Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 188 din 26 noiembrie 2010

privind adoptarea procedurilor Departamentului de servicii pentru membri

ACT EMIS DE: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 32 din 13 ianuarie 2011



In temeiul prevederilor:

- art. 6 alin. (3) si ale art. 40 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- art. 24 si 26 din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

- art. 13 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în sedinta din 26 noiembrie 2010, hotaraste:

Art. 1. - Se aproba urmatoarele proceduri ale Departamentului de servicii pentru membri:

- Proceduri privind actualizarea informatiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, potrivit anexei nr. 1;

- Proceduri privind actualizarea informatiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, potrivit anexei nr. 2;

- Proceduri privind actualizarea si publicarea anuala în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, potrivit anexei nr. 3;

- Proceduri privind publicarea trimestriala în Monitorul Oficial al României, Partea I, a modificarilor operate în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, potrivit anexei nr. 4;

- Proceduri privind actualizarea lunara a informatiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, potrivit anexei nr. 5.

Art. 2. - Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotarâri.

Art. 3. -Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarâre.

Art. 4. - Prezenta hotarâre se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, si se avizeaza de catre Consiliul pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar.

Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Ion Mihailescu

ANEXA Nr. 1

PROCEDURI

privind actualizarea informatiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice

Principalele acte normative aplicabile:

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

- Hotarârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate.

Departamente/Compartimente implicate:

- Departamentul de admitere, pregatire continua si stagiari (DAPCS);

- Departamentul de servicii pentru membri (DSM);

- Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI);

- Compartimentul IT;

- Compartimentul secretariat.

Art. 1. - Procedura de lucru pentru înregistrarea auditorilor financiari persoane fizice este urmatoarea:

1. Pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, candidatii declarati admisi la examenele de aptitudini profesionale trebuie sa depuna la DSM urmatoarele documente:

a) cerere pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice;

b) copia documentului care face dovada achitarii tarifului pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si înscrierea în Registrul publicai auditorilor financiari;

c) declaratia privind încadrarea în categoria auditorilor financiari activi sau non-activi, pe formularul aprobat prin Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

d) copia actului de identitate;

e) cazierul judiciar, aflat în termenul legal de valabilitate.

2. In baza unei note de fundamentare, DSM înainteaza Consiliului Camerei propunerile pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia.

3. Consiliul Camerei poate aproba cererile pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia si dispune înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari prin emiterea unei hotarâri privind atribuirea calitatii de membru al Camerei si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari.

4. In baza hotarârii Consiliului Camerei pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, DSM:

a) pregateste documentatia necesara si întreprinde demersurile necesare emiterii certificatului, carnetului si parafei de membru al Camerei;

b) înregistreaza noul membru în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului publicai auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice;

c) comunica Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (CSPAAS) hotarârea Consiliului Camerei pentru aprobarea membrilor.

Art. 2. - Procedura de lucru pentru înregistrarea modificarilor ulterioare intervenite în informatiile din evidenta auditorilor financiari persoane fizice este urmatoarea:

Modificarile intervenite în evidentele auditorilor financiari persoane fizice trebuie comunicate DSM pentru a actualiza în termen de 10 zile de la primire Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice. Astfel:

a) schimbarea calitatii declarate de auditorul financiar activ sau non-activ se va comunica în scris Camerei de catre persoana în cauza, în termen de 15 zile de la modificarea situatiei existente anterior;

b) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligati sa transmita, în termen de 10 zile lucratoare, notificari în legatura cu: schimbarea numelui; schimbarea adresei ori a adresei de corespondenta; orice modificare privind statutul de angajat, asociat sau administrator al unei societati de audit financiar ori de persoana fizica autorizata; orice alte date care se refera la calitatea de membru al Camerei;

c) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligati sa notifice Camerei, în termen de 10 zile, producerea unor evenimente în activitatea acestora, mentionând toate informatiile corespunzatoare cu privire la: aplicarea unor sanctiuni disciplinare auditorului financiar persoana fizica de catre o autoritate legala sau de un alt organism profesional al carui membru este persoana în cauza; orice condamnare definitiva pronuntata de o instanta competenta; existenta unei hotarâri judecatoresti definitive si irevocabile prin care i se interzice auditorului financiar exercitarea functiei de administrator al unei societati comerciale sau, în general, exercitarea de functii care privesc gestiunea ori conducerea unei societati comerciale; orice alte informatii pentru evaluarea reputatiei profesionale si etice a auditorului financiar;

d) în cazul în care apar modificari ale informatiilor cuprinse în Registrul public al auditorilor financiari, auditorii statutari au obligatia notificarii Camerei în termen de 10 zile lucratoare de la aparitia acestora;

e) auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei notifica acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris si se transmite cu preaviz de 15 zile lucratoare.

Art. 3. - Procedura de lucru pentru radierea la cerere a auditorilor financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei este urmatoarea:

1. Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei notifica acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris si se transmite cu preaviz de 15 zile lucratoare.

2. DSM va analiza situatia financiara si disciplinara a solicitantului si va pregati pentru Consiliul Camerei proiectul de hotarâre privind radierea la cerere a auditorilor financiari.

3. In baza hotarârii Consiliului Camerei privind radierea la cerere a auditorilor financiari, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

4. Consiliul Camerei poate hotarî amânarea încetarii calitatii de membru si, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmatoarele situatii: existenta unor datorii ale auditorului financiar fata de Camera; existenta unor masuri disciplinare împotriva auditorului financiar, aflate în curs de solutionare, potrivit legii, existenta unor masuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 21 decembrie 2010, ca urmare a obtinerii calificativelor D, C, B.

Art. 4. - Procedura de lucru pentru retragerea calitatii de membru al Camerei prin hotarâre a Consiliului este urmatoarea:

1. Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotarâre a Consiliului în una dintre urmatoarele situatii: pierderea calitatii de auditor financiar; neachitarea cotizatiilor si tarifelor datorate, precum si neîndeplinirea altor obligatii fata de Camera, la termenele stabilite prin hotarâri ale Consiliului Camerei, desi au fost notificati despre aceste situatii si li s-a acordat un termen pentru conformare; aplicarea sanctiunii de retragere a calitatii de membru al Camerei prin hotarâre ramasa definitiva; reorganizarea persoanei juridice, în conditiile prevederilor legale.

2. In baza hotarârii Consiliului Camerei privind retragerea calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Art. 5. - Procedura pentru actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice cu auditorii financiari decedati este urmatoarea:

Prin aplicarea Hotarârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Art. 6. - Procedura pentru reatribuirea calitatii de membru al Camerei unor persoane fizice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate este urmatoarea:

Prin aplicarea Hotarârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, DSM:

1. va înstiinta, în scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cu 60 de zile înainte de expirarea celor 3 ani de la retragerea calitatii de membru al Camerei, despre posibilitatea reatribuirii calitatii de membru al Camerei;

2. ca raspuns la înstiintarea emisa de DSM sau din proprie initiativa, membrii Camerei persoane fizice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, în intervalul de 3 ani de la retragerea calitatii, pot solicita reînscrierea în Registrul public al auditorilor financiari;

3. dosarul de reînscriere va fi analizat de DSM, va fi avizat juridic si va fi supus spre aprobare Consiliului Camerei;

4. pe baza hotarârii Consiliului Camerei de redobândire a calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Art. 7. - Procedura de lucru pentru identificarea auditorilor financiari din terte tari si actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice, este urmatoarea:

Sunt considerati auditori financiari din terte tari auditorii financiari care solicita acordarea calitatii de membru al Camerei în baza unui acord de reciprocitate cu organisme profesionale, membre ale Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC), din alte tari decât cele din Uniunea Europeana.

ANEXA Nr. 2

PROCEDURI

privind actualizarea informatiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice

Principalele acte normative aplicabile:

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

- Hotarârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate.

Departamente/Compartimente implicate:

- Departamentul de admitere, pregatire continua si stagiari (DAPCS);

- Departamentul de servicii pentru membri (DSM);

- Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI);

- Compartimentul IT;

- Compartimentul secretariat.

Art. 1. - Procedura de lucru pentru înregistrarea auditorilor financiari persoane juridice este urmatoarea:

1. Pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice, candidatii, persoane juridice, înainteaza DAPCS urmatoarele documente:

a) cerere de înscriere semnata de reprezentantul legal al persoanei juridice;

b) dovada achitarii tarifului de înscriere;

c) act constitutiv cu coduri CAEN compatibile (copie);

d) certificat de înmatriculare (copie);

e) copia carnetelor de membru al Camerei ale tuturor auditorilor financiari din societate, cu viza la zi;

f) acte aditionale la actul constitutiv si certificatele de înscriere a mentiunilor aferente (copie).

2. DAPCS va analiza documentatia aferenta cererii si va înainta, în baza unei note de fundamentare, Consiliului Camerei propunerile pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei.

3. Ca urmare a propunerilor DAPCS, Consiliul Camerei poate aproba cererile pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si dispune înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice a persoanelor juridice respective printr-o hotarâre privind atribuirea calitatii de membru al Camerei si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice.

4. Pe baza hotarârii Consiliului Camerei pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, DSM:

a) pregateste documentatia necesara si întreprinde demersurile necesare emiterii autorizatiei de membru;

b) înregistreaza noul membru în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice;

c) comunica Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar hotarârea Consiliului Camerei privind atribuirea calitatii de membru al Camerei persoanelor juridice.

Art. 2. - Procedura pentru înregistrarea modificarilor ulterioare intervenite în informatiile din evidenta auditorilor financiari persoane juridice este urmatoarea:

Modificarile intervenite în evidentele auditorilor financiari persoane juridice trebuie comunicate DSM pentru a actualiza, în termen de 10 zile de la primire, Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice. Astfel:

a) membrii Camerei, persoane juridice, sunt obligati sa notifice Camerei, în termen de 10 zile, în legatura cu: schimbarea denumirii sub care este înregistrata persoana juridica; schimbarea sediului social ori a adresei de corespondenta; deschiderea sau închiderea unei filiale ori a unei subunitati; orice modificare privind statutul angajatilor, asociatilor, actionarilor sau administratorilor societatii de audit financiar; orice alte date care se refera la calitatea de membru al Camerei;

b) membrii Camerei, persoane juridice, sunt obligati sa transmita, în termen de 10 zile, notificari în legatura cu: demisia sau demiterea unui administrator ori retragerea, excluderea sau decesul unui actionar ori asociat al societatii de audit financiar; aplicarea unor sanctiuni disciplinare societatii de audit financiar ori luarea de masuri împotriva acesteia de catre o autoritate sau de un alt organism profesional al carui membru este persoana juridica în cauza; orice condamnare definitiva pronuntata de o instanta competenta din tara sau din strainatate împotriva reprezentantului legal al societatii de audit financiar; existenta unei hotarâri judecatoresti definitive si irevocabile prin care i se interzice reprezentantului legal al societatii de audit financiar exercitarea functiei de administrator sau exercitarea de functii care privesc gestiunea ori conducerea unei societati; orice modificari survenite în continutul informatiilor furnizate anterior Camerei; numirea unui lichidator de catre autoritatea competenta;

c) în cazul în care apar modificari ale informatiilor cuprinse în Registrul public al auditorilor financiari, auditorii statutari au obligatia notificarii Camerei în termen de 10 zile lucratoare de la aparitia acestora.

Art. 3. - Procedura pentru radierea la cerere a auditorilor financiari, membri ai Camerei, persoane juridice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei este urmatoarea:

1. Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane juridice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei notifica acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris si se transmite cu preaviz de 15 zile lucratoare.

2. DSM va analiza situatia financiara si disciplinara a solicitantului si va pregati pentru Consiliul Camerei proiectul de hotarâre privind radierea la cerere a auditorilor financiari.

3. In baza hotarârii Consiliului Camerei privind radierea la cerere a auditorilor financiari, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari on line, Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.

4. Consiliul Camerei poate hotarî amânarea încetarii calitatii de membru si, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmatoarele situatii: existenta unor datorii ale auditorului financiar fata de Camera; existenta unor masuri sanctionatorii disciplinare împotriva auditorului financiar aflate în curs de solutionare, potrivit legii; existenta unor masuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 21 decembrie 2010, ca urmare a obtinerii calificativelor D, C, B.

Art. 4. - Procedura pentru retragerea calitatii de membru al Camerei prin hotarâre a Consiliului este urmatoarea:

1. Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotarâre a Consiliului în una dintre urmatoarele situatii: pierderea calitatii de auditor financiar de catre administratorul sau actionarii/asociatii firmei de audit, neachitarea cotizatiilor si tarifelor datorate, precum si neîndeplinirea altor obligatii fata de Camera, la termenele stabilite prin hotarâri ale Consiliului, desi au fost notificati despre aceste situatii si li s-a acordat un termen pentru conformare; aplicarea sanctiunii de excludere din Camera prin hotarâre ramasa definitiva; reorganizarea persoanei juridice, în conditiile prevederilor legale.

2. In baza hotarârii Consiliului Camerei privind retragerea calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.

3. Consiliul Camerei poate hotarî amânarea încetarii calitatii de membru si, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmatoarele situatii: existenta unor datorii ale auditorului financiar fata de Camera; existenta unor masuri sanctionatorii disciplinare împotriva auditorului financiar aflate în curs de solutionare, potrivit legii; existenta unor masuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, ca urmare a obtinerii calificativelor D, C, B.

Art. 5. - Procedura pentru actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane juridice suspendati este urmatoarea:

1. Auditorii financiari persoane juridice a caror activitate a fost suspendata de la Oficiul National al Registrului Comertului pot solicita Camerei suspendarea din Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice, pe baza copiei legalizate a hotarârii Oficiului National al Registrului Comertului privind suspendarea.

2. In baza hotarârii Consiliului Camerei privind suspendarea calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.

Art. 6. - Procedura pentru reatribuirea calitatii de membru al Camerei auditorilor financiari persoane juridice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate este urmatoarea:

Prin aplicarea Hotarârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, DSM:

a) va înstiinta, în scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cu 60 de zile înainte de expirarea celor 3 ani de la retragerea calitatii de membru al Camerei, despre posibilitatea reatribuirii calitatii de membru al Camerei;

b) ca raspuns la înstiintarea emisa de DSM sau din proprie initiativa, membrii Camerei persoane juridice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, în intervalul de 3 ani de la retragerea calitatii, pot solicita reînscrierea în Registrul public al auditorilor financiari;

c) dosarul de reînscriere va fi analizat de DSM, va fi avizat juridic si va fi supus spre aprobare Consiliului Camerei;

d) pe baza hotarârii Consiliului Camerei de redobândire a calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.

ANEXA Nr. 3

PROCEDURI

privind actualizarea si publicarea anuala în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice

Principalele acte normative aplicabile:

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

- Hotarârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate.

Departamente/Compartimente implicate:

- Departamentul de servicii pentru membri (DSM);

- Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI);

- Compartimentul IT;

- Compartimentul secretariat.

Articol unic. - Procedura pentru publicarea anuala a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice în Monitorul Oficial al României, Partea I, este urmatoarea:

1. Compartimentul IT, în prima zi lucratoare a lunii ianuarie a fiecarui an, va lansa în executie si va rula programele de actualizare a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, pe baza informatiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, si va transmite electronic DSM Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice actualizat, în vederea publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

2. DSM va verifica corectitudinea si completitudinea informatiilor primite si, daca sunt corecte, va lista Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice si va pregati forma electronica a acestuia pe CD în vederea transmiterii pentru publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

3. DECPI va emite proiectul de hotarâre a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) pentru aprobarea publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, care va fi supusa aprobarii Consiliului Camerei la sedinta de consiliu din luna ianuarie a fiecarui an. Dupa aprobarea hotarârii de catre Consiliul Camerei, Compartimentul secretariat va întreprinde demersurile necesare publicarii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va trimite Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar, pentru informare în vederea monitorizarii, documentele transmise la Regia Autonoma „Monitorul Oficial".

4. Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, dupa publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, va fi arhivat electronic.

ANEXA Nr. 4

PROCEDURI

privind publicarea trimestriala în Monitorul Oficial al României, Partea I, a modificarilor operate în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice

Principalele acte normative aplicabile:

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

- Hotarârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate.

Departamente/Compartimente implicate:

- Departamentul de servicii pentru membri (DSM);

- Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI);

- Compartimentul IT;

- Compartimentul secretariat.

Articol unic. - Procedura pentru publicarea trimestriala a modificarilor operate în Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice în Monitorul Oficial al României, Partea I, este urmatoarea:

1. In prima zi lucratoare a lunilor aprilie, iulie si octombrie ale fiecarui an, Compartimentul IT va lansa în executie si va rula programele de extragere si listare a modificarilor intervenite în trimestrele I-III în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, pe baza informatiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, si va transmite electronic DSM modificarile intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, în vederea publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

2. DSM va verifica corectitudinea si completitudinea informatiilor primite si, daca sunt corecte, va lista modificarile intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice si va pregati forma electronica a acestora pe CD în vederea transmiterii pentru publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

3. DECPI va emite proiectul de hotarâre a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) pentru aprobarea publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a modificarilor intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice, care va fi supusa aprobarii Consiliului Camerei la sedinta de consiliu din lunile aprilie, iulie si octombrie. Dupa emiterea hotarârii de catre Consiliul Camerei, Compartimentul secretariat va întreprinde demersurile necesare publicarii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va trimite Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar, pentru informare în vederea monitorizarii, documentele transmise la Regia Autonoma „Monitorul Oficial".

ANEXA Nr. 5

PROCEDURI

privind actualizarea lunara a informatiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice si persoane juridice

Principalele acte normative aplicabile:

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;

- Hotarârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic;

- Hotarârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate.

Departamente/Compartimente implicate:

- Departamentul de servicii pentru membri (DSM);

- Compartimentul IT

Art. 1. - Procedura pentru actualizarea informatiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice este urmatoarea:

1. Compartimentul IT, în ultima zi lucratoare a fiecarei luni, va lansa în executie si va rula programele de actualizare a Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice, pe baza informatiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, si va posta pe site-ul Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice actualizat.

2. DSM va verifica daca în prima zi lucratoare a fiecarei luni Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice este actualizat pe baza datelor la zi existente în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice din ultima zi lucratoare a lunii precedente si va informa în scris conducerea executiva asupra rezultatului.

Art. 2. - Procedura pentru actualizarea informatiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice este urmatoarea:

1. Compartimentul IT, în ultima zi lucratoare a fiecarei luni, va lansa în executie si va rula programele de actualizare a Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice, pe baza informatiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, si va posta pe site-ul Camerei Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice actualizat.

2. DSM va verifica daca în prima zi lucratoare a fiecarei luni Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice este actualizat pe baza datelor la zi existente în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice din ultima zi lucratoare a lunii precedente si va informa în scris conducerea executiva asupra rezultatului.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 188/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 188 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 188/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu