HOTARARE Nr. 739 din 3 iulie 2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor,
Apelor si Mediului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 495 din 9 iulie 2003
Avand in vedere prevederile Hotararii Parlamentului nr. 16/2003 privind
modificarea structurii si componentei Guvernului si ale art. XVI al titlului
III din cartea a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru
asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor
publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei,
in temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, al art. 5 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind
stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei
publice si institutiile publice, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare, si al Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, cu
personalitate juridica, care preia activitatea Ministerului Apelor si
Protectiei Mediului.
(2) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului aplica strategia
si Programul Guvernului, in vederea promovarii politicilor in domeniile:
agricultura, piscicultura, industrie alimentara, dezvoltare rurala, sanitar
veterinar, paduri, ape si protectia mediului.
(3) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este autoritatea
centrala care asigura dezvoltarea durabila a agriculturii, industriei
alimentare, silviculturii, a fondului forestier national, gospodarirea si
exploatarea lui rationala, precum si a vegetatiei forestiere din afara acestuia
si are rolul de a utiliza mecanismele financiare pentru stimularea si
valorificarea productiei in conformitate cu cerintele economiei de piata.
(4) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului realizeaza
politica in domeniile apelor si protectiei mediului, la nivel national,
elaboreaza strategia si reglementarile specifice de dezvoltare si armonizare a
acestor activitati in cadrul politicii generale a Guvernului, asigura si
coordoneaza aplicarea strategiei Guvernului in domeniile respective,
indeplinind rolul de autoritate de stat, de sinteza, coordonare si control in
aceste domenii.
Art. 2
Sediul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este in
municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
Art. 3
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica
economica a Guvernului si tendintele pe plan mondial, strategia de dezvoltare a
agriculturii, pisciculturii, industriei alimentare, a silviculturii, apelor si
protectiei mediului si se proiecteaza instrumentele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia,
realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice
activitatilor din domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii,
apelor si protectiei mediului;
c) de administrare, prin care se asigura administrarea proprietatii publice
si private a statului, precum si gestionarea serviciilor pentru care statul
este responsabil, in domeniul sau de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern, in domeniul sau de
activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniul agriculturii,
pisciculturii, industriei alimentare, apelor si protectiei mediului.
CAP. 2
Atributiile, structura organizatorica si conducerea ministerului
SECTIUNEA 1
Atributiile ministerului
Art. 4
In exercitarea functiilor sale Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului are urmatoarele atributii principale:
1. asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de
activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
2. elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile: agricultura,
piscicultura, industrie alimentara, dezvoltare rurala, sanitar veterinar,
imbunatatiri funciare pe terenurile agricole si silvice, paduri, ape si
protectia mediului, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. elaboreaza si sustine, in domeniul sau de activitate, programe de
dezvoltare rurala, la nivel national, regional si local;
4. elaboreaza studii si fundamenteaza programe de dezvoltare a zonelor
montane si a zonelor rurale defavorizate, in colaborare cu Ministerul
Administratiei si Internelor si cu organismele internationale in domeniu;
5. coordoneaza activitatea de avizare, promovare, realizare si monitorizare
a obiectivelor de investitii specifice;
6. elaboreaza studii si propune programe de mecanizare, modernizare si
retehnologizare;
7. coordoneaza activitatea de patrimoniu a institutiilor publice din
subordine;
8. coordoneaza si monitorizeaza privatizarea societatilor comerciale
agricole la care statul este actionar majoritar si concesionarea terenurilor
apartinand domeniului public sau privat al statului, aflate in administrarea
unitatilor de sub autoritatea sa, precum si a terenurilor agricole sau a
terenurilor cu amenajari piscicole, din administrarea societatilor comerciale
la care statul este actionar, si a celorlalte bunuri si servicii din domeniul
sau de activitate;
9. coordoneaza si monitorizeaza activitatile de imbunatatiri funciare din
domeniul agricol si silvic;
10. coordoneaza si monitorizeaza concesionarea activelor Regiei Nationale a
Padurilor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
11. coordoneaza constituirea si monitorizeaza functionarea asociatiilor
utilizatorilor de apa pentru irigatii, prin Oficiul de reglementare a
asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii, potrivit legislatiei in
vigoare;
12. elaboreaza norme pentru atestarea persoanelor care desfasoara
activitati de imbunatatiri funciare;
13. fundamenteaza si elaboreaza programe privind protectia solului, a
plantelor, a animalelor, a padurilor, a apelor si a mediului;
14. asigura la nivel national controlul respectarii de catre persoanele
juridice si fizice a reglementarilor din domeniile apelor si protectiei
mediului;
15. reprezinta Guvernul in relatiile cu organisme interne si internationale
din domeniile agriculturii, silviculturii, apelor si protectiei mediului;
16. emite acordurile de mediu, avizeaza licentele sau permisele speciale
prevazute de actele normative in vigoare pentru activitatile de import-export
sau supuse unui regim special de autorizare, certifica impreuna cu alte
autoritati competente tehnologii, echipamente, produse si aparatura din
domeniile sale de activitate si acorda asistenta tehnica de specialitate;
17. a) asigura organizarea si dezvoltarea activitatii de cercetare
stiintifica si inginerie tehnologica in domeniile sale de activitate;
b) initiaza elaborarea unor studii si cercetari necesare obiectului sau de
activitate, pe baze contractuale, cu finantare din sursa unica, prin unitatile
din subordinea, din coordonarea sau de sub autoritatea sa;
c) valideaza rezultatele cercetarii, proiectarii si studiilor efectuate in
domeniile sale de activitate si actioneaza pentru valorificarea lor;
18. contracteaza cu unitatile din coordonarea sau de sub autoritatea sa, pe
baza de negociere cu o singura sursa, urmatoarele lucrari in domeniile sale de
activitate:
a) studii, cercetari si rapoarte specifice privind starea si evolutia
calitatii mediului;
b) studii, cercetari si rapoarte privind obligatiile ce revin Romaniei in
calitate de tara parte la conventiile internationale in domeniu, precum si cele
la care doreste sa devina parte;
c) studii si cercetari de fundamentare a politicilor, strategiilor si
legislatiei de mediu in acord cu cerintele acquisului comunitar;
d) studii, cercetari si rapoarte pentru Agentia Europeana de Mediu;
e) studii si cercetari de fundamentare a indicatorilor si rapoarte privind
datele statistice de mediu conform cerintelor la nivel national si european;
f) studii si cercetari de evaluare a potentialului de utilizare durabila a
resurselor naturale;
19. asigura baza metodologica si atesta persoanele juridice pentru
intocmirea studiilor de meteorologie, hidrologie si hidrogeologie, a studiilor
de impact asupra surselor de apa si apelor riverane acestora, precum si pentru
lucrarile construite pe ape sau in legatura cu apele, a studiilor si a
proiectelor de gospodarire a apelor, pentru evaluarea starii de siguranta in
exploatare a barajelor si altor lucrari hidrotehnice, precum si pentru executia
lucrarilor specifice;
20. asigura controlul in domeniul gospodaririi apelor si sigurantei in
exploatare a barajelor si constata contraventiile pentru nerespectarea normelor
legale in vigoare, aplica sanctiunile si sesizeaza organele de urmarire penala,
potrivit prevederilor legale;
21. organizeaza periodic actiuni de verificare a starii tehnice si
functionale a lucrarilor hidrotehnice cu rol de aparare impotriva inundatiilor,
indiferent de detinator, si stabileste masurile ce se impun;
22. organizeaza si sprijina editarea publicatiilor de specialitate si de
informare specifice;
23. organizeaza, sprijina si urmareste elaborarea de studii si proiecte
pentru investitii in domeniile protectiei mediului, gospodaririi apelor,
meteorologiei si hidrologiei;
24. elaboreaza si propune indicatori specifici de ramura si colaboreaza cu
Institutul National de Statistica in scopul adaptarii continue a statisticii de
ramura la cerintele nationale si al corelarii cu datele statistice
internationale;
25. organizeaza si exercita, potrivit legii, direct prin autoritatile
teritoriale pentru protectia mediului, controlul privind respectarea
legislatiei si a standardelor de protectie a mediului, aplica sanctiunile si
stabileste masurile corespunzatoare situatiilor care contravin reglementarilor
legale;
26. promoveaza masurile necesare pentru conservarea naturii, a diversitatii
biologice si pentru utilizarea durabila a componentelor acestora, stabileste
regimul de administrare a retelei nationale de arii protejate, organizeaza si exercita
controlul asupra respectarii acestuia;
27. dezvolta cadrul legal pentru facilitarea accesului societatii civile la
informatiile privind calitatea factorilor de mediu, precum si la elaborarea si
aplicarea deciziilor in domeniile sale de activitate;
28. avizeaza programele de exploatare a resurselor naturale ale tarii in
raport cu cerintele dezvoltarii economico-sociale pe termen mediu si lung,
formuleaza si propune autoritatilor nationale competente strategii si politici
pentru mediu si dezvoltare durabila, corelate cu capacitatea de suport a
ecosistemelor;
29. propune autoritatilor competente sau, dupa caz, stabileste, in
conditiile legii, instrumentele juridice, economico-financiare, institutionale
si administrative, menite sa stimuleze si sa accelereze integrarea principiilor
si obiectivelor strategiei nationale pentru mediu si dezvoltare durabila in
strategiile sectoriale si locale pentru reforma si dezvoltare;
30. propune si recomanda autoritatilor competente sau, dupa caz, stabileste
masuri care sa asigure conformarea politicilor si programelor de dezvoltare
regionala si locala cu politica si strategia nationala pentru mediu si
dezvoltare durabila;
31. initiaza direct sau prin unitatile aflate in subordine ori sub
autoritate proiecte de parteneriat public-privat de interes national,
negociaza, semneaza si realizeaza contractul de parteneriat public-privat, in
conformitate cu prevederile legale in domeniu;
32. initiaza, negociaza si asigura punerea in aplicare a dispozitiilor
conventiilor si acordurilor internationale din sfera sa de competenta, din
imputernicirea Guvernului, reprezinta interesele statului in diferite
institutii si organisme internationale si dezvolta relatii de cooperare cu
institutii si organizatii similare din alte state;
33. intreprinde actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de
lege, pentru intensificarea participarii Romaniei la actiunile de cooperare
bilaterala si multilaterala, la nivel subregional, regional si global, pentru
valorificarea oportunitatilor si facilitatilor de asistenta financiara,
tehnica, tehnologica, stiintifica;
34. avizeaza, potrivit legii, planurile de interventie pentru cazurile de
accident ecologic industrial, nuclear si participa la asigurarea interventiei;
35. coordoneaza si raspunde de activitatile privind procesul de pregatire a
aderarii la Uniunea Europeana pentru domeniile din sfera sa de competenta;
36. exercita si alte responsabilitati, in conformitate cu dispozitiile
legislatiei nationale si ale actelor juridice internationale la care Romania
este parte, precum si cu prevederile Programului national de aderare la Uniunea
Europeana;
37. asigura relatia cu Parlamentul Romaniei, cu sindicatele si patronatele
din sfera sa de activitate, cu populatia, precum si cu mass-media;
38. coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de
activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a
conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce
decurg din acestea;
39. initiaza actiuni in domeniul sau de activitate, privind integrarea
europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din
Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si
Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat
la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, si din
Strategia nationala de pregatire, pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana;
40. asigura organizarea activitatilor prevazute de lege pentru apararea
civila si pentru situatii de mobilizare;
41. desfasoara activitati de control si inspectii privind respectarea
legislatiei in domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte organe de
control abilitate;
42. colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte
organisme interne si internationale interesate;
43. initiaza si elaboreaza proiecte de acte normative in domeniile in care
isi desfasoara activitatea;
44. avizeaza proiecte de acte normative care au legatura cu domeniile in
care isi desfasoara activitatea.
Art. 5
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului are urmatoarele
atributii specifice:
I. In domeniul agriculturii si alimentatiei:
a) elaboreaza politici pe produs, in colaborare cu organizatiile
interprofesionale pe produs;
b) promoveaza programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si
consolidarea pietei produselor agroalimentare;
c) propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Programului
Guvernului pentru agricultura si dezvoltare rurala;
d) urmareste si sprijina formarea de exploatatii agricole conform
prevederilor legale;
e) colaboreaza cu asociatiile si fundatiile de profil in vederea
sprijinirii producatorilor agricoli si intreprinde actiuni de asistenta si
consultanta pentru sustinerea activitatii acestora;
f) initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice
pentru producatorii agricoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperatiei rurale;
g) asigura coordonarea actiunilor de implementare tehnica si financiara a
Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala -
Agentia SAPARD;
h) acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, agentii economici care
produc, prelucreaza si comercializeaza produse agroalimentare;
i) elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in
conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu
normele Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultura - FAO si Organizatiei
Mondiale a Sanatatii - OMS;
j) coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si piscicultura; ia
masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate,
potrivit legislatiei in vigoare;
k) coordoneaza si controleaza activitatea de ameliorare si de reproductie a
animalelor;
l) coordoneaza activitatea privind producerea, controlul calitatii,
comercializarea si folosirea semintelor si a materialului saditor, precum si
inregistrarea soiurilor de plante agricole;
m) organizeaza activitatea de protectie a plantelor, stabileste norme de
carantina fitosanitara, controleaza modul de aplicare a lor si avizeaza omologarea,
producerea si utilizarea pesticidelor, potrivit legislatiei in vigoare;
n) coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de
restructurare si privatizare ale societatilor nationale la care statul, prin
Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, este actionar
majoritar;
o) coordoneaza elaborarea de masuri si asigura restructurarea si
privatizarea societatilor comerciale pe actiuni cu capital majoritar de stat,
din domeniul sau de activitate, si exercita, in numele statului, toate
drepturile ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale ce
detin in administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajari piscicole;
p) controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta,
protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii
de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
q) avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit
reglementarilor in vigoare;
r) coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri
funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
s) fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de ameliorare a
terenurilor agricole, privind calitatea solului si pentru efectuarea de lucrari
agrochimice;
s) elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a
producatorilor agricoli si urmareste derularea acestora;
t) intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea
produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
t) organizeaza si coordoneaza, potrivit legii, activitatile sanitare
veterinare, inclusiv strategia in domeniu, de control al medicamentelor si
produselor biologice de uz veterinar, al alimentelor de origine animala si al
furajelor, stabileste norme sanitare veterinare unice si obligatorii pentru
toate persoanele juridice si fizice si controleaza modul de aplicare a
acestora, potrivit legii;
u) urmareste asigurarea unor standarde inalte de securitate a alimentatiei,
prin punerea in practica a unor masuri specifice care sa conduca la diminuarea
incidentei si la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
v) asigura prevenirea introducerii pe teritoriul Romaniei a unor boli
exotice sau epizootice la animale, precum si toate masurile sanitare veterinare
ce vor fi luate in concordanta cu normele europene si internationale;
w) coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si tehnologica
agricola, de consultanta si de perfectionare profesionala;
x) coordoneaza actiunea de implementare a Programului de realizare a
Sistemului national antigrindina si de stimulare a precipitatiilor;
z) asigura indeplinirea, prin intermediul Autoritatii de Management Program
Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit, a
atributiilor stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind
desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea,
implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale.
II. In domeniul padurilor:
a) elaboreaza strategia de gospodarire si de exploatare rationala a
resurselor fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara
acestuia;
b) elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind
administrarea si gospodarirea durabila a fondului forestier national, a
vegetatiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui
piscicol din apele de munte;
c) coordoneaza si controleaza activitatea de elaborare, in conceptie
unitara, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a
padurilor, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
d) propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasa
care se exploateaza anual din paduri si din vegetatia forestiera, din afara
fondului forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, in
conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
e) organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul forestier, organizeaza
si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie
forestiera, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietatii, si
urmareste furnizarea datelor necesare in vederea realizarii sistemului de
cadastru general si coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie, topografie,
fotogrammetrie, cartografie in domeniul cadastrului forestier, precum si
introducerea si intretinerea cadastrului forestier, cantitativ si calitativ, si
asigura proiectarea si aplicarea in teren a organizarii teritoriului forestier;
f) analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege,
solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din circuitul silvic a unor
terenuri, precum si regularizarea perimetrelor padurii, conform reglementarilor
in vigoare, indiferent de natura proprietatii;
g) coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de
impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinte, infiintarea
perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara de amenajare
a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine hidrografice si
perimetre de ameliorare; fundamenteaza necesitatea asigurarii resurselor
financiare respective;
h) organizeaza sistemul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor,
ia masuri pentru reconstructia forestiera a celor in declin si coordoneaza
gospodarirea ariilor protejate din fondul forestier national;
i) urmareste si sprijina dezvoltarea retelei de drumuri forestiere,
urmarind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
j) atribuie in gestiune, in conditiile legii, fondurile de vanatoare si
exercita atributiile prevazute de lege in domeniul cinegetic;
k) urmareste evolutia starii fondului forestier national si prezinta
Guvernului rapoarte anuale;
l) colaboreaza cu institutiile interesate la preluarea in fondul forestier
al statului, in conditiile legii, a terenurilor degradate, proprietate publica
sau privata, pentru ameliorarea carora detinatorii legali nu dispun de
mijloacele necesare;
m) atesta persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de
teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru
executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic; de asemenea,
autorizeaza unitatile specializate pentru activitatea de amenajare si
regenerare a padurilor;
n) organizeaza si conduce prin unitatile silvice din subordine modul de
gospodarire a padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica
apartinand unitatilor administrativ-teritoriale;
o) organizeaza si coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si
inginerie tehnologica in domeniul silviculturii, sprijina dezvoltarea acestora
si asigura folosirea rezultatelor obtinute la fundamentarea masurilor de
gospodarire durabila a padurilor;
p) autorizeaza unitatile specializate pentru elaborarea documentatiilor
tehnico-economice referitoare la instalarea/reinstalarea si intretinerea
vegetatiei forestiere de pe terenurile deteriorate ecologic, prin proiectarea
si executarea de drumuri forestiere, pentru elaborarea amenajamentelor silvice,
a studiilor sumare de amenajare, a studiilor de transformare a pasunilor
impadurite, proiectarea si executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in
fondul forestier, lucrari de ameliorare a terenurilor degradate si corectarea
torentilor, precum si pentru alte lucrari silvice stabilite de autoritatea
publica centrala care raspunde de silvicultura;
r) reglementeaza si aproba activitatile de management forestier din
padurile proprietate privata si publica a unitatilor administrativ-teritoriale;
s) coordoneaza si promoveaza documentatii de sinteza referitoare la fondul
forestier national, organizeaza periodic elaborarea inventarului fondului
forestier national si elaboreaza prognoze privind evolutia acestuia.
III. In domeniul gospodaririi apelor:
a) stabileste regimul de utilizare a resurselor de apa si asigura
elaborarea de cercetari, studii, prognoze si strategii pentru domeniul
gospodaririi cantitative si calitative a apelor, precum si elaborarea
programelor de dezvoltare a lucrarilor, instalatiilor si amenajarilor de
gospodarire a apelor;
b) colaboreaza cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale
si locale pentru amenajarea complexa a bazinelor hidrografice, valorificarea
unor noi surse de apa in concordanta cu dezvoltarea economico-sociala a tarii,
protectia apelor impotriva epuizarii si degradarii, precum si pentru apararea
impotriva efectelor distructive ale apelor;
c) asigura reactualizarea schemelor-cadru de amenajare si gospodarire a
apelor pe bazine sau pe grupe de bazine hidrografice si desfasurarea
activitatilor de interes public in domeniul meteorologiei si hidrologiei;
d) coordoneaza activitatea de avizare si de autorizare, din punct de vedere
al gospodaririi apelor, al lucrarilor care se construiesc pe ape sau in
legatura cu apele, activitatea de avizare a documentatiilor de evaluare a
starii de siguranta in exploatare a barajelor existente si a proiectelor
barajelor noi, precum si activitatea de emitere a autorizatiilor de functionare
in conditii de siguranta a barajelor aflate in exploatare si a acordurilor de
functionare in siguranta pentru barajele noi;
e) organizeaza activitatea de avizare si reglementare a regimului de
utilizare a surselor de ape minerale si geotermale;
f) organizeaza intocmirea cadastrului apelor si a evidentei dreptului de
folosire cantitativa si calitativa a apelor;
g) asigura documentatiile necesare pentru concesionarea resurselor de apa
si a lucrarilor de gospodarire a apelor care apartin domeniului public, iar,
dupa caz, darea in administrare a acestora si urmareste indeplinirea de catre
concesionar, respectiv administrator, a sarcinilor ce ii revin;
h) stabileste strategia organizarii la nivel national a activitatilor de
meteorologie, hidrologie si hidrogeologie, a sistemului de informare, prognoza
si avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase si a sistemului
de avertizare in caz de accident la constructiile hidrotehnice;
i) stabileste metodologia de fundamentare a sistemului de plati in domeniul
apelor, precum si procedura de elaborare a acesteia;
j) dispune masuri de instituire a unui regim de supraveghere speciala sau
de oprire a activitatii poluatorului ori a instalatiei care provoaca poluarea
apelor;
k) elaboreaza si promoveaza, potrivit legii, proiecte de acte normative,
regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice domeniilor meteorologiei,
hidrologiei, hidrogeologiei si gospodaririi apelor si sigurantei in exploatare
a barajelor;
l) - organizeaza si certifica corpul de experti pentru evaluarea starii de
siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta A si
B, precum si activitatea de avizare a specialistilor pentru asigurarea starii
de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta C
si D;
- aproba lista definitiva a barajelor, cu declararea publica a caracteristicilor
generale, a categoriei de importanta si a gradului de risc asociat acestuia,
lista barajelor cu risc sporit si a celor din categoria de importanta majorata,
precum si fisele de evidenta ale barajelor administrate de detinatorii de orice
titlu;
- certifica si controleaza personalul de conducere si coordonare a
activitatii de urmarire in timp a barajelor;
- organizeaza activitatea de certificare a persoanelor juridice care
realizeaza proiecte si executa lucrari in domeniul gospodaririi apelor,
coordoneaza comisia de certificare si asigura secretariatul tehnic al acesteia;
- dispune expertizarea lucrarilor hidrotehnice cu risc crescut de avariere
si stabileste impreuna cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului masurile operative imediate si de perspectiva pentru evitarea
accidentelor;
m) actualizeaza si, dupa caz, pune in aplicare strategia nationala si
Planul national de actiuni pentru gospodarirea resurselor de apa;
n) reglementeaza modul de desfasurare a activitatii privind hidrometria de
exploatare si emite norme specifice;
o) indeplineste functiile de secretariat tehnic si administrativ pentru
tratatele, acordurile si conventiile internationale din domeniul gospodaririi
apelor, precum si de punct focal national si/sau de autoritate nationala
competenta pentru activitatile aflate in coordonarea unor institutii, organisme
si organizatii internationale, in conformitate cu prevederile actelor juridice
internationale la care Romania este parte, asigura secretariatele comisiilor
mixte hidrotehnice pentru apele transfrontaliere;
p) actualizeaza si pune in aplicare planul de actiuni privind protectia
apelor impotriva poluarii cu nitrati din surse agricole, planul strategic de
actiune pentru reabilitarea si protectia Marii Negre.
IV. In domeniul protectiei mediului:
a) emite avize si, dupa caz, acorduri, autorizatii, permise speciale in
conformitate cu dispozitiile legii si ale actelor juridice internationale la
care Romania este parte;
b) pune in aplicare, prin unitatile sale teritoriale, in cadrul procesului
de privatizare, reglementarile speciale privind stabilirea organizatiilor si a
raspunderilor referitoare la mediu;
c) organizeaza activitatile de monitorizare integrata a starii mediului si
a resurselor naturale, elaboreaza si publica informatii si rapoarte privind
starea mediului, participa la programele subregionale, regionale si globale de
monitorizare a starii mediului si a resurselor naturale;
d) sesizeaza Garda Nationala de Mediu, prin institutiile descentralizate
ale ministerului, asupra incalcarilor grave ale reglementarilor legale in
vigoare;
e) organizeaza si coordoneaza activitatea de elaborare a procedurilor si de
autorizare a laboratoarelor in domeniul mediului si de certificare a sistemelor
de management de mediu;
f) indeplineste si asigura functiile de secretariat tehnic si administrativ
pentru tratatele, conventiile si acordurile internationale din domeniul
mediului, precum si de punct focal national si/sau de autoritate nationala
competenta pentru activitatile aflate in coordonarea unor institutii, organisme
si organizatii internationale, in conformitate cu prevederile actelor juridice
internationale la care Romania este parte;
g) asigura elaborarea de cercetari, studii, prognoze, politici si strategii
in domeniul protectiei mediului, in scopul obtinerii datelor si informatiilor
necesare in vederea fundamentarii deciziilor privind mediul si dezvoltarea
durabila, precum si al promovarii programelor de dezvoltare in domeniul
protectiei mediului;
h) promoveaza instrumentele juridice, economice si financiare pentru
stimularea introducerii tehnologiilor si produselor curate, schimbarea
modelelor de productie si de consum, sustinerea si consolidarea mecanismelor pietei
libere si a concurentei loiale;
i) elaboreaza si promoveaza proiecte de acte normative, norme metodologice
si instructiuni de aplicare in domeniul protectiei mediului;
j) stabileste factorii nationali de emisie a poluantilor in aer;
k) atesta persoanele fizice si juridice pentru elaborarea studiilor de
evaluare a impactului asupra mediului si a bilanturilor de mediu;
l) raspunde de protectia si conservarea habitatelor naturale, de
conservarea diversitatii biologice si utilizarea durabila a componentelor
acesteia, dezvoltarea si buna administrare a retelei nationale de arii
protejate, in acord cu politicile si cu practicile specifice aplicate la nivel
european si global, prin crearea administratiilor proprii pentru parcurile
nationale, parcurile naturale si rezervatiile biosferei, aprobarea regimului de
administrare a celorlalte categorii de arii naturale protejate din reteaua
nationala, executarea controlului privind respectarea legislatiei specifice;
m) asigura cadrul juridic si institutional pentru facilitarea si stimularea
dialogului asupra politicilor, strategiilor si deciziilor privind mediul si
dezvoltarea economico-sociala a tarii;
n) actualizeaza si urmareste punerea in aplicare a strategiei si Planului
national de actiuni pentru protectia mediului, strategiei nationale si Planului
national de actiune pentru conservarea diversitatii biologice si utilizarea
durabila a componentelor acesteia, a strategiei si Planului national in
domeniul schimbarilor climatice, precum si a altor politici si strategii in
domeniul protectiei mediului;
o) asigura secretariatul de risc conform Directivei privind controlul
accidentelor majore care implica substante periculoase (SEVESO);
p) asigura tinerea evidentei anuale a Registrului national privind
inventarul instalatiilor care intra sub incidenta IPPC si elaboreaza
raportarile solicitate de organismele internationale;
r) asigura secretariatul tehnic al Comisiei nationale de acordare a
etichetei ecologice;
s) asigura secretariatul tehnic pentru schema de ecomanagement si audit
(EMAS);
s) asigura secretariatul tehnic pentru reducerea emisiilor provenite de la
instalatiile mari de ardere;
t) asigura coordonarea activitatii Administratiei Fondului pentru Mediu;
t) asigura secretariatele tehnice si coordonarea Comitetului
interministerial pentru coordonarea integrarii domeniului protectiei mediului
in politicile si strategiile sectoriale la nivel national, a Comisiei nationale
pentru schimbari climatice si a Comitetului national pentru protectia stratului
de ozon;
u) exercita orice alte atributii specifice prevazute de legislatia in
vigoare.
(2) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului indeplineste
orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de
activitate.
SECTIUNEA a 2-a
Structura organizatorica si conducerea ministerului
Art. 6
(1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului, in cadrul directiilor generale si
directiilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente si colective
temporare, in conditiile legii.
(2) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu
al Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului se stabilesc, in
conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin
regulamentul de organizare si functionare a ministerului, care se aproba prin
ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(3) Se infiinteaza directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala,
unitati cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului, prin reorganizarea directiilor generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti,
directiilor fitosanitare si a oficiilor pentru ameliorare si reproductie in
zootehnie.
Art. 7
(1) In structura Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
se organizeaza, la nivel de directie generala, Autoritatea de Management
Program Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit.
(2) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Agricultura,
Dezvoltare Rurala si Pescuit indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea
Guvernului nr. 1.555/2002.
(3) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru
Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit va deveni operationala in anul 2004
si va functiona cu un numar total de 90 de posturi in anul 2005, din care 50 de
posturi in anul 2004.
(4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin redistribuire
in cadrul numarului de posturi aprobat ministerului si institutiilor subordonate
acestuia si/sau prin suplimentarea acestui numar, cu incadrarea in numarul
total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
(5) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru
Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit are structura organizatorica
prevazuta in anexa nr. 2.
(6) Structura functiilor publice si structura organizatorica ale
Autoritatii de Management Program Operational Sectorial pentru Agricultura,
Dezvoltare Rurala si Pescuit se definitiveaza pana la data de 1 septembrie
2003.
Art. 8
(1) In structura Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
se organizeaza, la nivel de directie generala, Autoritatea de Implementare a
Fondului de Coeziune Economico-Sociala pentru Proiecte de Infrastructura de
Mediu.
(2) Autoritatea de Implementare a Fondului de Coeziune Economico-Sociala
pentru Proiecte de Infrastructura de Mediu indeplineste atributiile stabilite
prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002.
(3) Autoritatea de Implementare a Fondului de Coeziune Economico-Sociala
pentru Proiecte de Infrastructura de Mediu va deveni operationala incepand cu
anul 2004 si va functiona cu un numar total de 100 de posturi in anul 2005, din
care 50 de posturi in anul 2004.
(4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin suplimentarea
numarului maxim de posturi aprobat Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat prin legile
bugetare anuale.
(5) Autoritatea de Implementare a Fondului de Coeziune Economico-Sociala
pentru Proiecte de Infrastructura de Mediu are structura organizatorica
prevazuta in anexa nr. 3.
(6) Structura functiilor publice si structura organizatorica ale
Autoritatii de Implementare a Fondului de Coeziune Economico-Sociala pentru
Proiecte de Infrastructura de Mediu vor fi definitivate pana la data de 1
septembrie 2003.
Art. 9
(1) In conditiile legii, se organizeaza si functioneaza in subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului unitati de management
al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de cate un director de
proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul
proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
(2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului numeste
personalul UMP si stabileste competentele directorului de proiect.
Art. 10
(1) Unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului sunt prevazute in
anexa nr. 4.
(2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica, statele de
functii si numarul de personal pentru institutiile publice din subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului, cu incadrarea in
numarul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea in functiile de director general, director general adjunct,
director, director adjunct si asimilatii lor la unitatile din subordine, precum
si numirea in functia de director general la Regia Nationala a Padurilor se fac
prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului, in
conditiile legii.
(4) La unitatile aflate sub autoritatea si in coordonarea Ministerului
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului numirea conducatorilor se face
potrivit legii.
Art. 11
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului se
exercita de catre ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(2) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului indeplineste in
domeniul de activitate al ministerului atributiile generale prevazute de art.
53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor.
(3) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului indeplineste si
alte atributii specifice stabilite prin acte normative.
(4) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului reprezinta
ministerul in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si
organizatii, cu persoane juridice si fizice din tara sau din strainatate,
precum si in justitie.
(5) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului coordoneaza
activitatea unitatilor din subordine, precum si a celor aflate sub autoritatea
si in coordonarea ministerului si indeplineste atributiile prevazute de Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice, in calitate de ordonator principal de
credite.
(6) In exercitarea atributiilor sale ministrul agriculturii, padurilor,
apelor si mediului emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 12
(1) Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului este sprijinit in
activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat si de un
subsecretar de stat.
(2) Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" este
condusa de un guvernator, asimilat cu functia de subsecretar de stat.
(3) Secretarii de stat si subsecretarul de stat exercita atributiile
delegate de ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului. Raspunderile
si atributiile secretarilor de stat si ale subsecretarului de stat se stabilesc
prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(4) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare
europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare
europeana.
Art. 13
In cazul in care, din diverse motive, ministrul agriculturii, alimentatiei
si padurilor nu isi poate exercita atributiile curente, acesta desemneaza un
secretar de stat care sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe
primul-ministru despre aceasta.
Art. 14
Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului conduce aparatul
propriu al ministerului, numeste si elibereaza din functie, in conditiile
legii, personalul acestuia.
Art. 15
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si
Mediului este inalt functionar public, numit in conditiile legii. Acesta
asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii si
realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, padurilor,
apelor si mediului.
(3) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si
Mediului poate indeplini si alte atributii incredintate de ministru, prevazute
in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
(5) In activitatea de conducere a ministerului secretarul general este
sprijinit de un secretar general adjunct, care este inalt functionar public si
indeplineste atributiile prevazute in regulamentul de organizare si functionare
a ministerului.
Art. 16
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Ministerului
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este de 605, exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului.
(2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit
legii.
(3) Incadrarea in noua structura organizatorica a personalului existent la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se face pe baza unui test de
verificare a cunostintelor profesionale, in limita posturilor disponibile.
(4) Reincadrarea in noua structura organizatorica si in numarul de posturi
aprobat se face in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. 17
(1) Pe langa Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
functioneaza urmatoarele organisme consultative:
a) Comisia Centrala pentru Aparare impotriva Inundatiilor, Fenomenelor
Meteorologice Periculoase si Accidentelor la Constructiile Hidrotehnice, al
carei regulament de organizare si functionare se aproba prin hotarare a
Guvernului;
b) Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari
Hidrotehnice;
c) Comitetul National Roman pentru Programul Hidrologic International;
d) Comisia nationala de acordare a etichetei ecologice;
e) Comisia nationala de eliberare a certificatelor pentru schema de
ecomanagement si audit (EMAS);
f) Comisia pentru validarea inventarelor de emisii pentru poluantii
atmosferici;
g) Comisia tehnico-economica;
h) Centrul Roman pentru Reconstructia Ecologica a Raurilor si Lacurilor.
(2) Membrii organismelor prevazute la alin. (1) sunt salarizati de
unitatile la care sunt angajati, iar secretariatele tehnice permanente ale
acestor organisme se asigura de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si
Mediului, in cadrul numarului de posturi aprobat.
(3) Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari
Hidrotehnice functioneaza conform regulamentului care se aproba prin ordin al
ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(4) Regulamentul de organizare si functionare a Comitetului National Roman
pentru Programul Hidrologic International, a Comisiei tehnico-economice, a
Centrului Roman pentru Reconstructia Ecologica a Raurilor si Lacurilor, precum
si componenta acestor organisme se aproba prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
Art. 18
(1) In cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala
functioneaza structurile pentru ameliorare si reproductie in zootehnie si
structurile fitosanitare, fara personalitate juridica.
(2) Directia pentru agricultura si dezvoltare rurala coordoneaza oficiile
de studii pedologice si agrochimice, institutii publice descentralizate cu
personalitate juridica, finantate din veniturile proprii.
Art. 19
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin Agentia
Nationala de Consultanta Agricola, asigura indrumarea tehnico-metodologica a
centrelor judetene si locale de consultanta agricola.
(2) Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC)
si Centrul de Calcul trec in structura Agentiei Nationale de Consultanta
Agricola si functioneaza ca unitati fara personalitate juridica.
Art. 20
(1) Bunurile mobile si imobile aflate in administrarea Ministerului Apelor
si Protectiei Mediului se preiau pe baza de protocol de predare-primire
incheiat cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, in termen
de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Patrimoniul directiilor fitosanitare, oficiilor pentru ameliorare si
reproductie in zootehnie, Centrului de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in
Carpati (CEFIDEC) si Centrului de Calcul se preia pe baza de protocol de
predare-primire, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei
hotarari.
CAP. 3
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 21
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului are in dotare,
pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme
stabilit potrivit actelor normative in vigoare.
(2) Pentru activitatile specifice Corpului de control al ministrului,
Directiei generale de inspectii, controlul punctelor de frontiera,
activitatilor de control cu privire la domeniul gospodaririi apelor si
protectiei mediului, Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului va fi
dotat cu un numar de 4 autoturisme de interventie, cu un consum lunar de 300
litri/luna/vehicul.
(3) Agentiile de protectia mediului judetene si a municipiului Bucuresti si
Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" utilizeaza un
numar de 194 de autoturisme, cu un consum lunar de 250 litri/autoturism, iar
repartizarea acestora pe institutii se efectueaza prin ordin al ministrului.
(4) Unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului, cuprinse in cap. I nr. crt. 1 - 7 si cap. II din
anexa nr. 4, pot utiliza pentru activitati specifice un numar de autoturisme
potrivit anexei nr. 5.
Art. 22
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 273 din 23 aprilie 2002, cu modificarile si
completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 888/1994
privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului de Formare si
Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati in subordinea Ministerului Agriculturii
si Alimentatiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 360
din 27 decembrie 1994, Hotararea Guvernului nr. 700/1995 privind reinfiintarea
Centrului de Calcul al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 11 septembrie 1995, precum
si orice alte dispozitii contrare.
Art. 23
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor, apelor si mediului,
Ilie Sarbu
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul integrarii europene,
Hildegard Carola Puwak
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
Numarul maxim de posturi
(exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului): 605
_____________________ ______________________
| Corpul* de control |__ __| |
| al ministrului | | ____________ | | Purtator de cuvant |
|_____________________| | | | | |______________________|
_____________________ |_____| MINISTRU |_____| ______________________
| Biroul audit public | |.. |____________| ..| | |
| intern |__| : | : |__| Consilier diplomatic |
|_____________________| : | : |______________________|
: | :....
: | _________ :
: | | Cabinet | :
: |__| ministru| :
: | |_________| :
:.. | .........:
__________________________:______|_____:____________________________
___|____ ___|____ ___|____ : ____|___ : ___|____ ____|___ | _____|_____
|SECRETAR||SECRETAR||SECRETAR| : |SECRETAR| :
|SECRETAR||SECRETAR|||SUBSECRETAR|
|DE STAT ||DE STAT ||DE STAT | : |GENERAL | : |DE STAT ||DE STAT |||DE STAT
|
|________||________||________| : |________| :
|________||________|||___________|
| | | : | : : | | | |
|.........|.........|......:..|..(_)....:.....|..........|....|......|
| |.........|.........|../ \..........|..........|....| |
| | |.........|./ \.........|..........| | |
| | | | \........| | | |
___|____ __|_____ __|_____ _|______ _____|__ _____|__ | ___|____
|MODUL 1 | |MODUL 2 ||MODUL 3 | |MODUL 4 | |MODUL 5 | |MODUL 6 | | |MODUL 7 |
|________| |________||________| |________| |________| |________| | |________|
___________________ |
|DIRECTIA GENERALA | |
|EVALUARE, INSPECTII|____|
|SI MONITORIZARE | |
|___________________| |
___________________ |
|DIRECTIA DE | |
|INFORMARE SI |____|
|RELATII PUBLICE |
|___________________|
MODUL 1
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| _______________________|______________________
| | DIRECTIA GENERALA DE STRATEGII, INTEGRARE |
|____| EUROPEANA SI RELATII INTERNATIONALE |____
| |______________________________________________| |
| ______________________________________________ |
| | DIRECTIA DE INTEGRARE EUROPEANA PENTRU | |
| | AGRICULTURA SI RELATII INTERNATIONALE |____|
| |______________________________________________| |
| ______________________________________________ |
| | DIRECTIA DE INTEGRARE EUROPEANA PENTRU MEDIU |____|
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
| | DIRECTIA DE COORDONARE A IMPLEMENTARII |
|____| FONDURILOR EUROPENE |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA DE DEZVOLTARE RURALA |
| |______________________________________________|
| _.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.
| : AUTORITATEA DE IMPLEMENTARE A FONDULUI DE :
|____| COEZIUNE ECONOMICA-SOCIALA PENTRU PROIECTE |
| : DE INFRASTRUCTURA DE MEDIU* :
| |_.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._|
| _.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._
| : AUTORITATEA DE MANAGEMENT PROGRAM :
|____| OPERATIONAL SECTORIAL PENTRU AGRICULTURA, |
: DEZVOLTARE RURALA SI PESCUIT* :
|_.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._.._|
MODUL 2
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
| | DIRECTIA GENERALA DE IMPLEMENTARE SI |
|____| REGLEMENTARE |
| |______________________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA DE PRODUCTIE VEGETALA SI |
| |____| HORTICULTURA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA DE IMPLEMENTARE SI |
| |____| MANAGEMENT AL POLITICILOR AGRICOLE |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA DE PRODUCTIE ANIMALA SI |
| |____| INDUSTRIE ALIMENTARA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA FITOSANITARA, CALITATEA |
| |____| SEMINTELOR SI A MATERIALULUI GENETIC |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
| | Serviciul de fond funciar, |
|___________| imbunatatiri funciare, antigrindina |
|_______________________________________|
MODUL 3
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA GENERALA DE PROTECTIA MEDIULUI |
| |______________________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA GESTIUNEA DESEURILOR SI |
| |____| SUBSTANTE CHIMICE PERICULOASE |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA CONTROLUL POLUARII, PROTECTIA|
| |____| ATMOSFEREI, SOLULUI, NATURII SI |
| | | CONSERVARII BIODIVERSITATII |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| | | DIRECTIA MONITORING INTEGRAT, |
| |____| AUTORIZARE, CONTROLUL CONFORMITATII |
| |_______________________________________|
| ______________________________________________
|____| UNITATEA* POLITICI ECONOMICE MEDIU (E.P.U.) |
|______________________________________________|
MODUL 4
____________________
| |
| SECRETAR GENERAL |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|____| SECRETAR GENERAL ADJUNCT |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA GENERALA BUGET FINANTE |
| |______________________________________________|
| | _______________________________________
| |____| DIRECTIA BUGET FINANTE |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |____| DIRECTIA ECONOMICA SI ADMINISTRATIVA |
| |_______________________________________|
| ______________________________________________
|____| Serviciul investitii |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA JURIDICA |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA RESURSE UMANE, SALARIZARE, |
| INVATAMANT |
|______________________________________________|
MODUL 5
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|____| INSPECTIA DE STAT A APELOR* |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
| | DIRECTIA DE PREVENIRE SI MANAGEMENT AL |
|____| FENOMENELOR PERICULOASE |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
| | DIRECTIA DE COORDONARE, REGLEMENTARE, |
|____| GESTIONAREA, PROTECTIA ECOLOGICA A APELOR SI |
| DISTRICTE INTERNATIONALE |
|______________________________________________|
MODUL 6
____________________
| |
| SECRETAR DE STAT |
|____________________|
____________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA REGLEMENTARI SILVICE |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
|____| DIRECTIA DE REGIM SILVIC |
| |______________________________________________|
| ______________________________________________
| | DIRECTIA DE RELATII CU PARLAMENT SI |
|____| ORGANIZATII PARTENERIALE |
|______________________________________________|
MODUL 7
____________________
| |
| SUBSECRETAR DE STAT|
|____________________|
_______________________|______________________
| AGENTIA NATIONALA SANITARA VETERINARA* |
|______________________________________________|
| _______________________________________
|____| DIRECTIA DE SANATATE A ANIMALELOR |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
|____| DIRECTIA DE IGIENA SI SANATATE PUBLICA|
|_______________________________________|
------------
*) Se organizeaza la nivel de directie generala.
*) Se organizeaza la nivel de directie.
*) Se organizeaza la nivel de serviciu sau birou.
ANEXA 2
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Autoritatii de Management Program Operational Sectorial pentru Agricultura,
Dezvoltare Rurala si Pescuit
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________________________|______________________________
| AUTORITATEA DE MANAGEMENT PROGRAM OPERATIONAL SECTORIAL |
| PENTRU AGRICULTURA, DEZVOLTARE RURALA SI PESCUIT - POSDARP |
| |
| (organizata la nivel de directie generala) |
|____________________________________________________________|
__________________________|________________________________
_________|_________ __________|__________ _______|_______ |
|Directia programare| |Directia monitorizare| |Directia audit | |
|evaluare | |si coordonare | |si control | |
|___________________| |_____________________| |_______________| |
_______|______
|Serviciul
|
|informatizare
|
|______________|
ANEXA 3
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Autoritatii de Implementare a Fondului de Coeziune Economico-Sociala pentru
Proiecte de Infrastructura de Mediu
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________________________|______________________________
|AUTORITATEA DE IMPLEMENTARE A FONDULUI DE COEZIUNE |
|ECONOMICO-SOCIALA PENTRU PROIECTE DE INFRASTRUCTURA DE MEDIU|
| |
| (organizata la nivel de directie generala) |
|____________________________________________________________|
______________________________|__________________________
_____|______ _____|______ ______|_____ | |
|Directia | |Directia | |Directia | | |
|programare | |monitorizare| |contractare | | |
|____________| |____________| |____________| | |
_____|_____ ______|______
|Serviciul | |Serviciul |
|audit | |informatizare|
|___________| |_____________|
ANEXA 4
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si
Mediului
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
I. Institutii publice finantate integral din bugetul de stat
________________________________________________________________________________
1. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala - servicii publice
descentralizate
________________________________________________________________________________
2. Agentia Nationala de Consultanta Agricola
________________________________________________________________________________
3. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
"Prof. dr. G. K. Constantinescu"
________________________________________________________________________________
4. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
________________________________________________________________________________
5. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
________________________________________________________________________________
6. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide
in Plante si Produse Vegetale
________________________________________________________________________________
7. Inspectia Piscicola
________________________________________________________________________________
8. Agentiile de protectie a mediului judetene si a municipiului
Bucuresti - servicii publice descentralizate
________________________________________________________________________________
9. Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"
________________________________________________________________________________
NOTA:
Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru
institutiile
prevazute la cap. I este de 7.313.
II. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate
de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
1. Directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului
Bucuresti - servicii publice descentralizate
________________________________________________________________________________
2. Institutul de Igiena si Sanatate Publica Veterinara
________________________________________________________________________________
3. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor
de Uz Veterinar
________________________________________________________________________________
4. Institutul de Diagnostic si Sanatate Animala
________________________________________________________________________________
5. Agentia SAPARD
________________________________________________________________________________
6. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor
________________________________________________________________________________
7. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului
saditor - servicii publice descentralizate
________________________________________________________________________________
8. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
________________________________________________________________________________
NOTA:
Numarul maxim de posturi pentru institutiile prevazute la cap. II
este de 4.122.
III. Alte unitati finantate din venituri proprii
________________________________________________________________________________
1. Agentia Domeniilor Statului
________________________________________________________________________________
2. Institutul de Bioresurse Alimentare
________________________________________________________________________________
3. Oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene din subordinea
directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala
________________________________________________________________________________
4. Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol
________________________________________________________________________________
5. Administratia Fondului pentru Mediu
________________________________________________________________________________
6. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri
si Alte Produse Vitivinicole
________________________________________________________________________________
7. Oficiul National al Viei si Vinului
________________________________________________________________________________
IV. Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Unitati de management al proiectului (UMP)
________________________________________________________________________________
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
1. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
________________________________________________________________________________
2. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
________________________________________________________________________________
3. Societatea Comerciala de Cercetare-Dezvoltare "Ceder"
________________________________________________________________________________
4. Regia Nationala a Padurilor
________________________________________________________________________________
5. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.*)
________________________________________________________________________________
6. Administratia Nationala "Apele Romane" - S.A.
________________________________________________________________________________
7. Compania Nationala "Institutul National de Meteorologie, Hidrologie
si
Gospodarire a Apelor" - S.A.
________________________________________________________________________________
*) In limita capitalului detinut de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului.
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor
si Mediului
________________________________________________________________________________
1. Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti"
(sursa de finantare: venituri proprii)
________________________________________________________________________________
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia
Mediului - ICIM Bucuresti
________________________________________________________________________________
3. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Marina
"Grigore Antipa" - I.N.C.D.M. Constanta
________________________________________________________________________________
4. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare
"Delta Dunarii" - I.N.C.D.D.D. Tulcea
________________________________________________________________________________
ANEXA 5
NORMATIV
de autoturisme pentru activitati specifice la unitatile care functioneaza in
subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Numarul maxim
crt. de autoturisme
pentru
activitati
specifice
________________________________________________________________________________
1. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala -
servicii publice descentralizate 8/unitate
________________________________________________________________________________
2. Agentia Nationala de Consultanta Agricola 7
________________________________________________________________________________
3. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie
in Zootehnie "Prof. dr. G. K.
Constantinescu" 4
________________________________________________________________________________
4. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara 3
________________________________________________________________________________
5. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava 3
________________________________________________________________________________
6. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de
Pesticide in Plante si Produse Vegetale 2
________________________________________________________________________________
7. Inspectia Piscicola 39
________________________________________________________________________________
8. Directiile sanitare veterinare 4/unitate
________________________________________________________________________________
9. Institutul de Igiena si Sanatate Publica Veterinara 1
________________________________________________________________________________
10. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice
si Medicamentelor de Uz Veterinar 4
________________________________________________________________________________
11. Institutul de Diagnostic si Sanatate Animala 13
________________________________________________________________________________
12. Agentia SAPARD 12
________________________________________________________________________________
13. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor
si a Materialului Saditor 6
________________________________________________________________________________
14. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si
a materialului saditor - servicii publice descentralizate 4/unitate
________________________________________________________________________________
15. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea 4
Soiurilor
________________________________________________________________________________