ORDONANTA DE URGENTA Nr. 11 din 23 martie 2004
privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice
centrale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 266 din 25 martie 2004
Avand in vedere Hotararea Parlamentului nr. 5/2004 pentru aprobarea
modificarii structurii si componentei Guvernului,
in vederea stabilirii masurilor care sa permita desfasurarea, in cel mai
scurt timp, in noul cadru organizatoric, a activitatii ministerelor, organelor
de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice si
structurilor din cadrul administratiei publice centrale, elemente care vizeaza
interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
(1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza:
a) Cancelaria Primului-Ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, condus de ministrul delegat
pentru relatia cu Parlamentul, structura cu personalitate juridica, finantat
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; ministrul delegat pentru
relatia cu Parlamentul are calitatea de ordonator tertiar de credite;
d) Departamentul pentru Relatii Interetnice, structura fara personalitate
juridica, in subordinea primului-ministru si in coordonarea ministrului pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului; Departamentul pentru Relatii
Interetnice preia Oficiul pentru problemele romilor din cadrul Secretariatului
General al Guvernului, inclusiv Unitatea de implementare a Programului PHARE
nr. RO/2002/000 - 586.01.02 "Sprijin pentru strategia nationala de
imbunatatire a situatiei romilor";
e) Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitatilor din domeniile apararii nationale, integrarii europene si
justitiei, structura fara personalitate juridica.
(2) Organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc
prin decizie a primului-ministru.
(3) Organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului si a
structurilor prevazute la alin. (1) lit. b) - d) se stabilesc prin hotarare a
Guvernului.
(4) Organizarea si functionarea structurii prevazute la alin. (1) lit. e)
se stabilesc prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului de
stat pentru coordonarea activitatilor din domeniile apararii nationale,
integrarii europene si justitiei.
Art. 2
(1) Cancelaria Primului-Ministru preia:
a) Corpul de Control al Guvernului, institutie publica in coordonarea
primului-ministru si in subordinea Autoritatii Nationale de Control, cu
personalitate juridica, care se desfiinteaza;
b) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala, structura in
aparatul de lucru al Guvernului, fara personalitate juridica;
c) Departamentul Purtatorului de Cuvant al Guvernului si Relatii cu Presa,
structura in aparatul de lucru al Guvernului, fara personalitate juridica;
d) Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni, structura in aparatul de
lucru al Guvernului, fara personalitate juridica;
e) Oficiul pentru gestionarea relatiilor cu Republica Moldova, structura
fara personalitate juridica in cadrul Secretariatului General al Guvernului;
f) Unitatea de management a proiectului pentru implementarea si
monitorizarea programului ce se va conveni cu Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) in cadrul viitorului imprumut de ajustare
programatica (PAL) - UMP-PAL, infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 856/2003
pentru infiintarea Unitatii de management a proiectului privind reforma
administratiei publice;
g) Biroul relatii cu publicul din cadrul Agentiei pentru Strategii
Guvernamentale;
h) corpul de consilieri ai primului-ministru, compartimentul pentru
monitorizarea marilor programe de interes national cuprinse in Programul de
guvernare, aparatul tehnic al corpului de consilieri, cabinetul
primului-ministru, cancelaria primului-ministru, compartimentul documente
secrete si compartimentul care asigura protocolul primului-ministru - din
cadrul fostului aparat de lucru al primului-ministru.
(2) Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii
programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquisului
comunitar face parte din structura Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Atributiile principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat
pentru controlul implementarii programelor cu finantare internationala si
urmarirea aplicarii acquisului comunitar constau in:
a) verificarea sesizarilor cu privire la conflictul de interese, potrivit
prevederilor titlului IV al cartii I din Legea nr. 161/2003 privind unele
masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, cu modificarile ulterioare;
b) asigurarea coordonarii luptei antifrauda si de protejare efectiva si
echivalenta a intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, in
calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda
(OLAF);
c) exercitarea controlului asupra activitatii autoritatilor si
institutiilor publice centrale si locale, dispus de primul-ministru;
d) verificarea sesizarilor primite de primul-ministru;
e) indeplinirea oricaror alte atributii stabilite prin acte normative sau
prin decizii ale primului-ministru.
(4) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta,
Autoritatea Nationala de Control va asigura si coordonarea activitatii
corpurilor de control din cadrul ministerelor si autoritatilor publice centrale
si va efectua si controlul administrativ intern privind verificarea respectarii
prevederilor legale in ministere, institutii publice centrale si locale si la
alte organe de specialitate.
(5) Compartimentul specializat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru
asigura gestionarea si intretinerea sistemului informatic al institutiilor si
structurilor care functioneaza in sediul Guvernului, precum si al altor
institutii si structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului,
reactualizand permanent evidenta echipamentelor, a software-ului si a
serviciilor din sistemul informatic.
(6) In structura Cancelariei Primului-Ministru se organizeaza Secretariatul
Permanent pentru Afaceri Europene care ofera asistenta tehnica Comitetului
Executiv pentru Integrare Europeana, constituit prin Hotararea Guvernului nr.
1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare
Europeana.
(7) Cancelaria Primului-Ministru asigura secretariatul tehnic al Comisiei
anti-saracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS, constituita prin Hotararea
Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea si functionarea
Comisiei anti-saracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS.
(8) Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru romanii de pretutindeni,
infiintat prin Legea nr. 150/1998 privind acordarea de sprijin comunitatilor
romanesti de pretutindeni ca institutie publica cu personalitate juridica,
precum si Redactia Publicatiilor pentru Strainatate, finantata din venituri
proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat, trec in subordinea
Cancelariei Primului-Ministru.
(9) In exercitarea atributiilor care ii revin seful Cancelariei
Primului-Ministru emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
(10) Personalul preluat de Cancelaria Primului-Ministru potrivit prevederilor
prezentei ordonante de urgenta isi pastreaza statutul profesional detinut la
data preluarii.
Art. 3
(1) Primul-ministru coordoneaza in mod direct:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, institutie
publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale,
institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
proprii;
c) Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea
Guvernului, finantat integral din venituri proprii;
d) Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
e) Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
f) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
g) Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat,
institutie publica cu personalitate juridica in subordinea Guvernului.
(2) Primul-ministru coordoneaza, prin Cancelaria Primului-Ministru:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii, institutie publica
cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral din
venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate
juridica, finantata integral din venituri proprii;
c) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie
publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din
venituri proprii;
d) Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, institutie de interes public, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantata integral din venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie de
specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
f) Agentia Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantata din venituri proprii si subventii de la
bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
g) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantat de la bugetul de stat; presedintele oficiului
are calitatea de ordonator principal de credite;
h) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
i) Agentia Romana pentru Investitii Straine, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
j) Agentia Nationala pentru Sport, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
k) Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate
juridica, in subordinea Guvernului;
l) Agentia Nucleara, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
m) Autoritatea Nationala pentru Tineret, care se infiinteaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, prin preluarea activitatii din domeniul tineretului de
la Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
(3) Activitatile institutiilor publice si organelor de specialitate ale
administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1) si (2), pot fi trecute,
prin decizie a primului-ministru, in coordonarea ministrilor de stat, a
ministrilor sau ministrilor delegati.
(4) Bugetele de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice si
organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, prevazute la
alin. (1) lit. a) - c) si alin. (2) lit. a) - c), se aproba prin hotarare a
Guvernului.
(5) Finantarea organelor de specialitate ale administratiei publice
centrale, prevazute la alin. (2) lit. h) - m), se asigura de la bugetul de
stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(6) Organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Tineret se
stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(7) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante
de urgenta, Guvernul va aproba reorganizarea Autoritatii pentru Valorificarea
Activelor Bancare, prin comasarea, prin absorbtie, cu Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, in cadrul careia se vor
prelua drepturile, obligatiile si atributiile Autoritatii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, stabilite prin acte normative si
acorduri internationale.
Art. 4
(1) Ministrul de stat pentru coordonarea activitatilor din domeniile
apararii nationale, integrarii europene si justitiei este ajutat in activitatea
sa de 3 consilieri de stat.
(2) Ministrul de stat, ministrul economiei si comertului, si ministrul de
stat, ministrul administratiei si internelor, sunt ajutati in activitatea lor,
pe langa secretarii de stat, si de catre un consilier de stat. Posturile de
consilier de stat sunt cuprinse in numarul total de posturi aprobat pentru
Ministerul Economiei si Comertului, respectiv pentru Ministerul Administratiei
si Internelor.
(3) Consilierii de stat prevazuti la alin. (1) si (2) sunt numiti si
revocati in si din functie prin decizie a primului-ministru, la propunerea
ministrilor de stat.
Art. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului preia in structura compartimentul
cu probleme speciale din cadrul fostului aparat de lucru al primului-ministru.
(2) Secretariatul General al Guvernului asigura, la nivelul aparatului de
lucru al Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru, organizarea
sistemului pentru protectia informatiilor clasificate, in conformitate cu
prevederile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate.
(3) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului
coordoneaza:
a) Agentia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
b) Comisia Nationala de Prognoza, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
c) Institutul National de Statistica, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului.
(4) Finantarea activitatii organelor de specialitate ale administratiei
publice centrale, prevazute la alin. (3), se asigura de la bugetul de stat,
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(5) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului are
calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului,
cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 6
(1) Se infiinteaza Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor prin reorganizarea Ministerului
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
(2) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor coordoneaza din punct de
vedere metodologic activitatea Garzii Nationale de Mediu, institutie publica
aflata in subordinea Autoritatii Nationale de Control.
(3) Posturile si functiile publice necesare infiintarii Ministerului
Mediului si Gospodaririi Apelor se stabilesc pe baza de protocol intre
Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Ministerul Mediului
si Gospodaririi Apelor, dupa completarea cadrului organizatoric al Ministerului
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, conform Hotararii Guvernului nr.
209/2004 privind redistribuirea de posturi si fonduri aferente in vederea
intaririi structurilor cu atributii in procesul aderarii la Uniunea Europeana
din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
Art. 7
Se infiinteaza Ministerul Educatiei si Cercetarii prin reorganizarea
Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
Art. 8
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului isi realizeaza
atributiile in domeniul turismului prin Autoritatea Nationala pentru Turism,
care se infiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea ministerului.
(2) Conducerea Autoritatii Nationale pentru Turism este asigurata de un
presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru,
la propunerea ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(3) Organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Turism se
stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 9
(1) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura
coordonarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului.
(2) Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor este finantat de la bugetul de
stat prin bugetul Autoritatii Nationale de Control.
Art. 10
Ca urmare a desemnarii Ministerului Finantelor Publice ca autoritate de
management pentru Cadrul de sprijin comunitar si ca autoritate de management
pentru Fondul de coeziune, personalul si posturile preluate de Ministerul
Finantelor Publice de la Ministerul Integrarii Europene isi pastreaza functiile
publice specifice si salarizarea aferenta acestora, prevazute de Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind organizarea si functionarea unor
ministere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 308/2001, cu
modificarile ulterioare, pana la intrarea in vigoare a legii privind stabilirea
sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.
Art. 11
Evaluarea cosului minim de consum se realizeaza sub coordonarea
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
Art. 12
(1) Reglementarea aspectelor determinate de aplicarea masurilor de
reorganizare prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se face prin acte
normative adoptate de Guvern, la propunerea ministerelor si celorlalte organe
de specialitate ale administratiei publice implicate.
(2) Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice si
institutiile publice nou-infiintate sau care preiau activitati de la alte
institutii publice ori structuri vor prelua, pe baza de protocol, toate
drepturile si obligatiile institutiei, structurii sau activitatii preluate,
inclusiv bunurile mobile si imobile aflate in administrarea sau, dupa caz, in
proprietatea acestora.
Art. 13
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile
in structura bugetului de stat pe anul 2004, corespunzator prevederilor
prezentei ordonante de urgenta, la propunerea ordonatorilor principali de
credite, pe baza protocoalelor de predare-primire.
(2) Protocoalele de predare-primire se incheie in termen de 30 de zile de
la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprind
prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, structurile de
personal preluate, precum si celelalte drepturi si obligatii prevazute la art.
12.
(3) Pana la introducerea modificarilor prevazute la alin. (1) in bugetul de
stat si in bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea acestora se
va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti inainte
de modificarea structurii si componentei Guvernului, potrivit Hotararii
Parlamentului nr. 5/2004 pentru aprobarea modificarii structurii si componentei
Guvernului, si, respectiv, inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante
de urgenta.
(4) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele
ordonatorilor principali de credite existenti inainte de modificarea structurii
si componentei Guvernului, potrivit Hotararii Parlamentului nr. 5/2004, si,
respectiv, inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si
se aproba de ordonatorii principali de credite ai institutiilor publice
infiintate sau rezultate in urma reorganizarii, in conditiile prezentei
ordonante de urgenta.
(5) Personalul institutiilor care se reorganizeaza sau isi schimba raporturile
de subordonare conform prezentei ordonante de urgenta isi mentine, pana la data
intrarii in vigoare a noii legi a salarizarii personalului din institutiile
publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative in vigoare.
(6) Efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat, in conditiile
prezentei ordonante de urgenta, se va face de catre ordonatorii principali de
credite, pe baza precizarilor Ministerului Finantelor Publice.
Art. 14
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul de lucru al Guvernului, cu
exceptia Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, finantate potrivit
legii, se suplimenteaza cu 97 de posturi, peste cele preluate ca urmare a
masurilor de reorganizare prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Finantarea celor 97 de posturi prevazute la alin. (1) se asigura din
Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de
stat pe anul 2004, prin suplimentarea in mod corespunzator a bugetelor
Cancelariei Primului-Ministru si Secretariatului General al Guvernului.
(3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta, ministrii de stat coordonatori vor propune Guvernului
masuri de reorganizare a autoritatilor si institutiilor publice din subordinea
Guvernului sau ministerelor, dupa caz. Masurile de reorganizare vor viza
reducerea numarului de posturi si a fondurilor aferente, astfel incat sa se
asigure cel putin acoperirea suplimentarilor prevazute la alin. (1) si (2).
Art. 15
In cuprinsul actelor normative in vigoare, urmatoarele denumiri se
inlocuiesc, in mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta,
dupa cum urmeaza:
a) Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului cu Autoritatea Nationala
pentru Tineret, in cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de
tineret, si cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, in cazul celorlalte
prevederi;
b) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului cu Ministerul
Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si, respectiv, cu Ministerul
Mediului si Gospodaririi Apelor.
Art. 16
Actele normative in care sunt prevazute ministerele, organele de
specialitate ale administratiei publice centrale si institutiile publice, care
se desfiinteaza, se reorganizeaza ori isi schimba raporturile de subordonare
sau de coordonare, dupa caz, potrivit prevederilor prezentei ordonante de
urgenta, se modifica in mod corespunzator.
Art. 17
Ordonanta Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului
demnitarului din administratia publica centrala, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 760/2001, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) In sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publica
centrala, denumit in continuare demnitar, se intelege: primul-ministru,
ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, seful Cancelariei
Primului-Ministru, secretarul de stat din cadrul ministerelor, conducatorul
organelor de specialitate ale administratiei publice centrale in subordinea
Guvernului, precum si prefectul ca reprezentant al Guvernului.
(2) Secretarii de stat din ministere nu beneficiaza de prevederile
referitoare la organizarea cabinetului demnitarului."
2. Anexa nr. 1 "Numarul maxim de posturi din cabinetul demnitarului,
pe functii si niveluri de demnitari" va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"Nr. Demnitar Functii in cabinetul demnitarului
crt.
_____________________________________________________
Director Asistent Consilier Secretar Curier
de cabinet de cabinet personal personal
personal
________________________________________________________________________________
1. Prim-ministru 1 3 14 3 2
2. Ministru de stat 1 3 11 2 2
3. Ministru, ministru
delegat, seful
Cancelariei
Primului-Ministru 1 3 8 2 2
4. Conducator de organ
de specialitate al
administratiei
publice centrale in
subordinea Guvernului 1 1 1 1 1
5. Prefect 1 2 2 1
1"
________________________________________________________________________________
Art. 18
Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie
2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 247/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (3) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Cheltuielile de natura celor care fac obiectul prezentei
ordonante, cuprinse in bugetele Administratiei Prezidentiale, Parlamentului,
Cancelariei Primului-Ministru, Secretariatului General al Guvernului si
institutiilor din domeniul apararii tarii, ordinii publice si sigurantei
nationale, se stabilesc prin normative proprii."
2. In tot cuprinsul ordonantei, cuvintele: "ministru" si
"ministri" se inlocuiesc cu sintagmele: "ministru de stat",
"ministru", "ministru delegat" si, respectiv,
"ministri de stat", "ministri", "ministri
delegati".
Art. 19
(1) Anexa nr. VII/2b la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 191/2002
privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2003 personalului bugetar
salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind
sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din
sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la
Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in
sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de
demnitate publica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
951 din 24 decembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 220/2003, cu
modificarile ulterioare, se completeaza cu o noua pozitie, pozitia nr. 1^1, cu
urmatorul cuprins:
________________________________________
Nr. Functia Indemnizatia
crt. (lei)
________________________________________
"1^1. Ministru de stat 41.999.000"
________________________________________
(2) Indemnizatiei stabilite pentru ministrul de stat conform alin. (1) i se
aplica reglementarile incidente cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 123/2003 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din
sectorul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 919
din 22 decembrie 2003.
Art. 20
Alineatul (4) al articolului 25 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Dezbaterile din sedintele Guvernului si modul de adoptare a
actelor acestuia, precum si a oricaror alte masuri stabilite se inregistreaza
pe banda magnetica si se consemneaza, in scris, in stenograma sedintei,
certificata de seful Cancelariei Primului-Ministru si pastrata, conform legii,
in cadrul Cancelariei Primului-Ministru."
Art. 21
Prevederile prezentei ordonante de urgenta se completeaza in mod
corespunzator cu dispozitiile Legii nr. 90/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 22
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 142/2000 privind infiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea tehnica si
financiara a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si
dezvoltare rurala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
471 din 28 septembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 309/2001, cu
modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Agentia SAPARD are in structura 8 birouri regionale de
implementare a Programului SAPARD, amplasate potrivit regiunilor de dezvoltare
constituite in temeiul Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in
Romania, cu modificarile ulterioare, astfel:
a) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 1
Nord-Est, pentru Regiunea 1 Nord-Est, pentru teritoriile judetelor Bacau,
Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui;
b) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 2 Sud-Est,
pentru Regiunea 2 Sud-Est, pentru teritoriile judetelor Braila, Buzau, Constanta,
Galati, Tulcea si Vrancea;
c) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 3
Sud-Muntenia, pentru Regiunea 3 Sud-Muntenia, pentru teritoriile judetelor
Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova si Teleorman;
d) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 4
Sud-Vest-Oltenia, pentru Regiunea 4 Sud-Vest-Oltenia, pentru teritoriile
judetelor Gorj, Dolj, Mehedinti, Olt si Valcea;
e) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 5 Vest
Romania, pentru Regiunea 5 Vest Romania, pentru teritoriile judetelor Arad,
Caras-Severin, Hunedoara si Timis;
f) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 6
Nord-Vest, pentru Regiunea 6 Nord-Vest, pentru teritoriile judetelor Bihor,
Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Salaj si Satu Mare;
g) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 7 Centru,
pentru Regiunea 7 Centru, pentru teritoriile judetelor Alba, Brasov, Covasna,
Harghita, Mures si Sibiu;
h) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 8
Bucuresti - Ilfov, pentru Regiunea 8 Bucuresti - Ilfov, pentru teritoriile
municipiului Bucuresti si judetului Ilfov."
2. La articolul 1, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul
(4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Conducatorii birourilor regionale de implementare a Programului
SAPARD se subordoneaza directorului general al Agentiei SAPARD si sunt
asimilati cu functia de director, iar sefii de compartimente cu functia de sef
serviciu."
3. La articolul 2, alineatele (4) si (5) se abroga.
4. La articolul 3, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat,
alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Agentia SAPARD va prelua de la Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului 50 de posturi impreuna cu personalul aferent.
Personalul se va prelua fara examen sau concurs si va beneficia de aceleasi
drepturi salariale ca si personalul angajat in cadrul Agentiei SAPARD."
5. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cele 8 birouri regionale de implementare a Programului SAPARD
utilizeaza cate un autoturism pentru transport de persoane si cate trei
autoturisme pentru activitati specifice."
6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Agentia SAPARD va elabora manualele de proceduri si instructiuni de
lucru care se vor aplica dupa conferirea managementului asistentei de catre
Comisia Europeana.
(2) In vederea indeplinirii atributiilor de verificare, evaluare si control
al proiectelor, atat inainte, cat si dupa aprobarea platii acestora, Agentia
SAPARD are dreptul sa solicite informatii de la ministere si autoritati ale
administratiei publice centrale, de la autoritatile administratiei publice
locale si de la alte institutii publice."
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga:
a) art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 217/2000 privind
aprobarea cosului minim de consum lunar, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 606 din 25 noiembrie 2000, aprobata prin Legea nr.
554/2001;
b) art. 1, art. 2 si art. 16 alin. (8) lit. c) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 464 din 29 iunie
2003, cu modificarile ulterioare;
c) art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 1.508/2002 privind constituirea
Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 4 din 8 ianuarie 2003.
Art. 24
Orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgenta se modifica
in mod corespunzator sau se abroga, dupa caz.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu