HOTARARE Nr. 28 din 11 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 35 din 19 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Ministerul Culturii si Cultelor este organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului, care elaboreaza si asigura aplicarea strategiei si politicilor in
domeniul culturii si artei, cultelor, cinematografiei si audiovizualului,
protectiei drepturilor de autor si drepturilor conexe, cu sediul in municipiul
Bucuresti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1.
Art. 2
Ministerul Culturii si Cultelor isi desfasoara activitatea pe baza
urmatoarelor principii fundamentale:
a) principiul potrivit caruia toate cultele recunoscute de lege sunt
libere, autonome si egale in fata autoritatilor;
b) principiul protejarii patrimoniului cultural national, potrivit caruia
valorile si bunurile care apartin mostenirii culturale au calitatea de surse
fundamentale ale cunoasterii trecutului si prezentului nostru;
c) principiul libertatii de creatie, potrivit caruia libertatea de
exprimare artistica si de comunicare publica a operelor si prestatiilor
artistice reprezinta nu numai un drept fundamental, ci si un element esential
al progresului uman;
d) principiul autonomiei institutiilor de cultura, potrivit caruia
initierea si desfasurarea programelor si proiectelor culturale nu pot fi
restranse ori cenzurate pe criterii etnice, religioase, politice ori pentru
satisfacerea unor interese de grup;
e) principiul primordialitatii valorii, potrivit caruia se asigura crearea
conditiilor materiale si morale, se sustin si se promoveaza aplicarea
criteriilor specifice de evaluare si selectie, afirmarea creativitatii si
talentului;
f) principiul sansei egale la cultura, potrivit caruia prin armonizarea
politicilor culturale la nivel national cu cele la nivel local se pot asigura
accesul si participarea, libere si cat mai largi, ale tuturor cetatenilor la
cultura, precum si dezvoltarea vietii spirituale a colectivitatilor, in toata
diversitatea acestora;
g) principiul identitatii culturale in circuitul mondial de valori,
potrivit caruia se asigura protejarea si punerea in valoare a mostenirii
culturale, se sustine si se promoveaza introducerea in circuitul cultural
national si international a valorilor spiritualitatii nationale si se
inlesneste circulatia in tara a valorilor culturii universale.
Art. 3
(1) In cadrul Ministerului Culturii si Cultelor secretarul de stat pentru
culte asigura conditiile necesare in vederea promovarii si aplicarii
principiilor specifice care stau la baza activitatii cultelor religioase in
relatia cu statul si cu autoritatile publice, a dialogului cu reprezentantii
vietii religioase, protejarii pluralismului religios, precum si rezolvarii
problemelor privind patrimoniul eclezial si pentru acordarea de sprijin si
asistenta financiara specializate.
(2) In scopul exercitarii atributiilor prevazute la alin. (1), in bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor, aprobat anual prin legea bugetului de stat,
se vor nominaliza credite bugetare distincte pentru culte, in conditiile legii.
Art. 4
(1) Pentru exercitarea functiilor sale Ministerul Culturii si Cultelor are
urmatoarele atributii principale:
a) asigura buna functionare a sistemului sau institutional, in conditiile
descentralizarii procesului decizional;
b) dezvolta mediul concurential specific economiei de piata, astfel incat
sa asigure selectia, promovarea si finantarea programelor si proiectelor din
domeniul sau de activitate;
c) elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative, potrivit
legii;
d) initiaza si negociaza, in conditiile legii, incheierea de conventii,
acorduri si alte intelegeri internationale in domeniul sau de activitate sau
face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea
acestora, dupa caz;
e) sprijina dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentala si
neguvernamentala in domeniile sale de competenta;
f) asigura, cu respectarea legislatiei in vigoare, colaborarea si consultarea
cu sindicatele si patronatul din domeniile sale de activitate, precum si cu
alte structuri ale societatii civile, pentru rezolvarea problemelor care
privesc interesele sau activitatea acestora;
g) asigura, in conditiile legii, relatiile cu Parlamentul, cu celelalte
autoritati, pentru armonizarea initiativelor legislative si a masurilor
administrative din domeniile sale de interes;
h) acorda premii si distinctii in toate domeniile sale de activitate;
i) elaboreaza norme, normative si metodologii pentru domeniul sau de
activitate, obligatorii pentru toate institutiile si asezamintele, indiferent
de subordonarea acestora;
j) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
autoritati si institutii, pentru diversificarea, modernizarea si optimizarea
serviciilor, programelor si proiectelor oferite de institutiile si asezamintele
din domeniu;
k) coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor subordonate,
numeste si revoca, in conditiile legii, conducerile acestora;
l) propune Guvernului infiintarea sau reorganizarea unor institutii din
subordinea sa, avizeaza infiintarea institutiilor si a asezamintelor publice de
cultura, indiferent de subordonarea acestora;
m) aproba, potrivit legii, preturi si tarife la serviciile asigurate de
Ministerul Culturii si Cultelor si oferite de institutiile din subordinea sa;
n) asigura, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentatiilor
tehnico-economice din competenta sa de aprobare, potrivit legii;
o) exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, ca organ central de
specialitate al administratiei publice sub autoritatea caruia functioneaza
regia autonoma si agentii economici din domeniul sau de activitate;
p) colaboreaza cu institutiile specializate pentru elaborarea de indicatori
statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare si
pentru prelucrarea acestora.
(2) Indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
Art. 5
In domeniul culturii si artei Ministerul Culturii si Cultelor are
urmatoarele atributii:
a) sprijina, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale,
buna functionare a institutiilor si asezamintelor de cultura de interes
judetean sau local, precum si activitatile de educatie din cadrul asezamintelor
de interes judetean sau local, desfasurate in folosul comunitatilor locale;
b) coordoneaza, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si in colaborare
cu Academia Romana, Ministerul Educatiei si Cercetarii si cu alte institutii
interesate, activitatea si programele centrelor culturale ale Romaniei din
strainatate, promoveaza si sustine programele si proiectele culturale derulate
de acestea;
c) emite aviz obligatoriu pentru numirile si eliberarile din functii ale
directorilor centrelor de cultura ale Romaniei din strainatate si ale
personalului diplomatic cu atributii exclusive in domeniul culturii;
d) propune Guvernului, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe,
infiintarea de noi centre culturale ale Romaniei in strainatate;
e) sprijina, inclusiv financiar, in conditiile legii, institutii,
organizatii si centre din alte tari, care promoveaza programe si studii privind
istoria, cultura si civilizatia romaneasca;
f) apara, potrivit legii, drepturile si interesele oamenilor de cultura,
ocroteste si sustine dezvoltarea personalitatii creatoare;
g) initiaza, organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, programe si
proiecte in toate domeniile culturii si artei: editarea de carti si publicatii,
achizitii de bunuri de patrimoniu si de opere de creatie, de carti si
publicatii pentru institutiile publice de cultura, indiferent de subordonarea
acestora; achizitii de monumente istorice, monumente de for public, case
memoriale si colectii particulare; expozitii, festivaluri, turnee si alte
manifestari culturale in tara si in strainatate;
h) initiaza, organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, concursuri
interne si internationale de creatie si interpretare, acorda burse, sprijina
participarea oamenilor de cultura si a artistilor romani la manifestari
similare din strainatate;
i) stabileste, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice,
Comisia Nationala de Arheologie si Comisia Nationala a Muzeelor si Colectiilor,
strategia nationala in domeniul patrimoniului cultural national;
j) elaboreaza normele, normativele si metodologiile necesare in domeniul
patrimoniului cultural national, potrivit legii;
k) coordoneaza activitatile de cercetare, proiectare, evidenta, conservare,
restaurare si punere in valoare a patrimoniului cultural mobil si imobil si le
finanteaza, potrivit legii;
l) colaboreaza cu Ministerul Educatiei si Cercetarii si cu Ministerul
Turismului pentru cunoasterea, respectarea si punerea in valoare a
patrimoniului cultural national;
m) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice centrale si locale la
elaborarea si avizarea, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice
si cu Comisia Nationala de Arheologie, dupa caz, a programelor si planurilor de
amenajare si dezvoltare a teritoriului, pentru zonele in care se gasesc
monumente si situri arheologice;
n) actioneaza, potrivit competentelor sale, pentru recuperarea bunurilor
din patrimoniul cultural national, furate sau exportate ilicit;
o) organizeaza, in cooperare cu organismele profesionale ale arhitectilor,
concursurile nationale de creatie arhitecturala, avand drept tema obiective
publice de interes national sau, dupa caz, sprijina organizarea concursurilor
internationale de arhitectura, avand drept tema obiective publice;
p) avizeaza temele de proiectare si solutiile arhitecturale si de arta
monumentala, cu consultarea organizatiilor profesionale si de creatori din
domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de arta monumentala care se
realizeaza din bugetele publice;
q) sprijina, in conditiile legii, activitatea institutiilor de invatamant
artistic si a persoanelor juridice de drept privat fara scop lucrativ din
domeniul sau de competenta;
r) contribuie la crearea cadrului juridic si institutional prin care sa se
asigure pastrarea, dezvoltarea si punerea in valoare a artei si culturii
minoritatilor nationale din Romania, finanteaza, in conditiile legii, programe
si proiecte culturale ale acestor minoritati; coopereaza in acest scop cu alte
autoritati sau cu persoane juridice de drept privat cu activitate in domeniu;
s) promoveaza si finanteaza, in conditiile legii, programe si proiecte
culturale cu participarea diasporei romanesti si colaboreaza in acest scop cu
autoritati, institutii, organizatii neguvernamentale sau alte persoane
juridice;
t) in conditiile legii, actioneaza prin masuri specifice de protejare si
sustinere, pentru revitalizarea traditiilor si obiceiurilor locale, promoveaza
si coordoneaza programe pentru formarea de specialisti si meseriasi in domeniul
artizanatului autentic si al mestesugurilor traditionale;
u) coordoneaza activitatea de atestare a artistilor liber-profesionisti, a
traducatorilor, precum si a expertilor in domeniile specifice proiectarii,
restaurarii, conservarii si punerii in valoare a patrimoniului cultural
national;
v) coopereaza cu autoritatile administratiei publice locale, cu
institutiile de specialitate si cu organizatiile din domeniu pentru formarea si
perfectionarea profesionala a personalului din institutiile de cultura si arta,
organizeaza si finanteaza, in conditiile legii, cursuri sau alte forme
specifice de pregatire postliceala si postuniversitara, precum si participarea
la programe de perfectionare in tara si in strainatate, inclusiv prin acordarea
de burse;
w) suspenda sau retrage, dupa caz, avizele si atestatele acordate, in cazul
nerespectarii de catre titulari a actelor normative in vigoare;
x) editeaza publicatii de specialitate si de informare in domeniul culturii
si artei;
y) coordoneaza, asigura si urmareste, potrivit legii, alocarea resurselor
bugetare si realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale si de
investitii din domeniul sau de activitate;
z) colaboreaza cu uniunile si asociatiile de creatori, inclusiv in cadrul
comisiilor de specialitate, care functioneaza pe langa Ministerul Culturii si
Cultelor.
Art. 6
(1) In domeniul cultelor Ministerul Culturii si Cultelor asigura relatiile
statului cu toate cultele din Romania si are urmatoarele atributii principale:
a) sprijina toate cultele religioase recunoscute de lege, potrivit
statutelor de organizare si functionare a acestora, pe baza Constitutiei, in
vederea participarii lor la viata sociala si spirituala a tarii, urmareste ca
in relatiile dintre culte sa fie excluse orice forme, mijloace si actiuni de
invrajbire religioasa si mediaza in situatiile litigioase care apar;
b) asigura legatura dintre cultele religioase si autoritatile publice, in
vederea respectarii libertatii si autonomiei cultelor, a prevenirii si
inlaturarii oricaror abuzuri, prin aplicarea legii;
c) sprijina autoritatile administratiei publice locale pentru rezolvarea
problemelor specifice care apar in raporturile lor cu cultele, asociatiile si
fundatiile religioase si, totodata, acorda asistenta cultelor, la solicitarea
acestora, in solutionarea problemelor pe care acestea le supun autoritatilor
administratiei publice locale;
d) analizeaza cererile de infiintare a unor noi culte religioase,
intocmeste documentatiile cerute de lege si face propuneri in vederea
recunoasterii acestora;
e) face propuneri pentru recunoasterea, conform legii, a sefilor cultelor
religioase, a conducatorilor de eparhii, a celorlalti ierarhi si a celor
asimilati acestora, la cererea cultelor;
f) ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmeaza sa ocupe functii
de conducere, precum si a personalului clerical si laic din cadrul cultelor
religioase, inclusiv din invatamantul teologic neintegrat in invatamantul de
stat, in vederea alocarii de contributii de la bugetul de stat pentru
completarea surselor necesare in vederea salarizarii acestora si acordarii
indemnizatiilor pentru functiile de conducere, potrivit legii;
g) colaboreaza cu Ministerul Educatiei si Cercetarii in probleme de
invatamant, ca mediator intre cultele religioase legal recunoscute si
Ministerul Educatiei si Cercetarii, si avizeaza, alaturi de acesta, planurile
de invatamant si programele analitice elaborate de cultele recunoscute oficial
de stat;
h) sprijina cultele religioase in organizarea si desfasurarea activitatilor
de asistenta religioasa si sociala in armata, penitenciare, spitale, in camine
de batrani, case de copii si in alte institutii, precum si in familii care se
confrunta cu nevoi speciale.
(2) In domeniul patrimoniului eclezial Ministerul Culturii si Cultelor are
urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea cultelor religioase privind evidenta, pastrarea,
conservarea, restaurarea si valorificarea bunurilor culturale mobile si
imobile, cu prioritate a celor care fac parte din patrimoniul cultural
national, aflate in proprietatea sau in folosinta cultelor, conform legilor
specifice, in vederea aplicarii lor;
b) acorda asistenta de specialitate, la cererea cultelor, si avizeaza
documentatiile tehnico-economice pentru constructii si reparatii de lacasuri si
alte cladiri apartinand cultelor religioase, cu respectarea prevederilor
legale;
c) acorda unitatilor de cult sprijin financiar in urma analizelor de
necesitate si oportunitate, in vederea intocmirii documentatiilor tehnice si a
construirii de lacasuri de cult, precum si pentru intretinerea, repararea si
punerea lor in valoare, cu respectarea normelor legale;
d) organizeaza, in colaborare cu cultele religioase si cu institutiile
specializate, din tara si/sau din strainatate, activitati periodice de
instruire si de perfectionare profesionala a personalului de specialitate care
asigura conservarea si punerea in valoare a bunurilor culturale ale cultelor,
in conditiile legii;
e) organizeaza si sprijina, in conditiile legii, activitati si manifestari
pentru cunoasterea si promovarea culturii religioase, atat in tara, cat si in
strainatate, pentru punerea in valoare a marturiilor de arta si de arhitectura
religioasa, prin expozitii, simpozioane, sesiuni de comunicari si prin
promovarea turismului cultural-religios.
(3) Ministerul Culturii si Cultelor mai indeplineste urmatoarele atributii:
a) in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe sprijina cultele religioase,
la cererea acestora, in initierea si desfasurarea actiunilor de relatii
internationale si de promovare a colaborarii dintre bisericile din Romania si
cele din strainatate, precum si in organizarea si functionarea comunitatilor
religioase ale romanilor din diaspora;
b) initiaza si desfasoara activitati de cooperare cu institutii si
organizatii din tara si din strainatate;
c) elaboreaza studii si sinteze documentare referitoare la viata religioasa
din Romania, cat si despre activitatea cultelor si organizatiilor religioase
din alte tari; organizeaza dezbateri cu participarea specialistilor romani si
straini privind fenomenul religios;
d) acorda sprijin financiar, in conditiile legii, pentru:
- construirea si repararea lacasurilor de cult, inclusiv pentru intocmirea
documentatiilor care stau la baza acestor lucrari;
- consolidarea si punerea in valoare a bunurilor imobile si mobile din
patrimoniul eclezial aflate in proprietatea sau in posesia ori folosinta
cultelor religioase, inclusiv pentru intocmirea documentatiilor tehnice care
stau la baza acestor lucrari, in conditiile legilor specifice;
- intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu
venituri reduse;
- sustinerea unor actiuni religioase cu caracter national sau international
realizate de conducerile de cult din Romania;
- dezvoltarea si sustinerea activitatii de cercetare si analiza a
fenomenului religios, potrivit legii;
- sustinerea activitatii de asistenta sociala, organizata de cultele religioase
in spitale, centre de plasament, camine de batrani si/sau in alte institutii,
precum si activitatile privind reinsertia sociala a persoanelor defavorizate si
marginalizate, potrivit legii;
e) asigura, in conditiile legii, intregirea fondurilor proprii necesare
salarizarii personalului din cadrul cultelor si din invatamantul teologic, din
subordinea acestora, neintegrat in invatamantul de stat, inclusiv a
indemnizatiilor pentru functiile de conducere, prevazute de lege;
f) sprijina cultele in oferirea de catre acestea de ajutoare sau donatii
comunitatilor romanesti din diaspora sau unor biserici cu care acestea
colaboreaza, potrivit legii;
g) urmareste respectarea aplicarii legislatiei, in colaborare cu organele
de specialitate din subordinea Guvernului si cu autoritatile publice locale, cu
privire la producerea si valorificarea in exclusivitate de catre culte a unor
articole si bunuri specifice.
Art. 7
In domeniul cinematografiei si audiovizualului Ministerul Culturii si
Cultelor are urmatoarele atributii:
a) negociaza si incheie, in conditiile legii si in colaborare cu alte
institutii sau autoritati, intelegeri interguvernamentale in domeniul
cinematografiei si audiovizualului;
b) solicita sprijin consiliilor locale si judetene, altor autoritati
publice, in limitele competentelor acestora, pentru alocarea de fonduri,
acordarea de facilitati fiscale sau pentru inchirierea ori concesionarea de
terenuri adecvate construirii de noi cinematografe, cu unul sau mai multe ecrane,
de catre persoane juridice sau fizice, romane sau straine, care doresc sa
investeasca in acest domeniu;
c) exercita, in conditiile legii, calitatea de reprezentant al Romaniei la
organismele interguvernamentale cu activitati in domeniul cinematografiei si
audiovizualului;
d) initiaza si negociaza, potrivit competentelor proprii, incheierea de
conventii, acorduri si alte intelegeri internationale in domeniul
cinematografiei si audiovizualului sau face propuneri pentru aderarea la cele
existente ori pentru ratificarea acestora, dupa caz;
e) sprijina formele de cooperare guvernamentala si neguvernamentala in
domeniul cinematografiei si audiovizualului;
f) asigura, in limita bugetului propriu, alocarea de sprijin financiar
pentru actiunile si activitatile intreprinse in cadrul programelor
internationale sau regionale din domeniul cinematografiei si audiovizualului.
Art. 8
In domeniul dreptului de autor si drepturilor conexe dreptului de autor
Ministerul Culturii si Cultelor are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza masuri legislative de natura sa asigure o protectie eficienta
a titularilor drepturilor de autor si/sau drepturilor conexe dreptului de
autor;
b) coordoneaza activitatile de evidenta si control al aplicarii legislatiei
in materie.
Art. 9
(1) In exercitarea atributiilor sale Ministerul Culturii si Cultelor
colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea
Guvernului, cu autoritati ale administratiei publice locale, cu organizatii
neguvernamentale din tara si din strainatate si finanteaza, in conditiile
legii, impreuna cu acestea, programe si proiecte.
(2) Pentru exercitarea atributiilor sale Ministerul Culturii si Cultelor
este abilitat sa solicite si sa primeasca de la autoritatile administratiei
publice centrale si locale, de la institutii publice si de la persoane juridice
de drept privat cu activitate in domeniul sau de competenta date si documente
necesare in vederea exercitarii competentelor sale.
(3) Ministerul Culturii si Cultelor colaboreaza cu uniunile de creatori si
cu asociatiile profesionale, inclusiv in cadrul comisiilor de specialitate care
functioneaza pe langa Ministerul Culturii si Cultelor.
Art. 10
(1) Structura organizatorica a Ministerului Culturii si Cultelor este
prevazuta in anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului
culturii si cultelor se pot organiza servicii sau birouri, precum si colective
temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetari.
(2) Numarul maxim de posturi este de 173, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
(3) Atributiile si modul de functionare ale compartimentelor din aparatul
propriu al Ministerului Culturii si Cultelor, precum si relatiile functionale
dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare,
care se aproba prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
Art. 11
(1) Conducerea Ministerului Culturii si Cultelor se exercita de catre
ministru.
(2) Ministrul culturii si cultelor conduce intreaga activitate a
ministerului si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte
autoritati publice, institutii si organizatii, precum si cu persoanele juridice
si fizice din tara sau din strainatate.
(3) Pe langa ministrul culturii si cultelor se organizeaza si functioneaza
Colegiul ministerului, ca organ consultativ.
(4) Ministrul culturii si cultelor este ordonator principal de credite.
(5) In exercitarea atributiilor sale ministrul culturii si cultelor emite
ordine si instructiuni.
(6) In indeplinirea atributiilor sale ministrul culturii si cultelor este
ajutat de 5 secretari de stat si de un secretar general.
(7) Secretarii de stat indeplinesc atributiile si insarcinarile stabilite
de ministru si coordoneaza unele compartimente, potrivit structurii
organizatorice prevazute in anexa nr. 1.
Art. 12
(1) Secretarul general al ministerului este functionar public, numit prin
concurs sau prin examen, potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii
ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale
intre structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului.
(3) Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general
sunt urmatoarele:
a) coordoneaza functionarea compartimentelor si a activitatilor cu caracter
functional din cadrul ministerului si asigura legatura operativa dintre
ministru si conducatorii tuturor compartimentelor din minister si unitatile
subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentul de specialitate din cadrul Secretariatului
General al Guvernului si cu secretarii generali din celelalte ministere in
probleme de interes comun;
c) primeste si transmite ministerelor, spre avizare, proiectele de acte normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte
normative initiate de minister, pentru a fi discutate in sedintele Guvernului;
e) urmareste si asigura aplicarea actelor normative aprobate de Guvern,
care au fost initiate de minister;
f) monitorizeaza si controleaza elaborarea rapoartelor periodice prevazute
de reglementarile in vigoare, precum si prezentarea sau depunerea acestora la
forurile ierarhice competente;
g) asigura structura optima de functionare cu personal a ministerului, pe
baza atributiilor si responsabilitatilor stabilite prin actul normativ de
organizare si functionare;
h) coordoneaza intregul personal al ministerului, activitatea de elaborare
a politicilor de personal si a principiilor directoare pentru managementul
resurselor umane din cadrul compartimentelor;
i) coordoneaza nemijlocit unele compartimente de specialitate din cadrul
ministerului, potrivit prevederilor anexei nr. 1;
j) indeplineste si alte atributii stabilite prin legi sau prin hotarari ale
Guvernului, precum si insarcinari prevazute in regulamentul de organizare si
functionare a ministerului ori incredintate de ministru.
Art. 13
(1) Ministrul culturii si cultelor poate constitui comisii de specialitate
si alte organisme consultative, care sa contribuie la realizarea reformei in
domeniul culturii si la colaborarea cu structurile societatii civile.
(2) Ministrul culturii si cultelor numeste si revoca presedintele si
specialistii Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice, Comisiei Nationale de
Arheologie, Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor, precum si ai altor
comisii de specialitate din domeniul culturii.
(3) Fondurile necesare in vederea functionarii comisiilor se suporta din
bugetul Ministerului Culturii si Cultelor.
(4) Prin ordin al ministrului culturii si cultelor, in limita fondurilor
aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc, in
conditiile legii, indemnizatiile cuvenite membrilor comisiilor care nu sunt salariati
ai Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 14
(1) La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti inspectoratele pentru
cultura se reorganizeaza ca inspectorate pentru cultura si culte judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti, servicii publice descentralizate, cu
personalitate juridica, ale Ministerului Culturii si Cultelor.
(2) Inspectoratele judetene pentru cultura si culte judetene, respectiv al
municipiului Bucuresti, sunt conduse de un consilier teritorial sef, care este
functionar public, potrivit legii.
Art. 15
(1) Inspectoratele pentru cultura si culte judetene, respectiv al
municipiului Bucuresti, au urmatoarele atributii principale:
a) actioneaza, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale,
pentru dezvoltarea bazei materiale, diversificarea, modernizarea si optimizarea
serviciilor culturale necesare comunitatilor locale, pentru protectia si
promovarea culturii, protejarea si punerea in valoare a patrimoniului cultural
national;
b) asigura sprijin de specialitate pentru realizarea de programe si
proiecte culturale de catre institutii publice sau alte persoane juridice si
asigura, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, sprijin
financiar pentru acestea;
c) colaboreaza cu institutiile muzeale si cu alte persoane juridice in
desfasurarea unor activitati de cercetare, evidenta, conservare, restaurare si
punere in valoare a patrimoniului cultural national si pot acorda sprijin
financiar pentru acestea;
d) participa la realizarea activitatilor de observare si de control asupra
actiunilor care pot da nastere la incalcari ale legislatiei dreptului de autor
si a drepturilor conexe si constata, in conditiile legii, incalcarile acesteia;
e) avizeaza numirea sau eliberarea conducatorilor institutiilor publice
cultural-artistice de importanta locala si judeteana;
f) sprijina si monitorizeaza, in conditiile legii, activitatea
organizatiilor neguvernamentale si a altor persoane juridice de drept privat cu
activitate culturala sau artistica si transmite Ministerului Culturii si
Cultelor constatarile sale;
g) initiaza si sprijina, in conditiile legii, actiuni de revitalizare a
traditiilor si obiceiurilor locale, a ocupatiilor specifice traditionale, de
formare a specialistilor si meseriasilor in domeniul artizanatului si
mestesugurilor traditionale;
h) pot edita sau sprijini, logistic ori financiar, in conditiile legii,
publicatii de specialitate si de informare in domeniul culturii si artei;
i) sunt abilitate sa solicite si sa primeasca, in nume propriu sau in
numele si pentru Ministerul Culturii si Cultelor, de la autoritati ale
administratiei publice centrale si locale, de la institutii publice si de la
persoane juridice de drept privat cu activitate in domeniul cultural, al
artelor si informarii publice, date si documente necesare in vederea
indeplinirii atributiilor ce le revin;
j) controleaza respectarea indeplinirii obligatiilor de plata a
contributiilor la Fondul cultural national in conditiile si la termenele
stabilite prin lege;
k) colaboreaza cu autoritatile publice locale si cu institutiile
specializate pentru protejarea si punerea in valoare a bunurilor din
patrimoniul cultural national si aplica in acest sens prevederile legale in
domeniu;
l) indeplinesc, la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale,
atributiile Ministerului Culturii si Cultelor in domeniul cultelor.
(2) Organizarea si functionarea inspectoratelor pentru cultura si culte
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, precum si atributiile acestora,
altele decat cele prevazute in prezenta hotarare, se stabilesc prin regulamente
aprobate prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
Art. 16
(1) Unitatile care functioneaza in subordinea sau sub autoritatea
Ministerului Culturii si Cultelor sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica, statele de functii pentru institutiile
publice subordonate, precum si atributiile acestora se aproba prin ordin al
ministrului culturii si cultelor, daca legea nu dispune altfel.
Art. 17
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Centrul de Pregatire si
Formare a Personalului din Institutiile de Cultura isi schimba denumirea in
Centrul de Formare, Educatie Permanenta si Management, institutie publica
finantata integral din venituri extrabugetare, cu sediul in municipiul
Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 99A, care functioneaza in subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 18
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Muzeul Civilizatiei Populare
Traditionale ASTRA din Sibiu isi schimba denumirea in Complexul National Muzeal
ASTRA, Sibiu, institutie publica cu personalitate juridica, cu sediul in
municipiul Sibiu, str. Gh. Baritiu nr. 5, judetul Sibiu, in subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 19
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Teatrul de Opereta
"Ion Dacian" din Bucuresti isi schimba denumirea in Teatrul National
de Opereta "Ion Dacian", institutie publica cu personalitate
juridica, cu sediul in municipiul Bucuresti, bd Nicolae Balcescu nr. 2,
sectorul 1, in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 20
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Centrul de Cultura Tescani
din judetul Bacau isi schimba denumirea in Centrul de Cultura "Rosetti -
Tescanu - George Enescu" institutie publica cu personalitate juridica, cu
sediul in satul Tescani, comuna Beresti-Tazlau, judetul Bacau, in subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 21
(1) Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului, institutie publica cu
personalitate juridica in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor, isi
pastreaza denumirea si atributiile.
(2) Cheltuielile de functionare si de capital se asigura integral din
venituri extrabugetare.
Art. 22
(1) Muzeul Bran, institutie publica de cultura in subordinea Ministerului
Culturii si Cultelor, isi pastreaza denumirea si atributiile.
(2) Cheltuielile de functionare si de capital se asigura integral din
venituri extrabugetare si, in completare, din alocatii de la bugetul de stat,
potrivit legii.
Art. 23
(1) Institutul de Memorie Culturala, institutie publica cu personalitate
juridica in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor, isi pastreaza
denumirea si atributiile.
(2) Cheltuielile de functionare si de capital se asigura integral din
venituri extrabugetare.
Art. 24
(1) Ministerul Culturii si Cultelor are in dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit
normelor legale in vigoare.
(2) Ministerul Culturii si Cultelor are, de asemenea, in dotare un parc
auto necesar pentru activitatile sale specifice, astfel: un microbuz, trei
autovehicule pentru transport marfa si persoane, un autoturism BMW si un
autoturism de teren ARO, cu un consum lunar mediu de carburanti de 400 litri
pentru fiecare autovehicul.
(3) Se aproba dotarea suplimentara a Ministerului Culturii si Cultelor cu
un autoturism necesar pentru activitatile specifice, desfasurate pe perioada de
derulare a Proiectului privind patrimoniul cultural, prevazut in Acordul de
imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Washington la 23 decembrie 1998, ratificat prin Ordonanta
Guvernului nr. 4/1999, aprobata prin Legea nr. 87/1999, cu un consum mediu
normat de carburanti de 250 litri/luna.
(4) Cheltuielile determinate de punerea in aplicare a prevederilor alin.
(3) se suporta din fondurile alocate Ministerului Culturii si Cultelor cu
aceasta destinatie prin acordul de imprumut mentionat la alin. (3).
(5) Dupa finalizarea proiectului mentionat la alin. (3) autoturismul va
intra in patrimoniul Ministerului Culturii si Cultelor, cu respectarea
prevederilor legale privind normarea parcului auto.
Art. 25
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 26
Ministerul Culturii si Cultelor va prelua in termen de 30 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari activul si pasivul fostului
Minister al Culturii si fostului Secretariat de Stat pentru Culte, pe baza de
protocol de predare-primire.
Art. 27
(1) Incadrarea in numarul de posturi aprobat se realizeaza in termen de 45
de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Pana la data aplicarii prevederilor alin. (1) personalul existent in
fostul Minister al Culturii si in cadrul fostului Secretariat de Stat pentru
Culte este preluat de Ministerul Culturii si Cultelor pe baza de examen sau
concurs.
Art. 28
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 63/1998 privind organizarea si functionarea Secretariatului de
Stat pentru Culte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 71
din 16 februarie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
Hotararea Guvernului nr. 134/1998 privind organizarea si functionarea
Ministerului Culturii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 119 din 19 martie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul culturii si cultelor,
Razvan Theodorescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Anexa este reprodusa in facsimil.
Numar maxim de posturi 173, exclusiv demnitarii
si posturile aferente cabinetului ministrului
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI CULTURII SI CULTELOR
_________________ ___________________________
|Directia Servicii| __| Consilier Diplomatic |
| Publice |__ | |___________________________|
|Descentralizate | | _____________ | ___________________________
|_________________| |____| MINISTRU |_____|__| Serviciul Audit |
_________________ | |_____________| | |___________________________|
|Directia Garantii| | _ _ _ __|__ _ _ _ | ___________________________
| Guvernamentale |__| |Cabinet ministru | | | Purtator de cuvant, |
|_________________| | |_ _ _ _ _ _ _ _ _| |__| Relatii cu Mass Media*) |
_________________ | | | |___________________________|
| Oficiul Juridic | | | | ___________________________
| Contencios |__| | |__|Corpul de Control Financiar|
|_________________| __________|__________ | |___________________________|
|COLEGIUL MINISTERULUI| | ___________________________
|_____________________| | | Corpul de Control al |
| |__| Ministrului |
| |___________________________|
_________________________|____________________________
___|___ ___|___ ___|___ ___|___ ___|___ ___|___
| MODUL | | MODUL | | MODUL | | MODUL | | MODUL | | MODUL |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 |
|_______| |_______| |_______| |_______| |_______| |_______|
*) Se organizeaza la nivel de directie
Semnificatia modulelor din schema de mai sus este urmatoarea:
MODUL 1
___________________________
| Secretar de Stat pentru |
| Relatia cu Parlamentul |
|___________________________|
_______________|_________________
___________|____________ _______________|_______________
|Directia pentru Relatia | | Directia Relatii Publice, |
| cu Parlamentul | | Relatii cu Societatea Civila, |
| | | Sindicate si Patronate |
|________________________| |_______________________________|
MODUL 2
_______________________
| Secretar de Stat |
| Integrare Europeana, |
| Relatii Externe |
|_______________________|
__________________|___________________
_____________|_____________ _______________|________________
|Directia Pentru Investitori| |Directia Programe, Relatii |
| Autohtoni si Straini | |Internationale, Protocol si |
| | |Centre Culturale din Strainatate|
|___________________________| |________________________________|
MODUL 3
_______________________
| Secretar de Stat |
| Patrimoniu Cultural |
|_______________________|
|______________________
| Directia Generala a |
|Patrimoniului Cultural|
|______________________|
| ______________________________________
|__| Directia Monumentelor Istorice |
| |______________________________________|
| ______________________________________
|__|Directia Muzee, Colectii, Arte Vizuale|
|______________________________________|
MODUL 4
__________________
| Secretar General |
|__________________|
_____________________________|___________________________________
_____|____ ____|___ _____|_____ ______|_____ ____|____ ______|______
|Directia | |Directia| |Directia | |Directia | |Directia | |Directia
|
|Minoritati| |Resurse | |Legislatie,| |Armonizare, | |Buget, | |Dezvoltare,
|
|Nationale | |Umane | |Management,| |Media, | |Finante | |Informatica,
|
| | | | |Sinteze, | |Audiovizual,| | | |Investitii,
|
| | | | |Metodologii| |Evaluare | | |
|Administrativ|
|__________| |________| |___________| |____________| |_________|
|_____________|
MODUL 5
________________________
| Secretar de Stat Culte |
|________________________|
| |_______________________________
| |Directia Generala Relatii Culte|
| |_______________________________|
| | __________________________
| | |Directia Studii, Cercetari|
| |____| Socio-Religioase |
| | |__________________________|
| | __________________________
| | |Directia Asistenta Sociala|
| |____|si Religioasa, Invatamant,|
| | ONG-uri |
| |__________________________|
| ____________________________
|__________|Directia Patrimoniu Eclezial|
|____________________________|
MODUL 6
__________________________
| Secretar de Stat |
| Carte, Spectacole, |
| Civilizatie traditionala |
|__________________________|
__________________|__________________
___________|____________ ____________|___________
| Directia Generala | | Directia Generala |
|Institutii de Spectacole| | Carte, Lectura Publica,|
| | |Civilizatie Traditionala|
|________________________| |________________________|
________|________ ________|________
_______|________ _____|______ _______|______ ________|________
|Directia Teatre,| | Directia | | Directia | |Directia Educatie|
| Institutii | |Festivaluri,| | Biblioteci, | | Permanenta si |
| Muzicale, | |Concursuri, | |Cultura Scrisa| | Civilizatie |
| Coregrafice | | Turnee | | | | Traditionala |
|________________| |____________| |______________| |_________________|
ANEXA 2
Anexa este reprodusa in facsimil.
Unitatile care functioneaza in subordinea sau sub autoritatea Ministerului
Culturii si Cultelor
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea unitatii | Sursa de finantare
|
|crt.| |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| I. Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii
|
| publice finantate integral de la bugetul de stat
|
|______________________________________________________________________________|
| 1.| Inspectoratele pentru cultura si culte | Bugetul de stat |
| | judetene si al municipiului Bucuresti |
|
| | - servicii publice descentralizate |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 2.| Biblioteca Nationala | Bugetul de stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 3.| Centrul National de Conservare si | Bugetul de stat
|
| | Valorificare a Traditiei si Creatiei |
|
| | Populare |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 4.| Institutul de Studii Orientale "Sergiu | Bugetul de
stat |
| | Al. George"
| |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 5.| Centrul National al Cinematografiei - | Bugetul de stat
|
| | organ de specialitate al administratiei |
|
| | publice centrale |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
|
|
| NOTA:
|
| Unitatile mentionate la nr. crt. 1 - 5 pot utiliza un numar maxim de 634 de
|
| posturi.
|
|______________________________________________________________________________|
| II. Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii
|
| publice finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la
|
| bugetul de stat
|
|______________________________________________________________________________|
| 6.| Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor | Venituri extrabugetare si
|
| | - organ de specialitate al administratiei| alocatii de la bugetul de
|
| | publice centrale | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 7.| Muzeul National de Arta al Romaniei din | Venituri extrabugetare si
|
| | Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 8.| Muzeul National de Istorie a Romaniei | Venituri extrabugetare si
|
| | din Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 9.| Muzeul National "Brukenthal" din Sibiu | Venituri extrabugetare
si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 10.| Muzeul National "Peles" din Sinaia | Venituri
extrabugetare si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 11.| Complexul National Muzeal "Astra" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Sibiu | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 12.| Muzeul Satului din Bucuresti | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 13.| Muzeul Taranului Roman din Bucuresti | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 14.| Muzeul Literaturii Romane din Bucuresti | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 15.| Muzeul Bran din Bran | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 16.| Muzeul National Cotroceni din Bucuresti | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 17.| Muzeul "George Enescu" din Bucuresti | Venituri
extrabugetare si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 18.| Memorialul Ipotesti - Centrul National de| Venituri extrabugetare si
|
| | Studii "Mihai Eminescu" din Ipotesti | alocatii de la
bugetul de |
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 19.| Muzeul National al Unirii din Alba Iulia | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 20.| Complexul National Muzeal "Curtea | Venituri extrabugetare
si |
| | Domneasca" din Targoviste | alocatii de la bugetul
de |
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 21.| Muzeul National al Bucovinei din Suceava | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 22.| Muzeul Etnografic al Bucovinei din | Venituri extrabugetare si
|
| | Suceava | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 23.| Muzeul National de Istorie a | Venituri extrabugetare si
|
| | Transilvaniei din Cluj-Napoca | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 24.| Complexul Muzeal National "Moldova" din | Venituri extrabugetare
si |
| | Iasi | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 25.| Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sf. | Venituri extrabugetare si
|
| | Gheorghe | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 26.| Teatrul National "I.L. Caragiale" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 27.| Teatrul National "Lucian Blaga" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Cluj-Napoca | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 28.| Teatrul National "Vasile Alecsandri" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Iasi | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 29.| Teatrul National "Mihai Eminescu" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Timisoara | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 30.| Teatrul National din Craiova | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 31.| Teatrul National din Targu Mures | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 32.| Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 33.| Opera Nationala Romana din Bucuresti | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 34.| Opera Romana din Cluj-Napoca | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 35.| Opera Maghiara din Cluj-Napoca | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 36.| Opera Romana din Iasi | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 37.| Opera Romana din Timisoara | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 38.| Teatrul National de Opereta "Ion Dacian" | Venituri
extrabugetare si |
| | din Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 39.| Filarmonica "George Enescu" din Bucuresti| Venituri extrabugetare
si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 40.| Centrul de Cultura "Tinerimea Romana" din| Venituri
extrabugetare si |
| | Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 41.| Centrul European de Cultura din Sinaia | Venituri extrabugetare si
|
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 42.| Centrul de Cultura "Palatele | Venituri extrabugetare
si |
| | Brancovenesti de la Portile | alocatii de la bugetul de
|
| | Bucurestiului" din Mogosoaia |
stat |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 43.| Centrul de Cultura "George Apostu" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Bacau | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 44.| Oficiul National pentru Documentare si | Venituri extrabugetare si
|
| | Expozitii de Arta din Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 45.| Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna | Venituri
extrabugetare si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 46.| Centrul de Cultura "Bratianu" din | Venituri
extrabugetare si |
| | Stefanesti-Arges | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 47.| Centrul de Cultura "Rosetti - Tescanu - | Venituri extrabugetare
si |
| | George Enescu" din Bacau | alocatii de la bugetul
de |
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
|
|
| NOTA:
|
| Unitatile mentionate la nr. crt. 6 - 47, precum si cele prevazute la
|
| Capitolul IV nr. crt. 1, 2 si 3 pot utiliza un numar maxim de 4997 de
|
| posturi.
|
|______________________________________________________________________________|
| III. Institutii publice finantate din venituri extrabugetare
|
|______________________________________________________________________________|
| 48.| Institutul de Memorie Culturala din | Venituri extrabugetare
|
| | Bucuresti |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 49.| ARTEXIM din Bucuresti | Venituri extrabugetare
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 50.| Centrul pentru Formare, Educatie | Venituri extrabugetare
|
| | Permanenta si Management in Domeniul |
|
| | Culturii din Bucuresti |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 51.| Oficiul National pentru Protejarea | Venituri extrabugetare
|
| | Patrimoniului din Bucuresti |
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| Publicatii
|
|______________________________________________________________________________|
| 52.| "Contemporanul" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 53.| "Literatorul" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 54.| "Tribuna" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 55.| "Manuscriptum" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 56.| "Desteptarea Aromanilor" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 57.| "Moftul Roman" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 58.| "Albina" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 59.| "Teatrul Azi" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 60.| "Universul Cartii" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 61.| "A Het" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 62.| "Korunk" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 63.| "Muvelodes" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 64.| "Vilnie Slovo" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 65.| Revista "Biblioteca" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
| 66.| Revista "Muzeelor" | Venituri
extrabugetare |
|____|__________________________________________|______________________________|
IV. Institutii publice subordonate Centrului National al Cinematografiei
______________________________________________________________________________
| 1.| Studioul de Creatie Cinematrografica din | Venituri extrabugetare si
|
| | Bucuresti | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 2.| Arhiva Nationala de Filme - "Cinemateca | Venituri extrabugetare
si |
| | Romana" din Bucuresti | alocatii de la bugetul
de |
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
| 3.| Editura "Video" din Bucuresti | Venituri
extrabugetare si |
| | | alocatii de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|__________________________________________|______________________________|
V. Persoane juridice aflate sub autoritatea Ministerului Culturii si
Cultelor
67. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
68. Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor - Romania-Film
Bucuresti
69. Societatea Comerciala "Rofilm S.A.
70. Societatea Comerciala "Studioul Cinematografic" <<Sahia
Film>> S.A.