HOTARARE Nr. 1537 din 18 decembrie 2003
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 745/2003 privind
organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Control
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 4 din 6 ianuarie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind
infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din
cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 745/2003 privind organizarea si functionarea
Autoritatii Nationale de Control, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 496 din 9 iulie 2003, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. La alineatul (1) al articolului 3, dupa literele b) si g) se introduc
doua noi litere, b^1) si, respectiv, g^1), cu urmatorul cuprins:
"b^1) adopta Ghidul controlului prin care se stabilesc coordonatele
specifice ale activitatii de control a personalului propriu si a celui al
institutiilor si autoritatilor aflate in subordinea sau in coordonarea sa;
...........................................................................
g^1) elaboreaza Codul de conduita al personalului cu atributii de control
din cadrul Autoritatii Nationale de Control si al institutiilor si
autoritatilor aflate in subordinea sau in coordonarea sa si asigura insusirea
si aplicarea prevederilor acestuia in activitatea desfasurata;"
2. Alineatul (2) al articolului 5 se abroga.
3. Alineatele (4) si (6) ale articolului 5 vor avea urmatorul cuprins:
"(4) Atributiile si raspunderile personalului din aparatul propriu al
Autoritatii Nationale de Control se stabilesc prin regulamentul de organizare
si functionare a acestei autoritati, aprobat prin ordin al ministrului delegat
pentru coordonarea autoritatilor de control. Personalul care indeplineste
atributii concrete de verificare, inspectie si control se bucura de protectia
legii si de sprijinul autoritatilor publice in exercitarea indatoririlor de
serviciu. Angajarea raspunderii juridice a acestuia opereaza ori de cate ori
constatarile, concluziile si propunerile cuprinse in actele intocmite au fost
facute cu rea-credinta.
...........................................................................
(6) Numarul maxim de posturi din aparatul propriu al Autoritatii Nationale
de Control este de 86, exclusiv demnitarii, si un numar de 16 consilieri de
integrare, repartizati Autoritatii Nationale de Control potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 19/2003 privind organizarea si functionarea Corpului
consilierilor de integrare, aprobata cu modificari prin Legea nr.
272/2003."
4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Autoritatea Nationala de Control are in subordinea sa urmatoarele
institutii si organe de specialitate ale administratiei publice centrale:
a) Corpul de Control al Guvernului;
b) Garda Nationala de Mediu;
c) Inspectoratul de Stat in Constructii;
d) Garda Financiara, cu exceptia atributiilor privind stabilirea, urmarirea
si incasarea veniturilor bugetare si solutionarea contestatiilor;
e) Autoritatea Nationala a Vamilor, cu exceptia politicii vamale si a
actelor normative elaborate in realizarea acesteia, a solutionarii
contestatiilor si a valorificarii bunurilor devenite proprietate a statului.
(2) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura
directa coordonare a urmatoarelor autoritati publice, institutii publice si
activitati:
a) Agentia Nationala de Control al Exporturilor;
b) Inspectia Muncii, institutie publica aflata in subordinea Ministerului
Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie publica
aflata in subordinea Guvernului;
d) activitatea de inspectie sanitara din cadrul Ministerului Sanatatii;
e) activitatea de inspectie si politie sanitar veterinara din cadrul
Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
f) alte autoritati publice, institutii publice si activitati stabilite prin
decizie a primului-ministru.
(3) Structurile prevazute la alin. (1) si (2) sunt obligate sa prezinte
ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control rapoarte, note,
evaluari, sinteze in legatura cu activitatea desfasurata si sa execute
dispozitiile si masurile stabilite de acesta pentru indeplinirea
corespunzatoare a atributiilor."
5. La alineatul (5) al articolului 8, literele d), g) si h) vor avea
urmatorul cuprins:
"d) coordoneaza activitatea de control a autoritatilor prevazute la
art. 6 alin. (2) si da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a
conducatorilor acestor autoritati sau face propuneri de numire si de eliberare
din functie a acestora de catre primul-ministru, dupa caz;
...........................................................................
g) da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a personalului
cu functii de conducere de la nivel central al fiecarei autoritati aflate in
subordinea sau in coordonarea Autoritatii Nationale de Control, precum si
pentru conducatorii structurilor teritoriale ale acestora, dupa caz;
h) sanctioneaza, dispune sanctionarea sau, dupa caz, avizeaza actele de
sanctionare a personalului cu functii de conducere al autoritatilor aflate in
subordinea sau in coordonarea Autoritatii Nationale de Control, in conditiile
legii."
6. La articolul 11 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul
cuprins:
"(2) Pentru exercitarea atributiilor specifice de control al
activitatii caselor de asigurari de sanatate si a furnizorilor de servicii
medicale, medicamente si materiale sanitare, Autoritatea Nationala de Control
va fi dotata cu un numar de 3 autoturisme de interventie, cu un consum lunar de
400 litri/vehicul."
7. Anexa cuprinzand structura organizatorica a Autoritatii Nationale de
Control se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
Art. 2
Preluarea in structura aparatului propriu al Autoritatii Nationale de
Control, in conditiile art. 5 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 745/2003,
a personalului incadrat in cabinetul demnitarului se va realiza in termen de 15
zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 3
Hotararea Guvernului nr. 745/2003, cu modificarile si completarile aduse
prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministru delegat pentru
coordonarea autoritatilor de control,
Marin Popescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa este reprodusa in facsimil.
Numar maxim de posturi: 86, exclusiv demnitarii, si posturi repartizate
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2003
____________________
| MINISTRU DELEGAT |
| pentru coordonarea |
| autoritatilor de |
| control |
|____________________|
_____________________ |
|CONSILIUL AUTORITATII|____|
|_____________________| | ________________________________
|_________| INFORMARE SI RELATII PUBLICE* |
_____________________ | |________________________________|
| DIRECTIA JURIDICA |____| ______________|_________________
|_____________________| | |Birou pentru relatii cu publicul|
| |________________________________|
_____________________ | ________________________________
|DIRECTIA MANAGEMENT, |____|_________| INFORMATII CLASIFICATE* |
| RESURSE UMANE | | |________________________________|
|_____________________| |
_____________________ | ________________________________
|DIRECTIA METODOLOGIE |____|_________| AUDIT INTERN* |
|_____________________| | |________________________________|
|
__________________|_____________________
_________|________ ________|_________
| SECRETAR DE STAT | | SECRETAR DE STAT |
|__________________| |__________________|
_______|______ ______________|______________
_____|_______ _____|_____ ________|_____ ___|___________ _____|______
| DIRECTIA ||DIRECTIA DE| | DIRECTIA || DIRECTIA || DIRECTIA
|
| GENERALA DE || CONTROL A | | ECONOMICO- || INTEGRARE ||PROGRAME DE
|
| COORDONARE ||SISTEMULUI | |FINANCIARA SI || EUROPEANA SI ||PREADERARE*
|
| SI CONTROL || SANITAR | |ADMINISTRATIVA|| RELATII ||
|
| || | | ||INTERNATIONALE*|| |
|_____________||___________|
|______________||_______________||____________|
___|___________
______|______ ______|_______
| Directia de | | Directia de |
|coordonare si| |coordonare si |
| control in | | control in |
| domeniul | | domeniul |
| economic, | | mediului, |
|financiar si | | disciplinei |
| vamal | |in constructii|
| | | si a altor |
| | | institutii |
|_____________| |______________|
------------
* Un numar de 16 posturi sunt repartizate conform Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 19/2003.
* Se organizeaza la nivel de compartiment.