Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1384 din 18 noiembrie 2009

pentru modificarea si completarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 810 din 26 noiembrie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) Agenţia are în subordine agenţii judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate cu personalitate juridică."

2. La articolul 5 punctul 1, după litera i) se introduc două noi litere, literele j) şi k), cu următorul cuprins:

,,j) asigură dialogul social, în plan teritorial, în scopul creşterii aportului acestuia la dezvoltarea economică şi socială;

k) asigură aplicarea prevederilor din domeniul contractelor colective de muncă si al conflictelor de interese."

3. La articolul 5 punctul 2, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:

,,i) asigură implementarea şi monitorizarea procesului de acreditare şi transmite ministerului rapoarte lunare privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale."

4. La articolul 5 punctul 3, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:

,,i) asigură managementul financiar pentru acordarea ajutoarelor financiare şi de urgenţă prevăzute de lege, precum şi pentru programul de investiţii pentru instituţiile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-sociale, programul de subvenţii, programele de interes naţional, alte programe de asistenţă socială şi incluziune socială finanţate din bugetul de stat sau din alte fonduri rambursabile sau nerambursabile."

5. La articolul 5 punctul 4, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:

,,i) asigură activităţile de evaluare, monitorizare şi control asupra utilizării sumelor destinate programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale, în conformitate cu metodologia specifică aprobată prin lege sau prin manuale operaţionale şi întocmeşte rapoarte lunare pe care le transmite ministerului."

6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - (1) Agenţia funcţionează cu un număr maxim de posturi de 1.376, funcţionari publici şi personal contractual.

(2) Structura organizatorică, statul de funcţii şi repartizarea numărului de posturi la nivel central şi local se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale."

7. Articolul 9 se abrogă.

8. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 13. - (1) Preşedintele Agenţiei are următoarele atribuţii principale:

a) exercită funcţia de ordonator secundar de credite;

b) coordonează activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate;

c) răspunde de întreaga activitate a Agenţiei şi a structurilor subordonate în faţa ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;

d) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, în condiţiile legii, proiectul de buget incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei şi a unităţilor din subordine;

e) coordonează realizarea raportului anual de activitate al Agenţiei, pe care îl propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;

f) urmăreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate;

g) coordonează elaborarea proiectului contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;

h) negociază şi semnează contractul de gestiune şi performanţă managerială cu ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale;

i) prezintă ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevăzuţi în contractul de gestiune şi performanţă managerială;

j) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a legilor şi a reglementărilor cu privire la prestaţiile sociale;

k) aprobă, numeşte, încadrează, modifică, suspendă şi dispune încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale personalului din cadrul Agenţiei, în condiţiile legii;

l) aprobă planul de formare profesională continuă a personalului Agenţiei;

m) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;

n) aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor locale;

o) organizează şi coordonează activitatea de control intern privind gestionarea şi plata prestaţiilor sociale;

p) aprobă planul de control al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;

q) organizează acţiuni de verificare a activităţii agenţiilor teritoriale;

r) evaluează activitatea conducătorilor agenţiilor teritoriale;

s) reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu organisme din ţară şi din străinătate;

t) dezvoltă relaţii de colaborare cu instituţii similare din ţară şi din străinătate, în limita competenţelor prevăzute de lege;

u) asigură promovarea imaginii Agenţiei;

v) îndeplineşte orice altă atribuţie prevăzută de lege sau, după caz, delegată de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.

(2) Preşedintele Agenţiei poate delega prin ordin atribuţii de reprezentare oricărui membru din conducerea Agenţiei, pe perioadă determinată, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.

(3) Preşedintele Agenţiei poate delega din atribuţiile ce îi revin personalului din subordine, în condiţiile legii.

(4) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine cu caracter individual şi normativ în domeniul de activitate al Agenţiei."

9. La articolul 19 alineatul (1), la punctul 1, după litera d) se introduc paispreceze noi litere, literele e)-r), cu următorul cuprins:

,,e) asigură menţinerea dialogului social în plan teritorial;

f) sprijină negocierea contractelor colective de muncă; înregistrează şi organizează evidenţa acestora;

g) asigură aplicarea prevederilor Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 234/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

h) asigură aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 938/2004 privind condiţiile de înfiinţare şi funcţionare, precum şi procedura de autorizare a agentului de muncă temporară, cu modificările ulterioare;

i) autorizează furnizorii de formare profesională în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare;

j) înregistrează contractele de formare profesională ale furnizorilor de formare profesională;

k) exercită, în condiţiile prevăzute de lege, concilierea şi arbitrajul în cazul conflictelor de interese;

l) distribuie bilete de odihnă şi tratament persoanelor îndreptăţite, pe baza solicitărilor acestora, în cotele stabilite prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;

m) asigură aplicarea prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, şi aplicarea prevederilor Legii nr. 189/2000 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările ulterioare;

n) asigură preşedinţia comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi;

o) asigură activităţile de evaluare, monitorizare şi control asupra implementării programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale, în conformitate cu metodologia specifică aprobată prin lege sau prin manuale operaţionale;

p) realizează activitatea de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi asigură activitatea secretariatului tehnic al comisiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificările ulterioare;

q) asigură activitatea secretariatului tehnic al comisiei de mediere socială organizată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.615/2003 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de mediere socială;

r) asigură monitorizarea implementării priorităţilor stabilite prin planul strategic de acţiune din domeniul incluziunii sociale, precum şi activitatea secretariatului tehnic al comisiei de incluziune socială organizată în conformitate cu ordinul prefectului."

10. La articolul 19 alineatul (1), la punctul 2, după litera I) se introduc două noi litere, literele m) şi n), cu următorul cuprins:

,,m) asigură plata ajutoarelor financiare şi de urgenţă prevăzute de lege, precum şi finanţarea din cadrul programului de investiţii pentru instituţiile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-sociale, programului de subvenţii, programelor de interes naţional, altor programe de asistenţă socială şi incluziune socială finanţate din bugetul de stat sau din alte fonduri rambursabile sau nerambursabile;

n) reprezintă ministerul în calitate de autoritate contractantă şi încheie contractele de finanţare şi convenţiile din cadrul programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale."

11. Articolul 11 se abrogă.

12. Articolul 12 se abrogă.

13. Articolul 14 se abrogă.

14. Articolul 20 se abrogă.

15. Articolul 21 se abrogă.

16. Articolul 23 se abrogă.

17. Anexele nr. 1 şi 2 se abrogă.

Art. II. - (1) Incepând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu personalitate juridică, se desfiinţează, activitatea acestora fiind preluată de către Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, prin agenţiile judeţene de prestaţii sociale şi a municipiului Bucureşti.

(2) Odată cu preluarea atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute la alin. (1), Agenţia şi agenţiile teritoriale preiau, în condiţiile legii, de la direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti elementele patrimoniale de activ şi pasiv, pe baza situaţiilor financiare întocmite conform legii, şi se subrogă acestora în toate contractele referitoare la domeniul lor de activitate.

Art. III. - (1) Personalul din cadrul direcţiilor de muncă şi protecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti este preluat sau, după caz transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii, la Agenţie.

(2) Ca urmare a reorganizării Agenţiei, prin reducerea de posturi şi preluarea activităţii direcţiilor de muncă şi protecţie socială desfiinţate, încadrarea pe noile funcţii şi în numărul maxim de posturi aprobat potrivit legii, cu stabilirea drepturilor salariale aferente, se realizează în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, potrivit prevederilor art. 6 alin. (4) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.

(3) Incetarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale personalului se face în termenul prevăzut la alin. (2), cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor la care se referă art. 6 alin. (5) sau, după caz, alin. (6) din Legea 329/2009.

Art. IV. - (1) Ca urmare a aplicării măsurilor de reorganizare şi de raţionalizare a cheltuielilor publice prevăzute de Legea nr. 329/2009, implicit a reducerii numărului de posturi aferent Agenţiei, preşedintele Agenţiei este asimilat din punctul de vedere al drepturilor salariale directorului general din minister, iar funcţia de secretar general al Agenţiei se desfiinţează, în condiţiile legii.

(2) Preşedintele Agenţiei este numit prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.

Art. V. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în cuprinsul actelor normative în vigoare prin sintagma „direcţia de muncă şi protecţie socială judeţeană şi a municipiului Bucureşti" se înţelege sintagma „agenţia judeţeană pentru prestaţii sociale şi a municipiului Bucureşti."

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, interimar,

Mihai Constantin Şeitan,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1384/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1384 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu