HOTARARE Nr.
1390 din 4 noiembrie 2008
privind stabilirea cadrului
general de implementare a masurilor cofinantate din Fondul European pentru
Pescuit prin Programul operational pentru pescuit 2007-2013
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 763 din 12 noiembrie 2008
Având în vedere prevederile
art. 57 şi 58 din Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.198/2006 privind Fondul
European pentru Pescuit, ale Regulamentului Comisiei (CE) nr. 498/2007 de
stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului
Consiliului (CE) nr. 1.198/2006, ale Regulamentului Consiliului (CE EURATOM)
nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţii Europene, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor
nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană din Fondul European pentru
Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de
stat, aprobată prin Legea nr. 168/2008,
în temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Obiectiv şi dispoziţii generale
Art. 1. - Obiectul
prezentei hotărâri îl constituie stabilirea cadrului general pentru aplicarea
procedurilor de evaluare, selecţie, contractare, achiziţii, plată, control şi
monitorizare, aferente proiectelor cofinanţate din Fondul European pentru
Pescuit, denumit în continuare FEP, prin Programul operaţional pentru pescuit 2007-2013, denumit în
continuare POP, pe
întreaga perioadă de derulare a programului, în regiunile eligibile în cadrul
obiectivului de convergenţă.
Art. 2. - (1) Termenii „programare", „axă
prioritară", „măsură", „operaţiune", „monitorizare,
evaluare", „strategie de dezvoltare locală", „beneficiar",
„cheltuială publică" şi „obiectiv de convergenţă" au înţelesul din
Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.198/2006 privind Fondul European pentru
Pescuit, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 223 din
15 august 2006.
(2) In înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) POP - reprezintă
documentul programatic elaborat potrivit Regulamentului Consiliului (CE) nr.
1.198/2006 privind Fondul European pentru Pescuit, în baza căruia vor fi
accesate sumele alocate României pentru perioada de
programare 2007-2013;
b) ghidul solicitantului - reprezintă o detaliere tehnică şi financiară a fiecărei măsuri şi
cuprinde setul de informaţii necesare solicitantului pentru pregătirea,
derularea şi implementarea proiectului, elaborat pentru fiecare măsură de către
Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura, denumită în continuare ANPA, în calitate de Autoritate de
management pentru POP, şi este disponibil la sediul central al ANPA, la
filialele regionale ale ANPA, la Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi
Pescuit, denumită în continuare APDRP, şi structurile acesteia, precum şi pesite-ul ANPA şi al Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR;
c) contract de finanţare - reprezintă documentul juridic încheiat între ANPA şi APDRP, pe de
o parte, în calitate de autoritate contractantă, şi beneficiar, pe de altă
parte, prin care se stabilesc obiectul, drepturile şi obligaţiile părţilor,
durata de execuţie, valoarea,
plata, precum şi alte dispoziţii şi condiţii specifice, prin care se acordă
asistenţă financiară nerambursabilă din FEP în scopul atingerii obiectivelor
măsurilor cuprinse în POP;
d) proiect eligibil -
reprezintă proiectul care îndeplineşte condiţiile minime prevăzute în
Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.198/2006 şi care poate fi selectat, conform
criteriilor aprobate de Comitetul de monitorizare, pentru a primi asistenţă
financiară nerambursabilă din FEP;
e) cheltuieli eligibile generale - se încadrează în categoria de cheltuieli eligibile comune tuturor
măsurilor şi reprezintă costurile necesare pentru pregătirea şi implementarea
proiectelor finanţate din POP;
f) cheltuieli eligibile specifice - reprezintă cheltuielile privind realizarea de investiţii pentru
fiecare dintre măsurile cuprinse în POP;
g) costuri generale ale proiectului- reprezintă acele costuri necesare pentru pregătirea şi
implementarea proiectului, constând în cheltuieli pentru consultanţă,
proiectare, monitorizare şi management, inclusiv taxele pentru eliberarea
certificatelor, conform art. 55 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.198/2006
privind Fondul European pentru Pescuit, precum şi cele privind obţinerea
avizelor şi autorizaţiilor necesare implementării proiectelor, aşa cum sunt
acestea prevăzute în legislaţia naţională;
h) mijloace de transport specializate - reprezintă autovehiculele adaptate la cerinţele de transport în
cont propriu al materiei prime şi/sau al producţiei obţinute şi care sunt
prevăzute în studiul de fezabilitate sau în memoriul justificativ, anexate
cererii de finanţare, vehiculele care îndeplinesc aceleaşi cerinţe şi au o
funcţie specifică ce necesită adaptări ale caroseriei şi/sau echipamente
speciale, precum şi mijloacele de transport prevăzute ca eligibile în cadrul
POP;
i) conflict de interese -
reprezintă situaţia în care există legături între structurile acţionariatului
beneficiarului şi ofertanţii acestuia, între membrii comisiei de evaluare şi
ofertanţi sau atunci când ofertantul câştigător deţine pachetul majoritar de
acţiuni în două firme participante pentru acelaşi tip de achiziţie în cadrul
achiziţiilor realizate de solicitanţii privaţi ai fondurilor nerambursabile
FEP.
CAPITOLUL II
Reguli de implementare
SECŢIUNEA 1
Reguli privind măsurile de investiţii
Art. 3. - (1) Un solicitant
poate depune în acelaşi timp cel mult două proiecte pentru măsuri diferite din
cadrul POP, pentru a fi cofinanţate din FEP.
(2) Un beneficiar poate depune un al doilea proiect în
cadrul aceleiaşi măsuri cofinanţate din FEP, cu condiţia ca primul proiect să
fie finalizat.
Art. 4. - (1) La solicitarea expresă a unui beneficiar
de cofinanţare din FEP, cu privire la contractorii acestuia care nu se achită
de obligaţiile contractuale, ANPA poate, după o verificare prealabilă, să
includă informaţiile despre aceşti furnizori în Lista contractorilor care nu
îşi respectă obligaţiile contractuale faţă de beneficiarii cofinantării din
FEP.
(2) Lista contractorilor care nu îşi respectă
obligaţiile contractuale faţă de beneficiarii cofinantării din FEP va putea fi
consultată pe site-ul oficial al ANPA.
Art. 5. - Pentru anumite categorii de beneficiari din
cadrul măsurilor derulate din POP se aplică restricţii de finanţare, respectiv
nu vor fi primite cererile de finanţare pentru următoarele categorii de beneficiari:
a) beneficiarii înregistraţi în
registrele debitorilor APDRP pentru Programul SAPARD, pentru FEADR şi pentru FEP, până la achitarea
integrală a datoriei faţă de APDRP, inclusiv a majorărilor de întârziere;
b) beneficiarii care au contracte de finanţare reziliate pentru nerespectarea obligaţiilor contractuale, din
iniţiativa APDRP, pentru un an de la data rezilierii;
c) beneficiarii Programului
SAPARD, ai cofinantării FEADR sau FEP, care se află în situaţii litigioase cu
APDRP sau ANPA, până la soluţionarea definitivă a litigiului.
Art. 6. - (1) Cheltuielile generale ale proiectului
sunt eligibile numai în cazul în care nu depăşesc 12 % din valoarea totală
eligibilă a proiectului, dacă proiectul prevede construcţii-montaj, sau 5 % din
valoarea totală eligibilă a proiectului, dacă proiectul nu prevede
construcţii-montaj sau nu necesită certificat de urbanism, cu condiţia ca
operaţiunile să respecte prevederile art. 55 alin. (1) din Regulamentul
Consiliului (CE) nr. 1.198/2006.
(2) Actualizarea studiilor
pentru proiectele depuse de beneficiarii publici privind aprobarea
conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor
publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului
general pentru obiective de investiţii şi lucrări de investiţii nu poate depăşi
3% din valoarea costurilor de proiectare şi inginerie.
(3) Operaţiunile cofinanţate nu
trebuie să fi fost finalizate înainte de data primirii notificării privind
selecţia proiectului.
(4) In cazul proiectelor care necesită
acord de mediu şi studiu de impact de mediu, selecţia proiectelor se va efectua
fără obligativitatea prezentării acestora, iar perioada de timp dintre
notificarea beneficiarului şi încheierea contractului de finanţare nu va putea
depăşi 6 luni.
(5) Studiul de fezabilitate şi,
după caz, documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie, aferente unui
proiect integrat, se realizează conform legislaţiei în vigoare pentru fiecare
tip de investiţie, integrarea realizându-se printr-un
deviz general centralizator, întocmit de proiectantul care elaborează documentaţia aferentă investiţiei majoritare.
Art. 7. - (1) Cheltuielile generale şi specifice
necesare pentru realizarea proiectului sunt eligibile dacă operaţiunile au fost
efectuate potrivit prevederilor art. 55 alin. (1) din Regulamentul Consiliului
(CE) nr. 1.198/2006 şi dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
a) sunt necesare pentru
desfăşurarea proiectului şi în conformitate cu principiile managementului
financiar adecvat, ale economiei şi ale eficienţei costurilor;
b) sunt efectuate în conformitate cu prevederile
contractului de finanţare încheiat cu ANPA şi APDRP;
c) sunt înregistrate în evidenţele contabile ale
beneficiarului, sunt identificabile şi verificabile şi sunt susţinute de
originalele actelor de plată, precum şi de documente justificative, în
condiţiile legii.
(2) In cazul subcontractării operaţiunilor de furnizare
de bunuri, lucrări sau servicii, contractorul răspunde în integralitate de
respectarea prevederilor contractuale faţă de beneficiarii cofinantării prin
FEP şi este obligat să furnizeze ANPA şi APDRP toate informaţiile legate de
subcontractori, conform cerinţelor acestora. Subcontractarea totală a
achiziţiei nu este permisă pentru operaţiunile derulate pentru cofinanţarea din FEP.
Art. 8. - (1) In înţelesul prezentei hotărâri, pentru
cofinanţare din FEP sunt eligibile cheltuielile cu investiţiile care au ca
rezultat următoarele:
a) active corporale:
(i) construcţii noi şi/sau modernizarea clădirilor
folosite pentru producţie, servicii, inclusiv turism, depozitare, inclusiv
construcţii destinate protecţiei mediului, infrastructură internă şi utilităţi;
(ii) branşamente şi racorduri necesare proiectelor;
(iii) lucrări de reabilitare şi conservare a
obiectivelor de patrimoniu;
(iv) achiziţii în leasing financiar de utilaje,
instalaţii, echipamente şi dotări noi, de mijloace de transport specializate,
dacă leasingul financiar se derulează pe perioada de implementare a proiectului
şi dacă transferul proprietăţii bunului către beneficiar se realizează înainte
de ultima cerere de plată;
b) active necorporale:
(i) costurile generale legate de realizarea
investiţiilor prevăzute la lit. a) pentru proiectare şi asistenţă tehnică,
asimilate categoriei de active necorporale, după cum urmează: studii de teren,
obţinere de avize, acorduri şi autorizaţii;
(ii) achiziţiile, inclusiv achiziţiile în leasing
financiar, de know-how sau de cunoştinţe tehnice nebrevetate, software, brevete
şi licenţe pentru pregătirea şi implementarea proiectului, dacă leasingul
financiar se derulează pe perioada de implementare a proiectului şi dacă
transferul proprietăţii bunului către beneficiar se realizează înainte de
ultima cerere de plată.
(2) Activele corporale şi necorporale rezultate din
implementarea proiectelor
cofinanţate din FEP trebuie
să îndeplinească, cumulativ,
următoarele condiţii:
a) să fie considerate active amortizabile;
b) să fie achiziţionate în condiţii de piaţă;
c) să fie incluse în categoria activelor proprii ale
beneficiarului şi să fie utilizate în exclusivitate în locaţia în care a
beneficiat de finanţare
nerambursabilă pentru minimum 5 ani, termen calculat din momentul în care
investiţia a fost finalizată.
(3) Pentru categoriile de beneficiari ai cofinanţării
din FEP, care, pe perioada derulării proiectului, precum şi în perioada de
monitorizare, îşi schimbă tipul şi dimensiunea întreprinderii avute la data
depunerii cererii de finanţare, în sensul trecerii de la categoria de
microîntreprindere la categoria de întreprindere mică sau mijlocie, respectiv
de la categoria întreprindere mică sau mijlocie la categoria alte
întreprinderi, cheltuielile pentru finanţare rămân eligibile pe toată perioada
derulării proiectului şi în perioada de monitorizare.
Art. 9. - Proiectele depuse de beneficiarii publici pentru finanţare prin FEP se încadrează în categoria
proiectelor negeneratoare de profit şi sunt de utilitate publică.
Art. 10. - (1) Durata maximă de execuţie a investiţiei
cofinanţate din FEP este de 2 ani de la data încheierii contractului de
finanţare.
(2) Durata maximă de execuţie prevăzută la alin. (1)
poate fi prelungită cu acordul prealabil al ANPAşi APDRP şi cu aplicarea
penalităţilor prevăzute în contractul de finanţare, cu excepţia investiţiilor
care prevăd adaptarea la standardele comunitare, caz în care această prelungire
nu poate depăşi termenul de graţie legal impus pentru adaptarea la standarde.
Art. 11. - Nu sunt eligibile următoarele categorii de
cheltuieli şi investiţii:
a) taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia taxei pe
valoarea adăugată recuperabile, atunci când este suportată în mod real şi
definitiv de alt beneficiar decât persoanele exceptate de la plata impozitului,
prevăzute la art. 4 alin. (5) primul paragraf din a şasea Directivă 77/388/CEE
a Consiliului din 17 mai 1977 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre
referitoare la impozitele pe cifra de afaceri - sistemul comun de taxă pe
valoarea adăugată: baza unitară de evaluare;
b) dobânda la datorie;
c) achiziţionarea şi construirea de locuinţe;
d) achiziţionarea de terenuri;
e) furtul, pierderea,
confiscarea sau dispariţia obiectului proiectului;
f) impozite, taxe vamale şi
taxe cu efect echivalent cu al taxelor vamale de plătit la importul de mărfuri;
g) costuri operaţionale, inclusiv costuri de
întreţinere şi chirie;
h) comisioane bancare, costurile garanţiilor şi
cheltuieli similare;
i) costuri de schimb valutar, taxe şi pierderi
ocazionate de schimburile valutare asociate contului euro FEP;
j) în cazul contractelor de leasing nu sunt eligibile
costurile aferente: taxa de management, dobânzi, prima de asigurare;
k) achiziţionarea de bunuri second-hand;
l) cheltuiala legată de
proiectele care au generat taxe de utilizator sau de participant înainte de
încheierea proiectului, fără ca sumele respective să fi fost deduse din costurile eligibile;
m) costuri promoţionale, altele decât cele legate de
publicitatea contribuţiei FEP în proiect;
n) amenzi, penalităţi şi cheltuieli de judecată.
Art. 12. - (1) Contractul de finanţare pentru
investiţiile cofinanţate din FEP, în integralitatea sa, precum şi toate
drepturile şi obligaţiile ce decurg din acesta nu pot face obiectul cesiunii.
(2) In caz de imposibilitate, neimputabilă
beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea va fi
preluată, la cerere, de
succesorul/succesorii său/săi în drepturi, conform dispoziţiilor legale în
materie, cu aprobarea expresă şi prealabilă a ANPAşi APDRP.
(3) Beneficiarul nu are dreptul să constituie garanţii
sau ipoteci asupra investiţiei ce face obiectul prezentului contract.
SECŢIUNEA a 2-a
Reguli financiare
Art. 13. -(1) Potrivit prevederilor art. 20 alin. (1)
lit. f) pct. ii) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.198/2006 şi potrivit
prevederilor POP, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2007) 6.664 din
14 decembrie 2007, contribuţia financiară acordată de Comunitatea Europeană din
FEP se completează cu contribuţia naţională, asigurată anual de la bugetul de
stat.
(2) Alocările financiare totale ale contribuţiei
publice din FEP şi de la bugetul de stat, defalcate pe ani, pe axe, aferente
perioadei de programare 2007-2013, precum şi alocările indicative pentru
măsurile Programului operaţional pentru pescuit sunt prevăzute în anexele nr.
1-3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) ANPAşi APDRP pot angaja cheltuieli prin contractele
de finanţare (angajamente legale) numai în limita sumelor stabilite pentru
fiecare măsură de către ANPA.
(4) Incheierea contractelor de
finanţare de către ANPA şi APDRP se poate face începând cu data aprobării POP
sau de la data amendării acestuia, prin decizii ale Comisiei Europene.
(5) Potrivit prevederilor art.
81 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.198/2006, dobânda aferentă sumelor
de prefinanţare alocate de Comunitatea Europeană şi gestionate de MADR în
conformitate cu art. 3 şi 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2008
privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeană din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi
prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobată prin Legea nr. 168/2008,
este utilizată pentru finanţarea unor proiecte eligibile din cadrul Programului
operaţional pentru pescuit.
(6) Sumele reprezentând finanţarea proiectelor
prevăzute la alin. (5) majorează alocările financiare totale ale contribuţiei
publice.
(7) Modificarea alocărilor
indicative ale axelor se propun de către ANPAşi se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, iar cele între măsurile aceleiaşi axe, prevăzute în anexa nr. 3, se
propun de către ANPAşi se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale.
SECŢIUNEA a 3-a
Reguli pentru monitorizare şi evaluare
Art. 14. - (1) Instituţiile implicate în implementare
desfăşoară activităţi de monitorizare şi evaluare, pe baza datelor puse la
dispoziţia acestora de către beneficiarii de cofinanţare din FEP, pentru
examinarea progresului înregistrat de POP 2007-2013, comparativ cu obiectivele
propuse.
(2) Beneficiarii cofinanţării din FEP trebuie să
furnizeze toate datele solicitate de instituţiile implicate, atât în perioada
de implementare a proiectelor, cât şi ulterior finalizării acestora.
SECŢIUNEA a 4-a
Reguli generale pentru control
Art. 15. - Beneficiarii măsurilor de sprijin
cofinanţate din FEP asigură accesul la locul de implementare a investiţiilor,
însoţesc echipele de control şi pun la dispoziţia acestora, în timp util, toate
informaţiile şi documentele relevante, conform prevederilor procedurale
specifice de control, corespunzătoare fiecărei instituţii responsabile.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 16. - Beneficiarul trebuie să depună din proprie
iniţiativă toate eforturile pentru a lua cunoştinţă despre toate informaţiile
oferite, astfel încât să cunoască înainte de asumarea obligaţiilor toate
drepturile şi obligaţiile născute din contractul de finanţare.
Art. 17. -AN PA stabileşte reguli detaliate de
implementare pentru fiecare măsură, care se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii şi dezvoltării rurale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
Alocarea financiară anuală a contribuţiei publice
(în euro, pentru întreaga perioadă de programare 2007-2013)
Contribuţie publică anuală
|
TOTAL
|
An
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
FEP
|
15.127.527
|
22.157.050
|
30.156.234
|
36.391.468
|
39.257.052
|
42.262.575
|
45.362.301
|
230.714.207
|
Buget naţional
|
5.042.509
|
7.385.683
|
10.052.077
|
12.130.487
|
13.085.683
|
14.087.525
|
15.120.767
|
76.904.736
|
ANEXA Nr. 2
Alocarea financiară a contribuţiei publice pe axe
(în euro, pentru întreaga perioadă de programare 2007-2013)
Axa prioritară
|
Contribuţia
publică totală
(euro)
|
Contribuţia
FEP
(euro)
|
Rata de
cofinantare FEP
(%)
|
Contribuţia
naţională
(euro)
|
Rata de contribuţie naţională (%)
|
Axa 1
|
13.300.000
|
9.975.000
|
75%
|
3.325.000
|
25%
|
Axa 2
|
140.000.000
|
105.000.000
|
75%
|
35.000.000
|
25%
|
Axa 3
|
40.000.000
|
30.000.000
|
75%
|
10.000.000
|
25%
|
Axa 4
|
100.000.000
|
75.000.000
|
75%
|
25.000.000
|
25%
|
Axa 5
|
14.318.942,7
|
10.739.207
|
75%
|
3.579.735,7
|
25%
|
TOTAL:
|
307.618.942,7
|
230.714.207
|
|
76.904.735,7
|
|
ANEXA Nr. 3
Alocarea indicativă pentru măsurile POP (în euro,
pentru întreaga perioadă de programare 2007-2013)
Măsura/Axa
|
Costul total
|
Din care:
|
Cheltuiala publică
|
Cheltuiala privată
|
Totală
|
Din care:
|
Contribuţie UE
|
Contribuţie naţională
|
Măsura 1.1. Ajutor public pentru încetarea permanentă a
activităţilor de pescuit
|
2.992.500
|
2.992.500
|
2.244.375
|
748.125
|
-
|
Măsura 1.2. Ajutor public pentru oprirea temporară a
activităţilor de pescuit
|
798.000
|
798.000
|
598.500
|
199.500
|
-
|
Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor şi selectivitate
|
9.975.000
|
2.992.500
|
2.244.375
|
748.125
|
6.982.500
|
Măsura 1.4. Micul pescuit costier
|
12.431.833
|
5.471.500
|
4.103.625
|
1.367.875
|
6.960.333
|
Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice pentru managementul flotei
comunitare
|
1.045.500
|
1.045.500
|
784.125
|
261.375
|
-
|
Total axa 1
|
27.242.833
|
13.300.000
|
9.975.000
|
3.325.000
|
13.942.833
|
Măsura 2.1. Investiţii productive în
acvacultura
|
133.000.000
|
79.800.000
|
59.850.000
|
19.950.000
|
53.200.000
|
Măsura 2.2. Măsuri de acva-mediu
|
3.500.000
|
3.500.000
|
2.625.000
|
875.000
|
-
|
Măsura 2.3. Măsuri de sănătate publică
|
700.000
|
700.000
|
525.000
|
175.000
|
-
|
Măsura 2.4. Măsuri de sănătate a animalelor
|
1.400.000
|
1.400.000
|
1.050.000
|
350.000
|
-
|
Măsura 2.5. Pescuit în ape interioare
|
11.666.667
|
7.000.000
|
5.250.000
|
1.750.000
|
4.666.667
|
Măsura 2.6. Investiţii în procesare şi marketing
|
79.333.333
|
47.600.000
|
35.700.000
|
11.900.000
|
31.733.333
|
Total axa 2
|
229.600.000
|
140.000.000
|
105.000.000
|
35.000.000
|
89.600.000
|
Măsura 3.1. Acţiuni colective
|
12.000.000
|
12.000.000
|
9.000.000
|
3.000.000
|
-
|
Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei sălbatice
|
16.000.000
|
16.000.000
|
12.000.000
|
4.000.000
|
-
|
Măsura 3.3. Porturi de pescuit, puncte de debarcare şi adăposturi
|
8.000.000
|
8.000.000
|
6.000.000
|
2.000.000
|
-
|
Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare
|
2.600.000
|
2.600.000
|
1.950.000
|
650.000
|
-
|
Măsura 3.5. Proiecte-pilot
|
1.400.000
|
1.400.000
|
1.050.000
|
350.000
|
-
|
Total axa 3
|
40.000.000
|
40.000.000
|
30.000.000
|
10.000.000
|
-
|
Măsura 4.1. Selectarea grupurilor locale
|
99.445.000
|
90.000.000
|
67.500.000
|
22.500.000
|
9.445.000
|
Submasura 4.1.a Sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor
public-private şi elaborarea strategiei locale
integrate
|
5.000.000
|
5.000.000
|
3.750.000
|
1.250.000
|
-
|
Submasura 4.1.b Sprijin pentru implementarea strategiilor locale
integrate
|
94.445.000
|
85.000.000
|
63.750.000
|
21.250.000
|
9.445.000
|
Măsura 4.2. Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile locale
|
11.111.111
|
10.000.000
|
7.500.000
|
2.500.000
|
1.111.111
|
Total axa 4
|
110.556.111
|
100.000.000
|
75.000.000
|
25.000.000
|
10.556.111
|
Măsura 5.1. Asistenţă tehnică
|
14.318.943
|
14.318.943
|
10.739.207
|
3.579.736
|
-
|
Total axa 5
|
14.318.943
|
14.318.943
|
10.739.207
|
3.579.736
|
-
|
TOTAL GENERAL:
|
421.717.887
|
307.618.943
|
230.714.207
|
76.904.736
|
114.098.944
|