ORDIN
Nr. 599 din 13 mai 2002
pentru aprobarea unor modele de formulare specifice cu regim special privind
activitatea financiara si contabila
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 362 din 30 mai 2002
Ministrul finantelor publice,
in temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.
831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si
utilizarea acestora, prin care, la propunerea principalilor utilizatori,
Ministerul Finantelor Publice aproba introducerea de noi formulare tipizate cu
regim special, comune si specifice, precum si modificarea sau eliminarea celor
aflate in uz,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se aproba modelul de formular specific cu regim special privind
activitatea financiara si contabila si normele privind intocmirea si utilizarea
acestuia, prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul
ordin.
(2) Se aproba modelele de formulare specifice cu regim special privind
activitatea financiara si contabila, prevazute in anexele nr. 2 si 3 care fac
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia de reglementari contabile va aduce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Furnizor ........................... Cumparator..........................
Codul unic de inregistrare ......... Codul unic de inregistrare .........
Sediul (localitatea, str., nr.) .... Sediul (localitatea, str., nr.) ....
.................................... ....................................
Judetul ............................ Judetul ............................
FACTURA FISCALA
(CASH & CARRY)
_____________________________________
|Nr. facturii ........................|
|Data (ziua, luna, anul) .............|
|_____________________________________|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Codul articolului
B - Cantitatea
Nr. colete
Casier: Casa:
______________________________________________________________________________
|A| Denumirea | Buc./ | Modul |B| Pretul |Pretul |Valoarea| TVA
|Valoarea|
| |articolului| Modul | de | |coletului|unitar | fara | %
|inclusiv|
| | | de |ambalare| | - lei - |- lei -| TVA |valoare | TVA
|
| | |ambalare| | | | |- lei - |- lei - | - lei
-|
|_|___________|________|________|_|_________|_______|________|________|________|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
|_|___________|________|________|_|_________|_______|________|________|________|
Semnatura si stampila, | Total | Total | Total
|
|valoare | TVA |valoare
|
| fara |
|inclusiv|
| TVA | | TVA
|
| | |
|
|________|________|________|
Factura fiscala (cash & carry) circula fara chitanta de incasare
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 599/2002 14-4-10/Ac
FACTURA FISCALA
(CASH & CARRY)
(cod 14-4-10/Ac)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
Se tipareste in seturi cu cate 2 file in culori diferite: albastru -
exemplarul 1, rosu - exemplarul 2.
1. Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a
produselor si marfurilor livrate, lucrarilor executate si a serviciilor
prestate;
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea cumparatorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a
cumparatorului.
2. Se intocmeste in doua exemplare, la livrarea produselor si a marfurilor,
executarea lucrarilor sau prestarea serviciilor, de catre departamentul
desfacere (magazinele cash & carry).
In coloanele din factura fiscala se inscriu urmatoarele date:
- in coloana "codul articolului", codul articolului care rezulta
din scanarea codului de bare al articolului sau marfii;
- in coloana "denumirea articolului", descrierea
articolului/marfii;
- in coloana "bucati/mod de ambalare", unitatea de vanzare
cuprinsa in pachet, cutie etc.;
- in coloana "mod de ambalare", modul de ambalare a marfii -
pachet, cutie, seturi etc.;
- in coloana "cantitatea/numar de colete", cantitatea
achizitionata in functie de modul de ambalare, respectiv bucati, cutii,
pachete, seturi etc.;
- in coloana "pretul unitar", pretul unitar aferent unei bucati
din modul de ambalare;
- in coloana "pretul coletului, pretul unui colet/mod de ambalare
(pretul unitar x bucata/mod de ambalare);
- in coloana "valoarea fara TVA", valoarea obtinuta din
inmultirea pretului coletului cu cantitatea;
- in coloana "% TVA valoare", cota de TVA si valoarea TVA;
- in coloana "valoare inclusiv TVA", suma coloanelor
"valoare fara TVA" si "% TVA valoare".
3. Circula:
a) la furnizor:
- la persoanele autorizate sa dispuna incasari in contul de la banca al
unitatii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere (magazin cash & carry) (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate
(exemplarul 2);
b) la cumparator:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii
(exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in
contabilitate (exemplarul 1).
Factura fiscala (cash & carry) circula fara chitanta de incasare.
4. Se arhiveaza:
a) la furnizor:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2);
b) la cumparator:
- compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Furnizor ........................... Cumparator..........................
Codul unic de inregistrare ......... Codul unic de inregistrare .........
Sediul (localitatea, str., nr.) .... Sediul (localitatea, str., nr.) ....
.................................... ....................................
Judetul ............................ Judetul ............................
Contul .............................
Banca ..............................
Punctul de lucru
Adresa Obiectivul
Telefon/fax Adresa
Contul Element turnare
Banca Descriere
AVIZ DE INSOTIRE A MARFII
__________________________________________________________
|Nr. avizului de insotire a marfii ........................|
|Data (ziua, luna, anul) ..................................|
|__________________________________________________________|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A1 - Consistenta
A2 - Tipul cimentului
______________________________________________________________________________
| Specificatia (produse, ambalaje, |U.M.|Cantitatea|Pretul
|Valoarea|
| transport etc.) | | |unitar | - lei
-|
|_____________________________________________| | |(fara |
|
| Marca |Clasa|A1| A2| D |Dozaj| P| G | T | | | TVA) |
|
| | | | |maxim|kg/mc| | |grade| | |- lei -|
|
| | | | | | | | | C | | | |
|
|_______|_____|__|___|_____|_____|__|___|_____|____|__________|_______|________|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|
| | | | | | |____|__________|_______|________|
| | | | | | | Total |
|
|_______|__________________|_____|__|___|_____|_______________________|________|
|Aditivi| | |Raport|Am adaugat pe propria raspundere ....
|
| | | |apa/ |litri apa
|
| | | |ciment|
|
| | | | |Nume, prenume:
|
| | | | |
|
| | | | |Semnatura:
|
|_______|__________________|_____|______|______________________________________|
______________________________________________________________________________
| Ora plecarii | Ora sosirii | Ora inceperii | Ora terminarii |Ora intoarcerii
|
| din statie | la lucrare | turnarii | turnarii | la statie
|
|______________|_____________|_______________|________________|________________|
|Recoltare proba statie: |Observatii:
|
| |
|
|Laborant: | |
| |
|
|Semnatura: |
|
| | |
|____________________________|_________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Furnizor | Date privind expeditia | Receptie
|
|_____________|__________________________________________|_____________________|
|Semnatura, |Numele delegatului |Nume si prenume,
|
| |Buletinul/cartea de identitate seria .... |
|
| |nr. ........... |
|
| |Eliberat(a) de |
|
|Stampila, |Mijlocul de transport |Semnatura de
primire,|
| |data ......... ora ............ |
|
| |Semnatura |
|
|_____________|__________________________________________|_____________________|
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 599/2002 14-3-6/Ac
- verso -
______________________________________________
| Prelevare proba la lucrare |
| |
| Indicativ proba: .......................... |
| |
| Nr. epruvete: ............................. |
| |
| Temperatura betonului (t grade C): ........ |
| |
| Tasarea betonului (cm): ................... |
| |
| Laborant (nume, prenume): ................. |
| |
| Semnatura: ................................ |
|______________________________________________|
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
Furnizor ................................
(denumirea, forma juridica)
Codul unic de inregistrare
Sediul (localitatea, str. nr.) .......... FACTURA FISCALA
Judetul .................................
Contul ..................................
Banca ...................................
_____________________________________________ ______________________________
|Nr. facturii data | |Denumirea/numele clientului
|
|_____________________________________________| |
|
| | |Codul clientului
|
|_____________________________________________| |Adresa
|
_____________________________________________ |
|
|Nr. aviz de insotire a marfi data agentul | |Judetul
|
|_____________________________________________| |
|
| | |Codul unic de inregistrare
|
|_____________________________________________|
|______________________________|
______________________________________________________________________________
| Codul | Denumirea |U.M.|Cantitatea|Pretul |Valoarea| TVA
|
|articolului|articolului| | |unitar |fara
TVA|_____________________|
| | | | |- lei -| - lei -| Cota % | Valoarea
|
| | | | | | | | - lei -
|
|___________|___________|____|__________|_______|________|________|____________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|___________|____|__________|_______|________|________|____________|
|Total factura fara TVA Baza impozabila Total TVA Total factura
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
|______________________________________________________________________________|
____________________________________ _______________________________________
| Termenul de plata | | Banca clientului
|
|____________________________________|
|_______________________________________|
| | | |
|____________________________________|
|_______________________________________|
____________________________________ _______________________________________
|Date privind expeditia: | |Semnatura si |Semnatura si |
|Numele delegatului ................ | |stampila de |stampila
|
|Buletinul/cartea de identitate | |primire, |de predare,
|
|seria ........ nr. ....... | | |
|
|eliberat(a) ....................... | | |
|
|Mijlocul de transport ..... nr. ... | | |
|
|Expedierea s-a facut in prezenta | | |
|
|noastra la data de ..... ora ...... | | |
|
|____________________________________|
|________________|______________________|
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 599/2002 14 4 10/Ad