HOTARARE Nr.
1285 din 8 octombrie 2008
privind aprobarea Statutului
propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii
Sociale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 717 din 22 octombrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2007
privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 90/2008,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Mariana Câmpeanu
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Jozsef Birtalan
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
ANEXĂ
STATUTUL PROPRIU
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale
pentru Prestaţii Sociale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. -Agenţia
Naţională pentru Prestaţii Sociale, instituţie publică cu personalitate
juridică aflată în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse, denumită în continuare Agenţie, este organizată şi
funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
sediul în municipiul Bucureşti.
Art. 2. - (1) Agenţia are în subordine agenţiile
judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii
publice deconcentrate, cu personalitate juridică.
(2) Agenţiile teritoriale, în funcţie de nevoile locale
şi pentru eficientizarea activităţii proprii, pot organiza în subordine unităţi
fără personalitate juridică, intitulate agenţii locale pentru prestaţii
sociale, denumite în continuare agenţii locale.
Art. 3 - (1) Agenţia are ca scop administrarea şi
gestionarea tuturor prestaţiilor sociale acordate de la bugetul de stat, aşa
cum sunt definite la art. 17 din Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional de
asistenţă socială, într-un sistem unitar de plată.
(2) Agenţia asigură coordonarea, îndrumarea şi
controlul activităţii agenţiilor teritoriale şi a unităţilor din subordine, în
scopul aplicării unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al
realizării atribuţiilor ce le revin acestora, potrivit legii.
Art. 4 - Finanţarea cheltuielilor privind organizarea
şi funcţionarea Agenţiei se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.
CAPITOLUL II
Atribuţiile Agenţiei
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor prevăzute de
lege, Agenţia îndeplineşte următoarele atribuţii:
1. In domeniul reglementării:
a) elaborează propuneri de îmbunătăţire a cadrului
legislativ din domeniul său de competenţă şi le înaintează Ministerului Muncii,
Familiei şi Egalităţii de Şanse pentru promovare;
b) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse norme metodologice în aplicarea prevederilor legale din domeniul său
de competenţă;
c) stabileşte proceduri privind acordarea prestaţiilor
sociale de către agenţiile teritoriale;
d) aplică prevederile convenţiilor internaţionale în
domeniu, la care România este parte, inclusiv ansamblul reglementărilor
comunitare în domeniu, şi colaborează cu instituţii similare din Uniunea Europeană;
e) negociază şi încheie
acorduri cu instituţii financiare, în vederea efectuării plăţilor prestaţiilor
sociale;
f) negociază acorduri bilaterale cu organisme din alte
state, în domeniul său de competenţă, potrivit mandatului acordat de Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, şi urmăreşte buna lor desfăşurare;
g) asigură îndrumarea metodologică a agenţiilor
teritoriale şi a unităţilor din subordine cu privire la modul de aplicare a
dispoziţiilor legale în domeniu, cu respectarea politicilor sociale elaborate
de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
h) elaborează ghiduri şi manuale operaţionale/de
proceduri necesare activităţii în teritoriu;
i) elaborează Regulamentul de organizare şi funcţionare
al Agenţiei la nivel central şi al agenţiilor teritoriale, care se aprobă prin
ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse.
2. In domeniul organizatoric
a) stabileşte numărul de posturi la nivel teritorial,
pe baza criteriilor de repartizare prevăzute în Regulamentul de organizare şi
funcţionare;
b) administrează şi gestionează
bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public
sau privat al statului pe care le are în folosinţă;
c) stabileşte planul de formare
profesională continuă a personalului propriu şi este responsabilă de punerea
lui în aplicare;
d) organizează programe de
activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul său de activitate, în
baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse;
e) asigură implementarea,
menţinerea şi îmbunătăţirea sistemelor de management al calităţii în domeniul
său de activitate;
f) asigură elaborarea şi
tipărirea formularelor/documentelor necesare plăţii prestaţiilor sociale;
g) reprezintă organismul de
legătură în domeniul său de competenţă pentru aplicarea regulamentelor
comunitare privind regimurile de securitate socială;
h) asigură controlul intern asupra modului de acordare
a prestaţiilor sociale.
3. In domeniul financiar:
a) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor
sociale;
b) fundamentează şi propune Ministerului Muncii,
Familiei şi Egalităţii de Şanse proiectul bugetului, incluzând fonduri pentru plata
prestaţiilor sociale, pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul
asistenţei sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei şi a unităţilor din
subordinea sa;
c) administrează şi gestionează
bugetul propriu;
d) elaborează, implementează,
finanţează şi cofinanţează programe de activitate proprii şi acţiuni specifice
privind domeniul său de activitate, pe baza politicilor şi strategiilor
elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
e) realizează activitatea de
evidenţă contabilă a execuţiei bugetare pentru bugetul alocat Agenţiei;
f) stabileşte procedurile de
recuperare a sumelor plătite necuvenit beneficiarilor;
g) asigură plata prestaţiilor sociale, inclusiv a celor
acordate în baza reglementărilor comunitare privind regimurile de securitate
socială;
h) elaborează programe de investiţii anuale.
4. In
domeniul evidenţei şi raportării:
a) elaborează proiectul
contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de
performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse;
b) elaborează rapoarte cu privire la modul de
administrare a bugetului Agenţiei şi unităţilor din subordinea sa şi îl
prezintă Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
c) elaborează rapoarte de activitate
şi le transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
d) întocmeşte raportul anual de activitate pe care îl
transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse pentru aprobare;
e) elaborează, la solicitarea
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, rapoarte şi analize
pentru fundamentarea politicilor şi programelor în domeniul prestaţiilor
sociale;
f) întocmeşte raportul de
execuţie bugetară şi îl prezintă Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse;
g) elaborează, calculează şi face publici indicatorii
statistici privind protecţia socială, conform prevederilor legale;
h) asigură evidenţa la nivel naţional a tuturor
beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale.
5. In
domeniul comunicării şi informării:
a) asigură comunicarea permanentă cu autorităţile,
instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilităţi în domeniul social;
b) răspunde sesizărilor,
reclamaţiilor şi contestaţiilor de competenţa sa, adresate direct sau transmise
de către organele administraţiei publice, precum şi de către alte instituţii,
persoane fizice şi juridice, sau le transmite spre soluţionare agenţiilor
teritoriale competente;
c) organizează campanii de promovare a imaginii
instituţiei în rândul opiniei publice;
d) organizează activităţi de informare a cetăţenilor cu
privire la drepturile la prestaţii sociale;
e) asigură şi organizează schimbul de informaţii şi
experienţă între unităţile din subordine;
f) asigură comunicarea cu
instituţiile competente cu plata prestaţiilor familiale din alte state în
vederea aplicării reglementărilor comunitare privind regimurile de securitate
socială.
6. In
domeniul reprezentării:
a) asigură reprezentarea pe plan intern şi extern în
domeniul său de activitate;
b) participă la derularea unor
proiecte naţionale sau internaţionale, conform mandatului acordat în condiţiile
legii;
c) asigură apărarea şi
reprezentarea intereselor proprii în faţa instanţelor de contencios
administrativ şi a altor instanţe judecătoreşti competente, potrivit legii;
d) reprezintă şi, după caz, îşi apără interesele
patrimoniale în relaţiile cu terţi;
e) participă, prin
reprezentanţi, în comisiile interministeriale sau în alte comisii cu atribuţii
în domeniul său de competenţă.
7. In
domeniul sistemului de informaţii:
a) asigură dezvoltarea,
mentenanţa şi protecţia sistemelor automatizate de calcul şi înregistrare;
b) garantează şi controlează
funcţionarea, mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a
ansamblului de resurse, componente şi programe care constituie sistemul de
informaţii;
c) asigură gestiunea bazelor naţionale de date
referitoare la sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale;
d) garantează
confidenţialitatea datelor în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) garantează securitatea şi integritatea
sistemului de informaţii, cu precădere împotriva oricărei intruziuni sau
intervenţii neautorizate, atât interne, cât şi externe;
f) dezvoltă acţiuni de sprijin
pentru structurile teritoriale pentru buna utilizare a sistemelor de
informaţii;
g) asigură organizarea licitaţiilor şi gestiunea
contractelor cu partenerii, în conformitate cu reglementările legale în
vigoare;
h) deţine exclusivitatea instrumentelor de gestiune a
informaţiei optime.
Art. 6. -In realizarea atribuţiilor sale, Agenţia poate
stabili relaţii de parteneriat, de colaborare sau contractuale cu alte
autorităţi şi instituţii publice şi private, din ţară şi străinătate, forme de
asociere a societăţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali.
Art. 7. - (1) In vederea eficientizării activităţii
sale, Agenţia poate externaliza realizarea unor activităţi sau servicii, atunci
când este cazul.
(2) Agenţia poate contracta serviciile unor persoane
fizice sau juridice în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică şi organele de conducere ale Agenţiei
Art. 8. - (1) Structura organizatorică a aparatului
central al Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Structura organizatorică a agenţiilor teritoriale
este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 9. - (1) In anul 2008 Agenţia funcţionează cu un
număr de 1.041 de posturi, dintre care 50 de posturi în aparatul central şi 991
de posturi la agenţiile teritoriale.
(2) Repartizarea numărului de posturi la nivel
teritorial se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
Art. 10. - Prin ordin al preşedintelui Agenţiei pot fi
organizate compartimente de specialitate în cadrul direcţiilor, atât la nivel
central, cât şi la nivel teritorial, în funcţie de necesităţile care se impun
în vederea îndeplinirii atribuţiilor Agenţiei.
Art. 11. - (1) Agenţia este condusă de un preşedinte a
cărui funcţie este asimilată celei de secretar de stat.
(2) Preşedintele Agenţiei este numit în funcţie prin
decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse.
(3) Preşedintele Agenţiei beneficiază de drepturile
salariale şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru funcţia de secretar
de stat.
Art. 12. - Conducerea executivă a Agenţiei se exercită
de către un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile
legii.
Art. 13. - (1) In conformitate cu prevederile art. 16
alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 90/2008, preşedintele
Agenţiei are următoarele atribuţii principale:
a) exercită funcţia de ordonator secundar de credite;
b) coordonează activitatea
Agenţiei şi a structurilor sale subordonate;
c) răspunde de întreaga activitate a Agenţiei şi a
structurilor subordonate în faţa ministrului muncii, familiei şi egalităţii de
şanse;
d) avizează proiectul de buget
incluzând fonduri pentru funcţionarea Agenţiei şi a unităţilor din subordine şi
pentru plata prestaţiilor sociale, la propunerea secretarului general;
e) propune spre aprobare
ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, în condiţiile legii,
proiectul de buget incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale şi
pentru funcţionarea Agenţiei;
f) coordonează realizarea
raportului anual de activitate al Agenţiei, pe care îl propune spre aprobare
ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse;
g) urmăreşte punerea în
aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de
activitate;
h) coordonează elaborarea proiectului contractului de
gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de performanţă
managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
i) negociază şi semnează contractul de gestiune şi
performanţă managerială cu ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse;
j) prezintă ministrului muncii, familiei şi egalităţii
de şanse rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul
îndeplinirii indicatorilor prevăzuţi în contractul de gestiune şi performanţă
managerială;
k) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a
legilor şi a reglementărilor cu privire la prestaţiile sociale;
l) aprobă, numeşte, încadrează,
modifică, suspendă şi dispune încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă
ale personalului din cadrul Agenţiei, cu excepţia secretarului general, precum
şi ale personalului de conducere a agenţiilor teritoriale, în condiţiile legii;
m) aprobă planul de formare profesională continuă a personalului
Agenţiei;
n) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei
şi egalităţii de şanse regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei şi
al agenţiilor teritoriale;
o) aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare
ale agenţiilor locale;
p) organizează şi coordonează activitatea de control
intern privind gestionarea şi plata prestaţiilor sociale;
q) aprobă planul de control al Agenţiei şi al
agenţiilor teritoriale la propunerea secretarului general;
r) organizează acţiuni de verificare a activităţii
agenţiilor teritoriale;
s) evaluează activitatea conducătorilor agenţiilor
teritoriale;
t) reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile
administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu
organisme din ţară şi din străinătate;
u) dezvoltă relaţii de colaborare cu instituţii
similare din ţară şi din străinătate, în limita competenţelor prevăzute de
lege;
v) asigură promovarea imaginii
Agenţiei;
w) îndeplineşte orice altă atribuţie prevăzută de lege
sau, după caz, delegată de ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse.
(2) Preşedintele Agenţiei poate delega prin ordin
atribuţii de reprezentare oricărui membru din conducerea Agenţiei, pe perioadă
determinată, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi
funcţionare.
(3) Preşedintele Agenţiei poate
delega din atribuţiile ce îi revin personalului din subordine, în condiţiile
legii.
(4) In exercitarea atribuţiilor
sale, preşedintele emite ordine, cu caracter individual şi normativ în domeniul
de activitate al Agenţiei.
(5) In imposibilitatea
îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1) acestea se deleagă prin ordin
al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse secretarului general.
Art. 14. - Secretarul general are în principal următoarele
atribuţii şi responsabilităţi:
a) supraveghează activitatea
agenţiilor teritoriale şi coordonează activităţile de verificare a activităţii
acestora;
b) coordonează activitatea
direcţiilor de specialitate din cadrul Agenţiei;
c) propune spre avizare
preşedintelui proiectul de buget necesar pentru plata prestaţiilor sociale,
precum şi pentru funcţionarea Agenţiei la nivel central şi teritorial;
d) elaborează raportul anual de
activitate pe care îl prezintă preşedintelui;
e) întocmeşte planul anual de
control al Agenţiei la nivel central şi teritorial;
f) elaborează proiectul
contractului de gestiune şi performanţă managerială pe baza indicatorilor de
performanţă managerială stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse şi îl prezintă spre aprobare preşedintelui Agenţiei;
g) elaborează rapoarte
semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor
prevăzuţi în contractul de gestiune şi performanţă managerială;
h) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare
al Agenţiei, al agenţiilor teritoriale, precum şi al agenţiilor locale, pe care
le înaintează spre aprobare preşedintelui;
i) coordonează activitatea de evaluare a performanţelor
profesionale individuale pentru personalul Agenţiei şi a directorilor executivi
ai agenţiilor teritoriale;
j) elaborează planul de formare profesională continuă a
personalului Agenţiei, pe care îl înaintează spre aprobare preşedintelui;
k) coordonează activitatea de informare, relaţii
publice şi managementul informaţiei;
l) coordonează activitatea de
relaţii cu publicul;
m) coordonează activitatea de relaţii externe, programe
şi parteneriate din domeniul de activitate al Agenţiei;
n) coordonează activitatea administrativă şi de
protocol;
o) coordonează activitatea de arhivare a documentelor,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
p) reprezintă agenţia în relaţiile cu autorităţile
administraţiei publice locale, alte instituţii publice sau private şi cu
reprezentanţi ai societăţii civile, la propunerea preşedintelui;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de
preşedinte.
Art. 15. - Personalul Agenţiei şi al agenţiilor
teritoriale este format din funcţionari publici cu statut reglementat de Legea
nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, şi personal
încadrat în baza contractului individual de muncă.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică la nivel local şi
atribuţiile agenţiilor
teritoriale
Art. 16. -Agenţiile teritoriale
sunt structuri deconcentrate ale Agenţiei şi au ca scop gestionarea sistemului
prestaţiilor sociale la nivel teritorial.
Art. 17. - Conducerea agenţiilor teritoriale se
exercită de către un director executiv, funcţionar public de conducere, numit
prin ordin al preşedintelui Agenţiei pe bază de concurs organizat în condiţiile
legii.
Art. 18. - (1) Directorii executivi ai agenţiilor
teritoriale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
(2) Atribuţiile şi responsabilităţile directorilor
executivi ai agenţiilor teritoriale se stabilesc prin regulamentul de
organizare şi funcţionare al Agenţiei.
Art. 19. - (1) Agenţiile teritoriale au în principal
următoarele atribuţii:
1. In domeniul organizatoric:
a) administrează şi gestionează
bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public
sau privat al statului pe care le are în folosinţă;
b) realizează selecţia şi formarea profesională a
personalului la nivel teritorial, în conformitate cu planul stabilit de Agenţie
în domeniu;
c) verifică respectarea obligaţiilor prevăzute în convenţiile
sau în contractele încheiate potrivit legii;
d) asigură îndrumarea şi controlul activităţii
agenţiilor locale.
2. In domeniul financiar:
a) aplică legislaţia privind
acordarea şi plata prestaţiilor sociale, precum şi a programelor de finanţare
în domeniul asistenţei sociale pe care le derulează;
b) fundamentează şi propun
Agenţiei proiectul bugetului incluzând fonduri pentru funcţionare, bugetului
pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru implementarea programelor de
finanţare în domeniul asistenţei sociale;
c) propun Agenţiei indicatorii
de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru
implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;
d) administrează bugetul
incluzând fonduri pentru funcţionare, pentru plata prestaţiilor sociale, precum
şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei
sociale;
e) realizează activitatea de
evidenţă contabilă a execuţiei bugetare pentru bugetul
alocat;
f) asigură utilizarea eficientă
a tuturor fondurilor pe care le administrează;
g) elaborează, implementează şi cofinanţează programe
de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul său de activitate;
h) verifică îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate
privind stabilirea drepturilor la prestaţii sociale;
i) stabilesc dreptul la prestaţii sociale şi efectuează
plata acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
j) identifică situaţiile în care s-au efectuat plăţi
necuvenite solicitanţilor;
k) recuperează drepturile încasate necuvenit de
beneficiari, în condiţiile legii;
l) elaborează programe de
investiţii anuale.
3. In
domeniul evidenţei şi raportării:
a) prelucrează documentaţia
aferentă stabilirii drepturilor la prestaţii sociale, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
b) înregistrează datele privind beneficiarii de
prestaţii sociale;
c) asigură evidenţa la nivel
teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale;
d) prezintă Agenţiei raportul
de execuţie bugetară;
e) prezintă Agenţiei rapoarte
cu privire la modul de administrare a bugetului;
f) întocmesc rapoarte periodice, precum şi raportul
anual de activitate şi le transmit Agenţiei.
4. In
domeniul comunicării şi informării:
a) furnizează Agenţiei şi altor organisme cu competenţe
în domeniu informaţii în vederea elaborării de studii, rapoarte şi analize în
domeniul lor de activitate;
b) asigură comunicarea permanentă cu autorităţile,
instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilităţi în domeniul social
şi în special cu autorităţile publice locale şi judeţene;
c) rezolvă contestaţii,
sesizări şi reclamaţii potrivit competenţelor legale;
d) editează materiale
informative în domeniul lor de activitate;
e) utilizează orice mijloc de comunicare
în masă pentru promovarea şi informarea asupra drepturilor beneficiarilor;
f) identifică şi transmit Agenţiei situaţiile speciale
apărute în implementarea reglementărilor aplicabile;
g) participă la schimbul de
informaţii şi experienţă cu alte agenţii teritoriale;
h) informează şi îndrumă persoanele juridice şi fizice
cărora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementările privind
prestaţiile sociale.
5. In
domeniul reprezentării:
- asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti,
conform legii.
6. In
domeniul sistemului de informaţii
a) utilizează sistemul de
informaţii conform instrucţiunilor şi instrumentelor de gestiune a informaţiei
stabilite de Agenţie;
b) asigură funcţionarea,
mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a ansamblului de
resurse, componente şi programe care constituie sistemul de informaţii;
c) asigură gestiunea bazelor de date referitoare la
sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale la nivel teritorial;
d) actualizează baza de date cu
privire la beneficiari şi prestaţiile sociale acordate;
e) asigură caracterul
confidenţial al datelor personale ale solicitanţilor şi beneficiarilor de
prestaţii sociale.
(2) Agenţiile teritoriale
îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de regulamentul de organizare şi
funcţionare.
(3) In realizarea atribuţiilor sale, agenţiile
teritoriale pot stabili relaţii de parteneriat, colaborare sau contractare cu
alte autorităţi şi instituţii publice şi private, forme de asociere a
societăţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali, la nivel local.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 20. - (1) Numărul de posturi cu care funcţionează
Agenţia se asigură prin redistribuire, în condiţiile legii, din cadrul
compartimentelor de specialitate ale aparatului Ministerului Muncii, Familiei
şi Egalităţii de Şanse şi structurilor sale deconcentrate, precum şi ale
instituţiilor din subordinea sau aflate sub autoritatea ministerului.
(2) Până la data de 1 noiembrie 2008, personalul prevăzut
la alin. (1) va fi preluat sau, după caz, transferat la Agenţie şi la agenţiile
teritoriale, în condiţiile legii.
Art. 21. - La nivel teritorial numărul de posturi va fi
repartizat conform criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
Art. 22. - Salarizarea personalului încadrat în
aparatul central al Agenţiei se face la nivelul utilizat pentru ministere, iar
salarizarea personalului încadrat la nivel teritorial se face la nivelul
utilizat pentru structurile deconcentrate ale ministerului, conform
reglementărilor legale în vigoare.
Art. 23. - (1) Statul de funcţii pentru aparatul
central al Agenţiei se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
(2) Statele de funcţii pentru agenţiile teritoriale se
aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
Art. 24. - Parcul normat de mijloace de transport şi
consumul lunar de carburanţi pentru Agenţie şi agenţiile teritoriale sunt
prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 25. - (1) Agenţia, pentru îndeplinirea
atribuţiilor sale, preia în administrare bunurile mobile şi imobile şi orice
alte resurse materiale aflate în proprietate publică de la autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale, în condiţiile legii.
(2) Agenţia deţine în
proprietate privată bunuri mobile şi imobile provenite din surse proprii, din
donaţii sau din alte surse, potrivit legii.
(3) Agenţia preia o parte dintre bunurile mobile şi
imobile existente la actualele direcţii de muncă şi protecţie socială judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, necesare desfăşurării activităţii sale, pe
bază de protocol de predare-preluare încheiat între Agenţie şi direcţiile de
muncă şi protecţie socială judeţene, respectiva municipiului Bucureşti, aprobat
de către ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse.
Art. 26. -In termen de 60 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri se aprobă regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei prin ordin al ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
Art. 27. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul statut.
ANEXA Nr. 1*) la statut
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului central al Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale
Numărul de posturi pentru anul 2008 = 50 posturi
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2*) la statut
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale
Numărul total de posturi pentru anul 2008 =991
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3 la statut
PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de
carburanţi pentru Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale
Nr. crt.
|
Denumirea instituţiei
|
Tipul mijlocului de transport
|
Parc normat
|
Consumul lunar de carburanţi
(litri/lună/mijloc de transport)
|
1.
|
Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale - aparatul central
|
autoturism
|
1
|
preşedinte
|
300
|
autoturism
|
1
|
secretar general
|
300
|
autoturism
|
4
|
activităţi administrative
|
300
|
2.
|
Agenţii teritoriale de prestaţii sociale
|
autoturism
|
47
|
|
250
|