HOTARARE Nr.
22 din 29 septembrie 2010
pentru aprobarea Normei nr.
12/2010 privind autorizarea de constituire a societatii de pensii si
autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 691 din 14 octombrie 2010
In temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a),
f) şi i)şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 313/2005,
conform prevederilor cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile
de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
având în vedere Nota de fundamentare
nr. 1.878 din 20 august 2010 a Direcţiei reglementare şi autorizare,
în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private consemnate în procesul-verbal al şedinţei din
data de 29 septembrie 2010,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 12/2010 privind
autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de
administrare a fondurilor de pensii administrate privat, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art.
1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Direcţia secretariat şi directorul general
asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private,
Mircea Oancea
ANEXĂ
NORMA Nr. 12/2010
privind autorizarea de constituire a societăţii de
pensii şi autorizarea de administrare a
fondurilor de pensii administrate privat
In temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a),
f) şi i)şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 313/2005,
având în vedere prevederile cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile
de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
Comisia de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta normă reglementează procedura,
condiţiile de autorizare şi documentele care trebuie depuse la Comisie în
procesul de autorizare a constituirii societăţii de pensii şi de acordare a
autorizării de administrare a unui fond de pensii administrat privat.
Art. 2. - Societatea de pensii, persoană juridică
română, poate administra un fond de pensii administrat privat numai în baza
deciziei de autorizare de administrare, emisă de Comisie.
Art. 3. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
(2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, termenii
şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) act constitutiv-
contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând această denumire, în baza
cărora se constituie societatea de pensii, în conformitate cu prevederile Legii
nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
b) situaţii financiare
anuale - bilanţul, contul de profit şi pierdere,
situaţia modificărilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie,
politici contabile, note explicative împreună cu raportul administratorului şi
raportul auditorului financiar, în conformitate cu prevederile Legii
contabilităţii nr. 82/1991, republicată;
c) conducători- persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotărârii
organelor statutare ale unei societăţi, sunt împuternicite să conducă şi să
coordoneze activitatea curentă a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a
angaja răspunderea societăţii, în conformitate cu prevederile Legii nr.
31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. în această
categorie nu se includ persoanele care asigură conducerea nemijlocită a
sediilor secundare. In cazul sediilor secundare ale unei societăţi, persoană
juridică străină, care desfăşoară activităţi pe teritoriul României,
conducătorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamă, persoană
juridică străină, să conducă activitatea sediului secundar şi să angajeze legal
în România persoana juridică străină;
d) grup - ansamblu de societăţi
comerciale compus dintr-o societate-mamă, filialele sale şi entităţi în care
societatea-mamă sau filialele sale deţine/deţin o participare, precum şi
societăţile comerciale legate
între ele printr-o relaţie care face necesară consolidarea conturilor şi
consolidarea raportului anual.
CAPITOLUL II
Autorizarea de constituire a societăţii de pensii
SECŢIUNEA 1
Condiţii generale
Art. 4. - Pentru emiterea deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, în baza cererii,
Comisia analizează documentaţia depusă de către fondatori prin reprezentanţii
lor legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute
de Lege şi de prezenta normă.
Art. 5. - Pentru obţinerea
autorizării de constituire, societatea de pensii trebuie să îndeplinească,
cumulativ, următoarele condiţii generale:
a) să se constituie sub forma unei societăţi pe
acţiuni;
b) să aibă ca obiect unic de activitate administrarea
fondurilor de pensii;
c) denumirea societăţii de
pensii să conţină obligatoriu sintagma „fond de pensii" astfel încât să nu
fie confundată cu fondul de pensii şi să nu conţină elemente de natură să
inducă în eroare participanţii, potenţialii participanţi sau alte persoane;
d) capitalul social este
reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, care sunt nominative,
nu pot fi transformate în acţiuni la purtător şi nu pot fi acţiuni
preferenţiale;
e) actul constitutiv al societăţii de pensii trebuie să
prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte
privilegii şi că se interzice limitarea drepturilor ori impunerea de obligaţii
suplimentare acţionarilor;
f) participaţia cumulată a persoanelor fizice nu poate
depăşi 5% din capitalul social al societăţii de pensii;
g) să aibă un consiliu de administraţie/supraveghere
alcătuit dintr-un număr impar de membri, dar nu mai puţin de 3 persoane fizice;
h) conducerea executivă să fie formată din cel puţin
două persoane, învestite cu competenţa de a angaja răspunderea societăţii şi
care nu pot exercita alte funcţii în cadrul societăţii;
i) fondatorii să facă dovada vărsării integrale şi în
formă bănească a capitalului social, care trebuie să îndeplinească condiţiile
prevăzute de Lege şi de normele emise în aplicarea
acesteia.
SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind fondatorii
Art. 6. - (1) La evaluarea fondatorilor se urmăreşte ca
aceştia să dispună de o situaţie financiară care să le permită onorarea
obligaţiilor lor patrimoniale şi participarea la capitalul social al societăţii
de pensii.
(2) Persoanele juridice care au calitatea de fondatori
trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) să înregistreze, potrivit ultimei situaţii
financiare, capital propriu pozitiv;
b) să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor
rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane juridice care
înainte de fuziune sau de divizare a funcţionat minimum 3 ani;
c) să nu participe ca fondatori
la capitalul social al unei societăţi de pensii ori al altei entităţi
înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în
jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii
contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor
comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte
identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor;
d) să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau
de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, după caz, şi să nu fi
fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare;
e) să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale.
(3) Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică nu pot participa ca fondatori la
capitalul social al unei societăţi de pensii.
Art. 7. - (1) Persoanele fizice care au calitatea de
fondatori trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) să nu fie acţionari, membri
în consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere,
membri ai directoratului/conducători ai altor administratori de fonduri de
pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acestora;
b) să nu fie acţionari, membri
în consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere,
membri ai directoratului/conducători ai instituţiei de credit care îndeplineşte
funcţia de depozitar al fondului de pensii administrat privat sau ai
persoanelor afiliate acestuia;
c) să nu fie acţionari, membri în consiliul de administraţie,
directori, membri în consiliul de supraveghere, membri ai
directoratului/conducători ai societăţii de servicii de investiţii financiare
care prestează servicii pentru fondurile de pensii administrate
privat sau ai persoanelor afiliate acesteia;
d) să dispună de venituri
personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi,
şi care, prin nivelul lor, să justifice în mod corespunzător provenienţa
fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii
şi care să aibă caracter de continuitate;
e) fondurile destinate
participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse
venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile
prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. c);
f) nu au contribuit, direct sau
indirect, la falimentul unor persoane juridice şi nu au fost implicate în
niciun fel de scandaluri financiare.
(2) Nu pot deţine calitatea de
fondatori persoanele nominalizate în lista întocmită în conformitate cu prevederile
art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului,
cu modificările ulterioare, precum şi persoanele fizice sau juridice care fac
obiectul unor sancţiuni internaţionale, definite conform Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor
internaţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009.
(3) Nu pot deţine calitatea de
fondatori persoanele care au fost condamnate printr-o sentinţă rămasă
definitivă pentru infracţiuni de corupţie, spălare de bani, infracţiuni contra
patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mită, fals şi uz de fals,
deturnare de fonduri, evaziune fiscală, primire de foloase necuvenite, trafic
de influenţă, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la
concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni
sănătoase şi prudente a societăţii de pensii.
(4) Interdicţiile prevăzute la alin. (2) şi (3) se
aplică şi în cazul fondatorilor persoane juridice la care unul sau mai mulţi
fondatori a/au fost condamnat/condamnaţi printr-o sentinţă rămasă definitivă
pentru infracţiunile prevăzute la alin. (2) şi (3).
SECŢIUNEA a 3-a
Documentaţia necesară pentru obţinerea
autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii
Art. 8. - (1) Decizia de autorizare de constituire a
unei societăţi de pensii se emite ca urmare a cererii pentru autorizarea de
constituire a societăţii de pensii/pentru autorizarea ca administrator al
fondului de pensii administrat privat, întocmită conform anexei nr. 1.
(2) Cererea însoţită de documentaţia completă se depune
la Comisie de către fondatori, prin reprezentanţii lor legali.
Art. 9. - Cererea prevăzută la art. 8 este însoţită de
următoarele documente:
a) procură specială şi autentică sau, după caz,
împuternicire de reprezentare juridică, semnată de toţi membrii fondatori, prin
care aceştia desemnează una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în
relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentării
dosarului aferent cererii de autorizare de constituire;
b) proiectul actului
constitutiv, care trebuie să conţină denumirea societăţii de pensii, conform
rezervării eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, şi care
trebuie să fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii, precum şi planul
organizatoric şi financiar care trebuie să asigure gestiunea corectă şi
prudentă a fondului de pensii pentru care se va solicita autorizarea;
c) documentaţia privind fondatorii, prevăzută la art.
10 şi 11;
d) documentaţia privind membrii propuşi pentru
consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere,
directorat/conducători, după caz, prevăzută la art. 12;
e) declaraţia pe propria
răspundere a fondatorilor, a membrilor propuşi pentru consiliul de
administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere,
directorat/conducători, din care să rezulte deţinerile individuale sau în
legătură cu alte persoane implicate în orice societate comercială reprezentând
cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot, conform modelului
Declaraţiei nr. 2 prevăzute în anexa nr. 7;
f) documente privind fondatorii referitoare la
eventuala lor relaţie de afiliere conform art. 2 alin. (2) din Lege, precum şi
natura legăturilor dintre ei, conform modelului Declaraţiei nr. 1 prevăzute în
anexa nr. 6;
g) proiectul regulamentului de
organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, întocmit în conformitate cu
art. 13, precum si proiectul procedurilor interne, întocmite în conformitate cu
art. 14;
h) actul juridic care atestă dreptul de folosinţă al
societăţii în curs de înfiinţare asupra spaţiului destinat sediului social şi
sediilor secundare, după caz, precum şi documente din care să reiasă că acestea
îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 16;
i) dovada vărsării integrale şi în formă bănească a
capitalului social;
j) dovada plăţii taxei de autorizare de constituire a
societăţii de pensii.
Art. 10. - (1) Pentru fiecare dintre fondatori,
persoane juridice, se prezintă următoarele documente:
a) certificat constatator
eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document
oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care
trebuie să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înmatriculării, obiectul
de activitate ale acesteia, persoanele împuternicite legal să reprezinte
persoana juridică şi structura acţionariatului acesteia până la nivel de
persoană fizică. Structura acţionariatului până la nivel de persoană fizică
trebuie detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii
la capitalul social al fondatorului;
b) o prezentare a fondatorului/acţionarului persoanei
juridice, sub semnătura reprezentantului legal, din care să rezulte organizarea
acestuia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în
străinătate, activitatea desfăşurată de acesta în toate sediile sale secundare;
c) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o
societate de audit financiar, membră a Camerei Auditorilor Financiari din
România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de
verificare a conturilor fondatorului şi, după caz, cele întocmite la nivelul
perimetrului de consolidare contabilă din care face parte fondatorul. In cazul
fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridică din care
aceştia provin trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani înainte;
d) în cazul fondatorilor, persoane juridice străine,
situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. c) vor fi auditate de o
societate de audit financiar autorizată, membru activ al unui organism
profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor şi care a
asimilat Codul de etică emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care
să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
e) Declaraţia nr. 2 pe propria
răspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social
sau din drepturile de vot ale unei societăţi, prevăzută în anexa nr. 7;
f) documentaţia privind capitalul social conform
prevederilor art. 6 din Norma nr. 5/2007 privind provenienţa capitalului
social, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private nr. 23/2007;
g) certificat de cazier fiscal.
(2) Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane juridice,
cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al
societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat, se va prezenta numai
documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. a).
(3) Prevederile alin. (2) nu se
aplică fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din
capitalul social al societăţii de pensii, dar care deţin participaţii la
capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent
de cota de participare.
Art. 11. - (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane
fizice, se vor prezenta următoarele documente:
a) copia actului de identitate,
a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de
identitate;
b) curriculum vitae, datat şi
semnat, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
c) certificatul de cazier
judiciar, din care să reiasă că persoana respectivă nu a fost condamnată
printr-o sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiunile prevăzute la art. 7
alin. (2) si (3), cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 12
alin. (2) şi (3);
d) declaraţie de venit, întocmită în conformitate cu
legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz,
certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care
legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va
prezenta un document oficial care să ateste acest fapt;
e) date despre fondatorii
societăţii de pensii/acţionarii societăţii de administrare a fondurilor de
pensii administrate privat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
f) specimen de semnătură,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;
g) Declaraţia nr. 1, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 6, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 7;
h) documentaţia privind capitalul social, conform
prevederilor art. 6 din Norma nr. 5/2007, aprobată prin Hotărârea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2007;
i) certificat de cazier fiscal.
(2) Sunt exceptaţi de la
prevederile alin. (1) şi ale art. 7 alin. (1) lit. f) fondatorii, persoane
fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de
pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat.
(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au
reşedinţa în România se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat
de autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu
aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau
din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara
de origine.
Art. 12. - (1) Pentru fiecare
dintre membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv
consiliul de supraveghere, directorat/conducători se depune următoarea
documentaţie:
a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu
originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae, datat şi
semnat, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
c) copia actului care atestă
studiile superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de
diplomă, după caz;
d) chestionarul al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 4, completat, datat şi semnat de către aceste
persoane;
e) declaraţie pe propria
răspundere din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre
situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Lege;
f) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de
cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (3);
g) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 5;
h) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 6, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.
(2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România
se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi
valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara
în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decât ţara de origine.
(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au
reşedinţa în România se depun certificatul de cazier judiciar eliberat de
autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi
valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara
în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara de
origine.
Art. 13. - (1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii va conţine cel puţin
următoarele:
a) structura organizatorică a societăţii de pensii,
care conţine o direcţie de audit intern, o direcţie distinctă responsabilă cu
analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor, o funcţie
responsabilă cu identificarea şi administrarea riscului şi o funcţie de control
intern; structura organizatorică cuprinde direcţiile, cu precizarea numărului
de posturi;
b) atribuţiile consiliului de
administraţie/consiliului de supraveghere, conform alin. (2), mecanismele de
luare a deciziilor şi control al activităţii;
c) atribuţiile fiecărui
compartiment al societăţii de pensii şi relaţiile de subordonare sau coordonare
dintre acestea, precum şi mecanismele de raportare la nivelul ierarhic superior;
d) activităţile desfăşurate în
cadrul sediilor secundare ale societăţii de pensii, inclusiv proceduri privind
evidenţa şi controlul activităţii, arhivarea documentelor şi transmiterea
situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social/central;
e) atribuţiile şi răspunderile
conducătorilor societăţii de pensii, ale persoanelor care asigură, de fapt sau
de drept, conducerea compartimentelor din cadrul societăţii de pensii şi din
cadrul sediilor secundare, incluzând răspunderile cu privire la elaborarea şi
implementarea mecanismelor de control intern şi de administrare a riscului, cu
privire la elaborarea mecanismului de luare a deciziilor şi de control al
activităţii şi raportarea către nivelul ierarhic superior;
f) atribuţiile şi răspunderile persoanelor care exercită
funcţii aferente mecanismului de control intern, incluzând răspunderi cu
privire la controlul activităţii şi al conformităţii cu prevederile legale şi
procedurile interne, separarea atribuţiilor, autorizarea operaţiunilor,
menţinerea unor evidenţe corecte, verificarea operaţiunilor curente,
securitatea sistemelor informatice, raportarea deficienţelor constatate şi a
propunerilor referitoare la remedierea acestora către membrii directoratului
sau conducători, după caz;
g) atribuţiile şi răspunderile
persoanelor care exercită funcţii aferente identificării şi monitorizării
riscurilor cu privire la investiţiile fondului, la riscul operaţional,
conflictul de interese, riscul aferent sistemelor
informatice, riscul aferent guvernantei corporative şi
modul de raportare către directorat/conducători;
h) atribuţiile auditorului intern, precum şi pe cele
ale altor persoane care efectuează operaţiuni în numele şi pe contul societăţii
de pensii şi modul de raportare către consiliul de administraţie/consiliul de
supraveghere.
(2) Atribuţiile şi răspunderile consiliului de
administraţie/ consiliului de supraveghere includ atribuţiile prevăzute la
alin. (1) lit. e), precum şi cel puţin următoarele:
a) stabilirea direcţiilor principale de activitate şi
de dezvoltare a societăţii;
b) stabilirea politicii de
investiţii şi a politicii contabile a fondului de pensii;
c) stabilirea sistemului
contabil, de control financiar şi aprobarea planificării financiare;
d) numirea si revocarea directorilor si stabilirea remuneraţiei lor;
e) supravegherea activităţii
membrilor directoratului/ conducătorilor;
f) pregătirea raportului anual, organizarea adunării
generale a acţionarilor şi ducerea la îndeplinire a hotărârilor acesteia;
g) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societăţii, potrivit Legii nr.
85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 14. - Procedurile interne vor conţine cel puţin
următoarele:
a) atribuţiile şi procedurile
direcţiei de audit intern, ale direcţiei responsabile cu analiza
oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor, atribuţiile şi
procedurile specifice funcţiei de identificare şi administrare a riscului şi
funcţiei de control intern şi conformitate a întregii activităţi cu prevederile
legale şi procedurile interne, precum şi atribuţiile celorlalte departamente,
aprobate de organul statutar competent în acest sens, precum şi obligaţiile şi
răspunderile personalului care ocupă funcţiile respective;
b) descrierea gradului de
adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul
activităţii ce urmează a fi desfăşurată, avându-se în vedere aspecte precum
capacitatea de a desfăşura activităţile propuse, gradul de securitate a
informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de Comisie,
îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a criteriilor
minimale prevăzute de reglementările în vigoare;
c) mecanismele de luare a deciziilor;
d) modalităţile şi termenele de
raportare pe linie verticală, separarea funcţiilor pentru persoanele cu funcţii
de decizie de cele cu funcţii de execuţie şi de cele cu funcţii de control;
e) proceduri cu privire la
administrarea conflictului de interese astfel încât să se asigure că persoanele
care se află într-un conflict de interese potenţial acţionează în interesul
exclusiv al fondului de pensii, al participanţilor şi al administratorului.
Art. 15. - Proiectul regulamentului de organizare şi
funcţionare, precum şi proiectul procedurilor interne se depun împreună cu
hotărârea organului statutar competent pentru aprobarea lor.
Art. 16. - (1) Spaţiul destinat sediului social trebuie
să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:
a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de
pensii;
b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 m2;
d) să fie compartimentat
corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce
urmează a fi desfăşurate;
e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la
etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării
activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi
confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.
(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să
îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:
a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de
pensii;
b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 m2;
d) să fie compartimentat
corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce
urmează a fi desfăşurate;
e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la
etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) să dispună de o dotare
tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure
securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în
arhiva entităţii.
SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a autorizaţiei de
constituire sau de respingere a cererii
de autorizare de constituire a
societăţii de pensii
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizaţiei de constituire a
societăţii de pensii
Art. 17. - (1) Comisia decide cu privire la autorizarea de constituire a societăţii de pensii în termen de 30
de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete
ale solicitantului.
(2) Decizia de autorizare de constituire a societăţii
de pensii se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la
adoptarea acesteia de către Comisie.
Art. 18. - (1) Orice solicitare a Comisiei de
informaţii suplimentare sau de completare a documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la art. 17 alin. (1), un nou termen începând să
curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau completări, depunere
care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data
solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de
constituire a societăţii de pensii.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau
înlocuirea acestora, după caz.
Art. 19. - (1) Fondatorii depun documentele de
înregistrare a societăţii la oficiul registrului comerţului în raza căruia se
află sediul social al societăţii de pensii, în termen de 30 de zile
calendaristice de la primirea deciziei de autorizare de constituire.
(2) Depăşirea termenului prevăzut la alin. (1) duce la
pierderea valabilităţii autorizaţiei de constituire.
Art. 20. - In termen de 5 zile lucrătoare de la
obţinerea certificatului de înregistrare ca societate comercială de la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului, societatea de pensii va depune la Comisie o
copie a certificatului de înmatriculare.
Art. 21. - (1) Obţinerea autorizaţiei de constituire a
unei societăţi de pensii nu garantează şi obţinerea autorizaţiei de
administrare.
(2) Autorizaţia de administrare
trebuie obţinută în termen de un an de la obţinerea autorizaţiei de
constituire, în caz contrar, autorizaţia de constituire îşi pierde
valabilitatea.
(3) Societatea de pensii are
obligaţia de a-şi modifica denumirea şi obiectul de activitate în termen de 3
luni de la data expirării autorizaţiei de constituire, cu informarea Comisiei
în termen de 5 zile de la
data înregistrării menţiunilor la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
Art. 22. - (1) Apariţia unor modificări faţă de
condiţiile în care a fost acordată autorizaţia de constituire a societăţii de
pensii determină o nouă evaluare din partea Comisiei în cadrul procesului de
acordare a autorizării de administrare, putând atrage revocarea deciziei de
autorizare de constituire, în cazul în care aceste modificări sunt contrare
prevederilor legale sau prezentei norme.
(2) Apariţia oricăror
modificări ale informaţiilor sau documentelor depuse pentru acordarea
autorizaţiei de constituire, pe perioada de funcţionare a administratorilor,
necesită autorizarea acestora, în prealabil, de către Comisie, care emite o
decizie de autorizare a modificărilor în acest sens.
(3) In cazul în care
modificările nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta normă,
Comisia emite o decizie de respingere, scrisă şi motivată, care se comunică în
termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(4) In termen de maximum 30 de zile calendaristice de
la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în
conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea cererii pentru autorizarea de
constituire a societăţii de pensii
Art. 23. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute de Lege şi de prezenta normă duce la respingerea cererii pentru
autorizarea de constituire a societăţii de pensii.
(2) Decizia de respingere,
scrisă şi motivată, se comunică fondatorilor în termen de 5 zile calendaristice
de la adoptarea acesteia de către Comisie.
(3) In termen de maximum 30 de zile
calendaristice de la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi
contestată în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul
administrativ.
Art. 24. - O nouă cerere de autorizare de constituire a
societăţii de pensii poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate
deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
CAPITOLUL III
Autorizarea societăţii de pensii ca societate de administrare a unui fond de pensii administrat privat
SECŢIUNEA 1
Condiţii
generale
Art. 25. - Pentru a deveni administrator, societatea de
pensii înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului trebuie să
obţină de la Comisie autorizarea de administrare a unui fond de pensii
administrat privat.
Art. 26. - Pentru emiterea
deciziei de autorizare de administrare, Comisia, în baza cererii, analizează
documentaţia depusă de societatea de pensii prin reprezentanţii săi legali şi
verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta
normă.
SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind acţionarii
Art. 27. - (1) La evaluarea acţionarilor societăţii de
administrare a fondurilor de pensii administrate privat se au în vedere
prevederile art. 6 şi 7.
(2) In cazul în care nu au existat modificări faţă de
prevederile art. 6 şi 7 în cadrul procedurii de obţinere a autorizaţiei de constituire a societăţii
de pensii, acţionarii vor depune o declaraţie pe propria răspundere în acest
sens.
(3) In cazul în care au intervenit modificări faţă de
prevederile art. 6 şi 7 se depun la Comisie documentele justificative pentru
modificările în cauză.
SECŢIUNEA a 3-a
Condiţii privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie,
directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducători
Art. 28. - (1) Membrii propuşi
pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv pentru consiliul de
supraveghere, directorat/conducători ai administratorului sunt autorizaţi
individual de către Comisie pentru exercitarea funcţiei pentru care sunt
propuşi, în cadrul procesului de acordare a autorizării de administrare a
fondului de pensii administrat privat.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) exercită
atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data
comunicării deciziei de autorizare.
(3) Pentru nerespectarea
prevederilor alin. (2), Comisia decide sancţionarea, după caz, a societăţii de
pensii, a persoanelor în drept să facă propunerea şi/sau a celor care au fost
propuse, având în vedere consecinţele exercitării atribuţiilor unei funcţii
înainte de primirea deciziei de autorizare, inclusiv retragerea autorizaţiei
acordate.
Art. 29. - (1) In vederea autorizării individuale,
membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv
consiliul de supraveghere, directorat/conducători ai administratorului trebuie
să îndeplinească cumulativ condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c)
şi f), precum şi următoarele:
a) să aibă pregătirea şi
experienţa profesională necesare funcţiei şi complexităţii activităţii pe care
urmează să o îndeplinească, conform prevederilor legii;
b) să aibă o experienţă relevantă în funcţii de
conducere, în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, administrare fonduri
de pensii, bancar sau de asigurări;
c) să fie absolvenţi ai unei
instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
d) să aibă experienţă
profesională de cel puţin 5 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic,
administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurări;
e) să aibă onorabilitatea
necesară pentru funcţia pe care urmează să o îndeplinească;
f) să nu fi fost sancţionaţi de autorităţi române ori
străine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia definitivă sau, la
momentul depunerii cererii de autorizare de administrare, cu interdicţia
temporară de a desfăşura activităţi în sistemul
financiar-bancar;
g) să nu aibă menţiuni în
cazierul judiciar de natura celor prevăzute la art. 7 alin. (2) sau în cazierul
fiscal;
h) să nu fi deţinut funcţia de administrator al unei
societăţi comerciale române sau străine, aflată în curs de reorganizare
judiciară ori declarată în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori
declanşării procedurii falimentului;
i) să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi
care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţă de terţi la
momentul încetării activităţii societăţii respective;
j) cel puţin o persoană propusă pentru funcţia de
director, membru al directoratului, respectiv pentru funcţia de conducător
trebuie să cunoască limba română;
k) persoanele propuse pentru funcţia de director,
membru al directoratului, respectiv pentru funcţia de conducător trebuie să
dovedească cunoaşterea temeinică a legislaţiei din domeniul pensiilor private.
(2) Calitatea şi experienţa membrilor propuşi pentru
consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere,
membri ai directoratului sau conducători sunt elemente care asigură gestiunea corectă şi prudentă a
fondului de pensii administrat privat.
(3) Membrii consiliului de
administraţie, directorii, membrii consiliului de supraveghere, membrii
directoratului sau conducătorii administratorului nu pot avea raporturi de
muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu:
a) alţi administratori de fonduri de pensii
administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora;
b) depozitarul şi cu persoanele
afiliate acestuia;
c) societăţi de servicii de
investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu
persoanele afiliate acestora.
(4) Membrii directoratului, directorii/conducătorii nu
pot avea raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu
persoanele afiliate administratorului sau cu alte entităţi din grupul din care
fac parte, cu excepţia mandatelor de reprezentare în consiliul de
administraţie, respectiv în consiliul de supraveghere.
Art. 30. - (1) Comisia este în
drept să evalueze în ce măsură experienţa profesională acumulată de către
membrii consiliului de administraţie, directori, respectiv membrii consiliului
de supraveghere, membrii directoratului/conducători este relevantă pentru
specificul, întinderea şi complexitatea activităţii care va fi desfăşurată de
administrator.
(2) Evaluarea fiecărui membru propus pentru consiliul
de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat şi
conducători se face, în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate
de activitatea, experienţa, competenţa profesională, experienţa managerială, de
reputaţia persoanei în cauză, precum şi de cunoştinţele teoretice şi practice
şi orice alte circumstanţe relevante. In acest sens, vor fi avute în vedere, în
măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:
a) persoana respectivă a fost
sancţionată ori i s-a refuzat o autorizaţie de către o autoritate de
supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate ori
s-a aflat în altă situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte
negative asupra imaginii administratorului la care persoana în cauză este
propusă în calitate de membru al consiliului de administraţie, director,
respectiv membru al consiliului de supraveghere, membru al
directoratului/conducător;
b) persoana respectivă a
exercitat fără acordul autorităţii menţionate la lit. a) o activitate pentru
care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea
obţinerii unui astfel de acord;
c) în calitate de conducător
sau de administrator al unei entităţii, persoană juridică română, ori al unei
sucursale a unei entităţi străine, persoana respectivă nu şi-a asumat
responsabilităţile decurgând din această calitate sau a participat la adoptarea
şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acesteia, prin care s-a
urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
d) în perioada în care persoana respectivă a deţinut
calitatea de conducător sau de administrator al unei entităţi, aceasta a făcut
obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al
altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă;
e) entităţile la care persoana
respectivă exercită sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare
sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei
sancţiuni dispuse de o autoritate din România ori din străinătate, însărcinată
cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori
le-a retras o autorizaţie;
f) din informaţiile furnizate
de persoanele respective nu rezultă în mod clar natura activităţii desfăşurate
de acestea;
g) informaţiile disponibile
referitoare la activitatea persoanelor, la tranzacţiile desfăşurate de acestea ori
la influenţa de orice natură la care sunt supuse
persoanele respective conduc la concluzia că există posibilitatea ca
administratorul să nu îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu prevederile
Legii;
h) persoanele respective sau persoanele din grupul din
care fac parte au făcut obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori
judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii.
(3) Comisia, în cadrul procedurii de autorizare
individuală, poate realiza un interviu profesional, în vederea evaluării persoanelor
nominalizate să exercite atribuţii şi răspunderile de administrare şi/sau de
conducere.
Art. 31. - Prevederile art. 7 alin. (2) şi (3) sunt
aplicabile şi membrilor în consiliul de administraţie, consiliul de
supraveghere, conducătorilor sau auditorului intern al unui administrator.
Art. 32 - (1) In cazul reînnoirii mandatelor membrilor
consiliului de administraţie, directorilor, respectiv membrilor consiliului de
supraveghere, membrilor directoratului/ conducătorilor se reia procedura de
autorizare prevăzută la art. 30, după caz.
(2) In cazul prevăzut la alin (1), administratorul
depune o declaraţie pe propria răspundere a respectivului membru sau director,
care să confirme că informaţiile cuprinse în documentele existente la Comisie
nu au suferit modificări, sau depune documentele care au suferit modificări,
după caz, inclusiv dovada plăţii taxei de autorizare ca urmare a prelungirii
mandatului.
(3) In cazul în care
modificările informaţiilor cuprinse în documentele menţionate la alin. (2) nu
îndeplinesc condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta normă sau rezultatul
evaluării prevăzut la art. 30 nu asigură gestiunea corectă şi prudentă a
fondului de pensii administrat privat, Comisia emite o decizie de respingere,
scrisă şi motivată, care se comunică în termen de 5 zile calendaristice de la
adoptarea acesteia.
(4) In termen de maximum 30 de zile calendaristice de
la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în
conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
SECŢIUNEA a 4-a
Condiţii privind persoanele propuse să asigure
funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor
Art. 33. - (1) Persoanele propuse să asigure funcţia de
control intern al activităţii şi al conformităţii cu prevederile legale şi
procedurile interne, precum şi cele propuse să asigure funcţia de administrare
a riscurilor sunt autorizate individual de Comisie înainte de începerea
exercitării responsabilităţilor.
(2) Persoanele prevăzute la
alin. (1) exercită atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost
propuse de la data comunicării deciziei de autorizare.
(3) Pentru nerespectarea
prevederilor alin. (2), Comisia poate decide sancţionarea societăţii de pensii
şi/sau a persoanei în cauză.
Art. 34. - (1) In vederea autorizării individuale,
persoanele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de
administrare a riscurilor trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile
prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) şi f), precum şi următoarele:
a) să aibă pregătirea şi
experienţa profesională necesare specificului, întinderii şi complexităţii
activităţii pe care urmează să o îndeplinească, conform prevederilor legii;
b) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ
superior de lungă durată;
c) să aibă experienţă
profesională de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic,
administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurări;
d) să aibă onorabilitatea
necesară pentru funcţia pe care urmează să o îndeplinească;
e) să nu fi fost sancţionate de autorităţi române ori
străine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia definitivă sau, la
momentul depunerii cererii de autorizare de administrare, cu interdicţia
temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar;
f) să nu aibă menţiuni în
cazierul judiciar de natura celor prevăzute la art. 7 alin. (2) sau în cazierul
fiscal;
g) să fie angajate cu contract de muncă cu normă
întreagă; h) să dovedească cunoaşterea temeinică a legislaţiei din domeniul pensiilor private.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) nu pot avea
raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu:
a) alţi administratori de fonduri de pensii
administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora;
b) depozitarul fondului de
pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestuia;
c) societăţi de servicii de
investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu
persoanele afiliate acestora.
Art. 35. - (1) Comisia este în drept să evalueze în ce
măsură experienţa profesională acumulată de către persoanele care asigură
funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor este relevantă
pentru specificul, întinderea şi complexitatea activităţii care va fi
desfăşurată de administrator.
(2) Evaluarea fiecărei persoane
propuse pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a
riscurilor se va face, în fiecare caz, similar evaluării fiecărui membru propus
pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de
supraveghere, directorat şi conducători, cu respectarea prevederilor art. 29
alin. (1) lit. k) şi ale art. 30 alin. (2).
(3) Comisia, în cadrul
procedurii de autorizare individuală, poate realiza un interviu profesional, în
vederea evaluării persoanelor nominalizate să exercite atribuţiile şi să aibă
răspunderile funcţiei de control intern şi ale funcţiei de administrare a
riscurilor.
SECŢIUNEA a 5-a
Documentaţia necesară pentru obţinerea
autorizaţiei de administrare
Art. 36. - (1) Decizia de autorizare
de administrare se emite în baza cererii pentru autorizarea de administrare,
întocmită conform anexei nr. 1.
(2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se
depune şi se înregistrează la Comisie de către societăţile care intenţionează
să se autorizeze ca administrator de fonduri de pensii
administrate privat.
Art. 37. - (1) Cererea pentru autorizarea de
administrare este însoţită de următoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului, în copie;
b) actul constitutiv,
actualizat care să conţină inclusiv prevederile art. 59 alin. (3) din Lege;
c) regulamentul de organizare
şi funcţionare a societăţii, întocmit în conformitate cu art. 13;
d) proiectul contractului de depozitare, întocmit
conform modelului-cadru descris în anexa nr. 3 la
Norma nr. 12/2007 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de
pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private nr. 33/2007;
e) proiectul contractului de
societate civilă, prin care urmează a se înfiinţa fondul de pensii administrat
privat, întocmit în conformitate cu Norma nr. 4/2007 privind autorizarea
fondului de pensii administrat privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2007;
f) contractul de audit, încheiat cu un auditor
financiar extern, persoană juridică, înregistrat la autoritatea competentă,
respectiv Camera Auditorilor Financiari din România;
g) declaraţie privind politica de investiţii; h) planul
de afaceri pe cel puţin 3 ani;
i) proiectul prospectului schemei de pensii administrate
privat;
j) notificarea persoanelor care asigură auditul intern;
k) dovada plăţii taxei de autorizare de administrare şi
de autorizare a fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie,
directori, consiliul de supraveghere, directorat/ conducători, respectiv pentru
funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor.
(2) In cazul în care documentele prevăzute la art. 9 au
fost modificate de la momentul înregistrării la Comisie, acestea se depun la
Comisie în forma lor modificată.
Art. 38. - (1) Pentru fiecare dintre membrii
consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de
supraveghere, membri ai directoratului şi conducători se depune următoarea
documentaţie:
a) hotărârea adunării generale
a acţionarilor, decizia consiliului de administraţie, respectiv decizia
consiliului de supraveghere de numire în funcţie, în care să se prevadă expres
că exercitarea funcţiei se va face numai după obţinerea deciziei de autorizare
de la Comisie;
b) detalierea atribuţiilor,
competenţelor şi răspunderilor conform procedurilor interne şi hotărârilor
organelor statutare.
(2) Pentru fiecare propunere de noi candidaţi pentru
funcţiile de membri ai consiliului de administraţie, directori, respectiv
membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului şi conducători
se depun la Comisie documentele prevăzute la alin. (1)şi la art. 12.
Art. 39. - (1) Pentru fiecare dintre persoanele care ocupă funcţia de control intern şi cea de administrare
a riscurilor se depune documentaţia prevăzută la art. 38 alin. (1).
(2) Pentru fiecare dintre persoanele prevăzute la alin.
(1) sunt aplicabile prevederile art. 38 alin. (2).
Art. 40. - Planul de afaceri
este elaborat de administrator şi trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
a) informaţii cu privire la
activităţile ce urmează a fi desfăşurate;
b) informaţii cu privire la
modul în care administratorul intenţionează să acţioneze pentru desfăşurarea
activităţii într-un mod prudent;
c) studiul pieţei şi al
factorilor ce pot afecta fezabilitatea planului de afaceri;
d) politica de investiţii şi
planul de finanţare a afacerii, incluzând perioada de recuperare a investiţiei
în societate.
Art. 41. - (1) Spaţiul destinat
sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin condiţiile prevăzute la art.
16.
(2) Prelungirea contractului aferent utilizării
spaţiului destinat sediului social se notifică Comisiei în termen de 10 zile
calendaristice de la data prelungirii.
SECŢIUNEA a 6-a
Procedura de acordare a autorizaţiei de
administrare sau de respingere a cererii
pentru autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizaţiei de administrare a unui fond de pensii administrat privat
Art. 42. - Comisia decide cu privire la autorizarea de
administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii
şi a documentaţiei complete ale solicitantului.
Art. 43. - (1) Ca urmare a depunerii documentelor prevăzute la art. 38 şi 39 şi a evaluării fiecărui membru
propus pentru consiliul de administraţie, director, pentru consiliul de
supraveghere, directorat/conducător, respectiv pentru persoanele propuse pentru
asigurarea funcţiei de control intern şi a celei de administrare a riscurilor,
Comisia decide cu privire la îndeplinirea condiţiilor în vederea autorizării
fiecărei persoane propuse.
(2) Decizia de autorizare de
administrare va fi însoţită de deciziile de autorizare individuale pentru
persoanele propuse pentru a fi membru al consiliului de administraţie,
director, membru al consiliului de supraveghere, membru al
directoratului/conducător, respectiv pentru persoanele propuse pentru funcţia
de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor.
(3) Condiţiile prevăzute la
autorizarea de administrare, pentru autorizarea membrilor propuşi pentru
consiliul de administraţie, directori, consiliul de supraveghere, directorat/
conducători, respectiv pentru funcţia de control intern şi pentru cea de
administrare a riscurilor, se menţin pe toată perioada de funcţionare a
administratorilor.
(4) Condiţiile prevăzute la alin. (3) trebuie
îndeplinite pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate
persoanele respective.
Art. 44. - (1) Decizia de autorizare
de administrare şi decizia de autorizare a fiecărei persoane prevăzute la art.
43 alin. (1) se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de
la adoptarea acestora de către Comisie.
(2) După obţinerea autorizaţiei de administrare, administratorul este înscris în Registrul Comisiei.
Art. 45. - (1) Orice solicitare a Comisiei de
informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la art. 42, un nou termen începând să curgă de la
data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate
fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării
Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de
administrare.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau
înlocuirea acestora, după caz.
Art. 46. - (1) După obţinerea deciziei de autorizare de
administrare, orice modificare a documentelor prevăzute la art. 37 şi a
condiţiilor pe baza cărora s-a acordat această autorizare trebuie aprobată în
prealabil de Comisie, cu excepţia cazului în care modificarea este în afara
controlului administratorului.
(2) In vederea emiterii deciziei de autorizare a
modificărilor prevăzute la alin. (1), Comisia analizează documentaţia prevăzută
de Lege şi de prezenta normă, depusă de administrator prin reprezentanţii săi
legali, şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în
Lege şi în prezenta normă.
(3) Comisia decide cu privire
la autorizarea modificărilor precizate la alin. (1) în termen de 30 de zile de
la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului.
(4) Decizia de autorizare a
modificărilor prevăzute la alin. (1) se comunică solicitantului în termen de 5
zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.
(5) Prin excepţie de la
prevederile alin. (1), sunt supuse avizării Comisiei orice modificări cu privire
la regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii şi la procedurile
interne.
(6) Prin excepţie de la
prevederile alin. (1), sunt supuse notificării Comisiei orice modificări cu
privire la actele de identitate ale fondatorilor/acţionarilor persoane fizice
sau ale membrilor consiliului de administraţie, directorilor, respectiv
membrilor consiliului de supraveghere, directoratului şi conducătorilor,
persoanelor care ocupă funcţia de control intern şi cea de administrare a
riscurilor, în termen de 10 zile calendaristice de la
modificarea acestora.
(7) In termen de 5 zile lucrătoare de la obţinerea
certificatului de înscriere menţiuni de la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, administratorul depune la Comisie o copie a certificatului,
împreună cu actul constitutiv actualizat.
(8) Comisia are dreptul să solicite modificarea
regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a procedurilor interne,
în cazul în care consideră că nu corespund unei organizări adecvate
specificului, întinderii şi complexităţii activităţii, care să permită
funcţionarea în siguranţă şi să asigure continuitatea operaţiunilor, precum şi
respectarea prevederilor art. 13 şi 14.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea cererii pentru autorizarea de
administrare a unui fond de pensii administrat privat
Art. 47. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru
autorizarea de administrare.
(2) Decizia de respingere,
scrisă şi motivată, se comunică societăţii în termen de 5 zile calendaristice
de la adoptarea acesteia.
(3) In termen de maximum 30 de zile calendaristice de
la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate
cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
Art. 48. - O nouă cerere de autorizare de administrare
poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au
constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
SECŢIUNEA a 7-a
Retragerea autorizaţiei membrilor consiliului de
administraţie, directorilor, membrilor
consiliului de supraveghere, membrilor
directoratului/conducătorilor, persoanelor care asigură funcţia de
control intern şi funcţia de administrare
a riscurilor
Art. 49. - (1) Comisia poate retrage autorizaţia
persoanei fizice autorizate pentru exercitarea funcţiei de membru în consiliul
de administraţie sau director, membru în consiliul de supraveghere, membru al
directoratului/conducător, respectiv persoanei care asigură funcţia de control
intern şi funcţia de administrare a riscurilor, în următoarele condiţii:
a) dacă decizia de autorizare a fost obţinută pe baza
unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;
b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite
condiţiile avute în vedere la autorizare;
c) la cererea administratorului;
d) ca sancţiune.
(2) Decizia de retragere,
scrisă şi motivată, se comunică administratorului în termen de 5 zile de la
adoptarea acesteia.
(3) Decizia de retragere poate
fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în
conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Contestaţia prevăzută la alin. (3) nu suspendă
executarea deciziei de retragere a autorizaţiei.
Art. 50. - (1) In cazul prevăzut la art. 49 alin. (1),
perioada până la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouă
persoană nu trebuie să depăşească 60 de zile de ia data comunicării deciziei de
retragere a autorizaţiei, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie
sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsă, la
cererea administratorului, cu maximum 60 de zile.
(2) Cel târziu la data eliberării din funcţia de membru
al consiliului de administraţie sau director, membru al consiliului de supraveghere, membru al
directoratului/conducător, respectiv persoana care asigură funcţia de control
intern şi funcţia de administrare a riscurilor, administratorul în cauză
comunică în scris Comisiei numele şi funcţia persoanei respective, precum şi numele
persoanei care exercită interimar atribuţiile şi are răspunderile funcţiei
respective.
(3) Până la alegerea unui nou
membru/unei noi persoane, persoana care asigură interimatul trebuie să fi fost
autorizată anterior de către Comisie pentru o funcţie de conducere cel puţin
egală funcţiei deţinute de membrul/persoana înlocuit/înlocuită, cu excepţia
directorului general adjunct, care îl poate înlocui pe directorul general.
(4) Indiferent de motivul
retragerii autorizaţiei, directorul/ membrul în consiliul de supraveghere sau
membrul directoratului/conducătorul va depune la administrator un raport de
activitate, în termen de 10 zile de la comunicarea retragerii autorizaţiei.
(5) In termen de 15 zile de la primirea autorizării de
director, membru în consiliul de supraveghere sau membru al
directoratului/conducător, persoanele respective întocmesc o declaraţie pe
propria răspundere că au luat cunoştinţă de conţinutul raportului de activitate
menţionat la alin. (4) şi o înregistrează la administrator.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 51. - (1) Toate documentele
depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societăţii
de pensii şi a autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate,
pentru conformitate, de către reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi
însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.
(2) Toate documentele şi informaţiile prevăzute în
prezenta normă se transmit în limba română, iar documentele emise într-o altă
limbă vor fi depuse în original, în formă autentică, după caz, împreună cu
traducerea legalizată.
(3) Comisia poate solicita, în
scris, cu respectarea prevederilor art. 73 alin. (1) şi ale art. 78 alin. (4)
din Lege, orice informaţii sau documente suplimentare, dacă cele prezentate nu
sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluării sau dacă documentaţia
prezintă alte deficienţe.
(4) Solicitanţii cererii de autorizare pot să prezinte,
din proprie iniţiativă, orice informaţii şi documente considerate de aceştia
necesare în susţinerea cererii.
Art. 52. - (1) In termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei norme, membrii
consiliului de administraţie, directorii, membrii consiliului de supraveghere,
membrii directoratului/conducătorii care se află în situaţie de
incompatibilitate au obligaţia de a opta pentru funcţia pe care doresc să o
ocupe şi de a notifica Comisia în termen de 5 zile de la data la care şi-au
exercitat opţiunea.
(2) In caz contrar, mandatul membrilor prevăzuţi la
alin. (1) care se află în situaţie de incompatibilitate încetează de drept,
fără nicio altă formalitate.
(3) In termen de 120 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei norme, administratorii depun la Comisie o cerere de
autorizare a persoanelor care asigură funcţia de control intern şi de
administrare a riscurilor, împreună cu documentaţia completă prevăzută la art.
12.
(4) Membrii consiliului de
administraţie, directorii, respectiv membrii consiliului de supraveghere,
membrii directoratului/ conducătorii administratorilor au obligaţia să obţină
autorizarea individuală pentru funcţia pe care o ocupă, în conformitate cu
prevederile prezentei norme, în termen de 180 de zile de la data intrării în
vigoare a acesteia.
(5) Administratorii notifică Comisiei, în termen de 30
de zile de la intrarea în vigoare a prezentei norme, numărul de salariaţi,
direcţia/compartimentul/serviciul la care lucrează, cu specificarea
timpului de lucru, cu normă întreagă sau cu fracţiune de normă.
(6) Orice modificare cu privire la informaţiile
conţinute în notificările prevăzute la alin. (5) se notifică Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data producerii
evenimentului.
Art. 53. - Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în
prezenta normă se sancţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în
vigoare, respectiv art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1), art. 141
alin. (1) lit. g) şi art. 141 alin. (2)-(11) din Lege.
Art. 54. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din
prezenta normă.
Art. 55. - La data intrării în vigoare a prezentei
norme se abrogă Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în
sistemul pensiilor administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 18/2007, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 22 martie 2007, precum şi orice alte dispoziţii
contrare.
ANEXA Nr. 1
la normă
DATE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETĂŢII
|
CERERE PENTRU AUTORIZAREA DE
CONSTITUIRE ASOCIETĂŢII DE PENSII/PENTRU AUTORIZAREA
CAADMINISTRATOR AL FONDULUI DE
PENSII ADMINISTRAT PRIVAT
|
Subsemnatul/Subsemnata,........................................................... (numele şi prenumele) în calitate de
împuternicit/împuternicită...................................... (nr. şi d ata procurii speciale şi
autentice/delegaţiei avocaţiale) solicit autorizarea
de constituire a societăţii
de pensii/ de administrare a fondului de pensii administrat
privat.....................................................................................
(denurnirea societăţii)
având:
sediul
social.............................................
(localitatea),.................................
(strada şi numărul).....................................
(judeţul)............................................ (codul poştal),
sediul secundar.............................................
(localitatea).,.......................................................................
(strada şi numărul) forma de
înregistrare:.................................................................... (sucursala, reprezentanţa, agenţia, punctul de lucru)...................................
(judeţul).............................. (codul poştal)
Numărul de
telefon..................................................................,
numărul de fax..............................................................................
Adresa de postă
electronică........................................................
Prezenta cerere este însoţită de un număr
de.............documete ,totalizând un număr de file.
Semnătura
împuternicitului............................................
Data................................................
|
ANEXA Nr. 2
la normă
Curriculum vitae
|
|
Informaţii personale
|
|
Numele/Prenumele
|
Numele/Prenumele
|
Adresa
|
Numărul imobilului, numele străzii, codul poştal, localitatea,
ţara
|
Telefon
|
Fix: Mobil:
|
Fax
|
|
E-mail
|
|
Cetăţenia
|
|
Data naşterii
|
|
Sex
|
|
Experienţa profesională
|
|
Perioada
|
Menţionaţi pe rând fiecare experienţă profesională relevantă,
începând cu cea mai recentă dintre acestea.
|
Funcţia sau postul ocupat
|
|
Principalele activităţi şi responsabilităţi
|
|
Numele şi adresa angajatorului
|
|
Tipul activităţii sau sectorul de activitate
|
|
Educaţie şi formare
|
|
Perioada
|
Menţionaţi pe rând fiecare formă de învăţământ şi program de
formare profesională urmat, începând cu cel mai recent.
|
Calificarea/Diploma obţinută
|
|
Domenii principale studiate/competenţe
dobândite
|
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ
|
|
Nivelul de clasificare a formei de învăţământ
|
|
Aptitudini şi competenţe personale
|
|
Limba maternă
|
Precizaţi limba maternă
|
Limba(i) străină(e) cunoscute
|
|
Autoevaluare
|
Inţeles
|
Vorbit
|
Scris
|
|
Abilităţi de ascultare
|
Abilităţi de citire
|
Interacţiune
|
Exprimare
|
|
Limba
|
|
Limba
|
|
Competenţe şi cunoştinţe de
utilizare a calculatorului
|
Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost
dobândite.
|
Alte competenţe şi aptitudini
|
Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost
dobândite.
|
Informaţii suplimentare
|
Indicaţi alte informaţii utile care nu au fost menţionate anterior, de exemplu: persoane de
contact, referinţe etc.
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3
la normă
DATE DESPRE
FONDATORII SOCIETĂŢII DE PENSII/ACŢIONARII SOCIETĂŢII DE ADMINISTRARE A
FONDURILOR DE PENSII ADMINISTRATE PRIVAT
|
Acţionarii administratorului -
persoane fizice
|
Nr. crt.
|
Acţionari Numele şi prenumele
|
Statul rezident
|
Deţinere
|
Cod numeric personal1)
|
Nr. de acţiuni
|
% din capitalul social
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Acţionarii administratorului -
persoane juridice2)
|
Nr. crt.
|
Acţionari3) Denumirea
|
Statul rezident
|
Deţinere
|
Cod unic de înregistrare4)
|
Nr. de acţiuni
|
% din capitalul social
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele
împuternicitului................................
Semnătura împuternicitului...............................................
Data.................................
1) Pentru persoanele fizice străine se vor completa seria şi numărul
paşaportului.
2) Se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum
5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu „alţi acţionari
persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul
deţinerilor acestora.
3) Se va completa începând cu structura acţionariatului societăţii care solicită
autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică, se va
completa o nouă pagină, precizându-se structura acţionariatului acestuia până
la nivel de acţionar persoană fizică inclusiv. Nu se completează în cazul
societăţilor admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată şi al celor la
care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau
asociat, precizându-se această situaţie.
4) Pentru persoanele
juridice străine se va completa numărul de
înregistrare la instituţia similară Oficiului Naţional al Registrului
Comerţului din statul de origine.
ANEXA Nr. 4
la normă
|
INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI
DE ADMINISTRAŢIE1),
DIRECTORI,
MEMBRII CONSILIULUI DE SUPRAVEGHERE, MEMBRII DIRECTORATULUI, CONDUCĂTORI,
PERSOANELE CARE ASIGURĂ FUNCŢIA DE
CONTROL INTERN Şl FUNCŢIA DE ADMINISTRARE A RISCULUI
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia2)
|
Codul numeric personal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele
împuternicitului......................................
Semnătura
împuternicitului............................................
Data.......................................
1) Consiliul de
administraţie/Consiliul de supraveghere va conţine minimum 3 membri şi va avea
număr impar.
2) Se va completa,
după caz, cu: CA- membru în consiliul de administraţie, CS - membru în
consiliul de supraveghere.
CHESTIONAR
pentru persoanele propuse în funcţia de membri ai
consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de supraveghere, membri
ai directoratului/conducători sau persoane propuse să asigure funcţia de control intern şi
funcţia de administrare a riscurilor
Acest chestionar va fi completat
de către fiecare dintre persoanele propuse în funcţia de membri ai
consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de
supraveghere, membri ai directoratului/conducători sau persoanele propuse să
asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor ale
societăţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui
model; este obligatoriu să se răspundă la toate întrebările. Nu sunt
acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.
1. Denumirea şi adresa
sediului societăţii pentru care se comunică informaţiile:
........................................................................................................................................................................ ...............................................
2. Identitatea persoanei propuse (numele şi
prenumele, CNP, seria şi numărul actului de identitate, emitentul şi data
emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetăţenia şi domiciliul). Pentru
cetăţenii străini se va preciza, dacă este cazul, şi data de la care au
domiciliul/reşedinţa în România.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societăţii.
Se va prezenta şi o scurtă descriere a atribuţiilor şi răspunderilor
aferente.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar
putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificării, experienţei
profesionale şi a onorabilităţii dumneavoastră.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care
deţine cel puţin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori
asociat într-o societate comercială? In această eventualitate, precizaţi
denumirea societăţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastră.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
6. Aţi exercitat activităţi
pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută
obligativitatea obţinerii unei aprobări de la o autoritate de reglementare,
supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din România sau din
străinătate?
........................................................................................................................................................................ ...............................................
7. Aţi avut, dumneavoastră sau societăţile la care
aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de
administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultăţi financiare majore
sau v-aţi aflat dumneavoastră ori respectivele entităţi în alte situaţii care
să fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate
în curs de desfăşurare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
8. Aţi făcut parte din consiliul de administraţie sau
din conducerea unei societăţi care a înregistrat o evoluţie hecorespunzătoare
a indicatorilor de prudenţă sau a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere
speciala, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de
către o autoritate competentă?
........................................................................................................................................................................ ...............................................
9. Autorităţile însărcinate cu supravegherea în
domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate v-au refuzat vreo
autorizaţie ori v-au aplicat vreo sancţiune dumneavoastră personal? Dar
vreuneia dintre entităţile la care aţi exercitat ori exercitaţi
responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau
aţi fost acţionar semnificativ ori asociat? Dacă da, daţi detalii, indiferent
dacă între timp a intervenit reabilitarea (Se vor indica: autoritatea care a
dispus sancţionarea, fapta sancţionată, sancţiunea şi data aplicării
sancţiunii).
|
........................................................................................................................................................................ ...............................................
10. Sunteţi membru în consiliul
de administraţie sau conducător al unei alte societăţi de administrare a
fondurilor de pensii facultative, al unei instituţii de credit care
îndeplineşte funcţia de depozitar sau al unei societăţi de servicii de
investiţii financiare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractuală
cu o altă societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare,
societate de servicii de investiţii financiare sau instituţie de credit care
îndeplineşte funcţia de depozitar? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.
........................................................................................................................................................................ ...............................................
12. Sunteţi angajat sau
prestaţi în baza unui contract o altă activitate? Dacă da, faceţi orice
precizare utilă.
Semnătura......................
Data............................
|
ANEXA Nr. 5
la normă
SPECIMENE DE SEMNĂTURĂ
pentru membrii consiliului de administraţie,
directori, respectiv membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului/conducători şi
persoanele care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a
riscurilor1)
...........................................................................................................................................,
înregistrată la Oficiul Naţional al
(denumirea societăţii care solicită autorizare de
administrare a fondului de pensii administrate privat) Registrului Comerţului
cu numărul..............................., având cod unic de
înregistrare.................................................................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele descifrabil
|
Calitatea
|
Semnătura
|
1).........................................................................................................................................
|
|
2).........................................................................................................................................
|
|
3).........................................................................................................................................
|
|
1) Prezentul
formular se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private. Dacă unul dintre membrii consiliului de
administraţie/consiliului de supraveghere nu poate semna în aceste condiţii se
va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.
ANEXA Nr. 6
la normă
DECLARAŢIE Nr. 1
pe propria răspundere privind relaţiile de afiliere
Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu
sunt acceptate declaraţiile semnate prin împuterniciţi.
Subsemnatul1),............................,
cu domiciliul în........................, posesor al actului de identitate tip2)...,
seria.....nr. ..., eliberat de..................la
data de..............., valabil până la data de..........., CNP........................., în calitate de3)...........................
al societăţii de administrare a fondului de pensii
private...................................., declar prin prezenta că am/nu am
calitatea de persoană
afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la
art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii
administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare..
Subsemnatul4),..............................,
reprezentant legal al Societăţii Comerciale5)...................................,
cu sediul social în................................,
înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub
nr........................................... (seria, numărul şi data emiterii) .şi codul unic de înregistrare........................,
declar că Societatea Comercială5)......................., în calitate de acţionar al societăţii de
administrare a fondului de
pensii private................, are/nu are calitatea de persoană afiliată în
raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
1) Se completează
numai în cazul persoanelor fizice.
2) Se completează Bl
pentru buletin de identitate ori CI pentru carte de identitate ori PAS pentru
paşaport în cazul persoanelor fizice străine.
3) Se completează
funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în
consiliul de supraveghere, persoanele care asigură funcţia de control intern şi
funcţia de administrare a riscurilor.
4) Se completează
numai în cazul acţionarilor persoane juridice de către persoana fizică având
calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică, în
conformitate cu prevederile actului constitutiv al
acesteia.
5) Se completează cu
aceeaşi denumire.
Relaţii de afiliere6):
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
persoanei fizice/
Denumirea societăţii
cu care declarantul se află
în relaţii de afiliere
|
Felul afilierii
conform art. 2 alin. (2)
din Legea nr. 411/2004,
republicată, cu modificările
şi completările ulterioare
|
Statul al cărui cetăţean este
persoana fizică şi statul de rezidenţă al acesteia/ Statul de rezidenţă al
societăţii în care sunt deţinute acţiuni
|
Participare la capitalul social
al societăţii/drepturile de vot
(%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data............................
Semnătura.......................
6) Se completează,
dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice.
ANEXA Nr. 7
la normă
DECLARAŢIE Nr. 2
pe propria răspundere privind deţinerile
reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi
Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu
sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
Subsemnatul1),...............................................,
cu domiciliul în.............................., posesor al actului de
identitate tip2)..... seria..... nr. ...,
eliberat de..................la data de..............., valabil până la data
de...........,
CNP.........................................., în calitate de3)...........................al societăţii de administrare a fondului
de pensii private......................................, declar prin prezenta că am/nu am deţineri care
reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al
drepturilor de vot:
Subsemnatul4),..............................,
reprezentant legal al Societăţii Comerciale5)...................................., cu sediul social în................................, înregistrată la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului sub
nr........................................... (seria, numărul şi data emiterii).şi codul unic de înregistrare........................,
declar prin prezenta că Societatea Comercială5)..........................are/nu are
deţineri care reprezintă cel
puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:
Deţineri individuale6):
Nr. crt.
|
Denumirea societăţii/ numele şi
prenumele persoanei fizice
|
Statul de rezidenţă al societăţii
în care sunt deţinute acţiuni
|
Participare la capitalul social al societăţii/
drepturile de vot
(%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data............................
Semnătura.......................
1) Se completează
numai în cazul persoanelor fizice.
2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru
carte de identitate ori PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice
străine.
3) Se completează
funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în
consiliul de supraveghere şi persoană propusă să asigure funcţia de control
intern sau persoană propusă să asigure funcţia de administrare a riscurilor.
4) Se completează
numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică care are calitatea
de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică.
5) Se completează cu
aceeaşi denumire.
6) Se completează,
dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice.