E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1285 din 8 octombrie 2008

privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 717 din 22 octombrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 90/2008,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Mariana Câmpeanu

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Jozsef Birtalan

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Cătălin Doica,

secretar de stat

ANEXĂ

STATUTUL PROPRIU

de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. -Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, denumită în continuare Agenţie, este organizată şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti.

Art. 2. - (1) Agenţia are în subordine agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridică.

(2) Agenţiile teritoriale, în funcţie de nevoile locale şi pentru eficientizarea activităţii proprii, pot organiza în subordine unităţi fără personalitate juridică, intitulate agenţii locale pentru prestaţii sociale, denumite în continuare agenţii locale.

Art. 3 - (1) Agenţia are ca scop administrarea şi gestionarea tuturor prestaţiilor sociale acordate de la bugetul de stat, aşa cum sunt definite la art. 17 din Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială, într-un sistem unitar de plată.

(2) Agenţia asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii agenţiilor teritoriale şi a unităţilor din subordine, în scopul aplicării unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al realizării atribuţiilor ce le revin acestora, potrivit legii.

Art. 4 - Finanţarea cheltuielilor privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.

CAPITOLUL II

Atribuţiile Agenţiei

Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor prevăzute de lege, Agenţia îndeplineşte următoarele atribuţii:

1. In domeniul reglementării:

a) elaborează propuneri de îmbunătăţire a cadrului legislativ din domeniul său de competenţă şi le înaintează Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse pentru promovare;

b) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse norme metodologice în aplicarea prevederilor legale din domeniul său de competenţă;

c) stabileşte proceduri privind acordarea prestaţiilor sociale de către agenţiile teritoriale;

d) aplică prevederile convenţiilor internaţionale în domeniu, la care România este parte, inclusiv ansamblul reglementărilor comunitare în domeniu, şi colaborează cu instituţii similare din Uniunea Europeană;

e) negociază şi încheie acorduri cu instituţii financiare, în vederea efectuării plăţilor prestaţiilor sociale;

f) negociază acorduri bilaterale cu organisme din alte state, în domeniul său de competenţă, potrivit mandatului acordat de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, şi urmăreşte buna lor desfăşurare;

g) asigură îndrumarea metodologică a agenţiilor teritoriale şi a unităţilor din subordine cu privire la modul de aplicare a dispoziţiilor legale în domeniu, cu respectarea politicilor sociale elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

h) elaborează ghiduri şi manuale operaţionale/de proceduri necesare activităţii în teritoriu;

i) elaborează Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei la nivel central şi al agenţiilor teritoriale, care se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse.

2. In domeniul organizatoric

a) stabileşte numărul de posturi la nivel teritorial, pe baza criteriilor de repartizare prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare;

b) administrează şi gestionează bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are în folosinţă;

c) stabileşte planul de formare profesională continuă a personalului propriu şi este responsabilă de punerea lui în aplicare;

d) organizează programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul său de activitate, în baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

e) asigură implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea sistemelor de management al calităţii în domeniul său de activitate;

f) asigură elaborarea şi tipărirea formularelor/documentelor necesare plăţii prestaţiilor sociale;

g) reprezintă organismul de legătură în domeniul său de competenţă pentru aplicarea regulamentelor comunitare privind regimurile de securitate socială;

h) asigură controlul intern asupra modului de acordare a prestaţiilor sociale.

3. In domeniul financiar:

a) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor sociale;

b) fundamentează şi propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse proiectul bugetului, incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale, pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei şi a unităţilor din subordinea sa;

c) administrează şi gestionează bugetul propriu;

d) elaborează, implementează, finanţează şi cofinanţează programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul său de activitate, pe baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

e) realizează activitatea de evidenţă contabilă a execuţiei bugetare pentru bugetul alocat Agenţiei;

f) stabileşte procedurile de recuperare a sumelor plătite necuvenit beneficiarilor;

g) asigură plata prestaţiilor sociale, inclusiv a celor acordate în baza reglementărilor comunitare privind regimurile de securitate socială;

h) elaborează programe de investiţii anuale.

4. In domeniul evidenţei şi raportării:

a) elaborează proiectul contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

b) elaborează rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului Agenţiei şi unităţilor din subordinea sa şi îl prezintă Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

c) elaborează rapoarte de activitate şi le transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

d) întocmeşte raportul anual de activitate pe care îl transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse pentru aprobare;

e) elaborează, la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, rapoarte şi analize pentru fundamentarea politicilor şi programelor în domeniul prestaţiilor sociale;

f) întocmeşte raportul de execuţie bugetară şi îl prezintă Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

g) elaborează, calculează şi face publici indicatorii statistici privind protecţia socială, conform prevederilor legale;

h) asigură evidenţa la nivel naţional a tuturor beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale.

5. In domeniul comunicării şi informării:

a) asigură comunicarea permanentă cu autorităţile, instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilităţi în domeniul social;

b) răspunde sesizărilor, reclamaţiilor şi contestaţiilor de competenţa sa, adresate direct sau transmise de către organele administraţiei publice, precum şi de către alte instituţii, persoane fizice şi juridice, sau le transmite spre soluţionare agenţiilor teritoriale competente;

c) organizează campanii de promovare a imaginii instituţiei în rândul opiniei publice;

d) organizează activităţi de informare a cetăţenilor cu privire la drepturile la prestaţii sociale;

e) asigură şi organizează schimbul de informaţii şi experienţă între unităţile din subordine;

f) asigură comunicarea cu instituţiile competente cu plata prestaţiilor familiale din alte state în vederea aplicării reglementărilor comunitare privind regimurile de securitate socială.

6. In domeniul reprezentării:

a) asigură reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate;

b) participă la derularea unor proiecte naţionale sau internaţionale, conform mandatului acordat în condiţiile legii;

c) asigură apărarea şi reprezentarea intereselor proprii în faţa instanţelor de contencios administrativ şi a altor instanţe judecătoreşti competente, potrivit legii;

d) reprezintă şi, după caz, îşi apără interesele patrimoniale în relaţiile cu terţi;

e) participă, prin reprezentanţi, în comisiile interministeriale sau în alte comisii cu atribuţii în domeniul său de competenţă.

7. In domeniul sistemului de informaţii:

a) asigură dezvoltarea, mentenanţa şi protecţia sistemelor automatizate de calcul şi înregistrare;

b) garantează şi controlează funcţionarea, mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a ansamblului de resurse, componente şi programe care constituie sistemul de informaţii;

c) asigură gestiunea bazelor naţionale de date referitoare la sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale;

d) garantează confidenţialitatea datelor în conformitate cu legislaţia în vigoare;

e) garantează securitatea şi integritatea sistemului de informaţii, cu precădere împotriva oricărei intruziuni sau intervenţii neautorizate, atât interne, cât şi externe;

f) dezvoltă acţiuni de sprijin pentru structurile teritoriale pentru buna utilizare a sistemelor de informaţii;

g) asigură organizarea licitaţiilor şi gestiunea contractelor cu partenerii, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

h) deţine exclusivitatea instrumentelor de gestiune a informaţiei optime.

Art. 6. -In realizarea atribuţiilor sale, Agenţia poate stabili relaţii de parteneriat, de colaborare sau contractuale cu alte autorităţi şi instituţii publice şi private, din ţară şi străinătate, forme de asociere a societăţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali.

Art. 7. - (1) In vederea eficientizării activităţii sale, Agenţia poate externaliza realizarea unor activităţi sau servicii, atunci când este cazul.

(2) Agenţia poate contracta serviciile unor persoane fizice sau juridice în condiţiile legii.

CAPITOLUL III

Structura organizatorică şi organele de conducere ale Agenţiei

Art. 8. - (1) Structura organizatorică a aparatului central al Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1.

(2) Structura organizatorică a agenţiilor teritoriale este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 9. - (1) In anul 2008 Agenţia funcţionează cu un număr de 1.041 de posturi, dintre care 50 de posturi în aparatul central şi 991 de posturi la agenţiile teritoriale.

(2) Repartizarea numărului de posturi la nivel teritorial se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.

Art. 10. - Prin ordin al preşedintelui Agenţiei pot fi organizate compartimente de specialitate în cadrul direcţiilor, atât la nivel central, cât şi la nivel teritorial, în funcţie de necesităţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor Agenţiei.

Art. 11. - (1) Agenţia este condusă de un preşedinte a cărui funcţie este asimilată celei de secretar de stat.

(2) Preşedintele Agenţiei este numit în funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse.

(3) Preşedintele Agenţiei beneficiază de drepturile salariale şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru funcţia de secretar de stat.

Art. 12. - Conducerea executivă a Agenţiei se exercită de către un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.

Art. 13. - (1) In conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 90/2008, preşedintele Agenţiei are următoarele atribuţii principale:

a) exercită funcţia de ordonator secundar de credite;

b) coordonează activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate;

c) răspunde de întreaga activitate a Agenţiei şi a structurilor subordonate în faţa ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse;

d) avizează proiectul de buget incluzând fonduri pentru funcţionarea Agenţiei şi a unităţilor din subordine şi pentru plata prestaţiilor sociale, la propunerea secretarului general;

e) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, în condiţiile legii, proiectul de buget incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei;

f) coordonează realizarea raportului anual de activitate al Agenţiei, pe care îl propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse;

g) urmăreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate;

h) coordonează elaborarea proiectului contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

i) negociază şi semnează contractul de gestiune şi performanţă managerială cu ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse;

j) prezintă ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevăzuţi în contractul de gestiune şi performanţă managerială;

k) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a legilor şi a reglementărilor cu privire la prestaţiile sociale;

l) aprobă, numeşte, încadrează, modifică, suspendă şi dispune încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale personalului din cadrul Agenţiei, cu excepţia secretarului general, precum şi ale personalului de conducere a agenţiilor teritoriale, în condiţiile legii;

m) aprobă planul de formare profesională continuă a personalului Agenţiei;

n) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;

o) aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor locale;

p) organizează şi coordonează activitatea de control intern privind gestionarea şi plata prestaţiilor sociale;

q) aprobă planul de control al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale la propunerea secretarului general;

r) organizează acţiuni de verificare a activităţii agenţiilor teritoriale;

s) evaluează activitatea conducătorilor agenţiilor teritoriale;

t) reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu organisme din ţară şi din străinătate;

u) dezvoltă relaţii de colaborare cu instituţii similare din ţară şi din străinătate, în limita competenţelor prevăzute de lege;

v) asigură promovarea imaginii Agenţiei;

w) îndeplineşte orice altă atribuţie prevăzută de lege sau, după caz, delegată de ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse.

(2) Preşedintele Agenţiei poate delega prin ordin atribuţii de reprezentare oricărui membru din conducerea Agenţiei, pe perioadă determinată, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.

(3) Preşedintele Agenţiei poate delega din atribuţiile ce îi revin personalului din subordine, în condiţiile legii.

(4) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine, cu caracter individual şi normativ în domeniul de activitate al Agenţiei.

(5) In imposibilitatea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1) acestea se deleagă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse secretarului general.

Art. 14. - Secretarul general are în principal următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

a) supraveghează activitatea agenţiilor teritoriale şi coordonează activităţile de verificare a activităţii acestora;

b) coordonează activitatea direcţiilor de specialitate din cadrul Agenţiei;

c) propune spre avizare preşedintelui proiectul de buget necesar pentru plata prestaţiilor sociale, precum şi pentru funcţionarea Agenţiei la nivel central şi teritorial;

d) elaborează raportul anual de activitate pe care îl prezintă preşedintelui;

e) întocmeşte planul anual de control al Agenţiei la nivel central şi teritorial;

f) elaborează proiectul contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi îl prezintă spre aprobare preşedintelui Agenţiei;

g) elaborează rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevăzuţi în contractul de gestiune şi performanţă managerială;

h) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei, al agenţiilor teritoriale, precum şi al agenţiilor locale, pe care le înaintează spre aprobare preşedintelui;

i) coordonează activitatea de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru personalul Agenţiei şi a directorilor executivi ai agenţiilor teritoriale;

j) elaborează planul de formare profesională continuă a personalului Agenţiei, pe care îl înaintează spre aprobare preşedintelui;

k) coordonează activitatea de informare, relaţii publice şi managementul informaţiei;

l) coordonează activitatea de relaţii cu publicul;

m) coordonează activitatea de relaţii externe, programe şi parteneriate din domeniul de activitate al Agenţiei;

n) coordonează activitatea administrativă şi de protocol;

o) coordonează activitatea de arhivare a documentelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

p) reprezintă agenţia în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice locale, alte instituţii publice sau private şi cu reprezentanţi ai societăţii civile, la propunerea preşedintelui;

q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedinte.

Art. 15. - Personalul Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale este format din funcţionari publici cu statut reglementat de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, şi personal încadrat în baza contractului individual de muncă.

CAPITOLUL IV

Structura organizatorică la nivel local şi atribuţiile agenţiilor teritoriale

Art. 16. -Agenţiile teritoriale sunt structuri deconcentrate ale Agenţiei şi au ca scop gestionarea sistemului prestaţiilor sociale la nivel teritorial.

Art. 17. - Conducerea agenţiilor teritoriale se exercită de către un director executiv, funcţionar public de conducere, numit prin ordin al preşedintelui Agenţiei pe bază de concurs organizat în condiţiile legii.

Art. 18. - (1) Directorii executivi ai agenţiilor teritoriale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.

(2) Atribuţiile şi responsabilităţile directorilor executivi ai agenţiilor teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei.

Art. 19. - (1) Agenţiile teritoriale au în principal următoarele atribuţii:

1. In domeniul organizatoric:

a) administrează şi gestionează bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are în folosinţă;

b) realizează selecţia şi formarea profesională a personalului la nivel teritorial, în conformitate cu planul stabilit de Agenţie în domeniu;

c) verifică respectarea obligaţiilor prevăzute în convenţiile sau în contractele încheiate potrivit legii;

d) asigură îndrumarea şi controlul activităţii agenţiilor locale.

2. In domeniul financiar:

a) aplică legislaţia privind acordarea şi plata prestaţiilor sociale, precum şi a programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale pe care le derulează;

b) fundamentează şi propun Agenţiei proiectul bugetului incluzând fonduri pentru funcţionare, bugetului pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;

c) propun Agenţiei indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;

d) administrează bugetul incluzând fonduri pentru funcţionare, pentru plata prestaţiilor sociale, precum şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;

e) realizează activitatea de evidenţă contabilă a execuţiei bugetare pentru bugetul alocat;

f) asigură utilizarea eficientă a tuturor fondurilor pe care le administrează;

g) elaborează, implementează şi cofinanţează programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul său de activitate;

h) verifică îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate privind stabilirea drepturilor la prestaţii sociale;

i) stabilesc dreptul la prestaţii sociale şi efectuează plata acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

j) identifică situaţiile în care s-au efectuat plăţi necuvenite solicitanţilor;

k) recuperează drepturile încasate necuvenit de beneficiari, în condiţiile legii;

l) elaborează programe de investiţii anuale.

3. In domeniul evidenţei şi raportării:

a) prelucrează documentaţia aferentă stabilirii drepturilor la prestaţii sociale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

b) înregistrează datele privind beneficiarii de prestaţii sociale;

c) asigură evidenţa la nivel teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale;

d) prezintă Agenţiei raportul de execuţie bugetară;

e) prezintă Agenţiei rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului;

f) întocmesc rapoarte periodice, precum şi raportul anual de activitate şi le transmit Agenţiei.

4. In domeniul comunicării şi informării:

a) furnizează Agenţiei şi altor organisme cu competenţe în domeniu informaţii în vederea elaborării de studii, rapoarte şi analize în domeniul lor de activitate;

b) asigură comunicarea permanentă cu autorităţile, instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilităţi în domeniul social şi în special cu autorităţile publice locale şi judeţene;

c) rezolvă contestaţii, sesizări şi reclamaţii potrivit competenţelor legale;

d) editează materiale informative în domeniul lor de activitate;

e) utilizează orice mijloc de comunicare în masă pentru promovarea şi informarea asupra drepturilor beneficiarilor;

f) identifică şi transmit Agenţiei situaţiile speciale apărute în implementarea reglementărilor aplicabile;

g) participă la schimbul de informaţii şi experienţă cu alte agenţii teritoriale;

h) informează şi îndrumă persoanele juridice şi fizice cărora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementările privind prestaţiile sociale.

5. In domeniul reprezentării:

- asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti, conform legii.

6. In domeniul sistemului de informaţii

a) utilizează sistemul de informaţii conform instrucţiunilor şi instrumentelor de gestiune a informaţiei stabilite de Agenţie;

b) asigură funcţionarea, mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a ansamblului de resurse, componente şi programe care constituie sistemul de informaţii;

c) asigură gestiunea bazelor de date referitoare la sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale la nivel teritorial;

d) actualizează baza de date cu privire la beneficiari şi prestaţiile sociale acordate;

e) asigură caracterul confidenţial al datelor personale ale solicitanţilor şi beneficiarilor de prestaţii sociale.

(2) Agenţiile teritoriale îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare.

(3) In realizarea atribuţiilor sale, agenţiile teritoriale pot stabili relaţii de parteneriat, colaborare sau contractare cu alte autorităţi şi instituţii publice şi private, forme de asociere a societăţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali, la nivel local.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 20. - (1) Numărul de posturi cu care funcţionează Agenţia se asigură prin redistribuire, în condiţiile legii, din cadrul compartimentelor de specialitate ale aparatului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi structurilor sale deconcentrate, precum şi ale instituţiilor din subordinea sau aflate sub autoritatea ministerului.

(2) Până la data de 1 noiembrie 2008, personalul prevăzut la alin. (1) va fi preluat sau, după caz, transferat la Agenţie şi la agenţiile teritoriale, în condiţiile legii.

Art. 21. - La nivel teritorial numărul de posturi va fi repartizat conform criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.

Art. 22. - Salarizarea personalului încadrat în aparatul central al Agenţiei se face la nivelul utilizat pentru ministere, iar salarizarea personalului încadrat la nivel teritorial se face la nivelul utilizat pentru structurile deconcentrate ale ministerului, conform reglementărilor legale în vigoare.

Art. 23. - (1) Statul de funcţii pentru aparatul central al Agenţiei se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.

(2) Statele de funcţii pentru agenţiile teritoriale se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

Art. 24. - Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţie şi agenţiile teritoriale sunt prevăzute în anexa nr. 3.

Art. 25. - (1) Agenţia, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, preia în administrare bunurile mobile şi imobile şi orice alte resurse materiale aflate în proprietate publică de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, în condiţiile legii.

(2) Agenţia deţine în proprietate privată bunuri mobile şi imobile provenite din surse proprii, din donaţii sau din alte surse, potrivit legii.

(3) Agenţia preia o parte dintre bunurile mobile şi imobile existente la actualele direcţii de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, necesare desfăşurării activităţii sale, pe bază de protocol de predare-preluare încheiat între Agenţie şi direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiva municipiului Bucureşti, aprobat de către ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse.

Art. 26. -In termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.

Art. 27. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul statut.

ANEXA Nr. 1*) la statut

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

a aparatului central al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale

Numărul de posturi pentru anul 2008 = 50 posturi

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*) la statut

STRUCTURA ORGANIZATORICA

 a agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale

Numărul total de posturi pentru anul 2008 =991

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3 la statut

PARCUL NORMAT

de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale

Nr. crt.

Denumirea instituţiei

Tipul mijlocului de transport

Parc normat

Consumul lunar de carburanţi (litri/lună/mijloc de transport)

1.

Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale - aparatul central

autoturism

1

preşedinte

300

autoturism

1

secretar general

300

autoturism

4

activităţi administrative

300

2.

Agenţii teritoriale de prestaţii sociale

autoturism

47

250


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1285/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1285 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1285/2008
Hotărârea 151 2012
OUG 113 2011
privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
Hotărârea 1350 2010
pentru stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul Inspecţiei Muncii şi al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale
Hotărârea 662 2010
privind unele masuri organizatorice si functionale pentru Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale si Inspectia Muncii
Hotărârea 1384 2009
pentru modificarea si completarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu