HOTARARE Nr. 224 din 24 martie 2005
pentru aprobarea Metodologiei de numire si salarizare a directorilor si
directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 308 din 13 aprilie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 51
alin. (6^1) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Metodologia de numire si salarizare a directorilor si
directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat,
prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 septembrie 2005 si se
aplica unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din judetele Braila,
Cluj, Dolj, Harghita, Iasi, Neamt, Satu Mare si Sibiu, prevazute in Hotararea
Guvernului nr. 1.942/2004 privind nominalizarea judetelor-pilot care vor aplica
noul sistem de finantare si administrare a unitatilor de invatamant
preuniversitar de stat.
Art. 3
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga dispozitiile
art. 15 - 18 din anexa la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si
tineretului nr. 3.297/2004 privind Metodologia de organizare si desfasurare a
concursului pentru functiile de director si director adjunct la unitatile de
invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 293 din 5 aprilie 2004.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul educatiei si cercetarii,
Mircea Miclea
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
METODOLOGIE
de numire si salarizare a directorilor si directorilor adjuncti din unitatile
de invatamant preuniversitar de stat
CAP. 1
Numirea directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant
preuniversitar de stat
Art. 1
(1) Numirea in functiile de director si director adjunct din unitatile de
invatamant preuniversitar de stat, unitatile conexe si cele cu activitati
extrascolare se face in urma reusitei candidatilor care indeplinesc conditiile
prevazute de lege la concursul pentru ocuparea posturilor de conducere vacante,
organizat potrivit metodologiei de organizare si desfasurare a concursului
pentru functia de director si director adjunct din invatamantul preuniversitar
de stat, aprobata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
(2) Directorii unitatilor de invatamant prescolar, primar, gimnazial si ai
unitatilor de invatamant cu clasele I - X sunt numiti in functie, in urma
castigarii concursului, prin decizie, de catre inspectorul scolar general,
pentru o perioada de 4 ani.
(3) Directorii unitatilor de invatamant liceal, postliceal si ai scolilor
de arte si meserii sunt numiti in functie, la propunerea inspectorului scolar
general, in urma castigarii concursului, prin ordin al ministrului educatiei si
cercetarii, pentru o perioada de 4 ani.
(4) Propunerile de numire in functie a directorilor unitatilor de
invatamant liceal, postliceal si ai scolilor de arte si meserii sunt formulate
de inspectorul scolar general al inspectoratului scolar judetean/al
municipiului Bucuresti si se inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii,
insotite de fisa de evaluare a curriculumului vitae si borderoul de notare
stabilite prin metodologia de concurs aprobata prin ordin al ministrului
educatiei si cercetarii.
(5) Directorii unitatilor destinate activitatilor extrascolare sunt numiti
prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii la unitatile direct
subordonate Ministerului Educatiei si Cercetarii si prin decizie a
inspectorului scolar general, la unitatile din subordinea inspectoratului
scolar.
(6) Directorul adjunct este numit in functie prin decizie a directorului
unitatii de invatamant, pe baza hotararii consiliului de administratie al
unitatii, cu consultarea consiliului profesoral, dintre candidatii care au
promovat concursul pentru ocuparea acestui post.
(7) Hotararea consiliului de administratie se adopta dupa consultarea
consiliului profesoral, prin vot nominal deschis. Este declarat reusit
candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi din partea membrilor
consiliului de administratie, fapt care se consemneaza in registrul de procese-verbale
al consiliului de administratie.
(8) In conformitate cu prevederile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003
- Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, numirea
directorilor si directorilor adjuncti se face cu o perioada de proba de cel
mult 90 de zile calendaristice.
Art. 2
(1) Pentru exercitarea atributiilor care ii revin, potrivit legii,
directorul incheie un contract de management educational cu inspectorul scolar
general, pe o perioada de 4 ani de la numirea in functie.
(2) Directorul adjunct incheie cu directorul unitatii de invatamant
preuniversitar de stat un contract de management educational pe o perioada de 4
ani, dar care nu depaseste data de expirare a contractului managerial al
directorului.
(3) Pentru persoanele care au mai putin de 4 ani pana la implinirea varstei
standard de pensionare, contractul de management se incheie pana la sfarsitul
anului scolar in care se realizeaza conditiile standard de pensionare.
Contractul poate fi prelungit anual, de catre inspectorul scolar general pentru
director si, respectiv, de catre directorul unitatii de invatamant, pentru
directorul adjunct, la cererea managerului, atat timp cat acesta isi pastreaza
calitatea de cadru didactic titular in invatamantul preuniversitar de stat,
fara a se depasi 4 ani de la data numirii in functia de director/director
adjunct.
Art. 3
Continutul contractului de management educational se stabileste prin ordin
al ministrului educatiei si cercetarii, care se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
Art. 4
(1) Cu 15 zile inainte de expirarea perioadei de proba inspectorul scolar
general inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, printr-o adresa,
aprecierea potrivit careia persoana numita in functia de director de unitate de
invatamant liceal, postliceal sau scoala de arte si meserii corespunde/nu
corespunde sub raport managerial. Aprecierea are la baza punctajul acordat in
urma evaluarii continue realizate de inspectorul scolar de management, evaluare
si dezvoltare institutionala si consemnat in fisa de evaluare a persoanei
numite in functia de director de unitate de invatamant preuniversitar de stat.
(2) Pentru directorul unitatii de invatamant prescolar, primar, gimnazial
si al unitatii de invatamant cu clasele I - X, aprecierea este formulata de
catre inspectorul general adjunct/seful compartimentului evaluare, prognoze,
strategii si programe si este inaintat inspectorului scolar general. Aprecierea
are la baza punctajul acordat in urma evaluarii continue realizate de
inspectorul scolar de management, evaluare si dezvoltare institutionala si
consemnat in fisa de evaluare a persoanei numite in functia de director de
unitate de invatamant preuniversitar de stat.
(3) Directorul unitatii de invatamant inainteaza consiliului de
administratie, cu 15 zile inaintea expirarii perioadei de proba, aprecierea sa
privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite in functia de
director adjunct. Aprecierea are la baza punctajul acordat in urma evaluarii continue
realizate de inspectorul scolar de management educational si consemnat in fisa
de evaluare a directorului adjunct al unitatii de invatamant preuniversitar de
stat. Consiliul de administratie stabileste, pe baza fisei de evaluare si in
prezenta directorului adjunct, punctajul obtinut si aprecierea potrivit careia
acesta corespunde postului ocupat.
(4) Aprecierea, insotita de fisa de evaluare privind activitatea
directorului adjunct si calificativul acordat, este inaintata inspectorului
scolar general, spre informare.
Art. 5
Contractul de management educational al persoanelor numite in functiile de
director/director adjunct inceteaza:
a) in cazul in care, la evaluarea facuta potrivit art. 4, nu corespund sub
raport managerial;
b) daca, pe perioada derularii contractului de management educational, au
obtinut in urma evaluarii anuale sau in urma inspectiei speciale efectuate de
catre inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti ori de catre
Ministerul Educatiei si Cercetarii calificativul "nesatisfacator";
c) in cazul neindeplinirii angajamentelor manageriale;
d) in cazul pierderii calitatii de cadru didactic titular in invatamantul
preuniversitar de stat;
e) in cazurile de incetare a contractului individual de munca prevazute de
Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6
In toate situatiile in care contractul de management educational inceteaza,
inspectorul scolar general emite decizie de eliberare din functie pentru
directorii numiti in functie prin decizia sa, respectiv solicita Ministerului
Educatiei si Cercetarii emiterea ordinului de eliberare din functie a
directorilor numiti in functie prin ordin al ministrului. Pentru directorul
adjunct, decizia de eliberare din functie este emisa de directorul unitatii de
invatamant, pe baza hotararii consiliului de administratie.
Art. 7
In situatiile in care contractul de management educational inceteaza,
functia de director/director adjunct poate fi indeplinita, pana la ocuparea
prin concurs a postului, de un cadru didactic titular, numit prin
delegare/detasare in interesul invatamantului, potrivit legii.
CAP. 2
Norma didactica si salarizarea directorilor si directorilor adjuncti de la
unitatile de invatamant preuniversitar de stat
Art. 8
(1) Directorul unitatii de invatamant preuniversitar de stat este, potrivit
legii, degrevat total sau partial de norma didactica de predare si nu poate
preda in regim de cumul sau plata cu ora. Degrevarea totala de norma se aproba
de catre inspectorul scolar general, la solicitarea directorului. In cazul
degrevarii partiale, norma didactica de predare nu poate depasi 6 ore
saptamanal si se inscrie in contractul de management educational.
(2) Directorul adjunct are, potrivit legii, norma didactica de predare de 2
- 6 ore si nu poate preda in regim de cumul sau plata cu ora. Norma didactica
de predare se inscrie in contractul de management educational.
Art. 9
(1) Nivelul salariului de baza pentru directorii unitatilor de invatamant
se stabileste conform prevederilor art. 51 alin. (1) si (1') din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) Salarizarea directorului adjunct al unitatii de invatamant este asigurata
printr-un salariu de baza stabilit conform art. 51 alin. (2) din Legea nr.
128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Salarizarea personalului de conducere al unitatilor conexe se face
conform prevederilor art. 51 alin. (3^1) din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(4) La salariile de baza calculate conform alin. (1) - (3) se adauga si
celelalte indemnizatii, sporuri si alte drepturi prevazute de lege.
Art. 10
(1) Nivelul indemnizatiilor de conducere ale directorului si directorului
adjunct se inscrie in contractul de management educational si poate fi revizuit
anual, in functie de modificarile volumului si gradului de complexitate a
activitatii si de performantele individuale manageriale.
(2) Nivelul indemnizatiilor de conducere acordate directorilor si
directorilor adjuncti din unitatile de invatamant se stabileste de catre
inspectoratul scolar, cu avizul consiliului de administratie al unitatii de
invatamant. Criteriile pentru evaluarea activitatii manageriale a
directorilor/directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar
de stat, pe baza carora se stabileste marimea acestor indemnizatii pentru
evaluarea activitatii manageriale, sunt prevazute in anexa care face parte integranta
din prezenta metodologie.
(3) Punctele pentru fiecare criteriu si set de indicatori se acorda in
limitele prevazute in Criteriile si standardele de evaluare a unitatii de
invatamant, aprobate prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii. Punctajul
final al evaluarii se transpune in calificativul anual, care poate fi
"foarte bine", "bine", "satisfacator",
"nesatisfacator", acordat directorului si in functie de care se
stabileste nivelul indemnizatiei de conducere.
ANEXA 1
la metodologie
CRITERII
pentru evaluarea activitatii manageriale a directorilor/directorilor adjuncti
din unitatile de invatamant preuniversitar de stat
1. Marimea si gradul de complexitate al unitatii de invatamant
preuniversitar de stat:
a) numarul de elevi/prescolari;
b) structura pe trepte si filiere de invatamant a elevilor scolarizati;
c) dispersia in teritoriu a spatiilor;
d) structura bazei materiale - spatii de invatamant, laboratoare, ateliere
scolare, terenuri agricole, cantine si internate scolare etc.;
e) cluburi culturale si baze sportive.
2. Baza materiala (resurse, gestiune)
2.1. Gradul de incarcare al unitatii de invatamant preuniversitar de stat:
a) grad de incarcare in folosul elevilor din invatamantul de zi si seral,
dupa caz;
b) numarul de schimburi in care functioneaza unitatea de invatamant
preuniversitar de stat.
2.2. Spatiul de invatamant:
a) dispersia spatiilor de invatamant pentru toate activitatile cerute de
procesul de invatamant (sali de clasa, laboratoare, cabinete scolare etc.);
b) calitatea spatiului de invatamant: intretinere, modernizare; incadrarea
in normele de igiena scolara;
c) utilizarea spatiilor de invatamant conform destinatiei, pentru elevii
unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
d) baza sportiva si de agrement a unitatii de invatamant preuniversitar de
stat (sali de sport si/sau terenuri sportive sau de joaca, bazine de
inot/piscine).
2.3. Intretinerea constructiei si a terenurilor:
a) calitatea constructiei unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
b) intretinerea spatiilor exterioare si a terenurilor existente: curtea
unitatii de invatamant preuniversitar de stat, gradini, parcuri, loturi
scolare, alte terenuri (intretinerea, gospodarirea si functionalitatea
acestora).
2.4. Utilitati:
a) prezenta si calitatea utilitatilor.
2.5. Dotarea cu echipamente si mijloace de invatare:
a) mijloace de invatamant si material didactic;
b) respectarea conditiilor ergonomice privind mobilierul scolar;
c) dotarea cu echipamente si mijloace moderne de informare si comunicare.
2.6. Biblioteca scolara:
a) fondul de carte;
b) functionalitatea bibliotecii: spatiul si sistemul de evidenta, accesibilitatea
pentru utilizatori (elevi si cadre didactice).
2.7. Spatii auxiliare procesului didactic:
a) servicii culturale;
b) servicii sociale;
c) constituirea scolii in centru de examen/centru de corectare.
3. Resurse si management financiar
3.1. Resurse
3.1.1. Finantare de la bugetul local
3.1.2. Venituri extrabugetare:
a) venituri realizate prin eforturi proprii;
b) venituri realizate din donatii, sponsorizari;
c) venituri realizate cu sprijinul parintilor.
3.2. Management financiar
3.2.1. Costuri:
a) costul mediu/elev, prescolar, in functie de nivelurile de invatamant, in
limitele costului standard elaborat de Consiliul National pentru Finantarea
Invatamantului Preuniversitar;
b) costul mediu/elev, prescolar, reflectat in cheltuielile de personal, in
limitele costului standard elaborat de Consiliul National pentru Finantarea
Invatamantului Preuniversitar;
c) costul mediu/elev, prescolar, reflectat in cheltuielile de intretinere
si dezvoltare a bazei materiale, in limitele costului standard elaborat de
Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar.
3.2.2. Eficienta investitiilor (cheltuieli, investitii, dotari):
a) plan de investitii si reparatii necesare;
b) plan pentru dotarea cu mijloace de invatamant pentru fiecare
disciplina/arie curriculara;
c) gradul de indeplinire a planului de investitii;
d) utilizarea eficienta a echipamentelor si mijloacelor din dotare pentru
obtinerea de noi venituri;
e) ponderea venitului reinvestit in mijloace de invatamant, in mobilier
scolar, in alte dotari;
f) gradul de utilizare a ultimelor achizitii.
4. Personalul didactic si nedidactic
4.1. Personalul didactic
4.1.1. Calificare, perfectionare, formare:
a) numarul de elevi pe post didactic, pe cicluri de invatamant si pe tipuri
de scoli;
b) gradul de acoperire a normelor cu personal didactic;
c) gradul de acoperire cu personal didactic calificat (in specialitate si
cu pregatire psiho-pedagogica corespunzatoare art. 68 din Legea invatamantului
nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare);
d) ponderea personalului didactic cu definitivat si/sau grade didactice;
e) perfectionare, formare, participare si rezultate obtinute la cursurile
de pregatire.
4.1.2. Stabilitatea/fluctuatia personalului:
a) ponderea personalului didactic care si-a mentinut continuitatea in
unitatea de invatamant preuniversitar de stat in ultimii 4 ani;
b) ponderea personalului didactic care si-a mentinut continuitatea la
catedra in unitatea de invatamant preuniversitar de stat un ciclu scolar, la
disciplinele din trunchiul comun al planului-cadru.
4.1.3. Activitatea personalului didactic:
4.1.3.1. activitatea didactica:
a) activitatea curenta la clasa;
b) calitatea documentelor didactice; parcurgerea integrala a temelor din
programele analitice;
c) prestatia pedagogica; prestigiul didactic;
d) rezultatele inspectiilor de specialitate si ale altor inspectii care au
avut loc in unitatea de invatamant preuniversitar de stat;
e) activitati didactice suplimentare cu elevii;
f) programe cu elevii privind:
4.1.3.2. programe educative de formare:
a) programe adresate altor categorii de beneficiari decat elevii unitatii
de invatamant preuniversitar de stat;
4.1.3.3. activitatea stiintifica:
a) ponderea cadrelor didactice cu performante in activitatea stiintifica;
b) participarea elevilor si/sau a cadrelor didactice si rezultatele acestor
participari la programe/seminarii/alte intalniri organizate in strainatate sau
activitati desfasurate in unitatea de invatamant preuniversitar de stat in
perspectiva integrarii europene;
4.1.3.4. activitati extracurriculare/extrascolare:
a) nivelul la care este organizata activitatea/programul in care unitatea
de invatamant este implicata;
b) participarea elevilor si cadrelor didactice la activitatile educative
extrascolare;
c) cercuri, cenacluri, expozitii;
4.1.3.5. activitatea de orientare scolara si profesionala:
a) cabinetul de orientare scolara si profesionala, activitatea de orientare
scolara si profesionala;
b) logistica si organizarea activitatii de orientare scolara si
profesionala, relatia cu alte unitati de invatamant preuniversitar de stat,
relatia cu agenti economici si agentii de orientare si consiliere.
4.1.4. Calitatea resurselor umane:
a) ponderea personalului didactic care a obtinut calificativele
"bine" si "foarte bine" in anul scolar anterior;
b) cadrele didactice care au obtinut gradatia de merit sau alte distinctii
profesionale, ordine, medalii pentru activitatea deosebita desfasurata.
4.2. Personal didactic auxiliar si nedidactic:
a) gradul de acoperire si calificarea;
b) activitatea personalului didactic auxiliar si nedidactic din cadrul
serviciilor auxiliare unitatii de invatamant.
5. Procesul de invatamant: conditii, organizare si rezultate
5.1. Oferte ale unitatii de invatamant preuniversitar de stat
5.1.1. Context si conditii de functionare:
a) clase/grupe de elevi pentru invatamantul de masa;
b) respectarea dreptului minoritatilor de organizare a invatamantului in
limba materna.
5.1.2. Elemente de natura curriculara:
a) durata orelor de curs/activitati didactice;
b) acoperirea disciplinelor de studiu cu personal didactic calificat;
c) organizarea procesului didactic in spatii de invatamant corespunzatoare,
pentru disciplinele care impun conditii si dotari specifice;
d) clase speciale organizate in unitatea de invatamant preuniversitar de
stat (bilingve/intensive/de arta/de sport/alte tipuri);
e) adaptarea structurii anului scolar la conditiile specifice din zona -
mijloc de prevenire a abandonului si nescolarizarii, pentru unitati de
invatamant preuniversitar de stat din zone izolate cu probleme de acces,
dependente de factori geoclimatici, sau unitati de invatamant preuniversitar de
stat situate in zone cu structuri ocupationale specifice;
f) adaptarea ofertei scolare la nevoile educationale din zona;
g) asigurarea continuarii educatiei dupa finalizarea invatamantului de
baza;
h) stabilirea disciplinelor optionale.
5.2. Rezultate ale procesului/finalitati
5.2.1. Rezultate ale evaluarii interne
5.2.1.1. Fluxuri scolare:
a) rata de promovabilitate;
b) rata de repetentie;
c) rata de participare la cursuri.
5.2.1.2. Rezultate scolare:
a) mediile generale la sfarsitul anului scolar.
5.2.2. Rezultate ale evaluarii externe
5.2.2.1. Situatia la examenele de finalizare a studiilor:
a) promovabilitatea la examene;
b) rezultatele obtinute la examenele de capacitate/bacalaureat/de
absolvire.
5.2.3. Rezultate la olimpiade, concursuri, expozitii:
a) rezultate la olimpiade, concursuri;
b) rezultate la concursuri, participari la expozitii, sesiuni nationale de
comunicari stiintifice cu referate etc. in cadrul activitatilor extrascolare
sau al cercurilor de elevi.
5.3. Progresul elevilor si atingerea standardelor nationale pe discipline:
a) compararea rezultatelor obtinute la teste finale cu cele obtinute la
teste initiale.
5.4. Calitatea evaluarii interne:
a) compararea rezultatelor la examenele nationale cu rezultatele
evaluarilor interne, la disciplinele la care s-a sustinut examenul.
5.5. Rezultate ale muncii educative:
a) ponderea elevilor cu medii peste 8 la purtare, apreciindu-se ca
problemele de comportament sunt reflectate in medii scazute la purtare (sub 8).
5.6. Acordarea unor burse de merit:
a) ponderea elevilor cu rezultate deosebite la invatatura, sustinuti cu
burse obtinute prin efortul unitatii de invatamant preuniversitar de stat de la
persoane fizice sau juridice.
6. Management si dezvoltare institutionala
6.1. Management strategic
6.1.1. Monitorizarea participarii scolare:
a) gradul de acoperire a locurilor planificate;
b) programe de recuperare a celor nescolarizati din raza
localitatii/cartierului/zonei arondate unitatii de invatamant preuniversitar de
stat;
c) programe de prevenire/ameliorare a abandonului scolar.
6.1.2. Program managerial:
a) existenta si gradul de aplicare a unui program managerial.
6.1.3. Planul strategic de dezvoltare al unitatii de invatamant
preuniversitar de stat:
a) existenta unei strategii de dezvoltare pe termen lung.
6.1.4. Documentele de organizare manageriala:
a) documentele de organizare manageriala si calitatea lor;
b) documente legislative (actualizate permanent);
c) calitatea documentelor de organizare, planificare, evidenta si control.
6.2. Management operational
6.2.1. Politica de personal:
a) legalitatea incadrarii si politica de personal; gestionarea,
distribuirea sarcinilor, perfectionarea relatiilor interumane.
6.2.2. Calitatea activitatii manageriale. Stilul de conducere si climatul
de munca:
a) stilul de conducere si climatul de munca.
6.2.3. Activitatea de indrumare si control:
a) asistente la ore efectuate de catre conducerea unitatii de invatamant
preuniversitar de stat;
b) controlul actelor/documentelor scolare si arhivarea acestora.
6.2.4. Respectarea normelor PSI si de protectie a muncii
6.3. Managementul evaluarii
6.3.1. Evaluarea curenta:
a) preocuparea conducerii unitatii de invatamant preuniversitar de stat
pentru evaluarea sistematica, corecta a elevilor de catre cadrele didactice in
procesul instructiv-educativ;
b) respectarea criteriilor de evaluare a personalului;
c) monitorizarea absolventilor;
d) monitorizarea si asigurarea conditiilor pentru scolarizarea
elevilor/copiilor cu deficiente, cu respectarea standardelor specifice in
vigoare.
6.4. Recuperarea manualelor
6.5. Climatul (ethosul) specific unitatii de invatamant preuniversitar de
stat
6.6. Colaborarea cu alte unitati de invatamant preuniversitar de stat
6.6.1. Calitatea relatiei dintre unitatile de invatamant preuniversitar de
stat:
a) colaborarea in domeniul managementului cu directorii altor unitati de
invatamant preuniversitar de stat, participarea la schimburi de experienta
etc.;
b) colaborarea si relationarea cu inspectoratul scolar judetean/al
municipiului Bucuresti;
c) parteneriate cu scoli din tara si strainatate, "infratiri",
proiecte si programe comune.
6.7. Preocupari pentru diseminarea informatiei:
a) afisajul local (in cancelarie, panouri, gazete etc.) actualizat
permanent si la vedere;
b) informarea despre examene, legislatie, regulamente scolare etc. a
elevilor si a parintilor.
7. Relatia cu comunitatea
7.1. Relatia cu parintii
7.1.1. Implicarea parintilor in activitatea manageriala:
a) elaborarea planului de venituri si cheltuieli al scolii;
b) evaluarea calitatii actului didactic din unitatea de invatamant
preuniversitar de stat de catre parinti.
7.1.2. Asistenta acordata parintilor:
a) audiente/consultatii intre conducerea unitatii de invatamant
preuniversitar de stat si/sau cadre didactice/diriginti si parintii elevilor;
b) derularea in unitatea de invatamant preuniversitar de stat a unui
program de consiliere de familie;
c) parteneriatul dintre cadrele didactice si familii/parinti pentru a
asigura sustinerea optima a invatarii copiilor si a nevoilor lor de dezvoltare;
d) participarea reprezentantului comitetului de parinti in consiliul de
administratie, la activitatile unitatii de invatamant preuniversitar de stat.
7.2. Relatia cu comunitatea locala
7.2.1. Colaborarea cu autoritatile locale:
a) colaborare intre unitatea de invatamant si reprezentantii administratiei
publice locale;
b) importanta si necesitatea unitatii de invatamant pentru comunitate,
activitati comune in folosul ambelor parti implicate: scoala/comunitate si
sprijinul reciproc acordat;
c) organizarea de activitati comune cu biserica, politia, alte institutii
ale statului.
7.2.2. Colaborarea cu agentii economici:
a) proiectarea curriculumului scolar in concordanta cu perspectiva
economica si socioculturala a zonei;
b) implicarea unitatii de invatamant preuniversitar de stat in asigurarea
conditiilor de desfasurare a instruirii practice in intreprinderi, firme si/sau
unitati proprii de microproductie;
c) relatia cu institutiile de invatamant superior/cu agentii economici si
numarul celor admisi in unitati din invatamantul superior/numarul contractelor
de angajare din randul absolventilor la terminarea studiilor.
7.3. Monitorizarea grupurilor minoritare din zona:
a) accesul la educatie si formare profesionala al grupurilor minoritare.
NOTA:
Convertirea in puncte a criteriilor pentru evaluarea activitatii
manageriale a directorilor si directorilor adjuncti este de competenta
inspectoratului scolar si se face publica o data cu lista posturilor scoase la
concurs.