Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 300 din 24 aprilie 1991

privind infiintarea Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 109 din 21 mai 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole", cu sediul in Bucuresti, intr. Binelui nr. 1, sector 4, prin preluarea activului si pasivului de la Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole Bucuresti, care se desfiinteaza.
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" se infiinteaza ca unitate cu personalitate juridica si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
    Art. 2
    Patrimoniul regiei este de 168.449 mii lei, stabilit pe baza de bilant contabil incheiat la 31 decembrie 1990, si va fi reevaluat in conditiile prevazute de lege.
    Art. 3
    Obiectul de activitate al Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" il constituie:
    1. activitatea de cercetare cu caracter fundamental si aplicativ pentru:
    - crearea de noi soiuri si hibrizi de legume si flori cultivate in sere si sere solar;
    - stabilirea tehnologiilor de obtinere de saminta si material saditor, precum si a celor de modernizare si intensivizare a productiei de sere;
    - elaborarea si modernizarea tehnologiilor de conditionare si pastrare in stare proaspata a produselor horticole, materialului saditor si semintelor, de industrializare sub forma de conserve, sucuri si bauturi racoritoare a legumelor, fructelor si strugurilor, precum si a celor de transport, mecanizare si automatizare a proceselor de valorificare;
    - stabilirea metodelor de determinare, analiza si control a calitatii produselor horticole proaspete si prelucrate precum si a cailor de valorificare a subproduselor;
    - elaborarea studiilor de organizare, eficienta economica si marketing in valorificarea produselor horticole;
    2. activitatea de dezvoltare-proiectare pentru retehnologizarea obiectivelor existente sau pentru realizarea pe baza de tehnologii moderne a unor obiective noi de investitii reprezentind depozite frigorifice sau cu ventilatie mecanica, sectii si fabrici de producere a conservelor si sucurilor, centre de vinificatie, ciupercarii industriale si statii de producere a miceliului, sere si sere solar etc;
    3. productia experimentala cu scop de pilotare si generalizare a rezultatelor cercetarii reprezentind:
    - saminta hibrida si material saditor, precum si legume si flori cultivate in sere;
    - conserve, concentrate aromate, sucuri si bauturi racoritoare din sortimente imbunatatite calitativ sau nou create;
    - enzime, coloranti, arome, condimente si alte materii prime necesare in valorificarea si industrializarea legumelor si fructelor.
    Art. 4
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are in structura sa laboratoare, sectii si colective de cercetare, dezvoltare-proiectare, sectii si ferme de productie experimentala, precum si oficiul de calcul, care contribuie la realizarea obiectului de activitate al regiei.
    Art. 5
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" poate efectua direct operatiuni de comert exterior.
    Art. 6
    Conducerea Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este asigurata de consiliul de administratie format din 15 membri, dintre care unul este directorul general al regiei.
    Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    Art. 7
    Activitatea curenta a Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este condusa de un director general, numit de consiliul de administratie, cu avizul ministrului agriculturii si alimentatiei.
    Art. 8
    Structura organizatorica si functionala a regiei autonome se stabileste de consiliul de administratie.
    Art. 9
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa.
    Art. 10
    Personalul trecut la regie de la institutul care se desfiinteaza se considera transferat in interesul serviciului. Acest personal, in cazul in care este incadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenta pina la salariul tarifar avut si, dupa caz, la sporul de vechime, timp de 3 luni.
    Art. 11
    Anexa face parte integranta din prezenta hotarire.

                               PRIM-MINISTRU
                                PETRE ROMAN

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole"

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
    Art. 2
    Sediul regiei este in municipiul Bucuresti, intr. Binelui nr. 1, sector 4.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate si atributiile regiei

    Art. 3
    Obiectul de activitate al regiei il reprezinta:
    1. activitatea de cercetare cu caracter fundamental si aplicativ pentru:
    a) crearea de noi soiuri si hibrizi de legume si flori cultivate in sere si sere solar;
    b) stabilirea tehnologiilor de obtinere de samanta si material saditor, precum si a celor de modernizare si intensivizare a productiei de sere;
    c) elaborarea si modernizarea tehnologiilor de conditionare si pastrare in stare proaspata a produselor horticole, materialului saditor si semintelor, de industrializare sub forma de conserve, sucuri si bauturi racoritoare a legumelor, fructelor si strugurilor, precum si a celor de transport, mecanizare si automatizare a proceselor de valorificare;
    d) stabilirea metodelor de determinare, analiza si control a calitatii produselor horticole proaspete si prelucrate, precum si a cailor de valorificare a subproduselor;
    e) elaborarea studiilor de organizare, eficienta economica si marketing in valorificarea produselor horticole;
    2. activitatea de dezvoltare-proiectare pentru retehnologizarea obiectivelor existente sau pentru realizarea pe baza de tehnologii moderne a unor obiective noi de investitii reprezentind depozite frigorifice sau cu ventilatie mecanica, sectii si fabrici de producere a conservelor si sucurilor, centre de vinificatie, ciupercarii industriale si statii de producere a miceliului, sere si sere solar etc.;
    3. productia experimentala cu scop de pilotare si generalizare a rezultatelor cercetarii reprezentind:
    - saminta hibrida si material saditor, precum si legume si flori cultivate in sere;
    - conserve, concentrate aromate, sucuri si bauturi racoritoare din sortimentele imbunatatite calitativ sau nou create;
    - enzime, coloranti, arome, condimente si alte materii prime necesare in valorificarea si industrializarea legumelor si fructelor.
    Art. 4
    In realizarea obiectului sau de activitate, regia exercita urmatoarele atributii:
    a) organizeaza activitatea de cercetare, dezvoltare-proiectare si productie experimentala, in profilul regiei;
    b) intretine relatii cu organisme internationale specializate si realizeaza operatiuni de comert exterior si cooperare economica internationala in domeniile specifice de activitate;
    c) desfasoara, pe baze contractuale, relatii comerciale cu alte regii autonome, societati comerciale, cu capital de stat sau privat, precum si cu statul roman;
    d) organizeaza activitati de perfectionare profesionala de specialitate a personalului regiei;
    e) aproba si urmareste realizarea programelor de dotare a subunitatilor din cadrul regiei, contractind in acest caz credite;
    f) organizeaza comercializarea produselor, cu respectarea prevederilor legale;
    g) asigura materialele auxiliare si piesele de schimb din productia interna si din import;
    h) stabileste norme de consum unitare pentru subunitatile regiei privind forta de munca, materii prime si materiale, pe tipuri de produse, utilaje si reparatii;
    i) elaboreaza norme de munca, cataloage de preturi si tarife pentru categoriile de lucrari si produse din profilul de activitate al regiei;
    j) determina, in conditiile legii, prin negociere salariile personalului din cadrul regiei si stabileste sistemul de recompense;
    k) asigura facilitati de interes social pentru personalul regiei si membrii familiilor lor.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are un patrimoniu de 168.449 mii lei, potrivit bilantului contabil intocmit la 31 decembrie 1990, care se va corecta pe baza reevaluarii, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 6
    Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de proprietate, ea poseda, foloseste si dispune, in mod autonom, de bunurile pe care le are in patrimoniu, in vederea realizarii obiectului sau de activitate.
    Instrainarea bunurilor imobile apartinind regiei sau incheierea de tranzactii in litigii cu o valoare de peste zece milioane lei se face cu aprobarea ministrului agriculturii si alimentatiei.

    CAP. 4
    Structura regiei

    Art. 7
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are in structura sa laboratoare, sectii si colective de cercetare, dezvoltare-proiectare, sectii si ferme de productie experimentala, precum si un oficiu de calcul, necesare realizarii obiectului de activitate al regiei.
    Art. 8
    Structura organizatorica si functionala a regiei se stabileste de consiliul de administratie, care va putea, potrivit legii, sa procedeze si la infiintarea altor subunitati, menite sa contribuie la realizarea obiectului de activitate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 9
    Conducerea Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" se asigura prin:
    - consiliul de administratie;
    - directorul general al regiei.
    Art. 10
    Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei si este compus din 15 membri, dintre care unul este directorul general al regiei.
    Din consiliul de administratie fac parte un reprezentant al Ministerului Finantelor, un reprezentant al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, un reprezentant al Ministerului Resurselor si Industriei si un reprezentant al Ministerului Invatamintului si Stiintei. Ceilalti membri vor fi numiti dintre ingineri, tehnicieni, economisti si juristi specializati in domeniul de activitate al regiei.
    Directorul general al regiei este, totodata, presedintele consiliului de administratie.
    Art. 11
    Consiliul de administratie al regiei isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul sau regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate problemele ce privesc activitatea regiei, cu exceptia celor care, potrivit legii, sint date in competenta altor organe.
    Art. 12
    Consiliul de administratie exercita urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica si functionala a regiei;
    b) hotaraste asupra investitiilor ce urmeaza a fi realizate potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanteaza din surse proprii, credite bancare sau alocatii de la buget;
    c) aproba bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil, contul de profit si pierderi;
    d) aproba utilizarea fondului valutar;
    e) raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
    f) aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice si juridice din tara si strainatate;
    g) asigura si raspunde de respectarea reglementarilor legale privind protectia mediului inconjurator;
    h) negociaza, in conditiile prevazute de lege, salariile personalului regiei si stabileste sistemul de recompense;
    i) hotaraste asupra constituirii de noi subunitati, in conditiile prevazute de lege;
    j) elaboreaza propriul sau regulament de organizare si functionare;
    k) aproba regulamentele ce privesc activitatea regiei si personalul acesteia;
    l) aproba si urmareste realizarea programelor de dotare a subunitatilor cu tehnologii si utilaje noi;
    m) aproba programul de pregatire a cadrelor regiei.
    Art. 13
    Membrii consiliului de administratie:
    a) se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumatate din ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani;
    b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau participa la societati comerciale cu care regia intretine relatii de afaceri sau are interese contrare;
    c) isi pastreaza calitatea de angajati in institutia de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate;
    d) sint platiti cu o indemnizatie stabilita de consiliul de administratie pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate.
    Art. 14
    Consiliul de administratie poate propune ministrului agriculturii si alimentatiei inlocuirea unui membru necorespunzator.
    Art. 15
    In prima luna a fiecarui an, consiliul de administratie prezinta Ministerului Agriculturii si Alimentatiei un raport asupra activitatii desfasurate de regie in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 16
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform intelegerii dintre parti, pe baza de contract.
    Art. 17
    Activitatea curenta a regiei este condusa de un director general, numit de consiliul de administratie, cu avizul ministrului agriculturii si alimentatiei.
    Art. 18
    Directorul general al regiei exercita urmatoarele atributii:
    a) conduce intreaga activitate a regiei, aplicind legile, regulamentele si instructiunile in vigoare;
    b) executa toate dispozitiile care emana din hotaririle consiliului de administratie;
    c) reprezinta regia in raporturile cu persoanele fizice si juridice, precum si in fata organelor jurisdictionale, in care scop poate da imputernicire de reprezentare si altor persoane din cadrul regiei;
    d) urmareste cresterea eficientei economice a activitatii regiei, imbunatatirea nivelului tehnic al productiei si produselor, folosirea eficienta a capacitatilor de productie si imbunatatirea calitatii produselor rezultate din activitatea regiei;
    e) asigura controlul activitatii economico-financiare si gestionarea de fond a regiei;
    f) angajeaza si concediaza personalul regiei si aplica acestuia sanctiunile disciplinare prevazute de lege;
    g) supune anual consiliului de administratie, in termen de 30 de zile de la incheierea anului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei, bilantul, contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al regiei pe anul urmator.

    CAP. 6
    Bugetul si administrarea acestuia

    Art. 19
    Regia autonoma "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor.
    Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba de Ministerul Finantelor si se publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
    Art. 20
    Regia trebuie sa acopere cu veniturile provenite din activitatea sa toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investitiilor si rambursarea creditelor si sa obtina profit.
    Cheltuielile vor putea depasi veniturile numai pentru motive temeinice - indeosebi pentru executarea de lucrari si servicii in interes public -, cu aprobarea, pentru fiecare caz in parte, a ministrului de stat pentru orientarea economica, pe baza propunerii Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, avizata de Ministerul Finantelor. In asemenea cazuri, o data cu aprobarea, se vor stabili cuantumul si sursele de compensare a pierderilor suferite de regie.
    Art. 21
    Din veniturile realizate, dupa acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva, fondul propriu de cercetare, dezvoltare, fondul pentru inventii si inovatii si asigura sumele necesare satisfacerii unor necesitati social-culturale si sportive ori de perfectionare-recalificare a personalului angajat, precum si pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plateste impozitele, taxele, cotele de asigurari si securitate sociala si celelalte varsaminte prevazute de lege.
    Consiliul de administratie al regiei poate hotari si crearea altor fonduri in afara celor mentionate la alineatul precedent.
    Partea din venituri ramasa dupa constituirea fondurilor proprii si efectuarea platilor mentionate la alin. 1, reprezinta profitul net al regiei. Din acest profit, 5% se utilizeaza pentru constituirea unui fond de participare a angajatilor la profituri, iar restul se varsa in bugetul statului.
    Art. 22
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, mijloacele regiei nu sint suficiente, regia poate contracta credite financiare cu Banca Nationala a Romaniei sau alte banci, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia poate beneficia de subventii de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare.
    Art. 23
    Regia hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, si care se finanteaza din surse proprii, credite bancare sau alocatii de la bugetul administratiei centrale de stat.
    Contractarea de credite pentru investitii mai mari de 50 mil. lei se efectueaza pe baza aprobarii prealabile a ministrului de stat pentru orientarea economica.
    Art. 24
    Operatiunile de incasari si plati ale regiei se efectueaza prin conturi deschise la banci.
    In limitele celor stabilite de Banca Nationala a Romaniei, pentru necesitati curente, regia poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie.
    Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin unitatile Bancii Romane de Comert Exterior sau alte banci.

    CAP. 7
    Relatiile regiei

    Art. 25
    Relatiile comerciale ale regiei cu alte regii si societati comerciale, precum si cu statul, se desfasoara pe baza contractuala.
    Art. 26
    In relatiile cu tertii, regia practica preturi libere, negociate cu respectarea prevederilor legii.
    Art. 27
    Intre subunitatile regiei exista relatii de colaborare, in vederea realizarii obiectului de activitate al acesteia.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 28
    Litigiile de orice fel in care regia este parte sint de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    Art. 29
    Prin regulamente interne, aprobate de consiliul de administratie, se vor reglementa:
    a) relatiile de colaborare intre subunitati si normele tehnologice de realizare a produselor regiei;
    b) angajarea, salarizarea, promovarea si stimularea salariatilor regiei;
    c) atributiile compartimentelor functionale si ale personalului din cadrul regiei;
    d) normele de ordine si disciplina;
    e) circulatia documentelor, datelor si informatiilor;
    f) folosirea si intretinerea mijloacelor tehnice din dotare.
    Elaborarea regulamentelor interne se va face cu respectarea dispozitiilor legale pentru fiecare domeniu de activitate supus reglementarii.
    Art. 30
    Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, precum si cu celelalte acte normative in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 300/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 300 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu