HOTARARE Nr.
1633 din 29 decembrie 2009
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor
scoase din uz
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 30 din 14 ianuarie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României
adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea
Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11
ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se
modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„HOTĂRÂRE
privind gestionarea vehiculelor şi a
vehiculelor scoase din uz"
2. La articolul 1, alineatul (4) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(4) Prevederile prezentei hotărâri se aplică
vehiculelor şi vehiculelor scoase din uz, inclusiv componentelor şi
materialelor acestora, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2) şi
fără a se ţine seama de modul în care vehiculul a fost
întreţinut sau reparat pe toată durata utilizării acestuia
şi indiferent dacă acesta este echipat cu componente furnizate de
producător ori cu alte componente a căror montare ca piese de
rezervă sau ca piese de schimb se realizează respectându-se
reglementările naţionale în domeniu."
3. La articolul 2, literele I), ţ) şi v)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,l) operatori economici- producătorii,
distribuitorii, colectorii, companiile de asigurări auto, precum şi
operatorii care au ca obiect de activitate dezmembrarea, mărunţirea,
valorificarea, reciclarea şi alţi operatori care au ca obiect de
activitate tratarea vehiculelor scoase din uz, inclusiv a componentelor şi
a materialelor acestora;
........................................................................................................................................................................ ......................................................
ţ) acord voluntar- acordul încheiat între
autorităţile publice competente şi reprezentanţii
sectoarelor economice implicate, deschis tuturor partenerilor care doresc
să se conformeze condiţiilor acordului, în vederea atingerii
obiectivelor prevăzute în prezenta hotărâre;
........................................................................................................................................................................ ......................................................
v) echipamente şi instalaţii pentru
epurarea apelor - orice echipamente sau instalaţii omologate existente
pe piaţă, care previn şi înlătură poluarea apelor de
suprafaţă şi subterane cu produse petroliere sau alţi
posibili poluatori, inclusiv decantoare şi dispozitive de
epurare-degresare."
4. La articolul 3, litera b) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
,,b) conceperea şi construirea noilor vehicule cu
luarea în considerare a posibilităţilor de dezmembrare, reutilizare
şi valorificare, în special prin reciclare, a componentelor şi
materialelor acestora;".
5. La articolul 4, după alineatul (2) se
introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Anexa prevăzută la alin. (2) se
actualizează prin ordin comun al ministrului mediului şi
pădurilor şi al ministrului economiei, comerţului şi
mediului de afaceri."
6. La articolul 9, alineatul (1) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Producătorii de vehicule trebuie
să asigure, individual sau prin contracte cu terţe părţi,
preluarea de la ultimul deţinător a vehiculelor pe care le-au
introdus pe piaţă, atunci când acestea devin vehicule scoase din uz,
precum şi a părţilor uzate devenite deşeuri înlăturate
la repararea vehiculelor pentru transport de persoane, în măsura
posibilităţilor tehnice."
7. La articolul 10, după alineatul (1) se
introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11) Producătorii acoperă
costurile predării şi/sau preiau vehiculele scoase din uz în
aceleaşi condiţii precum cele prevăzute la alin. (1)."
8. La articolul 10, alineatul (2) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin.
(1):
a) vehiculele scoase din uz care nu mai conţin una
sau mai multe componente esenţiale, în mod special motorul şi
caroseria;
b) vehiculele scoase din uz cărora li s-au
adăugat deşeuri."
9. La articolul 11, după alineatul (3) se
introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
„(31) Eliberarea certificatului de
distrugere de către operatorii economici care deţin instalaţii
de tratare autorizate sau de către operatorii economici care
desfăşoară activităţi de colectare, în numele unui operator
economic deţinător de instalaţii de tratare autorizate, nu îi
îndreptăţeşte pe aceştia să solicite rambursări
financiare."
10. La articolul 11, după alineatul (4) se
introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) Autorităţile publice competente recunosc
şi acceptă certificatele de distrugere eliberate în alte state membre
ale Uniunii Europene potrivit prevederilor Deciziei Comisiei 2002/151/CE
privind cerinţele minime pentru certificatul de distrugere eliberat în
conformitate cu art. 5 alin. (3) din Directiva 2000/53/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului privind vehiculele scoase din uz."
11. La articolul 14, alineatele (3) şi (4) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Operatorii economici care
desfăşoară activităţi de colectare şi tratare a
vehiculelor scoase din uz sunt obligaţi să le stocheze, chiar şi
temporar, şi să le trateze potrivit prevederilor art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu
modificările şi completările ulterioare, şi să
respecte cerinţele minime prevăzute în anexa nr. 1, cu respectarea
prevederilor reglementărilor de drept intern cu privire la
sănătate şi la mediu.
(4) Operatorii economici prevăzuţi la alin.
(1) şi (3) au obligaţia să deţină autorizaţie de
mediu emisă de autoritatea competentă pentru protecţia mediului,
cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi
completările ulterioare. Autorizaţia include în mod obligatoriu
condiţiile prevăzute în anexa nr. 1."
12. După articolul 14 se introduce un nou
articol, articolul 141, cu următorul cuprins:
„Art. 141. - Autorităţile publice
încurajează, conform prevederilor legale, unităţile şi
întreprinderile care efectuează operaţii de tratare să
introducă sisteme de management de mediu certificate."
13. La articolul 15, alineatul (7) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(7) La interval de 3 ani, Ministerul Mediului şi
Pădurilor înaintează Comisiei Comunităţilor Europene un
raport privind punerea în aplicare a prezentei hotărâri. Raportul este
întocmit pe baza formularelor prevăzute la alin. (6), în scopul
elaborării unei baze de date privind vehiculele uzate şi tratarea
acestora. Raportul conţine informaţii relevante referitoare la
posibilele modificări în structura comercializării autovehiculelor
şi în sectoarele de colectare, dezmembrare, mărunţire,
valorificare şi reciclare, care pot duce la perturbarea concurenţei
dintre sau în interiorul statelor membre ale Uniunii Europene. Formularele sau
schemele sunt trimise statelor membre ale Uniunii Europene cu 6 luni înainte de
începutul perioadei acoperite de raport. Raportul este înaintat Comisiei
Comunităţilor Europene în termen de 9 luni de la sfârşitul
perioadei de 3 ani pe care o acoperă."
14. La articolul 161, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Acordurile voluntare respectă
următoarele cerinţe:
a) acordurile sunt executorii;
b) acordurile trebuie să specifice obiectivele cu
termenele-limită respective."
15. La articolul 161, după alineatul
(5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) Acordurile voluntare sunt publicate în Monitorul
Oficial al României, Partea a III-a, şi sunt transmise Comisiei
Comunităţilor Europene."
16. La articolul 17, alineatele (1) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Constituie contravenţii
următoarele fapte şi se sancţionează după cum
urmează:
a) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la
art. 6 şi 7, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
b) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la
art. 8, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru persoane fizice
şi de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru persoane juridice;
c) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la
art. 9, art. 10 alin. (1) şi (11), art. 111, 13, art. 15 alin.
(1), (2) şi (6), cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;
d) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la
art. 4 alin. (1) şi art. 5, precum şi nerespectarea de către
operatorul economic a acordurilor voluntare prevăzute la art. 161,
cu amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei şi cu suspendarea
temporară a activităţii operatorului economic până la
conformarea cu prevederile prezentei hotărâri.
........................................................................................................................................................................ ......................................................
(3) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le
sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.”
17. La articolul 17, după alineatul (2) se
introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Contravenientul poate achita, pe loc
sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal
ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din
minimul amenzii prevăzute la alin. (1), agentul constatator făcând
menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal.”
18. După articolul 20 se introduce
următoarea menţiune:
„*
Prezenta hotărâre transpune Directiva 2000/53/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului din 18 septembrie 2000 privind
vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al
Comunităţii Europene nr. L 269 din 21 octombrie 2000."
19. Articolul 20 se abrogă.
20. In anexa nr. 1, la punctul 1, litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) suprafaţa pentru colectare trebuie
împărţită într-o suprafaţă unde vehiculele scoase din
uz sunt predate de către deţinători şi o
suprafaţă pentru stocarea temporară a acestora în vederea
predării către unităţile de tratare. Această
ultimă suprafaţă trebuie să fie impermeabilă,
protejată împotriva scurgerilor de ulei mineral, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare, şi să fie prevăzută,
în mod obligatoriu, cu dispozitive de colectare a scurgerilor, decantoare
şi dispozitive de epurare-degresare;".
21. In anexa nr. 1, la punctul 2, literele b), c)
şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,b) zonele ce servesc pentru stocarea vehiculelor
scoase din uz primite trebuie să fie impermeabilizate, protejate împotriva
scurgerilor de ulei mineral, în conformitate cu reglementările legale în
vigoare, şi să fie prevăzute cu dispozitive de colectare a
scurgerilor, decantoare şi dispozitive de epurare-degresare;
c) pe durata depozitării, înaintea
pretratării şi dezmembrării, este interzisă stocarea
vehiculelor aşezate pe una dintre părţile laterale sau pe
plafon, pentru a preveni scurgerea fluidelor. Depozitarea vehiculelor uzate
unul peste altul este admisă numai dacă există echipamentele
necesare pentru a se asigura prevenirea deteriorării pieselor de schimb
sau a componentelor valorificabile care conţin fluide.
........................................................................................................................................................................ ......................................................
e) vehiculele scoase din uz, înainte de a fi tratate,
trebuie depozitate pe suprafeţe impermeabile, protejate împotriva
scurgerilor de ulei mineral, în conformitate cu reglementările legale în
vigoare, suprafeţe care să prezinte o reţea de drenare a apelor
meteorice şi echipamente şi instalaţii pentru epurarea apelor,
astfel încât să fie evitată contaminarea solului sau a pânzei
freatice;".
22. In anexa nr. 1, la punctul 2, după litera
i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu
următorul cuprins:
,,i1) în vederea reducerii oricărui
impact negativ asupra mediului înconjurător, componentele sau materialele
vehiculelor prevăzute la art. 4 alin. (2), care sunt etichetate sau
identificate prin mijloace adecvate, se demontează înainte de continuarea
tratării;".
23. In anexa nr. 1, la punctul 2, literele j)
şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,j) la primirea vehiculelor scoase din uz, materialele
şi componentele periculoase sunt înlăturate selectiv, în termen de maximum
3 luni de la emiterea certificatului de distrugere, pentru a nu contamina
deşeurile provenind de la vehiculele scoase din uz, produse de maşina
de mărunţit, urmând ca operatorii unităţilor de tratare
să efectueze cu prioritate următoarele operaţiuni de pretratare:
îndepărtarea acumulatorilor; demontarea rezervorului de combustibil lichid
sau gazos de către personalul autorizat, conform instrucţiunilor
producătorului; tratarea componentelor pirotehnice fie prin dezmembrare şi
eliminare conform instrucţiunilor producătorului, fie prin detonare,
pentru a le face inofensive atât timp cât sunt instalate pe vehicule;
îndepărtarea pe cât posibil a tuturor componentelor conţinând mercur;
k) înaintea oricărei tratări operatorii
unităţilor de tratare trebuie să îndepărteze de pe
vehicule, să colecteze şi să stocheze selectiv, în termen de
maximum 3 luni de la emiterea certificatului de distrugere, următoarele
materiale şi componente periculoase, pentru a nu contamina deşeurile
provenind de la vehiculele scoase din uz, produse de maşina de
mărunţit: combustibilul (inclusiv gazul lichefiat), lichidul de
răcire, lichidul de frână, agentul frigorific din instalaţia de
aer condiţionat, antigelul, condensatoare ce conţin PCB/PCT, uleiul
de motor, uleiul de cutie de viteze, de transmisie, uleiul hidraulic şi
cel utilizat în amortizoare, orice alte lichide conţinute de vehiculul
scos din uz, cu excepţia cazului când acestea sunt necesare pentru
reutilizarea componentelor care le conţin. Componentele şi
materialele care prezintă riscuri pentru pânza freatică şi
pentru apele de suprafaţă sunt depozitate pe suprafeţe acoperite
şi impermeabilizate;".
24. In anexa nr. 1, la punctul 2, după litera k1)
se introduc trei noi litere, literele k2), k3) şi k4),
cu următorul cuprins:
,,k2) unităţile de tratare trebuie
să includă spaţii de stocare adecvate pentru părţile
dezmembrate, inclusiv spaţii de stocare impermeabile pentru piesele de
schimb care vin în contact cu uleiul;
k3) unităţile de tratare trebuie
să deţină containere adecvate pentru stocarea bateriilor, cu
neutralizare electrolitică în acelaşi spaţiu sau în altă
parte, şi containere adecvate pentru stocarea filtrelor si a
condensatoarelor care conţin PCB/PCT;
k4) unităţile de tratare trebuie
să deţină rezervoare de depozitare adecvate pentru stocarea
separată a lichidelor vehiculelor scoase din uz: combustibil, ulei de
motor, ulei de cutie de viteze, ulei de transmisie, ulei hidraulic, lichide de
răcire, antigel, lichid de frână, acid de baterie, lichide ale
sistemului de aer condiţionat şi orice alte lichide conţinute de
vehiculul scos din uz;".
25. In anexa nr. 1, la punctul 2, litera l) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,l) înaintea oricărei tratări ulterioare,
operatorii unităţilor de tratare trebuie să îndepărteze
selectiv următoarele substanţe, materiale şi componente
periculoase, în termen de maximum 3 luni de la emiterea certificatului de
distrugere, pentru a nu contamina deşeurile provenind de la vehiculele scoase
din uz, produse de maşina de mărunţit: componentele
potenţial periculoase indicate de producători, suspensiile, dacă
nu au fost golite de fluide, componentele conţinând azbest, componentele
conţinând mercur, cum ar fi întrerupătoarele, în măsura în care
este posibil, componentele şi materialele care conţin cadmiu, plumb,
crom hexavalent, substanţele care nu au legătură cu vehiculele
scoase din uz;".
26. In anexa nr. 1, la punctul 2, după litera
I) se introduc două noi litere, literele l1) şi l2),
cu următorul cuprins:
,,l1) operaţiile de demontare şi
stocare sunt efectuate astfel încât să permită reutilizarea,
valorificarea şi, în special, reciclarea componentelor vehiculelor;
l2) operaţiile de tratare pentru
depoluarea vehiculelor scoase din uz, prevăzute la lit. j), k) şi l),
sunt efectuate în termen de maximum 3 luni de la data emiterii certificatului
de distrugere."
27. In tot cuprinsul hotărârii, sintagma
„agenţi economici" se înlocuieşte cu sintagma „operatori
economici".
28. Anexa nr. 3 se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. II. - Prezenta
hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III. -
Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase
din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din
11 ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului şi pădurilor,
Laszlo Borbely
p. Ministrul economiei, comerţului şi
mediului de afaceri,
Constantin Claudiu Stafie,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Marin Anton,
secretar de stat
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului
nr. 2.406/2004)
LISTA
materialelor şi componentelor exceptate de la
aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind
gestionarea vehiculelor scoase din uz
Nr. crt.
|
Materiale şi componente
|
Scopul şi data expirării
exceptării
|
Se etichetează sau se
identifică în conformitate cu art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr. 2.406/2004
|
0
|
1
|
2
|
3
|
Plumbul ca element de aliere
|
1.
|
Oţel pentru prelucrări mecanice şi oţel
galvanizat cu conţinut de plumb de până la 0,35% în greutate
|
|
|
2.
|
a) Aluminiu pentru prelucrări mecanice cu conţinut de
plumb de până la 2% în greutate
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă
înainte de 1 iulie 2005
|
|
b) Aluminiu cu conţinut de plumb de până la 1,5% în
greutate
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă înainte
de 1 iulie 2008
|
|
c) Aluminiu cu conţinut de plumb de până la 0,4% în
greutate
|
|
|
3.
|
Aliaj de cupru cu un conţinut de plumb de până la 4% în
greutate
|
|
|
4.
|
a) Bucşe şi carcase de lagăre
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă înainte
de 1 iulie 2008
|
|
b) Bucşe şi carcase de lagăre în motoare,
transmisii şi compresoare de aer condiţionat
|
1 iulie 2011 şi ulterior acestei date ca piese de schimb
pentru vehicule introduse pe piaţă înainte de 1 iulie 2011
|
|
Plumb şi compuşi ai plumbului în componente
|
5.
|
Baterii
|
|
X
|
6.
|
Amortizoare de vibraţii
|
|
X
|
7.
|
a) Agenţi de vulcanizare şi stabilizatori pentru
elastomeri în furtunuri de frână, furtunuri pentru combustibil,
furtunuri pentru ventilarea aerului, piese din elastomeri/metal în
şasiuri şi ansambluri motoare
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă
înainte de 1 iulie 2005
|
|
b) Agenţi de vulcanizare şi stabilizatori pentru
elastomeri în furtunuri de frână, furtunuri pentru combustibil,
furtunuri pentru ventilarea aerului, piese din elastomeri/metal în
şasiuri şi ansambluri motoare cu conţinut de plumb de
până la 0,5% în greutate
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă
înainte de 1 iulie 2006
|
|
c) Lianţi pentru elastomeri în aplicaţii ale sistemului
de propulsie cu conţinut de plumb de până la 0,5% în greutate
|
1 iulie 2009
|
|
8.
|
a) Suduri în panourile electrice şi alte aplicaţii
electrice, cu excepţia celor pe sticlă
|
Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 31
decembrie 2010 şi piese de schimb pentru aceste vehicule (revizuire în
2009)
|
X1)
|
b) Suduri în aplicaţii electrice pe sticlă
|
Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 31
decembrie 2010 şi piese de schimb pentru aceste vehicule (revizuire în
2009)
|
X1)
|
9.
|
Scaune de supapă
|
Ca piese de schimb pentru tipurile de motoare realizate înainte
de 1 iulie 2003
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
10.
|
Componentele electrice care conţin plumb, inserate într-o
matrice din sticlă sau ceramică, cu excepţia sticlei pentru
baloanele becurilor şi a izolatorilor ceramici ai bujiilor
|
|
X2) (pentru alte
componente decât cele piezoelectrice
în motoare)
|
11.
|
Iniţiatori pirotehnici
|
Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 1
iulie 2006 şi piese de schimb pentru aceste vehicule
|
|
Crom hexavalent
|
12.
|
a) Acoperiri anticorozive
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă
înainte de 1 iulie 2007
|
|
b) Acoperiri anticorozive ale şuruburilor şi
piuliţelor de asamblare pentru şasiuri
|
Ca piese de schimb pentru vehicule introduse pe piaţă
înainte de 1 iulie 2008
|
|
13.
|
Răcitoare cu absorbţie în rulote
|
|
X
|
Mercur
|
14.
|
a) Lămpi cu descărcare pentru faruri
|
Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 1
iulie 2012 şi piese de schimb pentru aceste vehicule
|
X
|
|
b) Tuburi fluorescente utilizate la afişajele panoului de
instrumente
|
Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 1
iulie 2012 şi piese de schimb pentru aceste vehicule
|
X
|
Cadmiu
|
15.
|
Baterii pentru vehiculele electrice
|
31 decembrie 2008 şi ulterior acestei date ca piese de
schimb pentru vehiculele introduse pe piaţă înainte de 31 decembrie
2008
|
X
|
1) Se
dezmembrează dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la
nr. crt. 10, se depăşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul.
Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt
instalate de către fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în
considerare.
2) Se
dezmembrează dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la
nr. crt. 8, se depăşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul.
Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt
instalate de către fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în
considerare.
NOTĂ:
1. Se tolerează într-un material omogen plumb,
crom hexavalent şi mercur în concentraţie maximă de 0,1% în
greutate şi cadmiu în concentraţie maximă de 0,01% în greutate.
2. Se admite reutilizarea nelimitată a
părţilor de vehicule care erau pe piaţă la data
expirării unei exceptări, întrucât acestea nu sunt sub incidenţa
art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind
gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi
completările ulterioare.
3. Piesele de schimb introduse pe piaţă
după 1 iulie 2003, care sunt folosite pentru vehiculele introduse pe
piaţă înainte de 1 iulie 2003, sunt exceptate de la aplicarea art. 4
alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004*).
*) Această clauză nu se aplică maselor
pentru echilibrarea roţilor, periilor de grafit pentru motoare electrice
şi garniturilor de frână.