HOTARARE Nr. 1844 din 28 octombrie 2004
privind aparatul de specialitate al prefectului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1079 din 19 noiembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 37
alin. (3) din Legea nr. 340/2004 privind institutia prefectului,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Institutia prefectului are, potrivit legii, personalitate juridica,
patrimoniu si buget propriu.
(2) Sediul institutiei prefectului, denumit prefectura, este, de regula, in
palatul administrativ, aflat in administrarea institutiei prefectului ori a
consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, dupa caz.
Art. 2
(1) Prefectul exercita atributiile conferite de lege prin aparatul de
specialitate, care este o structura functionala cu activitate permanenta.
(2) Personalul din aparatul de specialitate al prefectului este format din
functionari publici, functionari publici cu statut special si personal
contractual.
(3) Numirea, respectiv incadrarea, precum si eliberarea din functie a
personalului din aparatul de specialitate se efectueaza prin ordin al
prefectului, in conditiile legii.
(4) Numarul maxim de posturi aferent aparatului de specialitate al
prefectului se stabileste anual prin ordin al ministrului administratiei si
internelor, contrasemnat de catre ministrul delegat pentru administratia
publica, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat Ministerului
Administratiei si Internelor.
(5) Numarul maxim de posturi aferent fiecarui serviciu public deconcentrat
condus de catre prefect, in conformitate cu prevederile legii, se stabileste
anual prin ordin al conducatorului institutiei ierarhic superioare serviciului
public deconcentrat, cu avizul prefectului si cu incadrarea in numarul maxim de
posturi aprobat pentru fiecare institutie care are servicii publice
deconcentrate.
Art. 3
(1) Structura organizatorica a aparatului de specialitate al prefectului
este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Compartimentele cuprinse in cadrul structurii organizatorice prevazute
la alin. (1) se pot organiza, in conditiile legii, prin ordin al prefectului,
la nivel de directii, servicii si birouri, dupa caz, in functie de specificul
fiecarei activitati.
Art. 4
(1) In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, prefectul aproba, prin ordin, regulamentul de organizare si
functionare a aparatului de specialitate, in care se vor stabili sarcinile ce
revin fiecarui compartiment.
(2) Pe baza regulamentului de organizare si functionare a aparatului de
specialitate, se intocmeste fisa fiecarui post din statul de functii.
Art. 5
(1) In realizarea rolului sau aparatul de specialitate al prefectului
indeplineste urmatoarele atributii principale:
1. cu privire la aplicarea si respectarea Constitutiei, a legilor si a
celorlalte acte normative, la realizarea intereselor nationale, precum si la
realizarea in judet, respectiv in municipiul Bucuresti, a obiectivelor cuprinse
in Programul de guvernare:
a) elaboreaza si prezinta prefectului informari periodice cu privire la
situatia si evolutia starii generale economice, sociale, culturale si
administrative, precum si cu privire la stadiul realizarii obiectivelor
cuprinse in Programul de guvernare, in judet, respectiv in municipiul
Bucuresti;
b) participa alaturi de reprezentanti ai serviciilor publice deconcentrate,
in cadrul unor comisii mixte constituite prin ordin al prefectului, la actiuni
de verificare la nivelul intregului judet, respectiv al municipiului Bucuresti,
cu privire la aplicarea si respectarea actelor normative;
c) elaboreaza studii si rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative
in vigoare, precum si propuneri privind imbunatatirea starii de legalitate, pe
care le inainteaza prefectului;
d) prezinta prefectului, cu consultarea autoritatilor administratiei
publice locale si a conducatorilor serviciilor publice deconcentrate, propuneri
privind prioritatile de dezvoltare a judetului, respectiv a municipiului
Bucuresti, pe baza Programului de guvernare si in concordanta cu prevederile
planului de dezvoltare regionala;
e) intocmeste anual planul de actiuni pentru realizarea in judet, respectiv
in municipiul Bucuresti, a obiectivelor cuprinse in Programul de guvernare;
f) realizeaza documentarea necesara si elaboreaza pe baza acesteia raportul
anual privind starea economico-sociala a judetului, respectiv a municipiului
Bucuresti, care se inainteaza, potrivit legii, Guvernului, prin Ministerul
Administratiei si Internelor;
g) contribuie la organizarea aplicarii in judet, respectiv in municipiul
Bucuresti, a programelor si strategiilor guvernamentale sau ministeriale cu
privire la restructurarea sectoriala, aprovizionarea populatiei cu produse de
baza si combustibili, protectia consumatorilor, gospodarie comunala,
dezvoltarea prestarilor de servicii, precum si la alte activitati;
h) asigura transpunerea in practica a Strategiei de guvernare cu privire la
parteneriatul social dintre sindicate, patronat si puterea executiva;
2. cu privire la conducerea activitatii serviciilor publice deconcentrate
ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale
din subordinea Guvernului, organizate la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale:
a) analizeaza activitatea desfasurata de serviciile publice deconcentrate
si intocmeste informari cu privire la aceasta, pe care le inainteaza
prefectului;
b) elaboreaza si supune spre aprobare prefectului masuri pentru
imbunatatirea activitatii serviciilor publice deconcentrate organizate la
nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, in vederea transmiterii acestora
ministerelor si celorlalte organe ale administratiei publice centrale din
subordinea Guvernului, potrivit legii;
c) examineaza, impreuna cu serviciile publice deconcentrate si cu
autoritatile administratiei publice locale si judetene, stadiul de executie a
unor lucrari si actiuni care se deruleaza in comun;
d) intocmeste documentatia necesara in vederea emiterii de catre prefect a
propunerii de numire si de eliberare din functie a conducatorilor serviciilor
publice deconcentrate;
e) asigura consultarea conducatorilor serviciilor publice deconcentrate cu
privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc masuri cu caracter
tehnic sau de specialitate, potrivit legii;
f) asigura transmiterea ordinelor prefectului, avand ca obiect stabilirea
de masuri cu caracter tehnic sau de specialitate, catre conducatorul
institutiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat;
g) asigura, potrivit legii, transmiterea catre serviciile publice
deconcentrate a actelor cu caracter normativ emise de ministere si de celelalte
organe ale administratiei publice centrale din subordinea Guvernului;
h) analizeaza si verifica activitatea de management al resurselor umane din
cadrul serviciilor publice deconcentrate si propune prefectului masuri pentru
imbunatatirea activitatii acestora;
i) examineaza si prezinta prefectului proiectele bugetelor serviciilor
publice deconcentrate, transmise de catre acestea inainte de a fi propuse
conducatorului institutiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat;
3. cu privire la verificarea legalitatii actelor administrative adoptate
sau emise de consiliul judetean, de consiliul local sau de primar si
contenciosul administrativ:
a) tine evidenta actelor administrative adoptate sau emise de consiliul
judetean, de consiliul local sau de primar si transmise prefectului in vederea
verificarii legalitatii, asigura pastrarea acestora, precum si evidenta
actiunilor si dosarelor aflate pe rolul instantelor judecatoresti;
b) examineaza sub aspectul legalitatii, in termenele prevazute de lege,
actele administrative adoptate sau emise de consiliul judetean, de consiliul
local sau de primar;
c) propune prefectului, cu motivarea corespunzatoare, sesizarea, dupa caz,
a autoritatilor emitente, in vederea reanalizarii actului considerat nelegal,
sau a instantei de contencios administrativ;
d) intocmeste documentatia, formuleaza actiunea pentru sesizarea instantei
de contencios administrativ si sustine in fata acesteia actiunile formulate;
e) elaboreaza rapoarte si prezinta informari prefectului cu privire la
actele verificate;
f) avizeaza ordinele prefectului din punct de vedere al legalitatii;
g) reprezinta prefectul in fata notarilor publici, a instantelor
judecatoresti de orice grad, precum si a altor autoritati sau institutii
publice;
h) actioneaza in vederea indeplinirii, in conditiile legii, a atributiilor
ce revin prefectului in domeniul organizarii si desfasurarii alegerilor locale,
parlamentare si prezidentiale, precum si a referendumului national ori local;
i) efectueaza, in conditiile legii, verificarile si intocmeste documentatia
necesara cu privire la dizolvarea de drept a unor consilii locale sau judetene,
la suspendarea de drept a unor mandate de consilier sau de primar ori la
incetarea de drept a unor mandate de consilier sau de primar, respectiv la
incetarea inainte de termen a mandatului presedintelui consiliului judetean,
dupa caz;
j) desfasoara actiuni de indrumare si verificare privind modul de
exercitare de catre primari a atributiilor delegate si executate de catre
acestia in numele statului;
4. cu privire la realizarea politicilor nationale, a celor de integrare
europeana si a planului de masuri pentru integrare europeana si intensificarea
relatiilor externe:
a) intocmeste anual planul de actiuni pentru realizarea in judet, respectiv
in municipiul Bucuresti, a politicilor nationale stabilite de Guvern, a
politicilor de integrare europeana si intensificare a relatiilor externe, cu
consultarea consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, si a conducatorilor serviciilor publice deconcentrate;
b) elaboreaza, in colaborare cu reprezentanti ai consiliului judetean,
respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ai serviciilor publice
deconcentrate, ai autoritatilor administratiei publice locale, precum si ai
societatii civile, planul judetean de masuri pentru integrare europeana si
intensificarea relatiilor externe, in conformitate cu documentele programatice
referitoare la integrarea europeana;
c) actioneaza, cu sprijinul serviciilor publice deconcentrate si al
structurilor de integrare europeana, pentru cunoasterea documentelor privind
integrarea europeana adoptate la nivel central;
d) actioneaza pentru atragerea societatii civile la activitatile care au
legatura cu procesul de integrare europeana si participa la programele
societatii civile in domeniul integrarii europene;
e) desfasoara activitati menite sa conduca la cunoasterea de catre
autoritatile administratiei publice locale si de catre cetateni a programelor
cu finantare externa initiate si sustinute de Uniunea Europeana si de alte
organisme internationale;
f) intocmeste, gestioneaza prin evidenta centralizata si monitorizeaza
activitatea de relatii si de colaborari internationale a institutiei
prefectului;
g) elaboreaza evidenta centralizata a rapoartelor de activitate intocmite
obligatoriu pentru orice activitate de relatii internationale;
5. cu privire la buna organizare si desfasurare a activitatii pentru
situatii de urgenta, precum si la pregatirea si ducerea la indeplinire a
masurilor de aparare care nu au caracter militar:
a) stabileste, impreuna cu institutiile publice si organismele abilitate
prin lege, masurile necesare pentru prevenirea sau reducerea la minimum a
efectelor fenomenelor naturale periculoase si a catastrofelor de orice fel, pe
care le inainteaza prefectului;
b) urmareste indeplinirea masurilor dispuse de catre prefect, in calitate
de presedinte al comitetului judetean pentru situatii de urgenta;
c) prezinta prefectului propuneri privind modul de utilizare, in situatii
de criza, a fondurilor special alocate de la bugetul de stat;
d) propune prefectului, in situatiile prevazute de lege, convocarea
consiliilor locale, a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, dupa caz;
e) intocmeste rapoarte si informari privind evolutia si desfasurarea
evenimentelor in caz de dezastru, precum si masurile intreprinse de
autoritatile administratiei publice locale in acest domeniu, pe care le
inainteaza prefectului;
f) asigura informarea prefectului si a autoritatilor administratiei publice
locale, pe baza datelor comunicate de Ministerul Administratiei si Internelor,
cu privire la iminenta producerii unor fenomene naturale periculoase;
g) asigura informarea zilnica a prefectului, in perioada producerii
fenomenelor naturale periculoase, cu privire la situatia preliminara a
efectelor si a pagubelor produse;
h) prezinta prefectului situatia finala a pagubelor produse;
i) sprijina si indruma autoritatile administratiei publice locale pentru
buna organizare si desfasurare a activitatii in situatii de urgenta;
j) prezinta prefectului propuneri privind alocarea unor sume din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului;
k) centralizeaza necesarul de materiale de constructii, alimente si
imbracaminte in vederea elaborarii proiectelor de hotarari ale Guvernului
pentru acordarea de ajutoare umanitare populatiei afectate de la rezervele de
stat;
l) prezinta prefectului propuneri pentru acordarea unor ajutoare umanitare
populatiei afectate de dezastre, in scopul protectiei populatiei in situatii
exceptionale, determinate de calamitati naturale, epidemii, epizootii, incendii
sau alte fenomene periculoase;
m) verifica modul de distribuire atat a ajutoarelor umanitare, cat si a
sumelor alocate din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului;
6. cu privire la activitatea de eliberare si de evidenta a pasapoartelor
simple:
a) solutioneaza cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple ori de
prelungire a valabilitatii acestora, in conformitate cu prevederile legii;
b) asigura eliberarea, in sistem de ghiseu unic, a pasapoartelor simple, in
colaborare cu serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor
din subordinea consiliilor municipale, orasenesti si comunale, precum si ale
sectoarelor municipiului Bucuresti;
c) administreaza si gestioneaza registrul judetean, respectiv al
municipiului Bucuresti, de evidenta a pasapoartelor simple si valorifica datele
cuprinse in acesta;
d) furnizeaza permanent, in cadrul Sistemului national informatic de
evidenta a persoanelor, informatiile necesare actualizarii Registrului national
de evidenta a pasapoartelor simple;
e) asigura inscrierea de mentiuni in pasapoarte, in conditiile legii;
f) organizeaza la nivelul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti,
gestionarea si controlul eliberarii pasapoartelor;
7. cu privire la regimul permiselor de conducere, al certificatelor de
inmatriculare a autovehiculelor si al placilor cu numere de inmatriculare:
a) constituie si actualizeaza registrul judetean, respectiv al municipiului
Bucuresti, de evidenta a permiselor de conducere si a autovehiculelor inmatriculate
si valorifica datele cuprinse in acesta;
b) organizeaza examenele pentru obtinerea permiselor de conducere a
autovehiculelor, in conditiile legii;
c) solutioneaza cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a
certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare pentru
autovehicule rutiere, in conditiile legii;
d) asigura eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de
inmatriculare a autovehiculelor si a placilor cu numere de inmatriculare pentru
autovehicule rutiere;
e) monitorizeaza si controleaza modul de respectare a prevederilor legale
referitoare la asigurarea protectiei datelor cu caracter personal, in domeniul
de competenta.
(2) Aparatul de specialitate al prefectului indeplineste si urmatoarele
atributii:
a) intocmeste documentatia necesara emiterii ordinelor prefectului;
b) elaboreaza proiectul ordinului prefectului de stabilire a numarului
consilierilor locali si judeteni, pe baza datelor statistice oficiale, si
intocmeste graficul de convocare a consiliilor locale si a consiliului judetean
in sedinta de constituire;
c) elaboreaza proiectul ordinului prefectului privind numirea directorului
oficiului prefectural;
d) elaboreaza, cu consultarea conducatorilor serviciilor publice
deconcentrate, proiectele de ordine ale prefectului avand ca obiect stabilirea
de masuri cu caracter tehnic sau de specialitate;
e) asigura primirea, inregistrarea si solutionarea petitiilor adresate
prefectului, precum si comunicarea catre petent a raspunsului, in termenul
legal;
f) organizeaza activitatea de primire a cetatenilor in audienta la prefect,
la subprefect si la secretarul general;
g) consiliaza cetatenii care se adreseaza institutiei prefectului in
problemele generale sau specifice relatiei cu publicul;
h) participa la desfasurarea audientelor;
i) urmareste si aplica prevederile cuprinse in strategiile si programele
pentru sustinerea reformei in administratia publica;
j) realizeaza lucrarile de secretariat pentru comisia judeteana
consultativa si comitetul operativ-consultativ si prezinta prefectului
propuneri cu privire la programul de activitate al acestora;
k) elaboreaza, in colaborare cu persoanele desemnate de catre conducatorii
serviciilor publice deconcentrate, cu specialistii consiliului judetean si pe
baza propunerilor primarilor unitatilor administrativ-teritoriale din judet,
proiectul programului principalelor lucrari si activitati ale comisiei judetene
consultative;
l) conlucreaza cu unitatile teritoriale din subordinea Ministerului
Administratiei si Internelor, Ministerului Apararii Nationale si a Serviciului
Roman de Informatii la elaborarea masurilor ce se impun pentru asigurarea
respectarii drepturilor individuale, apararea proprietatii publice si private,
securitatea cetatenilor si prevenirea infractiunilor;
m) asigura organizarea si desfasurarea sedintelor comisiei de dialog
social;
n) conlucreaza cu compartimentele din aparatul propriu al consiliului
judetean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in
vederea elaborarii proiectelor de hotarari ale Guvernului care au ca obiect
solutionarea unor probleme de interes local;
o) aplica actele normative cu caracter reparatoriu.
(3) Prefectul poate stabili prin ordin si alte sarcini pentru aparatul de
specialitate, in vederea indeplinirii in cele mai bune conditii a atributiilor
ce i-au fost conferite prin reglementarile legale.
Art. 6
(1) In cadrul aparatului de specialitate al prefectului se pot organiza, in
conditiile legii, oficii prefecturale.
(2) Prefectul, cu sprijinul primarului din unitatea, respectiv subunitatea
administrativ-teritoriala in care se organizeaza oficiul prefectural, va
asigura spatiul corespunzator pentru functionarea acestuia.
(3) Modul de organizare a oficiului prefectural si nominalizarea unitatilor
administrativ-teritoriale arondate acestuia se stabilesc prin ordin al
prefectului.
(4) Oficiile prefecturale asigura indeplinirea atributiilor specifice
aparatului de specialitate al prefectului in unitatile
administrativ-teritoriale situate in raza lor de competenta.
Art. 7
(1) Aparatul de specialitate al prefectului este subordonat acestuia si are
un secretar general, care asigura conducerea operativa.
(2) Secretarul general indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) conduce si raspunde de activitatea operativa a aparatului de
specialitate, cu exceptia cancelariei prefectului;
b) coordoneaza activitatea de verificare a legalitatii actelor administrative
adoptate sau emise de consiliul judetean, de consiliul local sau de primar, de
realizare de catre compartimentul de specialitate a procedurii prevazute de
dispozitiile art. 26 alin. (2) din Legea nr. 340/2004 privind institutia
prefectului, cu privire la actele considerate nelegale, precum si de sesizare,
in termenele legale, a instantelor de contencios administrativ;
c) elaboreaza proiectul regulamentului de organizare si functionare a
aparatului de specialitate, pe care il supune spre aprobare prefectului;
d) asigura elaborarea proiectului de ordin al prefectului pentru numirea
sau eliberarea din functie a secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale,
precum si pentru sanctionarea disciplinara a acestora pentru abaterile
savarsite, cu exceptia secretarului judetului, respectiv al municipiului
Bucuresti;
e) asigura elaborarea si transmiterea ordinelor prefectului privind
infiintarea si organizarea oficiilor prefecturale catre Ministerul
Administratiei si Internelor;
f) contrasemneaza ordinele cu caracter normativ emise de catre prefect si
asigura transmiterea acestora catre Ministerul Administratiei si Internelor,
precum si publicarea in monitorul oficial al judetului ori al municipiului
Bucuresti, dupa caz;
g) asigura transmiterea catre persoanele interesate a ordinelor prefectului
cu caracter individual;
h) primeste, distribuie corespondenta si urmareste rezolvarea acesteia in
termenul legal;
i) prezinta prefectului studii si rapoarte cu privire la aplicarea actelor
normative in vigoare;
j) indruma si verifica modul de indeplinire de catre secretarii unitatilor
administrativ-teritoriale, cu exceptia secretarului judetului, respectiv al
municipiului Bucuresti, a atributiilor stabilite prin lege si face propuneri
prefectului privind sanctionarea acestora;
k) gestioneaza si urmareste indeplinirea masurilor dispuse de prefect cu
privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative in vigoare;
l) asigura, prin compartimentul de specialitate, relatia cu mass-media si
aplicarea prevederilor legale privind liberul acces la informatiile de interes
public;
m) stabileste si urmareste realizarea fluxului de informare-documentare in
domeniile de activitate specifice institutiei prefectului;
n) prezinta prefectului propuneri cu privire la organizarea si desfasurarea
circuitului legal al lucrarilor, informarea documentara, primirea si
solutionarea petitiilor, precum si la arhivarea documentelor;
o) intocmeste proiectul de regulament de organizare si functionare a
comisiei judetene consultative, cu respectarea prevederilor
regulamentului-cadru;
p) supravegheaza realizarea lucrarilor de secretariat pentru comisia
judeteana consultativa;
r) acorda consultanta autoritatilor administratiei publice locale privind
proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, infratire si
aderare, initiate de catre acestea;
s) verifica si aplica apostila pe actele oficiale administrative intocmite
pe teritoriul Romaniei si care urmeaza sa produca efecte juridice pe teritoriul
unui stat semnatar al Conventiei de la Haga;
s) aproba eliberarea de extrase sau copii de pe acte din arhiva institutiei
prefectului, cu exceptia celor care contin informatii clasificate ca secrete de
stat sau de serviciu;
t) indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau sarcini date de
Ministerul Administratiei si Internelor ori de catre prefect.
Art. 8
(1) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale
din subordinea Guvernului care au servicii publice deconcentrate vor transmite
Ministerului Administratiei si Internelor lista serviciilor publice
deconcentrate, cuprinzand date privitoare la personalitatea juridica, obiectul
de activitate si atributiile delegate fiecarui serviciu public deconcentrat,
precum si structura organizatorica a acestuia.
(2) La intocmirea listei privind serviciile publice deconcentrate,
prevazuta la alin. (1), se vor avea in vedere criteriile principale cuprinse in
anexa nr. 2.
Art. 9
Indrumarea si controlul ierarhic de specialitate asupra activitatii
prefectilor si a aparatului de specialitate al prefectului se asigura de catre
Ministerul Administratiei si Internelor.
Art. 10
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 11
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.019/2003 privind organizarea si functionarea prefecturilor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 639 din 8 septembrie
2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a aparatului de specialitate al prefectului
........................... ___________________
: Comisia consultativa :... __| Corpul de control |
:.........................: : | | al prefectului |
: ___________ | |___________________|
:___| |___|
| | PREFECT | |
_________________________ | |___________| | ___________________
|Cancelaria prefectului*1)|__| | | |__| Audit intern |
|_________________________| | | |___________________|
_________________________________| |
| _______|_______
| | |
| | SUBPREFECT*2) |
| |_______________|
| ________|_________
| | |
| | SECRETAR GENERAL |
| |__________________|
| __________________________________|________________________________
_|__|___ | ______|______ | _______|________ | _______|________ |
|Integrare| | |Verificarea | | |Serviciul public| | |Financiar | |
|europeana| | |legalitatii | | |comunitar regim | | |contabilitate, | |
| | | |actelor, a | | |permise de | | |resurse umane | |
| | | |aplicarii | | |conducere si | | |si administrativ| |
| | | |actelor | | |inmatriculare a | | | | |
| | | |normative si | | |vehiculelor | | | | |
| | | |contenciosul | | | | | | | |
| | | |administrativ| | | | | | | |
|_________| | |_____________| | |________________| | |________________| |
______|______ _____|_____ ______|______ _____|_____
|Dezvoltare | |Informare, | |Serviciul | |Oficiul
|
|economica si | |relatii | |public |
|prefectural|
|conducerea | |publice si | |comunitar | |
|
|serviciilor | |secretariat| |pentru | |
|
|publice | | | |eliberarea | |
|
|deconcentrate| | | |si evidenta | |
|
| | | | |pasapoartelor| |
|
|_____________| |___________| |_____________|
|___________|
------------
*1) Pana la intrarea in vigoare a prevederilor art. 39 din Legea nr.
340/2004, in cadrul aparatului de specialitate al prefectului se organizeaza
cabinetul acestuia, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 32/1998, aprobata si
modificata prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
*2) In municipiul Bucuresti, prefectul este ajutat de doi subprefecti.
ANEXA 2
CRITERII
pentru intocmirea listei serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si
ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din subordinea
Guvernului, organizate la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea criteriului
crt.
________________________________________________________________________________
1. Satisface o necesitate de interes public.
________________________________________________________________________________
2. Este o structura de specialitate a unui minister sau a unui alt organ al
administratiei publice centrale din subordinea Guvernului.
________________________________________________________________________________
3. Este subordonat ierarhic unui minister sau unui alt organ al
administratiei
publice centrale din subordinea Guvernului.
________________________________________________________________________________
4. Presteaza serviciul public prin delegare de competenta data de organul de
specialitate caruia i se subordoneaza ierarhic.
________________________________________________________________________________
5. Finantarea cheltuielilor curente si de capital se face potrivit art. 62
alin. (1) lit. a) sau b) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.
________________________________________________________________________________
6. Serviciul public prestat se realizeaza prin activitati cu caracter
prestator sau/si prin emiterea de acte juridice administrative. Aceste
acte
pot fi anulate de organul administratiei publice de specialitate caruia i
se subordoneaza.
________________________________________________________________________________