HOTARARE Nr.
19 din 27 februarie 2007
pentru aprobarea Normei nr.
3/2007 privind taxele de autorizare, avizare si functionare in sistemul
pensiilor administrate privat
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 178 din 14 martie 2007
In baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16 şi ale art. 23 lit.
f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 313/2005,
conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a
vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 74 alin. (2) lit. k) şi ale art. 80 alin. (2) lit. h) din
Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii
administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei
de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data
de 27 februarie 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 3/2007 privind taxele de autorizare,
avizare şi funcţionare în sistemul pensiilor administrate privat, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Departamentul
autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul
general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea
ANEXĂ
NORMA Nr. 3/2007
privind taxele de autorizare, avizare şi funcţionare
în sistemul pensiilor administrate privat
Având în vedere prevederile art. 74 alin. (2) lit. k) şi ale art. 80 alin. (2) lit. h)
din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii
administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16
alin. (1), art. 17 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta normă
stabileşte taxele care sunt percepute de Comisie în cadrul sistemului de pensii
administrate privat.
(2) Comisia percepe taxe de
autorizare, de avizare şi de funcţionare.
Art. 2. - Termenii şi
expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile
de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,
denumită în continuare Lege.
CAPITOLUL II
Cuantumul taxelor de
autorizare, avizare şi funcţionare
SECŢIUNEA 1
Taxele de autorizare
Art. 3. - Se vor plăti taxe de
autorizare în următoarele cazuri:
a) pentru autorizaţia de constituire a
administratorului;
b) pentru autorizaţia de administrare a fondului de pensii administrat privat;
c) pentru autorizarea prospectului schemei de pensii
private;
d) pentru autorizarea fondului de pensii administrat
privat;
e) pentru autorizarea agenţilor de marketing persoane
juridice;
f) pentru autorizarea modificării actelor care au
stat la baza autorizărilor menţionate la lit. a), b) şi d);
g) pentru autorizarea modificării actelor care au
stat la baza autorizaţiei menţionate la lit. e).
Art. 4. - Cuantumul taxelor de autorizare este de:
a) 80.000 lei, pentru autorizaţia
de constituire a administratorului;
b) 300.000 lei, pentru
autorizaţia de administrare a fondului de pensii administrat privat;
c) 30.000 lei, pentru autorizarea prospectului schemei
de pensii private;
d) 30.000 lei, pentru autorizarea fondului de pensii
administrat privat;
e) 5.000 lei, pentru
autorizarea agenţilor de marketing persoane juridice;
f) 1.000 lei, pentru autorizarea
modificărilor prevăzute la art. 3 lit. f) şi g).
Art. 5. - Taxele de autorizare
vor fi achitate de către:
a) fondatori, pentru autorizaţia de
constituire a administratorului;
b) administratori, pentru autorizaţia de administrare
a fondului de pensii administrat privat;
c) administratori, pentru autorizarea prospectului
schemei de pensii private;
d) administratori, pentru autorizarea fondului de
pensii administrat privat;
e) administratori, pentru modificarea actelor
menţionate la art. 3 lit. f);
f) agenţii de marketing persoane juridice,
pentru autorizarea de funcţionare;
g) agenţii de marketing
persoane juridice, pentru modificarea actelor menţionate la art. 3 lit. g).
SECŢIUNEA a 2-a
Taxele de avizare
Art. 6. - Taxele de avizare se
percep în următoarele cazuri:
a) avizarea depozitarului activelor fondului de pensii
administrat privat;
b) avizarea auditorului financiar al fondului de
pensii administrat privat;
c) avizarea modificării prospectului schemei de pensii
private;
d) avizarea agenţilor de marketing persoane fizice;
e) avizarea agenţilor de marketing persoane juridice;
f) avizarea materialelor publicitare.
Art. 7. - Cuantumul taxelor de avizare este de:
a) 80.000 lei, pentru taxa de avizare a depozitarului;
b) 35.000 lei, pentru taxa de avizare a auditorului
financiar;
c) 1.000 lei, pentru taxa de avizare a modificării prospectului schemei de pensii private;
d) 50 lei, pentru taxa
de avizare a agenţilor de marketing persoane fizice;
e) 4.000 lei, pentru taxa de
avizare a agenţilor de marketing persoane juridice;
f) 1.000 lei, pentru taxa de avizare a materialelor
publicitare.
Art. 8. - Taxele de avizare
vor fi achitate de către:
a) depozitar, pentru obţinerea avizului de
depozitare;
b) auditorul financiar, pentru obţinerea avizului de
auditor;
c) administrator, pentru obţinerea avizelor prevăzute
la art. 6 lit. c) şi f);
d) agentul de marketing persoană fizică sau de
administrator, pentru obţinerea avizului prevăzut la art. 6 lit. d);
e) agentul de marketing persoană juridică, pentru
obţinerea avizului prevăzut la art. 6 lit. e).
SECŢIUNEA a 3-a
Taxa de funcţionare
Art. 9. - (1) Administratorul
achită Comisiei, de la momentul autorizării fondului de pensii administrat
privat, pe durata existenţei acestuia, o taxă lunară de funcţionare.
(2) Agenţii de marketing
persoane juridice care au fost autorizaţi sau avizaţi de Comisie şi care îşi
desfăşoară activitatea în temeiul contractului de mandat încheiat cu un
administrator achită Comisiei o taxă lunară de funcţionare.
(3) Taxa lunară de funcţionare
se aplică veniturilor brute realizate de către agenţii de marketing persoane
juridice din activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat.
(4) Depozitarii achită
Comisiei o taxă lunară de funcţionare.
Art. 10. - (1) Taxa lunară de
funcţionare pentru administrator este compusă din:
a) 0,25% din valoarea
contribuţiilor brute încasate de administrator, suportată de acesta din comisionul
de administrare dedus din contribuţiile plătite;
b) 0,005% din valoarea activului net al fondului de pensii administrat privat, suportată de administrator din
comisionul de administrare dedus de acesta din activul net total al fondului de
pensii administrat privat.
(2) Taxa lunară de
funcţionare pentru agentul de marketing persoană juridică este în cuantum de 0,5%, aplicată veniturilor brute
realizate de către acesta din activitatea de marketing a fondurilor de pensii
administrate privat.
(3) Taxa lunară de funcţionare
pentru depozitari este în cuantum de 0,1%, aplicată veniturilor obţinute de aceştia din activitatea de
depozitare aferentă fondurilor de pensii administrate privat.
Art. 11. - (1) Administratorii
sunt obligaţi să întocmească şi să transmită lunar Comisiei, pentru luna
precedentă, raportarea privind modul de constituire şi virare a taxei de
funcţionare, potrivit anexei nr. 1.
(2) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se semnează de către
reprezentantul legal al administratorului.
(3) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se transmite pe
suport hârtie şi în format electronic, până la data de 25
a fiecărei luni calendaristice pentru luna precedentă.
Art. 12. - (1) Agenţii de
marketing persoane juridice sunt obligaţi să întocmească şi să transmită lunar
Comisiei, pentru luna precedentă, raportarea privind modul de constituire şi
virare a taxei de funcţionare, potrivit anexei nr. 2.
(2) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se semnează de către
reprezentantul legal al agentului de marketing persoană juridică.
(3) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se transmite pe
suport hârtie şi în format electronic, până la data de 25
a fiecărei luni calendaristice pentru luna precedentă.
(4) In cazul în care agentul
de marketing persoană juridică realizează venituri de la mai mulţi
administratori, acesta are obligaţia de a evidenţia în raportarea prevăzută la
alin. (1) veniturile realizate de la fiecare
administrator.
Art. 13. - (1) Depozitarii sunt
obligaţi să întocmească şi să transmită lunar Comisiei, pentru luna precedentă,
raportarea privind modul de constituire şi virare a taxei de funcţionare,
potrivit anexei nr. 3.
(2) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se semnează de către
reprezentantul legal al depozitarului.
(3) Raportarea prevăzută la
alin. (1) se transmite pe
suport hârtie şi în format electronic, până la data de 25
a fiecărei luni calendaristice pentru luna precedentă.
(4) In cazul în care
depozitarul realizează venituri de la mai mulţi administratori, acesta are
obligaţia de a evidenţia în raportarea prevăzută la alin. (1) veniturile de la fiecare administrator în parte.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 14. - (1) Taxele prevăzute
în prezenta normă vor fi virate în contul Comisiei deschis la Trezoreria
Municipiului Bucureşti.
(2) Virarea sumelor datorate
lunar se va realiza cel târziu până la data de 25 a fiecărei luni calendaristice pentru luna precedentă, fără
deducerea din obligaţia de plată a comisioanelor bancare.
Art. 15. - (1) Pentru
neachitarea la termen a taxelor de funcţionare prevăzute la art. 10, administratorii, agenţii de marketing
persoane juridice şi depozitarii datorează majorări de întârziere, calculate în
conformitate cu reglementările în vigoare aplicabile la colectarea creanţelor
bugetare.
(2) Majorările de întârziere
vor fi evidenţiate separat pe ordinul de plată şi vor fi virate în contul
Comisiei deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.
Art. 16. - (1) Verificarea
respectării prevederilor legale privind virarea sumelor prevăzute la art. 10 se face de către Comisie.
(2) In cazul raportării eronate
a bazei de calcul, pentru diferenţele constatate Comisia aplică în mod
corespunzător majorările de întârziere prevăzute la art. 15, calculate pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu ziua imediat următoare datei de scadenţă şi până la
data plăţii efective inclusiv.
Art. 17. - Sumele provenind din taxe de autorizare,
avizare, funcţionare, precum şi din majorări de
întârziere se constituie venituri la bugetul Comisiei, conform art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 313/2005.
Art. 18. - Eventualele sume
virate în plus se vor regulariza ulterior, la iniţiativa plătitorului, cu
avizul prealabil al Comisiei.
Art. 19. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta normă.
ANEXA Nr. 1 la normă
RAPORTARE
privind modul de constituire şi virare a taxei de
funcţionare
Administrator
................................................................................
(denumire)
Fond de pensii administrate privat
..................................................
(denumire)
Luna
|
Total
contribuţii
brute încasate
|
Valoarea
activului net
total
|
Comision de administrare
încasat din contribuţii
|
Comision de administrare
încasat din activul net total
|
Taxă
de funcţionare
datorată din
contribuţii
|
Taxă
de funcţionare
datorată din
activul net total
|
Taxa
de funcţionare
datorată
(col. 6+7)
|
Documentul/ data
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Numele şi prenumele ..................
Semnătura ....................................
Ştampila .......................................
ANEXA Nr. 2 la normă
RAPORTARE
privind modul de constituire şi virare a taxei de
funcţionare
Luna ...............
Agent de marketing persoană juridică .........................................
(denumire)
Denumire administrator
|
Venitul brut realizat
|
Taxa de funcţionare datorată
|
Documentul/data
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Numele şi prenumele ..................
Semnătura ....................................
Ştampila .......................................
ANEXA Nr. 3 la normă
RAPORTARE
privind modul de
constituire şi virare a taxei de funcţionare
Luna ...............
Depozitar ......................................
(denumire)
Denumire administrator
|
Venit realizat
|
Taxa de funcţionare datorată
|
Documentul/data
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Numele şi prenumele .............................
Semnătura ...............................................
Ştampila ..................................................