HOTARARE Nr. 3
din 12 iunie 2010
pentru modificarea si
completarea Hotararii Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor în
Insolventa din Romania nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare si
functionare si a Codului de etica profesionala si disciplina ale Uniunii
Nationale a Practicienilor în Insolventa din Romania
ACT EMIS DE:
UNIUNEA NATIONALA A PRACTICIENILOR IN INSOLVENTA DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 591 din 20 august 2010
In temeiul art. 46 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în
insolventă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 254/2007, cu
modificările şi completările ulterioare,
Congresul Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolventă din România, reunit la Mamaia în ziua
de 12 iunie 2010, hotărăşte:
Art. I. - Hotărârea
Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolventă din România nr.
3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare şi a Codului
de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolventă din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 839 şi 839 bis din 7 decembrie 2007, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
I. In titlul şi în cuprinsul hotărârii, sintagma
„Statutul de organizare şi funcţionare al Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolventă din România" se înlocuieşte cu sintagma „Statutul privind
organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolventă".
II. Statutul de organizare şi funcţionare al Uniunii
Naţionale a Practicienilor în Insolventă din România, cuprins în anexa nr. I la
hotărâre, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Sintagma „Statutul de organizare şi funcţionare
al Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolventă din România" se
modifică şi va avea următorul cuprins: „Statutul privind organizarea şi
exercitarea profesiei de practician în insolventă".
2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 1. - Uniunea Naţională a Practicienilor în
Insolventă din România (UNPIR), denumită în continuare Uniune, este
persoană juridică de utilitate publică, autonomă şi fără scop lucrativ, din
care fac parte practicienii în insolventă, în condiţiile stabilite de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor
în insolventă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 254/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G."
3. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) In exercitarea dreptului de autoreglementare,
prevăzut la art. 46 din O.U.G, statutul, regulamentele, codul de etică al
profesiei şi procedura disciplinară se adoptă prin hotărâri ale Congresului
Uniunii, iar instrucţiunile şi normele interne, prin decizii ale Consiliului
naţional de conducere şi ale Adunării reprezentanţilor permanenţi ai
UNPIR."
4. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Practicianul în insolventă nu îşi poate organiza
şi desfăşura activitatea concomitent în mai multe forme de organizare şi nu
poate avea calitatea de asociat decât într-o singură societate civilă
profesională, cu excepţia constituirii de filiale ale SPRL, în care este
partener."
5. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) La schimbarea formei de exercitare a profesiei,
pentru operaţiunile legate de înregistrările în Tabloul practicienilor în
insolventă din Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolventă din România
(denumit în continuare Tabloul UNPIR) şi cele în Registrul formelor de
organizare se va percepe o taxă al cărei cuantum va fi stabilit de Congresul
Uniunii."
6. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele juridice române pot fi înregistrate în
Registrul formelor de organizare şi înscrise în Tabloul UNPIR dacă îndeplinesc
condiţiile stabilite la art. 9-23 din O.U.G."
7. La articolul 10, alineatul (4) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(4) Persoanele juridice străine pot fi înregistrate în
Registrul formelor de organizare si înscrise în Tabloul UNPIR în condiţiile
art. 26 din O.U.G."
8. La articolul 12, alineatul (11) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(11) Membrii Uniunii care solicită trecerea
din secţiunea persoanelor incompatibile în cea a persoanelor compatibile
trebuie să facă dovada calităţii de avocat, expert contabil, contabil
autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert
financiar sau expert tehnic judiciar cu legitimaţia vizată la zi a corpului
profesional, precum şi dovada calităţii de asociat într-o societate
profesională ori într-un cabinet individual sau dovada de angajare în cadrul
profesiei prin carte de muncă ori contract."
9. La articolul 12, alineatul (13) se
abrogă.
10. La articolul 121, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 121. - (l)Asociatul unic din
Intreprinderea Profesională Unipersonală cu Răspundere Limitată, precum şi
asociatul coordonator al SPRL nu pot fi angajaţi în propriile societăţi."
11. La articolul 20, litera b) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,b) stabileşte cuantumul cotizaţiei anuale, la care se
adaugă contribuţia pe tranşe de venit pentru venitul brut realizat în anul
anterior, nivelul taxei de participare la examenul de acces în profesie şi la
cel pentru dobândirea calităţii de practician definitiv, cuantumul taxei de
înscriere în Tabloul UNPIR şi în Registrul formelor de organizare, precum şi
taxele percepute pentru operaţiuni legate de Registrul formelor de organizare."
12. La articolul 21, după litera c) se introduce o
nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
,,d) aprobă, modifică şi completează tarifele şi
standardele de cost pentru cheltuielile de procedură ce se plătesc din fondul
de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura
insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare."
13. La articolul 23, alineatele (1) şi (2) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 23. - (1) Preşedintele Uniunii este ales de
Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.
Preşedintele Uniunii este şi preşedintele Consiliului naţional de conducere al
Uniunii.
(2) In cazul în care preşedintele nu îşi mai poate
îndeplini atribuţiile, mandatul este preluat de prim-vicepreşedinte."
14. La articolul 23, alineatul (3) se abrogă.
15. La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Consiliul naţional de conducere al
Uniunii este format din 15 membri titulari, dintre care un preşedinte, un
prim-vicepreşedinte, 2 vicepreşedinţi, 11 membri, precum şi 5 membri supleanţi,
aleşi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4
ani."
16. La articolul 28 alineatul (1), literele a), c),
e) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) acordă aviz pentru înfiinţarea filialelor judeţene
şi urmăreşte funcţionarea acestora;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) desfiinţează o filială constituită în cazul în care
numărul practicienilor în insolvenţă definitivi şi compatibili din cadrul
filialei respective scade sub cel stabilit la art. 32 alin. (3) şi în cazul în
care majoritatea membrilor filialei solicită aceasta. Membrii filialei astfel
desfiinţate, precum şi cei ai filialelor care nu au primit aviz vor fi
rearondaţi unei filiale învecinate stabilite de Consiliul naţional de
conducere. Patrimoniul filialelor care sunt desfiinţate trece, de drept, la
filiala învecinată în care vor fi înscrişi membrii;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
e) aprobă înscrierea/radierea cabinetelor individuale
de insolvenţă, a societăţilor civile profesionale, precum şi a filialelor
acestora în/din Registrul formelor de organizare;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
j) soluţionează contestaţiile împotriva hotărârilor
Comisiei superioare de disciplină privind membrii comisiilor de disciplină ale
filialelor şi ai consiliilor de conducere ale filialelor."
17. La articolul 28 alineatul (1), literele b) şi g)
se abrogă.
18. La articolul 28 alineatul (1), după litera e) se
introduce o nouă literă, litera e1), cu următorul cuprins:
,,e1) aprobă înscrierea/radierea în/din
Tabloul UNPIR."
19. La articolul 28, după alineatul (3) se introduce
un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Deciziile disciplinare pronunţate de Consiliul
naţional de conducere al Uniunii, cu privire la membrii comisiilor de
disciplină ale filialelor şi ai consiliilor de conducere ale filialelor, pot fi
atacate la Curtea de Apel Bucureşti în termen de 30 de zile de la
comunicare."
20. După articolul 28 se introduc nouă noi articole,
articolele 281-289, cu următorul cuprins:
„Art. 281. - (1) Litigiul dintre
practicienii în insolvenţă cu privire la relaţiile profesionale, precum cele
care se nasc din contracte de colaborare sau de salarizare, cele dintre
asociaţi sau care privesc conlucrarea între diferitele forme de exerciţiu al
profesiei, poate fi soluţionat, la cererea părţii interesate, pe calea
concilierii.
(2) Conciliatorul va fi ales de preşedintele Consiliului
naţional de conducere al Uniunii dintre practicienii cu ţinută morală şi
profesională deosebită.
Art. 282. - (1) Conciliatorul poate proceda
la consultarea părţilor fie împreună, fie separat pentru a constata punctele
asupra cărora există divergenţă şi modalităţile în care interesele părţilor pot
fi conciliate.
(2) La sfârşitul concilierii, conciliatorul va redacta
un proces-verbal semnat şi de părţi în care va consemna concilierea acestora.
(3) In caz de eşec parţial sau total al concilierii,
procesul-verbal va cuprinde pretenţiile asupra cărora părţile au convenit sau,
după caz, punctele asupra cărora părţile au opinii diferite şi vor fi
comunicate preşedintelui CNC.
Art. 283. - (1) Când litigiul dintre
practicienii în insolvenţă nu a putut fi soluţionat prin conciliere, partea
interesată poate declanşa procedura arbitrajului, care va fi supusă
dispoziţiilor art. 343-368 din Codul de procedură civilă şi dispoziţiilor de
mai jos.
(2) Petentul va sesiza preşedintele Consiliului
naţional de conducere al Uniunii printr-o cerere în care va expune obiectul
litigiului, situaţia de fapt şi temeiul de drept.
(3) Cererea de arbitrare va cuprinde numele sau
denumirea pârâtului, obiectul litigiului, situaţia de fapt, probele, temeiurile
de drept şi numele arbitrului propus.
(4) Cererea, precum şi înscrisurile care o însoţesc vor
fi depuse în atâtea exemplare câte părţi sunt şi unul pentru preşedinte.
Art. 284. - (1) Primind cererea de
arbitrare, preşedintele Uniunii o va comunica părţii reclamate, care va fi
invitată să-şi precizeze, în scris, punctul de vedere.
(2) In cazul în care pârâtul este o formă asociativă de
exercitare a profesiei, comunicarea se face către reprezentantul acesteia.
(3) Pârâtul, în termen de 15 zile de la primirea
cererii, va depune întâmpinare în care va arăta punctul său de vedere asupra
faptelor expuse în cererea de arbitrare. In acelaşi termen poate formula cerere
reconvenţională care va îndeplini aceleaşi condiţii de formă ca şi cererea de
arbitrare.
Art. 285. - (1) In cazul în care părţile nu
se înţeleg asupra persoanei arbitrului, preşedintele Uniunii va desemna un
membru al Uniunii care se bucură de o autoritate profesională şi morală
deosebită.
(2) Activitatea arbitrului poate fi remunerată potrivit
regulilor stabilite de preşedintele UNPIR.
(3) Practicianul în insolvenţă desemnat ca arbitru
poate refuza această însărcinare fără o justificare întemeiată, preşedintele
urmând a desemna o altă persoană.
Art. 286. - (1) In procedura arbitrală,
părţile pot fi asistate de un avocat sau un consilier juridic, angajat al
societăţii profesionale respective.
(2) In toate cazurile arbitrajul va respecta principiul
contradictorialităţii. In acest sens o copie a tuturor actelor depuse de una
dintre părţi va fi comunicată celeilalte părţi.
(3) Şedinţele de arbitraj nu sunt publice.
Art. 287. - Dacă părţile nu convin altfel,
litigiul se va soluţiona exclusiv în drept. In toate cazurile se vor avea în
vedere uzanţele profesionale şi regulile deontologice.
Art. 288. - (1) Fiecărei părţi i se va
comunica o copie a hotărârii arbitrale.
(2) Executarea hotărârii arbitrale se realizează în
condiţiile art. 367 şi 368 din Codul de procedură civilă.
Art. 289. - In situaţia în care preşedintele
Uniunii este implicat într-un litigiu arbitrai de natura celui prevăzut la
articolele de mai sus, atribuţiile prevăzute la art. 283, 284
şi 285 din prezentul statut vor fi exercitate de
prim-vicepreşedintele CNC."
21. La articolul 29, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 29. - (1) Comisia superioară de disciplină a
Uniunii funcţionează pe lângă Consiliul naţional de conducere al Uniunii şi
este compusă din 7 membri titulari (un preşedinte şi 6 membri) şi 3 membri
supleanţi, desemnaţi de Congresul Uniunii pentru o perioadă de 4 ani dintre
practicienii în insolvenţă aflaţi în evidenţa Uniunii care se bucură de
autoritate profesională şi morală deosebită. Membrii Comisiei superioare de
disciplină a Uniunii pot fi realeşi pentru încă 4 ani."
22. La articolul 29 alineatul (2), litera i) se
abrogă.
23. La articolul 29 alineatul (2), litera j) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,j) dispune strămutarea plângerilor disciplinare, în
condiţiile stabilite de Regulamentul privind procedura disciplinară şi
aplicarea sancţiunilor, sau orice alte măsuri necesare înfăptuirii justiţiei
disciplinare."
24. La articolul 30 litera a), a cincea liniuţă se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„- Registrul formelor de organizare, Tabloul
UNPIR;".
25. La articolul 30, litera d) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,d) efectuează operaţiunile tehnice de evidenţă a
membrilor, în vederea întocmirii şi actualizării Tabloului Uniunii, precum şi a
Registrului formelor de organizare;".
26. Articolul 32 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 32. - (1) Filialele judeţene şi a municipiului
Bucureşti se constituie cu avizul Consiliului naţional de conducere al Uniunii,
cu un număr minim de 12 membri persoane fizice compatibile. La data
îndeplinirii numărului minim de membri este obligatorie constituirea filialei
UNPIR.
(2) In cazul constituirii filialelor conform alin. (1),
Consiliul naţional de conducere va asigura un ajutor financiar destinat
achiziţionării dotărilor necesare funcţionării.
(3) In cazul scăderii numărului minim de membri ai
filialei prevăzut la alin. (1), filiala se desfiinţează prin hotărâre a
membrilor rămaşi, urmând ca aceştia să fie rearondaţi în baza deciziei
Consiliului naţional de conducere la o altă filială."
27. La articolul 37, alineatul (4) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(4) In cazul în care un membru titular nu îşi mai
poate îndeplini atribuţiile înlăuntrul mandatului de 4 ani din motive de
sănătate sau este demisionar, sancţionat ori incompatibil, va elibera locul din
cadrul consiliului de conducere al filialei, loc ce va fi ocupat de un membru
supleant, desemnat prin vot secret de consiliu. In cazul în care membrul
titular este preşedintele consiliului de conducere al filialei, funcţia
acestuia va fi ocupată de membrul consiliului care a obţinut cel mai mare număr
de voturi la precedentele alegeri."
28. La articolul 37, după alineatul (4) se introduce
un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins
„(5) In cazul în care, din diverse motive, se constată
imposibilitatea constituirii numărului minim de membri titulari ai consiliului
de conducere sau ai comisiei de disciplină, membrii rămaşi vor convoca adunarea
generală în vederea completării organelor de conducere sus-menţionate."
29. La articolul 38, litera e) se abrogă.
30. La articolul 38, litera k) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,k) înaintează, în termen de 15 zile de la data
adunării generale, Secretariatului general al Uniunii o caracterizare a
candidatului/candidaţilor desemnat/desemnaţi de adunare pentru organele
centrale de conducere ale Uniunii, relevând: calităţile morale şi profesionale,
realizările din activitatea de practician în insolvenţă, implicarea în
acţiunile întreprinse de consiliul de conducere al filialei, precum şi în cele
de pregătire profesională etc."
31. La articolul 41, alineatul (6) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(6) Consiliul naţional de conducere al Uniunii va
desemna comisiile de analizare a contestaţiilor şi de supraveghere a
desfăşurării examenului. Preşedintele comisiei de supraveghere a examenului
este, de regulă, vicepreşedintele Consiliului naţional de conducere al Uniunii,
responsabil cu organizarea. Preşedintele comisiei de analizare a contestaţiilor
este, de regulă, prim-vicepreşedintele Consiliului naţional de conducere al
Uniunii."
32. La articolul 42 alineatul (1), litera c) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) copie legalizată de pe diploma de licenţă în drept
sau ştiinţe economice;".
33. La articolul 42, alineatul (3) se abrogă.
34. Articolul 431 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„Art. 431. - (1) Persoanele care au promovat
examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă vor solicita
înscrierea în Tabloul UNPIR în termen de 6 luni de la data promovării
examenului.
(2) Persoanele care nu solicită înscrierea în termenul
prevăzut la alin. (1) pierd dreptul de a mai solicita înscrierea în Tabloul
UNPIR."
35. La articolul 44, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Examenul de definitivat se va organiza anual, la
acesta putând participa numai practicienii în insolvenţă stagiari care au
efectuat stagiul complet de pregătire profesională."
36. La articolul 48, literele d) şi f) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
,,d) copie legalizată de pe diploma de licenţă în
drept;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
f) extras de pe carnetul de muncă sau adeverinţă din
care să rezulte dovada exercitării funcţiei de judecător-sindic de cel puţin 5
ani sau 10 ani pentru judecător, notar ori avocat."
37. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 49. - Cererile persoanelor care solicită
dobândirea calităţii de practician în insolvenţă cu scutire de examen şi stagiu
vor fi analizate de Consiliul naţional de conducere."
38. La articolul 50, partea introductivă se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 50. - Consiliul naţional de conducere are
următoarele atribuţii:".
39. La articolul 50, literele c) şi d) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
,,c) poate verifica cunoştinţele solicitantului cu
privire la organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă;
d) emite decizia de admitere în profesie, refuzul de
autorizare sau, după caz, necesitatea completării dovezilor impuse de
lege."
40. La articolul 51, alineatul (1) se abrogă.
41. La articolul 51 alineatul (2), litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) achitarea taxei de înscriere în Tabloul UNPIR şi a
cotizaţiei pe anul în curs în termen de 30 de zile de la data comunicării
deciziei de admitere;".
42. Articolul 511 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„Art. 511. - (1) Persoanele care au
calitatea de avocat şi care solicită primirea în profesie cu scutire de examen
şi de perioadă de stagiu vor solicita înscrierea în Tabloul UNPIR în termen de
3 luni de la primirea deciziei de admitere în profesie.
(2) Persoanele care nu solicită înscrierea în termenul
prevăzut la alin. (1) pierd dreptul de a mai solicita înscrierea în Tabloul
UNPIR."
43. Titlul secţiunii a 4-a se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„SECŢIUNEA a 4-a
Inregistrarea în Registrul formelor de organizare
a persoanelor juridice străine"
44. La articolul 53, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Pentru societăţile profesionale de insolvenţă din
statele membre ale Uniunii Europene nu este necesară existenţa unor convenţii
bilaterale."
45. La articolul 54, alineatele (1) şi (6) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 54. - (1) Fiecare practician în insolvenţă
definitiv şi compatibil are obligaţia să urmeze un stagiu de pregătire
profesională în decursul unui an calendaristic, sub sancţiunea suspendării din
profesie.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(6) Seminarele vor avea caracter interactiv."
46. La articolul 54, alineatul (7) se abrogă.
47. La articolul 55, alineatele (4), (41)
şi (42) se abrogă.
48. Titlul capitolului VIII se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„CAPITOLUL VIII
Registrul formelor de organizare. Conţinut,
înscriere"
49. La articolul 57, alineatele (1) şi (2) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 57. - (1) In Registrul formelor de organizare
sunt înregistrate societăţile civile profesionale cu personalitate juridică,
filialele acestora şi cabinetele individuale de insolvenţă, precum şi celelalte
forme asociative de organizare profesională, prevăzute şi constituite în
conformitate cu dispoziţiile din O.U.G.
(2) Elementele supuse înregistrării în Registrul
formelor de organizare computerizat pentru societăţile profesionale cu
personalitate juridică şi filialele acestora sunt cele prevăzute la art. 66
alin. (1) din O.U.G."
50. La articolul 57, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Elemente supuse înregistrării în
Registrul formelor de organizare computerizat pentru cabinetele individuale de
insolvenţă sunt cele prevăzute la art. 66 alin. (11) din
O.U.G."
51. La articolul 57 alineatul (3), litera c) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) oricare alt act prevăzut de O.U.G. sau de
prezentul statut, depus ulterior înregistrării în Registrul formelor de
organizare;".
52. La articolul 57 alineatul (3), după litera c) se
introduc patru noi litere, literele d), e), f) şi g), cu următorul cuprins:
,,d) informaţii financiare, prezentate anual, care
trebuie să conţină veniturile realizate din activitatea de insolvenţă;
e) menţiuni cu privire la schimbarea formei de
exercitare a profesiei;
f) durata societăţii;
g) modul de transformare, reorganizare, dizolvare şi
lichidare."
53. La articolul 57, alineatul (4) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(4) Dovada înregistrării în Registrul formelor de organizare
se face prin emiterea unui certificat de înregistrare a societăţii, al cărui
format şi conţinut vor fi stabilite prin decizie a CNC al Uniunii."
54. La articolul 57, după alineatul (5) se introduce
un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins:
„(51) Este interzis ca în acelaşi sediu
social să funcţioneze două sau mai multe forme de organizare profesională de
practicieni în insolvenţă. Prin sediu social se înţelege unitatea
locativă distinctă din punct de vedere funcţional, deţinută în baza unui titlu
locativ propriu. Filiala UNPIR unde este înscrisă forma de organizare
profesională va desemna dintre membri un raportor care să verifice şi să ateste
întrunirea condiţiilor de desfăşurare a activităţii într-un spaţiu locativ
distinct care să asigure independenţa funcţională şi păstrarea
confidenţialităţii cu privire la activitatea desfăşurată."
55. La articolul 57, alineatele (6) şi (7) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(6) Este interzisă înscrierea în Registrul formelor de
organizare a unei societăţi cu denumire identică sau asemănătoare cu a uneia
deja înregistrate, atât în denumirea întreagă, cât şi în cuvintele ce o compun,
inclusiv cele care sugerează o prescurtare sau iniţiale, cu excepţia
sintagmelor utilizate în profesie (insolvenţă, insolvent, judiciar, expert
etc). Filialele constituite de către o societate profesională, conform
prevederilor prezentului statut, vor fi înscrise în Registrul formelor de
organizare cu o denumire care va îngloba denumirea societăţii profesionale constitutive
şi cuvântul «filiala», urmat de denumirea judeţului pe raza căruia se
constituie aceasta.
(7) Formatul Registrului formelor de organizare este
prevăzut în anexa nr. 7."
56. Titlul capitolului IX se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„CAPITOLUL IX
Inregistrarea în Registrul formelor de
organizare"
57. La articolul 58, alineatele (1) şi (2) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 58. - (1) SPRL se constituie, în baza unui
contract de societate, prin asocierea a cel puţin 2 practicieni în insolvenţă,
în condiţiile art. 9 din O.U.G. Contractul de societate, în formă scrisă, se
înregistrează la Uniune în Registrul formelor de organizare, la data aprobării
cererii de înscriere în Tabloul UNPIR de către Consiliul naţional de conducere
al Uniunii. Contractul de societate poate dobândi dată certă şi în condiţiile
dreptului comun.
(2) Contractul de societate al SPRL va cuprinde în mod
obligatoriu elementele prevăzute la art. 12 din O.U.G."
58. La articolul 58, alineatul (3) se abrogă.
59. La articolul 58, alineatele (4), (5), (6) şi (7)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(4) Lipsa din contract a oricărei clauze obligatorii
atrage refuzul înregistrării la Uniune în Registrul formelor de organizare.
Asociaţii, împreună sau oricare dintre ei, precum şi persoana desemnată de
aceştia să reprezinte societatea în raporturile cu terţii pot complini lipsa
clauzei obligatorii din contract.
(5) Filialele societăţilor profesionale cu răspundere
limitată au regimul juridic al societăţii-mamă. Acestea sunt obligate să achite
taxa anuală şi să se asigure profesional pentru plafonul minim de asigurare
profesională. Contribuţia anuală pe tranşe de venituri se plăteşte la filiala
Uniunii pe raza căreia funcţionează. Veniturile societăţii profesionale constitutive
care provin din excedentul de numerar al filialei sau filialelor pe care le-a
constituit nu se vor supune contribuţiei pe tranşe de venituri la filiala
Uniunii în care cea dintâi este înscrisă.
(6) Filiala constituită cu aportul integral al unei societăţi
profesionale poate fi înfiinţată prin hotărâre a adunării generale, Infiinţarea
filialei se va face printr-un contract, semnat în numele societăţii
profesionale de către asociatul coordonator al acesteia, împuternicit prin
hotărârea adunării generale a societăţii prin care s-a decis constituirea
filialei.
(7) Filiala va putea fi constituită şi prin asocierea
unei societăţi profesionale cu răspundere limitată cu unul sau mai mulţi
practicieni în insolvenţă, persoane fizice sau juridice. Asociaţii persoane
fizice trebuie să fie practicieni în insolvenţă compatibili. Filiala nu se va
putea constitui decât cu practicieni în insolvenţă care nu sunt asociaţi în
cadrul societăţii-mamă. Pentru a exista filiala, o societate profesională cu
răspundere limitată trebuie să deţină cel puţin 50%+1 din capitalul social
necesar constituirii filialei."
60. La articolul 58, alineatul (8) se abrogă.
61. La articolul 59, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) In măsura compatibilităţii lor, contractul IPURL
va cuprinde aceleaşi elemente cu cele menţionate pentru SPRL la art. 58 alin.
(2)."'
62. La articolul 62 alineatul (2), literele a) şi b)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) persoanele fizice române compatibile depun cererea
de înscriere la filiala Uniunii pe a cărei rază teritorială îşi vor desfăşura
activitatea;
b) persoanele fizice române incompatibile depun cererea
de înscriere la filiala Uniunii pe a cărei rază teritorială îşi au domiciliul
stabil;".
63. La articolul 62, alineatele (3) şi (4) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Cererea de înscriere se supune aprobării
Consiliului naţional de conducere al Uniunii. Secretariatul general al Uniunii
eliberează decizia de înscriere, care va conţine principalele date de identificare
ale practicianului în insolvenţă, precum şi codul numeric din Tabloul UNPIR şi,
respectiv, numărul de înregistrare din Registrul formelor de organizare.
(4) Codul numeric al practicianului în insolvenţă este
personalizat şi are două componente, una formată dintr-o cifră sau o cifră şi o
literă, reprezentând apartenenţa la una dintre secţiunile ori subsecţiunile
Tabloului Uniunii (1 A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 3, 4, 5 şi 6), iar cea de-a doua
formată din 4 cifre care reprezintă numărul alocat persoanei înregistrate."
64. La articolul 62, după alineatul (6) se introduce
un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
„(7) Formele asociative permise de O.U.G. vor fi
înscrise la rubrica «Menţiuni» din Subsecţiunea corespunzătoare fiecărei forme
de organizare profesională parte a contractului de asociere."
65. La articolul 64, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 64. - (1) Tabloul Uniunii se reactualizează lunar
pe site-ul oficial al Uniunii şi se publică periodic în Monitorul Oficial al
României, Partea I bis, prin grija Secretariatului general al Uniunii."
66. La articolul 64, alineatul (2) se abrogă.
67. La articolul 67 alineatul (3), după litera c) se
introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:
,,c1) taxa de verificare a cererii şi a
documentelor privind dobândirea calităţii de practician în insolvenţă, fără
examen şi cu scutire de stagiu;".
68. La articolul 67 alineatul (3), litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) taxele percepute pentru operaţiuni legate de
Registrul formelor de organizare, în cuantumul prevăzut în anexa nr. 4;".
69. La articolul 69 alineatul (1), literele a) şi d)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) taxele de înscriere la examen şi de verificare a
cererii şi a documentelor privind dobândirea calităţii de practician în
insolvenţă fără examen şi cu scutire de stagiu se constituie venit la bugetul
Uniunii;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) veniturile realizate din încasarea taxelor pentru
operaţiunile legate de Registrul formelor de organizare se constituie venit la
bugetul Uniunii;".
70. La articolul 72, alineatul (2) se abrogă.
71. La articolul 72, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) Sumele virate de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului în contul Uniunii vor fi redistribuite în conturile deschise la
filialele Uniunii, conform încasărilor înregistrate pe raza teritorială a
filialelor respective."
72. La articolul 73, alineatele (3), (4), (5), (6)
şi (7) se abrogă.
73. La articolul 73, alineatul (8) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(8) In cazul în care un practician este numit de
directorul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau de
persoana ori de persoanele desemnate din cadrul registrului într-un dosar în
temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sau al
Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
fiindu-i fixat un onorariu şi, ulterior, prin trecerea la procedura
simplificată prevăzută de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, îi mai este stabilit un onorariu, eventual şi cheltuieli de
procedură de către judecătorul-sindic, practicianul în insolvenţă va solicita
un singur onorariu din fondul de lichidare. Această plată se va face pentru
deconturile înaintate în dosarul trecut în procedura simplificată prevăzută de
legea privind procedura insolvenţei."
74. La articolul 731 alineatul (1),
literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) sentinţa/încheierea/rezoluţia, în original sau
copie conformă cu originalul, prin care
judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/directorul oficiului registrului
comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoana desemnată din cadrul
registrului comerţului stabileşte onorariul de achitat, respectiv cheltuielile
de procedură;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) factură fiscală."
75. La articolul 731, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru decontarea din fondul de lichidare, în
situaţia în care din sentinţă sau din încheiere nu rezultă în mod expres faptul
că debitoarea deţine bunuri sau sume de bani în averea sa, filiala Uniunii
poate solicita orice raport întocmit pe parcursul procedurii (de observaţie,
administrare sau lichidare), bilanţul de la începutul lichidării, inventarul
bunurilor societăţii debitoare, adeverinţă eliberată de serviciile de impozite
şi taxe, eventual certificatul de radiere şi/sau orice alte documente
justificative."
76. La articolul 731, după alineatul (4)
se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) Decontul final prevăzut de art. 21
alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea
unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerţului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 84/2010, se aprobă de către
Consiliul de conducere al filialei UNPIR pe raza căreia se află sediul
debitoarei."
77. După articolul 731 se introduce un
nou articol, articolul 732 , cu următorul cuprins:
„Art. 732. - (1) Plata onorariilor
practicienilor în insolvenţă ce sunt achitate din fondul de lichidare
constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se va face, în ordinea vechimii, la următoarele
tarife:
a) 3.000 lei, stabilit în baza hotărârii judecătoreşti
pentru procedurile de insolvenţă deschise în baza Legii nr. 85/2006, cu
modificările şi completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvenţă
înregistraţi cu vector fiscal de TVA onorariul va fi în limita a 3.000 lei,
exclusiv TVA;
b) 1.000 lei, prevăzut la art. 21 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 84/2010, pentru procedurile de lichidare derulate în
conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 359/2004, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvenţă înregistraţi cu
vector fiscal de TVA onorariul va fi în limita a 1.000 lei, exclusiv TVA.
(2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul
de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre,
notificări, convocări şi comunicări ale actelor aferente procedurii.
(3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură
admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de deplasare impuse de
necesitatea prezentării practicianului în insolvenţă la termenele de judecată
fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate
pe rolul instanţelor de judecată din afara localităţii de sediu a practicianului.
Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de
deplasare vizat de instanţă, la care sunt ataşate tichetele de transport sau
bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 7,5 1/100 km.
(4) Sunt de asemenea cheltuieli de procedură admise la
plata din fondul de lichidare cheltuielile de arhivare a documentelor
debitoarei. Standardul de cost pentru decontarea operaţiunilor de verificare,
selecţionare, inventariere şi legare este echivalentul a 35 euro/ml, iar pentru
depozitare 1 euro/ml/lună.
(5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin.
(4), în procedurile de insolvenţă reglementate de Legea nr. 85/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, sunt achitate din fondul de lichidare
numai în măsura în care sunt aprobate de instanţa de judecată prin
încheiere/sentinţă.
(6) In conformitate cu art. 21 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 84/2010, decontul final al cheltuielilor de procedură
efectuate în legătură cu lichidarea unei societăţi comerciale, în temeiul
dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, se face de către filiala UNPIR pe raza căreia se află sediul
debitoarei, pe baza documentelor justificative ataşate cererii de plată depuse
de lichidator.
(7) Nu reprezintă cheltuieli de procedură, ci sunt
cheltuieli proprii ale cabinetului sau ale societăţii profesionale următoarele:
cheltuielile de transport [altele decât cele prevăzute la alin. (3)],
cheltuielile de funcţionare a sediului profesional, consumabile, abonamente,
cotizaţii profesionale, asigurări de răspundere şi alte cheltuieli indirecte."
78. La articolul 74, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 74. - (1) Evidenţa operaţiunilor contabile legate
de fondul de lichidare se va ţine centralizat pe filială, pe baza monografiei
contabile aprobate de Consiliul naţional de conducere al Uniunii."
79. La articolul 741, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care filiala societăţii profesionale
este numită prin încheiere într-un dosar, aceasta va vira sumele colectate prin
plata procentului de 2% la filiala UNPIR unde îşi are sediul filiala societăţii
profesionale."
80. La articolul 741, după alineatul (7)
se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
„(8) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin
sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de
insolvenţă de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvenţă
au obligaţia să pună la dispoziţia comisiei de cenzori actele necesare
verificării cotei de 2%."
81. La articolul 75, punctele 4 şi 12 se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
„4. neplata primei de asigurare prevăzută la art. 41
alin. (6) din O.U.G. privind neîndeplinirea obligaţiei de asigurare
profesională până la expirarea perioadei de suspendare;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
12. necomunicarea în termen de 30 de zile a schimbărilor
intervenite în legătură cu datele înscrise în Tabloul UNPIR şi în Registrul
formelor de organizare;".
82. La articolul 83, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 83. - (1) Abaterile disciplinare săvârşite de
membrii unei filiale se analizează de către comisia de disciplină a acesteia,
în primă instanţă şi în complet de 3 membri, care aplică sancţiunile prevăzute
la art. 69 alin. (1) din O.U.G., potrivit limitelor stabilite la art.
76-82."
83. La articolul 83, alineatul (5) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(5) Regulamentul privind procedura disciplinară este
prevăzut în anexa nr. 3."
84. La anexa nr. 1 la statut, paragraful 7 se
modifică şi va avea următorul conţinut:
„Preşedintele Comisiei de analizare a contestaţiilor
este, de regulă, prim-vicepreşedintele Consiliului naţional de conducere al
Uniunii."
85. Titlul anexei nr. 3 la statut se modifică şi
avea următorul cuprins:
„REGULAMENT
privind procedura disciplinară"
86. La anexa nr. 3 la statut, la articolul 19, alineatul
(1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Decizia disciplinară este obligatorie
faţă de părţi şi de organele profesiei de la data pronunţării sau comunicării
dacă partea nu a fost prezentă la data pronunţării."
87. La anexa nr. 3 la statut, la articolul 19, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Hotărârile comisiilor de disciplină produc efecte
juridice din momentul pronunţării dacă partea fost prezentă sau din momentul
comunicării dacă partea nu a fost prezentă la momentul pronunţării. Simpla
exercitare a căii de atac nu suspendă efectele hotărârii atacate în lipsa unei
decizii de suspendare a efectelor hotărârii atacate."
88. Anexa nr. 4 la statut se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„NIVELUL TAXELOR
pentru operaţiunile legate de Registrul formelor
de organizare
Se vor percepe taxe pentru operaţiunile legate de
Registrul formelor de organizare, pentru:
A. Pentru societăţile profesionale:
1. cerere disponibilitate denumire/opţiune
denumire 50 lei
2. cerere înregistrare societate profesională/
înregistrare 400 lei
3. eliberare certificat de
înregistrare 200 lei
4. cerere de îndreptare eroare materială/operare/
dovada 30 lei
5. cerere de furnizare informaţii/extras
registru 100 lei
6a) cerere de eliberare acte/duplicat certificat de
înregistrare 50 lei
6b) cerere de eliberare acte/copii certificate
50 lei/act
7. cerere de preschimbare certificat de
înregistrare 100 lei
B. Pentru cabinetele individuale şi cabinete asociate:
1. cerere de înregistrare cabinet/cabinete
asociate 200 lei
2. eliberare certificat de
înregistrare 100 lei
3. cerere de îndreptare eroare materială/operare/
dovada 30 lei
4. cerere de furnizare informaţii/extras registru 100
lei
5a) cerere de eliberare acte/duplicat certificat de
înregistrare 50 lei
5b) cerere de eliberare acte/copii
certificate 50 lei
6. cerere de preschimbare certificat de înregistrare
50 lei."
89. La anexa nr. 5 la statut, capitolul I se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL I
Nivelul taxelor şi cotizaţiilor
Art. 1. - Taxa de înscriere la examenul de dobândire a
calităţii de practician în insolvenţă va fi de 800 lei.
Art. 2. - Taxa de verificare a cererii şi a
documentelor doveditoare pentru persoanele care cer înscrierea în Uniune fără
examen şi cu scutire de stagiu va fi de 500 lei.
Art. 3. - taxa de înscriere în Tabloul UNPIR va fi de:
a) 800 lei pentru persoane fizice care au promovat
examenul de acces în profesie;
b) 6.000 lei pentru persoanele fizice care beneficiază
de înscrierea în profesie cu scutire de examen şi stagiu de pregătire
profesională;
c) 1.000 lei pentru persoane juridice. Art. 4. - (1)
Cotizaţia anuală este de:
a) 600 lei pentru persoane fizice compatibile;
b) 400 lei pentru persoane fizice incompatibile.
(2) Taxa anuală pentru persoanele juridice este de
2.000 lei.
Art. 5. - Taxa de susţinere a examenului de definitivat
în profesie este de 500 lei."
90. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de
societate al societăţii civile profesionale cu răspundere limitată, articolul 2
se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 2
Sediul
Sediul principal al societăţii este situat
în................................
Societatea îşi poate constitui filiale care se
înregistrează în Registrul formelor de organizare."
91. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de
societate al societăţii civile profesionale cu răspundere limitată, articolul 7
se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 7
Durata
Societatea se constituie pentru o durată
de................ani din momentul înscrierii sale în Registrul formelor de
organizare, ţinut de Secretariatul general al Uniunii."
92. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de
societate al societăţii civile profesionale cu răspundere limitată, la
articolul 25, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„2. La împlinirea termenului prevăzut în notificare
Registrul formelor de organizare va lua act de retragerea asociatului, operând
modificările corespunzătoare în evidenţele sale."
93. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de
societate al societăţii civile profesionale cu răspundere limitată, articolul
28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 28
Alte dispoziţii
Cesionarii sunt obligaţi să depună la Registrul
formelor de organizare un exemplar original al actului de cesiune.
(Se pot introduce clauze specifice privind retragerea
forţată, retragerea voluntară etc.)"
94. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de
societate al societăţii civile profesionale cu răspundere limitată, la
articolul 34, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ARTICOLUL 34
Condiţia suspensivă
1. Societatea este constituită între asociaţi de la
data semnării contractului, sub condiţia suspensivă a înscrierii sale în
Registrul formelor de organizare, ţinut de Secretariatul general al
Uniunii."
95. La anexa nr. 7 la statut, Subsecţiunea I C se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Subsecţiunea I C
Practicieni definitivi asociaţi în societăţi
profesionale"
96. La anexa nr. 7 la statut, capul de tabel al
subsecţiunii IC se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Număr matricol
|
Data înscrierii în Tabloul UNPIR
|
Asociat la societatea
|
Din data de
|
Domiciliul, telefon, fax, e-mail
|
Menţiuni
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7"
|
97. La anexa nr. 7 la statut, după Subsecţiunea I C se
introduce o nouă subsecţiune, Subsecţiunea I D, cu următorul cuprins:
„Subsecţiunea I D
Practicieni definitivi angajaţi sau colaboratori
ai formelor de exercitare a profesiei
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Număr matricol
|
Data înscrierii în Tabloul UNPIR
|
Angajat/colaborator în
|
Din data de
|
Domiciliul, telefon, fax, e-mail
|
Menţiuni
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7"
|
98. La anexa nr. 7 la statut, Subsecţiunea a II-a B
se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Subsecţiunea a II-a B
Filiale ale societăţilor profesionale cu
personalitate juridică
Nr. crt.
|
Denumirea filialei
|
Sediu social, număr de telefon,
fax, e-mail
|
Numărul de
înregistrare în
Registrul formelor
de organizare
|
Număr matricol
|
Data înscrierii în Tabloul UNPIR
|
Menţiuni
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6"
|
99. La anexa nr. 7 la statut, Subsecţiunea a II-a C
se abrogă.
100. La anexa nr. 8 la statut, titlul anexei se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„FORMATUL
Registrului formelor de organizare"
III. Codul de etică profesională şi disciplină al
Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolventă din România, cuprins în anexa
nr. II la hotărâre, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 14, după litera n) se introduce o
nouă literă, litera o), cu următorul cuprins:
,,o) depunerea sau acceptarea, în mod repetat, de
oferte de onorariu care nu îndeplinesc prevederile art. 37 alin. (2) din
O.U.G."
2. După articolul 335 se introduc trei
noi articole, articolele 336, 337 şi 338, cu
următorul cuprins:
„Art. 336. - Societatea civilă profesională
care, din orice motive, rămâne cu un singur asociat are obligaţia transformării
acesteia în altă formă de organizare profesională, în interval de 3 luni.
Art. 337. - Practicianul în insolventă
stagiar va respecta prevederile art. 33 alin. (2) şi (3) din O.U.G.
Art. 338. - Membrii Uniunii au obligaţia de
a participa la cursurile de pregătire profesională continuă."
Art. II. - Hotărârea
Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolventă din România nr.
3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare şi a Codului
de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolventă din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 839 şi 839 bis din 7 decembrie 2007, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta
hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
dându-se textelor o nouă numerotare.
Preşedintele Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolventă din România,
Arin Octav Stănescu
Secretarul general al Uniunii Naţionale a
Practicienilor în Insolventă din România,
Alexandru Frumosu