HOTARARE Nr. 1375 din 26 august 2004
privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 830 din 9 septembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. II din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2003 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 290/2002 privind organizarea si functionarea unitatilor de
cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei
alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti", aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
147/2004, cu modificarile ulterioare, precum si al art. 11 alin. (1) si (2), al
art. 18 alin. (1) si al art. 19 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002
privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti, persoana juridica
romana, in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale si in coordonarea stiintifica a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice
"Gheorghe Ionescu-Sisesti", prin reorganizarea Institutului de Cercetari
pentru Pedologie si Agrochimie Bucuresti, care se desfiinteaza.
Art. 2
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si
Protectia Mediului - ICPA Bucuresti are sediul in municipiul Bucuresti, bd.
Marasti nr. 61, sectorul 1, functioneaza pe baza de gestiune economica si
autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in
regim economic, in conditiile legii.
Art. 3
(1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie
si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti isi desfasoara activitatea in
conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind
cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
precum si ale regulamentului de organizare si functionare prevazut in anexa nr.
1.
(2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti poate infiinta in cadrul
structurii sale subunitati cu sau fara personalitate juridica, necesare
realizarii obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora
si relatiile functionale din cadrul institutului national, precum si cu tertii
sunt reglementate prin regulamentul de organizare si functionare a
institutului.
Art. 4
(1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti are ca obiect de activitate:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
a) in cadrul Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
b) alte activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
c) pentru realizarea planurilor sectoriale si a programelor-nucleu;
d) in cadrul programelor internationale de cercetare-dezvoltare si inovare.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate in
domeniul propriu de activitate, cu aprobarea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cu avizul autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare si, dupa caz, cu autorizarea institutiilor abilitate,
constand in:
a) participare la elaborarea strategiei domeniului;
b) formare si specializare profesionala;
c) consultanta si asistenta de specialitate;
d) editare si tiparire a publicatiilor de specialitate;
e) prestari de servicii;
f) participare la realizarea transferului tehnologic;
g) executie de unicate si serii mici, in cadrul activitatii de
microproductie;
h) activitati de comert interior si de import-export aferente obiectului
sau de activitate, in conditiile legii.
(2) In cadrul obiectului sau de activitate Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti poate colabora si la realizarea unor activitati de
cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala sau
poate desfasura si alte activitati conexe, cu aprobarea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cu avizul autoritatii de stat
pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Activitatile prevazute la alin. (1) si (2) sunt precizate si detaliate
in Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti.
(4) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti functioneaza ca laborator
national de referinta pentru sol, plante, ingrasaminte, produse reziduale -
produse sau utilizate in agricultura si ca organizator al bazei de date la
nivel national in aceste domenii.
Art. 5
Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti se aproba
prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
Art. 6
(1) Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti se constituie prin
preluarea activului si pasivului Institutului de Cercetari pentru Pedologie si
Agrochimie Bucuresti, conform datelor din bilantul contabil al acestuia la data
de 31 decembrie 2003.
(2) Activul si pasivul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti se preia pe baza
de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetari pentru Pedologie
si Agrochimie Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare
a prezentei hotarari.
(3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti administreaza, cu diligenta
unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si bunuri proprii dobandite in
conditiile legii, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 7
Constructiile, anexele si terenul aferent, situate in municipiul Bucuresti,
bd. Marasti nr. 61, sectorul 1, precum si Statia de urmarire a poluarii de
fond, situata in comuna Novaci, judetul Gorj, si Campurile experimentale
Rovinari, judetul Gorj, apartinand domeniului public al statului, prevazute in
anexa nr. 3, trec in administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti.
Art. 8
(1) Finantarea activitatilor desfasurate de Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti se realizeaza conform legislatiei in vigoare din venituri provenite,
dupa caz, din:
a) surse proprii, sprijin financiar de la bugetul de stat pentru realizarea
unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii, credite bancare,
fonduri provenite din cooperari internationale si din alte surse atrase, precum
donatii si sponsorizari;
b) contracte de finantare, incheiate pe perioade multianuale, pentru
realizarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si
actiunilor cuprinse in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare si in
programele-nucleu de cercetare, finantate in sistem competitional sau direct de
catre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;
c) contracte de finantare pentru programe si proiecte sectoriale finantate
de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cofinantarea
unor programe proprii de catre Academia de Stiinte Agricole si Silvice
"Gheorghe Ionescu-Sisesti", obtinute prin competitie sau direct;
d) contractarea unor servicii de cercetare, extensie, consultanta si
expertiza cu institutii, agenti economici, organizatii neguvernamentale si alte
persoane fizice si juridice din tara si din strainatate; valorificarea
produselor rezultate din activitatea de cercetare-dezvoltare a institutului.
(2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie
si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti desfasoara activitati aferente
programelor nationale pentru agricultura, pedologie, agrochimie, imbunatatiri
funciare, silvicultura, dezvoltare rurala, programe de integrare europeana,
protectia ecologica a solului si monitorizarea aferenta, precum si alte
asemenea activitati, finantate de la bugetul Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale si de la Ministerul Educatiei si Cercetarii, pe
baza de contract.
(3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti poate beneficia de fonduri
alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
pentru investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii, cu respectarea
prevederilor legale.
Art. 9
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti preia toate drepturile si este tinut de toate obligatiile
Institutului de Cercetari pentru Pedologie si Agrochimie Bucuresti, potrivit
reglementarilor legale sau contractuale.
Art. 10
(1) Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti se preia de la
Institutul de Cercetari pentru Pedologie si Agrochimie Bucuresti pe baza de
examen si isi pastreaza drepturile salariale avute, pana la negocierea noului
contract colectiv de munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi inregistrat la Directia pentru
Dialog, Familie si Solidaritate Sociala a Municipiului Bucuresti, in termen de
60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 11
Bunurile din domeniul public al statului administrate de Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia
Mediului - ICPA Bucuresti sunt prevazute la pct. 1 din anexa nr. 2 si in anexa
nr. 3.
Art. 12
Statutul institutului national se stabileste prin evaluarea in vederea reacreditarii
la interval de cel mult 5 ani.
Art. 13
Punctul III "Alte unitati finantate din venituri proprii" din
anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 291 din 1 aprilie
2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza cu un nou
punct, punctul 7, cu urmatorul cuprins: "7. Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA
Bucuresti".
Art. 14
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Petre Daea
p. Ministrul mediului
si gospodaririi apelor,
Florin Stadiu,
secretar de stat
Ministrul educatiei si cercetarii,
Alexandru Athanasiu
p. Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Razvan Ionut Cirica,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protectia Mediului - ICPA Bucuresti, denumit in continuare
institut national, este persoana juridica romana in subordinea Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si in coordonarea stiintifica a
Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(2) Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si
autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in
regim economic in conditiile legii si isi desfasoara activitatea in
conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind
cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 324/2003, ale Hotararii Guvernului nr. 637/2003
pentru aprobarea regulamentului-cadru de organizare si functionare a
institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, precum si ale prezentului
regulament.
Art. 2
Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin al
ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale in termen de 30 de
zile de la intrarea in vigoare a hotararii de infiintare a institutului
national.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 3
Institutul national este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de
cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul pedologiei,
agrochimiei si protectiei mediului, aplicarea strategiei nationale privind
cercetarea, monitorizarea si prestarea serviciilor in vederea gestionarii
cantitative si calitative a resurselor pedosferei; realizarea unor programe de
cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul pedologiei,
agrochimiei si protectiei mediului, prin participarea la elaborarea strategiei
de dezvoltare a domeniului si la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor
stiintifice si tehnologice de profil din Programul national de
cercetare-dezvoltare si inovare.
Art. 4
Obiectul de activitate al institutului national cuprinde, in principal:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
a) in cadrul Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare;
b) alte activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
c) pentru realizarea planurilor sectoriale si a programelor-nucleu;
d) in cadrul programelor internationale de cercetare-dezvoltare si inovare.
In cadrul activitatilor de cercetare-dezvoltare institutul national
efectueaza cercetari fundamentale si aplicative, de interes public si interes
national, singur sau, dupa caz, in colaborare cu alte institute, in principal,
privind:
1. caracterizarea si cuantificarea resurselor naturale si a mediului
inconjurator, prin:
a) caracterizarea complexa si cuantificarea capitalului natural aferent
solului de pe intregul teritoriu al tarii;
b) clasificarea solurilor;
c) cercetari privind principalele procese pedologice; modelarea genezei
solurilor;
d) cercetari mineralogice vizand tipurile de sol, precum si de
ingrasaminte, in vederea fundamentarii masurilor de protectie si conservare a
fertilitatii solului;
e) cercetari micromorfologice privind formarea si evolutia unor insusiri
ale solului;
f) aplicarea si extinderea modelelor de simulare pentru cresterea
plantelor, pentru transferul de masa si energie in sistemul agricol;
g) elaborarea unor parametri si indici pentru aprecierea gradului de
incarcare a solului cu poluanti anorganici si organici, precum si modul de
functionare a acestora in functie de tipul si de subtipul de sol;
h) evaluarea nivelului de acumulare a poluantilor in culturi cerealiere,
legume si fructe etc. din zonele poluate cu emisii industriale sau ca rezultat
al aplicarii de tehnologii agricole intensive;
i) stabilirea unor relatii intre fondul pedogeochimic si aparitia de
dereglari la plante si animale;
j) dezvoltarea de modele de simulare a poluarii asociata solului, integrate
in sisteme informatice geografice si utilizand modele digitale de teren;
k) cercetari privind procesele agrofizice din stratul afectat de lucrarile
solului, referitoare la compactarea solului, formarea crustei, calitatea
patului germinativ;
l) estimarea traficabilitatii, lucrabilitatii solului si consumului de
carburant;
m) metode indirecte pentru estimarea functiilor de pedotransfer cu ajutorul
datelor standard de cartare a solului;
n) aplicarea metodelor si teoriilor avansate la descrierea solurilor si a
peisajului;
o) evaluarea potentialului terenului pentru productii agricole in regim
neirigat si irigat;
p) evaluarea vulnerabilitatii solului la eroziune si la alte degradari si
elaborarea de masuri de prevenire, combatere si refacere;
q) cercetari pedogeochimice asupra principalelor tipuri de sol;
r) cercetari de geomedicina cu privire speciala la arealele endemice,
indemne si poluate;
s) cercetari privind abundenta si circuitul elementelor chimice in sistemul
roca-sol-planta-apa-animal-om;
t) cercetari de agricultura ecologica si calitatea produselor agricole;
2. inventarierea si monitoringul resurselor naturale si mediului
inconjurator, prin:
a) inventarierea si actualizarea profilelor de sol de pe teritoriul tarii;
b) harti de baza cu solurile Romaniei la diferite scari;
c) harti de evaluare/bonitare a terenurilor din Romania la diferite scari
si date de caracterizare corespunzatoare;
d) harti tematice de sol privind teritoriul Romaniei, referitoare la
eroziune, exces de umiditate, salinitate si sodicitate, poluare, pretabilitatea
terenurilor la diferite folosinte si masuri tehnologice si alte asemenea
procese pedologice;
e) monitoringul national al calitatii solurilor in cadrul retelei regulate
transeuropene;
f) monitoringul anual al principalelor calitati ale solurilor, la nivel
judetean si national;
g) monitoringul capitalului natural specific solului si sisteme de audit;
h) caracteristicile pedogeochimice ale unor teritorii de interes;
i) harta microzonelor pedoclimatice, a ecoregiunilor si altor structuri
pedogeoclimatice;
j) harti pedogeochimice si biogeochimice la diferite scari;
k) elaborarea de documentatii pentru infiintarea de rezervatii naturale
pentru diferite tipuri de sol in marile unitati pedoclimatice;
3. nutritia plantelor si fertilizarea solului, prin:
a) optimizarea fertilitatii solului si nutritiei minerale a plantelor prin
aplicarea de ingrasaminte si amendamente;
b) caracterizarea evolutiei agrochimice a solului sub influenta diferitelor
metode de fertilizare si de agrotehnica;
c) perfectionarea tehnologiilor de fertilizare folosite in cadrul unor
sisteme de productie durabila;
d) cercetari pentru formularea, testarea si promovarea unor noi
ingrasaminte complexe foliare;
e) stabilirea de cai si metode neconventionale de fertilizare a culturilor
agricole, pentru prevenirea disiparii substantelor nutritive in mediul
inconjurator;
f) bilantul elementelor nutritive in fermele agricole;
g) caracterizarea agrochimica si stabilirea eficientei agronomice si
ecologice a unor surse reziduale secundare cu valoare fertilizanta;
h) fertilizarea culturilor in diferite sisteme de agricultura;
i) diagnosticarea asistata de calculator a dereglarilor de nutritie a
plantelor;
j) elaborarea si perfectionarea metodologiei de analiza agrochimica a
solului si plantei, inclusiv prin armonizarea acesteia cu standardele ISO si
CEN;
k) cercetari pentru aprofundarea cunostintelor si elaborarea unui sistem de
diagnostic foliar adaptat conditiilor pedoclimatice si sortimentului de culturi
din tara noastra;
l) stabilirea normelor de continut ale studiilor de caracterizare
agrochimica a solului pentru toate categoriile de beneficiari agricoli si
silvici, in functie de marimea exploatatiei;
m) organizarea si monitorizarea unei retele nationale de incercari
interlaboratoare pentru controlul calitatii in analiza agrochimica a solului si
plantelor;
n) elaborarea de algoritmi matematici de folosire integrata a
amendamentelor si ingrasamintelor, pentru dimensionarea corecta si optimizarea
complexa a solutiilor de fertilizare si amendare a solurilor agricole;
o) cercetari privind efectele negative ale folosirii necorespunzatoare a
ingrasamintelor; recomandari de buna practica agricola pentru prevenirea
poluarii mediului, in special cu nitrati;
4. managementul durabil al solului si terenurilor; poluarea solului;
refacerea si reconstructia ecologica a terenurilor afectate de poluare;
schimbari globale; dezvoltare rurala, prin:
a) elaborarea de metodologii pentru evaluarea folosirii durabile a
resurselor de sol si teren;
b) evaluarea calitatii solului si stabilirea masurilor pentru protectia,
conservarea si ameliorarea sa;
c) poluarea solului - in relatie cu poluarea aerului, vegetatiei, apei
potabile si apei freatice - si consecinte asupra sanatatii omului si
animalelor;
d) caracterizarea pedologica in scopul restructurarii folosintelor
agricole, a comasarii terenurilor si a conservarii resurselor la diferite
niveluri, sat, judet si tara;
e) evaluarea/bonitarea terenurilor in contextul agriculturii private si
economiei de piata; furnizarea de informatii necesare reformei agrare si pentru
planificarea folosintei durabile a terenurilor;
f) recomandari tehnologice pentru irigatii, drenaje, lucrarile solului si
pentru prevenirea si combaterea eroziunii, saraturarii si compactarii
solurilor;
g) refacerea/ameliorarea ecologica a solurilor poluate cu petrol, metale
grele, pesticide si alte asemenea substante poluante sau potential poluante,
prin diferite mijloace, inclusiv prin metode microbiologice; evaluarea
comportarii poluantilor in sistemul sol-planta si stabilirea unor masuri de
prevenire, limitare si combatere a efectelor nocive ale poluantilor; evaluarea
modificarilor chimice si biochimice in sistemul sol-planta sub influenta unor
factori poluanti;
h) refacerea/ameliorarea ecologica a terenurilor degradate si a terenurilor
cu deponii rezultate din minerit si din alte activitati umane;
i) refacerea ecologica a terenurilor afectate de emisiile de la
termocentrale, fixarea si recultivarea haldelor de cenusa provenite de la
acestea;
j) evaluarea agresivitatii solului asupra statiilor si liniilor de
distributie a energiei electrice, a cablurilor telefonice, a conductelor de
apa, petrol si alte elemente de infrastructura;
k) microbiologia solului; evolutia microflorei in diferite conditii
pedologice;
l) monitorizarea efectului indus de calamitati naturale, cum ar fi: seceta,
inundatiile si alte asemenea fenomene, in vederea caracterizarii
vulnerabilitatii unitatilor de teren;
m) dezvoltarea unor sisteme de agricultura adaptate la conditiile de sol si
clima;
n) studiul efectului schimbarilor climatice globale asupra
agroecosistemelor prin predictii la diferite scari de timp si spatiu;
o) elaborarea de modele specifice de simulare si optimizare;
5. managementul deseurilor agricole, urbane si industriale, prin:
a) utilizarea in agricultura a apelor uzate si a gunoiului, rezultate din
zootehnie;
b) utilizarea agricola a compostului obtinut din deseurile menajere urbane;
c) utilizarea agricola a namolurilor orasenesti;
d) posibilitati de utilizare in agricultura a diferitelor deseuri
industriale;
6. utilizarea tehnologiei informatiei in pedologie, agrochimie si protectia
ecologica a solului, prin:
a) baze de date privind resursele de sol/teren si mediul inconjurator
necesare pentru proiectare, implementare si exploatare;
b) sisteme informatice geografice pentru managementul durabil al resurselor
de sol/teren si de mediu; prelucrarea datelor spatiale, inclusiv a celor de
teledetectie;
c) elaborarea si aplicarea de modele de simulare a proceselor de sol,
cresterea plantelor, transfer de masa si energie in sistemele agricole si
forestiere;
d) aplicarea si dezvoltarea de modele numerice de teren integrate cu modele
de simulare;
e) sisteme-expert si sisteme-suport de decizie pentru evaluarea si
managementul durabil al terenurilor, planificarea utilizarii terenurilor,
recomandari tehnologice, sensitivitatea terenurilor la diferiti factori de
stres, precum si managementul integrat al fermelor agricole;
f) sisteme computerizate de evaluare a proprietatilor agrofizice ale
solurilor si a cerintelor pentru sistemele de lucrare a solului;
g) sisteme computerizate pentru optimizarea fertilizarii solului/plantelor;
h) sisteme computerizate de diagnoza a deficientelor de nutritie a
plantelor si pentru recomandari de prevenire si combatere a acestora;
i) programe de calculator pentru balanta nutrientilor intr-o ferma
agricola;
j) sisteme computerizate de caracterizare a evolutiei agrochimice a
solurilor sub influenta diferitelor practici de fertilizare si de management al
culturilor;
k) elaborarea asistata de calculator a tehnologiilor pentru culturile
agricole;
l) baze de date ale microorganismelor;
7. standarde si metodologii privind resursele naturale si mediul
inconjurator, prin:
a) sistemul national de clasificare a solurilor;
b) metodologii de evaluare/bonitare a terenurilor;
c) metodologii de elaborare a studiilor pedologice - cartare pedologica -
si a sistemelor nationale pentru hartile de baza ale solurilor la diferite
scari si harti tematice de sol;
d) sisteme de clasificare interpretativa a solurilor/terenurilor pentru
irigatii, drenaje artificiale, prevenirea si combaterea eroziunii solului, lucrarile
solului, folosintele agricole, inclusiv pomicultura, viticultura,
legumicultura, pasuni si fanete, vulnerabilitatea solurilor la contaminarea
fizica si chimica, vulnerabilitatea solului la calamitati naturale, cum sunt:
seceta, inundatii si alte asemenea fenomene;
e) sisteme de clasificare ecologica a solurilor;
f) metodologii de efectuare a studiilor agrochimice;
g) standarde pentru analiza agrochimica si agrofizica a solului si plantei;
h) standarde pentru limite de poluare a solului;
8. cercetare aplicativa si dezvoltare tehnologica pentru solutionarea
problemelor complexe din domeniul gestiunii agroecosistemelor si dezvoltarii
rurale;
9. studii de impact si bilanturi de mediu in baza atestatelor eliberate
conform legislatiei in vigoare;
10. proiectare tehnologica in domeniul retelelor de monitorizare a
calitatii solului;
11. executa orice alte cercetari in domeniul sau de activitate.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare
Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate in
domeniul propriu de activitate, cu aprobarea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cu avizul autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare si, dupa caz, cu autorizarea institutiilor abilitate,
constand in:
a) participare la elaborarea strategiei domeniului;
b) formare si specializare profesionala, si anume:
1. indrumarea tehnica a oficiilor judetene de pedologie si agrochimie;
2. cursuri intensive de durata scurta si medie pentru personalul care
activeaza in domeniu, apartinand unitatilor altor ministere sau firme private;
3. organizarea de manifestatii stiintifice nationale si internationale;
4. organizarea si/sau participarea la centre educationale cu profil de
pedologie, agrochimie si protectia ecologica a solului, atat cu personal, cat
si cu dotari;
5. pregatire profesionala, in cooperare cu institutii de invatamant de
profil, la nivel universitar, postuniversitar si doctorat;
c) consultanta si asistenta de specialitate;
d) editare si tiparire a publicatiilor si hartilor de specialitate;
e) prestari de servicii;
f) participare la realizarea transferului tehnologic;
g) executie de unicate si serii mici, in cadrul activitatii de microproductie;
h) activitati de comert interior si de import-export aferente obiectului
sau de activitate, in conditiile legii;
i) activitati operationale in domeniu:
1. monitorizarea integrata de fond si de impact a starii de calitate a
solului si activitate de dispecerat;
2. culegerea si centralizarea datelor specifice de sol si teren din
teritoriu, banci de date;
3. organizarea, perfectionarea si conducerea unei retele nationale de
testare a ingrasamintelor noi; elaborarea documentatiei de omologare a acestora
si stabilirea conditiilor de piata a ingrasamintelor din productia interna si
din import, conform legislatiei in vigoare;
4. elaborarea sintezelor anuale si a Raportului national anual privind
starea calitatii solurilor din Romania;
5. participare la armonizarea legislativa in domeniul protectiei resurselor
de sol cu cea a Uniunii Europene;
6. monitorizarea aplicarii prevederilor conventiilor si acordurilor
internationale la care Romania este parte si asistenta tehnica acordata
autoritatilor centrale in domeniile de competenta.
Art. 5
In cadrul obiectului sau de activitate, institutul national poate colabora
si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile
strategice si de aparare nationala sau poate desfasura si alte activitati
conexe, cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
si cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 6
Activul patrimonial total al institutului national, stabilit pe baza
bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 2003 si care se
actualizeaza potrivit reglementarilor legale, este de 14.274.172 mii lei.
Art. 7
Activul si pasivul Institutului de Cercetari pentru Pedologie si Agrochimie
Bucuresti se preia pe baza de protocol de predare-preluare de catre institutul
national.
Art. 8
(1) Institutul national administreaza cu diligenta unui bun proprietar
bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunuri proprii
dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile
proprietate publica si privata a statului administrate de institutul national,
precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din
venituri proprii sunt specificate in anexele nr. 2 si 3 la hotarare si se
inregistreaza distinct in patrimoniul institutului national.
(2) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract
finantat din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de
persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala
masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea
in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea,
inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in
baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 324/2003, si Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
(3) In exercitarea drepturilor sale, institutul national poseda si
foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea
in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
(4) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de
microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii
valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale si a autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
(5) Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform
prevederilor legale in vigoare.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
Art. 9
(1) Institutul national poate avea in structura subunitati cu sau fara
personalitate juridica, departamente, sectii, laboratoare necesare realizarii
obiectului sau de activitate.
(2) Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, in termen de 30
de zile de la intrarea in vigoare a hotararii de infiintare a acestuia, si
cuprinde, pe langa structura organizatorica prevazuta la alin. (1), si
urmatoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing,
compartimentul financiar-contabil, de audit si control financiar,
compartimentul de diseminare a informatiei si compartimentul relatii publice si
mass-media.
(3) In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului
general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective
specializate ori colective interdisciplinare proprii sau in colaborare cu alte
unitati din tara si din strainatate.
CAP. 5
Organele de conducere ale institutului national
Art. 10
Conducerea institutului national este asigurata de catre:
a) consiliul de administratie;
b) comitetul de directie;
c) directorul general.
Art. 11
Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul
national sunt asigurate de consiliul stiintific.
Art. 12
Relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului national,
precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general,
care poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului
national, cu avizul consiliului de administratie.
a) Consiliul de administratie
Art. 13
(1) Consiliul de administratie al institutului national este format din 9
membri, cetateni romani, numiti prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale, cu avizul autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia
provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit o singura data.
(2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului national, care este si presedintele
consiliului de administratie;
b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
c) un reprezentant al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei;
f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
(3) Ceilalti membri ai consiliului de administratie vor fi specialisti din
domeniu, propusi de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi
organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a
indatoririlor ce le revin.
Art. 14
(1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat
la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si
obligatiile ce deriva din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea desfasurata in calitate de membri ai consiliului de
administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de
consiliul de administratie, care nu poate depasi 20% din salariul de baza al
directorului general al institutului national.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face
parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale
si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul
national are relatii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de
administratie cei care, personal ori sotul (sotia), copiii sau rudele pana la
gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni ori asociati la alte
unitati cu acelasi profil sau cu care institutul national se afla in relatii
comerciale directe.
Art. 15
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele
concrete de dezvoltare a institutului national, de introducere a unor
tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu
strategia generala a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului national, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din
structura acestuia;
c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli,
care se depune la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale in
vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale, pe care le supune
spre aprobare Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, si
aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institutul
national in anul precedent;
e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea
trimestriala privind activitatea realizata de institutul national si aproba
masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de
venituri si cheltuieli;
f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit
prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institutul
national;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si
concesionarea sau inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului
national, in conditiile legii;
h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea
prevederilor legale;
i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 37 si stabileste
modul de rambursare a acestora;
j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor
vacante din cadrul institutului national.
(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii, potrivit
prevederilor legale.
Art. 16
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza
regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale. Acesta hotaraste in problemele
privind activitatea institutului national, cu exceptia celor care, potrivit
legii, sunt date in competenta altor organe.
Art. 17
(1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau
ori de cate ori interesele institutului national o cer, la convocarea
presedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului
de administratie. In lipsa presedintelui, consiliul de administratie va fi
convocat de vicepresedintele acestuia.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele
consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de membrii
acestuia.
Art. 18
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel
putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta
conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un
interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al
membrilor.
Art. 19
La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul
national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt
constituiti in sindicat.
Art. 20
Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de
administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti
din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata
conform prevederilor legale.
Art. 21
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile
legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru
gestionarea patrimoniului institutului national.
(2) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art.
14 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate
institutului national ca urmare a acestui fapt.
Art. 22
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale un raport asupra
activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate
pentru anul in curs.
Art. 23
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institutul
national. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de
organizare si functionare a consiliului de administratie.
b) Comitetul de directie
Art. 24
(1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un
comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor
compartimente din structura organizatorica a institutului national.
(2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul
national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt
constituiti in sindicat.
Art. 25
(1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de
administratie.
(2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru
realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului national;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri si cheltuieli;
d) programul de investitii;
e) sistemul de asigurare a calitatii;
f) alte obligatii.
Art. 26
Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele
institutului national o impun.
Art. 27
(1) La nivelul subunitatilor din institutul national se organizeaza si
functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare aprobat de consiliul de
administratie al institutului national si este prezidat de directorul
subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor stabilite de directorul general al institutului national si
aprobate de consiliul de administratie.
c) Directorul general
Art. 28
(1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul
general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de
selectie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, in functie de performantele
realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada
de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin
ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, conform
reglementarilor legale in vigoare.
Art. 29
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si
responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national
in relatie cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu
persoane fizice din tara si din strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul
subunitatilor si departamentelor institutului national, precum si relatiile
acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
c) propune consiliului de administratie modificarea structurii
organizatorice si functionale a institutului national;
d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura
organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza criteriilor
propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului
de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform
prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul
institutului national si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de
directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior
si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv
activitatea compartimentului de marketing;
j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru
sumele alocate institutului national de la bugetul de stat;
k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale
celorlalte persoane din conducerea institutului national;
l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de
administratie.
Art. 30
Organele de conducere ale institutului national vor indeplini si alte
atributii stabilite prin actele normative in vigoare.
Consiliul stiintific
Art. 31
(1) Consiliul stiintific este format din 5 membri, reprezentand
principalele compartimente din cadrul institutului national care desfasoara
activitati de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari
deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe 4 ani prin
vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
(3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si
directorul stiintific ai institutului national.
(4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte,
alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
(5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
Art. 32
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de
cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de
cercetare-dezvoltare;
b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare
stiintifica;
c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de
cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica
de cercetare a institutului national si a ramurii;
e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea
personalului de cercetare in grade profesionale;
f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter
stiintific;
g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop
stiintific;
h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara
si in strainatate.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare
Art. 33
(1) Institutul national intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli,
potrivit normelor elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, in conditiile legii.
Art. 34
(1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin
buget pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor
de performanta stabiliti de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
Art. 35
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere,
conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca,
in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de
venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al
ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, potrivit
reglementarilor legale in vigoare.
Art. 36
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul
unui an resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente,
acesta poate contracta credite cu bancile, in valoare de cel mult 20% din
veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea
ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor
Publice.
Art. 37
(1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa
fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se
din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin
ministerul coordonator, potrivit legii.
(2) Ministerul coordonator va cuprinde in bugetul sau de venituri si
cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari,
achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru institutul
national.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca
potrivit legii.
Art. 38
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se
efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
(2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in
lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de
casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele
normative in vigoare.
(3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior,
aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari
si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la
unitatile bancare specializate, cu sediul in Romania.
Art. 39
Institutul national isi va organiza auditul intern si controlul financiar
preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
Art. 40
Litigiile institutului national cu persoane fizice sau juridice,
nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de
judecata romane de drept comun.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 41
Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare,
care are loc intr-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului
de activitate al institutului national.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
BUNURILE
din domeniul public al statului, bunurile proprietate privata a statului si
bunurile proprii care trec in patrimoniul Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia Mediului
1. Bunurile din domeniul public al statului
______________________________________________________________________________
| Grupa 8 (Bunuri care alcatuiesc domeniul public al statului)
|
|______________________________________________________________________________|
| Nr. M.F. | Cod de | Denumire | Date de identificare
|
| | clasificare |
|________________________________________|
| | | | Descriere | Vecinatati | Adresa
|
| | | | tehnica | (dupa caz |
|
| | | | (pe scurt) | pe scurt) |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 108013 | 8.29.06 |Hala modele |Corp cladire |E: ASAS; |Tara:
|
| | |sol |cu camere de |V: IGFCOT; |Romania,
|
| | | |laborator si |N: Sp2CFR; |Judet:
|
| | | |instalatii |S: USAMV |MUNICIPIUL
|
| | | |pentru casa | |BUCURESTI;
|
| | | |de vegetatie; | |Mun. |
| | | |S = 05 ha | |Bucuresti;
|
| | | | | |- Nr: 61;
|
| | | | | |Bd.
Marasti|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 108018 | 8.29.06 |Statie de |Corp cladire |E: CP Novaci;|Tara:
|
| | |urmarire a |P + 1, parter |V: U Craiova;|Romania,
|
| | |poluarii de |din piatra, |N: Romsilva; |Judet:
Gorj|
| | |fond |etaj din lemn;|SE: CP Novaci|Com.
Novaci|
| | | |S = 7,5 ha |SV: Romsilva |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 108056 | 8.29.06 |Cladire |S = 0,0035 ha |E: ASAS; |Tara:
|
| | |post trafo | |V: IGFCOT; |Romania,
|
| | | | |N: Sp2CFR; |Judet:
|
| | | | |S: USAMV |MUNICIPIUL
|
| | | | |Bucuresti |BUCURESTI;
|
| | | | | |Mun.
|
| | | | | |Bucuresti;
|
| | | | | |- Nr. 61;
|
| | | | | |Bd. Marasti|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 108134 | 8.05.03 |Total |19 ha | |
|
| | |suprafata | | |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| TOTAL
|
|______________________________________________________________________________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Grupa 8 (Bunuri care alcatuiesc domeniul public al statului)
|
|______________________________________________________________________________|
|Anul | Valoarea de | Situatia juridica |Situatia | Tip bun
|
|dobandirii| inventar |___________________________|juridica |
|
|(darii in | (in lei) |Baza legala | In |actuala |
|
|folosinta)| | | administrare |Concesiune/ |
|
| | | | |inchiriat/dat|
|
| | | | |cu titlu |
|
| | | | |gratuit |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 1983 |1.094.344.760|PV 24.05 |In | | imobil
|
| | |Aprilie 1983|administrare | |
|
| | |Constructor | | |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 1995 | 32.000.000|PV preluare |In | | imobil
|
| | |18888/dec. |administrare | |
|
| | |1996 | | |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 1983 | 2.814.784|PV de |In | | imobil
|
| | |preluare de |administrare | |
|
| | |la constr. | | |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| 1999 | |H.G. |In | | imobil
|
| | |nr. 517/1999|administrare | |
|
|__________|_____________|____________|______________|_____________|___________|
| TOTAL |1.129.159.544 | | |
|
|__________|__________________________|______________|_____________|___________|
2. Bunurile din proprietatea privata a statului - nu este cazul
3. Bunurile proprii
______________________________________________________________________________
|Nr. |Grupa| Denumirea | Valoarea | Situatia
|
|crt. | | |de inventar| juridica
|
| | | | (mii lei) |
|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
|1 | 20 | Imobilizari necorporale | 342.700 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
|2 | 21 | Imobilizari corporale, total din care:| 7.506.702 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
| 2.1| | Constructii | 35.392 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
| 2.2| | Aparate si instalatii de masurare,| | |
| | | control si reglare | 6.862.664 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
| 2.3| | Mijloace de transport | 534.768 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
| 2.4| | Mobilier, aparatura birotica, | |
|
| | | echipamente de protectie a | |
|
| | | valorilor umane si materiale si | |
|
| | | alte active corporale | 73.878 |in
proprietate|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
| | | TOTAL | 7.849.402 |
|
|_____|_____|_______________________________________|___________|______________|
ANEXA 3*)
Bunurile din domeniul public al statului administrate de Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si Protectia
Mediului - ICPA - Bucuresti
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Suprafata agricola retrocedata conform Legii nr. 18/1991
B - Suprafata agricola conform Legii nr. 1/2000
C - Supr. pentru care s-au emis acte de const. sau reconst. cu incalcarea
Legii nr. 18/1991 si Legii nr. 1/2000
D - Suprafata retroced. cons. locale conform art. 44 din Legea nr. 18/1991,
republicata
______________________________________________________________________________
|Supr. (ha) |Existent la| A | B | C |Suprafete| D |Suprafata | Din care:
|
|Cat. folosinta|01.01.1990 | | | |ocupate | |ramasa in |
|
| | | | | |abuziv | |dom. public|Dom. Dom.
|
| | | | | | | |sau privat |public
privat|
| | | | | | | |al statului|
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|_____________|
| ha | ha |ha |ha |ha | ha |ha | ha | ha | ha
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Arabil total | 9,86 | | | | | | 9,86 | 9,86 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care: | | | | | | | | |
|
| Rovinari, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ | 9,86 | | | | | | 9,86 | 9,86 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Pasune total | 7,40 | | | | | | 7,40 | 7,40 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care: | | | | | | | | |
|
| oras Novaci, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ | 7,40 | | | | | | 7,40 | 7,40 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Faneata total | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Vii | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Livada total | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Total general | 17,26 | | | | | | 17,26 |17,26 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care: | | | | | | | | |
|
| Rovinari, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ | 9,86 | | | | | | 9,86 | 9,86 |
|
| oras Novaci, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ | 7,40 | | | | | | 7,40 | 7,40 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Paduri total | | | | | | | | | |
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Ape, balti, | | | | | | | | |
|
|Total | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Drumuri total | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| comuna | | | | | | | | |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|Curti | | | | | | | | |
|
|Constructii | | | | | | | | |
|
|Total | 2,25 | | | | | | 2,25 | 2,25 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
| din care | | | | | | | | |
|
| Bucuresti S1,| 2,01 | | | | | | 2,01 | 2,01 |
|
| Rovinari, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ, | 0,14 | | | | | | 0,14 | 0,14 |
|
| Novaci, | | | | | | | | |
|
| jud. GJ | 0,10 | | | | | | 0,10 | 0,10 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|TOTAL | | | | | | | | |
|
|NEAGRICOL | 2,25 | | | | | | 2,25 | 2,25 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|
|TOTAL GENERAL | 19,51 | | | | | | 19,51 |19,51 |
|
|______________|___________|___|___|___|_________|___|___________|______|______|