LEGE
Nr. 340 din 12 iulie 2004
privind institutia prefectului
ACT EMIS DE: PARLAMENT ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 658 din 21 iulie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prefectul este reprezentantul Guvernului pe plan local.
(2) Guvernul numeste cate un prefect in fiecare judet si in municipiul
Bucuresti, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 2
(1) Sediul institutiei prefectului, denumit prefectura, este in municipiul
resedinta de judet, intr-un imobil proprietate publica a statului, a judetului
sau a municipiului, dupa caz.
(2) Pentru municipiul Bucuresti, respectiv judetul Ilfov, sediul
institutiei prefectului este in municipiul Bucuresti.
Art. 3
Prefectul conduce serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si ale
celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile
administrativ-teritoriale.
Art. 4
Activitatea prefectului se intemeiaza pe principiile:
a) legalitatii;
b) impartialitatii;
c) obiectivitatii;
d) transparentei;
e) eficientei;
f) responsabilitatii;
g) orientarii catre cetatean.
Art. 5
(1) Capacitatea juridica de drept public a institutiei prefectului se
exercita in exclusivitate de catre prefect.
(2) Exercitarea drepturilor si asumarea obligatiilor civile ale institutiei
prefectului se realizeaza de catre prefect sau de catre o persoana anume desemnata
prin ordin al acestuia.
Art. 6
(1) Activitatea institutiei prefectului este finantata de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Institutia prefectului are buget propriu, care se elaboreaza si se executa
in conditiile legii.
(3) Prefectul raspunde de executia bugetului prefecturii.
(4) Cheltuielile totale aferente bugetului institutiei prefectului
reprezinta limite maxime, care nu pot fi depasite.
(5) Prefectul are obligatia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare
numai in limita prevederilor si destinatiilor aprobate.
(6) Institutia prefectului poate beneficia de programe cu finantare
internationala pentru sustinerea reformei in administratia publica.
Art. 7
(1) Prefectul este ordonator de credite.
(2) Proiectele bugetelor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor
si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale stabilite potrivit
alin. (1) sunt propuse de catre prefect.
Art. 8
(1) Pentru indeplinirea atributiilor si prerogativelor ce ii revin potrivit
legii, prefectul este ajutat de un subprefect. In municipiul Bucuresti
prefectul este ajutat de doi subprefecti.
(2) Numirea si eliberarea din functie a subprefectilor se fac in conditiile
legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea prefectului si cu avizul
Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 9
(1) Prefectul si subprefectul fac parte din categoria inaltilor functionari
publici.
(2) Poate ocupa functia de prefect, respectiv de subprefect, persoana care:
a) are varsta de cel putin 30 de ani pentru prefect, respectiv 27 de ani
pentru subprefect;
b) indeplineste conditiile specifice prevazute de lege pentru ocuparea
functiei publice;
c) are studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta
sau echivalenta, si o vechime in specialitatea absolvita de 5 ani pentru
prefect, respectiv 3 ani pentru subprefect;
d) a absolvit programe de formare si perfectionare in administratia publica,
organizate, dupa caz, de Institutul National de Administratie sau de alte
institutii specializate, din tara sau din strainatate, ori a dobandit titlul
stiintific de doctor in stiinte juridice sau administrative ori a exercitat cel
putin un mandat complet de parlamentar.
Art. 10
(1) La numirea in functie, prefectul si subprefectul depun in fata
Guvernului, respectiv a primului-ministru, urmatorul juramant in limba romana:
"Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa fac cu buna-credinta
tot ceea ce sta in puterile si priceperea mea pentru binele locuitorilor
judetului/municipiului ... Asa sa-mi ajute Dumnezeu!"
(2) Juramantul poate fi depus si fara formula religioasa.
(3) Refuzul depunerii juramantului atrage revocarea actului administrativ
de numire in functie.
Art. 11
(1) Incetarea de drept a exercitarii functiei de prefect, respectiv de
subprefect, intervine in caz de:
a) demisie;
b) nerespectare a prevederilor art. 17 si ale art. 22 alin. (1) si (3);
c) imposibilitate de a-si indeplini atributiile mai mult de 3 luni
consecutiv;
d) condamnare, prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si
irevocabila, la o pedeapsa privativa de libertate;
e) pierderea drepturilor electorale;
f) punere sub interdictie judecatoreasca, in conditiile legii;
g) destituire;
h) obtinerea calificativului nesatisfacator;
i) deces.
(2) Constatarea incetarii de drept a exercitarii functiei de prefect sau de
subprefect, ca urmare a existentei unei situatii de natura celor prevazute la
alin. (1), se face de catre Ministerul Administratiei si Internelor, care va
propune Guvernului, respectiv primului-ministru, numirea altor persoane in
functiile vacante.
Art. 12
Intre prefecti, pe de o parte, consiliile locale si primari, precum si
consiliile judetene si presedintii acestora, pe de alta parte, nu exista
raporturi de subordonare.
CAP. 2
Corpul prefectilor si Corpul subprefectilor
Art. 13
(1) Prefectii in functie constituie Corpul prefectilor, iar subprefectii in
functie constituie Corpul subprefectilor.
(2) Intrarea in Corpul prefectilor, respectiv in Corpul subprefectilor, se
face la numirea in functia de prefect sau de subprefect, in urma concursului
organizat in conditiile legii.
(3) Prin derogare de la prevederile alin. (2), numirea in functia de
prefect, respectiv de subprefect, din randul membrilor Corpului de rezerva al
prefectilor, respectiv al subprefectilor, se face fara concurs.
Art. 14
(1) La incetarea exercitarii functiilor detinute, prefectii si subprefectii
fac parte din Corpul de rezerva al prefectilor, respectiv al subprefectilor, cu
exceptia cazurilor prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a), b) si d) - i).
(2) Din Corpul de rezerva al prefectilor, respectiv al subprefectilor, pot
face parte si persoanele care au detinut aceste functii pana la data intrarii
in vigoare a prezentei legi, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 9
alin. (2) si nu depasesc varsta de 65 de ani.
(3) Evidenta membrilor Corpului prefectilor, ai Corpului subprefectilor,
precum si ai celor care fac parte din Corpul de rezerva al prefectilor,
respectiv al subprefectilor, este tinuta de Agentia Nationala a Functionarilor
Publici.
Art. 15
(1) Membrii Corpului prefectilor, respectiv ai Corpului subprefectilor,
sunt supusi mobilitatii in functie, prezentand disponibilitate la numirile
considerate oportune de catre Guvern.
(2) Refuzul neintemeiat al functiilor prevazute la alin. (1) atrage
excluderea din categoria inaltilor functionari publici.
(3) Constatarea intervenirii situatiei prevazute la alin. (2) se face, in
termen de 5 zile lucratoare de la aparitia ei, de catre Ministerul
Administratiei si Internelor, care va propune Guvernului, respectiv
primului-ministru, numirea altor persoane.
Art. 16
In scopul perfectionarii pregatirii profesionale, membrii Corpului
prefectilor, ai Corpului subprefectilor, precum si cei care fac parte din
Corpul de rezerva al prefectilor, respectiv al subprefectilor, sunt obligati sa
efectueze cel putin o data la 3 ani, conform programarii aprobate de ministrul
administratiei si internelor, stagii de perfectionare profesionala la
Institutul National de Administratie ori la institutii de invatamant superior
din tara sau din strainatate.
Art. 17
Membrii Corpului prefectilor, respectiv ai Corpului subprefectilor, sunt
datori sa se abtina de la orice acte sau fapte de natura sa compromita
demnitatea lor in functie si societate, precum si de la participarea la actiuni
politice.
Art. 18
Calitatea de membru al Corpului de rezerva al prefectilor, respectiv al
subprefectilor, inceteaza de drept in urmatoarele cazuri:
a) la cerere;
b) nerespectarea prevederilor art. 17 si ale art. 22 alin. (1) si (3);
c) condamnarea, prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si
irevocabila, la o pedeapsa privativa de libertate;
d) pierderea drepturilor electorale, in conditiile legii;
e) implinirea varstei de 65 de ani;
f) deces.
CAP. 3
Drepturile si indatoririle membrilor Corpului prefectilor si ai Corpului
subprefectilor
Art. 19
(1) Membrii Corpului prefectilor, respectiv ai Corpului subprefectilor,
care isi desfasoara activitatea in alta localitate decat cea de domiciliu
beneficiaza de locuinta de serviciu.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) cheltuielile privind chiria
locuintei de serviciu, precum si cele pentru transportul membrilor Corpului
prefectilor, respectiv ai Corpului subprefectilor si familiilor acestora, la
mutarea in localitatea in care isi are sediul institutia prefectului, sunt
suportate din bugetul institutiei prefectului.
(3) Contractul de inchiriere a locuintei de serviciu se incheie pe perioada
exercitarii functiei de prefect, respectiv de subprefect. La data incetarii
exercitarii functiei de prefect, respectiv de subprefect, contractul de
inchiriere inceteaza de drept.
Art. 20
Salarizarea membrilor Corpului prefectilor, respectiv ai Corpului
subprefectilor, se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea
sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.
Art. 21
Ca reprezentant al Guvernului, prefectului in functie i se acorda onoruri
militare, in conditiile stabilite prin regulamentele specifice, cu ocazia
ceremoniilor militare organizate la nivelul judetului.
Art. 22
(1) Membrilor Corpului prefectilor, respectiv ai Corpului subprefectilor,
le sunt aplicabile prevederile referitoare la incompatibilitati si conflictul
de interese, prevazute pentru functionarii publici.
(2) La data intrarii in Corpul prefectilor, respectiv al subprefectilor,
contractul de munca al acestora la institutii publice, regii autonome, companii
nationale, societati nationale si societati comerciale se suspenda de drept.
(3) Prefectul si subprefectul nu pot fi membri ai unui partid politic, sub
sanctiunea eliberarii lor din functie.
Art. 23
Prefectul si subprefectul raspund, dupa caz, disciplinar, administrativ,
civil sau penal pentru faptele savarsite in exercitarea atributiilor ce le
revin, in conditiile legii.
CAP. 4
Atributiile prefectului
Art. 24
(1) In calitate de reprezentant al Guvernului, prefectul indeplineste
urmatoarele atributii principale:
a) asigura, la nivelul judetului sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti,
realizarea intereselor nationale, aplicarea si respectarea Constitutiei, a
legilor, a ordonantelor si hotararilor Guvernului, a celorlalte acte normative,
precum si a ordinii publice;
b) actioneaza pentru realizarea in judet, respectiv in municipiul
Bucuresti, a obiectivelor cuprinse in Programul de guvernare si dispune
masurile necesare pentru indeplinirea lor, in conformitate cu competentele si
atributiile ce ii revin, potrivit legii;
c) conduce, prin compartimentele proprii de specialitate, activitatea
serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale
administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale;
d) actioneaza pentru asigurarea climatului de pace sociala, mentinerea unui
contact continuu cu toate nivelurile institutionale si sociale, acordand o
atentie constanta prevenirii tensiunilor sociale;
e) stabileste, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale si
judetene, prioritatile de dezvoltare teritoriala;
f) verifica legalitatea actelor administrative adoptate sau emise de
autoritatile administratiei publice locale si judetene, cu exceptia actelor de
gestiune;
g) asigura, impreuna cu autoritatile si organele abilitate, pregatirea si
aducerea la indeplinire, in conditiile stabilite prin lege, a masurilor de
aparare care nu au caracter militar, precum si a celor de protectie civila;
h) dispune, in calitate de presedinte al Comitetului judetean pentru
situatii de urgenta, masurile care se impun pentru prevenirea si gestionarea
acestora si foloseste in acest sens sumele special prevazute in bugetul propriu
cu aceasta destinatie;
i) utilizeaza, in calitate de sef al protectiei civile, fondurile special
alocate de la bugetul de stat si baza logistica de interventie in situatii de
criza, in scopul desfasurarii in bune conditii a acestei activitati;
j) dispune masurile corespunzatoare pentru prevenirea infractiunilor si
apararea drepturilor si a sigurantei cetatenilor, prin organele legal
abilitate;
k) asigura realizarea planului de masuri pentru integrare europeana si
intensificarea relatiilor externe;
l) dispune masuri de aplicare a politicilor nationale hotarate de Guvern si
a politicilor de integrare europeana;
m) hotaraste, in conditiile legii, cooperarea sau asocierea cu institutii
similare din tara si din strainatate, in vederea promovarii intereselor comune.
(2) Prefectul indeplineste si alte atributii prevazute de lege si de
celelalte acte normative, precum si insarcinarile stabilite de Guvern.
Art. 25
Numirea si eliberarea din functie a conducatorilor serviciilor publice
deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei
publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale se fac numai la propunerea
prefectului, in conditiile legii.
Art. 26
(1) In exercitarea atributiei cu privire la verificarea legalitatii actelor
administrative ale autoritatilor administratiei publice locale ori judetene,
prefectul poate ataca, in fata instantei de contencios administrativ, aceste
acte, daca le considera nelegale, cu exceptia actelor de gestiune. Actul atacat
este suspendat de drept.
(2) Cu cel putin 10 zile inaintea introducerii actiunii prevazute la alin.
(1), prefectul va solicita autoritatilor care au emis actul, cu motivarea
necesara, reanalizarea actului socotit nelegal, in vederea modificarii sau,
dupa caz, a revocarii acestuia.
(3) Introducerea actiunii de catre prefect se face in termen de 30 de zile
de la comunicarea actului. Actiunea este scutita de taxa de timbru.
Art. 27
(1) Prefectul poate solicita primarului sau presedintelui consiliului
judetean, dupa caz, convocarea unei sedinte extraordinare a consiliului local,
a consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti in
cazuri care necesita adoptarea de masuri imediate pentru prevenirea, limitarea
sau inlaturarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor,
epidemiilor sau epizootiilor, precum si pentru apararea ordinii si linistii
publice.
(2) In caz de forta majora si de maxima urgenta pentru rezolvarea
intereselor locuitorilor unitatilor administrativ-teritoriale, prefectul poate
solicita convocarea de indata a consiliului local, a consiliului judetean sau a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Art. 28
In situatii de urgenta sau de criza autoritatile militare si organele
locale ale Ministerului Administratiei si Internelor au obligatia sa informeze
si sa sprijine prefectul pentru rezolvarea oricarei probleme de interes national
sau judetean, in conditiile legii, in mod deosebit pentru gestionarea
situatiilor care pun in pericol ori afecteaza siguranta populatiei, a
bunurilor, a valorilor si a mediului inconjurator.
Art. 29
(1) Prefectul numeste in functie, prin ordin, secretarul unitatilor
administrativ-teritoriale si al subdiviziunilor municipiilor, in urma
promovarii concursului organizat in conditiile legii, si dispune, prin ordin,
sanctionarea disciplinara a acestuia pentru abaterile savarsite, cu exceptia
secretarului general al judetului, respectiv al municipiului Bucuresti.
(2) Destituirea din functie a secretarului se face numai la propunerea
consiliului local, a consiliului judetean sau a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, dupa caz, pe baza concluziilor reiesite din
desfasurarea unei cercetari administrative prealabile. Destituirea din functie
se face prin ordin al prefectului, cu exceptia secretarului general al
judetului, respectiv al municipiului Bucuresti. Propunerea trebuie adoptata cu
votul a cel putin doua treimi din numarul consilierilor in functie, ca urmare a
initiativei primarului, sau a unei treimi din numarul consilierilor.
Art. 30
Pentru indeplinirea functiilor si atributiilor ce ii revin, prefectul poate
solicita institutiilor publice, precum si asociatiilor si fundatiilor de
utilitate publica documentatii, date si informatii, iar acestea sunt obligate
sa i le furnizeze.
Art. 31
(1) In vederea evaluarii performantelor profesionale individuale, prefectii
vor transmite anual Ministerului Administratiei si Internelor un raport de
activitate cu privire la:
a) stadiul indeplinirii obiectivelor cuprinse in Programul de guvernare;
b) verificarea legalitatii actelor administrative adoptate sau emise de
autoritatile administratiei publice locale si judetene;
c) modul de indeplinire a obiectivelor si performantelor obtinute de
structurile conduse;
d) propunerile privind eficientizarea activitatilor structurilor conduse,
prin identificarea deficientelor in activitate si a modului de eliminare a
acestora.
(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale prefectilor se
face de catre o comisie constituita in conditiile prevazute de Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
CAP. 5
Actele prefectului
Art. 32
(1) Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, prefectul emite ordine cu
caracter individual sau normativ, in conditiile legii.
(2) Ordinele prin care se stabilesc masuri cu caracter tehnic sau de specialitate
sunt emise dupa consultarea conducatorului serviciilor publice deconcentrate
ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale
din subordinea Guvernului, organizate la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale.
(3) Ordinele cu caracter normativ emise de prefect se publica, potrivit
legii.
Art. 33
(1) Ordinul prefectului, care contine dispozitii normative, devine
executoriu numai dupa ce a fost adus la cunostinta publica. Ordinul
prefectului, cu caracter individual, devine executoriu de la data comunicarii
catre persoanele interesate.
(2) Ordinele emise de prefect in calitate de presedinte al Comitetului
judetean pentru situatii de urgenta produc efecte juridice de la data aducerii
lor la cunostinta si sunt executorii.
(3) Ordinele cu caracter normativ se comunica de indata Ministerului
Administratiei si Internelor;
(4) Ministerul Administratiei si Internelor poate propune Guvernului
anularea ordinelor emise de prefect, daca le considera nelegale sau
netemeinice.
Art. 34
(1) Prefectii sunt obligati sa comunice ordinele emise potrivit art. 32
alin. (2) conducatorului institutiei ierarhic superioare serviciului public
deconcentrat. Ministerele si celelalte organe ale administratiei publice
centrale pot propune Guvernului masuri de anulare a ordinelor emise de prefect,
daca le considera nelegale.
(2) Prefectul poate propune ministerelor si celorlalte organe ale
administratiei publice centrale masuri pentru imbunatatirea activitatii serviciilor
publice deconcentrate, organizate la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale.
Art. 35
(1) Ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale
comunica de indata prefectilor actele cu caracter normativ emise, iar acestia
au obligatia de a le transmite serviciilor publice deconcentrate.
(2) Prefectul poate sesiza institutiile emitente cu privire la actele pe
care le considera inoportune.
CAP. 6
Subprefectul si aparatul de specialitate al prefectului
Art. 36
(1) Subprefectul indeplineste atributiile care ii sunt date prin acte
normative, precum si cele delegate prin ordin al prefectului, in principal, in
urmatoarele domenii:
a) integrarea europeana;
b) relatiile cu sindicatele si patronatele;
c) respectarea legilor si a celorlalte acte normative;
d) asigurarea ordinii publice si apararea drepturilor cetatenilor.
(2) In lipsa prefectului, subprefectul indeplineste, in numele prefectului,
atributiile ce ii revin acestuia.
Art. 37
(1) Pentru exercitarea atributiilor conferite de lege, prefectul are un
aparat propriu de specialitate pe care il conduce.
(2) Conducerea operativa a aparatului propriu de specialitate al
prefectului se exercita de catre secretarul general.
(3) Structura organizatorica si atributiile aparatului propriu de
specialitate al prefectului, precum si atributiile secretarului general se
stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 38
(1) Secretarul general este inalt functionar public si are studii superioare
de lunga durata, de regula juridice sau administrative, absolvite cu diploma de
licenta ori echivalenta.
(2) Concursul sau examenul pentru ocuparea functiei de secretar general
este organizat de catre Ministerul Administratiei si Internelor, la solicitarea
prefectului, in conditiile legii.
(3) Numirea secretarului general si eliberarea sa din functie se fac de
catre Ministerul Administratiei si Internelor, potrivit legii.
Art. 39
(1) In cadrul aparatului propriu de specialitate al prefectului se
organizeaza si functioneaza cancelaria prefectului.
(2) Cancelaria prefectului este un compartiment organizatoric distinct,
care cuprinde urmatoarele functii: director, doi asistenti, doi consilieri, un
secretar, precum si un curier personal.
(3) Personalul din cadrul cancelariei prefectului este numit sau eliberat
din functie de catre prefect.
(4) Personalul din cadrul cancelariei prefectului isi desfasoara
activitatea in baza unui contract individual de munca incheiat, in conditiile
legii, pe durata exercitarii functiei de catre prefect.
(5) Activitatea cancelariei prefectului este coordonata de director, care
raspunde in fata prefectului in acest sens.
Art. 40
(1) Prefectul poate organiza, prin ordin, oficii prefecturale in judetele
cu o suprafata intinsa, cu localitati amplasate la mari distante de resedinta
judetului sau in mari aglomerari urbane. In municipiul Bucuresti se pot
organiza oficii prefecturale in fiecare sector.
(2) Oficiile prefecturale functioneaza in subordinea directa a prefectului
si fac parte integranta din aparatul propriu de specialitate al prefectului, in
cadrul numarului de posturi si al fondurilor aprobate anual.
(3) Prin derogare de la prevederile art. XVI alin. (2) din Legea nr. 161/2003
privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea
demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, oficiile
prefecturale sunt conduse de un director.
(4) Numirea si eliberarea din functie a directorului oficiului prefectural
se fac de catre prefect.
(5) Ordinul prefectului de infiintare si organizare a oficiilor
prefecturale se emite numai cu avizul Ministerului Administratiei si
Internelor.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 41
In sensul prezentei legi, expresia autoritati ale administratiei publice
locale si judetene se defineste dupa cum urmeaza: consiliile locale ale
comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ca
autoritati deliberative, respectiv primarii, primarul general al municipiului
Bucuresti si presedintii consiliilor judetene, ca autoritati executive.
Art. 42
Prevederile art. 7 se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2005, iar
prevederile art. 9, ale art. 13 - 18, ale art. 22 alin. (3) si ale art. 39 se
aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2006.
Art. 43
Prevederile prezentei legi se completeaza cu dispozitiile Legii nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, si ale Legii
administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 44
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi prevederile art. 26 si 27,
cele ale sectiunii 1 "Prefectul judetului si al municipiului
Bucuresti" a cap. VIII "Prefectul" si ale art. 154 alin. (2) din
Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 23 aprilie 2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA