Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 224 din 24 martie 2005

pentru aprobarea Metodologiei de numire si salarizare a directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 308 din 13 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 51 alin. (6^1) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de numire si salarizare a directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 septembrie 2005 si se aplica unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din judetele Braila, Cluj, Dolj, Harghita, Iasi, Neamt, Satu Mare si Sibiu, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004 privind nominalizarea judetelor-pilot care vor aplica noul sistem de finantare si administrare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga dispozitiile art. 15 - 18 din anexa la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 3.297/2004 privind Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si director adjunct la unitatile de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293 din 5 aprilie 2004.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                METODOLOGIE
de numire si salarizare a directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat

    CAP. 1
    Numirea directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat

    Art. 1
    (1) Numirea in functiile de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, unitatile conexe si cele cu activitati extrascolare se face in urma reusitei candidatilor care indeplinesc conditiile prevazute de lege la concursul pentru ocuparea posturilor de conducere vacante, organizat potrivit metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru functia de director si director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat, aprobata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
    (2) Directorii unitatilor de invatamant prescolar, primar, gimnazial si ai unitatilor de invatamant cu clasele I - X sunt numiti in functie, in urma castigarii concursului, prin decizie, de catre inspectorul scolar general, pentru o perioada de 4 ani.
    (3) Directorii unitatilor de invatamant liceal, postliceal si ai scolilor de arte si meserii sunt numiti in functie, la propunerea inspectorului scolar general, in urma castigarii concursului, prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, pentru o perioada de 4 ani.
    (4) Propunerile de numire in functie a directorilor unitatilor de invatamant liceal, postliceal si ai scolilor de arte si meserii sunt formulate de inspectorul scolar general al inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti si se inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, insotite de fisa de evaluare a curriculumului vitae si borderoul de notare stabilite prin metodologia de concurs aprobata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
    (5) Directorii unitatilor destinate activitatilor extrascolare sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii la unitatile direct subordonate Ministerului Educatiei si Cercetarii si prin decizie a inspectorului scolar general, la unitatile din subordinea inspectoratului scolar.
    (6) Directorul adjunct este numit in functie prin decizie a directorului unitatii de invatamant, pe baza hotararii consiliului de administratie al unitatii, cu consultarea consiliului profesoral, dintre candidatii care au promovat concursul pentru ocuparea acestui post.
    (7) Hotararea consiliului de administratie se adopta dupa consultarea consiliului profesoral, prin vot nominal deschis. Este declarat reusit candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi din partea membrilor consiliului de administratie, fapt care se consemneaza in registrul de procese-verbale al consiliului de administratie.
    (8) In conformitate cu prevederile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, numirea directorilor si directorilor adjuncti se face cu o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice.
    Art. 2
    (1) Pentru exercitarea atributiilor care ii revin, potrivit legii, directorul incheie un contract de management educational cu inspectorul scolar general, pe o perioada de 4 ani de la numirea in functie.
    (2) Directorul adjunct incheie cu directorul unitatii de invatamant preuniversitar de stat un contract de management educational pe o perioada de 4 ani, dar care nu depaseste data de expirare a contractului managerial al directorului.
    (3) Pentru persoanele care au mai putin de 4 ani pana la implinirea varstei standard de pensionare, contractul de management se incheie pana la sfarsitul anului scolar in care se realizeaza conditiile standard de pensionare. Contractul poate fi prelungit anual, de catre inspectorul scolar general pentru director si, respectiv, de catre directorul unitatii de invatamant, pentru directorul adjunct, la cererea managerului, atat timp cat acesta isi pastreaza calitatea de cadru didactic titular in invatamantul preuniversitar de stat, fara a se depasi 4 ani de la data numirii in functia de director/director adjunct.
    Art. 3
    Continutul contractului de management educational se stabileste prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    (1) Cu 15 zile inainte de expirarea perioadei de proba inspectorul scolar general inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, printr-o adresa, aprecierea potrivit careia persoana numita in functia de director de unitate de invatamant liceal, postliceal sau scoala de arte si meserii corespunde/nu corespunde sub raport managerial. Aprecierea are la baza punctajul acordat in urma evaluarii continue realizate de inspectorul scolar de management, evaluare si dezvoltare institutionala si consemnat in fisa de evaluare a persoanei numite in functia de director de unitate de invatamant preuniversitar de stat.
    (2) Pentru directorul unitatii de invatamant prescolar, primar, gimnazial si al unitatii de invatamant cu clasele I - X, aprecierea este formulata de catre inspectorul general adjunct/seful compartimentului evaluare, prognoze, strategii si programe si este inaintat inspectorului scolar general. Aprecierea are la baza punctajul acordat in urma evaluarii continue realizate de inspectorul scolar de management, evaluare si dezvoltare institutionala si consemnat in fisa de evaluare a persoanei numite in functia de director de unitate de invatamant preuniversitar de stat.
    (3) Directorul unitatii de invatamant inainteaza consiliului de administratie, cu 15 zile inaintea expirarii perioadei de proba, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite in functia de director adjunct. Aprecierea are la baza punctajul acordat in urma evaluarii continue realizate de inspectorul scolar de management educational si consemnat in fisa de evaluare a directorului adjunct al unitatii de invatamant preuniversitar de stat. Consiliul de administratie stabileste, pe baza fisei de evaluare si in prezenta directorului adjunct, punctajul obtinut si aprecierea potrivit careia acesta corespunde postului ocupat.
    (4) Aprecierea, insotita de fisa de evaluare privind activitatea directorului adjunct si calificativul acordat, este inaintata inspectorului scolar general, spre informare.
    Art. 5
    Contractul de management educational al persoanelor numite in functiile de director/director adjunct inceteaza:
    a) in cazul in care, la evaluarea facuta potrivit art. 4, nu corespund sub raport managerial;
    b) daca, pe perioada derularii contractului de management educational, au obtinut in urma evaluarii anuale sau in urma inspectiei speciale efectuate de catre inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti ori de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii calificativul "nesatisfacator";
    c) in cazul neindeplinirii angajamentelor manageriale;
    d) in cazul pierderii calitatii de cadru didactic titular in invatamantul preuniversitar de stat;
    e) in cazurile de incetare a contractului individual de munca prevazute de Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 6
    In toate situatiile in care contractul de management educational inceteaza, inspectorul scolar general emite decizie de eliberare din functie pentru directorii numiti in functie prin decizia sa, respectiv solicita Ministerului Educatiei si Cercetarii emiterea ordinului de eliberare din functie a directorilor numiti in functie prin ordin al ministrului. Pentru directorul adjunct, decizia de eliberare din functie este emisa de directorul unitatii de invatamant, pe baza hotararii consiliului de administratie.
    Art. 7
    In situatiile in care contractul de management educational inceteaza, functia de director/director adjunct poate fi indeplinita, pana la ocuparea prin concurs a postului, de un cadru didactic titular, numit prin delegare/detasare in interesul invatamantului, potrivit legii.

    CAP. 2
    Norma didactica si salarizarea directorilor si directorilor adjuncti de la unitatile de invatamant preuniversitar de stat

    Art. 8
    (1) Directorul unitatii de invatamant preuniversitar de stat este, potrivit legii, degrevat total sau partial de norma didactica de predare si nu poate preda in regim de cumul sau plata cu ora. Degrevarea totala de norma se aproba de catre inspectorul scolar general, la solicitarea directorului. In cazul degrevarii partiale, norma didactica de predare nu poate depasi 6 ore saptamanal si se inscrie in contractul de management educational.
    (2) Directorul adjunct are, potrivit legii, norma didactica de predare de 2 - 6 ore si nu poate preda in regim de cumul sau plata cu ora. Norma didactica de predare se inscrie in contractul de management educational.
    Art. 9
    (1) Nivelul salariului de baza pentru directorii unitatilor de invatamant se stabileste conform prevederilor art. 51 alin. (1) si (1') din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Salarizarea directorului adjunct al unitatii de invatamant este asigurata printr-un salariu de baza stabilit conform art. 51 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Salarizarea personalului de conducere al unitatilor conexe se face conform prevederilor art. 51 alin. (3^1) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) La salariile de baza calculate conform alin. (1) - (3) se adauga si celelalte indemnizatii, sporuri si alte drepturi prevazute de lege.
    Art. 10
    (1) Nivelul indemnizatiilor de conducere ale directorului si directorului adjunct se inscrie in contractul de management educational si poate fi revizuit anual, in functie de modificarile volumului si gradului de complexitate a activitatii si de performantele individuale manageriale.
    (2) Nivelul indemnizatiilor de conducere acordate directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant se stabileste de catre inspectoratul scolar, cu avizul consiliului de administratie al unitatii de invatamant. Criteriile pentru evaluarea activitatii manageriale a directorilor/directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, pe baza carora se stabileste marimea acestor indemnizatii pentru evaluarea activitatii manageriale, sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie.
    (3) Punctele pentru fiecare criteriu si set de indicatori se acorda in limitele prevazute in Criteriile si standardele de evaluare a unitatii de invatamant, aprobate prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii. Punctajul final al evaluarii se transpune in calificativul anual, care poate fi "foarte bine", "bine", "satisfacator", "nesatisfacator", acordat directorului si in functie de care se stabileste nivelul indemnizatiei de conducere.

    ANEXA 1
    la metodologie

                               CRITERII
pentru evaluarea activitatii manageriale a directorilor/directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat

    1. Marimea si gradul de complexitate al unitatii de invatamant preuniversitar de stat:
    a) numarul de elevi/prescolari;
    b) structura pe trepte si filiere de invatamant a elevilor scolarizati;
    c) dispersia in teritoriu a spatiilor;
    d) structura bazei materiale - spatii de invatamant, laboratoare, ateliere scolare, terenuri agricole, cantine si internate scolare etc.;
    e) cluburi culturale si baze sportive.

    2. Baza materiala (resurse, gestiune)
    2.1. Gradul de incarcare al unitatii de invatamant preuniversitar de stat:
    a) grad de incarcare in folosul elevilor din invatamantul de zi si seral, dupa caz;
    b) numarul de schimburi in care functioneaza unitatea de invatamant preuniversitar de stat.
    2.2. Spatiul de invatamant:
    a) dispersia spatiilor de invatamant pentru toate activitatile cerute de procesul de invatamant (sali de clasa, laboratoare, cabinete scolare etc.);
    b) calitatea spatiului de invatamant: intretinere, modernizare; incadrarea in normele de igiena scolara;
    c) utilizarea spatiilor de invatamant conform destinatiei, pentru elevii unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
    d) baza sportiva si de agrement a unitatii de invatamant preuniversitar de stat (sali de sport si/sau terenuri sportive sau de joaca, bazine de inot/piscine).
    2.3. Intretinerea constructiei si a terenurilor:
    a) calitatea constructiei unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
    b) intretinerea spatiilor exterioare si a terenurilor existente: curtea unitatii de invatamant preuniversitar de stat, gradini, parcuri, loturi scolare, alte terenuri (intretinerea, gospodarirea si functionalitatea acestora).
    2.4. Utilitati:
    a) prezenta si calitatea utilitatilor.
    2.5. Dotarea cu echipamente si mijloace de invatare:
    a) mijloace de invatamant si material didactic;
    b) respectarea conditiilor ergonomice privind mobilierul scolar;
    c) dotarea cu echipamente si mijloace moderne de informare si comunicare.
    2.6. Biblioteca scolara:
    a) fondul de carte;
    b) functionalitatea bibliotecii: spatiul si sistemul de evidenta, accesibilitatea pentru utilizatori (elevi si cadre didactice).
    2.7. Spatii auxiliare procesului didactic:
    a) servicii culturale;
    b) servicii sociale;
    c) constituirea scolii in centru de examen/centru de corectare.

    3. Resurse si management financiar
    3.1. Resurse
    3.1.1. Finantare de la bugetul local
    3.1.2. Venituri extrabugetare:
    a) venituri realizate prin eforturi proprii;
    b) venituri realizate din donatii, sponsorizari;
    c) venituri realizate cu sprijinul parintilor.
    3.2. Management financiar
    3.2.1. Costuri:
    a) costul mediu/elev, prescolar, in functie de nivelurile de invatamant, in limitele costului standard elaborat de Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar;
    b) costul mediu/elev, prescolar, reflectat in cheltuielile de personal, in limitele costului standard elaborat de Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar;
    c) costul mediu/elev, prescolar, reflectat in cheltuielile de intretinere si dezvoltare a bazei materiale, in limitele costului standard elaborat de Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar.
    3.2.2. Eficienta investitiilor (cheltuieli, investitii, dotari):
    a) plan de investitii si reparatii necesare;
    b) plan pentru dotarea cu mijloace de invatamant pentru fiecare disciplina/arie curriculara;
    c) gradul de indeplinire a planului de investitii;
    d) utilizarea eficienta a echipamentelor si mijloacelor din dotare pentru obtinerea de noi venituri;
    e) ponderea venitului reinvestit in mijloace de invatamant, in mobilier scolar, in alte dotari;
    f) gradul de utilizare a ultimelor achizitii.

    4. Personalul didactic si nedidactic
    4.1. Personalul didactic
    4.1.1. Calificare, perfectionare, formare:
    a) numarul de elevi pe post didactic, pe cicluri de invatamant si pe tipuri de scoli;
    b) gradul de acoperire a normelor cu personal didactic;
    c) gradul de acoperire cu personal didactic calificat (in specialitate si cu pregatire psiho-pedagogica corespunzatoare art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare);
    d) ponderea personalului didactic cu definitivat si/sau grade didactice;
    e) perfectionare, formare, participare si rezultate obtinute la cursurile de pregatire.
    4.1.2. Stabilitatea/fluctuatia personalului:
    a) ponderea personalului didactic care si-a mentinut continuitatea in unitatea de invatamant preuniversitar de stat in ultimii 4 ani;
    b) ponderea personalului didactic care si-a mentinut continuitatea la catedra in unitatea de invatamant preuniversitar de stat un ciclu scolar, la disciplinele din trunchiul comun al planului-cadru.
    4.1.3. Activitatea personalului didactic:
    4.1.3.1. activitatea didactica:
    a) activitatea curenta la clasa;
    b) calitatea documentelor didactice; parcurgerea integrala a temelor din programele analitice;
    c) prestatia pedagogica; prestigiul didactic;
    d) rezultatele inspectiilor de specialitate si ale altor inspectii care au avut loc in unitatea de invatamant preuniversitar de stat;
    e) activitati didactice suplimentare cu elevii;
    f) programe cu elevii privind:
    4.1.3.2. programe educative de formare:
    a) programe adresate altor categorii de beneficiari decat elevii unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
    4.1.3.3. activitatea stiintifica:
    a) ponderea cadrelor didactice cu performante in activitatea stiintifica;
    b) participarea elevilor si/sau a cadrelor didactice si rezultatele acestor participari la programe/seminarii/alte intalniri organizate in strainatate sau activitati desfasurate in unitatea de invatamant preuniversitar de stat in perspectiva integrarii europene;
    4.1.3.4. activitati extracurriculare/extrascolare:
    a) nivelul la care este organizata activitatea/programul in care unitatea de invatamant este implicata;
    b) participarea elevilor si cadrelor didactice la activitatile educative extrascolare;
    c) cercuri, cenacluri, expozitii;
    4.1.3.5. activitatea de orientare scolara si profesionala:
    a) cabinetul de orientare scolara si profesionala, activitatea de orientare scolara si profesionala;
    b) logistica si organizarea activitatii de orientare scolara si profesionala, relatia cu alte unitati de invatamant preuniversitar de stat, relatia cu agenti economici si agentii de orientare si consiliere.
    4.1.4. Calitatea resurselor umane:
    a) ponderea personalului didactic care a obtinut calificativele "bine" si "foarte bine" in anul scolar anterior;
    b) cadrele didactice care au obtinut gradatia de merit sau alte distinctii profesionale, ordine, medalii pentru activitatea deosebita desfasurata.
    4.2. Personal didactic auxiliar si nedidactic:
    a) gradul de acoperire si calificarea;
    b) activitatea personalului didactic auxiliar si nedidactic din cadrul serviciilor auxiliare unitatii de invatamant.

    5. Procesul de invatamant: conditii, organizare si rezultate
    5.1. Oferte ale unitatii de invatamant preuniversitar de stat
    5.1.1. Context si conditii de functionare:
    a) clase/grupe de elevi pentru invatamantul de masa;
    b) respectarea dreptului minoritatilor de organizare a invatamantului in limba materna.
    5.1.2. Elemente de natura curriculara:
    a) durata orelor de curs/activitati didactice;
    b) acoperirea disciplinelor de studiu cu personal didactic calificat;
    c) organizarea procesului didactic in spatii de invatamant corespunzatoare, pentru disciplinele care impun conditii si dotari specifice;
    d) clase speciale organizate in unitatea de invatamant preuniversitar de stat (bilingve/intensive/de arta/de sport/alte tipuri);
    e) adaptarea structurii anului scolar la conditiile specifice din zona - mijloc de prevenire a abandonului si nescolarizarii, pentru unitati de invatamant preuniversitar de stat din zone izolate cu probleme de acces, dependente de factori geoclimatici, sau unitati de invatamant preuniversitar de stat situate in zone cu structuri ocupationale specifice;
    f) adaptarea ofertei scolare la nevoile educationale din zona;
    g) asigurarea continuarii educatiei dupa finalizarea invatamantului de baza;
    h) stabilirea disciplinelor optionale.
    5.2. Rezultate ale procesului/finalitati
    5.2.1. Rezultate ale evaluarii interne
    5.2.1.1. Fluxuri scolare:
    a) rata de promovabilitate;
    b) rata de repetentie;
    c) rata de participare la cursuri.
    5.2.1.2. Rezultate scolare:
    a) mediile generale la sfarsitul anului scolar.
    5.2.2. Rezultate ale evaluarii externe
    5.2.2.1. Situatia la examenele de finalizare a studiilor:
    a) promovabilitatea la examene;
    b) rezultatele obtinute la examenele de capacitate/bacalaureat/de absolvire.
    5.2.3. Rezultate la olimpiade, concursuri, expozitii:
    a) rezultate la olimpiade, concursuri;
    b) rezultate la concursuri, participari la expozitii, sesiuni nationale de comunicari stiintifice cu referate etc. in cadrul activitatilor extrascolare sau al cercurilor de elevi.
    5.3. Progresul elevilor si atingerea standardelor nationale pe discipline:
    a) compararea rezultatelor obtinute la teste finale cu cele obtinute la teste initiale.
    5.4. Calitatea evaluarii interne:
    a) compararea rezultatelor la examenele nationale cu rezultatele evaluarilor interne, la disciplinele la care s-a sustinut examenul.
    5.5. Rezultate ale muncii educative:
    a) ponderea elevilor cu medii peste 8 la purtare, apreciindu-se ca problemele de comportament sunt reflectate in medii scazute la purtare (sub 8).
    5.6. Acordarea unor burse de merit:
    a) ponderea elevilor cu rezultate deosebite la invatatura, sustinuti cu burse obtinute prin efortul unitatii de invatamant preuniversitar de stat de la persoane fizice sau juridice.

    6. Management si dezvoltare institutionala
    6.1. Management strategic
    6.1.1. Monitorizarea participarii scolare:
    a) gradul de acoperire a locurilor planificate;
    b) programe de recuperare a celor nescolarizati din raza localitatii/cartierului/zonei arondate unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
    c) programe de prevenire/ameliorare a abandonului scolar.
    6.1.2. Program managerial:
    a) existenta si gradul de aplicare a unui program managerial.
    6.1.3. Planul strategic de dezvoltare al unitatii de invatamant preuniversitar de stat:
    a) existenta unei strategii de dezvoltare pe termen lung.
    6.1.4. Documentele de organizare manageriala:
    a) documentele de organizare manageriala si calitatea lor;
    b) documente legislative (actualizate permanent);
    c) calitatea documentelor de organizare, planificare, evidenta si control.
    6.2. Management operational
    6.2.1. Politica de personal:
    a) legalitatea incadrarii si politica de personal; gestionarea, distribuirea sarcinilor, perfectionarea relatiilor interumane.
    6.2.2. Calitatea activitatii manageriale. Stilul de conducere si climatul de munca:
    a) stilul de conducere si climatul de munca.
    6.2.3. Activitatea de indrumare si control:
    a) asistente la ore efectuate de catre conducerea unitatii de invatamant preuniversitar de stat;
    b) controlul actelor/documentelor scolare si arhivarea acestora.
    6.2.4. Respectarea normelor PSI si de protectie a muncii
    6.3. Managementul evaluarii
    6.3.1. Evaluarea curenta:
    a) preocuparea conducerii unitatii de invatamant preuniversitar de stat pentru evaluarea sistematica, corecta a elevilor de catre cadrele didactice in procesul instructiv-educativ;
    b) respectarea criteriilor de evaluare a personalului;
    c) monitorizarea absolventilor;
    d) monitorizarea si asigurarea conditiilor pentru scolarizarea elevilor/copiilor cu deficiente, cu respectarea standardelor specifice in vigoare.
    6.4. Recuperarea manualelor
    6.5. Climatul (ethosul) specific unitatii de invatamant preuniversitar de stat
    6.6. Colaborarea cu alte unitati de invatamant preuniversitar de stat
    6.6.1. Calitatea relatiei dintre unitatile de invatamant preuniversitar de stat:
    a) colaborarea in domeniul managementului cu directorii altor unitati de invatamant preuniversitar de stat, participarea la schimburi de experienta etc.;
    b) colaborarea si relationarea cu inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti;
    c) parteneriate cu scoli din tara si strainatate, "infratiri", proiecte si programe comune.
    6.7. Preocupari pentru diseminarea informatiei:
    a) afisajul local (in cancelarie, panouri, gazete etc.) actualizat permanent si la vedere;
    b) informarea despre examene, legislatie, regulamente scolare etc. a elevilor si a parintilor.

    7. Relatia cu comunitatea
    7.1. Relatia cu parintii
    7.1.1. Implicarea parintilor in activitatea manageriala:
    a) elaborarea planului de venituri si cheltuieli al scolii;
    b) evaluarea calitatii actului didactic din unitatea de invatamant preuniversitar de stat de catre parinti.
    7.1.2. Asistenta acordata parintilor:
    a) audiente/consultatii intre conducerea unitatii de invatamant preuniversitar de stat si/sau cadre didactice/diriginti si parintii elevilor;
    b) derularea in unitatea de invatamant preuniversitar de stat a unui program de consiliere de familie;
    c) parteneriatul dintre cadrele didactice si familii/parinti pentru a asigura sustinerea optima a invatarii copiilor si a nevoilor lor de dezvoltare;
    d) participarea reprezentantului comitetului de parinti in consiliul de administratie, la activitatile unitatii de invatamant preuniversitar de stat.
    7.2. Relatia cu comunitatea locala
    7.2.1. Colaborarea cu autoritatile locale:
    a) colaborare intre unitatea de invatamant si reprezentantii administratiei publice locale;
    b) importanta si necesitatea unitatii de invatamant pentru comunitate, activitati comune in folosul ambelor parti implicate: scoala/comunitate si sprijinul reciproc acordat;
    c) organizarea de activitati comune cu biserica, politia, alte institutii ale statului.
    7.2.2. Colaborarea cu agentii economici:
    a) proiectarea curriculumului scolar in concordanta cu perspectiva economica si socioculturala a zonei;
    b) implicarea unitatii de invatamant preuniversitar de stat in asigurarea conditiilor de desfasurare a instruirii practice in intreprinderi, firme si/sau unitati proprii de microproductie;
    c) relatia cu institutiile de invatamant superior/cu agentii economici si numarul celor admisi in unitati din invatamantul superior/numarul contractelor de angajare din randul absolventilor la terminarea studiilor.
    7.3. Monitorizarea grupurilor minoritare din zona:
    a) accesul la educatie si formare profesionala al grupurilor minoritare.

    NOTA:
    Convertirea in puncte a criteriilor pentru evaluarea activitatii manageriale a directorilor si directorilor adjuncti este de competenta inspectoratului scolar si se face publica o data cu lista posturilor scoase la concurs.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 224/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 224 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 224/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu