HOTARARE Nr. 409 din 23 martie 2004
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 291 din 1 aprilie 2004
Avand in vedere prevederile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul
administratiei publice centrale,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin.
(1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, si al
Hotararii Parlamentului Romaniei nr. 5/2004 pentru aprobarea modificarii si
structurii componentei Guvernului,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului.
(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este
in municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale aplica
strategia si Programul Guvernului in vederea promovarii politicilor in
domeniile: agricultura, pescuit si acvacultura, productie alimentara,
agricultura ecologica, imbunatatiri funciare, silvicultura si dezvoltare
rurala.
(4) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este
autoritatea centrala care asigura dezvoltarea durabila a agriculturii,
pescuitului si acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii ecologice,
imbunatatirilor funciare, silviculturii si a spatiului rural. Acesta asigura
exploatarea si gospodarirea fondului forestier national, in mod rational,
precum si a vegetatiei forestiere din afara acestuia si are rolul de a utiliza
si implementa mecanismele financiare pentru stimularea si valorificarea
productiei in conformitate cu cerintele economiei de piata.
(5) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale elaboreaza
strategia, reglementarile specifice de dezvoltare si armonizare a acestor
activitati si actele normative, in cadrul politicii generale a Guvernului si in
concordanta cu reglementarile Uniunii Europene.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica
economica a Guvernului si tendintele pe plan mondial, strategia de dezvoltare a
agriculturii, pescuitului si acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii
ecologice, imbunatatirilor funciare, silviculturii si a dezvoltarii rurale si
se proiecteaza instrumentele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia,
realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice
activitatilor din domeniul agriculturii, pescuitului si acvaculturii,
productiei alimentare, agriculturii ecologice si al protectiei indicatiilor
geografice si a denumirilor de origine a produselor agricole si alimentare,
imbunatatirilor funciare, silviculturii si al dezvoltarii rurale;
c) de administrare, prin care se asigura administrarea proprietatii publice
si private a statului, precum si gestionarea fondurilor si serviciilor pentru
care statul este responsabil, in domeniul sau de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura implementarea, urmarirea si
controlul aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniul agriculturii,
pescuitului si acvaculturii, productiei alimentare, agriculturii ecologice,
imbunatatirilor funciare, silviculturii si al dezvoltarii rurale.
CAP. 2
Atributiile, structura organizatorica si conducerea ministerului
SECTIUNEA 1
Atributiile ministerului
Art. 3
In exercitarea functiilor sale Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale are urmatoarele atributii principale:
1. asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de
activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
2. elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile: agricultura,
pescuit si acvacultura, productie alimentara, silvicultura, dezvoltare rurala,
imbunatatiri funciare, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordoneaza activitatea Agentiei SAPARD;
4. elaboreaza studii si fundamenteaza programe de dezvoltare a zonelor
montane si a zonelor rurale defavorizate, in colaborare cu celelalte organe ale
administratiei publice centrale si cu organismele internationale in domeniu;
5. coordoneaza activitatea de avizare, promovare, realizare si monitorizare
a obiectivelor de investitii specifice;
6. elaboreaza studii si propune programe de mecanizare, modernizare si
retehnologizare, in concordanta cu cerintele de calitate din Uniunea Europeana;
7. coordoneaza activitatea privind patrimoniul institutiilor publice din
subordine;
8. coordoneaza si monitorizeaza privatizarea societatilor comerciale
agricole la care statul este actionar majoritar si concesionarea terenurilor
apartinand domeniului public sau privat al statului, aflate in administrarea
unitatilor de sub autoritatea sa, precum si a terenurilor agricole ori a
terenurilor cu amenajari piscicole, din administrarea societatilor comerciale
la care statul este actionar, si a celorlalte bunuri si servicii din domeniul
sau de activitate;
9. coordoneaza si monitorizeaza activitatile de imbunatatiri funciare din
domeniul agricol si silvic;
10. coordoneaza si monitorizeaza concesionarea activelor Regiei Nationale a
Padurilor - Romsilva, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
11. coordoneaza constituirea si monitorizeaza functionarea asociatiilor
utilizatorilor de apa pentru irigatii, prin Oficiul de reglementare a asociatiilor
utilizatorilor de apa pentru irigatii, potrivit legislatiei in vigoare;
12. elaboreaza norme pentru atestarea persoanelor care desfasoara
activitati de imbunatatiri funciare;
13. fundamenteaza si elaboreaza programe privind fondul funciar, protectia
solului, a plantelor, a animalelor si a padurilor;
14. reprezinta Guvernul in relatiile cu organisme interne si internationale
in domeniile sale de activitate;
15. sprijina, direct sau prin institutii publice din subordine, editarea
publicatiilor de specialitate si de informare specifice;
16. colaboreaza, prin structurile sale, cu Institutul National de
Statistica pentru a satisface cerintele de date statistice de calitate si
comparabile bazate pe acquisul comunitar;
17. initiaza, direct sau prin unitatile aflate in subordinea ori sub
autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat de interes national,
negociaza, semneaza si realizeaza contractul de parteneriat public-privat, in
conformitate cu prevederile legale in domeniu;
18. initiaza, negociaza si asigura punerea in aplicare a dispozitiilor
conventiilor si acordurilor internationale din sfera sa de competenta, la care
Romania este parte, din imputernicirea Guvernului, reprezinta interesele
statului in diferite institutii si organisme internationale si dezvolta relatii
de cooperare cu institutii si organizatii similare din alte state;
19. intreprinde actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de
lege, pentru intensificarea participarii Romaniei la actiunile de cooperare
bilaterala si multilaterala, la nivel subregional, regional si global, pentru
valorificarea oportunitatilor si facilitatilor de asistenta financiara,
tehnica, tehnologica si stiintifica;
20. coordoneaza si raspunde de activitatile privind procesul de pregatire a
aderarii la Uniunea Europeana pentru domeniile din sfera sa de competenta;
21. exercita si alte responsabilitati, in conformitate cu dispozitiile
legislatiei nationale si ale acordurilor internationale la care Romania este parte,
precum si cu prevederile Programului national de aderare a Romaniei la Uniunea
Europeana;
22. asigura relatia cu Parlamentul Romaniei, cu sindicatele si patronatele
si cu organizatiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populatia,
precum si cu mass-media;
23. coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de
activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a
conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce
decurg din acestea;
24. initiaza actiuni in domeniul sau de activitate, privind integrarea
europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din
Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si
Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat
la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993;
25. asigura in domeniul de activitate organizarea activitatilor prevazute
de lege pentru apararea civila si pentru situatii de mobilizare;
26. desfasoara activitati de control si inspectii privind respectarea
legislatiei in domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte organe
abilitate;
27. desfasoara activitati de audit public intern, potrivit reglementarilor
legale in vigoare;
28. colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte
organisme interne si internationale interesate;
29. initiaza si elaboreaza, direct sau prin unitatile aflate in subordine,
sub autoritate ori in coordonare, proiecte de acte normative in domeniile in
care isi desfasoara activitatea;
30. avizeaza proiecte de acte normative care au legatura cu domeniile in
care isi desfasoara activitatea;
31. elaboreaza si promoveaza politici privind reglementarea depozitarii
semintelor de consum si activitatea de gradare a acestora.
Art. 4
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are
urmatoarele atributii specifice:
I. In domeniul agriculturii, pescuitului si acvaculturii si productiei
alimentare si imbunatatirii funciare:
1. elaboreaza politici pe produs, in colaborare cu organizatiile
interprofesionale pe produs;
2. promoveaza programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si
consolidarea pietei produselor agroalimentare in vederea cresterii
competitivitatii produselor pe piata interna si externa;
3. propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Programului
Guvernului pentru agricultura;
4. urmareste si sprijina formarea de exploatatii agricole conform
prevederilor legale;
5. colaboreaza cu organizatiile de producatori, asociatiile si fundatiile
de profil, in vederea sprijinirii producatorilor agricoli si piscicoli, si
intreprinde actiuni de asistenta si consultanta pentru sustinerea activitatii
acestora;
6. initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice
pentru producatorii agricoli si piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea
cooperatiei rurale;
7. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, agentii economici care
produc, prelucreaza si comercializeaza produse agroalimentare;
8. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, organismele de
inspectie si certificare din agricultura ecologica;
9. asigura, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Produse
Ecologice, implementarea, reglementarea si monitorizarea sistemului de
agricultura ecologica in Romania;
10. asigura, prin Autoritatea Nationala a Pietelor Produselor Agricole si
Alimentare, aplicarea mecanismelor si instrumentelor de politica agricola si
comerciala care privesc organizarea de piata, consolidarea si functionarea
eficienta a pietelor produselor agricole si alimentare;
11. elibereaza licente de depozit pentru semintele de consum, conform
prevederilor legale, si aproba Manualul de gradare a semintelor de consum;
12. elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in
conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu
normele Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultura - FAO si Organizatiei
Mondiale a Sanatatii - OMS;
13. coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si acvacultura; ia
masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate, potrivit
legislatiei in vigoare;
14. coordoneaza, organizeaza si controleaza activitatea de ameliorare si
reproductie a animalelor;
15. asigura implementarea politicilor, strategiilor si programelor de
dezvoltare in domeniul cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii,
precum si in domeniul produselor agroalimentare;
16. elaboreaza norme tehnice si metodologice in domeniul cresterii
animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si in domeniul produselor
agroalimentare;
17. coordoneaza activitatea de crestere a animalelor si nutritie animala,
precum si activitatea de pescuit si acvacultura;
18. elaboreaza, promoveaza si implementeaza cadrul legal privind calitatea
produselor agroalimentare, precum si alinierea legislatiei in domeniul cresterii
animalelor, pescuitului, acvaculturii si produselor agroalimentare cu
legislatia Uniunii Europene;
19. elaboreaza acte normative care promoveaza valorificarea productiilor
animaliere in sisteme comunitare de clasificare;
20. stabileste prioritati in domeniul cresterii animalelor, pescuitului si
acvaculturii, pentru corelarea productiilor animaliere cu necesarul de produse,
in vederea aprovizionarii pietei interne si crearii de disponibilitati pentru
export;
21. elaboreaza si promoveaza, impreuna cu institutele de specialitate de
profil, tehnologii moderne pentru cresterea animalelor, in domeniul pescuitului
si acvaculturii si pentru amenajarea pajistilor, diferentiate in functie de
conditiile agropedologice;
22. elaboreaza si intocmeste studii si strategii privind cresterea
competitivitatii produselor agroalimentare romanesti pe piata interna si
externa;
23. initiaza si elaboreaza acte normative privind protectia indicatiilor
geografice, denumirilor de origine si a atestatelor de specificitate pentru
produsele agricole si produsele alimentare;
24. aproba in conditiile legii organismele de inspectie si certificare
privind protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a
atestatelor de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare;
25. inregistreaza in conditiile legii indicatiile geografice, denumirile de
origine si atestatele de specificitate pentru produsele agricole si produsele
alimentare si solicita protectia acestora in Uniunea Europeana;
26. elaboreaza si actualizeaza legislatia privind acreditarea agentilor
economici care desfasoara activitati in domeniul productiei, depozitarii,
transportului si comercializarii produselor alimentare;
27. aproba si inregistreaza simbolurile societatilor comerciale cu
activitati in domeniul productiei de conserve alimentare ambalate in recipiente
metalice si numerele de ordine ale grupelor si sortimentelor de conserve
alimentare;
28. participa la elaborarea standardelor romanesti ale produselor alimentare
pentru armonizarea acestora cu cele europene si internationale, precum si cu
standardele Codex Alimentarius;
29. coordoneaza activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul si
certificarea calitatii, comercializarea semintelor si a materialului saditor,
precum si inregistrarea soiurilor de plante;
30. organizeaza si coordoneaza activitatea fitosanitara, elaboreaza
strategia in domeniu, inclusiv norme de carantina fitosanitara, avizeaza
omologarea, producerea si utilizarea pesticidelor, precum si autorizarea si
utilizarea ingrasamintelor, controleaza modul de implementare a legislatiei in
vigoare;
31. promoveaza si implementeaza politici de calitate in domeniul protectiei
plantelor, carantinei fitosanitare si regimului produselor de uz fitosanitar la
nivel central si teritorial, dezvolta baza de date privind activitatea de
protectie a plantelor;
32. coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de
restructurare si privatizare ale societatilor nationale la care statul, prin
Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, este actionar
majoritar;
33. coordoneaza elaborarea de masuri si asigura restructurarea si
privatizarea societatilor comerciale pe actiuni, cu capital majoritar de stat,
din domeniul sau de activitate, si exercita, in numele statului, toate
drepturile ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale ce
detin in administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajari piscicole;
34. controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta,
protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii
de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
35. asigura evidenta navelor si ambarcatiunilor de pescuit prin Fisierul
navelor si ambarcatiunilor de pescuit, precum si evidenta capacitatilor de
productie din acvacultura;
36. avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit
reglementarilor in vigoare;
37. coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri
funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
38. fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de amenajare si
ameliorare a terenurilor agricole degradate, precum si monitorizarea calitatii
solului prin studii pedologice si agrochimice;
39. elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a
producatorilor agricoli si piscicoli si urmareste derularea acestora;
40. intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea
produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
41. coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si tehnologica
agricola si piscicola, de consultanta si de perfectionare profesionala si a
organismelor modificate genetic;
42. coordoneaza actiunea de implementare a Programului de realizare a
Sistemului national antigrindina si de stimulare a precipitatiilor;
43. asigura indeplinirea, prin intermediul Autoritatii de Management Program
Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit, a
atributiilor stabilite prin actele normative in vigoare;
44. asigura realizarea Proiectului privind reabilitarea si reforma
sectorului de irigatii conform prevederilor legale in vigoare;
45. organizeaza si asigura functionarea sistemului national de
supraveghere, evaluare, prognoze si avertizare privind efectele ecologice si
economice ale amenajarilor de imbunatatiri funciare;
46. organizeaza, executa si actualizeaza cadastrul amenajarilor de
imbunatatiri funciare finantat de la bugetul de stat.
II. In domeniul padurilor:
1. elaboreaza strategii si politici de gospodarire si de valorificare
rationala a resurselor fondului forestier national si a vegetatiei forestiere
din afara acestuia;
2. elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind
administrarea si gospodarirea durabila a fondului forestier national, a
vegetatiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui piscicol
din apele de munte;
3. exercita atributiile prevazute de lege in vederea asigurarii respectarii
regimului silvic in fondul forestier national;
4. coordoneaza si controleaza activitatea de elaborare si avizare, in
conceptie unitara, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a
padurilor, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
5. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasa
care se exploateaza anual din paduri si din vegetatia forestiera, din afara
fondului forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, in
conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
6. organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul forestier, organizeaza
si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie
forestiera, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietatii, si
urmareste furnizarea datelor necesare in vederea realizarii sistemului de
cadastru general si coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie, topografie,
fotogrammetrie, cartografie in domeniul cadastrului forestier, precum si
introducerea si intretinerea cadastrului forestier, cantitativ si calitativ, si
asigura proiectarea si aplicarea in teren a organizarii teritoriului forestier;
7. analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege,
solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din circuitul silvic a unor
terenuri, precum si regularizarea perimetrelor padurii, conform reglementarilor
in vigoare, indiferent de natura proprietatii;
8. coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de
impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricola,
infiintarea perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara
de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine
hidrografice si perimetre de ameliorare; fundamenteaza necesitatea asigurarii
resurselor financiare respective;
9. organizeaza sistemul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor,
ia masuri pentru ameliorarea starii de sanatate a padurilor si coordoneaza
gospodarirea ariilor protejate din fondul forestier national;
10. urmareste si sprijina dezvoltarea retelei de drumuri forestiere,
urmarind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
11. atribuie in gestiune, in conditiile legii, fondurile de vanatoare si
exercita atributiile prevazute de lege in domeniul cinegetic;
12. urmareste evolutia starii fondului forestier national si prezinta
Guvernului rapoarte anuale;
13. colaboreaza cu institutiile interesate pentru preluarea in fondul
forestier al statului, in conditiile legii, a terenurilor degradate, inapte
pentru folosinta agricola, proprietate publica sau privata, pentru ameliorarea
carora detinatorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
14. atesta persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de
teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru
executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, autorizeaza
unitatile specializate pentru activitatea de amenajare;
15. atesta persoanele juridice care executa lucrari silvice;
16. organizeaza si conduce, prin structurile teritoriale de specialitate
din subordine, modul de gospodarire a padurilor proprietate privata si a celor
proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale;
17. organizeaza si coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si
inginerie tehnologica in domeniul silviculturii, sprijina dezvoltarea acestora si
asigura folosirea rezultatelor obtinute la fundamentarea masurilor de
gospodarire durabila a padurilor;
18. reglementeaza si aproba activitatile de management forestier din
padurile proprietate privata, precum si din padurile proprietate publica a unitatilor
administrativ-teritoriale;
19. aproba incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din
afara fondului forestier national;
20. organizeaza activitatile tehnice silvice, finantate de la bugetul de
stat, pentru padurile proprietate privata a persoanelor fizice, conform
competentelor legale;
21. asigura, conform competentelor legale, respectarea reglementarilor
privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de
reproducere;
22. coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele
asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei
silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic de
catre proprietari si/sau detinatori;
23. autorizeaza functionarea structurilor silvice proprii de administrare a
fondului forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale
si a celui proprietate privata;
24. elaboreaza si analizeaza sistemul de informatii statistice in
silvicultura;
25. asigura, in conditiile legii, aplicarea masurilor specifice
silviculturii din proiectele si programele internationale;
26. coordoneaza si promoveaza documentatii de sinteza referitoare la fondul
forestier national, organizeaza periodic elaborarea inventarului fondului
forestier national si elaboreaza prognoze privind evolutia acestuia.
III. In domeniul dezvoltarii rurale:
1. elaboreaza si sustine programe de dezvoltare rurala la nivel national,
regional si local;
2. propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Programului
Guvernului pentru dezvoltare rurala;
3. propune amendarea periodica, impreuna cu ministerele si organismele
neguvernamentale implicate, a Planului national pentru agricultura si
dezvoltare rurala;
4. raspunde de coordonarea actiunilor de implementare tehnica si financiara
a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala
- Agentia SAPARD;
5. colaboreaza cu toate structurile administrative, profesionale
interministeriale in vederea permanentei imbunatatiri a cadrului legislativ si
organizatoric general de dezvoltare rurala;
6. coordoneaza, indruma si controleaza in teritoriu activitatea serviciilor
tehnice delegate pentru implementarea tehnica si financiara a Programului
SAPARD;
7. asigura sustinerea strategiilor si a programelor de dezvoltare
echilibrata a spatiului rural la nivel national, regional si local, in functie
de potentialul resurselor de dezvoltare, in concordanta cu strategia sectorului
agroalimentar si nivelul resurselor de finantare destinate si alocate acestei
activitati;
8. elaboreaza programele operationale si programele complement, in
concordanta cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de
dezvoltare;
9. implementeaza programele operationale, in concordanta cu recomandarile
comitetelor de monitorizare si ale reglementarilor Uniunii Europene;
10. urmareste obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin
programele operationale, precum si a celor specifice mentionate prin programele
complement;
11. asigura implementarea programelor operationale in concordanta cu
principiile si politicile Uniunii Europene, in special in domeniile
concurentei, achizitiilor publice, protectiei mediului si egalitatii de sanse
intre femei si barbati;
12. promoveaza si incurajeaza participarea sectorului privat la elaborarea
si implementarea programelor operationale;
13. elaboreaza si asigura un sistem functional de colectare, prelucrare si
management al informatiilor si datelor statistice si financiare privind
implementarea programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei
financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
14. analizeaza si propune modificari ale programelor operationale si ale
programelor complement si inainteaza comitetelor de monitorizare
corespunzatoare propunerile privind realocarile de fonduri intre masurile din
cadrul programelor operationale aferente fiecarei autoritati; dupa aprobarea
lor de catre comitetul de monitorizare, transmite modificarile si/sau
ajustarile propuse spre analiza si aprobare Comisiei Europene, precum si
Autoritatii de management pentru Cadrul de sprijin comunitar si Autoritatii de
plata, spre informare; opereaza modificarile dupa aprobarea lor de catre
Comisia Europeana si informeaza corespunzator Autoritatea de management pentru
Cadrul de sprijin comunitar, precum si Autoritatea de plata;
15. elaboreaza si prezinta spre aprobare comitetelor de monitorizare
rapoartele anuale de implementare si dupa primirea aprobarii acestora le
transmite spre aprobare Comisiei Europene;
16. asigura si raspunde pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin
programele operationale, precum si pentru implementarea masurilor de control
intern, in concordanta cu principiile unui management financiar riguros si
transparent;
17. urmareste si verifica instituirea de catre autoritatile de
implementare, precum si de organismele intermediare care implementeaza masurile
din programele operationale si din proiectele finantate prin instrumentele
structurale a unui sistem contabil si de evidenta separat, precum si a unui cod
de contabilitate adecvat pentru toate operatiunile finantate;
18. asigura corelarea masurilor din programele operationale sectoriale cu
cele din Programul operational regional;
19. elaboreaza manuale de implementare si utilizare pentru fondurile
structurale care finanteaza preponderent programul operational si elaboreaza
manuale de implementare pentru proiectele finantate prin Fondul de coeziune;
20. elaboreaza criteriile de selectie si evaluare a proiectelor, aproba
proiectele selectate de catre organismele intermediare si transmit cererile de
finantare Autoritatii de plata;
21. asigura indeplinirea cerintelor referitoare la informarea si
publicitatea privind asistenta financiara a Programului operational;
22. raspunde pentru utilizarea eficienta, efectiva si transparenta a
fondurilor care finanteaza Programul operational, precum si pentru indeplinirea
atributiilor delegate organismelor intermediare;
23. organizeaza evaluarea intermediara a Programului operational si
informeaza comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra
modalitatilor propuse pentru implementarea recomandarilor si concluziilor primite
de la Comisia Europeana ca urmare a evaluarii intermediare;
24. furnizeaza informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor
cuprinse in tabelele financiare;
25. constituie Comitetul de monitorizare pentru programul operational si asigura
secretariatul si presedintia acestuia;
26. participa la intalnirile anuale cu Comisia Europeana pentru examinarea
rezultatelor anului precedent; implementeaza recomandarile Comisiei Europene si
informeaza corespunzator comitetul de monitorizare.
IV. In domeniul integrarii europene si relatiilor internationale:
1. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de procesul de pregatire
si desfasurare a negocierilor pentru aderare a sectoarelor agroalimentar,
dezvoltare rurala, pescuit si forestier: elaborarea documentelor specifice
dosarului de negociere pentru capitolul 7 - Agricultura si capitolul 8 -
Pescuitul, pregatirea si participarea la consultarile tehnice cu Comisia
Europeana;
2. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de pregatirea sectoarelor
agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier pentru aderare:
Programul national de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, indeplinirea
angajamentelor asumate prin Programul national de aderare si prin documentele
programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele inregistrate in
procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislatiei
armonizate cu acquisul comunitar, Planul de masuri prioritare pentru pregatirea
aderarii la Uniunea Europeana;
3. asigura corelarea modului in care legislatia nationala transpune
prevederile legislatiei comunitare;
4. urmareste si avizeaza documentele specifice pentru sectoarele
agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier, in relatia cu alte
capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este membru al delegatiilor sectoriale;
5. coordoneaza si avizeaza actiunile derulate, suportate prin Programul
TAIEX;
6. coordoneaza, organizeaza si monitorizeaza activitatea Corpului de
consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale;
7. coordoneaza si avizeaza actele normative pentru crearea si functionarea
RICA conform angajamentelor din documentele de negocieri si asigura pregatirea
si implementarea planului constructiei institutionale RICA si a sistemului
informational experimental de contabilitate agricola;
8. coordoneaza si avizeaza proiectele de acorduri, conventii, protocoale si
alte intelegeri de colaborare economica si tehnico-stiintifica bilaterala in
domeniul agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si pescuitului cu alte
state si urmareste indeplinirea procedurilor prevazute in Legea nr. 590/2003
privind tratatele, pentru negocierea, semnarea si intrarea in vigoare a
documentelor respective;
9. sprijina si monitorizeaza implementarea acordurilor bilaterale de
cooperare in domeniul agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si
pescuitului;
10. avizeaza materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de
cooperare economica si tehnico-stiintifica bilaterala si coordoneaza
activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, paduri,
dezvoltare rurala si pescuit ca urmare a acordurilor bilaterale incheiate sau a
hotararilor comisiilor mixte interguvernamentale;
11. coordoneaza activitatile in relatia cu organismele internationale FAO,
OECD, FIDA, ICE, OCEMN, Banca Mondiala si alte organisme, precum si proiectele
finantate de acestea;
12. asigura reprezentarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale la intalnirile oficiale externe si interne pe problematica
integrarii europene si a relatiilor internationale;
13. coordoneaza activitatile Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale in relatia cu organismele internationale si structurile
regionale la care Romania este membra;
14. coordoneaza si avizeaza propunerile si proiectele de finantare din
fonduri PHARE, pe baza prioritatilor din Parteneriatul pentru aderare si alte
documente programatice;
15. monitorizeaza si coordoneaza, pentru proiectele PHARE, indeplinirea
sarcinilor privind organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea
contractorului, negocierea si incheierea contractului;
16. coordoneaza si urmareste derularea in bune conditii a proiectelor cu
finantare externa: PHARE, bilaterale, precum si cu organisme internationale, in
vederea asigurarii absorbtiei fondurilor alocate;
17. coordoneaza si organizeaza activitatea privind adoptarea si implementarea
Sistemului integrat de administrare si control.
(2) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale indeplineste
orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de
activitate.
SECTIUNEA a 2-a
Structura organizatorica si conducerea ministerului
Art. 5
(1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, in cadrul directiilor generale
si directiilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente si colective
temporare, in conditiile legii.
(2) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu
al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se stabilesc, in
conformitate cu structura organizatorica, prin regulamentul de organizare si
functionare a ministerului, care se aproba prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
Art. 6
(1) In structura Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
este organizata, la nivel de directie generala, Autoritatea de Management
Program Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit.
(2) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru
Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit indeplineste atributiile stabilite
prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si
organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea
asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru
Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit va functiona cu un numar total de 90
de posturi in anul 2005, din care 50 de posturi in anul 2004.
Art. 7
(1) In conditiile legii, se organizeaza si functioneaza in subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale unitati de
management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de cate un director
de proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul
proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
(2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale numeste
personalul UMP si stabileste competentele directorului de proiect.
Art. 8
(1) Unitatile aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica, statele de
functii si numarul de personal pentru institutiile publice din subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu incadrarea in
numarul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea in functiile de conducere la institutiile din subordinea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se face prin ordin al
ministrului, in conditiile legii.
(4) Unitatile care functioneaza sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in
anexele nr. 3 si 4.
(5) La unitatile prevazute la alin. (4) numirea conducatorilor se face
potrivit legii.
Art. 9
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
se exercita de catre ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
(2) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste in
domeniul de activitate al ministerului atributiile generale prevazute de art.
53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste si
alte atributii specifice stabilite prin acte normative.
(4) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale reprezinta
ministerul in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si
organizatii, cu persoane juridice si fizice din tara sau din strainatate,
precum si in justitie.
(5) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale coordoneaza
activitatea unitatilor din subordine, precum si a celor aflate sub autoritatea
si in coordonarea ministerului si indeplineste atributiile prevazute de Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in calitate
de ordonator principal de credite.
(6) In exercitarea atributiilor sale ministrul agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 10
(1) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale este sprijinit
in activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale. Raspunderile si atributiile
secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale.
(3) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare
europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare
europeana.
Art. 11
In cazul in care, din diverse motive, ministrul agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale nu isi poate exercita atributiile curente, acesta desemneaza
un secretar de stat care sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe
primul-ministru despre aceasta.
Art. 12
Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale conduce aparatul
propriu al ministerului, numeste si elibereaza din functie, in conditiile
legii, personalul acestuia.
Art. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale este inalt functionar public, numit in conditiile legii.
Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii
si realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, padurilor
si dezvoltarii rurale.
(3) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale poate indeplini si alte atributii incredintate de ministru,
prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
Art. 14
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este de 440, exclusiv demnitarii
si posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit
legii.
(3) Personalul incadrat la fostul Minister al Agriculturii, Padurilor,
Apelor si Mediului se considera transferat in interesul serviciului la
Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale potrivit domeniilor de
specialitate in care isi desfasoara activitatea, in conditiile in care
atributiile functionale se regasesc in noile structuri organizatorice.
Art. 15
(1) In cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala
functioneaza unitatile pentru ameliorare si reproductie in zootehnie si unitatile
fitosanitare, fara personalitate juridica.
(2) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala coordoneaza oficiile
de studii pedologice si agrochimice, institutii publice deconcentrate, cu
personalitate juridica, finantate din venituri proprii.
Art. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, prin Agentia
Nationala de Consultanta Agricola, asigura indrumarea tehnico-metodologica a
centrelor judetene si locale de consultanta agricola.
(2) Agentia Nationala de Consultanta Agricola se reorganizeaza ca
institutie publica finantata din venituri proprii si subventii acordate de la
bugetul de stat, incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
(3) Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC),
unitate din structura Agentiei Nationale de Consultanta Agricola, se
reorganizeaza si functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica,
finantata integral din bugetul de stat, in subordinea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
(4) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Consultanta Agricola,
aferent unitatii Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati
(CEFIDEC), se preia prin transfer de CEFIDEC.
Art. 17
(1) Patrimoniul Centrului de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in
Carpati (CEFIDEC) se preia pe baza de protocol de predare-primire, incheiat
intre Agentia Nationala de Consultanta Agricola si Centrul de Formare si
Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC), in termen de 30 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Regulamentul de organizare si functionare a Centrului de Formare si
Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC) se aproba prin ordin al
ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
CAP. 3
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 18
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are in dotare,
pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme
stabilit potrivit actelor normative in vigoare.
(2) Pentru activitatile specifice Corpului de control al ministrului,
Directiei de inspectii, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale va fi dotat cu un numar de 3 autoturisme de interventie cu un consum
lunar de carburant de 300 litri/autovehicul.
(3) Unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale, cuprinse in cap. I si II din anexa nr. 2, pot utiliza
pentru activitati specifice un numar de autoturisme si autospeciale potrivit
anexei nr. 5.
Art. 19
Articolul 17 alineatul (1) litera c) din Hotararea Guvernului nr. 308/2004
privind organizarea si functionarea Agentiei Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 243 din 19 martie 2004, se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"c) 14 posturi aferente functiilor publice finantate de la bugetul de
stat si 84 de posturi aferente functiilor publice finantate din venituri
proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, preluate de la Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;"
Art. 20
Patrimoniul, personalul si fondurile aferente vor fi preluate prin protocol
de predare-primire incheiat intre Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor in termen de
30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 21
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 495 din 9 iulie 2003, precum si orice alte dispozitii
contrare.
Art. 22
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
Numarul maxim de posturi
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului: 440)
_____________________ _____________
| Corpul* de control |__ __| Purtator de |
| al ministrului | | ____________ | | cuvant |
|_____________________| | | | | |_____________|
_____________________ |_____| MINISTRU |___________| _____________
| Directia audit | | : |____________| : | | Consilier |
| public intern |__| : | : |__| diplomatic |
|_____________________| | : | : |_____________|
_____________________ | : | :...............
| Biroul probleme | | : | __________________ :
| speciale |__| : |___| Cabinet ministru | :
|_____________________| : | |__________________| :
: | :
_______________________:_________|__________________________:_____________
___|____ ___|____ : ___|____ ____|_____ : ___|____
|
|SECRETAR| |SECRETAR| .....: |SECRETAR| |SECRETAR | : |SECRETAR|
|
|DE STAT | |DE STAT | : ______|DE STAT |_____ |GENERAL | : |DE STAT |
|
|________| |________| : | |________| | |__________| : |________|
|
| | : | | | | : : |
|
| | :.|..........|..........|.......|......:...: |
|
|........|..........|..........|..........|.......|.....(_)..........|
|
| |..........|..........|..........|.......|...../ \..........|
|
| | | |..........|.......|..../ \.........|
|
| | | | |.......|.../ \........| |
| | |..........|..........|.......|../
\.......|.....|
___|__ __|___ | ___|__ | __|___ ____|__
|
|MODUL | |MODUL | | |MODUL | | |MODUL | |MODUL |
|
| 1 | | 2 | | | 3 | | | 4 | | 5 |
|
|______| |______| | |______| | |______| |_______|
|
_____|_________ _________|_______ ___________________
|
|DIRECTIA DE | |Serviciul | |DIRECTIA DE |
|
|FOND FUNCIAR SI| |Inspectia | |INSPECTII
|__|
|IMBUNATATIRI | |Nationala | |___________________|
|
|FUNCIARE | |pentru Calitatea | ___________________
|
| | |Semintelor si | |DIRECTIA DE |
|
|_______________| |reglementarea | |INFORMARE SI
|__|
|pietei semintelor| |RELATII PUBLICE |
|_________________| |___________________|
MODUL 1
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
__________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA |
|______________________________________________|
| _________________________________________
|__| DIRECTIA INTEGRARE EUROPEANA SI RELATII |
| INTERNATIONALE |
|_________________________________________|
MODUL 2
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|__| AUTORITATEA DE MANAGEMENT PROGRAM OPERATIONAL|
| | SECTORIAL PENTRU AGRICULTURA, DEZVOLTARE |
| | RURALA SI PESCUIT* |
| |______________________________________________|
| | _________________________________________
| |__| DIRECTIA PROGRAMARE |
| | |_________________________________________|
| | _________________________________________
| |__| DIRECTIA DE MANAGEMENT |
| | |_________________________________________|
| | _________________________________________
| |__| DIRECTIA DE MONITORIZARE SI EVALUARE |
| |_________________________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA DE DEZVOLTARE RURALA |
|______________________________________________|
MODUL 3
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________|_______________
| DIRECTIA GENERALA DE REGLEMENTARE |
___________| SI IMPLEMENTARE |___________
| |____________________________________| |
| __________________________ ______________________ |
| | DIRECTIA DE PRODUCTIE | | DIRECTIA | |
| | VEGETALA SI HORTICULTURA | | FITOSANITARA |__|
| |__________________________| |______________________| |
| __________________________ ______________________ |
| | DIRECTIA DE POLITICI | | DIRECTIA POLITICI DE | |
| | PENTRU CRESTEREA | | PIATA SI MECANISME | |
|__| ANIMALELOR SI PRODUSE | | COMERCIALE |__|
| | ALIMENTARE | | |
| |__________________________| |______________________|
| __________________________
| | DIRECTIA DE PESCUIT |
|__| SI ACVACULTURA |
|__________________________|
MODUL 4
____________________
| |
| SECRETAR GENERAL |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA GENERALA BUGET FINANTE |
| |______________________________________________|
| | _________________________________________
| |__| DIRECTIA BUGET FINANTE |
| | |_________________________________________|
| | _________________________________________
| |__| DIRECTIA DE DEZVOLTARE ECONOMICA SI |
| | ADMINISTRATIVA |
| |_________________________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA RESURSE UMANE, SALARIZARE, |
| | INVATAMANT |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA JURIDICA |
|______________________________________________|
MODUL 5
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
__________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA REGLEMENTARI SILVICE |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|__| DIRECTIA DE REGIM SILVIC |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|__| Biroul de regim cinegetic |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|__| Serviciul de relatii cu Parlamentul |
| si organizatii parteneriale |
|______________________________________________|
------------
* se organizeaza la nivel de directie
* se organizeaza la nivel de directie generala
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
I. Institutii publice finantate integral de la bugetul de stat
1. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala - servicii publice
deconcentrate
2. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
"Prof. dr.
G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide in Plante
si
Produse Vegetale
6. Inspectia Piscicola
7. Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare
8. Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Industrie Alimentara
si
Dezvoltare Rurala
9. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC)
10. Agentia Nationala de Consultanta Agricola
NOTA:
Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru
institutiile prevazute la cap. I este de 6.232.
II. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de
la bugetul de stat
1. Agentia SAPARD
2. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor
3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului
saditor - servicii publice deconcentrate
4. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
5. Laboratoarele publice pentru controlul calitatii viei si vinului (cu
sediul
in judetele Prahova, Alba si Vrancea)
NOTA:
Numarul maxim de posturi pentru institutiile prevazute la cap. II este de
952.
III. Alte unitati finantate din venituri proprii
1. Agentia Domeniilor Statului
2. Institutul de Bioresurse Alimentare
3. Oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene din subordinea
directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene
4. Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol
5. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse
Vitivinicole
6. Oficiul National al Viei si Vinului
IV. Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat
- Unitati de management al proiectului (UMP)
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
_________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
_________________________________________________________
1. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
2. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
3. Regia Nationala a Padurilor - Romsilva
4. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.*)
_________________________________________________________
*) In limita capitalului detinut de Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
ANEXA 4
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale
- Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti" (sursa de finantare: venituri proprii)
ANEXA 5
NORMATIV
de autoturisme la unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii TOTAL din care:
crt.
__________________________
Autoturisme
Autospeciale
pentru *2)
activitati
specifice*1)
________________________________________________________________________________
1. Directiile pentru agricultura si
dezvoltare rurala - servicii publice 10/ 4/ 6/
deconcentrate unitate unitate unitate
2. Agentia Nationala pentru Ameliorare si
Reproductie in Zootehnie "Prof. dr.
G.K. Constantinescu" 4 3 1
3. Laboratorul Central pentru Carantina
Fitosanitara 3 2 1
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale
Suceava 3 2 1
5. Laboratorul Central pentru Controlul
Reziduurilor de Pesticide in Plante si
Produse Vegetale 2 1 1
6. Inspectia Piscicola 39 30 9
7. Directiile teritoriale de regim silvic
si de vanatoare 58 40 18
8. Agentia de Plati si Interventie pentru
Agricultura, Industrie Alimentara si
Dezvoltare Rurala 2 2
9. Centrul de Formare si Inovatie pentru
Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC) 3 2 1
10. Agentia SAPARD 24 24
11. Laboratorul Central pentru Calitatea
Semintelor si a Materialului Saditor 6 4 2
12. Inspectoratele teritoriale pentru
calitatea semintelor si a materialului
saditor - servicii publice 4/ 3/ 1/
deconcentrate unitate unitate unitate
13. Institutul de Stat pentru Testarea si
Inregistrarea Soiurilor 4 4
14. Agentia Nationala de Consultanta
Agricola 4 4
________________________________________________________________________________
*1) Cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.
*2) Nu fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.