HOTARARE Nr. 2200 din 30 noiembrie 2004
privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare
Stiintifica
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 6 ianuarie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 7^1
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor
masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica, denumita in
continuare Autoritatea, este organul de specialitate al administratiei publice
centrale, aflat in subordinea Ministerului Educatiei si Cercetarii, prin care
acesta isi realizeaza atributiile in domeniul cercetarii.
(2) Autoritatea este institutie publica, finantata de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu sediul in municipiul
Bucuresti, str. Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1.
(3) Incepand cu anul bugetar 2005, Autoritatea trece in subordinea
Guvernului si in coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru.
Art. 2
Autoritatea exercita atributiile autoritatii de stat pentru domeniul
cercetare-dezvoltare si isi desfasoara activitatea in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si
dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3
Autoritatea are misiunea de a asigura elaborarea, aplicarea, monitorizarea
si evaluarea politicilor in domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii, in
acord cu strategia si cu Programul de guvernare, in scopul de a fi asigurate,
pe aceste baze, largirea patrimoniului national si international tehnologic si
de inovare, dezvoltarea economica durabila, accesul pe piata interna, europeana
si pe piete globale, realizarea societatii informationale bazate pe cunoastere,
satisfacerea nevoilor cetateanului si cresterea calitatii vietii acestuia.
Art. 4
Autoritatea, in domeniul sau de competenta, are rolul si responsabilitatea:
a) de a asigura planificarea strategica si tactica;
b) de a defini obiective strategice si tactice;
c) de a defini, aplica, monitoriza si evalua politicile necesare realizarii
obiectivelor;
d) de a defini cadrul normativ-metodologic, functional, operational si
financiar necesar aplicarii politicilor, de a urmari armonizarea legislatiei
nationale cu cea a Uniunii Europene si de a prelua acquisul comunitar;
e) de a asigura comunicarea cu celelalte autoritati publice pentru a realiza
coerenta politicilor guvernamentale;
f) de a asigura comunicarea cu structurile societatii civile si cu
cetatenii;
g) de a defini, finanta, aplica, monitoriza si evalua programe, in scopul
atingerii obiectivelor;
h) de a stimula dezvoltarea regionala si locala, precum si pe cea a
sectorului privat;
i) de a stimula dezvoltarea parteneriatului international.
Art. 5
In vederea indeplinirii rolului sau, Autoritatea exercita urmatoarele
functii:
a) de politica - functia de prezentare si armonizare a punctelor de vedere
politice privind domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii;
b) de strategie - prin care planifica strategic si asigura elaborarea si
implementarea politicilor in domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii;
c) de administrare - prin care prognozeaza, planifica, aloca, monitorizeaza
si evalueaza utilizarea de resurse pentru implementarea politicilor in domeniu;
d) de monitorizare, evaluare si control al realizarii politicilor in
domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii;
e) de elaborare a cadrului normativ-metodologic, functional, operational si
financiar in care se realizeaza politicile in domeniu;
f) de autoritate de stat - prin care asigura urmarirea si controlul
respectarii reglementarilor din domeniul sau de activitate;
g) de reprezentare - prin care asigura, in numele Guvernului, reprezentarea
in organismele si organizatiile nationale, regionale si internationale, ca
autoritate de stat pentru domeniul sau de activitate;
h) de comunicare, atat cu celelalte structuri ale administratiei publice,
cat si cu societatea civila si cu cetateanul;
i) de cooperare internationala - prin care asigura aplicarea acordurilor
internationale in domeniu si promovarea de noi acorduri.
Art. 6
(1) In vederea exercitarii functiilor sale, Autoritatea are urmatoarele
atributii principale:
a) fundamentarea, elaborarea si actualizarea periodica a politicilor si
strategiilor in domeniu;
b) diseminarea de informatii in domeniul cercetarii-dezvoltarii si
inovarii; stimularea cresterii constiintei publice cu privire la rolul
cercetarii-dezvoltarii si inovarii in procesul dezvoltarii economice durabile;
stimularea si, dupa caz, asigurarea editarii, tiparirii si difuzarii de
publicatii sau de materiale specifice domeniului sau de competenta;
c) elaborarea de politici privind dezvoltarea resurselor umane pentru si
prin cercetare;
d) stimularea transferului tehnologic, a valorificarii rezultatelor,
inovarii, a absorbtiei si difuziei acestora in randul agentilor economici si in
economie in general; definirea, finantarea si implementarea de proiecte,
programe si de activitati, prin care se creeaza si se utilizeaza instrumente
financiare si scheme de finantare pentru reducerea riscului pe piata al
intreprinderilor, in special al celor mici si mijlocii; sustinerea brevetarii
unor rezultate ca prima forma de valorificare; cofinantarea temelor care
asigura parteneriate intre unitatile de cercetare si agentii economici;
e) definirea de politici de restructurare, privatizare si de atragere a
capitalului strain in domeniu;
f) urmarirea armonizarii politicilor proprii cu cele din domeniul
industriei, comertului, sanatatii, educatiei, precum si din alte domenii;
g) atragerea, utilizarea, monitorizarea si evaluarea asistentei tehnice si
a consultantei interne si internationale pentru domeniul sau specific de
competenta;
h) definirea de indicatori specifici, asigurarea elaborarii si
implementarii de scheme de analiza si de monitorizare si evaluare a sistemului
cercetarii tehnologice si inovarii; publicarea de rapoarte, studii si altele
asemenea; realizarea de studii, analize, monitorizari, evaluari si alte
activitati similare in domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii, pentru
evaluarea si controlul conducerii programelor si proiectelor; organizarea de
seminarii si mese rotunde, actiuni promotionale de imagine si diseminare de
informatii, traduceri, precum si altele asemenea; in aceste scopuri poate
contracta servicii de consultanta, expertiza, asistenta tehnica etc.;
i) stimularea si monitorizarea participarii Romaniei la programe si
proiecte internationale, europene, comunitare si bilaterale in domeniu;
j) elaborarea si initierea de proiecte de acte normative si de reglementari
in domeniu; crearea si dezvoltarea cadrului institutional in domeniu; avizarea
proiectelor de acte normative care contin prevederi ce intra sub incidenta
domeniului sau de competenta; monitorizarea aplicarii, dupa aprobare, a actelor
normative si a reglementarilor promovate;
k) stimularea dezvoltarii regionale si locale, precum si a coeziunii
sociale, prin programe si proiecte de dezvoltare a cercetarii stiintifice si
dezvoltarii tehnologice si de stimulare a inovarii; stimularea, infiintarea sau
initierea infiintarii si dezvoltarii de parcuri stiintifice si tehnologice,
centre de inovare si incubare in afaceri, centre de legaturi cu industria, de
transfer tehnologic si altele asemenea, inclusiv organizatii fara scop lucrativ
sau patrimonial;
l) conducerea, finantarea, monitorizarea si implementarea de
programe/proiecte de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii;
atribuirea conducerii programelor, conform reglementarilor in vigoare;
m) exercitarea atributiilor ce ii revin, potrivit legii, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, sub a carui autoritate directa
functioneaza unitati aflate in subordinea sau in coordonarea sa; monitorizarea
si evaluarea de unitati specifice domeniului;
n) elaborarea Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare, denumit
in continuare Planul national, pe perioade multianuale, inclusiv evaluarea
surselor necesare; stabilirea si actualizarea obiectivelor strategiei urmarite
prin Planul national, in concordanta cu prioritatile politicilor economice si
sociale ale Guvernului;
o) stimularea dialogului cu comunitatea stiintifica si cu alte structuri
ale societatii civile; in acest sens, se consulta si se stimuleaza implicarea
acestor structuri, in mod direct si activ, inclusiv prin sustinere financiara,
in definirea si implementarea politicilor in domeniul cercetarii-dezvoltarii si
inovarii;
p) aprobarea regulamentului-cadru si a componentei Colegiului Consultativ
pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare, denumit in continuare Colegiul Consultativ,
precum si a organelor de lucru ale acestuia; asigurarea secretariatului
Colegiului Consultativ si, dupa caz, a organelor de lucru ale acestuia;
q) evaluarea programelor cuprinse in Planul national si detalierea lor
anuala; aprobarea prevederilor anuale ale Planului national si informarea
Guvernului asupra realizarii acestora;
r) stabilirea fondurilor destinate finantarii programelor nucleu si
repartizarea acestor fonduri pe fiecare program-nucleu;
s) elaborarea Planului sectorial de cercetare-dezvoltare propriu, precum si
avizarea planurilor sectoriale de cercetare-dezvoltare ale celorlalte
autoritati publice;
t) prognozarea, planificarea si programarea, dupa caz, a bugetului aferent
cercetarii cuprins in bugetul de stat, a resurselor financiare necesare
realizarii politicilor in domeniul sau de competenta; utilizarea acestor
resurse;
u) implementarea sistemului informativ national pentru cercetare
stiintifica si dezvoltare tehnologica, elaborarea si implementarea politicilor
de dezvoltare a tehnologiilor informatice;
v) colaborarea cu organisme si cu organizatii nationale si internationale
din domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii;
w) coordonarea de politici in domeniul proprietatii intelectuale si
stimularea dezvoltarii unui mediu favorabil inovarii;
x) coordonarea activitatii de participare a Romaniei la targuri, expozitii
si la alte asemenea manifestari interne si internationale cu caracter
tehnico-stiintific.
(2) Autoritatea indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte
normative pentru domeniul sau de activitate.
(3) Autoritatea, corespunzator obiectului sau de activitate, se substituie
Ministerului Educatiei si Cercetarii in toate drepturile si obligatiile
decurgand din raporturile juridice ale acestuia cu tertii.
Art. 7
(1) Regulamentul de organizare si functionare al Autoritatii se aproba prin
ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
(2) Incepand cu anul bugetar 2005, Regulamentul de organizare si
functionare al Autoritatii se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(3) Structura organizatorica a Autoritatii, precum si organismele
consultative de pe langa aceasta sunt prevazute in anexa nr. 1.
(4) In structura organizatorica a Autoritatii pot functiona directii
generale, directii, servicii si birouri. In cadrul acesteia, prin ordin al
ministrului educatiei si cercetarii, se pot organiza directii in cadrul
directiilor generale, iar prin decizie a presedintelui se pot organiza servicii
si birouri, precum si colective temporare de lucru.
(5) Incepand cu anul bugetar 2005, presedintele Autoritatii poate aproba
prin ordin organizarea de directii in cadrul directiilor generale, de servicii,
de birouri, precum si de colective temporare de lucru.
Art. 8
(1) In structura Autoritatii se organizeaza, la nivel de directie generala,
Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial de crestere a
competitivitatii economice, pentru obiectivele de cercetare stiintifica,
dezvoltare tehnologica si inovare.
(2) Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial de
crestere a competitivitatii economice, pentru obiectivele de cercetare
stiintifica, dezvoltare tehnologica si inovare, va indeplini atributiile
delegate de Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial de
crestere a competitivitatii economice si/sau de catre autoritatile de plata,
prin acordul partilor implicate.
(3) Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial de
crestere a competitivitatii economice va deveni operational incepand cu anul
2005 si va functiona cu un numar de 33 de posturi in anul 2006, din care 10
posturi in anul 2005 si 23 de posturi in anul 2006.
(4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) este cuprins in numarul maxim
de posturi aprobat pentru functionarea Autoritatii.
(5) Structura functiilor publice si structura organizatorica a Organismului
intermediar pentru Programul operational sectorial de crestere a
competitivitatii economice vor fi definitivate o data cu structura functiilor
publice si cu structura organizatorica a Autoritatii.
Art. 9
(1) Numarul maxim de posturi pentru functionarea Autoritatii este de 92,
exclusiv presedintele si vicepresedintele.
(2) Statul de functii se aproba prin ordin al ministrului educatiei si
cercetarii, la propunerea presedintelui Autoritatii.
Art. 10
(1) Autoritatea este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat,
ajutat de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin
decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului educatiei si cercetarii.
(2) Incepand cu anul bugetar 2005, presedintele si vicepresedintele sunt
numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea Cancelariei
Primului-Ministru.
(3) Salarizarea presedintelui si a vicepresedintelui Autoritatii, precum si
acordarea celorlalte drepturi se fac conform prevederilor legale aplicabile
persoanelor care ocupa functii de demnitate publica.
Art. 11
(1) Presedintele Autoritatii are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea operativa a Autoritatii;
b) reprezinta Autoritatea in relatii cu tertii si semneaza actele ce o
angajeaza fata de acestia;
c) angajeaza si concediaza personalul unitatii, in conditiile legii;
d) incheie contracte individuale de munca si dispune masuri cu privire la
modificarea, executarea, suspendarea si incetarea acestora, cu respectarea
legislatiei in vigoare;
e) exercita orice atributii care ii revin conform prevederilor legale si
regulamentului de organizare si functionare.
(2) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii.
(3) Pentru fondurile primite de la bugetul de stat, presedintele este
ordonator secundar de credite.
(4) Presedintele poate delega dreptul de semnatura vicepresedintelui sau
secretarului general, cu exceptia atributiei de ordonator de credite, care
poate fi delegata numai vicepresedintelui.
Art. 12
(1) Incepand cu anul 2005, presedintele Autoritatii raspunde de intreaga
activitate a institutiei in fata primului-ministru si a Cancelariei
Primului-Ministru.
(2) Presedintele Autoritatii reprezinta institutia in raporturile cu
celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si din
strainatate, precum si in justitie.
(3) Presedintele autoritatii indeplineste, in domeniul de activitate al
Autoritatii, atributiile generale prevazute pentru functia de ministru la art.
53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum
si orice alte atributii specifice, stabilite prin actele normative in vigoare.
(4) In exercitarea atributiilor ce ii revin, presedintele Autoritatii emite
ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 13
Atributiile vicepresedintelui se stabilesc prin regulamentul de organizare
si functionare.
Art. 14
(1) Secretarul general este inalt functionar public, numit si salarizat
conform prevederilor legale.
(2) Secretarul general indeplineste atributii de conducere administrativa,
care se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al
Autoritatii.
Art. 15
(1) Pentru desfasurarea activitatii, Autoritatea preia in administrare de
la Ministerul Educatiei si Cercetarii unele bunuri aflate in patrimoniul
acestuia.
(2) Predarea-preluarea bunurilor prevazute la alin. (1) se face prin
protocol incheiat intre partile interesate, in termen de 30 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(3) Autoritatea are in dotare pentru activitatile specifice un parc auto,
stabilit potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind
stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei
publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002,
cu modificarile si completarile ulterioare, precum si un autovehicul destinat
deplasarilor in teritoriu pentru monitorizare si control.
Art. 16
(1) In vederea imbunatatirii comunicarii intre organele administratiei
publice centrale si a armonizarii politicilor elaborate de acestea, pe langa
Autoritate functioneaza Consiliul Interministerial pentru cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul interministerial pentru cercetare-dezvoltare are rol
consultativ, se constituie si functioneaza prin hotarare a Guvernului.
(3) Colegiul Consultativ se constituie si functioneaza conform prevederilor
art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare.
Art. 17
(1) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii sunt prevazute in
anexa nr. 2, iar cele care functioneaza in coordonarea sa sunt prevazute in
anexa nr. 3.
(2) Structura organizatorica, statele de functii si regulamentele de
organizare si functionare pentru unitatile subordonate se stabilesc prin
decizie a presedintelui, iar incepand cu anul 2005, prin ordin al
presedintelui, la propunerea directorului general sau, dupa caz, a directorului
unitatii.
(3) Numirea si eliberarea directorilor generali sau, dupa caz, a
directorilor unitatilor prevazute in anexele nr. 2 si 3 se fac prin decizie a
presedintelui, iar incepand cu anul 2005, prin ordin al presedintelui, in
conditiile prevederilor legale.
(4) Numirea si eliberarea din functie a membrilor consiliilor de
administratie ale unitatilor prevazute in anexa nr. 3 se fac prin decizie a
presedintelui, iar incepand cu anul 2005, prin ordin al presedintelui.
Art. 18
(1) La infiintarea Autoritatii, personalul acesteia se constituie din
personal preluat sau, dupa caz, transferat de la Ministerul Educatiei si
Cercetarii, precum si din personal nou-angajat, in conditiile legii.
(2) Conform prevederilor art. 13 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul
administratiei publice centrale, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 228/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul
Autoritatii preluat de la Ministerul Educatiei si Cercetarii isi mentine, pana
la data intrarii in vigoare a noii legi a salarizarii personalului din
institutiile publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative in
vigoare.
Art. 19
Autoritatea poate sa incheie contracte sau conventii cu alte organisme si
cu agenti economici din tara si din strainatate, in vederea colaborarii si
cooperarii pe plan national sau international in domeniul sau de activitate, in
conditiile legii.
Art. 20
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in
structura bugetului de stat pe anul 2005, corespunzator prevederilor prezentei
hotarari, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza
protocolului de predare-primire incheiat intre Ministerul Educatiei si
Cercetarii si Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 21
Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.
Art. 22
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr.
410/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 277 din
30 martie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica in mod
corespunzator.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul educatiei si cercetarii,
Alexandru Athanasiu
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Dan Mircea Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Structura organizatorica a Autoritatii Nationale pentru Cercetare
Stiintifica
___________________________ ____________ ___________________________
|Consiliul Interministerial | | | |Colegiul Consultativ pentru|
|pentru Cercetare-Dezvoltare|___| PRESEDINTE |___|Cercetare-Dezvoltare si |
| | | | |Inovare |
|___________________________| |____________| |___________________________|
______________________ |
|Juridic si Contencios |____| ______________________
|______________________| |____|Directia Buget-Finante|
______________________ | |______________________|
| Audit Public Intern |____|
|______________________| |
________|_________ ___________________
| |____|Relatii Publice si |
| VICEPRESEDINTE | |Mass-Media |
|__________________| |___________________|
|
___________________________ ________|_________
|Resurse Umane, Formare si | | |
|Perfectionare Profesionala,|_| SECRETAR GENERAL |
|Administrativ | | |
|___________________________| |__________________|
|
_________________________________|_____________ _________________
| | | | |
_____|_____ ________|_______ ________|____ ______|_______ _______|______
|Directia ||Directia ||Directia | |Directia | |Directia
|
|Generala ||Generala - ||Management | |Inovare, | |Integrare
|
|Strategii ||Organism ||Institutional| |Transfer | |Europeana,
|
|si ||Intermediar ||si Legislatie| |Tehnologic si | |Parteneriat
si|
|Programe de||pentru || | |Infrastructuri| |Colaborari
|
|Cercetare- ||Programul || | |de Transfer |
|Internationale|
|Dezvoltare ||Operational || | |Tehnologic | | |
| ||Sectorial de || | | | |
|
| ||Crestere a || | | | |
|
| ||Competitivitatii|| | | | |
|
| ||Economice || | | | |
|
|___________||________________||_____________| |______________|
|______________|
ANEXA 2
INSTITUTIILE SI UNITATILE
de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si inovare care functioneaza
in subordinea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea unitatii | Sursa de finantare
|
|crt.| |
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 1.| Institutul de Fizica Atomica din Bucuresti*) | Venituri proprii
si|
| | | subventii acordate
|
| | | de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 2.| Institutul National de Informare si Documentare | Venituri proprii
si|
| | din Bucuresti*) | subventii acordate |
| | | de la bugetul de
|
| | | stat
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 3.| Agentia Spatiala Romana | Venituri proprii
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 4.| Institutul de Cercetari in Chimie "Raluca Ripan" | Venituri
proprii |
| | din Cluj-Napoca |
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 5.| Institutul National de Inventica din Iasi | Venituri proprii
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 6.| Centrul Regional de Inovare, Implementare si | Venituri proprii
|
| | Aplicare a Inventiilor din Targu Mures |
|
|____|____________________________________________________|____________________|
| 7.| Centrul National de Management Programe | Venituri proprii
|
|____|____________________________________________________|____________________|
*) Un numar maxim de 10 posturi pentru administrativ se finanteaza de la
bugetul de stat.
*) Un numar maxim de 20 de posturi pentru biblioteca se finanteaza de la
bugetul de stat.
ANEXA 3
INSTITUTE NATIONALE
de cercetare-dezvoltare care functioneaza in coordonarea Autoritatii Nationale
pentru Cercetare Stiintifica
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea unitatii |Sursa de
finantare|
|crt.| |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 1.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Optoelectronica - INOE 2000 |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 2.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare | Venituri proprii
|
| | Turbomotoare - COMOTI Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 3.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in | Venituri proprii
|
| | domeniul Geologiei, Geofizicii, Geochimiei si |
|
| | Teledetectiei - IGR Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 4.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Textile si Pielarie - INCDTP Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 5.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Masini si Instalatii Destinate Agriculturii si | |
| | Industriei Alimentare - INMA Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 6.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" -
| |
| | IFIN-HH Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 7.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Fizica Laserilor Plasmei si Radiatiei - INFLPR |
|
| | Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 8.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Fizica Tehnica - IFT Iasi |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 9.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Fizica Materialelor - INCDFM Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 10.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Fizica Pamantului - INCDFP Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 11.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare | Venituri proprii
|
| | Chimico-Farmaceutica - ICCF Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 12.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Electrochimie si Materie Condensata - INCEMC |
|
| | Timisoara |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 13.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Geologie si Geoecologie Marina - GEOECOMAR Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 14.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Stiinte Biologice Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 15.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Microtehnologie - IMT Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 16.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Tehnologii Criogenice si Izotopice - ICSI |
|
| | Ramnicu Valcea | |
|____|______________________________________________________|__________________|
| 17.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Tehnologii Izotopice si Moleculare - INCDTIM | |
| | Cluj-Napoca |
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 18.| Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru | Venituri proprii
|
| | Inginerie Electrica ICPE CA Bucuresti |
|
|____|______________________________________________________|__________________|