HOTARARE Nr. 831 din 2 decembrie 1997
pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara
si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea
acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 368 din 19 decembrie 1997
In temeiul art. 4 si 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se aproba modelele formularelor comune privind activitatea financiara
si contabila, cuprinse in catalogul prezentat in anexa nr. 1A, precum si
normele metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, prevazute in
anexa nr. 1B.
(2) Persoanele juridice si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Legea
contabilitatii nr. 82/1991 vor utiliza, pentru determinarea veniturilor din
activitatea de exploatare, numai formulare tipizate cu regim special, comune pe
economie.
(3) Persoanele prevazute la alin. (2), care utilizeaza formulare specifice
cu regim special ce nu se regasesc in anexa nr. 1A, vor solicita Ministerului
Finantelor avizul pentru utilizarea machetelor acestora, cu respectarea
normelor de tiparire, evidenta, intocmire si utilizare a formularelor comune pe
economie.
(4) La propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finantelor aproba
introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune si specifice,
precum si modificarea sau eliminarea celor aflate in uz.
(5) Sistemul unitar de inseriere si numerotare a formularelor tipizate cu
regim special se asigura, la nivel national, de catre Ministerul Finantelor si
Regia Autonoma "Imprimeria Nationala".
Formularele prevazute in anexa nr. 1A se asigura de catre Regia Autonoma
"Imprimeria Nationala" sau de alte unitati tipografice sub
supravegherea acesteia, selectate pe baza criteriilor stabilite prin ordin al
ministrului finantelor.
(6) Necesarul de formulare tipizate cu regim special se stabileste anual de
catre fiecare persoana prevazuta la alin. (2), care va transmite comenzi ferme
directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat,
judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv administratiilor financiare ale
sectoarelor municipiului Bucuresti.
Formularele tipizate cu regim special prevazute in anexa nr. 1A se
distribuie utilizatorilor, contra cost, prin unitatile teritoriale ale
Ministerului Finantelor sau prin unitati agreate de acestea, cu care se vor
incheia contracte de distribuire conform prevederilor ordinului ministrului finantelor.
In acest scop, pana la data de 31 decembrie 1997 se vor crea, in cadrul
Ministerului Finantelor si in unitatile sale teritoriale, servicii specializate
si se vor asigura spatii de depozitare si dotari corespunzatoare.
(7) Evidenta operativa a formularelor tipizate cu regim special se tine cu
ajutorul Fisei de magazie a formularelor cu regim special cod 14-3-8/b.
(8) Formularele tipizate cu regim special prevazute in anexa nr. 1A se
distribuie persoanelor prevazute la alin. (2) incepand cu data de 1 a lunii
urmatoare celei in care prezenta hotarare intra in vigoare si vor fi utilizate
numai de la data de 1 ianuarie 1998.
Vechile formulare tipizate cu regim special existente in stoc la data de 31
decembrie 1997 se vor utiliza pana la epuizarea stocului, fara a se folosi
noile modele. In acest sens, persoanele prevazute la alin. (2) au obligatia sa
comunice, pana la data de 31 ianuarie 1998, directiilor generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, stocul existent la data de 31 decembrie 1997, conform situatiei
prezentate in anexa nr. 2.
Dupa data de 1 aprilie 1998, formularele tipizate cu regim special ramase
in stoc la persoanele prevazute la alin. (2) pot fi utilizate numai cu
aprobarea directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(9) Persoanele prevazute la alin. (2) pot solicita executarea formularelor
tipizate cu regim special pe hartie de calitate superioara si/sau avand
imprimate in antetul modelului sigla, emblema sau datele de identificare, prin
transmiterea unei comenzi ferme la Regia Autonoma "Imprimeria
Nationala", in conditiile suportarii eventualelor diferente de pret.
(10) Incepand cu data de 1 ianuarie 1998, persoanele prevazute la alin.
(2), care utilizeaza tehnica de calcul pentru emiterea formularelor cu regim
special, vor trece la utilizarea formularelor pretiparite, inseriate si
numerotate, pe hartie de imprimanta, prin grija Regiei Autonome
"Imprimeria Nationala" sau a altei unitati tipografice agreate, sub
supravegherea acesteia, respectand regulile specifice acestora, prevazute in
anexa nr. 1A.
In cazuri bine justificate, Ministerul Finantelor poate aproba exceptii de
la prevederile alineatului precedent.
(11) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, Ministerul Finantelor va prezenta Guvernului Programul national de
introducere a caselor de marcat fiscale.
Art. 2
(1) Normele metodologice de intocmire si de utilizare a celorlalte
formulare tipizate, comune pe economie, privind activitatea financiara si
contabila, precum si modelele acestora, elaborate in baza art. 4 din Legea
contabilitatii nr. 82/1991, se aproba prin ordin al ministrului finantelor.
(2) Formularele tipizate prevazute la alin. (1) nu au regim special de
tiparire, inscriere, numerotare si evidenta, iar modelele acestora pot fi
adaptate in functie de specificul si de necesitatile persoanelor prevazute la
art. 1 alin. (2), cu conditia respectarii continutului de informatii si a
normelor de intocmire si de utilizare. Asigurarea necesarului pentru aceste
formulare comune pe economie se va realiza de catre utilizatori, cu respectarea
prevederilor alineatului precedent.
Art. 3
Sursele financiare necesare tiparirii formularelor prevazute la art. 1 se
asigura de catre Regia Autonoma "Imprimeria Nationala" si de catre
tipografiile selectate pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului
finantelor, urmand a se recupera de la persoanele prevazute la art. 1 alin.
(2), pe masura livrarii acestora.
Art. 4
Utilizarea altor modele de formulare tipizate, comune pe economie, cu regim
special, in locul formularelor mentionate la art. 1, se poate face numai cu
avizul Ministerului Finantelor.
Art. 5
Modelele formularelor tipizate comune si specifice in legatura cu aplicarea
taxei pe valoarea adaugata, aprobate de catre Ministerul Finantelor in baza
art. 4, precum si cele prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
768/1992 cu privire la reglementarea folosirii si gestionarii formularelor
tipizate comune si specifice in legatura cu aplicarea taxei pe valoarea
adaugata raman valabile pana la data de 31 martie 1998.
Art. 6
Procurarea si utilizarea de formulare tipizate cu regim special de
inseriere si numerotare din alte surse decat cele prevazute in prezenta
hotarare sunt interzise. Operatiunile consemnate in aceste formulare nu pot fi
inregistrate in contabilitate, iar bunurile care fac obiectul tranzactiilor
respective sunt considerate fara documente legale de provenienta.
Art. 7
Anexele nr. 1A, 1B si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 8
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga prevederile
Hotararii Guvernului nr. 768/1992 cu privire la reglementarea folosirii si
gestionarii formularelor tipizate comune si specifice in legatura cu aplicarea
taxei pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 325 din 14 decembrie 1992, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
ANEXA 1A
CATALOGUL
formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire,
inseriere si numerotare, privind activitatea financiara si contabila
NOMENCLATORUL
formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire,
inseriere si numerotare
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
Chitanta fiscala 14-4-2
3. Factura fiscala 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda-chitanta (T.V.A.) 14-4-11
Bon de comanda-chitanta 14-4-11/a
5. Fisa de magazie a formularelor
cu regim special 14-3-8/b
AVIZ DE INSOTIRE A MARFII
(cod 14-3-6A)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
Tiparit in blocuri cu cate 150 de file, formate din 50 de seturi a cate
trei file, in culori diferite - albastru, exemplarul 1, rosu, exemplarul 2,
verde, exemplarul 3.
1. Serveste ca:
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document ce sta la baza intocmirii facturii;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta,
dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire in gestiunea cumparatorului sau in gestiunea
primitoare din cadrul aceleiasi unitati in cazul transferului.
2. Se intocmeste in trei exemplare de catre unitatile care nu au
posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor
sau altor valori materiale, datorita unor conditii obiective si cu totul
exceptionale, facandu-se mentiunea "Urmeaza factura".
In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati
patrimoniale dispersate teritorial, avizul de insotire a marfii va purta
mentiunea "Fara factura".
Se emite, pe masura livrarii, de catre compartimentul desfacere, care
semneaza pentru intocmire.
Pe avizul de insotire a marfii, emis pentru valori materiale trimise pentru
prelucrare la terti sau pentru vanzare in regim de consignatie, se face
mentiunea "Pentru prelucrare la terti" sau "Pentru vanzare in
regim de consignatie", dupa caz, etc.
In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei
pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.
3. Circula:
- la furnizor:
- la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru
semnare de primire (exemplarul 1);
- la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate
in evidentele acestuia si pentru intocmirea facturii (exemplarele 2 si 3);
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la factura (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la magazie, pentru incarcarea in gestiune a produselor, marfurilor sau
altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de
receptie si dupa consemnarea rezultatelor (exemplarul 1);
- la compartimentul aprovizionare, pentru inregistrarea cantitatilor
aprovizionate in evidenta acestuia (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in
contabilitatea sintetica si analitica, atasat la factura (exemplarul 1).
In cazul valorilor materiale prelucrate la terti, pe exemplarul respectiv
se face mentiunea "Din prelucrare la terti".
4. Se arhiveaza:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 3 al
facturii (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 1 al
facturii (exemplarul 1).
Furnizor ........................... Cumparator ...........................
(denumirea, forma juridica) (denumirea, forma juridica)
Nr. de inmatriculare in Registrul Nr. de inmatriculare in Registrul
comertului/anul .................... comertului/anul ......................
Nr. de inregistrare fiscala ........ Nr. de inregistrare fiscala ..........
Sediul (localitatea, str. nr.) ..... Sediul (localitatea, str. nr.) .......
Judetul ............................ Judetul ..............................
Contul ............................. Contul ...............................
Banca .............................. Banca ................................
AVIZ DE INSOTIRE A MARFII
---------------------------
| Nr. ......................|
| Data (ziua, luna, anul) ..|
---------------------------
--------------------------------------------------------------------------
| Nr. | SPECIFICATIA | U.M.| Cantitatea livrata | Pretul unitar | Valoarea |
| crt.| (produse, | | | (fara T.V.A.) | - lei - |
| | ambalaje | | | - lei - | |
| | etc.) | | | | |
| ----|--------------|-----|--------------------|---------------|--------- |
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| ----|--------------|-----|--------------------|---------------|--------- |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|-----------------------------------------------|---------------|----------|
| Semnatura si stampila | Date privind expeditia| | |
| furnizorului | Numele delegatului ...| TOTAL: | |
| | Buletinul/cartea |--------------------------|
| | de identitate seria ..| |
| | nr. ....... eliberat/a| |
| | Mijlocul de transport | Semnatura |
| | ........ nr. ........ | de primire |
| | Expedierea s-a | |
| | efectuat in prezenta | |
| | noastra la data de ...| |
| | ora ..................| |
| | Semnaturile ..........| |
--------------------------------------------------------------------------
14-3-6A
- verso -
--------------------------------------------------------------------------
| Nr. | SPECIFICATIA | U.M.| Cantitatea livrata | Pretul unitar | Valoarea|
| crt.| (produse, | | | (fara T.V.A.) | - lei - |
| | ambalaje etc.)| | | - lei - | |
| ----|---------------|-----|--------------------|---------------|---------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| ----|---------------|-----|--------------------|---------------|---------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|------------------------------------------------|---------------|---------|
| Semnatura si stampila | Date privind expeditia | | |
| furnizorului | Numele delegatului ... | TOTAL: | |
| | Buletinul/cartea |-------------------------|
| | de identitate seria .. | |
| | Mijlocul de transport | Semnatura de |
| | ........ nr. ......... | primire |
| | Expedierea s-a efectuat| |
| | in prezenta noastra la | |
| | data de ...... ora ... | |
| | Semnaturile .......... | |
---------------------------------------------------------------------------
CHITANTA
(cod 14-4-1)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
Tiparit in carnete cu cate 100 de file.
1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria
unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa (cu
respectarea Regulamentului operatiunilor de casa) si in contabilitate.
2. Se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre
casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2
ramane in carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor
efectuate in registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea
completa a carnetului (exemplarul 2).
---------------------------------------------------
| Unitatea ........................ |
| Codul fiscal .................... |
| Nr. de inmatriculare in Registrul |
| comertului/anul ................. |
| Sediul (localitatea, str. nr.) .. |
| Judetul ......................... |
| CHITANTA Nr. |
| Data ..... 199 .... |
| Am primit de la ................................. |
| Adresa .......................................... |
| Suma de ............ adica ...................... |
| ................................................. |
| Reprezentand .................................... |
| Casier, |
---------------------------------------------------
14-4-1
CHITANTA FISCALA
(cod 14-4-2)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
Se distribuie numai platitorilor de T.V.A.
Tiparit in carnete cu 100 de file.
1. Serveste ca:
- document justificativ privind cumpararea unor bunuri sau prestarea unor
servicii, in conditiile in care nu se intocmeste factura;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate, atunci cand este
insotita de bonul eliberat de la casa de marcat, Bonul de vanzare (cod 11-1-12)
sau Chitanta (cod 14-4-1), si de deducere a T.V.A.
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre vanzator sau de catre
prestatorul de servicii. Eliberarea chitantei fiscale se face dupa ce bunurile
si serviciile au fost achitate, in care sens s-a eliberat bonul de la casa de
marcat, Bonul de vanzare (cod 11-1-12) sau Chitanta (14-4-1).
Chitanta fiscala nu inlocuieste Chitanta (cod 14-4-1), care se intocmeste
pentru incasarile in numerar la casieria unitatii.
Chitanta fiscala nu se utilizeaza pentru vanzarea bunurilor en gros catre
alte unitati patrimoniale.
In coloana "Specificatie", bunurile sau serviciile se inscriu
grupate pe cote de T.V.A.
3. Circula:
- la cumparator, pentru inregistrare in jurnalul pentru cumparari
(exemplarul 1);
- la furnizor, in cazul in care este scutit de obligatia emiterii facturii
(exemplarul 2).
4. Se arhiveaza:
- la cumparator, la compartimentul financiar-contabil, impreuna cu bonul de
la casa de marcat, bonul de vanzare sau chitanta eliberata de vanzator
(exemplarul 1);
- la furnizor sau la vanzator, dupa utilizarea completa a carnetului
(exemplarul 2).
FACTURA FISCALA
(cod 14-4-10/A)
si
FACTURA
(cod 14-4-1O/aA)
Formular cu regim special de inseriere si de numerotare.
Tiparit in blocuri cu cate 150 de file, formate din 50 de seturi cu cate 3
file in culori diferite: albastru - exemplarul 1, rosu - exemplarul 2, verde -
exemplarul 3.
1. Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a
produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor
prestate;
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea primitorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a
cumparatorului.
2. Se intocmeste manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, in trei
exemplare, la livrarea produselor si a marfurilor, la executarea lucrarilor si
la prestarea serviciilor, de catre compartimentul desfacere sau alt
compartiment desemnat pe baza dispozitiei de livrare, a avizului de insotire a
marfii sau a altor documente tipizate care atesta executarea lucrarilor si
prestarea serviciilor si se semneaza de compartimentul emitent.
Atunci cand factura nu se poate intocmi in momentul livrarii, datorita unor
conditii obiective si cu totul exceptionale, produsele si marfurile livrate
sunt insotite, pe timpul transportului, de avizul de insotire a marfii. In
vederea corelarii documentelor de livrare, numarul si data avizului de insotire
a marfii se inscriu in formularul de factura.
Factura fiscala (cod 14-4-10/A) se intocmeste numai de catre platitorii de
T.V.A. In Factura, bunurile, lucrarile executate sau serviciile prestate se
inscriu in coloana 1, grupate pe cote de T.V.A.
Factura (cod 14-4-10/aA) se intocmeste de catre unitatile patrimoniale
neplatitoare de T.V.A.
3. Circula:
- la furnizor:
- la compartimentul in care se efectueaza operatiunea de control
financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control
financiar preventiv se acorda numai pe exemplarul 3;
- la persoanele autorizate sa dispuna incasari in contul de la banca al
unitatii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, in vederea inregistrarii in evidentele
operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul 2 al
facturii, la care se anexeaza dispozitia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in
contabilitate (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii, avand
atasat exemplarul din avizul de insotire a marfii care a insotit produsul sau
marfa, daca este cazul, inclusiv nota de receptie si constatare de diferente,
in cazul in care marfa nu a fost insotita de factura pe timpul transportului
(exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueaza operatiunea de control financiar
preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire
a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea platii, precum
si pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1, impreuna cu avizul de
insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente,
dupa caz).
4. Se arhiveaza:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).
Furnizor ........................ Cumparator ......................
................................. .................................
(denumirea, forma juridica) (denumirea, forma juridica)
Nr. de inmatriculare in Registrul Codul fiscal ....................
comertului/anul ................. Sediul (localitatea, str. nr.)...
Codul fiscal..................... Judetul .........................
Sediul (localitatea, str. nr.)... Contul ..........................
Judetul ......................... Banca ...........................
Contul ..........................
Banca ...........................
FACTURA FISCALA
---------------------------------------
| Nr. facturii .........................|
| Data (ziua, luna, anul) ..............|
| Nr. avizului de insotire a marfii ....|
| (daca este cazul) |
---------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea| Valoarea|
| crt.| produselor| | | (fara T.V.A.) | - lei -| T.V.A. |
| | sau a | | | - lei - | | - lei - |
| |serviciilor| | | | | |
|-----|-----------|------|------------|---------------|---------|---------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) | 6 |
|-----|-----------|------|------------|---------------|---------|---------|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|-------------------------------------------------------------------------|
| Semnatura | Date privind expeditia: | TOTAL, | | |
| si stampila | Numele delegatului............ | din care: |----|----|
| furnizorului | Buletinul/cartea de identitate | accize | | x |
| | seria ..... nr. .. eliberat(a) |---------------------|
| | Mijlocul de transport.......... | Semnatura | Total |
| | nr............................. | de primire | de |
| | Expedierea s-a efectuat in | | plata |
| | prezenta noastra la data de ... | | (col. 5|
| | ora ........................... | | + |
| | Semnaturile ................... | | col. 6)|
--------------------------------------------------------------------------
14-4-10/A
- verso -
Cota T.V.A. ......... % Continuarea facturii nr. .........
--------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea| Valoarea|
| crt.| produselor| | | (fara T.V.A.) | - lei -| T.V.A. |
| | sau a | | | - lei - | | - lei - |
| |serviciilor| | | | | |
|-----|-----------|------|------------|---------------|---------|---------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) | 6 |
|-----|-----------|------|------------|---------------|---------|---------|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|-------------------------------------------------------------------------|
| Semnatura | Date privind expeditia: | TOTAL, | | |
| si stampila | Numele delegatului............ | din care: |----|----|
| furnizorului | Buletinul/cartea de identitate | accize | | x |
| | seria ..... nr. .. eliberat(a) |---------------------|
| | Mijlocul de transport.......... | Semnatura | Total |
| | nr............................. | de primire | de |
| | Expedierea s-a efectuat in | | plata |
| | prezenta noastra la data de ... | | (col. 5|
| | ora ........................... | | + |
| | Semnaturile ................... | | col. 6)|
--------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
|Furnizor ........................ Cumparator ......................|
|................................. .................................|
| (denumirea, forma juridica) (denumirea, forma juridica) |
|Nr. de inmatriculare in Registrul Codul fiscal ....................|
|comertului/anul ................. Sediul (localitatea, str. nr.)...|
|Codul fiscal .................... Judetul .........................|
|Sediul (localitatea, str. nr.)... Contul ..........................|
|Judetul ......................... Banca ...........................|
|Contul .......................... |
|Banca ........................... |
| |
| FACTURA |
| --------------------------------------- |
| | Nr. facturii .........................| |
| | Data (ziua, luna, anul) ..............| |
| | Nr. avizului de insotire a marfii ....| |
| | (daca este cazul) | |
| --------------------------------------- |
| |
|--------------------------------------------------------------------|
| Nr. | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| crt. | produselor | | | - lei - | - lei - |
| | sau a | | | | |
| | serviciilor | | | | |
|------|-------------|------|------------|---------------|-----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) |
|------|-------------|------|------------|---------------|-----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|--------------------------------------------------------------------|
| Semnatura | Date privind expeditia: | TOTAL, | |
| si stampila | Numele delegatului............ | din care: |----|
| furnizorului | Buletinul/cartea de identitate | accize | |
| | seria ..... nr. .. eliberat(a) |----------------|
| | Mijlocul de transport.......... | Semnatura |
| | nr............................. | de primire |
| | Expedierea s-a efectuat in | |
| | prezenta noastra la data de ... | |
| | ora ........................... | |
| | Semnaturile ................... | |
--------------------------------------------------------------------
14-4-10/aA
- verso -
Continuarea facturii nr. ...........
|--------------------------------------------------------------------|
| Nr. | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| crt. | produselor | | | - lei - | - lei - |
| | sau a | | | | |
| | serviciilor | | | | |
|------|-------------|------|------------|---------------|-----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) |
|------|-------------|------|------------|---------------|-----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|--------------------------------------------------------------------|
| Semnatura | Date privind expeditia: | | |
| si stampila | Numele delegatului............ | TOTAL: |----|
| furnizorului | Buletinul/cartea de identitate | | |
| | seria ..... nr. .. eliberat(a) |----------------|
| | Mijlocul de transport.......... | Semnatura |
| | nr............................. | de primire |
| | Expedierea s-a efectuat in | |
| | prezenta noastra la data de ... | |
| | ora ........................... | |
| | Semnaturile ................... | |
--------------------------------------------------------------------
BON DE COMANDA - CHITANTA
(cod 14-4-11 si cod 14-4-11/a)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
Tiparit in carnete cu cate 75 de file.
1. Serveste ca document pentru: contractarea serviciilor, confirmarea
primirii si evaluarea obiectului de executat sau de reparat, dupa caz,
incasarea sumei de la client, determinarea volumului serviciilor prestate si a
materialelor consumate.
Bonul de comanda-chitanta (cod 14-4-11) se intocmeste numai de catre
platitorii de T.V.A.
2. Se intocmeste in trei exemplare de catre unitatea prestatoare.
3. Circula:
- exemplarul 1, la compartimentul financiar-contabil;
- exemplarul 2 se preda clientului;
- exemplarul 3 ramane in carnet.
4. Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la compartimentul financiar-contabil;
- exemplarul 3 ramane in carnet.
Unitatea ....................................
Codul fiscal ................................
Nr. de inmatriculare in Registrul comertului/
anul .........................................
Sediul (localitatea, str. nr.)................
Judetul ......................................
BON DE COMANDA-CHITANTA Nr.....
din data de ...........
Client ............., str. ........nr. ......, bl. ...............,
et. ....., ap. ......, sectorul/judetul ......., localitatea ....
---------------------------------------------------------------------------
|Codul | Obiectul/operatiunea| U.M.| Cantitatea | Pretul unitar/ | Valoarea|
| | | | | Tarif | - lei - |
| | | | | - lei - | |
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
--------------------------------------------------------------------------
TOTAL I: .............................
TOTAL II: ............................
TOTAL (I + II) .......................
T.V.A.: ..............................
TOTAL GENERAL: .......................
Incasat avans .........................................................
Rest de plata .........................................................
Termen de executie ....................................................
Valoarea obiectului adus la reparat ...................................
Obiectul neridicat in termen de un an se valorifica conform normelor
legale.
Responsabil, Client,
L.S.
................... ......................
14-4-11 t2
- verso -
Materiale date de unitate
------------------------------------------------------------------
| Codul | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| | | | | - lei - | - lei - |
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
------------------------------------------------------------------
TOTAL II: .............................
Materiale aduse de client
-------------------------------------------------------------------
| Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| | | | - lei - | -lei - |
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
-------------------------------------------------------------------
TOTAL III: ............................
Unitatea ....................................
Codul fiscal ................................
Nr. de inmatriculare in Registrul comertului/
anul ........................................
Sediul (localitatea, str. nr.)...............
Judetul .....................................
BON DE COMANDA-CHITANTA Nr. ....
din data de ...........
Client ......., str. .............. nr. ......., bl. ..............,
et. ....., ap. ....., sectorul/judetul ........, localitatea .....
--------------------------------------------------------------------------
|Codul | Obiectul/operatiunea| U.M.| Cantitatea | Pretul unitar/ | Valoarea|
| | | | | Tarif | - lei - |
| | | | | - lei - | |
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
|------|---------------------|-----|------------|----------------|---------|
--------------------------------------------------------------------------
TOTAL I: .............................
TOTAL II: ............................
TOTAL (I + II) .......................
Incasat avans .........................................................
Rest de plata .........................................................
Termen de executie ....................................................
Valoarea obiectului adus la reparat ...................................
Obiectul neridicat in termen de un an se valorifica conform normelor
legale.
Responsabil, Client,
L.S.
................... ......................
14-4-11/a t2
- verso -
Materiale date de unitate
------------------------------------------------------------------
| Codul | Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| | | | | - lei - | - lei - |
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
|-------|-----------|------|------------|---------------|----------|
------------------------------------------------------------------
TOTAL II: .............................
Materiale aduse de client
-------------------------------------------------------------------
| Denumirea | U.M. | Cantitatea | Pretul unitar | Valoarea |
| | | | - lei - | -lei - |
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
|--------------------|------|------------|---------------|----------|
-------------------------------------------------------------------
TOTAL III: ............................
FISA DE MAGAZIE A FORMULARELOR CU REGIM SPECIAL
(cod 14-3-8/b)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare.
1. Serveste ca:
- document de evidenta a intrarilor, iesirilor si stocurilor de formulare,
care au un regim special de inseriere, numerotare, evidenta si urmarire;
- document de evidenta a formularelor anulate;
- document pentru stabilirea grupelor de numere (serii), pe compartimentele
unitatii, in vederea numerotarii formularelor;
- sursa de informatii pentru controlul operativ curent si contabil al
stocurilor de formulare.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, separat pentru fiecare fel de formular
cu regim special, de catre gestionar.
Fisele de magazie ale formularelor cu regim special se tin la locul de depozitare
a formularelor.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
...................... --------------------------
Unitatea | Rezervat | Pentru |
| numerele | compartiment |
FISA DE MAGAZIE A FORMULARELOR CU REGIM SPECIAL | (seriile)| |
|--------------------------|
Denumirea formularului ........................ | de |pana | |
Codul formularului ...... formatul ............ | la | la | |
Pretul unitar ...... U.M. ..... Codul ......... |----|-----|---------------|
|----|-----|---------------|
|----|-----|---------------|
| | | |
--------------------------
--------------------------------------------------------------------------
| A | B | C | D | E | F | G | H |
| | |---------------------| |-----------------| | | |
| | | primita | eliberata | | de la | pana la | | | |
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
----------------------------------------------------------------------------
14-3-8/b
NOTA:
Semnificatia coloanelor din tabel:
A = Data
B = Felul si numarul formularului de primire sau de eliberare
C = Cantitatea
D = Stocul
E = Numerele (seria)
F = Numele si prenumele primitorului
G = Formularele neutilizabile (numarul si seria)
H = Data si semnatura celui care preda formularele neutilizabile
- verso -
--------------------------------------------------------------------------
| A | B | C | D | E | F | G | H |
| | |---------------------| |-----------------| | | |
| | | primita | eliberata | | de la | pana la | | | |
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
|-----|-----|---------|-----------|-----|-------|---------|-----|-----|----|
----------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Semnificatia coloanelor din tabel:
A = Data
B = Felul si numarul formularului de primire sau de eliberare
C = Cantitatea
D = Stocul
E = Numerele (seria)
F = Numele si prenumele primitorului
G = Formularele neutilizabile (numarul si seria)
H = Data si semnatura celui care preda formularele neutilizabile
ANEXA 1B
NORME METODOLOGICE
pentru intocmirea si utilizarea formularelor comune privind activitatea
financiara si contabila
Art. 1
Persoanele juridice si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Legea
contabilitatii nr. 82/1991, au obligatia sa organizeze si sa asigure evidenta,
gestionarea si corecta utilizare a formularelor cu regim special de inseriere
si numerotare, cum sunt: facturile, chitantele, avizele de insotire a marfii,
alte documente, cu ajutorul carora se stabilesc volumul de activitate, platile
si incasarile efectuate in raport cu bugetul de stat, clientii, furnizorii sau
cu alte persoane fizice si juridice.
Art. 2
Formularele care stau la baza determinarii veniturilor persoanelor
prevazute la art. 1 se asigura prin Regia Autonoma "Imprimeria
Nationala" sau de catre alte unitati tipografice agreate, sub
supravegherea acesteia.
Art. 3
Organizarea gestionarii, folosirii si evidentei formularelor prevazute la
art. 2 se face potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, iar
raspunderea revine administratorului, ordonatorului de credite sau altor
persoane care au obligatia gestionarii patrimoniului.
Art. 4
La persoanele prevazute la art. 1, evidenta operativa a formularelor se
tine cu ajutorul Fisei de magazie a formularelor cu regim special (cod
14-3-8/b), care se completeaza distinct pentru fiecare tip de formular, pe
masura aprovizonarii acestora.
Art. 5
Formularele cu regim special de inseriere si numerotare se elibereaza
utilizatorilor, pe baza aprobarii administratorului, a ordonatorului de credite
sau a altor persoane care au obligatia gestionarii patrimoniului, in care se va
specifica faptul ca formularele ridicate anterior au fost folosite in
conformitate cu normele in vigoare, iar cele pierdute - seria ...... de la nr.
.......... la nr. ......... - au fost declarate nule in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a III-a, nr. ......... .
Formularele cu regim special de inseriere si numerotare se elibereaza din
magazie pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, gestionat de
persoana imputernicita in acest scop de catre administratorul, ordonatorul de
credite sau alte persoane care au obligatia gestionarii patrimoniului.
La eliberarea din magazie a acestor formulare, in bonul de consum se
inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente formularelor
respective.
Art. 6
Salariatii care primesc spre folosinta aceste formulare raspund de
utilizarea lor, pentru consemnarea operatiunilor legale, si au obligatia sa
justifice in orice moment existenta lor.
Art. 7
Inscrierea datelor in aceste formulare se face potrivit reglementarilor
cuprinse in normele generale privind documentele justificative si
financiar-contabile.
Art. 8
Formularele care nu se mai folosesc se restituie la magazie pe baza Bonului
de predare-transfer, restituire, cod 14-3-3A, si se inregistreaza ca intrare in
Fisa de magazie a formularelor cu regim special, cod 14-3-8/b, mentionandu-se
numerele si seria formularelor primite.
Art. 9
In cazul in care o persoana prevazuta la art. 1 se lichideaza, fuzioneaza
sau se divizeaza, se va proceda astfel:
- in cazul lichidarii, formularele neutilizate se vor returna Regiei
Autonome "Imprimeria Nationala" sau tipografiilor agreate furnizoare,
pe baza unui proces-verbal in care se vor inscrie felul, seria si numarul
documentelor, fara plata contravalorii acestora cand formularele sunt
individualizate;
- in cazul fuzionarii, formularele se vor folosi pana in momentul in care
acestea se epuizeaza;
- in cazul divizarii, formularele se vor folosi de catre una dintre
persoanele prevazute la art. 1, nou-infiintate, cu aprobarea directiilor
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a
municipiului Bucuresti.
Art. 10
Formularele neutilizabile, defectuos tiparite sau in alte cazuri similare
se anuleaza prin barare pe diagonala, facandu-se mentiunea "ANULAT",
pe toate exemplarele, si se restituie, cu exceptia formularelor din carnete
brosate, gestionarului de formulare, sub semnatura persoanei predatoare, in
fisa de magazie a formularului cu regim special inscriindu-se numarul si seria
formularului respectiv in coloana "formulare neutilizabile", urmand a
fi predate la arhiva si pastrate conform normelor legale.
Art. 11
Formularele utilizate si cele neutilizabile, pana la predarea lor la
arhiva, se pastreaza la compartimentul care le-a folosit, in ordinea numerelor,
pentru a permite controlul in orice moment al utilizarii acestora.
Art. 12
Orice lipsuri sau pierderi de formulare numerotate, in magazie sau la
compartimentele care le utilizeaza, vor fi aduse la cunostinta, in scris,
administratorului, ordonatorului de credite sau altor persoane, care au
obligatia gestionarii patrimoniului unitatii, care vor dispune cercetarea si
verificarea imprejurarilor in care s-au produs lipsurile sau pierderile si
eventuala tragere la raspundere a celor vinovati, conform legii.
Formularele cu regim special de inseriere si numerotare, pierdute sau
sustrase se declara nule in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, dupa
sesizarea organelor in drept.
ANEXA 2
SITUATIA
stocului de formulare cu regim special de inseriere si numerotare la data de 31
decembrie 1997
-------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | Codul | U.M. | Cantitatea | Numerele (seria)|
| crt. | formularului | formularului| | | ----------------|
| | | | | | de la | pana la |
|------|--------------|-------------|------|------------|-------|---------|
|------|--------------|-------------|------|------------|-------|---------|
|------|--------------|-------------|------|------------|-------|---------|
|------|--------------|-------------|------|------------|-------|---------|
|------|--------------|-------------|------|------------|-------|---------|
|-------------------------------------------------------------------------|
Conducatorul unitatii, Conducatorul compartimentului
financiar contabil,