HOTARARE Nr. 2101 din 24 noiembrie 2004
privind organizarea si functionarea Sistemului National de Evidenta
Informatizata a Cazierului Judiciar
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1220 din 20 decembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 24
alin. (3) din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
In cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane din Ministerul
Administratiei si Internelor se organizeaza Sistemul National de Evidenta
Informatizata a Cazierului Judiciar, denumit in continuare S.N.E.I.C.J.
Art. 2
(1) S.N.E.I.C.J. reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate cu mijloace
informatice pentru tinerea evidentei cazierului judiciar si a dactiloscopiei
decadactilare, producerea si eliberarea copiilor de pe cazierul judiciar si a
certificatelor de cazier judiciar.
(2) Sistemul definit la alin. (1) cuprinde urmatoarele doua categorii de
date, in format electronic:
a) datele prevazute de art. 9 din Legea nr. 290/2004 privind cazierul
judiciar;
b) impresiunile digitale ale persoanelor aflate in evidenta cazierului
judiciar.
Art. 3
S.N.E.I.C.J. functioneaza ca suport unic pentru furnizarea de date privind
cazierul judiciar, potrivit competentelor si drepturilor legale, pentru toate
sistemele informatice din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei
nationale si justitiei.
Art. 4
Administrarea bazelor de date si a retelei create pentru S.N.E.I.C.J.,
arhivarea si masurile de protectie a informatiilor cu caracter personal
transmise prin retea se asigura de structurile competente ale Ministerului
Administratiei si Internelor.
Art. 5
(1) Coordonarea activitatilor de specialitate privind exploatarea
S.N.E.I.C.J., actualizarea si prelucrarea bazelor de date privind evidenta
cazierului judiciar si a celei dactiloscopice decadactilare, precum si
furnizarea informatiilor solicitate se asigura de catre structurile de profil
din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) S.N.E.I.C.J. va asigura in sistem automatizat, in conditii de absoluta
siguranta si in mod operativ, din orice punct de acces la sistem, certificate
de cazier judiciar securizate pentru persoane fizice, cetateni romani, straini
sau apatrizi, in conditiile legii, si copii securizate de pe cazierul judiciar
pentru toate structurile si institutiile din domeniul prevazut la art. 3.
Art. 6
(1) Reteaua S.N.E.I.C.J. se realizeaza la nivelul tuturor unitatilor si
subunitatilor de politie din structura Inspectoratului General al Politiei
Romane, inclusiv la nivelul sectiilor politiei din cadrul Directiei Generale de
Politie a Municipiului Bucuresti.
(2) In vederea utilizarii evidentelor prevazute la art. 5, la S.N.E.I.C.J.
se conecteaza toate unitatile si subunitatile de politie, precum si celelalte
structuri si institutii din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta
nationala si justitie.
Art. 7
(1) In termen de 24 de luni de la data intrarii in exploatare a
S.N.E.I.C.J., Directia cazier judiciar - statistica si evidente operative din
cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane va finaliza preluarea in
format electronic a datelor din arhiva cazierului judiciar.
(2) Pentru eliberarea copiilor de pe cazierul judiciar si a certificatelor
de cazier judiciar, pana la finalizarea implementarii in sistem, in format
electronic, a datelor existente in evidenta manuala a Directiei cazier judiciar
- statistica si evidenta operativa din cadrul Inspectoratului General al
Politiei Romane, se pot folosi si modelele prevazute in anexele nr. 1 si 2.
Art. 8
(1) Ministerul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii si Ministerul
Public furnizeaza, la solicitarea Ministerului Administratiei si Internelor,
datele necesare actualizarii permanente a bazei de date a cazierului judiciar,
in format electronic.
(2) Formularele-tip utilizate pentru comunicarea datelor ce se inscriu in
cazierul judiciar si cele de solicitare a certificatului de cazier judiciar si
a copiei de pe cazierul judiciar sunt cele prevazute in Hotararea Guvernului
nr. 1.373/2004 pentru aprobarea formularelor-tip privind comunicarile cu
privire la datele ce urmeaza a fi inscrise in cazierul judiciar sau notate
provizoriu in evidenta unitatilor de politie, precum si a celor privind
cererile pentru obtinerea certificatelor si copiilor de pe cazierul judiciar.
(3) Forma electronica a datelor transmise prin S.N.E.I.C.J. va respecta
campurile de date cuprinse in formularele mentionate la alin. (2).
Art. 9
(1) Ministerul Administratiei si Internelor, in calitate de institutie
responsabila cu implementarea si gestionarea S.N.E.I.C.J., este autorizat sa
declanseze demersurile necesare in vederea realizarii si achizitionarii
sistemului.
(2) Pentru realizarea sistemului prevazut la alin. (1) Ministerul
Finantelor Publice va garanta in favoarea Ministerului Administratiei si
Internelor creditul extern necesar.
(3) Mentinerea in exploatare a sistemului, dezvoltarea, asigurarea
service-ului acestuia si achizitionarea materialelor consumabile vor fi
asigurate din bugetul aprobat Ministerului Administratiei si Internelor pe anul
in curs, cu aceasta destinatie.
Art. 10
Pentru functionarea in conditii corespunzatoare a S.N.E.I.C.J., toate
institutiile implicate, prevazute la art. 8 alin. (1), in calitate de furnizori
principali ai informatiilor care alimenteaza bazele de date ale acestui sistem,
vor folosi si vor respecta procedurile de completare a documentelor de evidenta
primara prevazute la art. 8.
Art. 11
Pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar prin S.N.E.I.C.J.
persoanelor fizice, solicitantii trebuie sa faca dovada achitarii taxei de timbru
fiscal prevazute in anexa la normele de aplicare a prevederilor titlului IX din
Codul fiscal, din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile
si completarile ulterioare.
Art. 12
(1) Pentru exploatarea optima a sistemului Ministerul Administratiei si
Internelor va asigura organizarea unor compartimente distincte in acest domeniu
de activitate, din care va face parte personalul existent, asigurandu-se totodata
suplimentarea structurii respective cu personal de specialitate necesar pentru
exploatarea sistemelor informatice aferente S.N.E.I.C.J., la nivelul tuturor
unitatilor si subunitatilor de politie.
(2) Asigurarea necesarului de personal de specialitate pentru exploatarea
S.N.E.I.C.J. in cursul anului 2005 se realizeaza prin redistribuire a numarului
de posturi si din fondurile alocate Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 13
Normele tehnico-administrative de exploatare a S.N.E.I.C.J. se elaboreaza
de catre Ministerul Administratiei si Internelor in termen de 4 luni de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 14
(1) Conectarea la S.N.E.I.C.J. a institutiilor publice din domeniul
prevazut la art. 3 se face pe baza solicitarii scrise a acestora, cu
respectarea prevederilor legale si cu precizarea concreta a informatiilor la
care fiecare institutie doreste sa aiba acces.
(2) In termen de 6 luni de la data solicitarii accesului la S.N.E.I.C.J.,
institutiile prevazute la alin. (1) intreprind masurile ce se impun la nivel
intern in vederea preluarii si prelucrarii in interes propriu a datelor
respective, realizand totodata interfata cu S.N.E.I.C.J.
Art. 15
Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat
p. Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Ioan Cordos,
secretar de stat
p. Ministrul justitiei,
Claudiu Stefan Seucan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
ANEXA 1
ROMANIA Seria ___ Nr. ______________
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR __________________
Inspectoratul General al Politiei Romane | Timbru fiscal de |
- Cazier Judiciar - | |
| |
| (Varf) |
|__________________|
Certificat de cazier judiciar
Nr. ____________ din ______________
______________________________________________________________________________
| Numele | Prenumele
|
| ................................. | ........................................
|
|___________________________________|__________________________________________|
| _________________________|
|
| | | | | | | | | Alte nume
|
| C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
| S A A L L Z Z N N N N N C| ........................................
|
|___________________________________|__________________________________________|
| Tata | Mama | Data nasterii
|
| .................... | ...................... | anul .... luna .... ziua ...
|
|______________________|________________________|______________________________|
| Locul nasterii |
| ............................................................................
|
|______________________________________________________________________________|
| Ultimul domiciliu |
| ............................................................................
|
|______________________________________________________________________________|
Solicitantul nu este inscris in cazierul judiciar.
______
| L.S. | S-a eliberat prezentul certificat spre a-i servi la: _______________
|______|
SEFUL CAZIERULUI JUDICIAR,
ANEXA 2
ROMANIA Seria ___ Nr. ______________
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR __________________
Inspectoratul General al Politiei Romane | Timbru fiscal |
- Cazier Judiciar - | |
| |
| (Varf) |
|__________________|
Certificat de cazier judiciar
Nr. ____________ din ______________
______________________________________________________________________________
| Numele | Prenumele
|
| ................................. | ........................................
|
|___________________________________|__________________________________________|
| _________________________|
|
| | | | | | | | | Alte nume |
| C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
| S A A L L Z Z N N N N N C| ........................................
|
|___________________________________|__________________________________________|
| Tata | Mama | Data nasterii
|
| .................... | ...................... | anul .... luna .... ziua ...
|
|______________________|________________________|______________________________|
| Locul nasterii
|
| ............................................................................
|
|______________________________________________________________________________|
| Ultimul domiciliu
|
| ............................................................................
|
|______________________________________________________________________________|
Solicitantul este inscris in cazierul judiciar cu urmatoarele date:
______
| L.S. | S-a eliberat prezentul certificat spre a-i servi la: _______________
|______|
SEFUL CAZIERULUI JUDICIAR,