescu" din Timisoara Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
28. Teatrul National din Craiova Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
29. Teatrul National din Targu Mures Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
30. Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
31. Teatrul de Proiecte Culturale "Teatrum Mundi" Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
32. Teatrul "Masca" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
33. Teatrul "Excelsior" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
34. Opera Nationala Romana Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
35. Opera Romana din Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
36. Opera Maghiara din Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
37. Opera Romana din Iasi Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
38. Opera Romana din Timisoara Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
39. Teatrul de Opereta "Ion Dacian" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
40. Filarmonica "George Enescu" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
41. Oficiul National pentru Documentare si Expozitii Venituri extrabugetare
de Arta si alocatii de la
bugetul de stat
42. Studioul de Creatie Cinematografica Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
43. Editura "Video" Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
44. Centrul de Cultura "Tinerimea Romana" Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
45. Centrul European de Cultura din Sinaia Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
46. Centrul National de Cultura Mogosoaia Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
47. Centrul de Cultura "George Apostu" din Bacau Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
48. Centrul de Cultura "Kalinderu" din Bucuresti Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
49. Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
50. Centrul de Cultura "Bratianu" din Stefanesti-Arges Venituri
extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
51. Centrul de Cultura Tescani din Bacau Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
52. Arhiva Nationala de Filme, Jilava, judetul Ilfov Venituri extrabugetare
si alocatii de la
bugetul de stat
NOTA:
Unitatile mentionate la nr. crt. 5 - 51 pot utiliza un numar maxim de 7.230
de posturi.
III. Institutii publice finantate din venituri extrabugetare
53. Institutul de Memorie Culturala Venituri extrabugetare
54. Casa de Presa si Editura "Cultura Nationala" Venituri
extrabugetare
55. Centrul de Pregatire si Formare a Personalului Venituri extrabugetare
din Institutiile de Cultura
56. ARTEXIM Venituri extrabugetare
57. Centrul de Proiectare pentru Patrimoniul Cultural Venituri extrabugetare
National
58. Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului Venituri extrabugetare
59. Editura "Scrisul Romanesc" Venituri
extrabugetare
60. Editura "Junimea" Venituri
extrabugetare
Publicatii
61. "Contemporanul" Venituri
extrabugetare
62. "Literatorul" Venituri
extrabugetare
63. "Tribuna" Venituri
extrabugetare
64. "Manuscriptum" Venituri
extrabugetare
65. "Desteptarea Aromanilor" Venituri
extrabugetare
66. "Moftul Roman" Venituri
extrabugetare
67. "Albina" Venituri
extrabugetare
68. "Teatrul Azi" Venituri
extrabugetare
69. "Universul Cartii" Venituri
extrabugetare
70. "A Het" Venituri
extrabugetare
71. "Korunk" Venituri
extrabugetare
72. "Muvelodes" Venituri
extrabugetare
73. "Vilnie Slovo" Venituri
extrabugetare
IV. Regii autonome
74. Regia Autonoma a Imprimeriilor