HOTARARE Nr. 155 din 3 martie 2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 211 din 14 martie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin.
(1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului.
(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este
in municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale aplica
strategia si Programul de guvernare in vederea promovarii politicilor in
domeniile sale de activitate: agricultura, pescuit, acvacultura, productie
alimentara, consolidarea proprietatii funciare, imbunatatiri funciare,
silvicultura, dezvoltare rurala, optimizarea exploatatiilor si conservarea solurilor.
(4) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este
autoritatea publica centrala care asigura dezvoltarea pe baze moderne a
domeniilor sale de activitate.
(5) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
sunt:
a) finalizarea reformei si consolidarea proprietatii funciare;
b) stimularea transformarii gospodariilor taranesti in exploatatii agricole
moderne cu caracter comercial, formarea si consolidarea clasei de mijloc in
spatiul rural;
c) alocarea eficienta a resurselor bugetare pentru sprijinirea
producatorilor agricoli;
d) sprijinirea gradului de procesare a produselor agricole si a crearii de
valoare adaugata in cadrul productiei agricole, prin masuri de piata libera;
e) dezvoltarea si modernizarea mediului rural;
f) dezvoltarea pescuitului si acvaculturii;
g) gestionarea eficienta a padurilor;
h) imbunatatirea cadrului institutional in domeniile sale de activitate pe
principiile eficientei si debirocratizarii.
(6) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale elaboreaza
strategia si reglementarile specifice in domeniile sale de activitate, in
cadrul politicii generale a Guvernului si in concordanta cu reglementarile
Uniunii Europene.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica
economica a Guvernului, normele Uniunii Europene si tendintele pe plan mondial,
strategia de dezvoltare in domeniile sale de activitate si se proiecteaza
mecanismele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia,
realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice
activitatilor din domeniile sale de activitate;
c) de administrare, prin care se asigura administrarea proprietatii publice
si private a statului, precum si gestionarea fondurilor si serviciilor pentru
care statul este responsabil, in domeniul sau de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern, in domeniul sau de
activitate si in limitele stabilite prin actele normative in vigoare;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura implementarea, urmarirea si
controlul aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniile sale de
activitate.
CAP. 2
Atributiile, structura organizatorica si conducerea ministerului
SECTIUNEA 1
Atributiile ministerului
Art. 3
In exercitarea functiilor sale, Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale are urmatoarele atributii generale:
1. asigura implementarea strategiei si a Programului de guvernare in
domeniile sale de activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
2. elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile sale de
activitate, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordoneaza activitatea Agentiei SAPARD si unele programe de finantare
si de asistenta internationale pe domeniile sale de activitate;
4. elaboreaza studii, analize si strategii si fundamenteaza programe de
dezvoltare a zonelor montane si a zonelor rurale, in colaborare cu celelalte
institutii ale administratiei publice centrale si cu organismele internationale
in domeniu;
5. coordoneaza activitatea de elaborare a documentatiilor tehnice, avizare,
programare, promovare, realizare si monitorizare a obiectivelor de investitii
specifice;
6. elaboreaza studii si propune strategii de modernizare si retehnologizare
a agriculturii, in concordanta cu cerintele de integrare in Uniunea Europeana;
7. coordoneaza activitatea privind evaluarea si inregistrarea bunurilor din
patrimoniul institutiilor publice din subordine si de sub autoritatea sa;
8. coordoneaza si controleaza privatizarea societatilor comerciale agricole
la care statul este actionar si concesionarea terenurilor apartinand domeniului
public sau privat al statului, aflate in administrarea unitatilor de sub
autoritatea sa ori aflate in subordonarea sa, precum si a terenurilor agricole
sau a terenurilor cu amenajari piscicole din administrarea societatilor
comerciale la care statul este actionar si a celorlalte bunuri si servicii din
domeniul sau de activitate;
9. coordoneaza si monitorizeaza activitatile de fond funciar, de cadastru
specializat, de imbunatatiri funciare, amenajari de torenti si regularizari de
ape din domeniul agricol si silvic;
10. coordoneaza si monitorizeaza concesionarea terenurilor aferente
activelor vandute de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, in conformitate cu
prevederile legale in vigoare, si asigura incasarea redeventei;
11. coordoneaza constituirea asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii,
prin Oficiul de reglementare a asociatiilor utilizatorilor de apa pentru
irigatii, si monitorizeaza functionarea acestor asociatii si raporturile dintre
ele si firmele autorizate pentru serviciile de aprovizionare cu apa pentru
irigatii, potrivit legislatiei in vigoare;
12. elaboreaza norme si instructiuni pentru atestarea persoanelor care
desfasoara activitati de imbunatatiri funciare in domeniul agricol si silvic;
13. fundamenteaza si elaboreaza strategii si programe de finantare privind
fondul funciar, protectia solului, a plantelor, a animalelor si a padurilor;
14. reprezinta Guvernul in relatiile cu organismele interne si
internationale in domeniile sale de activitate;
15. sprijina, direct sau prin institutii publice din subordine, editarea
publicatiilor de specialitate si de informare specifice;
16. colaboreaza, prin structurile sale, cu Institutul National de
Statistica pentru a satisface cerintele de date statistice de calitate si
comparabile bazate pe acquisul comunitar;
17. initiaza, direct sau prin unitatile aflate in subordine ori sub
autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat de interes national,
negociaza, semneaza si realizeaza contractul de parteneriat public-privat, in
conformitate cu prevederile legale in domeniu;
18. initiaza, negociaza si asigura punerea in aplicare a dispozitiilor
conventiilor si acordurilor internationale din sfera sa de competenta, la care
Romania este parte, din imputernicirea Guvernului, reprezinta interesele
statului in diferite institutii si organisme internationale si dezvolta relatii
de cooperare cu institutii si organizatii similare din alte state;
19. intreprinde actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de
lege, pentru intensificarea participarii Romaniei la actiunile de cooperare
bilaterala si multilaterala, la nivel subregional, regional si global, pentru
valorificarea oportunitatilor si facilitatilor de asistenta financiara,
tehnica, tehnologica si stiintifica;
20. coordoneaza si raspunde de activitatile privind relatiile cu Uniunea
Europeana pentru domeniile din sfera sa de competenta;
21. exercita si alte responsabilitati, in conformitate cu dispozitiile
legislatiei nationale si ale acordurilor internationale la care Romania este
parte, precum si cu prevederile Programului national de aderare la Uniunea
Europeana;
22. asigura relatia cu Parlamentul Romaniei, cu sindicatele si patronatele
si cu organizatiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populatia,
precum si cu mass-media;
23. coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de
activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a
conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce
decurg din acestea;
24. initiaza actiuni in domeniul sau de activitate privind integrarea
europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din
Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si
Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat
la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993;
25. asigura in domeniile sale de activitate organizarea activitatilor
prevazute de lege pentru apararea civila, pentru rezolvarea situatiilor de urgenta
si pentru situatii de mobilizare;
26. desfasoara activitati de control si inspectii privind respectarea
legislatiei in domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte autoritati
publice abilitate;
27. desfasoara activitati de audit public intern, potrivit reglementarilor
legale in vigoare;
28. colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte
organisme interne si internationale;
29. initiaza si elaboreaza, direct sau prin unitatile aflate in subordine,
sub autoritate ori in coordonare, proiecte de acte normative in domeniile sale
de activitate;
30. avizeaza proiecte de acte normative care au legatura cu domeniile sale
de activitate;
31. elaboreaza si promoveaza politici privind reglementarea depozitarii
semintelor de consum si activitatea de utilizare a acestora in alimentatie si
ca furaj pentru nutritia animalelor.
Art. 4
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are
urmatoarele atributii specifice:
I. In domeniul agriculturii, pescuitului si acvaculturii si productiei
alimentare si imbunatatirilor funciare:
1. elaboreaza strategii si politici sectoriale si de piata, in colaborare
cu organizatiile interprofesionale pe produs si cu asociatiile patronale si
sindicale din domeniul agrozootehnic si piscicol;
2. promoveaza programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si
consolidarea pietei produselor agroalimentare in vederea cresterii competitivitatii
produselor pe piata interna si externa;
3. propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Programului
Guvernului pentru agricultura;
4. urmareste consolidarea proprietatii agricole si sprijina optimizarea
exploatatiilor agricole si piscicole;
5. colaboreaza cu organizatiile patronale, sindicale si profesionale de
producatori, in vederea sprijinirii producatorilor agricoli si piscicoli, si
intreprinde actiuni de asistenta si consultanta pentru sustinerea activitatii
acestora;
6. initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea prestarii serviciilor
specifice pentru producatorii agricoli si piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea
cooperatiei rurale;
7. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, agentii economici care
produc, prelucreaza si comercializeaza produse agroalimentare;
8. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, organismele de
inspectie si certificare din agricultura ecologica;
9. asigura, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Produse
Ecologice, implementarea, reglementarea si monitorizarea sistemului de
agricultura ecologica in Romania;
10. asigura, prin Autoritatea Nationala a Pietelor Produselor Agricole si
Alimentare, aplicarea mecanismelor si instrumentelor de politica agricola si
comerciala care privesc organizarea pe piata, consolidarea si functionarea
eficienta a pietelor produselor agricole si alimentare;
11. elibereaza licente de depozit pentru semintele de consum, conform
prevederilor legale, si aproba Manualul de gradare a semintelor de consum
alimentar si furajer;
12. elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in
conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu
normele Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultura - F.A.O. si Organizatiei
Mondiale a Sanatatii - O.M.S.;
13. coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si acvacultura; ia
masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate,
potrivit legislatiei in vigoare;
14. coordoneaza, organizeaza si controleaza activitatea de selectie,
ameliorare si de reproductie a animalelor de interes zootehnic;
15. asigura implementarea politicilor, strategiilor si programelor de
dezvoltare in domeniul sectorului vegetal, al producerii de furaje, cresterii
animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si in domeniul produselor
agroalimentare;
16. elaboreaza norme tehnice si metodologice in domeniul cresterii
animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si in domeniul produselor
agroalimentare;
17. coordoneaza activitatea productiva de crestere a animalelor si nutritie
animala, precum si activitatea de pescuit si acvacultura;
18. elaboreaza, promoveaza si implementeaza cadrul legal privind calitatea
produselor agroalimentare, precum si alinierea legislatiei in domeniul
cresterii animalelor, pescuitului, acvaculturii si produselor agroalimentare cu
legislatia Uniunii Europene;
19. elaboreaza acte normative care promoveaza valorificarea productiilor
animaliere in sisteme comunitare de clasificare in vederea exportului acestora;
20. stabileste prioritati in domeniul cresterii animalelor, pescuitului si
acvaculturii, pentru corelarea productiilor animaliere cu necesarul de produse,
in vederea aprovizionarii pietei interne si crearii de disponibilitati pentru
export;
21. elaboreaza si promoveaza, impreuna cu institutele de specialitate de
profil, tehnologii competitive moderne pentru cresterea animalelor, in domeniul
pescuitului si acvaculturii si pentru amenajarea pajistilor, diferentiate in
functie de conditiile agropedologice;
22. elaboreaza si intocmeste studii si strategii privind cresterea
competitivitatii produselor agroalimentare romanesti pe piata interna si
externa;
23. initiaza si elaboreaza proiecte de acte normative privind protectia
indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a atestatelor de
specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare;
24. aproba, in conditiile legii, organismele de inspectie si certificare
privind protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a
atestatelor de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare;
25. inregistreaza, in conditiile legii, indicatiile geografice, rasele de
animale, soiurile de plante, tehnologiile si metodele de procesare industriala
a produselor agricole, denumirile de origine si atestatele de specificitate
pentru produsele agricole si produsele alimentare si solicita protectia
acestora in Uniunea Europeana;
26. elaboreaza si actualizeaza legislatia privind acreditarea agentilor
economici care desfasoara activitati in domeniul productiei, depozitarii,
transportului si comercializarii produselor alimentare;
27. aproba si inregistreaza simbolurile societatilor comerciale cu
activitati in domeniul productiei de conserve alimentare ambalate in recipiente
metalice si numerele de ordine ale grupelor si sortimentelor de conserve
alimentare;
28. participa la elaborarea standardelor romane ale produselor alimentare
pentru armonizarea acestora cu cele europene si internationale, precum si cu
standardele Codex Alimentarius;
29. coordoneaza activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul si
certificarea valorica a calitatii produselor, proceselor tehnologice si
serviciilor agricole si industrial alimentare, comercializarea semintelor si a
materialului saditor viticol, pomicol, legumicol si horticol, precum si
inregistrarea soiurilor de plante;
30. organizeaza si coordoneaza activitatea fitosanitara de utilizare a
substantelor pesticide si a metodelor de combatere a bolilor si daunatorilor
plantelor de cultura, elaboreaza strategia in domeniu, inclusiv norme de
carantina fitosanitara, avizeaza omologarea, producerea si utilizarea
pesticidelor, precum si autorizarea si utilizarea ingrasamintelor, controleaza
modul de implementare a legislatiei in vigoare;
31. promoveaza si implementeaza politici si metode biologice de combatere
integrata a daunatorilor in domeniul protectiei plantelor, carantinei
fitosanitare si regimului produselor de uz fitosanitar la nivel central si
teritorial, dezvolta baza de date privind activitatea de protectie a plantelor;
32. coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de
restructurare si privatizare ale societatilor nationale la care statul, prin
Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, este actionar
majoritar;
33. coordoneaza elaborarea de masuri si asigura restructurarea si
privatizarea societatilor comerciale pe actiuni, cu capital majoritar de stat,
din domeniul sau de activitate si exercita, in numele statului, toate
drepturile ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale ce
detin in administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajari piscicole;
34. controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta,
protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii
de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
35. asigura evidenta navelor si ambarcatiunilor de pescuit prin Fisierul
navelor si ambarcatiunilor de pescuit, precum si evidenta altor tipuri de
dotari tehnice ale ambarcatiunilor de pescuit, inregistrarea datelor tehnice si
proiectelor amenajarilor hidrotehnice ale capacitatilor de productie din
acvacultura;
36. avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor agricole si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol,
potrivit reglementarilor in vigoare;
37. avizeaza lucrari de scoatere a terenurilor din circuitul agricol, respectand
planul urbanistic general si planul urbanistic zonal, in vederea infiintarii de
amenajari agrozootehnice, complexuri de sere, ferme multifunctionale,
microferme, amenajari piscicole pentru acvacultura intensiva si superintensiva
in sistem dirijat-controlat;
38. coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri
funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
39. fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de amenajare si
ameliorare a terenurilor agricole degradate, precum si monitorizarea calitatii
solului prin studii pedologice si agrochimice;
40. elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a
producatorilor agricoli si piscicoli si urmareste derularea acestora;
41. intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea
produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
42. monitorizeaza prin cercetari specifice organismele modificate genetic,
elaborand buletine de analiza anuale cu privire la impactul lor economic, ecologic
si asupra starii de sanatate a populatiei, eficienta utilizarii lor in sectorul
vegetal si animal agricol;
43. coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si tehnologica
agricola si piscicola, de consultanta si de perfectionare profesionala si a
organismelor modificate genetic;
44. coordoneaza actiunea de implementare a Programului de realizare a
Sistemului national antigrindina si de stimulare a precipitatiilor;
45. asigura indeplinirea, prin intermediul Autoritatii de Management pentru
Programul Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si
Pescuit, a atributiilor stabilite prin actele normative in vigoare;
46. asigura realizarea Proiectului privind reabilitarea si reforma
sectorului de irigatii conform prevederilor legale in vigoare;
47. organizeaza si asigura functionarea sistemului national de
supraveghere, evaluare, prognoze si avertizare privind efectele ecologice si
economice ale amenajarilor de imbunatatiri funciare;
48. organizeaza, executa si actualizeaza cadastrul amenajarilor de
acvacultura si imbunatatiri funciare cofinantat de la bugetul de stat.
II. In domeniul padurilor:
1. elaboreaza strategii si politici de gospodarire si de valorificare
rationala a resurselor fondului forestier national si a vegetatiei forestiere
din afara acestuia;
2. elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind
administrarea si gospodarirea durabila a fondului forestier national, a
vegetatiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui
piscicol din apele de munte;
3. exercita atributiile prevazute de lege in vederea asigurarii respectarii
regimului silvic in fondul forestier national;
4. coordoneaza si controleaza activitatea de elaborare si avizare, in conceptie
unitara, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a
padurilor, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
5. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasa
care se exploateaza anual din paduri si din vegetatia forestiera, din afara
fondului forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, in
conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
6. organizeaza evidenta sistemului informational pentru silvicultura
potrivit art. VIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2004 pentru
modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr.
7/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 499/2004,
organizeaza si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu
vegetatie forestiera, din afara fondului forestier, indiferent de natura
proprietatii, urmareste furnizarea datelor necesare in vederea realizarii
sistemului de cadastru, coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie,
topografie, fotogrammetrie, cartografie pentru realizarea sistemului
informational pentru silvicultura, precum si introducerea si intretinerea
acestuia, cantitativ si calitativ, si asigura proiectarea si aplicarea in teren
a organizarii teritoriului forestier;
7. analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege,
solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din circuitul silvic a unor
terenuri, precum si regularizarea perimetrelor padurii, conform reglementarilor
in vigoare, indiferent de natura proprietatii;
8. coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de
impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricola,
infiintarea perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara
de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine
hidrografice si perimetre de ameliorare; fundamenteaza necesitatea asigurarii
resurselor financiare respective;
9. organizeaza sistemul national de monitorizare sol-vegetatie forestiera
pentru silvicultura, ia masuri pentru ameliorarea starii de sanatate a
padurilor si coordoneaza gospodarirea ariilor protejate din fondul forestier
national;
10. urmareste si sprijina dezvoltarea retelei de drumuri forestiere,
urmarind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
11. urmareste evolutia starii fondului forestier national si prezinta
Guvernului rapoarte anuale;
12. colaboreaza cu institutiile interesate pentru preluarea in fondul
forestier al statului, in conditiile legii, a terenurilor degradate, inapte
pentru folosinta agricola, proprietate publica sau privata, pentru ameliorarea
carora detinatorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
13. atesta persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de teren,
elaborarea documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru executarea
lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, autorizeaza unitatile
specializate pentru activitatea de amenajare;
14. atesta persoanele juridice care executa lucrari silvice;
15. organizeaza si conduce, prin structurile teritoriale de specialitate
din subordine, modul de gospodarire a padurilor proprietate privata si a celor
proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale;
16. organizeaza si coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si
inginerie tehnologica in domeniul silviculturii, sprijina dezvoltarea acestora
si asigura folosirea rezultatelor obtinute la fundamentarea masurilor de
gospodarire durabila a padurilor;
17. reglementeaza si aproba activitatile de management forestier din
padurile proprietate privata, precum si din padurile proprietate publica a
unitatilor administrativ-teritoriale;
18. aproba incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din
afara fondului forestier national;
19. organizeaza activitatile tehnice silvice, finantate de la bugetul de
stat, pentru padurile proprietate privata a persoanelor fizice, conform
competentelor legale;
20. asigura, conform competentelor legale, respectarea reglementarilor
privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de
reproducere;
21. coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele
asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei
silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic de
catre proprietari si/sau detinatori;
22. autorizeaza functionarea structurilor silvice proprii de administrare a
fondului forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale
si a celui proprietate privata;
23. elaboreaza si analizeaza sistemul de informatii statistice in
silvicultura;
24. asigura, in conditiile legii, aplicarea masurilor specifice
silviculturii din proiectele si programele internationale;
25. coordoneaza si promoveaza documentatii de sinteza referitoare la fondul
forestier national, organizeaza periodic elaborarea inventarului fondului
forestier national si elaboreaza prognoze privind evolutia acestuia;
26. coordoneaza si implementeaza programele cu finantare externa cu
componente in domeniul silviculturii, scop in care organizeaza cadrul
institutional corespunzator;
27. verifica si aproba documentatiile intocmite pentru justificarea
pierderilor cauzate de calamitati inregistrate la impaduririle efectuate din
fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica sau din surse
bugetare;
28. ia masuri pentru realizarea inventarului forestier national si
coordoneaza realizarea acestuia;
29. asigura implementarea si monitorizarea masurii 3.5 - Silvicultura in
cadrul Programului SAPARD;
30. elaboreaza strategii si politici pentru gestionarea durabila a fondului
cinegetic national;
31. atribuie in gestiune, in conditiile legii, fondurile de vanatoare si
exercita atributiile prevazute de lege in domeniul cinegetic;
32. elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice pentru
gestionarea durabila a fondului cinegetic.
III. In domeniul dezvoltarii rurale:
1. elaboreaza si sustine programe de dezvoltare rurala, la nivel national,
regional si local;
2. elaboreaza si implementeaza programe specifice de dezvoltare in mediul
rural, conform politicii de dezvoltare rurala a ministerului;
3. propune modificarea periodica, in functie de rezultate, a Programului
Guvernului pentru dezvoltare rurala;
4. propune modificarea periodica, impreuna cu ministerele si organismele
neguvernamentale implicate, a Planului national pentru agricultura si
dezvoltare rurala;
5. raspunde de coordonarea actiunilor de implementare tehnica si financiara
a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala
- Agentia SAPARD;
6. colaboreaza cu toate structurile administrative, profesionale
interministeriale in vederea permanentei imbunatatiri a cadrului legislativ si
organizatoric general de dezvoltare rurala;
7. asigura sustinerea strategiilor si a programelor de dezvoltare
echilibrata a spatiului rural la nivel national, regional si local, in functie
de potentialul resurselor de dezvoltare, in concordanta cu strategia sectorului
agroalimentar si nivelul resurselor de finantare destinate si alocate acestei
activitati;
8. elaboreaza programele operationale si programele-complement, in
concordanta cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de
dezvoltare;
9. implementeaza programele operationale, in concordanta cu recomandarile
comitetelor de monitorizare si ale reglementarilor Uniunii Europene;
10. urmareste obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin
programele operationale, precum si a celor specifice mentionate prin
programele-complement;
11. asigura implementarea programelor operationale in concordanta cu
principiile si politicile Uniunii Europene, in special in domeniile concurentei,
achizitiilor publice, protectiei mediului si egalitatii de sanse intre femei si
barbati;
12. promoveaza si incurajeaza participarea sectorului privat la elaborarea
si implementarea programelor operationale;
13. asigura consultarea partenerilor sociali si a organizatiilor
profesionale in elaborarea si implementarea programelor operationale;
14. elaboreaza si asigura un sistem functional de colectare, prelucrare si
management al informatiilor si datelor statistice si financiare privind implementarea
programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei financiare
comunitare acordate pentru implementarea acestora;
15. analizeaza si propune modificari ale programelor operationale si ale
programelor-complement si inainteaza comitetelor de monitorizare
corespunzatoare propunerile privind realocarile de fonduri intre masurile din
cadrul programelor operationale aferente fiecarei autoritati; dupa aprobarea
lor de catre Comitetul de monitorizare, transmit modificarile si/sau ajustarile
propuse spre analiza si aprobare Comisiei Europene, precum si Autoritatii de
management pentru cadrul de sprijin comunitar si Autoritatii de plata, spre
informare; opereaza modificarile dupa aprobarea lor de catre Comisia Europeana
si informeaza corespunzator Autoritatea de management pentru cadrul de sprijin
comunitar, precum si Autoritatea de plata;
16. elaboreaza si prezinta spre aprobare comitetelor de monitorizare
rapoartele anuale de implementare si dupa primirea aprobarii acestora le transmit
spre aprobare Comisiei Europene;
17. asigura si raspunde pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin
programele operationale, precum si pentru implementarea masurilor de control
intern, in concordanta cu principiile unui management financiar riguros si
transparent;
18. urmareste si verifica instituirea de catre autoritatile de
implementare, precum si de catre organismele intermediare care implementeaza
masurile din programele operationale si din proiectele finantate prin
instrumentele structurale a unui sistem contabil si de evidenta separat, precum
si a unui cod de contabilitate adecvat pentru toate operatiunile finantate;
19. asigura corelarea masurilor din programele operationale sectoriale cu
cele din Programul operational regional;
20. elaboreaza manuale de implementare si utilizare pentru fondurile
structurale care finanteaza preponderent Programul operational si elaboreaza
manuale de implementare pentru proiectele finantate prin Fondul de coeziune;
21. elaboreaza criteriile de selectie si evaluare a proiectelor, aproba
proiectele selectate de catre organismele intermediare si transmit cererile de
finantare Autoritatii de plata;
22. asigura indeplinirea cerintelor privind informarea si publicitatea
privind asistenta financiara a Programului operational;
23. raspunde pentru utilizarea eficienta, efectiva si transparenta a
fondurilor care finanteaza Programul operational, precum si pentru indeplinirea
atributiilor delegate organismelor intermediare;
24. organizeaza evaluarile Programului operational si informeaza Comitetul
de monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra modalitatilor propuse
pentru implementarea recomandarilor si concluziilor primite de la Comisia
Europeana ca urmare a evaluarilor;
25. furnizeaza informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor
cuprinse in tabelele financiare;
26. constituie Comitetul de monitorizare pentru Programul operational si
asigura secretariatul si presedintia acestuia;
27. participa la intalnirile anuale cu Comisia Europeana pentru examinarea
rezultatelor anului precedent; implementeaza recomandarile Comisiei Europene si
informeaza corespunzator Comitetul de monitorizare.
IV. In domeniul integrarii europene si relatiilor internationale:
1. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de implementarea
angajamentelor rezultate in urma negocierilor de aderare a Romaniei la Uniunea
Europeana, pentru sectoarele agricol, agroalimentar, dezvoltare rurala,
forestier si pescuit;
2. asigura pregatirea si derularea misiunilor de monitorizare ale Comisiei
Europene, precum si pregatirea si participarea la consultarile tehnice cu
aceasta;
3. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de pregatirea sectoarelor
agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier pentru aderare:
Programul national de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, indeplinirea
angajamentelor asumate prin Programul national de aderare si prin documentele
programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele inregistrate in
procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislatiei
armonizate cu acquisul comunitar, Planul de masuri prioritare pentru pregatirea
aderarii la Uniunea Europeana;
4. asigura corelarea modului in care legislatia nationala transpune
prevederile legislatiei comunitare;
5. urmareste si avizeaza documentele specifice pentru sectoarele
agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier, in relatia cu alte
capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este membru al delegatiilor sectoriale;
6. coordoneaza si avizeaza actiunile derulate, suportate prin Programul
TAIEX;
7. coordoneaza, organizeaza si monitorizeaza activitatea Corpului de
consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale;
8. coordoneaza si avizeaza actele normative pentru crearea si functionarea
RICA conform angajamentelor din documentele de negocieri si asigura pregatirea
si implementarea planului constructiei institutionale RICA si a sistemului
informational experimental de contabilitate agricola;
9. coordoneaza si avizeaza proiectele de acorduri, conventii, protocoale si
alte intelegeri de colaborare economica si tehnico-stiintifica bilaterala in domeniul
agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si pescuitului cu alte state si
urmareste indeplinirea procedurilor prevazute in Legea nr. 590/2003 privind
tratatele, pentru negocierea, semnarea si intrarea in vigoare a documentelor
respective;
10. sprijina si monitorizeaza implementarea acordurilor bilaterale de
cooperare in domeniul agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si
pescuitului;
11. avizeaza materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de
cooperare economica si tehnico-stiintifica bilaterala si coordoneaza
activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, paduri,
dezvoltare rurala si pescuit, ca urmare a acordurilor bilaterale incheiate sau
a hotararilor comisiilor mixte interguvernamentale;
12. coordoneaza activitatile in relatia cu organismele internationale FAO,
OECD, FIDA, ICE, OCEMN, Banca Mondiala, si alte organisme, precum si proiectele
finantate de acestea;
13. asigura reprezentarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale la intalnirile oficiale externe si interne pe problematica
integrarii europene si a relatiilor internationale;
14. coordoneaza activitatile Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale in relatia cu organismele internationale si structurile
regionale la care Romania este membra;
15. coordoneaza si avizeaza propunerile si proiectele de finantare din
fonduri PHARE, pe baza prioritatilor din Parteneriatul pentru aderare si alte
documente programatice;
16. monitorizeaza si coordoneaza, pentru proiectele PHARE, indeplinirea
sarcinilor privind organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea
contractantului, negocierea si incheierea contractului;
17. coordoneaza si urmareste derularea in bune conditii a proiectelor cu finantare
externa: PHARE, bilaterale, precum si cu organisme internationale, in vederea
asigurarii absorbtiei fondurilor alocate;
18. coordoneaza si organizeaza activitatea privind adoptarea si
implementarea Sistemului integrat de administrare si control.
(2) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale indeplineste
orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de
activitate.
SECTIUNEA a 2-a
Structura organizatorica si conducerea ministerului
Art. 5
(1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale se pot organiza servicii,
birouri, compartimente si colective temporare, in conditiile legii.
(2) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu
al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se stabilesc, in
conformitate cu structura organizatorica, prin regulamentul de organizare si
functionare a ministerului, care se aproba prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
Art. 6
(1) In structura Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
functioneaza Directia generala dezvoltare rurala care indeplineste si atributii
de autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru
agricultura, dezvoltare rurala si pescuit.
(2) Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial pentru
agricultura, dezvoltare rurala si pescuit indeplineste atributiile stabilite
prin Hotararea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului
institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor
structurale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7
(1) In conditiile legii, se organizeaza si functioneaza in subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale unitati de
management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de cate un
director, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul
proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
(2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale numeste, in
conditiile legii, personalul UMP si stabileste competentele directorului.
Art. 8
(1) Unitatile aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica, statele de
functii si numarul de personal pentru institutiile publice din subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu incadrarea in
numarul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea in functiile de conducere la institutiile din subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se face prin ordin
al ministrului, in conditiile reglementarilor legale aplicabile. In cazul
serviciilor deconcentrate, numirile in functie se fac potrivit legii.
(4) Unitatile care functioneaza sub autoritatea si respectiv in coordonarea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in
anexele nr. 3 si 4.
(5) La unitatile prevazute la alin. (4) numirea conducatorilor se face
potrivit reglementarilor specifice.
Art. 9
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
se exercita de catre ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
(2) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste in
domeniul de activitate al ministerului atributiile generale prevazute de art.
53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste si
alte atributii specifice stabilite prin alte acte normative.
(4) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale reprezinta
ministerul in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si
organizatii, cu persoane juridice si fizice din tara sau din strainatate,
precum si in justitie.
(5) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale coordoneaza
activitatea unitatilor din subordine, precum si a celor aflate sub autoritatea
si in coordonarea ministerului si indeplineste atributiile prevazute de Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in calitate
de ordonator principal de credite.
(6) In exercitarea atributiilor sale, ministrul agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 10
(1) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale este sprijinit,
in activitatea de conducere a ministerului, de 4 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de catre ministrul
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale. Raspunderile si atributiile
secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale.
(3) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare
europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare
europeana.
Art. 11
In cazul in care ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nu
isi poate exercita atributiile curente, acesta desemneaza un secretar de stat
care sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre
aceasta.
Art. 12
Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale conduce aparatul
propriu al ministerului, numeste si elibereaza din functie, in conditiile
legii, personalul acestuia.
Art. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este inalt functionar public, numit in conditiile legii.
Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii
si realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, padurilor
si dezvoltarii rurale.
(3) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale poate indeplini si alte atributii incredintate de ministru,
prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
Art. 14
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este de 402, exclusiv demnitarii
si posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit
legii.
Art. 15
(1) In cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala
functioneaza unitatile pentru ameliorare si reproductie in zootehnie si
unitatile fitosanitare, fara personalitate juridica.
(2) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala coordoneaza oficiile
de studii pedologice si agrochimice, institutii publice deconcentrate cu
personalitate juridica, finantate din venituri proprii.
CAP. 3
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are in dotare,
pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme
stabilit potrivit actelor normative in vigoare.
(2) Pentru activitatile specifice Corpului de control al ministrului si
Directiei de inspectii, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale are in dotare un numar de 3 autoturisme de interventie cu un consum
lunar de 300 litri/luna/vehicul.
(3) Unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale cuprinse la cap. I si II din anexa nr. 2 pot
utiliza pentru activitati specifice un numar de autoturisme potrivit anexei nr.
5.
Art. 17
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 291 din 1 aprilie 2004, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art. 18
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
__________________________________
| Numar maxim de posturi 402 |
| (exclusiv demnitarii si posturile|
| aferente cabinetului ministrului)|
|__________________________________|
______________________ _____________
| CORPUL DE CONTROL |__ __| PURTATOR DE |
| AL MINISTRULUI* | | ____________ | | CUVANT |
|______________________| | | | | |_____________|
______________________ |_____| MINISTRU |___________| _____________
| DIRECTIA DE INFORMARE| | |____________| | | CONSILIER |
| SI RELATII PUBLICE |__| | |__| DIPLOMATIC |
|______________________| | | | |_____________|
______________________ | | | _____________
| AUDIT PUBLIC INTERN | | | | | PROBLEME |
| |__| | |__| SPECIALE |
|______________________| | |_____________|
| __________________
|___| CABINET MINISTRU |
| |__________________|
|
|
__________________________________|____________________________________
___|____ ___|____ ___|____ ____|___ _____|__
|SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR|
|SECRETAR|
|DE STAT | |DE STAT | |GENERAL | |DE STAT | |DE STAT
|
|________| |________| |________| |________|
|________|
| | | | |
___|__ __|___ ___|__ __|___ ___|__
|MODUL | |MODUL | |MODUL | |MODUL | |MODUL
|
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5
|
|______| |______| |______| |______|
|______|
------------
*) Se organizeaza la nivel de directie.
MODUL 1
____________________
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
|
____________________|__________________
| DIRECTIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA |
| SI RELATII INTERNATIONALE |
|_______________________________________|
| ________________________________
|__| DIRECTIA DE MONITORIZARE A |
| PROCESELOR DE ADERARE |
|________________________________|
MODUL 2
____________________
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
___________________|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA GENERALA ELABORARE |
| | STRATEGII, POLITICI SECTORIALE |
| | SI DE PIATA |
| |____________________________________|
| | _______________________________
| |__| DIRECTIA ELABORARE POLITICI |
| | DE PIATA |
| |_______________________________|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA CONSOLIDAREA PROPRIETATII,|
| | REFORMA STRUCTURILOR DE EXPLOATARE |
| | SI CONSERVAREA SOLURILOR |
| |____________________________________|
|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA GENERALA IMPLEMENTARE |
| POLITICI SECTORIALE SI DE PIATA |
|____________________________________|
| _______________________________
|__| DIRECTIA IMPLEMENTARE POLITICI|
| | IN SECTORUL VEGETAL SI AL |
| | PRODUSELOR VEGETALE |
| | TRANSFORMATE |
| |_______________________________|
| _______________________________
|__| DIRECTIA IMPLEMENTARE POLITICI|
| DE CRESTEREA ANIMALELOR SI |
| PROCESAREA PRODUSELOR DE |
| ORIGINE ANIMALA |
|_______________________________|
MODUL 3
____________________
________| SECRETAR GENERAL |
| |____________________|
|
| ___________________________________
|__| DIRECTIA FINANCIAR, CONTABILITATE |
| | SI ADMINISTRATIV |
| |___________________________________|
| ___________________________________
|__| DIRECTIA BUGET FINANTE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
|__| DIRECTIA JURIDICA SI CONTENCIOS |
| |___________________________________|
| ___________________________________
|__| DIRECTIA MANAGEMENTUL RESURSELOR |
| | UMANE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
|__| INVESTITII SI ACHIZITII PUBLICE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
|__| TEHNOLOGIA INFORMATIEI |
|___________________________________|
MODUL 4
____________________
_________| SECRETAR DE STAT |
| |____________________|
|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA POLITICI, STRATEGII SI |
| | REGLEMENTARI FORESTIERE |
| |____________________________________|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA DE DEZVOLTARE FORESTIERA |
| | SI CONSOLIDAREA PROPRIETATII |
| |____________________________________|
| ____________________________________
|__| DIRECTIA DE MANAGEMENT FORESTIER |
| |____________________________________|
| ____________________________________
|__| MANAGEMENT CINEGETIC |
| |____________________________________|
| ____________________________________
|__| RELATIA CU PARLAMENT |
|____________________________________|
MODUL 5
____________________
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
|
__________________|_________________
| DIRECTIA GENERALA DEZVOLTARE |
| RURALA |
|____________________________________|
_________________________________ |
| DIRECTIA DE MONITORIZARE, | |
| IMPLEMENTARE SI EVALUARE |_|
| PROGRAME DE DEZVOLTARE RURALA | |
|_________________________________| |
_________________________________ |
| DIRECTIA DE MANAGEMENT, | |
| ASISTENTA TEHNICA SI RELATII |_|
| CU PARTENERII | |
|_________________________________| |
_________________________________ |
| DIRECTIA STRATEGII, POLITICI | |
| SI PROGRAME DE DEZVOLTARE RURALA|_|
|_________________________________|
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
I. Institutii publice finantate integral din bugetul de stat
1. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala - servicii publice
deconcentrate
2. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide in Plante
si
Produse Vegetale
6. Inspectia Piscicola
7. Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare
8. Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Industrie Alimentara
si
Dezvoltare Rurala
9. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati
10. Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura
NOTA:
Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru
institutiile prevazute la cap. I este de 6.229.
II. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii
acordate
de la bugetul de stat
1. Agentia SAPARD
2. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor
3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului
saditor - servicii publice deconcentrate
4. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
5. Laboratoarele publice pentru controlul calitatii viei si vinului (cu
sediul
in judetele Prahova, Alba si Vrancea)
6. Oficiul National al Viei si Vinului
7. Agentia Nationala de Consultanta Agricola
NOTA:
Numarul maxim de posturi pentru institutiile prevazute la cap. II este de
1.054.
III. Alte unitati finantate din venituri proprii
1. Agentia Domeniilor Statului
2. Institutul de Bioresurse Alimentare
3. Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol
4. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse
Vitivinicole
5. Oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene din subordinea
directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene
6. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie
si
Protectia Mediului - ICPA Bucuresti
7. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii in
Horticultura Stefanesti - Arges.
IV. Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat
- Unitati de management al proiectului (UMP)
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
1. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
2. Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare
3. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
4. Regia Nationala a Padurilor - Romsilva
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
- Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti" (sursa de finantare: venituri proprii)
ANEXA 5
NORMATIV
de autoturisme la unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii TOTAL din care:
crt.
__________________________
Autoturisme
Autospeciale
pentru *2)
activitati
specifice*1)
________________________________________________________________________________
1. Directiile pentru agricultura si 10/ 4/unitate 6/unitate
dezvoltare rurala - servicii publice unitate
deconcentrate
2. Agentia Nationala pentru Ameliorare 4 3 1
si Reproductie in Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru Carantina 3 2 1
Fitosanitara
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale 3 2 1
Suceava
5. Laboratorul Central pentru Controlul 2 1 1
Reziduurilor de Pesticide in Plante
si Produse Vegetale
6. Inspectia Piscicola 39 30 9
7. Directiile teritoriale de regim silvic 58 40 18
si de vanatoare
8. Agentia de Plati si Interventie pentru 2 2
Agricultura, Industrie Alimentara si
Dezvoltare Rurala
9. Centrul de Formare si Inovatie pentru 3 2 1
Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC)
10. Agentia SAPARD 24 24
11. Laboratorul Central pentru Calitatea 6 4 2
Semintelor si a Materialului Saditor
12. Inspectoratele teritoriale pentru 4/ 3/unitate 1/unitate
calitatea semintelor si a materialului unitate
saditor - servicii publice
deconcentrate
13. Institutul de Stat pentru Testarea si 4 4
Inregistrarea Soiurilor
14. Agentia Nationala de Consultanta 4 4
Agricola
15. Agentia Nationala de Pescuit si 2 2
Acvacultura
16. Oficiul National al Viei si Vinului 1 1
17. Laboratorul central pentru controlul 1 1
calitatii si igienei vinului
Valea Calugareasca
18. Laboratorul regional pentru controlul 1 1
calitatii si igienei vinului Blaj
19. Laboratorul regional pentru controlul 1 1
calitatii si igienei vinului Odobesti
________________________________________________________________________________
*1) Cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.
*2) Nu fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.