ORDIN
Nr. 1993/461 din 29 decembrie 2004
privind aprobarea modelelor formularelor cu regim special in domeniul
creantelor bugetare locale
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 1.993 din 29 decembrie 2004
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Nr. 461 din 21 decembrie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 69 din 20 ianuarie 2005
In temeiul prevederilor:
- art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile
ulterioare;
- art. 293 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- art. 196 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala, republicata;
- pct. 256 alin. (1) si (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.
44/2004, cu modificarile ulterioare,
ministrul finantelor publice si ministrul administratiei si internelor emit
urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Lista formularelor cu regim special, precum si modelele acestora,
care sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
(1) Tiparirea formularelor cu regim special prevazute la art. 1 se
realizeaza, in conditiile prevazute la pct. 256 alin. (3) - (5) din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate
prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, de catre
Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. sau utilizandu-se
sistemele informatice proprii ale autoritatilor administratiei publice locale.
(2) Pentru cunoasterea necesarului de formulare cu regim special, in
vederea tiparirii de catre Compania Nationala "Imprimeria Nationala"
- S.A., la nivelul fiecarui consiliu judetean/Consiliului General al
Municipiului Bucuresti se asigura centralizarea datelor comunicate de catre
compartimentele de specialitate din judetul respectiv/municipiul Bucuresti la
data de intai a lunii ianuarie si a lunii iulie, necesar ce va fi transmis
Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. in prima decada a
acestor luni.
(3) Ridicarea formularelor cu regim special se asigura de catre
imputernicitul ordonatorului principal de credite sau, in cazul sectoarelor
municipiului Bucuresti, al ordonatorului de credite.
(4) Pentru anii 2004 si 2005 centralizarea datelor prevazute la alin. (2)
se realizeaza in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la publicarea
prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se transmite
Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. in urmatoarele 5
zile lucratoare.
Art. 3
(1) Tiparirea formularelor prevazute la art. 1 se face cu respectarea
stricta a modelelor aprobate prin prezentul ordin.
(2) Autoritatile administratiei publice locale, in conditii de autonomie
locala si de eficienta economica, pot opta pentru achizitionarea formularelor
cu regim special ori pot imprima aceste formulare utilizand sistemele
informatice proprii.
Art. 4
(1) Cheltuielile ocazionate de achizitionarea formularelor cu regim special
sau imprimarea acestora utilizandu-se sistemele informatice proprii, dupa caz,
se asigura din bugetele locale, respectiv din bugetele judetene.
(2) Formularele aflate in stoc la data publicarii prezentului ordin vor
putea fi utilizate pana la epuizare.
Art. 5
Prevederile prezentului ordin vor fi aduse la indeplinire de catre
presedintii consiliilor judetene, primarul general al municipiului Bucuresti,
primarii municipiilor, ai sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si ai
comunelor.
Art. 6
Formularele cu regim special prevazute la art. 1 intra sub incidenta
prevederilor:
a) Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor
formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor
metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 19 decembrie 1997;
b) Ordinului ministrului finantelor publice nr. 989/2002 privind tiparirea,
inserierea si numerotarea formularelor cu regim special, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 561 din 31 iulie 2002.
Art. 7
Articolul 4 din Ordinul ministrului administratiei publice si al
ministrului finantelor publice nr. 384/2002/10/2003 privind aprobarea
formularelor tipizate pentru colectarea impozitelor, taxelor locale si a altor
venituri ale bugetelor locale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 23 din 17 ianuarie 2003, se abroga.
Art. 8
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Ministrul de stat, ministrul
administratiei si internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
ANEXA 1
LISTA
formularelor cu regim special
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Model ITL - ... -
crt. Regim special
________________________________________________________________________________
0 1 2
________________________________________________________________________________
1. Chitanta pentru creante ale bugetelor locale Model ITL - 1 - Regim
special
2. Confirmarea de primire a debitelor Model ITL - 2 - Regim
special
________________________________________________________________________________
NOTA:
Modelele formularelor cu regim special*) fac parte integranta din prezenta
anexa.
------------
*) Modelele formularelor cu regim special sunt reproduse in facsimil.
___________________________________________
| ROMANIA | Seria Nr.
| Judetul ..................................|
|....................................... *1)| MODEL ITL - 1 - Regim special
| Codul de inregistrare fiscala (C.I.F.) |
|....................................... *2)| CHITANTA
| Str. ............................, nr. ...| PENTRU CREANTELE BUGETELOR LOCALE
|___________________________________________| _________________________________
| ELEMENTE DE IDENTIFICARE A CREDITORULUI || ELEMENTE DE IDENTIFICARE A
|
|___________________________________________|| CONTRIBUABILULUI
|
____________________________________________|_________________________________|
| P.F. | P.J. | NR. ROL NOMINAL UNIC |.............................
*3)|
|______|______|______________________________| Str. .................., nr. ...|
| Codul de identificare fiscala (C.I.F.) | bl. ..., sc. ..., et. .., ap.
..|
|____________________________________________|.............................
*4)|
C.I.F. reprezinta codul de identificare
|_________________________________|
fiscala, atribuit potrivit legii, care poate
fi: codul numeric personal, numarul de
identificare fiscala, codul de inregistrare
fiscala sau codul unic de inregistrare,
dupa caz.
______________________________________________________________________________
| DENUMIREA CREANTEI | CODUL | SUMELE INCASATE - lei
-|
| BUGETULUI LOCAL |din
clasificatia|________________________________________|
| | bugetara |CREANTE |CREANTE |Dobanzi si| TOTAL
|
| | |CURENTE*)|RESTANTE*)|penalitati| |
| | | | |de |
|
| | | | |intarziere|
|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
| IMPOZIT PE CLADIRI | | | | |
|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
| IMPOZIT PE TEREN | | | | |
|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
| TAXA ASUPRA | | | | |
|
| MIJLOACELOR DE | | | | |
|
| TRANSPORT | | | | |
|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
| TOTAL | x x x | | | |
|
|____________________|________________|_________|___________|__________|_______|
| (aici se inscriu, in litere, suma totala incasata peste un leu, inclusiv,
iar|
| fractiunea sub un leu, in cifre)
|
|______________________________________________________________________________|
*) Obligatii fiscale principale cu termene de plata in anul curent
*) Obligatii fiscale restante la data de 31 decembrie a anului fiscal
precedent
DATA INCASARII: ... ............. 20 ...
______________________________________________________________________________
| ELEMENTE DE IDENTIFICARE | LEGITIMATIA | |
|
| A INCASATORULUI | NR. | (prenumele si numele) | (semnatura)
|
|__________________________|_____________|_______________________|_____________|
*1) Se mentioneaza: COMUNA .........../ORASUL ............./|Chitantele
|
MUNICIPIUL .........../SECTORUL .............. |sunt valabile
|
*2) Se mentioneaza: codul de inregistrare fiscala a unitatii|numai daca au
|
administrativ-teritoriale sau a sectorului municipiului |aplicat, pe
|
Bucuresti. |verso, |
*3) Se mentioneaza: in cazul persoanelor fizice (P.F.) - |sigiliul
|
numele, initiala tatalui si prenumele; in cazul |autoritatii
|
persoanelor juridice (P.J.) - denumirea.
|administratiei|
*4) Se mentioneaza: denumirea unitatii administrativ- |publice
locale|
teritoriale sau sectorul municipiului Bucuresti unde
are|______________|
domiciliul fiscal contribuabilul.
TIPARIT IN CARNETE CU CATE 200 DE FILE, FORMATE DIN 100 DE SETURI A CATE
DOUA FILE, IN CULORI DIFERITE, PE HARTIE AUTOCOPIATIVA
Sistem unitar de tiparire, inseriere si numerotare asigurat de Ministerul
Finantelor Publice si Compania Nationala "Imprimeria Nationala" S.A.
___________________________________________
| ROMANIA | Seria Nr.
| Judetul ..................................|
|....................................... *1)| MODEL ITL - 2 - Regim special
| Codul de inregistrare fiscala |
|....................................... *2)| CONFIRMAREA
| Str. ............................, nr. ...| DE PRIMIRE A DEBITELOR
|___________________________________________| ______________________________
| Adresa de posta | Codul postal | | ELEMENTE DE IDENTIFICARE A
|
| electronica | | | DESTINATARULUI
|
|...................|_______________________|
|______________________________|
| @ | |..........................
*3)|
|___________________________________________| | Str. ..............., nr.
...|
| Nr. din / /20 | | bl. ...., sc. ...., et.
....,|
|___________________________________________| | ap. ....
|
| ELEMENTE DE IDENTIFICARE A EXPEDITORULUI |-->|
Localitatea |
|___________________________________________|
|..............................|
______________________________________________ | Codul postal | Judetul
|
| MENTIUNI PRIVIND INREGISTRAREA DEBITULUI
||................|.............|
|______________________________________________||________________|_____________|
| BORDEROUL DE DEBITE NR. DIN / /20 |
|______________________________________________|
| REGISTRUL DE ROL NOMINAL UNIC |
|______________________________________________|
| Codul din clasificatia bugetara |
|______________________________________________|
La adresa dumneavoastra inaintata sub nr. ........ din .../........./20
..., va confirmam primirea debitului in suma de ............. (in cifre)
........ lei (.................... (in litere) ....................),
reprezentand ....................... privind debitorul .................... cu
domiciliul fiscal la adresa: str. ................, nr. ...., bl. ...., sc.
...., et. ...., ap. ...., din localitatea ..................., codul postal
............. .
................... FUNCTIA ..................
LS. ................... SEMNATURA ..................
................... PRENUMELE SI NUMELE SEMNATARILOR ..................
________________________________________________________________________________
*1) Se mentioneaza: COMUNA ........./ORASUL ........./MUNICIPIUL
........../ SECTORUL ......... .
*2) Se mentioneaza: codul de inregistrare fiscala a unitatii
administrativ-teritoriale sau a sectorului municipiului Bucuresti.
*3) Se mentioneaza: in cazul persoanelor fizice (P.F.) - numele, initiala
tatalui si prenumele; in cazul persoanelor juridice (P.J.) - denumirea.
NOTA:
Expeditor este unitatea administrativ-teritoriala/sectorul municipiului
Bucuresti, prin compartimentul de specialitate, iar destinatar este entitatea
care a trimis debitul spre urmarire.
TIPARIT IN CARNETE CU CATE 200 DE FILE, FORMATE DIN 100 DE SETURI A CATE
DOUA FILE, IN CULORI DIFERITE, PE HARTIE AUTOCOPIATIVA
Sistem unitar de tiparire, inseriere si numerotare asigurat de Ministerul
Finantelor Publice si Compania Nationala "Imprimeria Nationala" S.A.