HOTARARE Nr. 212 din 26 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 59 din 5 februarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Justitiei este organul de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, care
asigura elaborarea, coordonarea si aplicarea strategiei si a Programului de
guvernare in vederea bunei functionari a justitiei si vegheaza la stricta
aplicare a legii, in conformitate cu principiile democratice ale statului de
drept.
(2) Ministerul Justitiei are sediul in municipiul Bucuresti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5.
Art. 2
Relatiile Ministerului Justitiei cu instantele judecatoresti si cu
Ministerul Public sunt stabilite prin lege.
Art. 3
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Justitiei indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura cooperarea la fundamentarea si
elaborarea Programului de guvernare in domeniul justitiei;
b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura realizarea cadrului
normativ si institutional necesar pentru organizarea si functionarea intregului
sistem al justitiei, pe baza strictei aplicari a dispozitiilor prevazute de
Constitutie si de celelalte acte normative;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitara si
respectarea reglementarilor legale privind organizarea si functionarea
institutiilor si unitatilor care isi desfasoara activitatea sub autoritatea sau
in subordinea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 4
(1) In realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate si in
exercitarea functiilor prevazute la art. 3 Ministerul Justitiei indeplineste
urmatoarele atributii principale:
1. asigura buna organizare si functionare a justitiei ca serviciu public si
vegheaza, potrivit competentelor sale, la respectarea drepturilor omului si a
libertatilor sale fundamentale in activitatea instantelor judecatoresti si a
parchetelor, precum si la exercitarea accesului liber si facil la justitie;
2. elaboreaza strategii, programe si proiecte de acte normative in domeniul
justitiei si participa la corelarea legislatiei interne cu normele de drept
international recunoscute sau in curs de a fi recunoscute, in primul rand cu
documentele O.N.U., ale O.S.C.E. si ale Consiliului Europei, cu normele
dreptului comunitar si euroatlantic, precum si cu procedurile jurisdictiilor
internationale acceptate;
3. examineaza si face propuneri referitoare la adaptarea legislatiei pentru
asigurarea compatibilitatii cu obligatiile asumate prin conventii
internationale la care Romania este parte; contribuie la activitatea de
armonizare a legislatiei in procesul de integrare europeana si euroatlantica;
4. elaboreaza si propune Guvernului, in colaborare cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritati sau institutii
publice interesate, instrumentele juridice corespunzatoare pentru aducerea la
indeplinire a obligatiilor stabilite in sarcina statului roman prin conventii
internationale, hotarari ale Curtii Europene a Drepturilor Omului, ale unor
tribunale penale internationale sau ale altor organisme internationale cu
atributii jurisdictionale;
5. indeplineste obligatiile ce ii revin in materie de cooperare juridica si
judiciara internationala sau in alte materii interesand justitia si asigura in
aceste domenii, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si cu alte autoritati
competente, participarea Romaniei la structuri internationale;
6. elaboreaza studii privind cadrul intelegerilor internationale si
participa, in conditiile legii, la negocieri in vederea incheierii de conventii
internationale interesand domeniul justitiei; avizeaza, in limitele competentei
sale, proiecte de conventii internationale, anterior aprobarii negocierii lor;
indeplineste sau asigura aducerea la indeplinire a obligatiilor ce revin
Ministerului Justitiei si instantelor judecatoresti, potrivit conventiilor si
uzantelor internationale;
7. participa, in conditiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte
normative din programul altor ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale sau locale;
8. efectueaza studii, analize si documentari privind necesitatea initierii,
completarii sau modificarii unor acte normative din domeniul justitiei; organizeaza
si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si perfectionare a
legislatiei din domeniul sau de activitate;
9. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri
si alte acte normative complexe ce intereseaza domeniul justitiei si asigura,
dupa adoptare, editarea si publicarea editiilor oficiale ale acestora;
10. avizeaza din punct de vedere al legalitatii proiectele de acte
normative elaborate de celelalte ministere si de organele de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale, care se supun spre adoptare
Guvernului;
11. exercita, conform legii, in numele Guvernului Romaniei, prerogativele
de Agent guvernamental in procedurile in fata Curtii Europene a Drepturilor
Omului si a Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei;
12. evalueaza si controleaza, in conditiile legii, modul de organizare si
functionare a instantelor judecatoresti si parchetelor si ia masurile
corespunzatoare pentru asigurarea functionarii normale a acestora;
13. intocmeste, potrivit legii, lucrarile necesare in vederea recrutarii,
selectionarii, numirii, delegarii, detasarii, transferarii, promovarii si
eliberarii din functie a magistratilor de la instantele judecatoresti si
parchete, precum si a magistratilor militari; exercita atributiile care revin
ministrului justitiei privind numirea personalului propriu, a celui de la
instantele judecatoresti, a notarilor publici, a executorilor judecatoresti, a
personalului Institutului National al Magistraturii, al Centrului de Pregatire
si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de
Specialitate, al Institutului National de Expertize Criminalistice, al
Directiei Generale a Penitenciarelor si unitatilor din subordinea acesteia, al
Serviciului Independent de Protectie si Anticoruptie, al Directiei Medicale si
a celuilalt personal din sistemul justitiei;
14. coordoneaza si indruma, in conditiile legii, activitatea de formare,
pregatire si perfectionare profesionala a magistratilor si asimilatilor acestora,
a personalului auxiliar si a celuilalt personal de specialitate de la
instantele judecatoresti, din aparatul propriu si din cel al unitatilor
subordonate acestuia;
15. organizeaza examene sau concursuri in vederea admiterii in
magistratura, examenele de capacitate ale magistratilor, precum si cele de
promovare in functie si participa la examenele de numire si de capacitate ale
notarilor publici, ale executorilor judecatoresti si ale personalului propriu;
16. conduce, indruma si verifica activitatea privind executarea pedepselor
privative de libertate aplicate condamnatilor si a unor masuri educative
aplicate minorilor si asigura conditiile pentru respectarea drepturilor si
indatoririlor prevazute de lege pentru aceste categorii de persoane; indeplineste
atributiile prevazute in Conventia europeana asupra transferarii persoanelor
condamnate si in protocolul aditional la aceasta, ratificate de Romania;
17. conduce si coordoneaza, in conditiile legii, activitatile de
reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii
sanctiunilor neprivative de libertate si exercita controlul asupra acestor
activitati;
18. organizeaza si efectueaza lucrarile de statistica judiciara si cele
privind evolutia fenomenului judiciar; intocmeste studii de practica judiciara
si face propuneri, in conditiile legii, de promovare a unor recursuri in
interesul legii; examineaza, potrivit competentelor sale, hotararile
judecatoresti definitive si irevocabile, in vederea exercitarii recursului in
anulare;
19. intocmeste lucrari pregatitoare si face propuneri in legatura cu
cererile de gratiere si de comutare a pedepselor si efectueaza lucrarile
necesare pentru informarea Curtii Supreme de Justitie, potrivit legii, in
vederea solutionarii cererilor de stramutare a cauzelor;
20. efectueaza lucrarile de secretariat ale Consiliului Superior al
Magistraturii si indeplineste celelalte atributii prevazute de lege pentru
asigurarea desfasurarii normale a activitatii acestuia;
21. indeplineste atributiile care ii sunt stabilite prin Legea notarilor
publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, Legea cadastrului si a
publicitatii imobiliare nr. 7/1996, cu modificarile ulterioare, Legea
cetateniei romane nr. 21/1991, republicata, Legea nr. 188/2000 privind executorii
judecatoresti, Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu
modificarile ulterioare, Legea bancara nr. 58/1998, cu modificarile ulterioare,
dispozitiile legale cu privire la asociatii si fundatii, precum si cele
referitoare la supravegherea arhivei electronice de garantii reale mobiliare
sau prin alte legi speciale;
22. asigura autorizarea interpretilor si a traducatorilor folositi de
Ministerul Justitiei, instantele judecatoresti si parchete, notarii publici si
avocati; coordoneaza, in conditiile legii, activitatea de autorizare si
evidenta a expertilor criminalisti;
23. coordoneaza, indruma si controleaza din punct de vedere administrativ
si metodologic activitatea de expertiza tehnica judiciara; organizeaza
examenele pentru atribuirea calitatii de expert tehnic judiciar si testeaza
specialistii, in conditiile legii; asigura perfectionarea pregatirii
profesionale a expertilor tehnici judiciari si a specialistilor;
24. intocmeste, potrivit legii, lucrarile necesare pentru acordarea
gradelor militare, inaintarea in grad, trecerea in rezerva si mentinerea in
functie a personalului militar din aparatul Ministerului Justitiei, din
Directia Generala a Penitenciarelor si unitatile din subordinea acesteia, din
Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie si din Directia Medicala;
25. propune, in limitele legii, acordarea de decoratii civile si militare;
26. organizeaza si asigura, in conditiile legii, exercitarea activitatilor
de audit intern;
27. asigura tiparirea si difuzarea timbrului judiciar, potrivit
prevederilor legale, precum si gestionarea si utilizarea fondurilor rezultate;
supravegheaza organizarea si centralizarea evidentelor privind taxele de timbru
achitate, conform legii;
28. asigura conditiile materiale necesare in vederea desfasurarii
activitatii instantelor judecatoresti si a unitatilor subordonate ministerului;
fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului de stat pentru activitatea
proprie, a institutiilor aflate sub autoritatea sa si a unitatilor subordonate;
repartizeaza alocatiile bugetare ordonatorilor secundari si tertiari de credite
si controleaza modul de folosire a acestora; coordoneaza si indruma activitatea
economica, de investitii si administrativa a institutiilor si unitatilor aflate
sub autoritatea sau in subordinea sa;
29. asigura conditiile de odihna, tratament si recuperare a starii de
sanatate a magistratilor, a familiilor acestora si a celuilalt personal din
sistemul justitiei;
30. asigura introducerea metodelor moderne in materie de documentare, in
concordanta cu cerintele actuale ale tehnicii din domeniul informational;
coopereaza in acest domeniu cu Ministerul Administratiei Publice, Secretariatul
General al Guvernului si Consiliul Legislativ;
31. exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu privire la regiile autonome
care sunt in coordonarea sa;
32. editeaza si publica editiile oficiale ale codurilor, buletine
informative, culegeri de acte normative si de practica judiciara, precum si
alte materiale din domeniul sau de activitate.
(2) Ministerul Justitiei indeplineste orice alte atributii stabilite prin
lege sau prin hotarari ale Guvernului, precum si insarcinarile incredintate de
primul-ministru.
Art. 5
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Justitiei colaboreaza cu
celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile publice locale, asociatiile magistratilor, Uniunea
Avocatilor din Romania, Uniunea Nationala a Notarilor Publici, Uniunea
Nationala a Executorilor Judecatoresti, precum si cu alte asociatii
profesionale sau organizatii neguvernamentale.
Art. 6
Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 4 pct. 11 in cadrul
Ministerului Justitiei functioneaza, potrivit legii, Agentul guvernamental
pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului.
Art. 7
(1) Conducerea Ministerului Justitiei se exercita de ministrul justitiei.
(2) Ministrul justitiei conduce intreaga activitate a ministerului si il
reprezinta in raporturile cu alte ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu alte autoritati, institutii publice si
organizatii centrale si locale, precum si cu persoane juridice si fizice, din
tara si din strainatate.
(3) In exercitarea atributiilor sale ministrul justitiei emite ordine si
instructiuni.
(4) Ministrul justitiei este ordonator principal de credite. Presedintii
tribunalelor sunt ordonatori de credite.
Art. 8
(1) In activitatea de conducere a ministerului ministrul justitiei este
ajutat de 4 secretari de stat numiti, potrivit legii, prin decizie a
primului-ministru. Functia de ministru si functia de secretar de stat sunt
functii de demnitate publica, potrivit legii.
(2) Secretarii de stat coordoneaza activitatile stabilite potrivit
structurii organizatorice a Ministerului Justitiei. Atributiile si
responsabilitatile acestora se stabilesc de ministrul justitiei prin ordin.
Art. 9
(1) Ministerul Justitiei are un secretar general si un secretar general
adjunct, numiti, in conditiile legii, prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Secretarul general exercita atributiile stabilite de ministrul
justitiei, asigura indeplinirea ordinelor si masurilor dispuse de acesta,
organizeaza si coordoneaza activitatea aparatului propriu al Ministerului
Justitiei, supravegheaza si controleaza functionarea acestuia.
(3) Responsabilitatile secretarului general adjunct se stabilesc de
ministrul justitiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general
adjunct este inlocuitorul de drept al secretarului general.
Art. 10
(1) Pe langa ministrul justitiei functioneaza, ca organ consultativ,
Colegiul ministerului. Componenta si Regulamentul de organizare si functionare
ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Presedintele Colegiului ministerului este ministrul justitiei. In lipsa
acestuia atributiile presedintelui se exercita de unul dintre secretarii de
stat, desemnat de ministrul justitiei.
Art. 11
(1) Ministrul justitiei poate delega unele dintre atributiile sale
secretarilor de stat, cu exceptia atributiilor privind calitatea de ordonator
principal de credite, care pot fi delegate numai inlocuitorului sau de drept.
(2) Pentru lucrarile din activitatea curenta ce nu impun luarea unei
decizii la nivelul conducerii ministerului delegarea altor atributii din
competenta ministrului justitiei poate fi dispusa prin ordin al acestuia, pe
categorii de lucrari.
Art. 12
(1) Structura organizatorica a Ministerului Justitiei este prevazuta in
anexa nr. 1.
(2) In cadrul directiilor prevazute in anexa nr. 1, prin ordin al
ministrului justitiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare
si se poate stabili numarul posturilor de conducere ale acestora.
(3) Sectia de asistenta religioasa se organizeaza ca birou in cadrul
structurii organizatorice a ministerului. Compartimentul inspectia generala si
audit intern este asimilat directiei.
Art. 13
(1) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din structura
organizatorica a Ministerului Justitiei se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare, aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Atributiile si raspunderile functiilor din structura Ministerului
Justitiei se stabilesc prin fisele posturilor, anexe la regulamentul de
organizare si functionare.
(3) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 4 pct. 14 se
infiinteaza si functioneaza, in subordinea Ministerului Justitiei, Centrul de
Pregatire a Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul
Justitiei Sovata, unitate cu personalitate juridica. Baza materiala a acestuia
se utilizeaza si pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 4 pct. 29.
Finantarea centrului se face din venituri extrabugetare constituite din
incasarea contravalorii serviciilor prestate. Organizarea si functionarea
centrului, precum si constituirea surselor de finantare si modul de utilizare a
acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 14
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Justitiei este de 345, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor
acestora.
(2) Personalul aferent fiecarui compartiment din structura organizatorica
se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 15
Institutiile publice din sistemul justitiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
Acestea se infiinteaza si se organizeaza potrivit legii.
Art. 16
(1) Unitatile din subordinea sau in coordonarea Ministerului Justitiei sunt
prevazute in anexa nr. 3. Acestea se infiinteaza si se organizeaza in
conditiile legii.
(2) Atributiile si raspunderile unitatilor subordonate Ministerului
Justitiei, prevazute in anexa nr. 3, se stabilesc prin regulamentele de
organizare si functionare ale acestora, aprobate prin ordin al ministrului
justitiei.
(3) Structura organizatorica, criteriile de constituire a compartimentelor
si statele de functii ale unitatilor subordonate Ministerului Justitiei se
aproba prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 17
(1) Institutul National al Magistraturii, Centrul de Pregatire si
Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate,
Institutul National de Expertize Criminalistice, Directia Generala a
Penitenciarelor si unitatile din subordinea acesteia, Serviciul Independent de
Protectie si Anticoruptie, Directia Medicala si Centrul de Pregatire a
Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei
Sovata sunt coordonate de ministrul justitiei care poate sa delege atributiile
de coordonare secretarilor de stat.
(2) Directia Generala a Penitenciarelor si unitatile din subordine,
Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie si Directia Medicala
functioneaza in baza normelor de organizare aprobate de ministrul justitiei.
(3) In structura organizatorica a Directiei Generale a Penitenciarelor
functioneaza directii, servicii independente, servicii, birouri si sectii, iar
unitatile din subordinea acesteia sunt organizate pe sectoare de activitate,
servicii, sectii de detinere interioare si exterioare, sectii medicale si
birouri.
Art. 18
(1) Prefectii, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale,
vor sprijini Ministerul Justitiei pentru asigurarea spatiilor necesare in
vederea functionarii instantelor judecatoresti, inclusiv pentru eliberarea si
restituirea imobilelor care au apartinut acestora.
(2) In localitatile in care instantele judecatoresti nu dispun de spatii
corespunzatoare acestora le vor fi asigurate, in conditiile legii, terenurile
necesare in vederea construirii de sedii proprii.
(3) Ministerul Justitiei va prevedea in programul propriu de investitii
fonduri in vederea construirii unor astfel de obiective.
Art. 19
Ministerul Justitiei are in dotare un parc auto propriu stabilit potrivit
normelor legale in vigoare, precum si un parc auto stabilit prin dispozitiile
legale pentru activitati specifice.
Art. 20
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 21
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului
Justitiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 14
martie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia
dispozitiilor art. II alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 952/1998 pentru
modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 522 din 31 decembrie 1998, precum si orice alte
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stanoiu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 345
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetelor acestora)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Justitiei
__________ ______________________
| MINISTRU |________________|COLEGIUL MINISTERULUI
|
_______________ |__________|
|______________________|
| CABINETUL | | | ______________________
| MINISTRULUI | | | | INSPECTIA GENERALA
SI|
|_____________| |________________|______________________| AUDIT INTERN
|
_____________ | | | | | |
|______________________|
| CONSILIERII | | | | | | |________________
|MINISTRULUI*)|_| | | | | |
|_____________| | ______|________ _____|_____ | ___|_______ _____|_____
_____________ || SECRETAR || SECRETAR ||| SECRETAR | | SECRETAR |
| CONSILIER | || DE STAT || DE STAT ||| DE STAT | | DE STAT |
| DIPLOMATIC |_|| relatii || prognoze, |||relatia cu | |organizare,|
|_____________| ||internationale,|| programe |||Parlamentul| | resurse |
|| integrare || si ||| | | umane si |
_____________ || europeana si || coordonare||| | | judiciar |
| AGENTUL | || euroatlantica || unitati ||| | | |
|GUVERNAMENTAL| || ||subordonate||| | | |
|PENTRU CURTEA|_||_______________||___________|||___________| |___________|
| EUROPEANA A | | | _____________| | |_____ |
| DREPTURILOR | | | | _______|________ | |
| OMULUI | | | | |SECRETAR GENERAL| | |
|_____________| | | | |________________| | |
| | | | |SECRETAR GENERAL| | |
| ____| | | | ADJUNCT | | |
| | ___| | |________________| | |
| | | | | ____| |
| | | ____|____ | __|_ ________|_____
| | | | | | | | | | | | |
| | |____|____|____|____________|_______|____|____|____|____|____|
| | | | | | | | | | | | | | |
_|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_
| A || B || C || D || E || F || G || H || I | | J || K || L || M || N || O
|
|___||___||___||___||___||___||___||___||___|
|___||___||___||___||___||___|
*) Sunt cuprinsi in numarul maxim de posturi aprobat.
Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
A = DIRECTIA AGENTULUI GUVERNAMENTAL
B = SERVICIUL PENTRU IMAGINE PUBLICA, PROTOCOL SI RELATIA CU MASS-MEDIA
C = DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE, INTEGRARE EUROPEANA, EUROATLANTICA SI
PENTRU DREPTURILE OMULUI
D = DIRECTIA PROGRAME SI PROGNOZE
E = DIRECTIA PUBLICITATE MOBILIARA, IMOBILIARA SI NOTARI PUBLICI
F = DIRECTIA INFORMATICA JURIDICA
G = DIRECTIA ECONOMICA, INVESTITII SI ADMINISTRATIV
H = SERVICIUL CONTENCIOS
I = DIRECTIA SECRETARIAT GENERAL, RELATII CU PUBLICUL SI COOPERARE CU
O.N.G.
J = DIRECTIA ELABORARE ACTE NORMATIVE, AVIZARE SI STUDII
K = DIRECTIA JUDICIARA
L = DIRECTIA RELATIA CU MINISTERUL PUBLIC SI PREVENIREA CRIMINALITATII
M = DIRECTIA DE REINTEGRARE SOCIALA SI DE SUPRAVEGHERE
N = DIRECTIA ORGANIZARE, RESURSE UMANE SI STATISTICA JUDICIARA
O = DIRECTIA INSTANTELOR MILITARE
ANEXA 2
INSTITUTIILE PUBLICE
din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de stat
A. Curti de apel
1. Curtea de Apel Alba Iulia
2. Curtea de Apel Pitesti
3. Curtea de Apel Bacau
4. Curtea de Apel Oradea
5. Curtea de Apel Suceava
6. Curtea de Apel Brasov
7. Curtea de Apel Bucuresti
8. Curtea de Apel Cluj
9. Curtea de Apel Constanta
10. Curtea de Apel Craiova
11. Curtea de Apel Galati
12. Curtea de Apel Iasi
13. Curtea de Apel Targu Mures
14. Curtea de Apel Ploiesti
15. Curtea de Apel Timisoara
B. Tribunale
1. Tribunalul Alba
2. Tribunalul Arad
3. Tribunalul Arges
4. Tribunalul Bacau
5. Tribunalul Bihor
6. Tribunalul Bistrita-Nasaud
7. Tribunalul Botosani
8. Tribunalul Brasov
9. Tribunalul Braila
10. Tribunalul Buzau
11. Tribunalul Caras-Severin
12. Tribunalul Calarasi
13. Tribunalul Cluj
14. Tribunalul Constanta
15. Tribunalul Covasna
16. Tribunalul Dambovita
17. Tribunalul Dolj
18. Tribunalul Galati
19. Tribunalul Giurgiu
20. Tribunalul Gorj
21. Tribunalul Harghita
22. Tribunalul Hunedoara
23. Tribunalul Ialomita
24. Tribunalul Iasi
25. Tribunalul Ilfov
26. Tribunalul Maramures
27. Tribunalul Mehedinti
28. Tribunalul Mures
29. Tribunalul Neamt
30. Tribunalul Olt
31. Tribunalul Prahova
32. Tribunalul Satu Mare
33. Tribunalul Salaj
34. Tribunalul Sibiu
35. Tribunalul Suceava
36. Tribunalul Teleorman
37. Tribunalul Timis
38. Tribunalul Tulcea
39. Tribunalul Vaslui
40. Tribunalul Valcea
41. Tribunalul Vrancea
42. Tribunalul Bucuresti
C. Judecatorii
______________________________________________
Judetul Judecatoria
______________________________________________
Alba 1. Alba Iulia
2. Campeni
3. Aiud
4. Blaj
5. Sebes
Arad 6. Arad
7. Ineu
8. Lipova
9. Gurahont
10. Chisineu-Cris
Arges 11. Pitesti
12. Campulung
13. Curtea de Arges
14. Costesti
15. Topoloveni
Bacau 16. Bacau
17. Onesti
18. Moinesti
19. Podu Turcului
20. Buhusi
Bihor 21. Oradea
22. Beius
23. Marghita
24. Alesd
25. Salonta
Bistrita-Nasaud 26. Bistrita
27. Nasaud
28. Beclean
Botosani 29. Botosani
30. Dorohoi
31. Saveni
32. Darabani
Brasov 33. Brasov
34. Fagaras
35. Rupea
36. Zarnesti
Braila 37. Braila
38. Faurei
39. Insuratei
Buzau 40. Buzau
41. Ramnicu Sarat
42. Patarlagele
43. Pogoanele
Caras-Severin 44. Resita
45. Caransebes
46. Oravita
47. Moldova Noua
48. Bozovici
49. Bocsa
Calarasi 50. Calarasi
51. Oltenita
52. Lehliu-Gara
Cluj 53. Cluj-Napoca
54. Turda
55. Dej
56. Huedin
57. Gherla
Constanta 58. Constanta
59. Medgidia
60. Harsova
61. Baneasa
62. Mangalia
Covasna 63. Sfantu Gheorghe
64. Targu Secuiesc
65. Intorsura Buzaului
Dambovita 66. Targoviste
67. Gaesti
68. Pucioasa
69. Racari
70. Moreni
Dolj 71. Craiova
72. Bailesti
73. Filiasi
74. Segarcea
75. Calafat
76. Bechet
Galati 77. Galati
78. Tecuci
79. Targu Bujor
80. Liesti
Giurgiu 81. Giurgiu
82. Bolintin-Vale
Gorj 83. Targu Jiu
84. Targu Carbunesti
85. Novaci
86. Motru
Harghita 87. Miercurea-Ciuc
88. Odorheiu Secuiesc
89. Toplita
90. Gheorgheni
Hunedoara 91. Deva
92. Hunedoara
93. Petrosani
94. Orastie
95. Brad
96. Hateg
Ialomita 97. Slobozia
98. Urziceni
99. Fetesti
Iasi 100. Iasi
101. Pascani
102. Harlau
103. Raducaneni
Ilfov 104. Ilfov
105. Buftea
Maramures 106. Baia Mare
107. Sighetu Marmatiei
108. Viseu de Sus
109. Targu Lapus
110. Dragomiresti
111. Somcuta Mare
Mehedinti 112. Drobeta-Turnu Severin
113. Strehaia
114. Orsova
115. Vanju Mare
116. Baia de Arama
Mures 117. Targu Mures
118. Sighisoara
119. Reghin
120. Tarnaveni
121. Ludus
122. Sangiorgiu de Padure
Neamt 123. Piatra-Neamt
124. Roman
125. Targu Neamt
126. Bicaz
Olt 127. Slatina
128. Caracal
129. Corabia
130. Bals
131. Scornicesti
Prahova 132. Ploiesti
133. Campina
134. Valenii de Munte
135. Mizil
136. Sinaia
137. Urlati
Satu Mare 138. Satu Mare
139. Carei
140. Negresti-Oas
Salaj 141. Zalau
142. Simleu Silvaniei
143. Jibou
Sibiu 144. Sibiu
145. Medias
146. Agnita
147. Avrig
148. Saliste
Suceava 149. Suceava
150. Campulung Moldovenesc
151. Radauti
152. Falticeni
153. Vatra Dornei
154. Gura Humorului
Teleorman 155. Alexandria
156. Rosiori de Vede
157. Turnu Magurele
158. Videle
159. Zimnicea
Timis 160. Timisoara
161. Lugoj
162. Deta
163. Sannicolau Mare
164. Faget
165. Jimbolia
Tulcea 166. Tulcea
167. Babadag
168. Macin
Vaslui 169. Vaslui
170. Barlad
171. Husi
172. Murgeni
Valcea 173. Ramnicu Valcea
174. Dragasani
175. Horezu
176. Brezoi
177. Balcesti
Vrancea 178. Focsani
179. Panciu
180. Adjud
Bucuresti 181. Judecatoria Sectorului 1,
municipiul Bucuresti
182. Judecatoria Sectorului 2,
municipiul Bucuresti
183. Judecatoria Sectorului 3,
municipiul Bucuresti
184. Judecatoria Sectorului 4,
municipiul Bucuresti
185. Judecatoria Sectorului 5,
municipiul Bucuresti
186. Judecatoria Sectorului 6,
municipiul Bucuresti
------------
NOTA:
Unitatile prevazute in prezenta anexa pot utiliza un numar maxim de 11.833
de posturi.
ANEXA 3
UNITATILE
subordonate Ministerului Justitiei si cele aflate in coordonarea sa
I. Institutii publice finantate integral de la bugetul de stat
Numarul maxim
de posturi
A. Institutul National al Magistraturii 44
B. Centrul de Pregatire si Perfectionare a Grefierilor
si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate 40
C. Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie 172
II. Institutii publice finantate din venituri extrabugetare si din alocatii
acordate de la bugetul de stat
A. Institutul National de Expertize Criminalistice 54
a) Laboratorul Interjudetean de Expertize
Criminalistice Bucuresti
b) Laboratorul Interjudetean de Expertize
Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudetean de Expertize
Criminalistice Iasi
d) Laboratorul Interjudetean de Expertize
Criminalistice Timisoara
B. Directia Generala a Penitenciarelor 13.256
a) 9 penitenciare de maxima siguranta
b) 24 de penitenciare
c) 1 penitenciar pentru minori si tineri
d) 2 centre de reeducare pentru minori
e) Scoala Militara de Administratie Penitenciara
f) Centrul de Pregatire si Perfectionare a
Personalului de Penitenciare
g) Baza de Aprovizionare, Gospodarire si Reparatii
h) Subunitatea de acces, paza si escortare detinuti
transferati
i) 5 spitale penitenciare*)
III. Institutii publice finantate de la bugetul de stat si din venituri
extrabugetare prin sistemul de asigurari sociale de sanatate
A. Directia Medicala 102*)
IV. Institutii publice finantate integral din venituri extrabugetare prin
sistemul de asigurari sociale si din alte venituri proprii
A. Spitalul "Prof. Dr. Constantin Angelescu" 175
V. Institutii publice finantate integral din venituri extrabugetare
A. Centrul de Pregatire a Magistratilor, a Grefierilor si a
Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei Sovata
VI. Agenti economici in coordonarea Ministerului Justitiei
A. Regia Autonoma "Multiproduct"
------------
*) Veniturile extrabugetare provin din sistemul asigurarilor sociale de
sanatate.
*) Din care 80 de posturi finantate din venituri extrabugetare provenite
din sistemul asigurarilor sociale de sanatate.