ORDIN
Nr. 2329 din 28 decembrie 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea
contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop
lucrativ
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 20 din 15 ianuarie 2002
Ministrul finantelor publice,
in baza Hotararii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile
ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 5 alin. (2) din Legea contabilitatii nr.
82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind organizarea si conducerea
contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop
lucrativ, prevazute in anexa la prezentul ordin.
Art. 2
Prevederile normelor metodologice mentionate la art. 1 se aplica incepand
cu data de 1 ianuarie 2002.
Art. 3
Directia de reglementari contabile va aduce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre
persoanele juridice fara scop lucrativ
CAP. 1
Sfera de aplicare
1. Categoriile de persoane juridice fara scop lucrativ care pot organiza si
conduce contabilitatea in partida simpla, potrivit Ordinului ministrului
finantelor nr. 1.591/1998 privind aprobarea Planului de conturi pentru
persoanele juridice fara scop lucrativ si a normelor metodologice de utilizare
a acestuia, sunt urmatoarele:
a) unitatile de cult;
b) asociatiile de proprietari;
c) asociatiile si fundatiile carora li se aplica regimul juridic prevazut
de Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, sau
alte organizatii de acest fel, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt
recunoscute ca fiind de utilitate publica.
2. Persoanele juridice fara scop lucrativ prevazute la pct. 1 lit. c) pot
organiza si conduce contabilitatea in partida simpla numai cu avizul
directiilor generale ale finantelor publice judetene sau al administratiilor
finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, daca in
cursul unui exercitiu financiar veniturile din orice sursa se incadreaza sub
plafonul de 30.000 euro. In situatia in care aceste persoane juridice fara scop
lucrativ realizeaza venituri din orice sursa peste acest plafon, ele sunt
obligate ca incepand cu exercitiul financiar urmator sa treaca la organizarea
si conducerea contabilitatii in partida dubla pe toata perioada de functionare
a acestora.
3. Au obligatia de a organiza si de a conduce contabilitatea in partida
simpla persoanele juridice fara scop lucrativ in al caror act de infiintare
exista prevederi exprese in acest sens.
CAP. 2
Organizarea contabilitatii in partida simpla
A. Dispozitii generale
1. Sistemul de contabilitate in partida simpla, in sensul prezentelor norme
metodologice, reprezinta ansamblul registrelor si documentelor contabile, legal
reglementate, care servesc la inregistrarea in contabilitate, in mod
obligatoriu cronologic si sistematic, a operatiunilor economice consemnate in
documentele justificative.
2. Nomenclatorul privind principalele registre si formulare tipizate,
comune pe economie, care nu au regim special, Nomenclatorul privind
principalele formulare tipizate, comune pe economie, cu regim special de
tiparire, inseriere si numerotare, privind activitatea financiara si contabila,
modelele registrelor contabile, modelele formularelor contabile
nou-reglementate, precum si normele de intocmire si utilizare a acestora
privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre
persoanele juridice fara scop lucrativ sunt prevazute in anexa la prezentele
norme metodologice.
Persoanele juridice fara scop lucrativ pot utiliza toate formularele
prevazute in anexa la prezentele norme metodologice sau numai o parte din
acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.
3. In functie de necesitati, persoanele juridice fara scop lucrativ pot
utiliza si celelalte formulare stabilite prin Ordinul ministrului finantelor
nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a
formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind
activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor acestora, cu
modificarile ulterioare, precum si formularele cu regim special, care au fost
aprobate prin ordine ale ministrului finantelor, in baza prevederilor art. 1
alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor
formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor
metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.
4. Modelele formularelor tipizate care nu au regim special de tiparire,
inseriere, numerotare si evidenta, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
nr. 425/1998, cu modificarile ulterioare, pot fi adaptate in functie de
specificul si de necesitatile persoanelor juridice fara scop lucrativ, cu
conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si
de utilizare. Asigurarea necesarului pentru aceste formulare se va realiza de
catre fiecare persoana juridica fara scop lucrativ.
5. Persoanele juridice fara scop lucrativ vor folosi si alte formulare
prevazute in mod expres de acte normative care reglementeaza activitati
economice specifice.
6. In conditiile utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile este
necesar sa fie respectate Criteriile minimale privind programele informatice
utilizate in domeniul financiar-contabil, prevazute de Ordinul ministrului
finantelor nr. 425/1998, cu modificarile ulterioare.
7. Persoanele juridice fara scop lucrativ care conduc contabilitatea in
partida simpla nu intocmesc bilant contabil.
8. Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a
operatiunilor efectuate, se intocmeste lunar "Situatia soldurilor
elementelor de activ si de pasiv" (cod 14-6-30/d) pe baza datelor inscrise
si totalizate in fise si jurnale contabile.
9. Prevederile cap. I - VI din Normele metodologice de utilizare a Planului
de conturi pentru persoanele juridice fara scop lucrativ, aprobate prin Ordinul
ministrului finantelor nr. 1.591/1998, actualizate pe baza actelor normative
adoptate ulterior, se aplica in mod corespunzator si de catre persoanele
juridice fara scop lucrativ care organizeaza si conduc contabilitatea in
partida simpla, potrivit prezentelor norme metodologice.
10. Administratorii, directorii financiar-contabili, contabilii-sefi si
orice alte persoane care au obligatia de a gestiona patrimoniul persoanelor
juridice fara scop lucrativ mentionate la cap. I raspund, potrivit legii,
pentru pregatirea, insusirea si aplicarea corecta a acestor reglementari, precum
si de transpunerea corecta a soldurilor in cazurile mentionate la cap. II lit.
B pct. 16.
B. Norme generale privind documentele justificative si financiar-contabile
1. Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr.
82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
celorlalte prevederi legale referitoare la intocmirea si utilizarea
formularelor privind activitatea financiara si contabila*), orice operatiune
economica efectuata se consemneaza intr-un document care sta la baza
inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document
justificativ.
------------
*) Aceste prevederi sunt cuprinse in Hotararea Guvernului nr. 831/1997
pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara
si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea
acestora, in ordinele ministrului finantelor date in aplicarea acesteia, precum
si in Normele metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune
pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si
contabila, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 425/1998, cu
modificarile ulterioare.
2. In baza prevederilor art. 6 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, documentele
justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza
raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a
celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
3. Documentele justificative cuprind, de regula, urmatoarele elemente
principale:
a) denumirea documentului;
b) denumirea si sediul persoanei juridice fara scop lucrativ care
intocmeste documentul;
c) numarul documentului si data intocmirii acestuia;
d) codul fiscal;
e) mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economice
(cand este cazul);
f) continutul operatiunii economice, iar atunci cand este cazul, si temeiul
legal al efectuarii acesteia;
g) datele cantitative si valorice aferente operatiunii efectuate;
h) numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care le-au
intocmit, vizat si aprobat, dupa caz;
i) alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor
efectuate.
4. Inscrisurile care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot
dobandi calitatea de document justificativ numai in cazurile in care furnizeaza
toate informatiile prevazute in normele legale.
5. Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pasta de pix, cu
masina de scris sau cu ajutorul tehnicii de calcul, dupa caz.
6. In documentele justificative si in cele contabile nu sunt admise
stersaturi sau alte asemenea procedee, si nici lasarea de spatii libere intre
operatiunile inscrise in acestea.
Erorile se corecteaza prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei
gresite, pentru ca acestea sa poata fi citite, iar deasupra lor se scrie textul
sau cifra corecta.
Corectarea se face pe toate exemplarele documentului justificativ si se
confirma prin semnatura persoanei care a intocmit documentul justificativ,
mentionandu-se si data efectuarii operatiunii de corectare.
In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt
cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori
al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii,
documentul gresit se anuleaza si ramane in carnetul respectiv (nu se
detaseaza), cu exceptia ordinului de deplasare (delegatie), pe baza caruia se
primeste sau se restituie diferenta dintre cheltuielile efective de deplasare
si avansul acordat.
7. Operatiunile privind evidenta si gestionarea mijloacelor fixe, a
valorilor materiale si banesti si a altor valori ale persoanelor juridice fara
scop lucrativ se considera valabile numai daca sunt justificate cu documente
originale, intocmite sau reconstituite potrivit prevederilor legale.
8. In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile
si justificative persoanele juridice fara scop lucrativ vor lua masuri de
reconstituire a acestora in termen de cel mult 30 de zile de la constatare.
9. Arhivarea si pastrarea documentelor justificative si contabile, precum
si reconstituirea celor pierdute, sustrase sau distruse se efectueaza in
conformitate cu normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finantelor nr. 425/1998, cu modificarile ulterioare.
10. Contabilitatea operatiunilor de capital, a imobilizarilor, cu exceptia
imobilizarilor corporale de natura mijloacelor fixe, a tertilor si a
trezoreriei se tine cu ajutorul Fisei pentru operatiuni diverse (cod
14-6-22/c).
Contabilitatea imobilizarilor corporale de natura mijloacelor fixe se tine
cu ajutorul Fisei mijlocului fix (cod 14-2-2).
Contabilitatea stocurilor se tine cu ajutorul Fisei pentru valori materiale
(cod 14-3-10/a).
11. Contabilitatea cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, dupa
natura sau destinatia lor, dupa caz.
Pentru fiecare fel de cheltuiala se va intocmi o fisa pentru operatiuni
diverse (cod 14-6-22/b), in care se vor inregistra toate documentele in mod
cronologic.
12. Contabilitatea veniturilor se tine pe feluri de venituri, dupa natura
sau sursa lor, dupa caz.
Pentru fiecare fel de venit se va intocmi o fisa pentru operatiuni diverse
(cod 14-6-22/b), in care se vor inregistra toate documentele in mod cronologic.
13. Clasificatia veniturilor si cheltuielilor persoanelor juridice fara
scop lucrativ este prevazuta in normele metodologice aprobate prin Ordinul
ministrului finantelor nr. 1.591/1998 si sta la baza elaborarii bugetului
propriu de venituri si cheltuieli.
14. In cadrul categoriilor de venituri si cheltuieli contabilitatea se tine
in mod obligatoriu pe feluri de activitati, respectiv activitati fara scop
lucrativ si activitati economice, iar in continuare se pot dezvolta in functie
de anumite reglementari sau potrivit nevoilor proprii.
15. Persoanele juridice fara scop lucrativ platitoare de T.V.A. vor tine
evidenta taxei pe valoarea adaugata colectate cu ajutorul Jurnalului pentru
vanzari (cod 14-6-12/a). In acest jurnal se inregistreaza, pe baza de documente
(facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta, monetare etc.), valoarea
bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate si taxa pe valoarea adaugata
aferenta.
Evidenta taxei pe valoarea adaugata deductibile se tine cu ajutorul
Jurnalului pentru cumparari (cod 14-6-17/b). In acest jurnal se inregistreaza,
pe baza de documente (facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta etc.),
valoarea cumpararilor de bunuri si/sau serviciilor prestate de terti si taxa pe
valoarea adaugata aferenta.
16. In conditiile in care se trece de la contabilitatea in partida dubla la
contabilitatea in partida simpla, soldurile din balanta de verificare a anului
precedent vor fi preluate ca solduri initiale in fisele pentru operatiuni
diverse pentru exercitiul curent.
In conditiile in care se trece de la contabilitatea in partida simpla la
contabilitatea in partida dubla, soldurile fiselor pentru operatiuni diverse de
la data de 31 decembrie a exercitiului financiar incheiat vor reprezenta
soldurile initiale ale balantei de verificare pentru exercitiul curent.
Cenzorii numiti potrivit legii au obligatia sa certifice transpunerea
corecta a soldurilor in cazurile mentionate mai sus.
C. Registrele de contabilitate
1. Contabilitatea in partida simpla la persoanele juridice fara scop
lucrativ se tine cu ajutorul urmatoarelor registre contabile obligatorii:
- Registrul-jurnal (cod 14-1-1/A);
- Registrul-inventar (cod 14-1-2).
2. Registrul-jurnal (cod 14-1-1/A) si Registrul-inventar (cod 14-1-2) au
regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, se snuruiesc
si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru
inregistrare.
3. Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu
destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa
permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor contabile
efectuate.
4. Registrul-jurnal (cod 14-1-1/A) serveste la inregistrarea operativa a
tuturor operatiunilor desfasurate, pe baza documentelor justificative.
Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal se totalizeaza atat lunar, cat si
anual.
5. Registrul-inventar (cod 14-1-2) serveste la inregistrarea tuturor
elementelor de activ si de pasiv, grupate in functie de natura lor,
inventariate potrivit normelor legale.
Persoanele juridice fara scop lucrativ au obligatia sa efectueze
inventarierea generala a patrimoniului in conformitate cu prevederile Normelor
privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 2.388/1995.
CAP. 3
Dispozitii finale
Pe data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice isi inceteaza
aplicabilitatea:
- prevederile lit. D pct. 18 din Normele metodologice de intocmire si
utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim
special, privind activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor
acestora, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 425/1998, cu
modificarile ulterioare, referitoare la registrele contabile utilizate de
unitatile de cult si de asociatiile de proprietari;
- prevederile pct. 15 alin. 4, precum si ale pct. 106 alin. 2 din Normele
metodologice de utilizare a Planului de conturi pentru persoanele juridice fara
scop lucrativ, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.591/1998;
- orice alte dispozitii contrare prevederilor prezentelor norme
metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
NOMENCLATORUL
privind principalele registre si formulare tipizate, comune pe economie, care
nu au regim special, utilizate de persoanele juridice fara scop lucrativ care
organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla
_______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea formularului Codul
crt.
_______________________________________________________________________________
0 1 2
_______________________________________________________________________________
1. Registrul-jurnal 14-1-1/A
2. Registrul-inventar 14-1-2
3. Registrul numerelor de inventar 14-2-1
4. Fisa mijlocului fix 14-2-2
5. Bon de miscare a mijloacelor fixe 14-2-3A
- Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de
declasare a unor bunuri materiale 14-2-3/aA
6. Proces-verbal de receptie 14-2-5
7. Nota de receptie si constatare de diferente 14-3-1A
- Nota de receptie si constatare de diferente 14-3-1/aA
8. Bon de restituire 14-3-3A
9. Bon de consum 14-3-4A
- Lista zilnica de alimente 14-3-4/dA
10. Fisa de magazie 14-3-8
11. Fisa de evidenta a obiectelor de inventar in folosinta 14-3-9
12. Fisa pentru valori materiale 14-3-10/a
13. Lista de inventariere 14-3-12
- Lista de inventariere (pentru gestiuni global valorice) 14-3-12/a
14. Chitanta pentru operatiuni in valuta 14-4-1/a
15. Dispozitie de plata-incasare catre casierie 14-4-4
16. Registru de casa 14-4-7A
- Registru de casa (in valuta) 14-4-7/aA
17. Borderou de achizitie 14-4-13
- Borderou de achizitie (alimentatie publica) 14-4-13/a
- Borderou de achizitie (de la producatori individuali) 14-4-13/b
18. Stat de salarii 14-5-1
- Lista de avans chenzinal 14-5-1/d
- Lista de indemnizatii pentru concediul de odihna 14-5-1/f
- Drepturi banesti - chenzina I (extras) 14-5-1/h
- Drepturi banesti - chenzina a II-a (extras) 14-5-1/i
- Stat de salarii pentru colaboratori 14-5-1/j
19. Ordin de deplasare (delegatie) 14-5-4
20. Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe) 14-5-5
21. Jurnal pentru vanzari 14-6-12/a
22. Jurnal pentru cumparari 14-6-17/b
23. Jurnal privind operatiuni diverse 14-6-17/c
24. Fisa pentru operatiuni diverse 14-6-22/b
25. Fisa pentru operatiuni diverse 14-6-22/c
26. Registru pentru evidenta fondului de rulment si a altor fonduri
(pentru asociatiile de proprietari) 14-6-25
27. Lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile
asociatiei de proprietari 14-6-28
28. Situatia soldurilor elementelor de activ si de pasiv 14-6-30/d
29. Declaratie de inventar 14-8-1
30. Decizie de imputare 14-8-2
- Angajament de plata 14-8-2/a
31. Contract de garantie in numerar 14-8-3
- Contract de garantie suplimentara 14-8-3/a
_______________________________________________________________________________
NOMENCLATORUL
privind principalele formulare tipizate, comune pe economie, cu regim special
de tiparire, inseriere si numerotare, privind activitatea financiara si
contabila, utilizate de persoanele juridice fara scop lucrativ care organizeaza
si conduc contabilitatea in partida simpla
_________________________________________________________________
Nr. Denumirea formularului Codul
crt.
_________________________________________________________________
0 1 2
_________________________________________________________________
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
3. Factura fiscala 14-4-10/A
4. Factura 14-4-10/aA
5. Monetar 14-50-61
6. Fisa de magazie a formularelor cu regim special 14-3-8/b
_________________________________________________________________
Modelele registrelor contabile, modelele formularelor contabile
nou-reglementate, precum si normele de intocmire si utilizare a acestora sunt
prezentate in continuare.
REGISTRUL-JURNAL
(cod 14-1-1/A)
1. Serveste ca:
- document obligatoriu de inregistrare cronologica si sistematica a
operatiunilor economice consemnate in documentele justificative;
- proba in litigii.
2. Se intocmeste de catre persoanele juridice fara scop lucrativ care
organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla, intr-un exemplar, dupa
ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal
teritorial.
Numerotarea filelor registrelor se va face in ordine crescatoare, iar
volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.
Persoanele juridice fara scop lucrativ vor inregistra la organele fiscale
volumele urmatoare, pe masura completarii celor inregistrate si parafate
anterior, facand dovada completarii acestora fara stersaturi, spatii libere sau
file lipsa.
Se intocmeste zilnic sau lunar, dupa caz, prin inregistrarea cronologica,
fara stersaturi si spatii libere, a documentelor in care se reflecta miscarea
elementelor de activ si de pasiv.
In cazul in care se folosesc jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecaruia
se trece in registrul-jurnal.
In conditiile conducerii contabilitatii cu ajutorul tehnicii de calcul
fiecare operatiune se va inregistra in mod cronologic, dupa data de intocmire
sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie registrul-jurnal se editeaza
lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor. Registrul-jurnal
va fi snuruit, parafat si inregistrat in evidenta persoanelor juridice fara
scop lucrativ in luna urmatoare in care numarul de file editate este 100 sau
anual, daca numarul filelor editate este sub 100, pentru un exercitiu
financiar. Registrul-jurnal parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial
se va completa lunar prin preluarea totalului din registrul-jurnal obtinut cu ajutorul
tehnicii de calcul.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor inregistrate
incepand de la 1 ianuarie, respectiv inceputul activitatii, pana la 31
decembrie, respectiv incetarea activitatii.
In coloana 2 se inscrie data (anul, luna, ziua) cand se face inregistrarea,
care trebuie sa coincida cu data in care are loc efectiv operatiunea.
In coloana 3 se inscriu felul documentului, precum si numarul si data
acestuia.
In coloana 4 se inscriu felul operatiunii, dandu-se explicatiile necesare
in legatura cu aceasta, precum si alte elemente de identificare.
In coloana 5 se inscriu sumele totale din documentul respectiv.
In registrul-jurnal se inscriu toate operatiunile economice, atat cele care
au loc in numerar sau prin contul de decontare de la banca, precum si cele
pentru care nu a avut loc plata sau incasarea efectiva.
Acest registru se parafeaza de catre organul fiscal teritorial la inceperea
activitatii, in cazul epuizarii filelor, la incetarea activitatii, precum si
ori de cate ori este cazul.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil impreuna cu
documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
.............. Nr. pagina ......
(Unitatea)
REGISTRUL-JURNAL
____________________________________________________________________
|Nr. | Data | Documentul | Explicatii | Suma |
|crt.| inregistrarii | (felul, nr., data) | | |
|____|_______________|____________________|_________________|________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|____|_______________|____________________|_________________|________|
| | | | Report: | |
|____|_______________|____________________|_________________|________|
|____|_______________|____________________|_________________|________|
|____|_______________|____________________|_________________|________|
|____|_______________|____________________|_________________|________|
|____|_______________|____________________|_________________|________|
|____|_______________|____________________|_________________|________|
| De reportat: | |
|___________________________________________________________|________|
Intocmit, Verificat, 14-1-1/A
REGISTRUL-INVENTAR
(cod 14-1-2)
1. Serveste ca:
- document contabil obligatoriu de inregistrare a rezultatelor
inventarierii;
- proba in litigii.
2. Se intocmeste de catre persoanele juridice fara scop lucrativ care organizeaza
si conduc contabilitatea in partida simpla, intr-un exemplar, dupa ce a fost
numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
Se intocmeste la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar
sau cu ocazia incetarii activitatii, fara stersaturi si spatii libere, pe baza
datelor cuprinse in listele de inventariere si in procesele-verbale de
inventariere, prin gruparea elementelor de activ si de pasiv.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice.
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a
se lasa spatii libere.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate
in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor
sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv
inventariate, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor inventariate,
stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere
si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se inscriu diferentele din evaluare de inregistrat, calculate
ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, dezasortari
etc.).
Acest registru se parafeaza de catre organul fiscal teritorial la inceperea
activitatii, in cazul epuizarii filelor, la incetarea activitatii, precum si
ori de cate ori este cazul.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil impreuna cu
documentele justificative care stau la baza intocmirii lui.
.............. Nr. pagina ......
(Unitatea)
REGISTRUL-INVENTAR
la data de .......
______________________________________________________________________________
|Nr. | Recapitulatia | Valoarea | Valoarea | Diferente din evaluare
|
|crt.| elementelor | contabila| de inventar| (de inregistrat)
|
| | inventariate | | |_________________________________|
| | | | | Valoarea | Cauzele
|
| | | | | | diferentelor
|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
|____|_______________|__________|____________|__________________|______________|
Intocmit, Verificat, 14-1-2
FISA PENTRU VALORI MATERIALE
(cod 14-3-10/a)
1. Serveste la tinerea contabilitatii stocurilor (cantitativ si valoric),
distinct pentru activitatile fara scop lucrativ si activitatile economice si,
dupa caz, pe feluri sau grupe (categorii) de stocuri, grupate pe magazii
(gestiuni).
2. Se intocmeste de catre persoanele juridice fara scop lucrativ care
organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla, intr-un exemplar,
separat pe fiecare fel de material, semifabricat, produs, marfa etc.
Se completeaza la inceputul anului pe baza stocurilor si a valorii acestora
de la sfarsitul perioadei precedente, iar in cursul anului, pe baza
documentelor de intrare si iesire.
La sfarsitul fiecarei luni fisele pentru valori materiale se totalizeaza pe
luna respectiva si cumulat de la inceputul anului.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
______________________________________________________________________________
| ................. Nr. pagina .........
|
| (Unitatea) |
|
|
| FISA PENTRU VALORI MATERIALE
|
| pentru .................. |
| .........................
|
|______________________________________________________________________________|
| Cod | U/M | Pretul unitar | Gestiunea
|
| ........... | ............ | ............... | ..............
|
|__________________|___________________|___________________|___________________|
| | Document | Intrari | Iesiri | Stoc
|
|Data|_____________|___________________|___________________|___________________|
|
|Felul|Numarul|Cantitatea|Valoarea|Cantitatea|Valoarea|Cantitatea|Valoarea|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
| Report: | | | | | |
|
|__________________|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
|____|_____|_______|__________|________|__________|________|__________|________|
| De reportat: | | | | | |
|
|__________________|__________|________|__________|________|__________|________|
Intocmit, 14-3-10/a
JURNAL PRIVIND OPERATIUNI DIVERSE
pentru ............................
(cod 14-6-17/c)
1. Serveste ca jurnal auxiliar pentru inregistrarea veniturilor, respectiv
a cheltuielilor, privind activitatile economice ale persoanelor juridice fara
scop lucrativ care organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla.
2. Se intocmeste lunar, intr-un exemplar, pe baza fiselor pentru operatiuni
diverse (cod 14-6-22/b).
Se intocmesc mai multe jurnale pentru cheltuieli si un jurnal pentru
venituri, distinct pentru activitatile fara scop lucrativ si activitatile
economice.
In coloana 4 se inscriu, dupa caz, totalurile lunare din fisele de venituri
si de cheltuieli privind activitatile economice.
Pentru cheltuielile deductibile plafonat, inainte de inregistrarea
totalului din fisa pentru operatiuni diverse, se va calcula cota care este
deductibila si numai aceasta se va inregistra in jurnalul privind operatiuni
diverse pentru cheltuieli.
Datele din jurnale stau la baza determinarii veniturilor din activitati
economice, a totalului cheltuielilor deductibile fiscal si a rezultatului brut
al activitatilor economice.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
______________________________________________________________________________
| ................. Nr. pagina .........
|
| (Unitatea) |
|
|
| JURNAL PRIVIND OPERATIUNI DIVERSE
|
| pentru ........................ |
| ...............................
|
|______________________________________________________________________________|
| Nr. | Data | Documentul | Explicatii | Suma |
| crt. | inregistrarii | (felul, numarul) | |
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| | | | Report: |
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| De reportat: |
|
|__________________________________________________________________|___________|
Intocmit, 14-6-17/c
FISA PENTRU OPERATIUNI DIVERSE
pentru .......................
(cod 14-6-22/b)
1. Serveste la tinerea contabilitatii veniturilor si cheltuielilor potrivit
reglementarilor in vigoare, distinct pentru activitatile fara scop lucrativ si
activitatile economice.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de catre persoanele juridice fara scop
lucrativ care organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla.
Se completeaza cu veniturile si cheltuielile aferente exercitiului
financiar in curs.
La sfarsitul fiecarei luni fisele pentru operatiuni diverse se totalizeaza
pe luna respectiva si cumulat de la inceputul anului.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
______________________________________________________________________________
| ................. Nr. pagina .........
|
| (Unitatea) |
|
|
| FISA PENTRU OPERATIUNI DIVERSE
|
| pentru ........................
|
| ...............................
|
|______________________________________________________________________________|
| Nr. | Data | Documentul | Explicatii | Valoarea
|
| crt. | documentului | (felul, numarul) | |
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| | | | Report: |
|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
|_______|___________________|____________________|_________________|___________|
| De reportat: |
|
|__________________________________________________________________|___________|
Intocmit, 14-6-22/b
FISA PENTRU OPERATIUNI DIVERSE
pentru .......................
(cod 14-6-22/c)
1. Serveste la tinerea contabilitatii operatiunilor de capital, a
imobilizarilor, cu exceptia imobilizarilor corporale de natura mijloacelor fixe,
a tertilor si a trezoreriei, potrivit reglementarilor in vigoare si, dupa caz,
distinct pentru activitatile fara scop lucrativ si activitatile economice.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de catre persoanele juridice fara scop
lucrativ care organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla.
Se completeaza la inceputul anului pe baza soldurilor de la sfarsitul
perioadei precedente, iar in cursul anului, pe baza documentelor justificative
referitoare la operatiunile intervenite.
La sfarsitul fiecarei luni fisele pentru operatiuni diverse se totalizeaza
pe luna respectiva si cumulat de la inceputul anului.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
______________________________________________________________________________
| ................. Nr. pagina .........
|
| (Unitatea)
|
| |
| FISA PENTRU OPERATIUNI DIVERSE
|
| pentru ........................
|
| ...............................
|
|______________________________________________________________________________|
|Nr. | Data | Documentul | Explicatii | Valoarea | Sold
|
|crt. | documentului | (felul, numarul) | |__________________|
|
| | | | | Intrari | Iesiri |
|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
| | | | Report: | | |
|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
|_____|______________|__________________|____________|_________|________|______|
| De reportat:| | |
|
|____________________________________________________|_________|________|______|
Intocmit, 14-6-22/c
REGISTRU PENTRU EVIDENTA FONDULUI DE RULMENT SI A ALTOR FONDURI
[pentru asociatiile de proprietari (cod 14-6-25)]
1. Serveste ca:
- document pentru evidenta fondului de rulment al asociatiei de proprietari
(partea I);
- document pentru evidenta constituirii si utilizarii altor fonduri ale
asociatiei de proprietari, cum sunt: fondul pentru repararea si imbunatatirea
proprietatii comune, suma speciala destinata achitarii cheltuielilor comune
neprevazute, alte fonduri constituite potrivit reglementarilor in vigoare (partea
a II-a).
2. Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre administratorul
asociatiei de proprietari.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la administratia asociatiei de proprietari.
ASOCIATIA DE PROPRIETARI ......... Nr. pagina ........
..................................
REGISTRU
pentru evidenta fondului de rulment si a altor fonduri
PARTEA I
EVIDENTA FONDULUI DE RULMENT
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. de persoane
B - Cota-parte de proprietate indiviza (%)
C - Numarul si data documentului
______________________________________________________________________________
|Apartament/| Numele si |Apartament/| Operatiuni |Sold| Semnatura
|
|spatiu nr. | prenumele | spatiu | |
|titularului|
| | titularului |___________|_____________________| |
|
| |apartamentului/| | | | Suma | |
|
| | spatiului | A | B |C|___________________| |
|
| | | | | |Depuneri|Restituiri| |
|
|___________|_______________|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| 1 | 2 | 3 | 4 |5| 6 | 7 | 8 | 9
|
|___________|_______________|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| | |_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| | |_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| | |_____|_____|_|________|__________|____|___________|
|___________|_______________|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| | |_____|_____|_|________|__________|____|___________|
| |
|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
|___________|_______________|_____|_____|_|________|__________|____|___________|
PARTEA a II-a
EVIDENTA CONSTITUIRII SI UTILIZARII ALTOR FONDURI
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Data inregistrarii operatiunii
B - Nr., felul si data documentului
C - Incasari
D - Cota-parte din cheltuielile efectuate
E - Semnatura
______________________________________________________________________________
| A. Fondul pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune ce revine ca
|
| obligatie legala proprietarilor, persoane fizice sau juridice |
|______________________________________________________________________________|
|Apartament/| | | | | | |Apartament/| | | | | |
|
|spatiu nr. | A | B | C | D | Sold | E |spatiu nr. | A | B | C | D | Sold | E
|
|___________| | | | | | |___________| | | | | |
|
|Suprafata | | | | | | |Suprafata | | | | | |
|
|utila | | | | | | |utila | | | | | |
|
|(cota-parte| | | | | | |(cota-parte| | | | | |
|
|de | | | | | | |de | | | | | |
|
|proprietate| | | | | | |proprietate| | | | | |
|
|indiviza %)| | | | | | |indiviza %)| | | | | |
|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
|___________|___|___|___|___|______|____|___________|___|___|___|___|______|___|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Data inregistrarii operatiunii
B - Nr., felul si data documentului
C - Incasari
D - Cota-parte din cheltuielile efectuate
E - Semnatura
______________________________________________________________________________
| B. Suma speciala destinata achitarii cheltuielilor comune neprevazute
|
|______________________________________________________________________________|
|Apartament/ | | | | | | |Apartament/| | | | | |
|
|spatiu nr. | | | | | | |spatiu nr. | | | | | |
|
|____________| | | | | | |___________| | | | | |
|
|Suprafata | A | B | C | D | Sold | E |Suprafata | A | B | C | D | Sold | E
|
|utila | | | | | | |utila | | | | | |
|
|(cota-parte | | | | | | |(cota-parte| | | | | |
|
|de | | | | | | |de | | | | | |
|
|proprietate | | | | | | |proprietate| | | | | |
|
|indiviza %) | | | | | | |indiviza %)| | | | | |
|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
|____________|___|___|___|___|______|___|___________|___|___|___|___|______|___|
14-6-25
LISTA DE PLATA
a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari
(pentru asociatiile de proprietari - cod 14-6-28)
1. Serveste pentru determinarea cheltuielilor comune efectuate in fiecare
luna si repartizarea lor pe membrii asociatiei, in vederea incasarii si
reintregirii fondurilor asociatiei de proprietari.
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre administratorul asociatiei de
proprietari.
3. Circula:
- prin afisare la loc vizibil (exemplarul 1);
- la administratia asociatiei de proprietari (exemplarul 2).
4. Se arhiveaza la administratia asociatiei de proprietari (exemplarul 2).
ASOCIATIA DE PROPRIETARI
Bloc ...................
Data afisarii ..........
Data scadenta ..........
LISTA DE PLATA
a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari
pe luna ............... anul .........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. apartament/spatiu
B - Nr. de persoane
C - Nr. crt. de persoane
D - Cheltuieli pe nr. crt. de persoane
E - Cheltuieli pe index de contoare individuale
F - Cheltuieli pentru incalzirea apartamentului/spatiului
G - Intretinere ascensor
H - Fond de reparatii
I - Cheltuieli administrative (inclusiv salarii si venituri asimilate
salariilor)
J - Cota de contributie
K - Fond de rulment
L - Total restante
______________________________________________________________________________
| | | | | | | Cheltuieli | | | |
|
| | | | | | | pe cota-parte | | | |
|
| | | | | | | de | | | |
|
| | | | | | | proprietate | | | Fond | Restante
|
| | | | | | | indiviza | Penalizari| Total| de |
|
| A | B | C | D | E | F |_______________| ....%/zi |
|rulment|___________|
| | | | | | | G | H | I | | | | | J | K | L
|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___________|______|_______|___|___|___|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___________|______|_______|___|___|___|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___________|______|_______|___|___|___|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___________|______|_______|___|___|___|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___________|______|_______|___|___|___|
___________________________ _____________________
Administrator/ Comisia |Referinta |lei| lei/ ||Referinta
|lei|
Contabil, de cenzori, |calcul | |persoana||calcul |
|
|factura/luna | | ||factura/luna |
|
|______________|___|________||_________________|___|
|Apa rece | | ||Incalzire | |
|______________|___|________||_________________|___|
|Apa calda | | ||Ascensor |
|
|______________|___|________||_________________|___|
|Gaze naturale | | ||Fond de reparatii|
|
|______________|___|________||_________________|___|
|Evacuare gunoi| | ||Cheltuieli |
|
|menajer | | ||administrative |
|
|______________|___|________||_________________|___|
|Salubrizare/ | | ||Salarii/venituri |
|
|igienizare | | ||asimilate |
|
|______________|___|________||salariilor |
|
Presedinte, |Energie | |
||_________________|___|
|electrica | | ||Penalizari |
|
L.S. |______________|___|________|| |
|
|Salarii/ | |
||_________________|___|
|venituri | | || |
|
|asimilate | | || |
|
|salariilor | | || |
|
|______________|___|________||_________________|___|
| TOTAL 1: | | || TOTAL 2: |
|
|______________|___|________||_________________|___|
TOTAL (1+2): ............... Lei.
14-6-28
SITUATIA SOLDURILOR ELEMENTELOR DE ACTIV SI DE PASIV*)
(cod 14-6-30/d)
Partea I Partea a II-a
______________________________________________________________________________
|Nr. | Elemente de activ |Valori|Nr. | Elemente de pasiv
|Valori|
|crt.| |(lei) |crt.| | lei)
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 1. |Sold in casa | | 1. |Soldul fondului de rulment|
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 2. |Sold conturi la banci | | 2. |Soldul fondului pentru |
|
| | | | |repararea si imbunatatirea|
|
| | | | |proprietatii comune ce |
|
| | | | |revine ca obligatie legala|
|
| | | | |proprietarilor, persoane |
|
| | | | |fizice sau juridice |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 3. |Sume neachitate inca de | | 3. |Soldul sumelor speciale |
|
| |membrii asociatiei pentru | | |destinate achitarii |
|
| |cheltuielile aferente lunii| | |cheltuielilor comune |
|
| |precedente (cu termen de | | |neprevazute |
|
| |incasare in luna in care se| | | |
|
| |efectueaza verificarea) | | | |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 4. |Restante existente la data | | 4. |Soldul altor fonduri legal|
|
| |verificarii, datorate de | | |constituite |
|
| |membrii asociatiei, | | | |
|
| |reprezentand cheltuieli | | | |
|
| |aferente lunilor anterioare| | | |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 5. |Debitori, altii decat | | 5. |Furnizori pentru facturi |
|
| |membrii asociatiei | | |neachitate (livrari, |
|
| | | | |prestatii) |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 6. |Actele de plata pe luna | | 6. |Creditori |
|
| |in curs, nerepartizate pe | | | |
|
| |membrii asociatiei | | | |
|
| |(facturile de apa, energie | | | |
|
| |electrica, state de | | | |
|
| |salarii, indemnizatii, | | | |
|
| |premii etc.) | | | |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| 7. |Acte de plata pentru | | | |
|
| |cheltuieli aferente | | | |
|
| |fondurilor speciale cu care| | | |
|
| |nu au fost inca diminuate | | | |
|
| |fondurile respective | | | |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
| |TOTAL PARTEA I: | | |TOTAL PARTEA a II-a: |
|
|____|___________________________|______|____|__________________________|______|
14-6-30/d
------------
*) Modelul se refera la asociatiile de proprietari.
Celelalte persoane juridice fara scop lucrativ vor efectua adaptarile
corespunzatoare in functie de specificul activitatii.
Corelatie: total partea I = total partea a II a.