LEGE
Nr. 520 din 23 noiembrie 2004
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2004 pentru
modificarea si completarea unor acte normative in vederea stabilirii cadrului
organizatoric si functional corespunzator desfasurarii activitatilor de
eliberare si evidenta a cartilor de identitate, actelor de stare civila,
pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de
inmatriculare a vehiculelor
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1153 din 7 decembrie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50 din 15 iunie 2004 pentru
modificarea si completarea unor acte normative in vederea stabilirii cadrului
organizatoric si functional corespunzator desfasurarii activitatilor de
eliberare si evidenta a cartilor de identitate, actelor de stare civila,
pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de
inmatriculare a vehiculelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 595 din 1 iulie 2004, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 3, alineatul (2) al articolului 4 va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Serviciile publice comunitare locale se infiinteaza si in
sectoarele municipiului Bucuresti, prin reorganizarea structurilor de stare
civila din aparatul propriu al consiliilor locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti, precum si a birourilor de evidenta informatizata a persoanei ale Serviciului
independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti din
cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei."
2. La articolul I, punctul 4 va avea urmatorul cuprins:
"4. Literele a), d), e), i) si j) ale articolului 5 vor avea urmatorul
cuprins:
<<a) intocmesc, tin evidenta si elibereaza certificatele de stare
civila;
...........................................................................
d) intocmesc, completeaza, rectifica, anuleaza sau reconstituie actele de
stare civila si orice mentiuni efectuate pe actele de stare civila, in
conditiile legii;
e) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul local de evidenta a
persoanei, care contine datele de identificare si adresele cetatenilor care au
domiciliul in raza de competenta teritoriala a serviciului public comunitar
respectiv;
...........................................................................
i) primesc, in sistem de ghiseu unic, cererile si documentele necesare in vederea
eliberarii cartilor de identitate, cartilor de alegator, pasapoartelor simple,
permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare si a placilor cu
numere de inmatriculare a vehiculelor si le inainteaza serviciilor publice
comunitare judetene de evidenta a persoanelor, serviciilor publice comunitare
pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, respectiv serviciilor publice
comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor;
j) primesc de la serviciile publice comunitare competente cartile de
identitate, cartile de alegator, pasapoartele simple, permisele de conducere,
certificatele de inmatriculare si placile cu numere de inmatriculare a
vehiculelor, pe care le elibereaza solicitantilor;>>".
3. La articolul I punctul 6, alineatele (1) si (2) ale articolului 6 vor
avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Se infiinteaza, in subordinea consiliilor judetene, servicii publice
comunitare judetene de evidenta a persoanelor, denumite in continuare servicii
publice comunitare judetene, prin reorganizarea serviciilor de stare civila din
aparatul propriu al consiliilor judetene, precum si a birourilor judetene de
evidenta a populatiei din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata
a persoanei.
(2) Se infiinteaza, in subordinea Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului
Bucuresti, prin reorganizarea serviciului de stare civila din aparatul propriu
al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si a sectorului
evidenta populatiei al Serviciului independent de evidenta informatizata a
persoanei al municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale de Evidenta
Informatizata a Persoanei."
4. La articolul I, punctul 9 se abroga.
5. La articolul I, dupa punctul 10 se introduce punctul 10^1 cu urmatorul
cuprins:
"10^1. Alineatul (3) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
<<(3) Structura organizatorica, statul de functii, numarul de
personal si regulamentul de organizare si functionare ale serviciilor publice
comunitare locale, judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, se stabilesc
prin hotarare a consiliilor locale, judetene, respectiv a Consiliului General
al Municipiului Bucuresti si a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti, cu avizul Inspectoratului.>>"
6. La articolul I, dupa punctul 11 se introduce punctul 11^1 cu urmatorul
cuprins:
"11^1. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 12
Inspectoratul asigura punerea in aplicare, intr-o conceptie unitara, a
legislatiei in vigoare in domeniul evidentei persoanei si a programelor de
reforma privind modernizarea relatiilor dintre administratia publica centrala
si locala si cetatean.>>"
7. La articolul I, punctul 13 va avea urmatorul cuprins:
"13. La articolul 14, literele a), c), f), g) si h) vor avea urmatorul
cuprins:
<<a) organizeaza, coordoneaza si urmareste modul de aplicare, in mod
unitar, a reglementarilor legale in domeniul evidentei persoanelor, al starii
civile si al schimbarii pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice;
...........................................................................
c) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul national de evidenta a
persoanei, care contine datele de identificare si adresele tuturor cetatenilor
romani, precum si imaginile posesorilor de carti de identitate;
...........................................................................
f) stabileste caracteristicile si elementele de securizare ale cartilor de
identitate si ale cartilor de alegator, impreuna cu Centrul National de
Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor;
g) raspunde, impreuna cu Centrul National de Administrare a Bazelor de Date
privind Evidenta Persoanelor, precum si cu celelalte institutii abilitate, de
punerea in aplicare a reglementarilor privind confidentialitatea si protectia
datelor referitoare la persoana;
h) gestioneaza Sistemul national informatic de evidenta a
persoanelor;>>".
8. La articolul I punctul 15, litera h^1) a articolului 14 va avea
urmatorul cuprins:
"h^1) asigura dotarea serviciilor publice comunitare de evidenta a
persoanelor cu registre si certificate de stare civila, precum si cu
materialele necesare producerii cartilor de identitate si a cartilor de
alegator;".
9. La articolul I punctul 19, alineatul (2) al articolului 18 va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Personalul Directiei de evidenta a populatiei din cadrul
Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei se transfera in
interesul serviciului si se numeste pe functii la Inspectorat."
10. Articolul II se abroga.
11. La articolul IV punctul 4, articolul 3^1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3^1
(1) Documentele prevazute la art. 1 alin. (3) se elibereaza in conditiile
prezentei legi, respectiv ale reglementarilor privind regimul pasapoartelor,
circulatia pe drumurile publice sau, dupa caz, ale altor acte normative care
prevad eliberarea unor documente necesare persoanei, de catre structurile
Ministerului Administratiei si Internelor, precum si de catre serviciile
publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(2) Coordonarea activitatii de evidenta a persoanei se asigura de catre
Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului
administratiei si internelor.
(3) Administrarea bazelor de date integrate, care constituie Registrul
permanent de evidenta a populatiei, si producerea cartilor de identitate si a
cartilor de alegator se asigura de catre Ministerul Administratiei si
Internelor, prin Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenta Persoanelor, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului
administratiei si internelor."
12. La articolul IV punctul 6, alineatele (1) si (2) ale articolului 42^1
vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 42^1
(1) In scopul asigurarii resurselor financiare pentru materialele necesare
producerii cartilor de identitate, a cartilor de alegator, a certificatelor de
stare civila, precum si a tipariturilor speciale, Ministerul Administratiei si
Internelor prevede sumele necesare, anual, in mod distinct, in bugetul
Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor.
(2) Veniturile realizate de Inspectoratul National pentru Evidenta
Persoanelor prin furnizarea datelor din Registrul permanent de evidenta a
populatiei si din valorificarea imprimatelor tipizate se fac venit la bugetul
de stat."
13. La articolul IV punctul 7, alineatul (3^1) al articolului 42^1 va avea
urmatorul cuprins:
"(3^1) Dotarea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor se
realizeaza prin grija Ministerului Administratiei si Internelor, din productia
interna si din import."
14. La articolul IV punctul 8, articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 44
Cererile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in
Romania si ale misiunilor diplomatice si oficiilor consulare de cariera ale
Romaniei, referitoare la datele de identificare a persoanelor fizice cuprinse
in Registrul permanent de evidenta a populatiei, se solutioneaza de catre
Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor."
15. La articolul VII punctul 15, litera c) a alineatului (1) al articolului
11^5 va avea urmatorul cuprins:
"c) asigura dotarea serviciilor publice comunitare regim permise de
conducere si inmatriculare a vehiculelor, furnizarea materialelor necesare
emiterii permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare, precum si
producerea placilor cu numere de inmatriculare;".
16. La articolul VII punctul 15, articolul 11^6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11^6
Materiile prime necesare in vederea producerii documentelor, tipariturile
speciale si tehnica de calcul utilizate in activitatea de eliberare si evidenta
a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare se asigura de
Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directia regim permise de
conducere si inmatriculare a vehiculelor, conform contractelor incheiate in
acest scop."
17. La articolul VII, dupa punctul 15 se introduc punctele 15^1 si 15^2 cu
urmatorul cuprins:
"15^1. Alineatul (1) al articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 12
(1) Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple ori de prelungire a
valabilitatii acestora se depun de catre solicitanti, in conditiile legii, la
oricare dintre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor,
constituite in judetul in a carui raza solicitantii isi au domiciliul sau, dupa
caz, resedinta. Persoanele care au domiciliul in municipiul Bucuresti pot
depune cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple la oricare dintre
serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituite la nivelul
sectoarelor municipiului Bucuresti.>>
15^2. Dupa articolul 12 se introduce articolul 12^1 cu urmatorul cuprins:
<<Art. 12^1
Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple, in termen de pana la 3
zile, se depun numai la serviciile publice comunitare pentru eliberarea si
evidenta pasapoartelor simple.>>"
18. La articolul VII punctul 17, articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Taxele pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de
inmatriculare si pentru furnizarea datelor din Registrul national de evidenta a
pasapoartelor simple, registrele judetene si al municipiului Bucuresti de
evidenta a pasapoartelor simple, Registrul national de evidenta a permiselor de
conducere si certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si registrele
judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a permiselor de conducere si
certificatelor de inmatriculare a vehiculelor se aproba prin hotarare a
Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor, cu avizul
Consiliului Concurentei.
(2) Sumele obtinute din incasarea taxelor prevazute la alin. (1) se fac
venit la bugetul de stat.
(3) Examinarea persoanelor care solicita obtinerea permiselor de conducere
reprezinta prestare de serviciu si se organizeaza ca activitate distincta
finantata integral din venituri extrabugetare. Veniturile obtinute din
prestarea acestor activitati se retin de prefecturi si se utilizeaza in regim
extrabugetar."
Art. 2
Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 554 din 1 septembrie
2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 372/2002, Legea nr.
46/1996 privind pregatirea populatiei pentru aparare, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 120 din 11 iunie 1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, Legea nr. 105/1996 privind evidenta populatiei si
cartea de identitate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
237 din 30 septembrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare,
Ordonanta Guvernului nr. 41/2003 privind dobandirea si schimbarea pe cale
administrativa a numelor persoanelor fizice, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 68 din 2 februarie 2003, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 323/2003, Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de
stare civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 282 din
11 noiembrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta
Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea
serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor
simple, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 543 din 1
septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2002,
si Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor in Romania,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august
1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 216/1998, cu
modificarile si completarile ulterioare, se vor republica in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU