HOTARARE Nr. 202 din 30 martie 1998
privind aprobarea Programului de privatizare a societatilor comerciale pentru
anul 1998
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 149 din 14 aprilie 1998
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. d) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 88/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 381 din 29 decembrie 1997,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Programul de privatizare a societatilor comerciale pentru anul
1998, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Fondul Proprietatii de Stat va aduce la indeplinire Programul de
privatizare a societatilor comerciale pentru anul 1998, cuprins in anexa, sub
coordonarea si controlul Ministerului Privatizarii.
Art. 3
(1) Termenele fixate in program se refera la data declansarii procedurii de
privatizare a societatilor comerciale sau a companiilor/societatilor nationale,
dupa caz, cu intocmirea prealabila a dosarelor de prezentare.
(2) Termenele fixate in program vor fi reduse, daca Fondul Proprietatii de
Stat inregistreaza o scrisoare de intentie privind achizitia unui pachet de
actiuni la o societate comerciala, din partea unui investitor, ori in cazul
privatizarii prin intermediul unor banci de investitii sau societati de valori
mobiliare.
(3) Metodele de privatizare stabilite in program vor fi respectate
intocmai, cu exceptia cazurilor in care, la momentul vanzarii sau al
declansarii procesului de privatizare, conditiile pietei impun modificarea unei
metode de privatizare, in conformitate cu dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. f)
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997. Aceste conditii se refera la
situatia financiara a unei societati comerciale in raport cu sectorul in care
opereaza sau la oferta formulata de catre un investitor catre Fondul
Proprietatii de Stat.
Art. 4
Societatile comerciale cu datorii restante, cuprinse in programul anual de
privatizare, ale caror actiuni/parti sociale nu se vand dupa doua anunturi
consecutive, vor fi dizolvate si lichidate, in afara de cazul in care au
incheiat acorduri de conversie a datoriilor in actiuni ori isi achita
obligatiile de plata catre stat sau catre alti creditori.
Art. 5
In termen de 15 zile de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul
Oficial al Romaniei, Fondul Proprietatii de Stat va stabili lista societatilor
comerciale din categoria intreprinderilor mari care se privatizeaza la sediul
sau central, prin banci de investitii sau societati de valori mobiliare, precum
si lista societatilor comerciale din categoria intreprinderilor mici si
mijlocii care se privatizeaza la reprezentantele sale locale.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul privatizarii,
Valentin M. Ionescu
Ministrul reformei,
presedintele Consiliului
pentru Reforma,
Ilie Serbanescu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministru de stat,
ministrul justitiei,
Valeriu Stoica
ANEXA 1
PROGRAMUL
de privatizare a societatilor comerciale pentru anul 1998
1. Portofoliul de societati comerciale al Fondului Proprietatii de Stat la
data de 1 ianuarie 1998
Portofoliul Fondului Proprietatii de Stat, la inceputul acestui an,
cuprinde 5.554 societati comerciale, clasificate, dupa marime, astfel:
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Capital social (mii lei)
crt. Societati comerciale Numar -----------------------------------
Total Din care, gestionat
de F.P.S.
----------------------------------------------------------------------------
1. MARI
Capital social mai mare 698 41.838.237.471 28.454.990.919
de 18 miliarde lei
2. MIJLOCII
Capital social cuprins
intre 2,5 - 18 miliarde
lei 2.050 15.559.407.560 10.393.113.402
3. MICI
Capital social mai mic de
2,5 miliarde lei 2.806 1.989.785.850 1.185.654.196
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 5.554 59.387.430.881 40.033.758.517
----------------------------------------------------------------------------
Portofoliul de societati comerciale, precum si volumul capitalului social
gestionat de catre Fondul Proprietatii de Stat vor suporta modificari datorita,
in principal, urmatoarelor cauze:
- incheierea procesului privind regularizarea cotelor de capital social
detinute de Fondul Proprietatii de Stat si de societatile de investitii
financiare (fostele F.P.P.), conform prevederilor Hotararii Guvernului nr.
12/1997, precum si compensarea in temeiul Legii nr. 50/1994, republicata;
- preluarea societatilor comerciale rezultate din reorganizarea regiilor
autonome.
2. Programul-oferta de privatizare pe anul 1998
Programul-oferta de privatizare cuprinde:
a) 2.745 societati comerciale, avand un capital social de 32.913 miliarde
lei, din care capitalul gestionat de Fondul Proprietatii de Stat este de 20.945
miliarde lei;
b) 5 societati nationale rezultate din restructurarea regiilor autonome,
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobata prin Legea nr.
207/1997, cu modificarile ulterioare, avand un capital social de 14.470
miliarde lei, din care capitalul privatizabil in anul 1998 este de 7.022
miliarde lei;
c) 12 regii autonome din a caror restructurare vor rezulta companii
nationale/societati comerciale, avand un patrimoniu de 16.252 miliarde lei.
Clasificarea societatilor comerciale dupa marime:
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Capital social (mil. lei)
crt. Societati comerciale Numar -----------------------------------
Total Din care, gestionat
de F.P.S.
----------------------------------------------------------------------------
1. MARI
Capital social mai mare 338 25.497.990 65,83% 16.784.541
de 18 miliarde lei
2. MIJLOCII
Capital social cuprins
intre 2,5 - 18 miliarde
lei 939 6.449.428 56,15% 3.627.736
3. MICI
Capital social mai mic de
2,5 miliarde lei 1.468 966.047 55,12% 532.524
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 2.745 32.913.465 63,63% 20.944.801
----------------------------------------------------------------------------
Clasificarea societatilor comerciale dupa metoda de privatizare:
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Capital social (mil. lei)
crt. Metoda de privatizare Numar -----------------------------------
Total Din care, gestionat
de F.P.S.
----------------------------------------------------------------------------
1. Oferta publica de vanzare
pe piata RASDAQ (OPVQ) 262 2.818.794 1.266.202
2. Oferta publica de vanzare
la B.V.B (OPVB) 95 3.033.624 1.586.120
3. Negociere directa (ND) 360 11.479.422 7.755.539
4. Licitatie cu strigare sau
in plic (LI) 1.958 4.905.650 2.783.488
5. Metode combinate (MC) 70 10.675.975 7.553.452
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 2.745 32.913.465 20.944.801
----------------------------------------------------------------------------
Clasificarea societatilor comerciale din programul-oferta, pe domenii de
activitate, este prezentata, in sinteza, la pct. 8, iar lista societatilor
comerciale*), clasificate pe domenii de activitate, este prezentata la pct. 11.
---------------
*) Lista societatilor comerciale, clasificate pe domenii de activitate,
incluse in Programul-oferta de privatizare pentru anul 1998 se publica
ulterior.
In functie de interesul potentialilor investitori, care va fi exprimat prin
scrisori de intentie in cursul anului 1998, Fondul Proprietatii de Stat va
modifica si/sau va completa acest program, in mod corespunzator, cu avizul
Ministerului Privatizarii.
3. Programul de contractare/vanzare de actiuni ale societatilor comerciale,
gestionate de Fondul Proprietatii de Stat pe anul 1998
Programul de contractare cuprinde vanzarea actiunilor emise de 1.600
societati comerciale, gestionate de Fondul Proprietatii de Stat, reprezentand o
valoare a capitalului social nominal de 10.000 miliarde lei si, aditional,
valoarea capitalului social al societatilor comerciale care vor rezulta din
restructurarea regiilor autonome.
3.1. Privatizarea bancilor la care statul este actionar
Privatizarea bancilor la care statul este actionar se desfasoara in baza
Legii nr. 83/1997, cu modificarile ulterioare, si a normelor metodologice de
aplicare a acestei legi, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 458/1997.
Etapele programului de privatizare a celor trei banci nominalizate de Guvern
pentru anul 1998 sunt:
BANC POST - S.A.
- elaborarea raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate a
privatizarii;
- elaborarea propunerii de privatizare si aprobarea prin hotarare a
Guvernului;
- publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare si a
studiului de fezabilitate a privatizarii.
BANCA ROMANA PENTRU DEZVOLTARE - S.A.
- elaborarea raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate a
privatizarii de catre consultantul financiar castigator al licitatiei;
- elaborarea propunerii de privatizare si aprobarea prin hotarare a
Guvernului;
- publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare si a
studiului de fezabilitate a privatizarii.
BANCA AGRICOLA - S.A.
In conformitate cu ordonantele de urgenta ale Guvernului nr. 43/1997 si nr.
48/1997, banca se afla in proces de restructurare, necesitand astfel corelarea
celor doua procese (restructurare si privatizare):
- publicarea anuntului pentru selectia consultantului financiar in vederea
elaborarii raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate a
privatizarii;
- organizarea licitatiei pentru selectia consultantului financiar in
vederea elaborarii raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate a
privatizarii;
- elaborarea raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate a
privatizarii de catre consultantul financiar castigator al licitatiei;
- elaborarea propunerii de privatizare si aprobarea, prin hotarare a
Guvernului, a propunerii de privatizare;
- publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare si a
studiului de fezabilitate a privatizarii.
3.2. Privatizarea societatilor rezultate din restructurarea regiilor
autonome
Reorganizarea regiilor autonome se face de catre ministerele de resort si
de celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, sub
autoritatea carora sunt organizate si functioneaza, in conformitate cu
prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind
reorganizarea regiilor autonome, aprobata si modificata prin Legea nr.
207/1997, cu modificarile ulterioare.
Programul de privatizare al Fondului Proprietatii de Stat va fi actualizat
si va fi completat pe masura restructurarii regiilor autonome de interes
national sau local si a preluarii de catre Fondul Proprietatii de Stat a
societatilor rezultate.
4. Vanzari de active
O latura semnificativa a activitatii Fondului Proprietatii de Stat o
reprezinta rezolvarea numeroaselor solicitari de cumparare de active sau de
incheiere de contracte de leasing imobiliar pentru active din patrimoniul
societatilor comerciale.
Vanzarile de active si leasingul imobiliar constituie solutia adecvata
pentru rezolvarea unor probleme cu care se confrunta unele societati
comerciale, cum sunt: pierderile, subcapitalizarea sau lipsa lichiditatilor. Pe
de o parte, societatile comerciale solutioneaza alte probleme legate de
supracapacitatile de productie, deprecierea fizica si morala a activelor si a
echipamentelor din patrimoniu, precum si de cheltuielile inutile cu
intretinerea si conservarea acestora. O categorie aparte o constituie vanzarile
de active care fac obiectul unor contracte de ipoteca sau de gaj, in favoarea
bancilor creditoare, in situatiile in care societatile comerciale, proprietare
ale respectivelor active, nu reusesc sa achite obligatiile asumate prin
contractele de ipoteca sau de gaj.
In toate situatiile de vanzare de active sau leasing imobiliar se va avea
in vedere in continuare ca actele de vanzare-cumparare sau de leasing imobiliar
se incheie intre societatea comerciala proprietara si cumparatorii sau
locatarii respectivelor active, in baza aprobarii adunarii generale a
actionarilor. Se va tine seama de faptul ca Fondul Proprietatii de Stat poate
sa-si impuna deciziile doar in acele societati comerciale la care este actionar
majoritar.
O atentie deosebita va fi data vanzarilor de active si acordarii in leasing
imobiliar activelor, prin negocierea directa cu locatarii cu care au fost
incheiate contracte de inchiriere, locatie de gestiune sau de asociere in
participatiune pentru activele respective. Aceasta modalitate a fost conceputa
ca o facilitate pentru locatari, evitandu-se astfel procedura licitatiilor.
Avand in vedere acest aspect, Fondul Proprietatii de Stat, prin reprezentantii
sai in adunarile generale ale actionarilor societatilor comerciale, trebuie sa
asigure corectitudinea desfasurarii negocierilor directe, astfel incat sa aiba
prioritate interesele societatilor comerciale.
5. Tratarea obiectivelor de mediu minim acceptate
In conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr.
44/1998, Fondul Proprietatii de Stat are obligatia sa declanseze procedura de
tratare a obligatiilor de mediu, in cazul in care ofera spre vanzare si incheie
un singur contract de vanzare-cumparare pentru un pachet de actiuni mai mare de
jumatate din numarul total al actiunilor unei societati comerciale.
Aplicarea acestei proceduri se asigura de catre un colectiv specializat, pe
baza instructiunilor interne si a Regulamentului de organizare a licitatiilor
pentru selectarea expertilor de mediu atestati care vor elabora bilanturile de
mediu de nivel I si/sau de nivel II, aprobate de catre Consiliul de
administratie al Fondului Proprietatii de Stat.
Principalele etape de lucru sunt urmatoarele:
- stabilirea societatilor comerciale din cadrul programului de privatizare
la care se declanseaza procedura;
- elaborarea de catre societatea comerciala a bilantului de mediu de nivel
0 si, dupa caz, elaborarea bilanturilor de mediu de nivel I si/sau de nivel II
de catre experti de mediu atestati, selectati de catre societatile comerciale
prin licitatie publica;
- analiza bilanturilor de mediu si, dupa caz, a rapoartelor la bilanturile
de mediu de catre autoritatile teritoriale de mediu si formularea unor
propuneri privind continutul obiectivelor de mediu minim acceptate si a
obligatiilor de mediu necuantificabile de tip B;
- cuprinderea de catre Fondul Proprietatii de Stat, in oferta de vanzare
(dosarul de prezentare), a bilantului de mediu, a obiectivelor de mediu minim
acceptate, a obligatiilor de mediu de tip B, a listei pasivelor de mediu
identificate in afara bilantului contabil si, dupa caz, a unei avertizari a
investitorului potential asupra eventualitatii ca, dupa privatizare, societatea
comerciala ar putea fi obligata la unele cheltuieli suplimentare pentru
conformarea la cerintele de mediu;
- negocierea cu investitorul care si-a adjudecat licitatia ori cu care se
face negocierea directa a obiectivelor de mediu minim acceptate si a termenelor
lor de realizare, a obligatiilor de mediu de tip B, a volumului de investitii
pentru protectia mediului si a termenelor de realizare a acestora, a contului
de garantii pentru mediu si a instructiunilor de utilizare a sumelor din acest
cont;
- urmarirea postprivatizare a realizarii clauzelor contractuale privind
obligatiile de protectie a mediului.
Pentru societatile comerciale care urmeaza a fi vandute prin intermediul
bancilor internationale de investitii, in cazul vanzarii printr-un singur
contract a peste jumatate din numarul actiunilor emise de o asemenea societate
comerciala, procedura de tratare a obligatiilor de mediu se va adapta acestor
conditii. In acest sens, in contractele incheiate intre Fondul Proprietatii de
Stat si bancile de investitii respective vor fi cuprinse clauze specifice
privind mandatul dat de Fondul Proprietatii de Stat bancii in legatura cu
obligatiile de mediu.
6. Participarea capitalului strain la privatizarea societatilor comerciale
6.1. Actiuni pentru atragerea investitorilor straini
In scopul cresterii participarii capitalului strain la privatizarea
societatilor comerciale se va actiona, cu precadere, in urmatoarele directii:
- organizarea unor seminarii, mese rotunde si ateliere de lucru, la care
vor fi abordate probleme legate de pietele de capital, strategii fundamentale
pentru atragerea investitiilor straine, proiecte de finantare si solicitari de
investitii;
- efectuarea de studii si analize, pe probleme si spatii geografice,
referitoare la atragerea de investitori straini in procesul de privatizare;
- asigurarea interfetei intre partenerii straini si managementul societatilor
comerciale;
- intensificarea activitatii Centrului de Afaceri al Fondului Proprietatii
de Stat din cadrul Directiei relatii internationale, care ofera informatii just
in time investitorilor prospectivi;
- dezvoltarea bazei de date cuprinzand informatii de tipul "Company
Profiles";
- participarea activa la procesul de promovare in strainatate a programului
de privatizare din Romania prin centrele de afaceri ale Fondului Proprietatii
de Stat, deschise in mari centre financiare ale lumii, precum si la campania de
publicitate si promovare de imagine pe care Fondul Proprietatii de Stat o
deruleaza in principalele cotidiene si reviste financiare si de specialitate
din tara si din strainatate (Financial Times, Wall Street Journal, Washington
Post, The Economist, Euromoney etc.);
- promovarea, prin reteaua INTERNET, a tuturor informatiilor necesare
potentialilor investitori, in vederea participarii la privatizarea societatilor
comerciale din programul de privatizare.
6.2. Privatizarea societatilor comerciale prin intermediul bancilor
internationale de investitii
Una dintre conditiile Acordului FESAL, incheiat de Guvernul Romaniei cu
Banca Mondiala, prevede privatizarea unui numar minim de 100 de societati
comerciale mari, cu asistenta bancilor internationale de investitii.
Lista acestor societati comerciale, aprobata de Consiliul de administratie
al Fondului Proprietatii de Stat, cuprinde trei grupuri de societati:
- grupul A, format din 40 de societati, pentru care bancile de investitii
urmau a fi invitate sa depuna oferte de asistenta tehnica individuala pentru
privatizarea fiecareia dintre societatile comerciale din acest grup;
- grupul B, format din 50 de societati, impartit in 10 grupe a cate 5
societati, pentru care bancile au fost invitate sa depuna oferte de asistenta
pentru fiecare grupa de 5 societati comerciale;
- grupul C, format din 56 de societati, incluzand societati din industria
constructiilor de masini, a lemnului si sticlei, a industriei usoare si din
agricultura (inclusiv societati de tip "Avicola",
"Suinprod", "Comcereal").
7. Utilizarea asistentei externe in cadrul programului de
privatizare-restructurare
In cadrul programului PHARE-REPEDE RO 9303/03, Fondul Proprietatii de Stat
beneficiaza de asistenta tehnica straina pentru implementarea masurilor de
restructurare, in vederea privatizarii in societati comerciale cu capital
majoritar de stat care se confrunta cu o situatie financiara critica.
Administrarea programului este efectuata de Unitatea de Gestionare (PMU),
constituita initial, in comun, de Agentia de Restructurare si de Fondul
Proprietatii de Stat si apoi transferata complet sub egida Fondului
Proprietatii de Stat.
8. Program-oferta de privatizare a societatilor comerciale
Clasificarea societatilor comerciale pe domenii de activitate
- sinteza -
----------------------------------------------------------------------------
Societati comerciale
----------------------------------------------
COD Denumirea Numarul Capitalul social (mii lei)
CAEN domeniului societatilor ------------------------------
de activitate comerciale TOTAL Din care, gestionat
de F.P.S.
----------------------------------------------------------------------------
A AGRICULTURA
A - AGRICULTURA 795 3.227.261.617 2.109.396.069
TOTAL 795 3.227.261.617 2.109.396.069
B SILVICULTURA,
EXPLOATARE FORESTIERA
SI ECONOMIA VANATULUI
B - SILVICULTURA,
EXPLOATARE FORESTIERA
SI ECONOMIA VANATULUI 3 37.851.825 21.564.165
TOTAL 3 37.851.825 21.564.165
C PESCUITUL SI PISCICULTURA
C - PESCUITUL SI
PISCICULTURA 2 5.978.175 3.703.800
TOTAL 2 5.978.175 3.703.800
D INDUSTRIA EXTRACTIVA
DA - INDUSTRIA EXTRACTIVA
DE PRODUSE ENERGETICE 7 49.114.725 32.935.946
DB - INDUSTRIA EXTRACTIVA
DE PRODUSE NEENERGETICE 14 68.623.900 31.116.789
TOTAL 21 117.738.625 64.052.735
E INDUSTRIA PRELUCRATOARE
EA - INDUSTRIA ALIMENTARA,
A BAUTURILOR SI TUTUNULUI 182 2.941.284.093 2.014.694.376
EB - INDUSTRIA TEXTILA SI
A PRODUSELOR TEXTILE 70 667.980.233 392.960.047
EC - INDUSTRIA PIELARIEI
SI A INCALTAMINTEI 11 111.127.200 49.147.560
ED - INDUSTRIA DE
PRELUCRARE A LEMNULUI
(EXCLUSIV PRODUCTIA DE
MOBILA) 19 284.621.898 124.551.899
EE - INDUSTRIA CELULOZEI,
HARTIEI, CARTONULUI SI A
ARTICOLELOR DIN HARTIE SI
CARTON 33 525.037.184 298.008.831
EF - INDUSTRIA DE
PRELUCRARE A TITEIULUI,
COCSIFICAREA CARBUNELUI 3 954.249.305 658.819.090
EG - INDUSTRIA CHIMICA SI
A FIBRELOR SINTETICE SI
ARTIFICIALE 28 2.269.599.651 1.318.518.505
EH - INDUSTRIA DE
PRELUCRARE A CAUCIUCULUI
SI A MASELOR PLASTICE 16 524.039.524 241.449.459
EI - INDUSTRIA ALTOR
PRODUSE DIN MINERALE
NEMETALICE 34 696.689.262 397.053.714
EJ - INDUSTRIA
METALURGICA 39 7.277.149.397 5.299.650.804
EK - INDUSTRIA
CONSTRUCTIILOR METALICE
SI A PRODUSELOR DIN METAL 46 1.052.402.165 677.415.300
EL - INDUSTRIA DE MASINI
SI ECHIPAMENTE 43 1.830.108.370 1.150.697.158
EM - INDUSTRIA DE
ECHIPAMENTE ELECTRICE
SI OPTICE 25 647.190.985 313.780.417
EN - INDUSTRIA MIJLOACELOR
DE TRANSPORT 34 2.975.480.697 1.909.969.483
EO - ALTE ACTIVITATI
INDUSTRIALE 39 290.108.293 155.598.392
TOTAL 622 23.047.068.257 15.002.315.035
F ENERGIA ELECTRICA SI
TERMICA, GAZE SI APA
F - ENERGIA ELECTRICA SI
TERMICA, GAZE SI APA 6 6.914.049 3.843.146
TOTAL 6 6.914.049 3.843.146
G CONSTRUCTII
G - CONSTRUCTII 113 649.472.820 349.862.100
TOTAL 113 649.472.820 349.862.100
H COMERT CU RIDICATA SI CU
AMANUNTUL
H - COMERT CU RIDICATA SI
CU AMANUNTUL 675 2.401.573.990 1.442.218.772
TOTAL 675 2.401.573.990 1.442.218.772
I HOTELURI SI RESTAURANTE
I - HOTELURI SI
RESTAURANTE 201 1.606.660.785 799.770.159
TOTAL 201 1.606.660.785 799.770.159
J TRANSPORT SI DEPOZITARE
J - TRANSPORT SI
DEPOZITARE 207 1.217.574.120 774.756.230
TOTAL 207 1.217.574.120 774.756.230
K POSTA SI TELECOMUNICATII
K - POSTA SI
TELECOMUNICATII 1 92.625 43.013
TOTAL 1 92.625 43.013
L ACTIVITATI FINANCIARE,
BANCARE SI DE ASIGURARI
L - ACTIVITATI FINANCIARE,
BANCARE SI DE ASIGURARI 7 264.757.040 175.779.405
TOTAL 7 264.757.040 175.779.405
M TRANZACTII IMOBILIARE,
INCHIRIERI SI ACTIVITATI DE
SERVICII PRESTATE IN PRINCIPAL
INTREPRINDERILOR
M - TRANZACTII IMOBILIARE,
INCHIRIERI SI ACTIVITATI DE
SERVICII PRESTATE IN
PRINCIPAL INTREPRINDERILOR 59 256.676.629 145.916.795
TOTAL 59 256.676.629 145.916.795
O INVATAMANT
O - INVATAMANT 3 1.194.379 477.745
TOTAL 3 1.194.379 477.745
P SANATATE SI ASISTENTA
SOCIALA
P - SANATATE SI ASISTENTA
SOCIALA 1 3.879.944 1.958.363
TOTAL 1 3.879.944 1.958.363
R ALTE ACTIVITATI DE SERVICII
COLECTIVE, SOCIALE SI
PERSONALE
R - ALTE ACTIVITATI DE
SERVICII COLECTIVE, SOCIALE
SI PERSONALE 29 68.770.688 49.144.048
TOTAL: 29 68.770.688 49.144.048
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL: 2.745 32.913.465.568 20.944.801.580
----------------------------------------------------------------------------
9. Societatile nationale rezultate din restructurarea regiilor autonome,
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobata prin Legea nr.
207/1997, cu modificarile ulterioare, incluse in programul de privatizare pe
anul 1998
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Codul Capitalul Procentul Metoda de Termenul
crt. Denumirea fiscal social privatizabil privatizare (luna)
(miliarde lei)
----------------------------------------------------------------------------
1. Societatea
Nationala a
Petrolului
"Petrom" - S.A.
Bucuresti*1) 1590082 11.606,0 40% OPV aprilie
2. Societatea
Nationala a
Sarii - S.A.*2) 1590430 76,9 100% MC aprilie
3. Societatea
Nationala de
Telecomunicatii
"Romtelecom" -
- S.A. 427320 1.958,0 100% MC iunie
4. Societatea
Nationala
"Tutunul
Romanesc" -
- S.A. 472585 83,6 100% OPV martie
5. Compania
Nationala de
Transporturi
Aeriene Romane -
- TAROM -
- S.A.*3) 477647 745,7 35% MC octombrie
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 14.470,2 49%
----------------------------------------------------------------------------
----------------
*1) In luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.
*2) Procedura de privatizare se va declansa dupa majorarea capitalului
social.
*3) Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - TAROM - S.A. a fost
infiintata prin Ordonanta Guvernului nr. 45/1997.
10. Regii autonome din a caror restructurare vor rezulta companii
nationale/societati comerciale, care vor fi incluse in programul de privatizare
pe anul 1998
------------------------------------------------------------------------------
A B C D E F G H
------------------------------------------------------------------------------
1. Regia Autonoma
"Aeroportul
Baneasa"*1) Bucuresti Ministerul
Transporturilor 3026110 58,9 ND septembrie
2. Regia Autonoma
a Gazelor
Naturale
"Romgaz"*2) Medias Ministerul
Industriei si
Comertului 803778 1.596,1 MC aprilie
3. Regia Autonoma
de
Electricitate
"Renel"*2) Bucuresti Ministerul
Industriei si
Comertului 1590295 10.000,0 MC aprilie
4. Regia Autonoma
"Cai de Rasa" Bucuresti Ministerul
Agriculturii
si Alimentatiei 1590074 28,2 ND iunie
5. Regia Autonoma
"Agentia
Nationala
a Produselor
Agricole"*3) Bucuresti Ministerul
Agriculturii si
Alimentatiei 1590023 403,1 ND iunie
6. Regia Autonoma
"Plafar" Bucuresti Ministerul
Agriculturii si
Alimentatiei 472658 12,7 MC iunie
7. Regia Autonoma
"Editura
Didactica si
Pedagogica" Bucuresti Ministerul
Educatiei
Nationale 1589983 0,4 ND aprilie
8. Regia Autonoma
"Posta
Romana" Bucuresti Ministerul
Comunicatiilor 427410 92,9 MC decembrie
9. Regia
Autonoma a
Imprimeriilor Bucuresti Ministerul
Culturii 1590015 45,9 ND mai
10. Regia
Autonoma a
Distributiei
de Filme Bucuresti Oficiul
National al
Cinematografiei 2351458 78,4 MC mai
11. Regia
Autonoma
"Unifarm" Bucuresti Ministerul
Sanatatii 1590180 2,7 ND septembrie
12. Regia
Autonoma
"Apele
Romane" Bucuresti Ministerul
Apelor,
Padurilor si
Protectiei
Mediului 1589975 3.932,9 MC octombrie
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL PATRIMONIU: 16.252,2
------------------------------------------------------------------------------
Semnificatia coloanelor de mai sus este urmatoarea:
A - Nr. crt.
B - Denumirea
C - Localitatea
D - Ministerul
E - Codul fiscal
F - Patrimoniul(miliarde lei)
G - Metoda de privatizare*)
H - Termenul (luna)*)
*) Metodele de privatizare vor fi modificate, dupa caz, in functie de modul
de privatizare a companiei nationale/societatii comerciale.
*) Luna in care se va declansa procedura de privatizare.
*1) Terenul si pista aferente aeroportului urmeaza a fi concesionate.
*2) In luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.
*3) Situatia datoriilor si a patrimoniului se va solutiona prin hotarare a
Guvernului.