ORDIN
Nr. 30 din 14 ianuarie 2003
pentru aprobarea unui formular specific cu regim special privind activitatea
financiara si contabila
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 40 din 24 ianuarie 2003
In temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,
in temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.
831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si
utilizarea acestora, potrivit carora, la propunerea principalilor utilizatori,
Ministerul Finantelor Publice aproba introducerea de noi formulare tipizate cu
regim special, comune si specifice, precum si modificarea sau eliminarea celor
aflate in uz,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modelul de Factura fiscala cod IBM 14-4-10/A, formular specific
cu regim special privind activitatea financiara si contabila, precum si normele
privind intocmirea si utilizarea acestuia pentru Societatea Comerciala
"IBM Romania" - S.R.L., prevazute in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
Art. 2
Directia de reglementari contabile va aduce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Modelul formularului este reprodus in facsimil.
IBM Romania S.R.L.
IBM World Trade Center, Bd. Expozitiei nr. 2, 78334 Bucuresti,
Romania, Codul fiscal R378660; RC J/40/5106/1991
________________________________________________________________________________
RaiffeisenBank Romania S.A. - cont in lei: 2405964; cont in USD: 2405963; cont
in EUR: 2405966
ING Barings Bucuresti - cont in lei: 010-526-8916; cont in USD: 010-526-4014
________________
Facturat | | Factura fiscala
la: | |
| |
| |
| |
|________________| Intocmit:
Seria nr. _______________________________
________________ | Nr. facturii | Data facturii: |
Livrat | | | | |
la: | | |______________|________________|
| | _______________________________
| | | Contract nr. | Nr. client: |
| | | | |
|________________| |______________|________________|
Livrat de: Data livrarii/serviciului Termen de livrare: Referinta dvs.:
______________________________________________________________________________
| Tipul Mod/opt serie U.M. Cantitatea Pretul unitar | D | | Valoarea
|
| Descriere - lei - | | | - lei -
|
|____________________________________________________________|___|__|__________|
| | | |
|
| | | | --------
|
| Total valoare | | |
|
| TVA 19% | | |
|
| | | |
|
| Termen de plata: | | |
|
| | | |
|
| Semnatura si Date privind expeditia: Nr. trimitere | | |
|
| stampila Nume delegatului ........... postala: | | |
|
| IBM Romania: Buletinul/cartea de | | |
|
| identitate | | |
|
| seria ... nr. .............. | | |
|
| eliberat/a ................. | | |
|
| Mijlocul de transport ...... | | |
|
| nr. ........................ | | |
|
| Expedierea s-a efectuat in | | |
|
| prezenta noastra la data | | |
|
| de ............ ora ........ | | |
|
| Semnaturile ................ | | |
|
| |___|
|__________|
| Total de plata | |
|___________________________________________________________________|__________|
IBM 14-4-10/A
FACTURA FISCALA
(cod IBM 14-4-10/A)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si de numerotare
Este tiparit in blocuri cu cate 150 de file, formate din 50 de seturi a
cate 3 file, in culori diferite, astfel: albastru - exemplarul 1, rosu -
exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
1. Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a
produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor
prestate;
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea primitorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a
cumparatorului.
2. Se intocmeste manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, la livrarea
produselor si a marfurilor, la executarea lucrarilor si la prestarea
serviciilor, pe baza dispozitiei de livrare, a avizului de insotire a marfii
sau a altor documente tipizate care atesta executarea lucrarilor si prestarea
serviciilor, si se semneaza de compartimentul emitent.
Atunci cand factura nu se poate intocmi in momentul livrarii, datorita unor
conditii obiective si cu totul exceptionale, produsele si marfurile livrate
sunt insotite pe timpul transportului de avizul de insotire a marfii. In
vederea corelarii documentelor de livrare, numarul si data avizului de insotire
a marfii se inscriu in formularul de factura.
3. Circula:
- la furnizor:
- la compartimentul in care se efectueaza operatiunea de control
financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control
financiar preventiv se acorda numai pe exemplarul 3;
- la persoanele autorizate sa dispuna incasari in contul de la banca al
unitatii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, in vederea inregistrarii in evidentele
operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul 2 al
facturii, la care se anexeaza dispozitia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in
contabilitate (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii,
avand atasat exemplarul din avizul de insotire a marfii care a insotit produsul
sau marfa, daca este cazul, inclusiv nota de receptie si de constatare de
diferente, in cazul in care marfa nu a fost insotita de factura pe timpul
transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueaza operatiunea de control financiar
preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire
a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea platii,
precum si pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1, impreuna cu
avizul de insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de
diferente, dupa caz).
4. Se arhiveaza:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).
5. Descrierea datelor din factura:
- rubrica "facturat la" se completeaza cu denumirea si adresa
cumparatorului;
- rubrica "seria ... nr. ..." se completeaza cu seria si numarul
acordate de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.;
- rubrica "livrat la" se completeaza cu denumirea si adresa
cumparatorului;
- rubrica "nr. facturii" se completeaza cu numarul intern acordat
facturii, in ordine crescatoare;
- rubrica "data facturii" se completeaza cu data la care este
emisa factura;
- rubrica "contract nr." se completeaza cu numarul contractului
in baza caruia se factureaza clientului;
- rubrica "nr. client" se completeaza cu numarul acordat
clientului de Societatea Comerciala "IBM Romania" - S.R.L.;
- coloana "tipul" se completeaza cu codul corespunzator
tranzactiei respective;
- coloana "mod/opt serie descriere" se completeaza cu
explicatiile necesare identificarii produsului, respectiv serviciului;
- coloana "pretul unitar" se completeaza cu pretul unitar in lei
al produsului livrat sau al serviciului prestat;
- coloana "D" se completeaza cu discontul acordat clientului;
- coloana "TVA" se completeaza cu procentul si valoarea taxei pe
valoarea adaugata;
- coloana "valoarea" se completeaza cu valoarea in lei a
articolului;
- rubrica "termen de plata" se completeaza cu data pana la care
clientul are obligatia sa achite contravaloarea facturii emise;
- rubrica "semnatura si stampila IBM Romania" se completeaza cu
semnatura persoanei emitente, dupa care se aplica stampila IBM;
- rubrica "numele delegatului" se completeaza doar in cazul in
care originalul facturii este inmanat clientului;
rubrica "nr. trimitere postala" se completeaza cu modalitatea
de trimitere a documentului, iar confirmarea primirii acestuia de catre client
va fi anexata la exemplarul rosu al facturii;
rubrica "total de plata" se completeaza cu valoarea totala a
facturii, calculata ca suma a tuturor valorilor din coloana "valoarea
lei ".