HOTARARE Nr.
608 din 23 iunie 2010
pentru modificarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007
privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007,
precum si pentru modificarea pct. 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind
datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 683/2008
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 526 din 28 iulie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Normele
metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007
privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 19 decembrie
2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 3.1 va avea următorul cuprins:
„3.1. Ministerul Finanţelor Publice este singurul
administrator al datoriei publice guvernamentale, directă şi garantată, în lei
şi în valută, şi are, pentru îndeplinirea acestui scop, autoritatea de a
întreprinde următoarele:
a) estimează şi asigură necesarul de lichiditate şi disponibilităţi
băneşti pentru realizarea la timp şi în condiţii de siguranţă a cheltuielilor
bugetare;
b) administrează datoria publică guvernamentală,
inclusiv costurile şi riscurile asociate, asigurând acoperirea necesităţilor de
finanţare, la cel mai bun cost care poate fi obţinut în condiţiile existente în
momentul respectiv pe pieţele financiare interne şi externe, astfel încât, pe
termen lung, să se minimizeze costurile aferente, prin acceptarea unor riscuri
limitate;
c) stabileşte, ţinând cont de contextul şi de
perspectivele macroeconomice, precum şi de condiţiile şi perspectivele pieţelor
financiare, strategia, instrumentele şi caracteristicile datoriei publice
guvernamentale;
d) în procesul de administrare a datoriei publice
guvernamentale, menţine în permanenţă relaţii cu instituţii financiare interne
şi externe, cu mediile investiţionale şi cu agenţiile internaţionale de rating
şi monitorizează factorii care pot influenţa condiţiile derulării eficiente şi
în siguranţă a operaţiunilor specifice. In acest sens, Ministerul Finanţelor
Publice este autorizat să încheie şi/sau să reînnoiască cu agenţiile
specializate de rating contracte sau acorduri-cadru pentru prestarea
serviciilor de evaluare a riscului de ţară;
e) elaborează anual Contul general al datoriei publice,
ca anexă la Contul general anual de execuţie a bugetului de stat."
2. La punctul 4.1.a),b)1, punctul 4 va avea
următorul cuprins:
„4. Decontarea emisiunilor de titluri de stat se
evidenţiază astfel:
- valoarea nominală, în finanţarea/refinanţarea
datoriei publice guvernamentale;
- prima, exprimată ca diferenţă între valoarea nominală
a titlului de stat de tip benchmark şi preţul net al acestuia, în care preţul
net este mai mare decât valoarea nominală, reprezintă o cheltuială negativă a
bugetului de stat;
- discontul, exprimat ca diferenţă între valoarea
nominală a titlului de stat de tip benchmark şi preţul net al acestuia, în care
preţul net este mai mic decât valoarea nominală, reprezintă cheltuială a
bugetului de stat şi se suportă de la cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente
datoriei publice interne». Cu suma reprezentând discontul se reîntregeşte, la
data decontării rezultatelor adjudecării emisiunii, valoarea nominală a
titlurilor de stat de tip benchmark;
- dobânda acumulată încasată ca urmare a emisiunilor de
titluri de stat de tip benchmark reprezintă venit al bugetului Trezoreriei
Statului şi va fi virată la cap. 31.09.02 «Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei
Statului de la alte sectoare»;
- în cazul titlurilor de stat în valută cu discont de
pe piaţa internă, reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectuează
din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni
generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi»,
titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne»,
alin. 30.01.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne directe» cu valoarea
discontului. Cu suma reprezentând discontul se reîntregeşte valoarea nominală a
titlurilor de stat.
Reîntregirea valorii nominale se efectuează astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată refinanţării unui titlu de stat/împrumut în valută
scadent, reîntregirea se efectuează în valută;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată finanţării deficitului bugetar sau finanţării deficitului
bugetar şi refinanţării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei.
Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a
împrumutului se utilizează la finanţarea deficitului bugetar şi refinantarea
datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea
valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul de schimb comunicat
de Banca Naţională a României, valabil la data încasării sumelor în valută.
In cazul în care preţul tranzacţiei este cu primă,
prima înregistrată reprezintă o cheltuială negativă a bugetului de stat."
3. Punctul 4.1.a),b)2 va avea următorul cuprins:
„4.1 .a),b)2. Procedura lansării emisiunilor de titluri
de stat pe pieţele internaţionale se realizează prin parcurgerea următoarelor
etape:
1. direcţia de specialitate din Ministerul Finanţelor
Publice fundamentează necesitatea lansării unei emisiuni individuale de titluri
de stat pe pieţele internaţionale de capital sau a unui program-cadru de
emisiuni de titluri de stat pe termen mediu «Medium Term Notes», printr-un
memorandum care se supune aprobării Guvernului. Programul-cadru de emisiuni de
titluri de stat pe termen mediu (Programul) reprezintă o facilitate
neangajantă care se încheie cu un grup de instituţii financiare selectate de
emitent, în cadrul căreia pot fi lansate periodic emisiuni de titluri de stat
în baza unei documentaţii contractuale standard. Termenii şi condiţiile
financiare aferente emisiunilor lansate în cadrul Programului se stabilesc la
momentul efectuării fiecărei tranzacţii;
2. cererea de ofertă se transmite către instituţii
financiare care au capacitate şi experienţă în efectuarea unor astfel de
tranzacţii. In cuprinsul acesteia se specifică principalele caracteristici ale
emisiunii/Programului, fără a se limita la acestea: valoarea
emisiunii/Programului, scadenţa/perioada, criteriile de selecţie, termenul-limită
până la care pot fi primite oferte;
3. criteriile de selecţie a instituţiilor financiare
care vor asigura intermedierea emisiunii/Programului pot include elemente de
evaluare cantitative şi calitative, şi anume: nivelul comisioanelor şi cheltuielilor
aferente tranzacţiei, comisionul de intermediere/vânzare către investitori,
cheltuielile cu consultanţa juridică şi altele asemenea, strategia de lansare,
capacitatea de distribuţie a emisiunii/Programului către potenţiali
investitori, istoricul şi experienţa în finalizarea unor tranzacţii similare
ale emitenţilor suverani, activitatea pe piaţa primară şi secundară, internă şi
externă a titlurilor de stat emise de România, precum şi alţi factori
consideraţi relevanţi de emitent; Ministerul Finanţelor Publice poate efectua
selecţia, în etape, prin întocmirea unei «liste scurte» de ofertanţi, care se
aprobă de către ministrul finanţelor publice, cu care va purta discuţii
detaliate privind îmbunătăţirea ofertelor depuse iniţial;
4. evaluarea finală a ofertelor rezultate şi
fundamentarea propunerii de numire a administratorilor/dealerilor pentru
emisiunea individuală/Program;
5. Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe
termen mediu se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iar emisiunile individuale
şi/sau emisiunile efectuate în cadrul Programului se aprobă prin ordin al
ministrului finanţelor publice;
6. Ministerul Finanţelor Publice acordă mandatul
instituţiilor financiare selectate să asigure intermedierea
emisiunii/Programului. Acesta va cuprinde responsabilităţile şi obligaţiile
părţilor în pregătirea tranzacţiei, nivelul comisioanelor percepute, precum şi
eventuale cheltuieli care sunt suportate de către administratorii
emisiunii/Programului; în cazul emisiunilor efectuate în cadrul Programului,
comisioanele se pot agrea fie în momentul aprobării Programului, fie în
momentul efectuării fiecărei tranzacţii;
7. procesul de selectare a firmei/firmelor de
consultanţă juridică care va/vor analiza şi definitiva documentaţia
contractuală în numele Ministerului Finanţelor Publice se iniţiază în paralel
cu cel de selecţie a administratorilor emisiunii individuale/Programului.
Selecţia se va realiza pe baza criteriilor precizate în cererea de ofertă;
8. în funcţie de specificul fiecărei tranzacţii are loc
procesul de pregătire şi lansare a emisiunii/Programului:
elaborarea/actualizarea prospectului de emisiune, organizarea de întâlniri
între administratorii tranzacţiei şi instituţii reprezentative ale statului,
procesul de «due dilligence», promovarea emisiunii prin organizarea de
«road-show» în centre financiare recomandate de administratorii tranzacţiei,
negocierea documentaţiei contractuale, stabilirea termenilor şi condiţiilor
financiare, în cazul unei emisiuni individuale: cupon, randament, preţ, comisioane
aferente;
9. documentaţia specifică tranzacţiei/Programului se
semnează de către ministrul finanţelor publice, şi anume: Acordul de
subscriere/Acordul-cadru, Acordul privind descrierea procedurilor de lucru
pentru iniţierea şi finalizarea fiecărei tranzacţii în parte, Acordul de agent
fiscal şi plătitor, termenii şi condiţiile pro-forma care se aplică fiecărei
emisiuni în cadrul Programului, nota globală, definitivă şi altele asemenea;
10. suma aferentă emisiunii se virează în contul
Ministerului Finanţelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Valoarea nominală va fi reîntregită, după caz, cu valoarea comisionului de
administrare a tranzacţiei şi a altor cheltuieli aferente emisiunii, cheltuieli
cu avocaţii, cheltuieli cu promovarea emisiunii şi altele asemenea, la care se
adaugă discontul, în cazul în care emisiunea se lansează cu discont.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 20 «Bunuri şi servicii», art. 20.24 «Comisioane
şi alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane şi alte
costuri aferente împrumuturilor externe» - cu valoarea comisionului de
administrare şi a altor cheltuieli aferente; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente datoriei
publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice externe
directe» - cu valoarea discontului.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează
astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată refinanţării unui titlu de stat/împrumut în valută
scadent, reîntregirea se efectuează în valută;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată finanţării deficitului bugetar sau finanţării deficitului
bugetar şi refinanţării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei.
Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a
valorii nominale a împrumutului se utilizează la finanţarea deficitului bugetar
şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei
date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul
de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data încasării
sumelor în valută;
11. în cazul în care preţul tranzacţiei este cu primă,
prima înregistrată reprezintă o cheltuială negativă a bugetului de stat;
12. în funcţie de evoluţiile pieţelor financiare
interne şi internaţionale, ţinând cont de necesităţile de finanţare a
deficitului bugetar şi refinanţare a datoriei publice guvernamentale şi în baza
unei fundamentări în acest sens, emisiunile de titluri de stat lansate pe
pieţele internaţionale pot fi redeschise, cu aprobarea ministrului finanţelor
publice; în cadrul fundamentării se vor prezenta argumentele în favoarea
redeschiderii, precum şi condiţiile de desfăşurare a acesteia, administratorii
tranzacţiei, avocaţi şi altele asemenea;
13. operaţiunea de redeschidere se poate aplica în mod
corespunzător şi emisiunii de titluri de stat lansate pe piaţa internaţională
conform Hotărârii Guvernului nr. 1.561/2007 privind aprobarea contractării unui
împrumut extern, sub forma unei emisiuni de obligaţiuni pe pieţele externe de
capital, denominată în euro, în condiţiile în care suma care se doreşte a fi
obţinută prin redeschidere se încadrează în limita aprobată prin această
hotărâre."
4. La punctul 4.1.a),b)5, punctul 7 va avea
următorul cuprins:
„7. suma plasamentului privat se virează în contul
Ministerului Finanţelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Suma încasată va fi reîntregită, după caz, cu valoarea
comisionului de administrare a tranzacţiei şi a altor cheltuieli aferente,
cheltuieli cu avocaţii, la care se adaugă discontul, în cazul în care
plasamentul privat s-a efectuat cu discont. Reîntregirea sumei împrumutului se efectuează,
după caz, astfel:
7.1. în cazul contractării de pe piaţa externă:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 20 «Bunuri şi servicii», art. 20.24 «Comisioane
şi alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane şi alte
costuri aferente împrumuturilor externe» - cu valoarea comisionului de
administrare şi a altor cheltuieli aferente; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente
datoriei publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice externe
directe» - cu valoarea discontului;
7.2. în cazul contractării de pe piaţa internă:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», art. 20 «Bunuri si servicii», alin. 20.24 «Comisioane
şi alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.02 «Comisioane şi alte
costuri aferente împrumuturilor interne» - cu valoarea comisionului de
administrare şi a altor cheltuieli aferente;
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente
datoriei publice interne», alin. 30.01.01 «Dobânzi aferente datoriei publice
interne directe» - cu valoarea discontului;
7.3. reîntregirea valorii nominale se efectuează
astfel:
- în cazul în care plasamentul privat în valută este
destinat refinanţării unui titlu de stat/împrumut în valută scadent,
reîntregirea se efectuează în valută;
- în cazul în care plasamentul privat în valută este
destinat finanţării deficitului bugetar sau finanţării deficitului bugetar şi
refinanţării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei. Sumele în lei
cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a
împrumutului se utilizează la finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea
datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează
în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României valabil la
data încasării sumelor în valută."
5. La punctul 4.1 .i), punctul 9 va avea următorul
cuprins:
„9. După virarea tranşelor în contul Ministerului
Finanţelor Publice, valoarea nominală va fi reîntregită, după caz, cu
contravaloarea costurilor determinate de atragerea fondurilor de către Uniunea
Europeană, de exemplu, pregătirea şi executarea documentaţiei împrumutului,
plata serviciilor de rating, deplasări ş.a., după caz, la care se adaugă
discontul, în cazul în care împrumutul a fost contractat prin emisiune de
obligaţiuni.
Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se
efectuează:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 20 «Bunuri şi servicii», art. 20.24 «Comisioane
şi alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane şi alte
costuri aferente împrumuturilor externe» - cu contravaloarea costurilor
determinate de atragerea fondurilor de către Uniunea Europeană; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria
publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente
datoriei publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice
externe directe» - cu valoarea discontului.
Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se
efectuează astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată refinanţării unui titlu de stat/împrumut în valută
scadent, reîntregirea se efectuează în valută;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în
valută este destinată finanţării deficitului bugetar sau finanţării deficitului
bugetar şi refinanţării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei.
Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a
valorii nominale a împrumutului se utilizează la finanţarea deficitului bugetar
şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei
date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul
de schimb comunicat de Banca Naţională a României valabil la data încasării
sumelor în valută."
6. Punctul 5.3.1 va avea următorul cuprins:
„5.3.1. Pentru finanţările rambursabile contractate de
Guvern, prin Ministerul Finanţelor Publice, în vederea finanţării deficitului
bugetului de stat, refinanţării datoriei publice şi rambursării anticipate,
obligaţia constituirii resurselor necesare pentru plata serviciului datoriei
publice şi a efectuării plăţilor revine Ministerului Finanţelor Publice, care
va asigura sumele necesare din următoarele surse, după caz:
a) împrumuturi din disponibilităţile contului curent
general al Trezoreriei Statului;
b) finanţări rambursabile angajate în numele statului
pentru refinanţarea datoriei publice guvernamentale;
c) sume în valută trase din împrumuturi;
d) sume prevăzute în bugetul de stat şi în bugetul
Trezoreriei Statului cu această destinaţie;
e) disponibilităţi ale contului curent general al
Trezoreriei Statului, în cazul certificatelor de trezorerie pentru populaţie
transformate în certificate de depozit, conform normelor metodologice
specifice."
7. Punctul 5.3.2 va avea următorul cuprins:
„5.3.2. Rambursarea ratelor de capital aferente
împrumuturilor în valută contractate în vederea finanţării deficitului bugetar,
refinanţării datoriei publice şi rambursării anticipate se efectuează, în
funcţie de obiectivele privind managementul datoriei publice, astfel:
5.3.2.1. Echivalentul în lei al valutei necesare
rambursării ratelor de capital aferente împrumuturilor utilizate la finanţarea
deficitului bugetului de stat, refinanţarea datoriei publice şi rambursarea
anticipată se asigură astfel:
a) ratele de capital la cursul istoric de la data
utilizării sumelor în valută se asigură prin refinanţarea datoriei publice;
b) diferenţele nefavorabile de curs valutar se asigură
de la bugetul de stat, iar cele favorabile reprezintă venituri ale bugetului de
stat.
5.3.2.2. In cazul în care sursele în valută ale
Ministerului Finanţelor Publice legal constituite cu această destinaţie permit
rambursarea integrală a ratelor de capital în valuta obligaţiei care urmează să
se plătească la scadenţă, se utilizează disponibilul în valuta rambursării
înregistrat cu 3 zile bancare înaintea efectuării operaţiunii."
8. Punctul 5.3.10 va avea următorul cuprins:
„5.3.10. Pentru finanţările rambursabile subîmprumutate
unor beneficiari finali - operatori economici şi/sau unităţi administrativ-teritoriale
- şi pentru cele contractate de operatori economici şi/sau de unităţi
administrativ-teritoriale şi garantate de stat, în care în actul normativ de
aprobare/ratificare a acestor acorduri se specifică drept sursă de rambursare
sursele proprii şi, în completare, de la bugetul de stat, respectiv bugetul
local sau numai surse proprii, active până la data intrării în vigoare a
ordonanţei de urgenţă, cu modificările ulterioare, plata serviciului datoriei
publice se efectuează potrivit procedurilor stabilite prin legislaţia
aplicabilă până la acea dată.
Pentru finanţările rambursabile contractate direct de
Guvern în vederea finanţării deficitului bugetului de stat, refinanţării
datoriei publice, rambursării anticipate, susţinerii balanţei de plăţi şi a rezervei
valutare, active până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, cu
modificările ulterioare, rambursarea datoriei publice guvernamentale se
efectuează din sursele prevăzute la art. 5 din ordonanţa de urgenţă, cu
modificările ulterioare."
9. Punctul 5.7 va avea următorul cuprins:
„5.7. Rambursarea la
scadenţă a ratelor de capital aferente împrumuturilor de stat se va face din
sursele legal constituite cu această destinaţie, în funcţie de condiţiile
pieţei financiare şi de priorităţi, după caz. Dobânzile şi celelalte costuri
aferente împrumuturilor se plătesc conform pct. 5.3.1 lit. d)."
Art. II. - Punctul
14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 683/2008, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 542 din 17 iulie 2008, se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„14.6.3. Fără a contraveni prevederilor acordurilor de
împrumut şi ale pct. 14.6.1, cu sumele trase se alimentează conturile în valută
sau în lei ale MFP deschise la Banca Naţională a României sau la băncile
corespondente în conformitate cu legislaţia în vigoare privind formarea şi
utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului. Tragerile din
împrumuturile externe efectuate în lei, precum şi sumele în lei acumulate din
trageri în contul curent general al Trezoreriei Statului se utilizează ca sursă
de finanţare a deficitului bugetului de stat. Sumele trase în valută din împrumuturile
externe se pot utiliza:
- pe măsura necesităţilor de echilibrare a contului
curent general al Trezoreriei Statului, prin efectuarea operaţiunii de schimb
valutar, iar echivalentul în lei al acestor sume se utilizează pentru
finanţarea deficitului bugetului de stat;
- pentru rambursarea ratelor de capital aferente
împrumuturilor externe conform pct. 5.3.2.2 din Normele metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi
completările ulterioare."
Art. III. - Hotărârea
Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin
prezenta hotărâre, se va republica dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu